Simon the Sorcerer 5 - Whod Even Want Contact
Simon 5 - Who'd Even Want Contact?!
21.5.2010 Autor návodu-Midnight Knight
Po trochu nevydařené oslavě Nového roku se Simon uchýlí do svého pokoje hloubat,co by tak ještě provedl,když v tom se mu do bytu začnou dobývat mimozemšťani.Takže máme o zábavu postaráno.(Nejen při hraní-pokud po dohrání Simona spustíte úplně základní nabídku Simona 5,objevíte v ní „Nihonian Outtakes”,již odehrané scény s mimozemšťany,ale s překladem toho,co říkali)Se stolu v popředí seberte magické kleště,z králičí klece nalevo od dveří seberte pytlík s práškem,pak přejděte doprava k pokladně,vedle pokladny vezměte prodlužovací ruku,pak z kasy seberte minci.Napravo od pokladny vezměte z podlahy prázdný kbelík,potom vhoďte minci do fialového přístroje,dostanete kornout,v inventáři ho rozbalte levým myšítkem.Takže,copak tady máme?Kýbl se zeleným slizem,eeh,tedy vlastně s magickou hlínou(na první pohled se to špatně poznává a dotýkat se nechci ani jednoho)zápalku,a magickou nabíječku,jak taky jinak.Nejužitečněji vypadá sirka,bohužel k ní nedodali cigaretu,takže v inventáři dobijte nabíječkou kleště,do prázdného kýblu nasypejte prášek a kýbl pak postavte na vršek dveří.Seberte nabité kleště a použijte je na řetěz u dveří,nemělo to požadovaný účinek,takže se chopte prodlužovaní ruky a otevřete s ní nalevo dveře králičí klece.Konečně jste venku před domem,potkáte Alix,a tu vzápětí vcucne paprsek vesmírné lodi.Dřív,než se vzpamatujete z toho,že Simon nad jejím zmizením nejásá,zjistíte důvod-z dáli totiž slyšíte Swamplinga(díky příšernému dabingu druhá nejstrašnější věc v celé hře,ta první teprv příjde)-někdy je přece jen jedno zlo,v našem případě přítomnost Alix,snesitelnější než zlo druhé.Nalevo od dveří,před kterými stojíte,seberte se země prkna,všimněte si kamery na střeše nalevo od dveří,a pak se dejte doprava na náměstí.Až alieni zničí vaší odpalovací rampu na rachejtle,vydejte se doleva ke dveřím radnice a promluvte si s Goldielocks(to je ona vzpomínaná nejstrašnější věc v celé hře,za to,co s ní provedli,bych grafiky postavil za úsvitu ke zdi),potom prozkoumejte sklepní okno nalevo od radničních dveří a promluvte si skrz okno s doktorem(tedy vlastně Doktorem) Walden,dozvíte se,že potřebuje klíč,aby se ze sklepa dostal.No,to je jeho problém,nevím,proč si tím zatěžovat mozek,jo vlastně,on Walden ví,jak se z obleženého města dostat,což poněkud mění situaci.Takže mu najdeme klíč a až se dozvíme,kudy z města,hodíme klíč do studny,třeba i s doktorem,ať má nějakou změnu.Vlevo od sklepa,těsně u odchodu z náměstí,seberte ze šňůry polštář,všimněte si na zemi lahve s chili a dejte se doleva ke svému domu.Na zem pod kameru položte polštář,potom kameru prodlužovaní rukou seberte,jděte kus vlevo k sousedním dveřím a seberte šroubovák.Vydejte se k hlavní bráně,promluvte si s hlídačem,klíč má,ale nedá,jo,pokud by zjistil,že před branou nestojí královská armáda,aby město zachránila,utekl by a předtím vám klíč dal-s loajálními poddanými je to občas těžké,budeme mu muset nějak zapůsobit na city,aby se podíval,kdo před branami města stojí.Použijte kameru na výklenek napravo od brány,je moc vysoko,takže se kamerou ven nepodíváte.Jděte zpět k radnici,promluvte si s Goldielocks a požádejte jí,aby vylezla na městskou hradbu.Protože má obavy s vašich nenechavých očí,rukou a nevím čeho ještě,nabídněte,že jí bude pomáhat Swampling.Až Goldielocks za Swamplingovy pomoci nafilmuje prostor před branou,předejte kameru strážnému,ať se na to podívá,vrátný prchne organizovat odbojové hnutí a my máme klíč od sklepa.Vraťte se k radnici,klíč předejte oknem Waldenovi,až si Walden stoupne do rohu před radnicí,tak si s ním promluvte,vyzpovídejte ho,nakonec z něj dostanete pár šroubů.Zkuste projít dozadu za kotlem do uličky k hradbám,ale Simon prchne před alieny,kteří se tam potloukají.Jděte tedy k rozbité rampě na rachejtle,použijte na ni prkna,potom šrouby(musíte mít v inventáři šroubovák),nakonec rachejtli pomocí sirky odpalte.Cesta k hradbám je volná,jděte k vratům,vyzkoušejte,jsou zamknutá,jak taky jinak,ještě si prohlédněte zeď nalevo od vrat a vraťte se k Waldenovi.Simon ho následuje zpět k vratům,které Walden otevře,až spolu se svou ponožkou domluví,seberte z otevřených vrat pověšené azbestové rukavice a vraťte se na náměstí.Rukavicemi seberte se země láhev chili,vraťte se k Waldenovi,pokračujte doleva až ke zdi a mrskněte na zeď chili.Je tak silné,že se zeď rozpustí,než stačíte utéct,objeví se muži v černém,ee,vlastně krtci ve žlutém,a po krátké debatě,ve které nemáte hlavní slovo,skončíte jako vězeň na pirátské lodi na ostrově.Navíc vám někdo sebral klobouk,takže si nemáte kam dávat věci do inventáře.No prostě super.
Jako první věc si otevřete truhlu u postele,Simon konstatuje,že si do ní může dávat věci,dokud nenajde svůj klobouk.Následující dosti dlouhé období bude především o strategii-Simon u sebe může mít vždy jen 2 předměty.Protože hodlám u téhle hry strávit co nejméně času,nebudu zkoumat,co si kdy vzít,a kam pak jít,abyste se moc nenachodili,u jednotlivých akcí pouze napíšu,co musíte mít u sebe,a jak si to zařídíte,to už je na vás.U figuríny u postele seberte lano,z figuríny jehelníček,za postelí strčte do globu,a seberte se země jeho rozbitou polovinu.Jděte doprava ke stolu,se země u stolu seberte křídu,napravo od ní nůžky,a se stolu vezměte krabičku s líčidly.Nůžkami odstřihněte z figuríny několik dublonů a protože stejně pořád lítáte mezi truhlou a přilehlým okolím,jděte k truhle a prohlédněte si,v přiblížení její vrchní víko.Je v něm uvolněné prkno,po prohlídce se prkno odklopí,seberte ukrytý paklíč,přiberte k němu křídu z truhly a jděte doprava ke dveřím.*Pokud jste na to ještě nepřišli,tak abyste něco sebrali z truhly,musíte nejdřív něco do truhly položit,abyste měli volný prostor-pokud u sebe máte 2 věci,obsah truhly můžete jen prohlížet a nic neseberete*Pro formu se dveře můžete pokusit otevřít,zamknuté,použijte na dveře paklíč,ten se sice zlomí,ale uslyšíte debatu za dveřmi.Promluvte na dveře,uslyšíte silně emancipovanou Červenou Karkulku,jak má radost,že nemůžete ven.Takže jí budeme muset přesvědčit,že jsme taky ženská,snězte křídu a opět na dveře promluvte(nikdy jsem nenašel odvahu křídu jíst,takže nevím,jestli to opravdu funguje,nebo je to jen lidový mýtus),Simon ženským hlasem Karkulku přemluví,aby dveře vyrazila.Po zjištění,že uvnitř je jen Simon,nakopne ho Karkulka tam,kde to chlapa nejvíc bolí(huh,fakt brutální scéna),a odejde.No,alespoň že máme otevřené dveře.Vylezte ven z kabiny,promluvte si s vlkem a džinem z láhve,pak seberte z pultu karafu s vodou a cigártašku.Ignorujte vlkův zpěv(tohle jde opravdu hrozně těžko),promluvte si s mechanickým papouškem a pak seberte o zeď opřenou harpunu.Z truhly seberte lano,připevněte ho k harpuně a vylezte před loď,uslyšíte kapitána Narrow,jak se chce dostat ze stožáru.Zatím necháme kapitána na čerstvém vzduchu,napravo od vchodu do lodi,konkrétně do baru,seberte lebku,najdete v ní dalších pár dublonů,vlevo od lebky je zapalovač,seberte ho taky.Hned vedle lebky je vchod do příbytku Červené Karkulky,vlezte tam,uvnitř batoh,který by se perfektně hodil na sběr věcí inventáře.Zkuste batoh sebrat,hlídá ho krab a nevypadá vůbec přátelsky,takže se ho budeme muset nějak zbavit,časem.Vylezte ven,na stožár zkuste vystřelit z harpuny,je to moc daleko,Simon bude potřebovat nějaké zaměřovalo.Vraťte harpunu do truhly,seberte z ní cigártašku a dublony,dejte v inventáři dublony do cigártašky a pak jí vraťte do truhly.Seberte půlku globusu,jděte do příbytku Karkulky a globus položte na vařič na zemi,sice se nic podstatného nezměnilo,ale mějte strpení,při stavbě Říma taky potřebovali základní kámen,a jak dlouho ho pak stavěli.Vyjděte ven,jděte kousek po pláži a seberte kraba,zjevně neškodného.Z truhly vezměte mejkap,použijte ho na kraba v inventáři,jděte do Karkulčina příbytku a zmalovaného kraba použijte na kraba hlídacího.Láska na první pohled,Simon automaticky sebere batoh a přestěhuje do něj věci z kufru-máte teď navíc sušenky a voodoo figurku Simona,kteréžto věci Karkulka v batohu už měla.Takže nám odpadá běhání sem a tam a můžeme se pustit do průzkumu ostrova.Jo,než vylezete z kajuty,použijte voodoo figurku Simona,stáhnete tak z ní jeho podobu a zůstane jen panenka.Vylezte z lodi,jděte kus doprava,ale ne až do další lokace,uvidíte v pravém rohu obrazovky cestičku,jděte po ní,dorazíte před boudu vynálezce Doktora Peach.Seberte kámen,který leží před boudou a zkuste dveře otevřít,požadují hlasovou identifikaci,ať řeknete,co chcete,dál vás nepustí.Nevadí.Vraťte se do lodi,promluvte si s papouchem,dejte mu sušenky,potom si s ním promluvte na téma hlasové identifikace,papouch vám za sušenky pomůže a odletí k vynálezcově boudě.Následujte ho,před boudou na papouška promluvte,ten napodobí hlas doktora Peach a dveře se otevřou,vlezte dovnitř.Než se stihnete s doktorem seznámit,vlezou dovnitř ufouni,z doktora udělají mrtvolu a zase odejdou,tak tohle bylo setkání velice krátkého druhu.Prohledejte ještě teplou mrtvolu,seberte doktorův kapesník,nůžkami ustřihněte mrtvole fousy a až skončíte se zohavováním,prohlédněte si vrchní polici komody napravo,najdete několik dublonů,seberte je.Popojděte k poličce v popředí,seberte z ní knihu o Voodoo a v inventáři si jí pořádně přečtěte(levým myšítkem) V inventáři spojte voodoo panenku s kapesníkem,potom s fousy,zabodněte do panenky jehelníček a nakonec panenku připevněte ke kabelu vedle vynálezcovy mrtvoly.Podle pokynů z knihy aktivujte nejdříve nohy,pak ruce,hlavu a nakonec srdce.Pokud jste rituál provedli správně,doktor obživne(no,v tom smyslu,nakolik může být živé zombie),promluvte s ním,docela má radost ze zjištění,že už není živý-nemusí jíst,spát a provádět jiné činnosti,které ho předtím odváděly od badatelské práce,slíbí,že se vám za to příležitostně odmění,takže vám na harpunu připevní zaměřovalo.Než se pustíme do záchrany kapitána,taková věc vždycky počká,prozkoumáme trochu ostrov.Pokračujte po pláži až do další lokace,promluvte si s Karkulkou na dece,nechce se vrátit domů,dokud vlk zpívá-což znamená,dokud je ožralý.Všimněte si lopaty,hradu z písku,několika dublonů v pravém rohu matrace,pak od téhle feministky prchněte a jděte dál doprava ke kmeni.V křoví najděte a seberte bobule kafe,v inventáři je oloupejte,jděte do příbytku Karkulky,zelené bobule dejte do globusu na vařiči a upražte je zapalovačem.Vyjděte ven,upražené bobule položte na skálu u moře a kamenem z inventáře z bobulí udělejte mleté kafe.Jděte do vynálezcovy boudy,uvnitř hned u dveří je automat na kávu,dejte do něj rozemleté kafe,nalejte vodu a pak automat použijte,vyplivne čerstvě uvařené kafe.(mohl by vyhodit i jedno pro mě,to u počítače jsem uvařil někdy minulý den,ale prý je to dobrý na krásu,tak nevím,asi ho vypiju) Při té příležitosti seberte detektor,který je napravo od automatu,zatím sice nic nenajdeme,ale jeden nikdy neví.Jděte k lodi,na stožár použijte snajperskou harpunu,kapitán Narrow sleze dolů a po krátké samomluvě odejde do své kabiny(to je ta,v které jsme byli zavření) No,i vy mi můžete,kapitáne,však se ještě uvidíme.Jděte do báru,promluvte si s vlkem,pokud mu na rovinu nabídnete kafe,odmítne,že ho tím zabijete,takže objednejte další rundu a Simon mu místo rumu podstrčí kafe.Vlkovi už není do zpěvu,jděte dozadu na pláž,kde ležela Karkulka,seberte lopatu,z matrace,po přiblížení,seberte dublony,potom lopatou rozmlaťte hrad z písku,najdete v něm další dublony-v téhle chvíli,pokud jste sebrali ze všech míst dublony,by měla cigártaška penězi přetékat,což znamená,že máte všechny.Jděte do kapitánovy kajuty,promluvte si s ním,zjistíte mimo jiné,že jeho loď se jmenuje Black Pear(Zlatá Hruška),pokud chcete informace o krtcích,musíte mu přinést poklad.Protože jsme už krok před ním,pokračujte v debatě,za dublony se dozvíte,že doktor by vám mohl poradit,jak se ke krtkům dostat.Takže uděláme čelem vzad a jděte do doktorovy boudy,zeptejte se ho na sestrojení vrtacího stroje.Udělal by,ale potřebuje k tomu sedmimílové boty,které před časem věnoval nějakému kocourovi-ale naděje na získání stále je,protože celý ostrov měří jen 5 mil,a kočky dost špatně plavou,takže boty by mohly být někde vyplavené.Teď půjde do tuhého,detektor má jen omezené pole působnosti,ostrov je poměrně velký a nastavení na detektoru je ještě víc.Takže,jděte do druhé části pláže,kde byla Karkulka,stoupněte si k velkému balvanu u moře,klikněte na detektor a nastavte na něm-Cheese,Leather,detektor zapněte a objevíte místo označené velkým X.(X marks the spot,jak zajisté každý ví).Použijte na X lopatu,najdete boty a kočičí kostru,body Simon automaticky sebere.Jděte v vynálezci,promluvte s ním,předejte mu boty a lopatu,v následující sekvenci se Simon provrtá kamsi do středu země.
Z velké hromady seberte hořlavý materiál,vedle hromady seberte kotlík,před hromadou francouzák a v pravé části místnosti seberte hrst písku.Jděte k ohništi,položte do něj hořlavý materiál,podpalte ho zapalovačem a na oheň položte kotlík-co budeme vařit,to snad poznáme časem.Jděte doleva do krtčího města,prohlédněte si ventilační otvor a pak se pokuste projít kolem krtků.Whoops,tak to nebyl zrovna nejlepší nápad,Simon se před krtkama schová v hromadě odpadků,no,aspoň víme,že mají dobře vyvinutý čich. Vraťte se bez bázně a hany ke krtkům a(z bezpečné vzdálenosti) mrskněte kamenem do ventilačního otvoru,ten se překlopí a začne foukat zplodiny zevnitř na krtky.Můžete v klidu pokračovat kolem krtků dovnitř.Uvnitř si vyslechnete další krtky,jak má vypadat správný parfém,takže aby nás už nikdo neopruzoval,nějaký si taky vyrobíme.Napravo od zeleného vstupu do Q laboratoře otevřete lunchbox a seberte z něj hrnek se sádlem,jako bonus u něj najdete plastovou vidličku.Nalevo od zeleného vchodu odklopte víko bedny,uvnitř najdete břitvu,taková věc se vždycky hodí,Simon si nechá i víko.Pokuste se vlézt skrz zelený oblak do laboratoře,Simon odmítne,že by se udusil,fajnovka.Vezměte hasák a poklepejte s ním na trubky vpravo,u trubky Segment C Simon usoudí,že není tak úplně v pořádku a odstraní ji.Použijte na ucpanou položenou trubku vidličku,Simon jí prošťouchne a vrátí zpět mezi potrubí,zelená mlha zmizí a my můžeme do laboratoře.V laboratoři seberte kbelík,jděte dozadu,na trubku,z které jde pára ,použijte kbelík a potom víko od bedny,pára se zkondenzuje a nakape do kbelíku.Promluvte si se silně depresivním bojovým robotem,potom se země u robota seberte prázdnou láhev od alkoholu,v inventáři do láhve strčte písek a láhev dejte robotovi.Po vypití písku přestane fungovat,použijte prázdnou láhev na čepovací zařízení a načepujte si z robota plnou flašku.Potom z inventáře seberte břitvu a oholte spícího krtka,získáte jeho chlupy,tím jsme v laboratoři skončili,jděte zpět na smetiště.Do kotle vhoďte-alkohol,krtčí chlupy,sádlo a to celé zalejte vodou.Skvělý,sice teď před váma prchne každá holka,i Robinson Crusoe po třiceti letech samoty,ale krtkům budete vonět.Vraťte se do krtčího města,můžete si popovídat se strážemi venku,pak jděte dál doleva a promluvte si s krtkem,který čte magazín,dovede vás k radě starších.Promluvte si se staříky,dostanete zpět svůj klobouk,dozvíte se,že Alix unesli alieni(to je mi novinka),po vás alieni z neznámého důvodu pátrají a krtci zase pro změnu chtějí,abyste zlikvidovali alienskou loď Eye Of Death,především tím,že na ní uděláte chaos.Tak tohle umíme perfektně,takže dejte starochům pac a pusu,ať zase můžou usnout,dostanete na cestu komunikátor,plán,jak postavit vesmírnou loď a dva agenty,kteří vás odvedou na povrch.Vylezete u velké kamenné hlavy a vstup do podzemí zůstane otevřený pro další potřeby.Jděte k vynálezci,promluvte si s ním o plánech,chce za postavení lodi peníze,móóc peněz,které my ale nemáme.Zkuste smlouvat,apelovat na jeho vlastenectví,nakonec se domluvíte,že nějak tu loď postaví,akorát bude pár věcí potřebovat,mimo jiné i posádku a alespoň sto dublonů.Vyzkoušejte svůj komunikátor,požádejte agenty o posádku,pošlou vás někam,no,takže budeme muset hledat jinde.Jděte k lodi,venku stoji kapitán Narrow,promluvte si s ním,loď vám nepůjčí,ale přijme vás do své posádky na záchranu vesmíru,co se dá dělat,odkejvněte mu to.Dostanete smlouvu,musíte jí vyplnit,ale tak,aby se podmínky smlouvy líbily jak Simonovi,tak i kapitánovi.Jděte dovnitř do baru,promluvte si s vlkem,vraťte se ke kapitánovi a požádejte o další kontrakt pro druhého člena posádky.Jděte do kapitánovy kajuty,najdete tam ducha plavčíka-což tak trochu vysvětluje,proč kapitán stojí před lodí,promluvte si s duchem a jděte ven.A teď..teď vidím,že jsem opomenul jednu podstatnou věc-jděte doprava k velké hlavě,kde je vstup do krtčího města,a po pravé straně od vstupu prohledejte zem,najdete pero,které tam ztratil jeden z agentů.Pokud si pero v inventáři prohlédnete,Simon na něm najde červený knoflík a kdesi vdáli se ozve výbuch.Zajímavé,ale podstatné je,že perem se dá kupodivu i psát.Takže se dáme do vyplňování kontraktů,použijte pero na svůj kontrakt a začneme-jednotlivé položky se mění šipkami po stranách.
Simonův kontrakt
Genereal-to transfer his soul to the captain
Obligations of the apprentice- Keelhauling traitors,Manning the guns in battle
Working hours-Until the apprentice’s absolute exhaustion
Salary-One meal a day..
Length of the apprenticeship-Until the death of one of the contracting parties
Vlkův kontrakt
Gen-transfer his body
Oblig-Observing the dress code,Bridge duty
Work-Always when there’s something to do
Salary-Three bottless of rum
Length-Until the loot is divvied up.
Jděte za kapitánem,pokud jste dobře vyplnili,přijme vás a dá vám první úkol,vyhodit ducha z kajuty.Jděte za vlkem a dejte mu jeho kontrakt,opět,pokud je vše OK,vlk podmínky přijme.Jděte do kapitánovy kajuty,slušně požádejte ducha,ať vypadne..nevypadne.Fajn,tak jinak,jděte do baru,promluvte si s džinem v lahvi o duchovi,dostanete podrobnou analýzu jeho duševního stavu,pak si promluvte s papouchem,jestli umí imitovat hlas ducha.Použijte svou vysílačku,řekněte agentům,aby do kajuty umístili další vysílačku a promluvte si opět s papouškem.Nejlepší cesta,jak se zbavit ducha,je vést s ním rozhovor tak,že něco je pod postelí a pronásleduje ho to,nakonec ducha přinutíte,aby utekl-pokud se nepovede napoprvé,promluvte opět s papouškem a líp se v debatě s duchem snažte.Po úspěšném exorcismu vyjděte před loď,o né,jedna katastrofa vystřídala druhou,na ostrov připlul Swampling.Ignorujte ho a promluvte si s kapitánem,oznamte úspěch akce a požádejte o sto dublonů na opravu lodi,dostanete deset.Jděte k vynálezci,dejte mu deset dublonů,přesvědčte ho,že víc nechtěl,další zádrhel,vynálezce potřebuje nějaké dobré palivo pro pohon lodi,dostanete energy metr,kterým zjistíte,jaký materiál by byl vhodný.Jděte do krtčího města,kolem spící rady starších do další místnosti,použijte měřidlo na některý ze svítících objektů,má přesně tu hodnotu,jakou potřebujeme.Jděte si promluvit s radou starších,v podstatě nic proti tomu,abyste si zářící objekty vzali ,nemají,jen takovou malou výhradu-bez nich by zmrzli,takže pokud jim najdete náhradu,můžete si je vzít.Jděte k vynálezci,podívejte se na zeď u vchodu,najdete vyhřívací houbu,seberte jí.Vraťte se do krtčími města,jděte na smetiště,doprava k jezírku s lávou,naberte do zahřívací houby lávu a jděte si promluvit s radou starších.Jděte k vynálezci a oznamte mu,že energie tady bude coby dup.Jděte si na pláž popovídat s Karkulkou,debata se samozřejmě opět zvrhne do boje za ženská práva,do toho se zapojí mírně přihřátý kapitán,až se všichni vyřádí,jděte za vynálezcem oznámit,že posádka je komplet.Během perverzního kapitánova projevu na počest nové kosmické lodi se kapitán omylem otráví Swamplingovou polívkou,na ostrov vtrhnou alieni a loď se zbytkem posádky odletí do vesmíru.Zdá se,že chaos dělat ani nemusíme,nějak nás sám provádí na každém kroku.
Na lodi,jak je dobrým zvykem,se každý odejde věnovat svému,a Simon zůstane opuštěný u kormidla.Seberte zlatý kalich vlevo od kormidla,z opičí kostry si vezměte jednu kost,pokračujte doleva,seberte vlevo se země hřebíky,a dál posbírejte- mop,skafandr,pirátskou vlajku,rybí tuk a pijavice.Požádejte Swamplinga o rukavici na vaření,pak ho požádejte,ať zvedne svůj zelený zadek a jde na můstek,nechce,protože vaří.Zabít,kladivem,do hlavy.Slezte do podpalubí,seberte vpravo velkou klec,vlevo u pece seberte uhelný prach a pak si promluvte s vlkem.Potřebuje kafe,bez něj se nehne,koukám,že s ním mám hodně společného.Pokračujte do kapitánské kajuty,seberte korset,pokračujte doleva kabinou a posbírejte-ocelovou láhev,kilt a kroužky ze závěsu.Uvolněného prkna v podlaze si zatím nevšímejte a promluvte si s Karkulkou,v rámci emancipace požaduje na palubě dalšího ženského člena posádky.Já bych věděl,jak jí tyhle nesmysly dostat z hlavy,bohužel hra toto řešení neumožňuje,takže budeme jako obvykle improvizovat.Vylezte na můstek,z kbelíku u Swamplinge si naberte do ocelové láhve vodu,přidejte do ní uhelný prach a jděte dolů do strojovny.Vlevo strčte láhev do ohniště,Simon jí po zahřátí sebere(musíte mít v inventáři rukavici) a takto vzniklé kafe dejte vlkovi.Řekněte,že kafe vařila Karkulka,to ho odradí od dalších otázek ohledně chuti a místo toho raději odpochoduje na můstek.Následujte ho,promluvte si s ním ohledně přeměny na vlčici,dostanete od něj blůzku,když si s ním o šatech promluvíte ještě jednou,dá vám pár užitečných rad.V inventáři spojte vlkovu blůzku s kroužky na záclony,kiltem,korzetem,mopem a pirátskou vlajkou,vzniklé šaty vlkovi předejte.Karkulka sice protestuje,ale Simon jí umlátí jejími vlastními argumenty(když už ničím jiným) a vlčice jest přijata mezi posádku.Tak,teď si to ještě vyřídit s Karkulkou a Swamplingem-nastal čas jít dolů do kajuty a odklopit uvolněné prkno v podlaze.Uvnitř najdete pár zajímavých,leč neužitečných věcí(mimo jiné pohlednici od jednoho slavného herce,z kterého se stal guvernér Kalifornie) a také válečné kladivo.Promluvte si s kladivem,jmenuje se Siegfried a když mu donesete dračí krev ve vhodném kalichu,pomůže vám se Swamplingem.Dračí krev?,no problemo,zrovna jedna dračice sedí vedle vás.Jděte k posteli,strčte do ní pijavice a pak si jděte s Karkulkou promluvit,až vás vyhodí,půjde si lehnout.Až Karkulka znechuceně z kajuty odejde,seberte nacucané pijavice,vymačkejte je do zlatého kalichu a jděte si promluvit se Siegfriedem.Nyní si můžete zvolit,jakým způsobem se Swamplinga zbavíte,po vzoru RPG máte na výběr cestu zloděje,válečníka a cestu barda.-doporučuji cestu válečníka,je nejkratší,ale že mám dneska dobrou náladu,napíšu vám řešení pro všechny tři cesty.
Cesta zloděje:Kladivem v inventáři rozmlaťte sošku vedle postele(nepovinné),potom v inventáři použijte zapalovač na válečné kladivo-zapalovač jest zničen a jděte nahoru na můstek ke kotli a Swamplingovi.Dejte Swamplingovi kost,odejde s ní kus od kotle,příležitost pro nás,strčte do kbelíku s vodou a oheň pod kotlem se uhasí.Swampmling oheň opět zapálí svým zapalovačem a potom položí zapalovač na zem vedle sebe.Seberte další kost,dejte jí Swamplingovi,až odejde,vyměňte svůj rozbitý zapalovač za jeho,a potom opět uhaste vodou oheň-zřejmě obě akce nestihnete najednou,takže poprvé dejte kost a vyměňte zapalovače,podruhé dejte další kost a uhaste oheň.Swampling nemá na čem vařit,takže odejde na své místo na můstku.
Cesta válečníka:Kladivem rozmlaťte sošku u postele,(opět nepovinné,jen mě tam ta soška vadí),jděte nahoru,pod papouškem si prohlédněte malý kotlík,pak si s papouškem promluvte a řekněte mu,že ho kotlík urazil,po papouščím ataku kotlík spadne a Simon ho kladivem rozmlátí.To bylo cvičné kolo,teď vezměte kladivo a rozmlaťte s ním Swamplingův kotel.Dokonáno jest,Swampling odchází na můstek.
Cesta barda:Kladivem rozmlaťte sošku u postele,seberte sádru,která na místě činu zůstala a vyjděte z kajuty.Siegfried vás varuje před harpunou Stan,která se skrývá pod koštětem,Simon si harpunu vezme.Vyjděte na horní palubu,harpunou shoďte malý kotlík pod klecí papouška,do kotlíku dejte sádru,rybí tuk,kost,potom do kotlíku naberte vodu z kbelíku vedle ohniště,a polévka je hotová.Dejte svůj kotlík s polévkou Swamplingovi a ten odejde na můstek.
Čas věnovat se i jiným věcem,prohlédněte si skafandr,jsou v něm díry a vůbec,do pobytu ve vesmíru se moc nehodí,takže ho vylepšíme.Použijte na skafandr hřebíky,potom magickou plastelínu,kterou s sebou vláčíte celou hru,Simon usoudí,že nemá zkušenosti,jak s ní skafandr ucpat.No,za zkoušku to stálo,jděte na můstek,chopte se kormidla,po nějaké době přiletíte k Eye of Death a zaútočí na vás obrovská chobotnice.Podívejte se na velkou obrazovku s chobotnicí,zjistíte,že minibar je sice ještě z poloviny plný(nebo z půlky prázdný),ale motory nepracují.Jděte k průlezu ven z lodi,v zadní části,vsup ale kontroluje Karkulka ze svého stanoviště,tak se vraťte.Promluvte si s Karkulkou,že půjdete ven z lodi,pak si promluvte s papouškem o magické plastelíně,pak ještě papouška přesvědčte,aby šel s vámi,že pro něj máte důležitou misi.Po skončení debaty už budete schopni kbelíkem s plastelínou ucpat díry ve skafandru,pokud jste nešli cestou barda,slezte do strojovny a u dveří do kapitánské místnosti seberte harpunu,ať nejdete ven neozbrojeni.Potom vylezte z lodi,Simon si zapíchá s chobotnicí,papoušek umrzne,nakonec se vrátíte zpět do lodi.V inventáři teď máte místo mluvicího papoucha zmrzlého ptáka a jeho hlasový interface.Jděte do strojovny,do panelu vpravo od ohniště vložte papouškův interface a proběhne klasický upgrade,pro více informací stiskněte CTRL ALT SHIFT F1-pokud tuhle šílenou kombinaci stisknete,ukáže se vám obrázek tvůrců hry..:-)Stěrače stírají,motory běží,jděte na můstek,chopte se kormidla a dorazíte,tedy vlastně vrazíte,až do samotné jámy lvové,Eye of Death,have a nice day.
Po ztroskotání Simona zajmou ufouni a my se přestěhujeme do vlčí kůže.Sotva vstřebáte informace lodního computeru-špatná zpráva,minibar zničený,dobrá zpráva,Karkulka je v bezvědomí-dorazí modrý mužík Ionas,Master of the Power,a oznámí vám,že jste legendární Nepříčetný,ten,na kterého lidé nikdy nečekali,ale nyní,ze záhadného důvodu se těší na váš příchod,blah,blah,a zasvětí vás do používání speciálních schopností.Budete se učit ovládat čtení myšlenek,ovládání myšlenek,předvídání a telekinezi.Docela velký náklad na to,že jste vlk,k tomu ještě beznadějný alkoholik,no co naděláme,pustíme se do toho.Zvolte si některou vlastnost a postupujte podle instrukcí.Při lekci z čtení myšlenek použijte z inventáře ikonu čtení myšlenek na Ionase,ukáže se číslo,na které myslí,tak mu ho potom řekněte.Při ovládání myšlenek použijte příslušnou ikonu z inventáře na brouka a přikažte mu,aby běhal třikrát dokola.Předvídavost-odpovězte,že nyní,telekineze,použijte ikonu telekineze na chapadlo za Ionasem u země,na ostatní chapadla telekineze nepůsobí.Až skončíte s tréninkem,jděte ke dveřím vlevo a na konzoli použijte předvídavost,ukáže se vám správné nastavení spínačů.Zapamatujte si ho a po skončení předvídavosti nastavte spínače tak,jak jste to viděli,zprovozní se další části mostu.Jděte do prostředních dveří,uvnitř si můžete zkusit přečíst myšlenky alienů,no,moc se toho nedozvíte,použijte tedy ovládání myšlenek na vůdce a přikažte mu,ať se kouká na monitor a ostatního si nevšímá.Pokračujte místností až k váze,vlezte na ní a zvažte se,pak z místnosti odejděte a jděte do pravých dveří.Použijte teleportační konzoli,v přiblížení použijte klávesnici,vlk natypuje svou váhu.Postavte se na teleport a použijte telekinezi na konzoli,stisknete páku a budete teleportováni k hlavnímu počítači.Promluvte si s počítačem,ajvaj,chce po nás heslo,tak debatu zrušte a použijte na počítač předvídavost.Promluvte si znovu s počítačem,řekněte mu získané heslo,zeptejte se ho,co všechno umí odpovědět,pak se ho zeptejte na pár věcí,dokud se neobjeví nabídka,že chcete uvařit čaj.Nechte si udělat čaj,klasika ze Stopařova průvodce galaxií,počítač se zavaří,no a my si na závěrečné vysvětlení všeho můžeme onen zmíněný čaj uvařit…nebo kafe,podle chuti…Pokud byste přece jen nevěděli jak správně vybrat dialogy ,tak nejprve vyberte dialogy 1,1,1...poté 2,1,1.....a nakonec 4,34.Na závěru se ještě prokecejte posledními dialogy a inkasujte facku od Alix.. M_K
Demo
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Simon the Sorcerer 5-Whod Even Want Contact