CSI- Hard Evidence
CSI: Hard Evidence
Ale teď již vážně-zřejmě se
budu opakovat,TV série CSI slaví úspěchy po celém světě,Ubisoft se veze na vlně
slávy a chrlí jedno pokračování počítačové série za druhým-a možná je dobře,že
tak činí.Nechtěl bych to zakřiknout,ale připadá mi,že každé nové pokračování má
vzestupnou tendenci.Původní CSI nemohu posoudit,používá QuickTime,který se
jaksi nekamarádí s mým PC,takže se mi hru dodnes nepodařilo rozjet.CSI:
Dark Motives bylo svou obtížností a nepřehledností téměř nehratelné,po několika
měsících hraní,s nápovědou na každém kroku,jsem dnes u konce druhé epizody.Můj
názor na CSI: Miami a CSI:3 Dimensions of murder si můžete přečíst
v recenzích,3 Dimensions z mého sekání hlav vylezly podstatně
zdravější než kolegové z Miami.A CSI: Hard Evidence?Víte,to se mi na světě
líbí,že existuje rovnováha-jakmile se někde něco zlepší,někde se něco zákonitě
zhorší.Stejně tomu je i u zmíněné Hard Evidence.Protože u všech CSI jde stále
jen o jedno-stane se zločin,vyšetřujete,odhalíte pachatele,aby se z toho
nestala nuda,je nutné něco měnit.Měnit obsah hry dost dobře nejde,takže se mění
grafika,ovládání,získávání bonusů.A u těch změn je právě alfa omega celého
hodnocení.Ovládání zvládnul Ubisoft téměř na jedničku,doslova překopal celé
menu v průběhu hry,na které byli hráči zvyklí z CSI: Miami nebo CSI:
3 Dimensions.Zmizela známá lišta na spodní části monitoru,přes kterou se hráč
pohyboval mezi lokacemi,pomůckami nebo stopami.Vše v Hard Evidence se nyní
ovládá pomocí PDA,změna dosti podstatná,změna,kterou pocítí na vlastní kůži
každý,kdo si už zvyknul na „klasické“ CSI ovládání-přesto ale změna příjemná a
vítaná.Přiznám se bez mučení,že když jsem poprvé rozjel Hard Evidence a začal
zoufale hledat v PDA,kde co vlastně je(tutorialy vždy přeskakuji jako něco
nepotřebného),pomyslel jsem si“No poťeš pámbů,to zas dostal něčí chorej mozek
nápad“,pak jsem se ale pustil do tutorialu a zjistil,že všechno je vlastně
jasný,přehledný,jen když si na to ale člověk pořádně zvykne.Zmizel chaos v interakci
inventáře s přístroji,který vládnul v 3 Dimensions,pokud používáte nějaký
přístroj,zobrazí se vám jen ty předměty,které v přístroji můžete zkoumat,vyhodnocený
materiál se v inventáři ukáže s jasným označením „odškrtnuto“.Může se
vám teď zdát,že je ovládání až příliš snadné,ale můžu vás ujistit,že až budete
třeba identifikovat bandu muzikantů seškvařených dohromady elektřinou pomocí
zbytků otisků,které jim zůstaly,řeknete si,že označení toho,co jste už udělali,nebyl až tak špatnej
nápad.Vidíte,částečné otisky,další zajímavé zpestření,které mi chybělo u
předchozích dílů,ale jak funguje,na to si počkejte až/jestli Hard Evidence
budete hrát.:-)Takže tohle byla alfa,a nyní přichází na scénu i omega.Autorům
se nepodařilo tvůrčí entusiasmus udržet
na uzdě a ve svém nadšení přidali další „osvěžující“ prvky-bonusové body za
pozornost a....ehm,sbírání brouků pro Grissoma,jehož koníčkem je zkoumání
všemožné havěti.Pozornost,nebo chcete-li důkladnost(
V ostatních směrech se
Hard Evidence drží tradice,opět se setkáte se svými seriálovými oblíbenci Sarah
Sidle,Catherine Willow,Gil Grissom,Al Robbins,Jim Brass a ostatní,kteří vám
v průběhu vyšetřování dělají „křoví“,teda vlastně parťáky,nezměnilo se ani
to,že postavy ve hře nadabovali osobně herci seriálu.Bohužel,v rámci tradice
zůstalo i automatické ukládání,takže pokud se chcete podívat zpět,co jste kde
udělali,nemůžete si nahrát svou uloženou pozici,ale musíte celou misi rozehrát
od začátku.Nerad vynáším soudy,jestli si hra zaslouží šest nebo devět bodů
z deseti-takže,pokud jste dočetli až sem,udělejte si podle toho každý svůj
vlastní obrázek,jestli jsem více hru pohaněl nebo pochválil.
Na závěr malé zamyšlení.Když
jsem hrál Culpa Innata,uvědomil jsem si,že ta hra obsahuje všechny prvky,které
jsem,ať vědomě nebo podvědomě,u CSI série postrádal.V CSI můžete neomezeně
pendlovat mezi místy A až X,nebere se v potaz,že cesta z bodu A do
bodu B zabere určitý čas a den má jen omezený počet hodin-a vyšetřovatel musí
taky občas spát.V CSI máte jeden určený konec mise-to jest chytnout
padoucha,případně zakysnout,ale to jako konec neberu.A teď si představte,co by
asi nastalo,kdybyste měli jen určitý počet dnů na vyřešení případu,jinak by ho
za vás vyřešili kolegové ze sousedního okrsku,nebo,nahromadíte nedostatečné
důkazy,dáte zatknout podezřelého a po čase zjistíte,že jste za mříže poslali
nevinného a vrah si vesele běhá na svobodě.Neláká vás takhle pojaté CSI?Mě tedy
jo,a to tak,že hodně-teď ještě,aby se o mým geniálním nápadu dozvěděl Ubisoft a
realizoval ho.
Krátká poznámka malým písmem
hluboko dole-nedodržel jsem svoje předsevzetí nevidět ani jeden díl TV seriálu
CSI.Jeden jsem viděl,a byla to nuda,až to bolelo.Ale to jen tak,aby řeč
nestála,hry samotné se to nijak netýká.
Mid