Jdi na obsah Jdi na menu
 

Die Abrafaxe-Das Geheimnis der goldenen Schale.

15. 6. 2012

TOPlist

Die Abrafaxe - Das Geheimnis der goldenen Schale

15.5.2008 Autor návodu-Midnight Knight

Po najetí zadejte jméno,pod kterým se vám pak hra během hraní bude ukládat-přepisuje se pořád stená pozice,takže při loadu máte jen jedinou možnost-pokračovat ,kde jste skončili.Pak máte na výběr dvě možnosti,buď přetrpět úvodní povídání,pak kliknout na magnetofon na zemi a přetrpět další dlouhou sekvenci,v které Abrax,Brabax,Califax a myš pomocí jakéhos zlatého nesmyslu doletí nad Tortugu,kde dojde k menší technické závadě a každý z nich dopadne na zem někde jinde(někde jinde jsou všechna místa na zemi,která jsou nedostupná z ostatních někde jinde míst,ale člověk se z nich nutně musí dostat někam,což je místo vzhledem k někde jinde místům ještě více nedostupné-shrnuto,lidi jsou prostě divný),nebo pomocí F1 klávesy celý začátek přeskočíte a začnete až po dopadu našich hrdinů.Tak či onak,nakonec budete mít před sebou mapku,Abrax přistál na lodi,Brabax ve vězení pevnosti,Califax na zábavním ostrově a vy máte na výběr,kterou postavu budete hrát.(Nakonec musíte každou postavu zvlášť dopravit z místa někde do místa někam,takže žádná nebude ošizená,kdy si ji nevyberete jako první)
Ovl
ádání-v levém spodním rohu se během hry můžete přepínat z postavy na postavu,v pravém spodním hru ukončíte-klávesa ESC tuto funkci(bohužel) plní taktéž a uprostřed je inventář.Předměty se kombinují nebo používají uchopením a přetažením předmětu na jiný předmět v inventáři,okolí,nebo na postavu.
Brabax- seberte se země kus talismanu a tím prozatím končíte,přepněte na Califaxe
Califax-ostrov.Uvidíte,jak opice odnesly váš kus talismanu,zaznamenejte přítomnost šklebících se soch,pak jděte doprava a promluvte si se strážným u závory.Je jedno,co mu budete říkat(platí prakticky pro celou hru),nakonec se hovor ukončí,bez propustky vás dál nepustí Vraťte se k sochám,pokračujte doleva,promluvte s kuchařem a nabídněte mu pomoc-dostanete od něj Fishburger a Propustku.Se stolu ještě seberte Sůl(Gewurtz) a jděte doprava zpět až k závoře.Strážnému ukažte propustku,automaticky projdete do další lokace,v které si pirát sebere Fishburger a dá vám 3 mince.Promluvte si s prodavačem suvenýrů,vymění vám jednu minci za los,na který vyhrajete 5 bodů.To je málo,takže mu dejte zbylé 2 mince,podaří se vám vyhrát dalších 5 bodů.Nyní klikněte v pravém rohu stánku na Trostpreis,dejte prodavači výherní losy a opět klikněte v pravém rohu stánku na rám obrazu(Trostpreis),dostanete 3D brýle a pohlednice.Jděte doleva,promluvte s pirátem,až se zmíní o Voodoo,držte se tohoto tématu,pirát přivolá déšť,trochu mimo trasu,takže naprší do vězení,v kterém sedí Brabax a díky vodě může vylézt z vězení ven,nakonec vám pirát dá lístek na projížďku tunelem.Jděte dál doleva,promluvte s pirátem u houpaček,po nějaké době mu Califax nabídne svou flašku z inventáře a od vyléčeného piráta dostane na oplátku zapalovač.Jděte k sochám-2x doprava,dolů a doleva,v inventáři spojte brýle s pohlednicemi,najděte pohlednici,na které jsou sochy(klikejte na vyčnívající okraje pohlednic,až trefíte tu pravou),“použijte“ reálné sochy a nastavte na nich pomocí klikání ústa,nos a oči tak,jak jsou zobrazeny na pohlednici.(pokud jste na tom s krátkodobou pamětí jako já,můžete kdykoliv z nastavování vyjet a podívat se znova na obrázek,to,co jste nastavili,už na sochách(naštěstí) zůstane.Až správně sochy nastavíte,zahučí do písku a vy můžete jít po uvolněné cestě džunglí do jeskyně.Na soše v jeskyni visí váš kus talismanu,ale opice vás k němu nepustí.Seberte starého opičáka vpravo u oltáře a přesaďte ho blíž k sobě,pak mu dejte sůl,opičák,následován ostatními uteče a vy si můžete vzít kus zlatého talismanu.(nepovinné-můžete zkusit neúspěšně vystrašit opice pomocí masky,která visí vlevo na zdi).Vraťte se k prodavači suvenýrů-vlevo,vpravo,stráži ukázat propustku-a pokračujte doprava k tunelu.Dejte pirátovi lístek k projížďce tunelem,až doplujete na rozcestí,spojte v inventáři kus talismanu se zapalovačem(neptejte se mě,proč,nezajímá mě to,stejně tak jako u auta mi stačí,že po otočení klíčkem naskočí*většinou*motor a já mám nejasnou představu o trpaslících,kteří točí malinkatými klikami) a vydejte se do levého tunelu,směr Tortuga.Po příjezdu vás chytnou,hodí do vězení,takže musíte spoléhat,že kamarádi vám pomůžou.Přepněte se na Brabaxe.
Brabax-pevnost.Stojíte na nádvoří,v inventáři jen vteřinové lepidlo.Vpravo utrhněte list gumovníku,ten spadne na zem/je špatně vidět/seberte ho a použijte na hlaveň děla vlevo,získáte gumu.Vlezte do mřížovaných dveří vedle stráže vlevo,podívejte se do levé hlavně děla a vytáhněte z ní láhev rumu.Vraťte se na nádvoří,jděte dopředu ke strážným a jednomu z nich dejte láhev.Stráž odpadne,použijte mechanismus vlevo u dveří a vyřešte puzzle.- neřeknu vám postup,ne,že bych nechtěl,ale i když jsem se snažil pracovat systematicky,nakonec jsem vždycky skončil u toho,že jsem náhodně klikal a čekal,co to udělá.Jde o to,pozhasínat všech 9 číslic,jediné,co vím naprosto přesně,když vám zůstanou svítit číslice 2 a 5,klikněte na 2 a puzzle je hotovo,se zbytkem si budete muset poradit sami.Vraťte se na nádvoří,jděte doleva do kuchyně,z věšáku seberte vidličku(Gabel),zavřete dveře a seberte ořechy,které za dveřmi byly.Dveře opět otevřete,v inventáři pojte vidlici gumou a jděte přez nádvoří doprava do obrazárny.Prohlédněte si všechny obrazy,pozornost věnujte tomu uprostřed s rozehranou partií šachů.Použijte jednu figurku na zemi galerie,následuje puzzle,v kterém jde o to,rozestavět černé i bílé figurky jako na obraze a čtvrtou,na obraze chybějící postavit tak,aby nastal šach mat.Černé figury ve hře jsou Král,Dáma,Střelec a Kůň,bílé Pěšáci jedna,dva,Král a Věž.Takže rozestavte na šachovnici černé figury ,odleva nahoře-A1 Dáma,B2 Střelec,C1 Král,E1 Kůn.Bílé-B3 Pěšák jedna,C2 Pěšák dva,D1 Věž,E4 Král.

Obrazek

Pokud jste to udělali správně,otevřel se vám obraz a za ním tajná chodba,vlezte do ní.Posuňte bednu uprostřed místnosti,seberte část talismanu,vraťte se do galerie a jděte doprava.Vidíte stráže,jak pochodují sem a tam-podstatný moment,jdou kolem otevřeného okna-v inventáři spojte prak s ořechy,zaměřte prak na okno ve výši,kde mají stráže přilby,a oběma strážným přilbu sestřelte z hlavy do okna,vyskočí za ní a vy máte volnou cestu do místnosti guvernéra.Obrňte se trpělivostí,a až guvernér s papouškem dokecají,seberte ze země minci,v inventáři na ni použijte lepidlo a pak minci připlácněte na stůl.Zatímco se guvernér bude snažit minci sebrat,vy seberte ze zdi lesklý štít a vypadněte ven na nádvoří-doleva,dolů,doleva.Vylezte po schodech vpravo od spící stráže na věž,na hák na stožáru pověste štít,přivoláte tím k pevnosti rybářskou loď.Slezte z věže,jděte dopředu bránou k rybáři,až s ním domluvíte,seberte prut,pak rybu,kterou jste chytili a dejte ji rybářovi,odveze vás na Tortugu.Následuje klasika,chytnou vás,strčí do vězení,takže se přepněte na Abraxe.
Abrax-loď.Přistáli jste ve strážním koši,na jeho boku je kus talismanu,zkuste ho sebrat,talisman zahučí do moře.Seberte šavli i sekeru(můžete zkusit podseknout stožár,bez úspěchu),podívejte se do díry,která zůstala po šavli a seberte z ní termita.Použijte ho na stožár,automaticky vlezete na lano,sletíte z něj dolů a přistanete na p..palubě před Annou,přivázanou ke sloupu.Až s ní domluvíte,dejte se doleva do podpalubí a ze zdi na háku seberte lano.Zaregistrujte sud uprostřed skladu a jděte dál doleva.Skočte do vody,jakmile máte nad sebou kontrolu,začněte myší dělat dlouhá tempa tak,abyste co nejrychleji plavali dolů,máte malý časový limit dosáhnout dno a sebrat talisman.Až se vám to podaří,většinou až na druhý,třetí pokus,vraťte se na palubu k Anne a jděte od ní vpravo nahoru ke kormidlu.Použijte/uvolněte/kormidlo,pak s ním zatočte dvakrát doprava,vlevo použijte dalekohled,seberte čočku,která z něj vypadne a vraťte se k Anne.Můžete zkusit použít čočku na provaz,kterým je svázaná,nepřepálí se,mrcha,nebo přímo na Anne,jestli jste sadisti,bolí ji to.Až se vyblbnete,jděte doprava do kajuty,seberte se stolu papír a kalamář(vlevo v knihovně si můžete prohlédnout knihu),otevřete okénko,použijte na něj lano a vylezte oknem ven na kormidelní ploutvi.Pokud jste kormidlo správně natočili,můžete přeskočit na hromadu smetí,jestli Abrax odmítne skočit,musíte se vrátit na můstek a kormidlo lépe nastavit.Na hromadě otevřete bednu,seberte z ní čínský dopis,z jeho dolního rohu seberte něco,co vypadá jako hnědý chrchel,pak z bedny seberte ještě kompas a raketu(obojí čínské)a vraťte se na palubu k Anne.Použijte čínský papírek na uzel,Anna je z toho tak odvázaná,že vám dá perlu,tím zřejmě splnila svoje závazky vůči celému vesmíru a odejde do své kajuty,takže je to zas jen na vás(zlé jazyky sice tvrdí,že si ve své odvázanosti šla dát do kajuty jointa,ale tomu nevěřím,kdyby měla,tak se určitě podělí)Jděte doleva do podpalubí,na sud uprostřed použijte papír,nebo kalamář,a musíte vyřešit další puzzle,jak dostrkat sud ze skladu ven.Hra generuje náhodně z několika možných skladišť,ale princip je pořád stejný.Musíte si napřed udělat volnou cestu-odsunout všechny bedny,které by vám v cestě se sudem překážely, někam bokem,a pak sud dostrkáte k východu.Sud můžete pouze tlačit dopředu/křížkem si najedete za sud a tak ho budete postrkovat kupředu/,takže si dávejte pozor,ať s ním nezaparkujete někde u stěny,odkud ho už nedostanete a budete muset začnout znova-v jinak aranžovaném skladu.(Kdo aspoň jednou hrál některou z XY variant “Skladníka“,profrčí tím puzzlem jak ono pověstné lejno větrákem)

Obrazek

Až se vám podaří sud dostat ven,použijte na něj raketu,na ni pak čočku,Abrax zavolá Anne,oba nasednou a vystřelí na sudu směr Tortuga.(Nemůžu si odpustit,tady někdo sprostě kopíroval,Anne v blízkém záběru její tváře připomíná guvernérku Elaine Marlow z Money Islandu 1 tak,že nemůže jít pouze o podobnost čistě náhodnou.Le Chucka na vás,darebáci.)Po chvíli bezstarostné plavby zafunguje Murphy,Anne přistane kdesi v palmoví,a Abrax,ten skončí,jak se dalo čekat,ve vězení.Takže máme celou partu komplet,akorát na špatném místě.
Vězení.Máte věci všech tří,tedy,co z věcí zbylo,v jednom inventáři.Můžete si přez dveře promluvit s hlídačem o jeho 3D brýlích,ale není to nutné.Zkombinujte v inventáři 3D brýle s pohlednicemi,vyberte tu,na které je prázdné vězení,potom perlu z inventáře hoďte do díry ve dveřích a rychle připlácněte pohlednici s vězením na okénko-když nebudete rychlí,myš přinese perlu zpět a hlídač se vrátí,pokud připlácnete špatnou pohlednici,hlídač se nenechá oblbnout a budete muset házet perlu svini znova.:-)Když vše provedete správně,hlídač otevře dveře,aby zjistil,proč je vězení prázdné a vy zdrhnete z vězení ven.
Finále.Prohlédněte si na dveřích domku oznámení o hře,tím se vám otevře cesta do Taverny-nahoru směr vrak lodi.Jděte do taverny*než v ní začnete cokoli dělat,doporučuji hru ukončit a save soubor si zkopírovat někam bokem,protože pokud v následující karetní hře prohrajete,uloží se vám hra tak,že sedíte už roky ve vězení a budete muset začnout celou hru od začátku* ,promluvte si s pirátským bosem,po chvíli dohadování začnete hrát hru YEP! Princip hry je takový,že střídavě vy a spoluhráč hážete na stůl z levé ruky po jedné kartě,pokud padnou za sebou dvě různé karty stejné barvy,pravou rukou hromádku rychle seberete-pokud budete váhat,sebere hromádku spoluhráč,stejně tak,když budete chtít sebrat hromádku,na které nejsou karty stejné barvy.Komu nezůstane při hře žádná karta,prohrál.Na začátku máte každý 16 karet,takže je hra rychle u konce.Až vyhrajete,pirát se začne nervovat,ale do místnosti vlítne Anne,začne s ním šermovat a vy se pomocí teď zas kompletního zlatého nesmyslu dostanete zpět domů..Zazvonil zvonec-a já zjistil,že je půl sedmý ráno,tak jdu spát.Dobrou noc.M_K   
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář