Jdi na obsah Jdi na menu
 

Lost -Via Domus/Ztracení/

12. 5. 2003

TOPlist

LOST -VIA DOMUS/Ztracení/
26.dubna 2008 Autor návodu-Midnight Knight
Herní zpracování populárního seriálu, v níž naši hrdinové přežijí havárii letadla, které spadne na ostrůvku,kdesi v Pacifiku.Pokusíte se odhalit tajemství ostrova,budete řešit hádanky i puzzle, ale prvotním úkolem bude přežít. Jde o postavy známé ze seriálové předlohy,takže pokud jste fandové tohoto seriálu tak si tuto hru nenechte ujít..
Ovládáni pomocí klávesnice(jedinci zhýčkaní myšoidním „point & click” ať to radši hned vzdají,napočítal jsem celkem 22 kláves,které se používají),pro pohyb “klasický“ WSAD,(I)nventář,(L)ejstra-všechna dokumentace nasbíraná během hry,questy pro splnění i ty splněné,vzpomínky,etc,Enter,Space,Shift plus plno ostatních-prostudujte si po najetí hry v Options,u většiny akcí se vám sice při hraní zobrazí,co stisknout,abyste se na věc podívali,nebo ji sebrali,ne ale u všeho.Hra se ukládá automaticky,většinou po příchodu do nové lokace,save je jen jeden,který se přepisuje,takže vrátit se o kousek zpět,abyste si třeba sebrali doma kreditu,nejde.Podstatné savy do hry najdete u nás v příslušné sekci,pokud se mi bude chtít,tak i s popisem,kam který save patří-save se automaticky ukládá s názvem kapitoly i lokace,v které byl uložen.Kromě savů jsou ve hře ještě checkpointy,místa,z kterých můžete-týká se zejména „chcípácích“ úseků-znova opakovat nepodařenou akci.Checkpointy jsou funkční jen v rámci rozjeté hry,tedy dočasné,pokud hru na***** ukončíte a za hodinu se k ní vrátíte,budete muset začnout od posledního savu znova..:-)Hint-pokud v některé nebezpečné lokaci něco seberete a hrozí,že bude brzo po vás,pokud to jde,vraťte se do nějaké předchozí lokace,tím se vám hra uloží i se sebraným předmětem a pak se vraťte zpět do nebezpečné zóny,nebudete muset onen předmět sbírat x krát.
Dodatek-při druhém hraní jsem zjistil,že myší se dá,kromě chůze,ovládat většina zbylých funkcí-zaostřování a přibližování kamery,otáčení,myš i zastupuje funkci Enter,takže s těma klávesama to není až tak hrozný.:-)
Force Majeure
V úvodním intru sedí Elliot v osudném letu 815,najednou se k němu začne sápat divný chlápek,ale než k Elliotovi dorazí,bum bác,letadlo spadne,Elliot se probere uprostřed džungle s amnézií,divnej chlápek je bůhví kde,a my přejímáme ovládání Elliota(jedním z podstatných úkolů bude zjistit,jak se jmenuje,takže hned na začátku víte něco,co on ne) Prohlédněte si sedačku z havarovaného letadla,nějakým zázrakem jste v ní přistáli na zemi(Space) a jděte džunglí(nebo pralesem?,nevím,ale je tam rozhodně plno stromů a jinejch nesmyslů) dopředu,jinam to ani nejde,v dálce před sebou uvidíte na stromě oběšence a na cestě postavu-ženskou,mě můžete věřit,to poznám na kilometr.Jděte,nebo běžte(Shift),ať si zvyknete na rychlý pohyb,k postavě,až dorazíte k oběšenci,zjistíte že za a) oběšenec je pasažér,zamotaný do větví a mrtvý(marný,přistávat na sedadle je bezpečnější) a za b) ženská postava utekla o kus dál po cestě,šibalka jedna.(Pro lepší orientaci všeobecně doporučuju se vždycky při chůzi otáčet na strany pomocí J a G,nebo myší)Prohlédněte si mrtvolu ve větvích a běžte dál za postavou-a příště nezapomeňte na deodorant.Dívčina nyní neuteče,promluvte na ni(Enter),dívka se rozplyne-ne blahem,ale kamsi do éteru,fajn,kromě amnézie máme i halucinace,jen tak dál.Pokračujte dál po cestě džunglí,za jedním ohybem cesty uvidíte další ženskou postavu.Dojděte k ní,je to Kate(moje oblíbená postava seriálu) a promluvte si s ní.*Lišta s hovory je rozdělená na 4 části,otázky aktuální,týkající se toho,co máte udělat,pak všeobecné,jak se kdo má a tak,dál si můžete popovídat o věcech,které máte v inventáři,a poslední možnost je obchodování,k tomu se časem vrátím*Moc se toho od Kate nedozvíte,až vám na otázky řekne několik „nevím“,dá vám aspoň láhev vody,a tím odstartuje váš první flashback k urovnání paměti.
Flashback I
Jste na palubě letadla,před vámi se odehrává stále stejná scéna,(to se týká všech flashbacků),letuška podává Kate láhev vody.Přichází asi nejotravnější část celé hry-fotografování.Musíte ve správný okamžik vyfotit správnou fotku,pro nápovědu,na co se soustředit použijte Remember-ukáže se vám roztrhaná fotka,na které je nápověda.Fotoaparát se používá tak,že šipkami nahoru,dolů přibližujete obraz,šipkami vlevo,vpravo zaostřujete.Aparátem můžete taky pomocí kláves pohybovat na strany a nahoru dolů.Pokud po vyfocení svítí obě kontrolkčerveně,je záběr totálně blbej.Pokud svítí jedna zelená kontrolka,záběr je dobrej,akorát potřebuje víc zaostřit. Vaším úkolem je vyfotit předávání láhve tak,aby bylo na fotce vidět,že Kate má na rukou pouta.(Obrázek Flash I foto).
Obrazek
Hodně štěstí,a pro ty,kterým se nebude dařit vyladit foťák,mám potěšující zprávu-tohle byl nejjednodušší snímek celé hry..:-)Až budete mít fotku,přestane se odvíjet ona stejná scéna a vy se rozhlédněte kolem sebe po letadle.Podívejte se pod sebe,prohlédněte ruksak na zemi,otočte se doleva a na vedlejším sedadle se podívejte na fotky a na noviny-nahoře máte vždy lištu,kolik předmětů prohlédnout celkem,a kolik jste už jich prohlédli,je to informační,hra může pokračovat i bez toho,ale se ztrátou bonusů.Až prohlédnete všechny tři předměty,otočte se doprava a promluvte na letušku,flashback skončí.
Divočina
Stojíte opět v džungli před Kate,o které,na rozdíl od sebe,teď něco víte.Neostýchejte se,vybalte na ni tu trapnou záležitost s pouty,Kate začne spolupracovat.Dozvíte se,že na pobřeží vede obtížná cesta,ale kolem běhá pes,který zná cestu,takže stačí ho následovat,snadný jak facka.Kate zůstane zatím v džungli,kdyby ji náhodou hledal nějaký strážce zákona.Pokračujte cestou dál,až uvidíte čokla.Začne jedna z mnoha utíkacích akcí(občas mám pochyby,jestli je to ještě adventura,když většinu času strávíte utíkáním za někým,před někým,střílením a jenom sem tam něco seberete a vyřešíte pár puclů)Cestička je klikatá a pes rychlej,takže se vám pravděpodobně brzo ztratí.Můžete na něj v tom případě volat a podle štěkotu zjišťovat,jestli jste na správné cestě,jistější ale je hned od začátku držet psa u sebe-tj.,pořád na něj volat,pes se v tom případě zastaví a počká,než se k němu dopotácíte a pak stejným způsobem pokračujte dál a dál,až dorazíte na pobřeží.
Trosky
Vylezli jste úspěšně z džungle a před sebou vidíte totální chaos.Lidi leží na zemi,někteří živí,jiní už ne,podle zápisníku byste měli zjistit,kdo potřebuje pomoc.Můžete oběhnout všechny přeživší,ale je to jen ztráta času,a musíte se z dálky vyhýbat motoru letadla,který,na rozdíl od letadla vybuchne,když se k němu přiblížíte-zajímavé,bez vaší přítomnosti tendenci vybuchovat nemá.Takže bez zbytečného povídání,na to bude čas později,se rozběhněte směrem k moři podél trupu letadla,nepřibližujte se ale cestou k utrženému motoru vpravo,až narazíte na Jacka,jak někoho křísí.Zeptejte se ho na pomoc,potřebuje udělat něco s letadlem,aby neexplodovalo.Běžte k zadku letadla,prohlédněte si,a použijte pojistkovou skříň.Musíte obvody propojit tak,aby všechny indikátory svítily zeleně.(Cestou k pojistkové skříni,pokud si troufáte,seberte se země pár kokosů,ve dne jsou lépe vidět než v noci)Pojistky,nebo jak to nazvat,jsou ve trojím provedení-křížové se čtyřmi konci,Téčka s třemi konci a Elka se dvěma konci.Řešení následující,horní řada Elko,Elko,dolní řada Kříž,Kříž.-Elko vpravo nahoře si po vložení natočte do správné polohy.(Obrázek Pojistky I).
Obrazek
Večerní pobřeží
Letadlo díky vaší zásluze neexplodovalo,Jack vám prohlédne hlavu,nenajde nic závažného,takže doporučí,ať zkusíte najít něco,co vám patří,možná vám to osvěží paměť.Takže se potloukejte po crashsite,prohlížejte všechno,na co narazíte,promluvte si s lidmi-Sawyer je příjemnej jako obvykle,Sun zatím ještě pořád mluví korejsky,jo a sbírejte všechno,co se sebrat dá,kvůli budoucímu výměnnému obchodu s ostatními Nezapomeňte se vrátit k pojistkové skříni v trupu letadla a seberte z ní všechny pojistky,budete je ještě(mnohokrát) potřebovat a především vyhledejte Kate,dozvíte se od ní,že našla nějaký batoh a nechala ho v zadní části pláže.Takže jděte doprava po pláži,až najdete batoh,je na pravém konci pláže u ohrady z trosek,minout ho nemůžete.Jinak je tady všude plno věcí na prohlédnutí,kolečkové křeslo-Locke ještě v letadle nechodil,CD “You all everybody”,šachy,komix,prázdná zavazadla a možná ještě plno věcí,které jsem přehlédnul.
Až najdete batoh a seberete ho,objeví se zas ten divnej chlap z letadla,začne Elliota mlátit a chce po něm kameru.Nejdřív prý hodlá zničit kameru a pak Elliota,takže než upadnete do bezvědomí,máte o čem přemýšlet.
A New Day
Až se proberete,je už ráno,uvidíte pár ztracenců,jak z džungle utíkají před temným vírem.(Nevím už,jaký je jeho správný terminus technikus,ostatní mu většinou říkají jednoduše monstrum,já si ho pro své potřeby pojmenoval jako temný vír)Po večerní zkušenosti by nebylo špatné najít onu zmiňovanou kameru,když už mě někdo mlátí,chci aspoň vědět,kvůli čemu.Brouzdejte po pláži,seberte nějaké ořechy,až uvidíte Kate,dejte se s ní do řeči.Dozvíte se,že kamera by mohla být v troskách kokpitu letadla,který je v džungli,ale že nebude snadné se k němu dostat,protože Jack v roli ochránce ostatních nehodlá nikoho do džungle pustit.Můžete si taky popovídat s Claire,ale řekne vám prakticky to samé,jen míň konkrétně.Promluvte si s Jackem,hlídá jedinou cestu do džungle,skutečně vás nehodlá pustit dál,protože byste mohli přijít k úrazu.(Jack je jinak sympatická postava,jen občas se jeho názory rozcházejí s mými,nemám rád,když za mne někdo rozhoduje,co je pro mne dobré a co ne.Ani když jsem ztroskotaný na ostrově)Takže bude nutná,jak už je v adventurách zvykem,nějaká diverze k odlákání jeho pozornosti.Až s Jackem domluvíte,máte opět vidinu neznámé dívky z džungle.Běžte k moři,vidíte ji stát na břehu,zkuste si s ní promluvit a dostaví se další flashback.
Flashback II
Jste na verandě nějakého domku,pravděpodobně u moře.Nejdříve musíte opět získat správnou fotografii,tentokrát oné neznámé dívky.Nápověda pomocí Remember je trochu matoucí,na roztrhané fotce je dívka s rukou v bok-(Obrázek Remember),ale mě se fotografii podařilo získat jenom,když má ruce rozpažené,a k tomu navíc není skoro za sloupem vidět.
Obrazek
Pro manévrování při focení můžete používat i WASD,abyste se o kus pohnuli.(Obrázek Flash II foto),.
Obrazek
Po zdařilém vyfocení se přehraje scéna s dívkou a Elliotem,dívka po vás chce,abyste ji vyfotili s rybářem,a pak si s rybářem povídá,dokud neodejde.(Nedalo mi to,zkoušel jsem fotit ze všech možných úhlů,nakonec se mi podařilo dívku vyfotit v několika různých pózách(Obrázek Flash II Alternativní),celý fór je v tom,že na fotce musí být i rybář a musíte mít štěstí,aby byli oba najednou dobře zaostřeni)
Obrazek
Až scénka skončí,dívka zůstane pod verandou,ale než se s ní dáte do řeči,rozhlédněte se kolem a podívejte se na diář vpravo na židli,na noviny vlevo na židli a poslechněte si magnetofon na stolku vedle novin.Teď víte,že dívka je novinářka a jde po nějakém velkém zvířeti.Pak si s dívkou promluvte flashback končí.
Znovu pláž
Z flashbacku si zapamatujete,že dívka oblbnula rybáře tím,že mu lhala(Teda,Elliote,to už je amnézie téměř neslučitelná s životem,nepamatovat si,že se může lhát).Takže už máme plán,jak odlákat Jacka,běžte k němu a řekněte,že se Claire udělalo špatně a omdlela.Jack se rozběhne k Claire a vy,automaticky,do džungle.
Hra na schovávanou
Jste v džungli,sotva se pohnete,vidíte,že na vás volá Locke,schovaný v bambusech.Jděte k němu a promluvte si s ním.Dozvíte se dost podstatné informace,a to,že cestou ke kokpitu jsou úlomky letadla,které vás povedou,a taky,že bambusy vás ochrání před monstrem-temným vírem.Takže si dobře prohlédněte,jak takový bambus vypadá-je světlejší než ostatní stromy a tvoří jakousi ohradu,brzo se budete do něj chovávat,jinak vás černý vír pohltí.Dojděte k nejbližší trosce,tím nemyslím Locke,ale pozůstatky letadla,a stiskněte Enter.Ukáže se vám směr,kterým leží další kus,cesta ale většinou nevede přímo,takže se snažte zapamatovat,kam vlastně jdete.Takhle budete postupovat nějaký čas,od úlomku k úlomku,pokud se bude blížit monstrum(poznáte podle dramatického hudebního doprovodu,až monstrum sami uvidíte,je už většinou pozdě),schovejte se do nejbližšího bambusovníku,uvnitř se rozhlížejte,až monstrum zmizí,vylezte a pokračujte v cestě.Po čase se k monstru přidá jeden z Těch druhých,bude po vás střílet,takže o zábavu je postaráno.Nakonec dorazíte k poslední trosce,která vás přenese do další,bezpečnější části džungle.(Teď můžete při odchodu z lokace na pláž používat zkratku,v menu si vyberete,do které lokace chcete jít.)
Jeskyně
Jděte kus dál džunglí,cestou sbírejte kokosy,až uvidíte Michaela,jak seká dřevo na stavbu voru.Promluvte si s ním,dostanete zapalovač a dozvíte se,že cesta dál vede jeskyní,nabídne  se,že vám na svícení nějaké to dřevo prodá.(Sice nechápu tu logiku,že zapalovač,který je cenný,dostanete zdarma a dřevo,které byste si mohli nalámat sami,tady má hodnotu dost velkou,ale budiž)Tím se dostáváme k poslední ikonce rozhovoru,obchodování.Pokud je ikona neaktivní,osoba,s kterou mluvíte,nemá,co by vám prodala.Pokud ale,jako teď u Michaela,ikona aktivní je,můžete s dotyčným čile obchodovat.Po najetí na obchodování se vám zobrazí inventář váš a inventář druhé osoby(Zobrazují se pouze věci,které se prodat dají).U každého předmětu je cena a počet kusů.V inventáři druhé osoby si můžete prohlédnout,co má zajímavého i za kolik to hodlá prodat.Vyberete si z jeho inventáře předmět,který chcete,určíte počet kusů ke koupi,a ze svého inventáře vyberete věci,které máte(většinou kokosy nebo voda)Musíte dodat ze svého inventáře tolik věcí,aby byla cena shodná s tou,kterou má kupovaný předmět,popřípadě trochu větší,pokud nemáte „drobné“.Nakonec obchod potvrdíte,pokud jste nabídli víc,než je cena předmětu,jste dotázáni,jestli opravdu chcete předmět koupit za větší cenu,než jakou má,pokud jste nabídli méně,obchod se neuskuteční.Trochu nepříjemné je,že váš inventář je dost limitovaný,takže plno věcí,které najdete,už sebrat nemůžete,občas se natrvalo přestěhujete do nové lokace,takže musíte všechno pořád nosit u sebe,neexistuje žádný depozitář,do kterého byste si věci odložili.V nejhorším případě,když to jinak nepůjde,odložte věci z inventáře na zem a jděte se podívat do jiné lokace,jestli nenajdete něco,co má větší cenu,než to,co jste odložili.U každého ořechu ovoce,vody a jiných máte cenu,za kterou se dají prodat,takže je lepší,když seberete pár ořechů po 2 dolarech a odhodíte ovoce,které je po dolaru.Tolik asi k obchodování.Kupte si od Michaela nejméně 2 kusy dřeva na svícení(pokud budete v jeskyních bloudit,louč brzo dohoří,tak je možná lepší nakoupit tři.Sice si můžete svítit taky jen  zapalovačem,ale je to dost riskantní,takže to bych doporučoval až jako poslední možnost) a než se vydáte do jeskyně,doporučuji odskočit si do vedlejší lokace(tím se vám hra uloží) a zase se vrátit.V inventáři vyberte louč,dejte si ji do ruky(Equip) a jděte do jeskyně.Jakmile začne být tma,ukáže se vám v pravém dolním rohu možnost zapálit louč(E)Až ji zapálíte,na levé straně uvidíte sloupec,který ukazuje,kolik louče vám zbývá,než dohoří.Takže,pokud v jeskyni dojdete na nějaké místo,kde je trochu vidět,louč zhasněte a rozsviťte ji opět,až bude tma.Občas vám louč můžou zhasnout netopýři,nebo voda,v tom případě urychleně rozsviťte,pokud zůstanete delší dobu ve tmě,umřete(může vám být útěchou,že díky tmě nevíte,co vás zabilo).Aby toho nebylo málo,musíte se dívat pod nohy,v jeskyni jsou občas jámy,do který když spadnete,tak co?ano,správně,umřete.Cesta jeskyní je dost komplikovaná,hned první zatáčka po levé straně se dost těžko hledá-otáčí se směrem dozadu-projdete několika vodopády,na jednom místě uvidíte nějakou zdechlinu,vedle ní leží louč(napoprvé jsem se asi 5x vrátil k Michaelovi,když jsem se točil v jeskyni a rozběhl se pak za světlem),no,a jestli se skrz to všechno nějak promotáte,vylezete nakonec ven do džungle,chvíli půjdete,až přejdete do nové lokace,kde je kokpit letadla.
Kokpit
Vlezte do trosek letadla,po pravé straně asi uprostřed trosek je zavazadlový prostor,nejde ale otevřít,vedle něj láhev vody(sebrat),tak jděte k pilotní kabině,najdete u ní na zemi Odyseu od Homera-550stran=40dolarů,tak ji nezapomeňte sebrat,a na zdi najdete dva nefunkční elektrické panely,levým se ovládá otevírání zavazadlového prostoru,takže budeme zase vyměňovat pojistky.Podívejte se do pravého panelu a seberte z něj všechny pojistky,použijte pak levý panel a dejte do něj pojistky následovně: Horní řada nic.Prostřední Kříž,(Kříž),Téčko,Dolní Elko,Téčko-(obrázek Pojistky 2).
Obrazek
Elko a Téčka budete muset nastavit do správné polohy.Po opravení panelu se otevře zavazadlový prostor,ale než k němu půjdete,seberte z panelu všechny pojistky.Ze zavazadlového prostoru seberte fotoaparát a laptop-od teď,když budete něco prohlížet,Elliot může konstatovat,že by se to mohlo vyfotit,v tom případě se vyzbrojíte foťákem a budete dělat fotky,většinou pro extra bonusy,takže není životně důležité je dělat.V kokpitu už nic dalšího nenajdete,vylezte ven,objeví se parta cizích lidí a vy opět dostanete ránu do hlavy.Tentokrát pro změnu od Těch druhých,jeden z nich vám odebere vzorek krve.
VIA DOMUS
Proberete se na pláži,Hurley si s vámi hned na úvod popovídá,Jack vám nevěří,myslí si,že byste mohl být jedním z Těch druhých,takže je už načase nějak zjistit,jak se jmenujete.Poznámka-pláž je buď někde jinde než v prvních dvou epizodách,nebo se na ní krade.Zkusil jsem,co to udělá,když před koncem druhé epizody nechám všechen svůj inventář na pláži.Mohl jsem si to ušetřit,zmizel a nikde už jsem ho neobjevil.Takže skutečně platí,co jsem psal dříve,veškerý inventář tahat všude sebou..:-)Máte u sebe laptop z kokpitu,podle něj by se dalo zjistit,kdo jste,bohužel laptop nefunguje.Promluvte si s Hurley,dozvíte se,že Sayid je odborník přes počítače,jděte tedy k němu,seká dřevo na okraji džungle,od něj se dozvíte,že potřebuje novou baterii a odkáže vás na Locke.*Někdo z Ubisoftu asi četl pohádku o slepičce a kohoutkovi*Takže náš další cíl je Locke,hovící si v křesle u ohně,ale napřed si projděte celý tábor,posbírat ořechy,láhve s vodou,poflakuje se tady Jack a Sawyer,tak si s nima můžete pokecat.Zdá se,že vás Jack skutečně nějak nemá v lásce,ale Sawyer má na prodej pistoli,i s rezervním zásobníkem!Pokud vám zbyly ještě nějaké louče a máte dost zboží(především vodu,ta stojí 5 dolarů jedna láhev),tak si pistoli kupte,stejně ji časem budete potřebovat.Pokud na ni nemáte,kupte si lampu i s olejem,ve tmě se ještě dost nachodíte a lampa je dobrá investice.(Pistole mě dost zklamala,můžete ji použít jen na přesně určených místech,takže moje představy,že v amoku přijdu ke každému ztracenci a vpálím mu kulku do čela,se rozplynuly)Až budete mít celý tábor probádaný,jděte si promluvit s Locke.Ten prohlásí,že baterii nepotřebujete,protože nepotřebujete ani laptop.Podle něj je to,že laptop nefunguje,znamení a nemělo by se do něj vrtat.Elliot má pocit,že tohohle šílence už někdy potkal a dostaví se flashback
Flashback III
Jste v zadní části zastavárny,přes sklo vidíte muže za pokladnou a dívku,která vás pronásleduje od začátku hry,jak přichází k pokladně.Musíte udělat fotku tak,aby na ní byl nahoře kus cedule Rico Shop,a dole dívka v rozhovoru s mužem za pokladnou.(Obrázek Flash III foto)
Obrazek
Po vyfocení uvidíte scénku,z které se dozvíte,že dívka se jmenuje Lisa Geilhorn,po Ricovi chce informace,a až odejde,na plac vjede na kolečkovém křesle Locke.Rico je teď otočený k vám,ale než s ním promluvíte,opět prohlédněte pár předmětů-na stole poznámku o fotografovi,vedle ní si poslechněte nahrávku o dodání balíčku a vlevo od stolu článek o Sarinu.Promluvte si s Rico,vy i Lisa sháníte informace o chlápkovi jménem Savo,a flashback končí
Noc pod palmami
Elliot teď ví,že Locke dřív jezdil na vozíku,tak si s Locke znova promluvte.Jakmile se zmíníte i vozíku,v půlce slova vás přeruší,OK,baterie vám dá,musíte s ním ale do zásobárny.Locke pak odběhne a čeká na vás na začátku cesty do džungle.Jděte za ním a opět si promluvte.Tak nevím,jestli jsem divnej já,ztroskotanci a nebo Ubisoft-Locke vám oznámí,že na stromech jsou značky,podle kterých se dostanete k zásobárně,on tam na vás bude čekat.Jestli tohle nejsou uměle vytvářený úkoly,tak pak už nevím,co.No,vypneme si do konce hry logické okruhy,jak vidět,nebudem je potřebovat a vydáme se hledat značky k zásobárně.
Značky v džungli
Hned po vstupu do lokace vidíte před sebou korejce Jin,můžete si s ním promluvit,ale kromě ťin ťan ťong se nic nedozvíte.Podstatnější je,že hned vlevo od něj je na stromě značka.Klikněte na ní,ukáže se vám směr další značky,tak tímhle způsobem pokračujte dál džunglí.Asi tak od třetí značky po vás začne někdo střílet,ale s trochou kličkování a utíkání vás netrefí(pokud vás trefí,rozostří se vám vidění a zvyšuje se šance,že vás zastřelí úplně. Pokud jste si,jako já,pořídili pistoli,můžete se při prvním výstřelu schovat za strom a střelce zlikvidovat.Jsou po cestě celkem dva,na každého spotřebujete dva náboje,ale protože po cestě není nic,co by se dalo v klidu sebrat,je to zbytečná ztráta nábojů-těch máte jen 15)Nakonec doběhnete k poslední značce,která vás přenese do další lokace.
Poklop do podzemí
Jděte kupředu,až uvidíte poklop,Locke konstatuje,že jste odhalili další jeho tajemství(tak proč nešel s váma a poklopu se cestou nevyhnul?Jo,sorry,zapomněl jsem,že logický okruhy mám nechat vypnutý,nevšímejte si mě)Na poklopu vidíte „prokletá čísla“,Elliot konstatuje,že by se to mělo vyfotit-nepovinné,je to jen jeden z extra bonusů.Posbírejte kolem poklopu ořechy a láhev s vodou,pak si promluvte s Locke.Chce,abyste ho následovali,přenesete se do nové lokace.
Vidiny v jeskyni
Jděte dopředu,přes most až k Locke,cestou posbírejte papaje,jestli máte místo-ty je vhodné urychleně za něco vyměnit,každá stojí jen dolar a zabírají zbytečně místo v inventáři.Promluvte si s Locke,chce,abyste prošli jeskyní,protože jeskyně zná odpovědi na vaše otázky,on sám na vás počká na druhé straně.Opravdu škoda,že tady nemůžu vytáhnout pistoli,už bych mu jednu odpověď vpálil.Pokud už nemáte louče-nebo svítilnu,kterou má na prodej Sawyer,Locke vám jich pár ochotně prodá.Vyzbrojte se loučí a jděte do jeskyně,jakmile do ní vlezete,ukáže se duch,Lisa stojí v zadní části chodby.Běžte za ní,jak se přiblížíte,Lisa zmizí v temné chodbě.Zapalte louč nebo lampu a běžte za ní.(Docela strašidelné,když tak bloudíte jeskyněmi a z dálky slyšíte Lisu,jak volá“Kde jsi“,“Najdi si mě“)Cesta je dost spletitá,netopýři vám zhasnou i lampu,vyhýbejte se dírám v zemi,časem uvidíte světlou část jeskyně a Lisu,jak mizí za vodopádem.Následujte ji skrz vodopád(pokud máte lampu,nezhasne,hehe),na rozcestí se dejte cestou vlevo,pokračujte až k dalšímu světlému místu s vodopádem(můžete na chvíli zhasnout,ať šetříte),skrz vodopád,přes  poměrně úzký kamenný můstek,pořád dál,až dorazíte na další světlé místo a uvidíte Lisu.Sejděte k ní dolů a promluvte na ni.Lisa vám řekne něco ve smyslu,že co se stalo,mělo nějaký důvod,do toho probleskne obraz Lisy,ležící na zemi s prostřelenou hlavou a Lisa je pryč.Skočte dolů z útesu(na sebevraždu je ještě čas,jinam cesta prostě nevede),Elliot se sice  potluče,ale kolem je aspoň trochu světla..Pokračujte dopředu,po pravé straně uvidíte kostru,která drží v ruce kompas.Kompas seberte,nad vámi se ukáže Locke,Elliot po něm chce,aby mu pomohl nahoru.Locke chce napřed vědět,co našel,z hlubin jeskyně se mezitím blíží monstrum,když mu Elliot řekne,že kompas,chce ho Locke napřed vidět.Po kratší debatě(na delší není čas) až mu Elliot kompas hodí,začne ho pečlivě studovat(ten chlap je fakt na odstřelení),nakonec vám slavnostně oznámí,že je na něm napsáno VIA DOMUS,což znamená Cesta Domů,a konečně vás vytáhne nahoru.Poznámka-během bloudění jeskyní můžete najít krabici s jídlem/vhodné sebrat,je za ní hodně peněz/ a louč)Konec další epizody.
Forty Two
Elliot sedí na pláži,prohlíží kompas,vtom je vidět z místa,kde byl poklop,mohutný výbuch..a kompas začne ukazovat směrem k poklopu.(Já vám,lidi,nevím,když si tak vzpomenu,kde a u koho,nebo spíš čeho se ten kompas našel,tak bych asi moc nepátral po tom,kam vede „cesta domů“)Projděte se po pláži,je krásnej den a nikdo vás momentálně nehoní,tak toho využijte.Posbírejte několik lahví s vodou,promluvte si s ostatníma,je tady Kate,Hurley,Locke,Sun a Charlie,dozvíte se,že Sayid,pro kterého máte baterii do laptopu,je v džungli u poklopu,ztracenci poklop odpálili a teď zkoumají bunkr pod ním.Je v něm údajně plno jídla,tak bysme se tam měli taky vypravit,dokud všechno nesežerou.Ale předtím ještě můžete udělat pár bonusových akcí.Vedle Charlieho je opřená jeho kytara,při jejím prohlédnutí Elliot konstatuje,že by se měla vyfotit,takže vytáhněte foťák a udělejte hezký snímek,vpravo nahoře se ukáže,že máte jeden snímek ze tří.Jděte k začátku lesa,směrem vpravo uvidíte mezi stromy kolečkové křeslo,i to vyfoťte.Hmm,jeden snímek pořád chybí,jděte ke Kate,vidíte,že si hraje s malým letadélkem.Sice nejde prohlédnout,ale nevadí,stoupněte si z boku ke Kate,po její pravé ruce,a udělejte snímek letadélka.Heuréka,třetí snímek je hotový.Dále je na pláži jedna zajímavá věc-tedy vlastně šest,abych byl přesný,Na pláži je šest předmětů,z kterých každý má na sobě při prohlédnutí jedno z „prokletých čísel“,nevím,jestli je to pro další vývoj hry důležité,ale můžete si je zkusit najít.8 vytvořená z mušlí na pláži v písku,4 na nálepce na kufru,42 na dominu vedle Charlieho,23 na prázdné plechovce vedle Hurley,16 na bedně směrem vlevo od Locke a 15 na plechu z letadla.Teď,když jsme si trochu zarelaxovali,vydejte se cestou do lesa,až dorazíte k místu,kterým se do přesunete do džungle.
Džunglí a kompasem
Stojíte v džungli a na stromech před vámi jsou dva žluté papíry.První,když k němu přijdete,vás může odtransportovat zpět na pláž.Na druhem je číslo-nevím,jestli jsou čísla vždy stejná,to moje je 215.Současně se vám zobrazí i kompas(obraz se přepne do first person view)Takže máme asi jasno,co bude následovat.Natočte se tak,aby kompas ukazoval přibližně sejné číslo jako je na stromě a vydejte se tím směrem hledat další číslo.Protože kompas míří mezi stromy,budete muset cestou často svůj směr zkorigovat.Stisknete C,tím se přepněte do first peron view a ukáže se vám kompas,natočíte se tak,aby opět ukazoval číslo ze stromu a pokračujete v cestě.Tímhle způsobem dojdete k dalšímu stromu,kde po prohlédnutí uvidíte nové číslo(330),opět se natočíte tím směrem a jdete k dalšímu stromu(105)Někdy teď by po vás měl někdo začnout střílet,ať to nemáte tak jednoduchý.Takže kličkujte,utíkejte a udržujte směr od stromu ke stromu,číslo po čísle,(cestou můžete sbírat krabice s jídlem a lahve s vodou)až dorazíte k Desmondovi,sedícímu na zemi.Promluvte si s ním,řekne vám o číslech 4,8,15,16,23,42 a že je poslední tři roky mačkal.Hned za Desmondem je na stromě cedule,která vás přenese do další lokace.
Bunkr
Jděte okolo odpáleného poklopu cestou dál až k řece,po levé straně stojí Sayid.Promluvte si s ním.Sayid si od vás vezme baterii,ale odmítne vás pustit do bunkru,dokud nebude moct podle seznamu pasažérů zkontrolovat,že jste opravdu z letu 815 a že tedy nepatříte k Těm druhým.Takže nezbývá,než se vrátit na pobřeží a poptat se,jestli někdo náhodou neví,jak se jmenujete.
Pláž
Můžete si promluvit i s ostatními,ale jediná podstatná osoba je Hurley,Když se ho zeptáte,jestli nenašel něco,co by vám mohlo patřit,prohlásí,že všechno,co by mohlo připomínat civilizaci,je pryč a dal by nevím co za to,kdyby mohl být zpět s Sydney v Hotelu Persephone.Touto zmínkou o hotelu se,až s ním ukončíte hovor,odstartuje další flashback.
Flashback IV
Jste opět v Ricově krámku,vaším úkolem je udělat snímek na pultu ležící složky s fotografií mužského obličeje.Rico na složku střídavě pokládá ruku a zase ji zvedá,takže musíte vystihnout moment,kdy ruku zvedne.(obrázek Flash IV foto)
Obrazek
Až bude snímek hotový,složku si prohlédněte,pak jděte dozadu mezi regály,prohlédněte si dopis a poslechněte nahrávku. Vraťte se k Ricovi,dejte se spolu do řeči,Rico vám řekne,že Savo má schůzku v Hotelu Persephone v čísle 42,do krámku přijde Lisa a rozzuří se,že jí kradete její případ.Přitom zmíní i vaše jméno.(You’re a son of a bitch,Elliot Maslow)
Zpět na pláži
Promlute si s Hurley,ten právě dokončuje svůj příběh o tom,jak získal přezdívku Hurley.Oznamte mu,že už víte,jak se jmenujete,tlusťocha to potěší a rozhodne se,že svůj příběh bude muset lidem vyprávět častěji.Můžete tu radostnou zprávu,kdo jste,říct i ostatním(Kate je prostě úžasná,než stačíte něco říct,prohlásí“Nech mě hádat,máš nějaký dotaz“,a až jí řeknete,jak se jmenujete,je trochu zklamaná-myslela si,že byste mohl být Nick.)a až se toho triumfu nasytíte,vraťte se k bunkru.
Bunkr
Jděte od poklopu(u poklopu byste měli najít tyčinku Apollo,sebrat,je za 50 dolarů) až k řece,kde stojí Sayid,a řekněte mu svoje jméno.Zkontroluje ho v seznamu cestujících a prohlásí vás za oficiálního ztroskotance letu 815.Welcome,Elliot.Dalším hovorem se dozvíte,že pokud vstoupíte do bunkru,přebíráte zodpovědnost za zadávání čísel do počítače.Takže klikněte na nyní aktivní vstup za Sayid a dostanete se do bunkru(jestli jste zvědavý lidi,můžete předtím ještě vlézt do řeky,zaprvé už to potřebujete,a za druhé,na druhé straně řeky mezi skalami najdete pod jedním z vodopádů otvor,kterým se dostanete do chodby,která končí pevně zavřenými dveřmi.To jen tak na okraj,stejně ten vstup časem budete muset hledat)
Swan Station
Až vlezete do bunkru(Sayid stojí uvnitř u dveří ven),pokračujte dopředu chodbou,projdete otevřenými dveřmi a ty se za vámi zavřou.Sayid zjevně nečetl Stopařova Průvodce,protože propadne panice a běží pro pomoc za ostatními.Napřed vás ale upozorní,že pokud začne pípat odpočítávání,musíte zadat čísla do počítače.Seberte po pravé straně pojistku a na levé straně se podívejte na rozvodnou skříň,je jednou že tří,které napájejí otevírání dveří.Mohli bysme ji spravit hned,ale odpočet začne pípat,takže na experimenty teď není čas,najděte urychleně počítačovou místnost.Je po pravé straně chodby,když uděláte od rozvodné skříně čelem vzad,uvidíte ji přímo před sebou.Eventuelně můžete ještě kus chodbou,dveřmi do obývací místnosti a z ní se do místnosti s počítačem dostanete taky.Počítač je uprostřed místnosti,za sebou nad dveřmi můžete vidět,kolik času vám ještě zbývá.Aktivujte počítač a zadejte do něj,s mezerami mezi jednotlivými čísly,sekvenci 4 8 15 16 23 42.Odpočet se vynuluje a začne počítat od začátku,takže máme,momentálně,plno času na prozkoumání bunkru.Sbírejte cestou pojistky a jídlo,pokud máte kam.Vlevo od počítače jsou u zdi tři nesvítící světla a neaktivní páka.Elliot usoudí,že pokud se všechna světla rozsvítí,možná se podaří páku aktivovat.Vraťte se na chodbu k panelu a nastrkejte do něj pojistky:Horní řada Elko,Téčko,Elko,Elko,Prostřední řada Kříž,Téčko,Téčko,Dolní řada Kříž,Elko(obrázek Pojistky 3)Elka a Téčka natočte podle potřeby.
Obrazek
Jedno ze světel se rozsvítí,takže ještě najít zbylé dva panely.Vpravo od spraveného panelu jsou zazděné dveře,kompas ukazuje na ně,takže Elliot bude muset vykoumat,jak se dostat do místnosti za dveřmi.Po pravé straně pří vstupu do obývací místnosti je na zdi barevná kresba s čísly,můžete ji vyfotit-bonus.Druhý panel najdete v obývací části,mezi lékárničkou(vyfotit pro bonus) a oblekem,na kterém je jméno Kevin(vyfotit)Pojistky do panelu dejte:Vrchní řada Kříž,Téčko,Elko,Prostřední Téčko,Dolní Kříž,nic,Elko.(obrázek Pojistky 4)
Obrazek
Druhé světlo se rozsvítí,ještě jedno.(pokud z opraveného panelu seberete pojistky,světlo zase zhasne,takže musíte vystačit s tím,co nasbíráte a máte u sebe).Třetí panel je ve vedlejším pokoji s postelí,vlevo na zdi.Pojistky:Horní řada Kříž,Elko,Elko,Prostřední Kříž,Elko,Elko,Elko,Dolní Elko,Kříž,Téčko(obrázek Pojistky 5)
Obrazek
Uff,třetí světlo svítí,když se teď v místnosti s počítačem podíváte na páku,dá se s ní pohnout.Ale než tu šílenost provedete,můžete ještě vlézt do zásobárny,je v ní plno drahého jídla,v obývacím pokoji si vyfoťte krvavé skvrny na zdi(bonus),v knihovně si prohlédněte zápisník a vyfoťte knihu Utahování Šroubu(The turn of the screw) od Henry Jonese(bonus).Nyní se vydejte do počítačové místnosti a bez bázně a hany zatáhněte za páku.Whoops,co to,odpočítávání nám poskočilo téměř na nulu,všechny dveře okolo se zavřely a celý bunkr osvětluje modré světlo.Podívejte se na uzavřené dveře do obývací místnosti,je na nich vidět v modrém světle kresba-vyfoťte ji.Když použijete počítač,něco se změnilo,chce to po vás zadání cesty domů,ale díky Lockeho latině jsme teď děsně chytrý,takže natypujte VIA DOMUS.Odpočítávání se vynulovalo a modré světlo zhaslo.Na počítači teď máte menu k ovládání dveří a světel.Zadejte D pro ovládání světel,musíte projít testem:3-7-15-31 ?Zadejte 63(dvojnásobek předchozího plus jedna)Druhý test D-F-H-J ?zadejte L a můžete si teď hrát jak s dveřmi,tak i světly.Pokud rozsvítíte Dark light 1 i 2/A,B,obrázek na zavřených dveřích se trochu změní(fotit)Pokud otevřete dveře B a rozsvítíte světlo A(rozsvítí se modré světlo),dostanete se do obývací části a na zavřených dveřích uvidíte druhou kresbu(fotit).Pokud zapnete v ovládání i světlo B,kresba se opět změní.(Tady mi pořád něco uniká,ať jsem zkoušel všechno možné,obrázek 3,který by podle ukazatele měl být,se mi najít nepodařilo)Jakmile otevřete dveře A a vyjdete na chodbu,přiběhne Sayid a Jack,ve vašem laptopu našli poznámky o C4,Sarinu a jiných zbraních,dostanete nakládačku,tentokrát pro změnu od vlastních,a skončíte zavřený v cele.Ve tmě.
Hotel Persephone
Koukněte do inventáře,moc toho v něm nezůstalo,jen zapalovač-a nějaký ženský hlas ve tmě říká vaše jméno.Posviťte si teda zapalovačem,ať vidíte,jestli to stojí zato,nebo je lepší zůstat ve tmě.Uvidíte Lisu,řekne vám,že ona vám může pomoct(teda,ne ona,ale ONA-no prostě prohlásí “She can help you” a šmytec,přeberte si to,jak chcete),Lisa opět mizí,jak už je u ní zvykem a v cele máte zase světlo.Promluvte na Kate,která hlídá přede dveřmi,nepustí vás,zmíní se o mapách nějakého místa jménem Chenchey,které máte v laptopu,a to odstartuje další flashback.
Flashback V
Teda,řeknu vám,že můj comp měl namále,kdybych nakonec nepřišel na to,co fotit,tak by asi letěl z okna.Z šestého patra.Stojíte v hale hotelu a první,co vidíte,jsou dvě gorily a recepční.To mě na dlouho zmátlo,až když jsem frustrován začal běhat po celý hale,zjistil sem,že v zadní části haly sedí Lisa u otevřeného laptopu.Musíte vyfotit obrazovku laptopu,jsou na ní informace o Chenchey.Pokud přijdete moc blízko,Lisa laptop zavře,takže musíte stát za ní ve vzdálenosti,kdy ještě laptop nezavře a udělejte fotku(obrázek Flash V foto)
Obrazek
Po animaci,v které uvidíte,že jednou z goril je chlap,který vás od začátku hry honí kvůli kameře a že chlápek u výtahu má pod novinami pistoli,si tradičně prohlédněte pár věcí,na stole s laptopem dopis a složku,a na druhé straně haly u skleněných dveří na stolku položený rekordér.Pak si promluvte s Lisou,po krátkém rozhovoru odejde odlákat chlapa u výtahu,abyste mohli jet nahoru-a vzpomínka končí.
Swan station
Elliot si vzpomíná,že byl novinář,na stopě nějakého případu,promluvte s Kate,vysvětlí jí,že věci nejsou tak,jak si myslí Jack a Kate vás pustí ven(tím se vám vrátí do inventáře všechno,co jste v něm měli).Můžete si pokecat s Kate(víc se s ní dělat nedá,sigh),posbírat nějaké nové zásoby,a taky z panelů vytahejte všechny pojistky.Až toho budete mít v bunkru dost,vylezte z něj ven,jděte přes řeku,na druhé straně najděte otvor ve skále,(v levé části skalní stěny, pod vodopádem) a jděte až k zavřeným dveřím.Prohlédněte si je,Elliot usoudí,že bude potřebovat dynamit na jejich otevření.Vydejte se na pláž
Pláž
Poptejte se lidí,kde by tak mohl být dynamit,Charlie vás odkáže na Lockeho(můžete,pokud jste trochu úchylní,požádat Charlieho,aby vám zazpíval You All Everybody-viz válející se CD jeho skupiny první den na pláži v troskách letadla) a pak si promluvte s Locke.Ten tvrdí,že je dynamit moc nebezpečný.Takže si promluvte s Hurley,ten vás odkáže na místo v džungli Black Rock,kde dynamit najdete.Cestou posbírejte především krabice s jídlem a pivo,pokud jste tak ještě neučinili,musíte si od Charlieho koupit pistoli.Jděte do lokace s poklopem,kousek od poklopu najdete praporek,který označuje cestu na Black Rock.Klikněte na něj.
Temné území
Čeká vás opět cesta džunglí,orientovat se budete praporky,po aktivaci vám praporek ukáže směr,kde je další praporek.Monstra tady chodí poměrně frekventovaně,takže vždycky nejdřív hledejte bambusy ke schování a teprve pak se soustřeďte na cestu.Ke konci cesty je vidět světlý automobil,který si můžete vyfotit,ale doporučuju nejdřív najít východ do další lokace a až  z ní(budete mít hru uloženou) se vrátit na Temné území,udělat foto a urychleně se vrátit.
Mzda strachu
Dostali jste se na Black Rock,jakmile přijdete ke skále po levé straně,začne po vás nějaký darebák střílet.Protože budeme potřebovat ničím nerušený klid,schovejte se za skálu,vytáhněte pistoli(CTRL)zaměřte střelce-v případě potřeby se posuňte,abyste ho viděli,ale on vás ne-a až bude terčovník červený,stiskněte Shift pro střelbu.Po první ráně zůstane naživu,střelte ho ještě jednou(Poznámka-pokud nyní Black Rock opustíte a zas se do něj vrátíte,střelec tady bude znova!)Až se toho otravy zbavíte,jděte cestou dál,až dorazíte k vraku lodi.Vlezte do lodi dírou v trupu,vyfoťte si na památku kostlivce a nalevo od něj si prohlédněte a seberte dynamit.Dynamit je už starý,takže s ním musíte chodit opatrně,žádné běhání.Pokud se rozběhnete,vlevo máte ikonu dynamitu,tak se začne otřásat.Když se zastavíte,dynamit se uklidní-ale pozor,otřesy se sčítají,takže pokud se zkusíte rozběhnout podruhé,potřetí,vyletíte do vzduchu.Cestu zpět k poklopu nemůžete přeskočit,musíte jít přes Temné území,pěkně v klidu,žádný spěch,ale včas se stihnout schovat před monstrem.Super,přeju šťastnou cestu..:-)Nakonec se dostanete k poslední značce,která vás přenese k poklopu.
Co bylo za dveřmi
Od poklopu jděte k bunkru,přejděte přez řeku k otvoru ve skále a chodbou dojděte až ke dveřím.Dynamit připevněte na dveře,poodejděte ode dveří do bezpečné vzdálenosti,taste pistoli,zaměřte dynamit a vystřelte.Ozve se rána a místo dveří vidíte otvor,tak akorát,abyste jím mohli projít.Vlezte do otvoru po dveřích.
Incident room
Jděte krátkou chodbou,až dorazíte do velké místnosti s přístrojem,který vytváří magnetické pole.Pokračujte vlevo po obvodu místnosti až k počítači.Aktivujte ho,následuje opět test inteligence k přístupu do počítače(Nevím,jestli se počítalo s tím,že obyvatelé zdegenerují,nebo úmyslem bylo,aby se do počítače dostal každý,já bych si tímhle způsobem počítač rozhodně nezajistil)Otázka 1.:26-17-20-11-14-5-(?) odpověď 8(mezi druhým a třetím,čtvrtým a pátým číslem je vždy rozdíl tři,jinak existuje několik možností zjistit,jak by celá řada pokračovala dále-první a třetí čísla rozdíl 6,první a druhá čísla rozdíl 6,kdo chce,může si s tím vyhrát,až nebude mít co dělat),Otázka 2.:Z-X-V-T-(?)odpověď R(ob jedno písmeno),Otázka 3.:GOD is to DOG what 394 is to?odpověď 493(původní psané nazpátek)Naskočí vám menu-můžete si vyzkoušet ping na spojení(pong),ověřit status stanice,až se vyblbnete,zadejte C na odpojení reaktoru.Magnet začne zase správně fungovat,a než odejdete,uvidíte na displeji počítače zprávu ELLIOT MASLOW WE KNOW WHAT YOU DID AND WE WILL FIND YOU.Trochu znepokojivé,nemyslíte?
Whatever it takes
Následující epizoda začíná dost drastickým způsobem-Elliota pronásleduje temný vír.(byl jsem sice upozorněn,že onomu monstru se ve skutečnosti říká černý kouř,ale podívejte,já si na něj během seriálu zvyknul myslet jako na temný vír,a navíc,otěže-psaní návodu-držím v rukou já.Takže sorry) Připravte se k běhu a jakmile získáte ovládání pod kontrolu,vystartujte.Přeskakujte menší stromy,podlézejte stromy velké,některé už leží,některé budou padat přímo před vámi,skákejte přes hromady kamení,když budete přebíhat přes propasti,nesleťte dolů,etc.Každým nepovedeným skokem se rozplácnete o strom,tím ztratíte nějaký čas,pokud tímhle způsobem upadnete cirka 3x,temný vír vás dostihne a následuje Game Over.Pro skákání,podlejzání doporučuju pravé a levé myšítko,k ovládání směru WASD(Shift držet celou dobu)Až se vším propletete,ke konci budete přebíhat bažiny po položených prknech,(můžete sice běžet i mimo,ale poběžíte pomaleji)dorazíte na planinu s podivnými sloupy.
Setkání s Juliet
Jděte blíže ke sloupům,objeví se Juliet a upozorní vás,že být na vašem místě,mezi sloupy neleze.Pokud ji neposlechnete a přiblížíte se,sonické sloupy vás zabijí.Promluvte si na dálku s Juliet,dozvíte se,že den před vaším letem 815 se našlo tělo zabité Lisy,a že jste jí zabil vy.Následuje flashback.
Flashback VI
Jste opět v hale hotelu Persephone,musíte zachytit správný moment,kdy chlap z novin vytahuje pistoli,když k němu přijde Lisa.(obrázek Flash VI foto)
Obrazek
Focení je ztížené tím,že většinu času chlapa s pistolí není vidět.Po vyhotovení snímku  si prohlédněte diář na stole u Lisy,noviny na stole poblíž skleněných dveří a knihu hostů u recepce.Vraťte se k Lise,promluvte si s ní o všem,nakonec řekněte,že si s gorilou promluvíte sám.Jděte k hlídači výtahu,řekněte mu,že Lisa je novinářka,která se všude vyptává,co provádí Savo.Gorila odejde k Lise,vytáhne pistoli a odvede ji,Elliot nastupuje do výtahu a flashback končí.
Setkání s Juliet 2
Promluvte si znova s Juliet,řekněte jí,že Lisu jste nezabil vy,ale hlídač.Juliet odpoví,že jste Lisu zradil a to je stejné,jako kdybyste ji zabil sám(Plně s Juliet souhlasím,ještě byla mírná,poslat někoho vědomě na smrt je horší,než kdybych to provedl vlastní rukou,a Elliot,s kterým jsem si od začátku nepadnul do oka,u mne klesl svým uvažováním na samotné dno)Nakonec Juliet vypne sonické sloupy a můžete skrz ně projít.Pozor,až projdete,Juliet je opět zapne,tak se jim vyhýbejte.Promluvte si znovu s Juliet,pokud nemáte louče nebo dost oleje do lampy,nakupte,můžete přibrat i zásobník navíc do pistole(u nakupování jsem mírně zuřil,pokud jsem měl plný inventář,i když jsem v něm prodejem věcí uvolnil místo,stalo se mi,že hra oznámila,že nemám pro uskutečnění transakce místo v inventáři,musel jsem něco jídla vyhodit na zem a pak nakupovat znova)Za Juliet vede cesta do kopce,ale napřed se dejte kolem sonického pole k jezeru(nádherný výhled na krajinu),pak jděte podél stromové linie ke sloupům,asi tak v polovině cesty uvidíte něco v zemi.(obrázek Pearl vstup)
Obrazek
Klikněte na to a dostanete se do Pearl Station.Vyfoťte symbol na zdi(i když není „aktivní“,vyfocením odemknete další bonus-(obrázek Dharma),
Obrazek
můžete posbírat jídlo,pohrát si s počítačem,až vás to přestane bavit,vylezte zase ven,k Juliet,a od ní cestou nahoru do budovy.Sejděte po schodech až ke dveřím,vstupte a jste ve Flame Station.
Flame Station podzemí
Všude kolem je většinou tma jak v pytli,trochu podbarvená červenými nouzovými světly.Bloudit se tady dá skutečně nádherně,poprvé mi nestačila celá zásoba petroleje,který jsem od Juliet skoupil(ani napodruhé,napotřetí..),ušetřím vás toho a pokusím se co nejsrozumitelněji popsat cestu.Apropos,pokud se někomu ve spojení s tmou vybavily pojistky,má dobrý instinkt-akorát je ještě tak najít.Před sebou v dálce vidíte konec chodby,a po své pravé straně drátěnou ohradu.Když se přes ni podíváte na protější zeď,vidíte panel s pojistkami,bohužel kolem žádné dveře,jak se k panelu dostat.Takže musíme najít cestu někde z druhé strany.*Celou cestu sbírejte pojistky,Elka pak obzvláště*Dveře vpravo nic,dveře vlevo nějaké jídlo a manuál ohledně dodávek jídla.Dojít na konec chodby,zahnout doprava,uslyšíte hlas,zřejmě nad vámi,jak někomu říká,že mu vystřelí i druhé oko,jestli nebude zticha.Roztomilý člověk.První dveře,osvětlené,nic zajímavého,vlezte ale hned do druhých,projděte ložnicí,dejte se opět doprava,na první možné odbočce opět doprava-držte se pravé zdi po zbytek cesty,až uvidíte schodiště vedoucí dolů,ignorujte ho,ale jděte úzkou uličkou vpravo od schodů,na konci narazíte na pojistkovou skříň.Než začnete šachovat s pojistkami,zhasněte světlo,je to sice v běžném životě dost neobvyklé,ale potmě na ty pojistky budete vidět taky.Horní řada-Elko,Elko,Prostřední-Elko,Elko,Elko,Dolní-Elko,Elko,Téčko(obrázek Pojistky 6)
Obrazek
Uvidíte,jak se otevřely dveře,ještě posbírejte z panelu pojistky,jeden nikdy neví a vstupte do otevřených dveří,ocitnete se v horních místnostech Flame Station.
Flame Station,shoot od die
Až se pokocháte výhledem do krajiny,jděte do obytné části.V první místnosti seberte munici,slyšíte opět hlas z podzemí,říká,že tuší,že jste nablízku a čeká na vás,nějak se na setkání přestávám těšit.V druhé místnosti si můžete pohrát s počítačem-zadat požadavek na shození palety,poslechnout si záznam,na kterém Elliot říká,že je ochotný obětovat cokoli,jen aby získal ten pravý snímek,taky můžete spustit autodestrukci stanice,ale tím by pro vás hra skončila..:-),v poslední místnosti najdete na stole mapu,vyfoťte ji(tak až tady byla,ta chybějící,co jsem kvůli ní oběhl Swan Station několikrát bezvýsledně dokola).Vidíte dveře,opět slyšíte někoho za nimi mluvit.Vedle dveří je okno,uvidíte přes něj,jak na jednookýho Mikhaila míří chlap,kterej po vás od začátku hry chce fotoaparát(Já bych mu ho s chutí dal a vrátil se za Kate,bohužel to nejde)Postavte se proti dveřím a obrňte trpělivostí,následující pasáž sice určitě nebudete opakovat tolikrát jako já,ale jestli se vám podaří na první pokus,tak jste fakt dobrý.Otevřete dveře-a nic chvíli nedělejte.Pokud se pohnete,nebo vytáhnete pistoli,chlap vás zastřelí.Dlouho jsem hledal nějaké „rozumné“ řešení,jak odpoutat chlapovu pozornost od sebe(jakmile otevřete dveře,míří na vás pistolí),po xy bezúspěšných pokusech sem se musel smířit s faktem,že podle Ubisoftu člověk,který vás sice má na mušce,ale mluví u toho,je pomalejší než vy,který musíte pistoli vydolovat z kapsy,zamířit a vystřelit.(Snažně vás prosím,pokud se do obdobné situace dostanete,lupič bude mířit brokovnicí a vyřvávat,že chce peníze, nezkoušejte tahat z pod pultu vlastní zbraň,fakt,ale opravdu fakt to nefunguje-dejte mu celou kasu a střelte ho pak,jestli chcete,do zad,až se otočí a bude na odchodu)Takže řešení celé situace je takovéhle-otevřete dveře,počkejte,až chlap začne mluvit,taste,zaměřte a střelte,radši několikrát(nejlepší počkat přiměřeně krátkou dobu po té,co mluvit začne,což je asi tak stejně užitečné,jako rada nosit u sebe přiměřeně malé množství marušky)Možná by(vida,to jsem ještě nezkusil,až bude čas,poreferuju,jestli to jde),napřed má kecy,že jste zastřelili jediného člověka,který o vás něco věděl(řekl bych,že pořád lepší o sobě něco nevědět,nežli vědět,že jsem mrtvej) a nakonec místo díku,že ste mu nevystřelili poslední oko,se vynoří několik Těch druhých a dostanete opět nakládačku.

bylo lepší střelit Mikhaila

Worth a Thousand Words
Proberete se na podlaze v zavřené místnosti,když se otočíte,vidíte v jednom rohu Lisu.Jděte k ní,Lisa vám řekne,abyste nedovolil,aby se to stalo znovu-a zmizí,jak už jsme si u ducha zvykli.Jděte ke sklenění stěně a promluvte si přez sklo s Tomem.Chce,abyste mu řekli,co víte o chlapovi jménem Hanso a o Lise-Juliet pro vás namíchala speciální koktejl,aby se vám provětrala paměť(Ne,mejdan nebude,koktejlem byla ta injekce,která vás knockoutovala na konci minulé epizody)Až domluvíte,dostaví se další flashback..
Flashback VII
Opět v hotelu Persephone,nyní už v apartmá 42.Z chodby zabočte do dveří vlevo,přez místnost,zatočit doleva až k mřížovanému oknu,kterým vidíte do místnosti.Schovejte se a v následující fotografické pasáži musíte střihnout snímek předávání kufříku z ruky do ruky.(obrázek Flashback VII foto)

Obrazek

Po
 vyfocení uvidíte scénu předání peněz za dodávku sarinu,dozvíte se něco málo o Hanso nadaci a na závěr si Savo nechá přivést Lisu.Když ji přitáhnou,má pistoli u hlavy(fňuk..ale no tak,Mide,je to jenom hra,neber si to tak),flashback končí.
Hydra Station
Řekněte Tomovi,co jste viděli,až skončíte rozhovor,Tom odejde a za chvíli se otevřou dveře ven.*Následující pasáž nepopíšu do detailů,jen rámcově,co kde udělat,protože sem měl sám co dělat,abych v tom labyrintu něco našel,ne tak ještě popisovat,jak sem se kam dostal*.Vylezte na chodbu,je to hezký bludiště,z chodeb vedou odbočky do jednotlivých dveří a jiných chodeb,v kterých jsou zas další dveře.Musíte 1.prolézt pokud možno všechny místnosti a posbírat pojistky(inventář máte totálně vybrakovaný),2.najít místnost s bazénem,v ní vytáhnout pomocí počítače žraloka-jsou na něm další pojistky,3.najít panel a nacpat do něj pojistky(budete potřebovat 6 Téček a 3 Kříže,na lepší řešení jsem nepřišel).Snadný jak facka,co říkáte.V místnosti s bazénem,až bude počítač provádět kontrolní test,odpovědi jsou: 2 - 4 - 8 - 10 - 20 - 22 - (?) 44, A - B - D - E - G - (?) –H, Z - X - C - V - (?)-B.V počítači si taky můžete poslechnout a přečíst pár zpráv.Panel s pojistkami:Horní- Téčko,Kříž,Téčko,Kříž,Prostřední-Téčko,Kříž,Téčko,Dolní-Téčko,Téčko(obrázek Pojistky 7)
Obrazek
Otevřou se dveře,takže když už sme si s tím dali tolik práce,tak do nich vlezem.Promluvte si s Juliet a potom s Benem,chce,abyste nějak přivedli Jacka na Black Rock,způsob,jakým to provedete,je na vás.Po skončení debaty vás transportuje na pláž.
Opět na pláži
Promluvte si s pár lidma o tom,kde najdete Jacka-je na konci pláže.Žádné bouřlivé ovace,že jste zpátky,možná vaši nepřítomnost ani nezaregistrovali.Jděte tedy za Jackem,řekněte mu,že víte,jak se dostat z ostrova,Jack kupodivu souhlasí,že se s vámi setká na Black Rock.Můžete ještě posbírat nějaké jídlo a koupit si pár zásobníků do pistole,pak jděte cestou do džungle a přesuňte se na Black Rock-tentokrát bez toho,že by vás honila monstra.
Black Rock
Jděte až k lodi,Jack už čeká u díry do podpalubí,promluvte si s ním,Jack vám dá pistoli a jde do lodi.Následujte ho dovnitř,od místa,kde byl dynamit pokračujte dál,stoupejte do vyšších pater,až se dostanete na hlavní palubu.Jack vás následuje.Objeví se vousáč Tom,který vás u letadla tak hezky praštil přez hlavu(není mi jasné,jakým způsobem dokáže být chvíli bez vousů a vzápětí nato fousatej jak Krakonoš,že by paruka?),Jack na něj vytáhne zbraň,do toho přivedou Kate jako rukojmí-šla ze zvědavosti za vámi.Tom vám před Jackem i Kate,ať je ostuda dokonalá,poděkuje za splnění úkolu,dá vám kompas a radu,ať vypadnete.
Hotel Persephone
Vidíte a vyfotíte(automaticky),jak Savo popraví Lisu a konečně si uvědomíte,že je to vaše vina,že jste Lisu prodal za jednu fotku(že to ale trvalo,Elliote,možná by to chtělo občas přešlápnout )
Black Rock podruhé
Ve snaze neudělat podruhé tu samou věc,rozhodnete se Jacka i Kate zachránit,hmm,ale jak?Když zastřelíte Toma nebo Bena,ten druhý stihne zastřelit Kate nebo Jacka.Jděte ke stolu,seberte kompas,a podívejte se na dynamit vedle něj.Elliot to komentuje,že by do něj dobře sedla jedna kulka.Musíte si stoupnout před Kate(v opačném případě ji výbuch zabije) a střelte do dynamitu.Všichni tři jste sice po výbuchu pomlácení,ale přežili jste to.Elliot leží v bezvědomí,Jack ho chce nechat,kde je,ale Kate ho přemluví,tak vás odtáhnou kousek stranou,jestli bude čas,třeba se pro vás i vrátí.
Temné území,závod s časem
Najde vás Juliet,trochu profackuje,ať se proberete,vrátí vám vaší kameru a nasměruje k lodi,kterou můžete odplout.Musíte jen sledovat kurz 325 stupňů na kompase a především sebou jo rychle hnout,nebo Ti druzí loď zničí.Jakmile získáte nad sebou kontrolu,máte minutu a půl na to,abyste se k lodi dostali.Cestou vás čekají překážky,takže opět přeskakovat,podlejzat,a do toho po vás budou střílet Ti druzí.V polovině běhu uvidíte,jak se k vaší lodi blíží loď Těch druhých,aby ji vyhodila do povětří,takže času je opravdu málo.Pokud to nestihnete včas,hodí na loď Molotova-a vy můžete začnout znova.Ke konci se ze stezky dostanete do jeskyně,která vede k lodi.Na konci tunelu vyběhnete na molo,čeká tam Locke a loď Těch druhých zničí-ovšem jen v tom případě,že se k ní vy dostanete včas.Promluvte si s Locke,rozlučte se s ním a jděte k lodi.Elliot nastoupí na loď,najednou na obloze vidí dopravní letadlo,jak se rozlomí vejpůl a padá k zemi,Elliot se probírá k vědomí,je opět na ostrově,všude vládne chaos a od trosek letadla k němu běží Lisa z masa a kostí,šťastná,že havárii letu 815 přežil.Tak,a máte,co ste chtěli,pořád na ostrově,a k tomu ještě s ženskou na krku.No,mohlo bejt hůř,mohl to být taky třeba dvoumetrákový námořník..:-))Zazvonil zvonec,Holyvůdskej konec..:-DJo,a abych nezapomněl-Jednookýho Mikhaila na konci předposlední epizody zastřelit nejde..
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Lost-Via Domus

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Dobry

(Razon, 15. 5. 2008 14:53)

Je to fakt dobra hra a parba

Ofas

(Midnight Knight, 9. 5. 2008 6:17)

V com konkretne je problem?

Foceni

(Midnight Knight, 9. 5. 2008 6:14)

Pratele,omlouvam se,nejak mi vypadl presnej popis foceni.Takze,pokud po vyfoceni sviti obe kontroly cervene,je zaber totalne blbej.Pokud sviti jedna zelena,zaber je dobrej,akorat potrebuje vic zaostrit.Jak budu mit cas,nekam to do navodu propasuju.:-)BTW Vono i s tim popisem je foceni obcas desna pakarna..;-)

JohnCZ

(Midnight Knight, 9. 5. 2008 6:09)

Nic si z toho nedelej,ja taky ne..;-)Beru to tak,ze ostrov je schopnej vseho..:-DDD.BTW Osobne bych se spis priklonil k opacny verzi,to,co bylo na konci,se mu zdalo,protoze se z toho vseho zblaznil.:-))

Via Domus

(JohnCZ, 7. 5. 2008 15:05)

Hele, jak to je s tím koncem ? Já ho nějak nepochopil ! On se dostal do nějaký jiný reality nebo to byl jenom sen ? Nebo co ?

...

(Michelline, 5. 5. 2008 15:51)

tak uz sem to taky vyhral....ten konec je ale pěkně debilní...

díky

(Jamtyrek, 4. 5. 2008 20:25)

díky, tak už jsem to vyfotil, nevěděl jsem že se dá fotit i z tý druhý místnosti

foto

(ssss, 4. 5. 2008 19:37)

jamtyrek tam sou dvě místa na schování a pak v tom druhym se to má asi vyfotit ale ještě se mi to nepovedlo =D taky bych potřeboval píchnout jak tu fotku:) ale myslim že stojim správně páč na těch roztržcích to vypadá podobně

Jamtyrek

(foto, 4. 5. 2008 19:20)

Poradte pls někdo s tou fotkou jak má vyfotit ten kufr, zalezl jsem vedle do místnosti a tam to po mě chtělo enter, tak jse ho dal a už můžu jenom fotit, nemůžu se už pohnout z místa, akortá nevim jak tu fotku vyfotit protože tam vůbec ty šašci nestojej jak na těch útržcích

pls

(ofas, 4. 5. 2008 17:43)

ty jo hele potřebuju píchnout tam v tom baraku jak mě tam posle juliet s tou elektrickou stavebnicí pls dík:)

ostření...

(figusson, 4. 5. 2008 15:47)

Tak jsem opravdu musel reinstalovat...pak už to fungovalo. :-) Hra supr, ale moc krátká... :-(

I NEED HELP

(Michelline, 3. 5. 2008 12:05)

zdravim, potreboval bych pomoct se sestavenim elektrickyho panelu v takovym jakoby baraku, kam vas posle Juliett...

ostření při fotografování (figusson

(ajfel, 2. 5. 2008 20:04)

to bych nedelal jen musis vystihnout ten moment jak ma opravdu fotka vipadat taky mi to dalo praci ale slo to nejhorsi asi byla ta posledni to uz sem myslel ze s tim svihnu

ostření při fotografování

(figusson, 2. 5. 2008 18:52)

Zasekl jsem se hned na prvním focení :-(...vůbec mi nefunguje zaostřování pomocí šipek...zoom se šipkama funguje. V čem může být problém ? Mám zkusit znovu nainstalovat celou hru ? Díky za radu ! :-)

konec hry

(ajfel, 2. 5. 2008 1:40)

tak uz sem tu hru dohral a nenito spatny ale navazuje to na pokracovani a nebojte lisa je ziva :-b

:-))

(Midnight Knight, 30. 4. 2008 5:47)

V těch jeskyních se člověk ztratí raz dva.:-)

šlo to

(Jamtyrek, 29. 4. 2008 18:47)

Tak už jsem se dostal ven, u tý mrtvoly jsem byl minule pořád a toho vodopádu jsem si nějak nevšiml:D

Jamtyrek

(Midnight Knight, 29. 4. 2008 10:36)

Jestli to tak nebude,nelyncuj me-ta jeskyne mi dala fakt dost zabrat,ale mam takovej dojem,ze chciplina byla u druhyho vodopadu,zkrz nej se muselo dal,po takovy uzky cesticce,a az potom prislo dalsi svetly misto,na kterym ceka Lisa.:-)

děkuju

(Jamtyrek, 29. 4. 2008 6:43)

Moc děkuju, hned odpoledne to zkusim

pomoc

(Midnight Knight, 29. 4. 2008 6:09)

Od zdechliny musis jit dal,az uvidis Lisu,ktera stoji v jeskyni a prijdes k ni.U zdechliny bylo,mam dojem,nejaky jodlo na sebrani,ale k Lise je to jeste kousek dal(ony ty pohledy,ktery v jeskyni mas,jsou bcas dost matouci)