Jdi na obsah Jdi na menu
 

Die Abrafaxe - Das Geheimnis der goldenen Schale

15. 5. 2001
TOPlist

Die Abrafaxe - Das Geheimnis der goldenen Schale

15.5.2008 Autor recenze-Midnight Knight

Po dohrání této „hry“ jsem dospěl k závěru,že si nezaslouží byť jen jediné věty recenze-což je sice z časového hlediska zjištění příjemné,leč na štíru s logikou,nenapsat nic,nebudete vědět,co se mi na tomhle uměleckém skvostu nelíbilo.Bůh mě prostě nemá rád,v tom to všechno je.Takže rychle letem světem,ať to mám za sebou.
Tři kamarádi,Abrax,Brabax,Califax-a myš-se vypraví pomocí jakéhos tajemného talíře na Tortugu v dobách její pirátské slávy,dojde k nehodě,talíř se rozpadne a kamarádi popadají na zem,každý někde jinde.Smyslem hry je pak každého z nich,pomocí přepínání mezi osobami,dopravit na Tortugu,aby se společně mohli vrátit.Jestli máte pocit,že jste se s podobným námětem setkali už dříve,třeba v Maniac Mansion 2,máte dobrý pocit.S originalitou příběhu se autoři skutečně nepárali,kus sebrali tady,kousek někde jinde,takže pamětníci klasických pecek ze začátku 90. let najdou lehce odkazy na Monkey Island nebo Simona Sorcerera-v jednom ale zůstali naprosto originální,hře chybí i ta nejmenší špetka humoru.No,ono je toho víc,co hře chybí,třeba délka,každá z postav se pohybuje zhruba po sedmi lokacích plus minus,kdy v každé z lokací většinou provede jeden,maximálně dva úkony,nebýt mluveného slova,které tvoří tak pět šestin hracího času,nebylo by za deset minut co hrát.Takhle,s mluveným slovem,nemáte co hrát zhruba za hodinu.
Domnívám se,že lidé z Mosaik\Kiddinx splácali tuhle hru přes noc jako jakousi třešničku na dortu k filmovým dobrodružstvím Abraxe a jeho kumpánů-třešeň dosti hořkou,jinak mi totiž uniká,proč se s něčím takovým namáhali.I přes tuhle „omluvu s oběma očima zavřenými“-snažím se vždycky na špatné věci najít alespoň kapku něčeho pozitivního-to ale stejně pořád nechápu.Hra používá Shockwave,což přináší veškeré možné neduhy,které tenhle produkt může nabídnout-namátkou tendenci postavy po přechodu do nové lokace se uvelebit uprostřed obrazovky,nebo save na každém kroku,což nabývá na pikantnosti v závěru hry,kdy se vám nepodaří hru úspěšně dohrát,Game Over,a při novém loadu se nahrajete do mrtvého bodu,z kterého není úniku a musíte hru rozjet od začátku.Hra vznikla v roce 2001,tedy v době,kdy adventurou roku se stal famózní The Longest Journey,vedle něj působí Abrafax ještě hůř než chudý příbuzný z Korejské lidově demokratické republiky,kterému cestou ukradli i poslední zrnko rýže.Zaspekulujme si proto trochu a předpokládejme,že hra omylem vyšla o deset let později po jejím vzniku.Po grafické stránce by neměla sice konkurenta,ale příběhem by ji převálcovali všichni Indy Jonesové,Space,Police a jiní Questi,takže hra by opět šla do kytek.Neobstojí ani úvaha o tom,že třeba šlo jen o amatérský výplod nadšenců-amatérská scéna je bohatě zásobena kvalitními,hratelnými,zábavnými a poměrně dlouhými tituly.Pokud si chcete zahrát něco kratšího,ale dobrého,zkuste třeba sérii o Ben Jordanovi,paranormálním investigátorovi,dobře se u toho pobavíte,a zapomeňte,že nějaký Abrafax vlastně existuje.
M_K

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář