Jdi na obsah Jdi na menu
 

The Secrets of Atlantis-The Sacred Legacy

25. 4. 1996

TOPlist

The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy

25.12.2006 Autor návodu-Standa Madukas

Jsou 30.léta minulého století.Věda,pokrok a technika začínají pomalu,ale jistě vystrkovat růžky.Movitější skupiny obyvatel hledají stále nevšednější zážitky a jsou ochotni utrácet za cokoliv.Vy jako mladý,pohledný a inteligentní muž jménem Howard Brooks cestujete na palubě známé vzducholodi Hidenburg.Obdivujete krásnou scenérii z okénka,když v tom cítíte náraz.Po chvilce přicházejí dva muži a odtud už budeme vyprávět příběh prostřednictvím návodu.Dobrodružství vás zavede do čtyř různých částí světa.Budete hovořit s mnoha lidmi a budete řešit spoustu hádanek a puzzlů.
Vzducholoď
Hned na úvod se pokocháte nádherným výhledem ze vzducholodi,ale co to?Jakoby do něčeho narazila.Přicházejí dva muži a dostanete pěknou nakládačku a vlastně nevíte proč.Když se proberete z bezvědomí tak se porozhlédněte nejprve kolem sebe.Běžte do části s piánem.Na stolcích najdete kleště a mince.Pak jděte směrem k chodbičce a vezměte velký popelník.Otočte se k oknům a na zdi je červené kladívko pod sklem.Vezměte popelník z inventáře a použijte ho na sklo.Kladívko si vezměte. Pak vyjděte chodbou ke schodišti.V chodbě vpravo i vlevo jsou kajuty,všechny jsou zamčené.V chodbě vlevo je telefon.Sejděte o patro níž.Jděte doleva a do kanceláře s dálnopisem.Někdo přestříhal dráty,takže smůla.Otevřete zásuvku a vezměte si matice a šrouby.Na zdi vidíte plán vzducholodi.Vraťte se na chodbu,jděte ke schodišti a vezměte si žebřík. Na konci chodby nalevo jsou dveře do strojovny,vstupte dovnitř.Vpravo je muž,promluvte s ním.Jmenuje se Lou Geretti,pokecejte s ním o všem a pak projděte lávkou mezi nádržemi.Uprostřed vpravo vidíte na nádrži dva tlakoměry,použijte žebřík a mrkněte se na ně. Na nádrž proto použijte žebřík a vylezte nahoru.Vidíte, že trubka je prasklá a uniká pára.Otočte pákou tlakoměru,tím zastavíte další únik páry. Slezte do uličky a jděte dál ke zdi.Vpravo je další tlakoměr s pákou.vraťte se dopředu ke dveřím a jděte doprava.Jsou tu tři ventily a nalevo je samostatně čtvrtý.Se všemi otočte a pak se podívejte na třetí ventil zprava,respektive kousek od něj.Na aktivní místo použijte kleště.Získáte ohnutou trubku.Jděte k porušené trubce,kde unikala pára.Je přišroubovaná šrouby.Povolíte je kleštěmi, ale šrouby zůstanou v přírubě.Použijte na ně červené kladívko a šrouby vypadnou.Klikněte na trubku,spadne dolů a na její místo použijte tu z inventáře.Trubku přišroubujte šrouby z inventáře a otočte pákou nad tlakoměrem.Vraťte se do rohu se čtyřmi ventily a otočte prvním a druhým zprava.Na první klikněte ještě jednou.Z ventilů unikne trochu páry.Jděte ke Gerettimu a promluvte s ním.Poté jděte dozadu ke stěně vpravo a otočte pákou vedle tlakoměru, se kterou se dřív nedalo pohnout.Podívejte se dolu a vidíte, že upadl spojovací řemen mezi motory.Jděte ke Gerettimu,dá vám svůj pásek.Vraťte se k motorům a pákou vedle tlakoměru je zastavte.Nasaďte pásek a zatáhněte za páku.Motory začnou pracovat a vzducholoď se dává do pohybu. Promluvte si s Gerretim a vyjděte ze strojovny.Jděte do kanceláře s dálnopisem a podívejte se na něj.Klikněte na šroub, kterým je připevněn poškozený kabel,tak ho odšroubujte.Odšroubujte další dva šrouby na vysílačce vpravo.Jděte k telefonnímu automatu o patro výš.Použijte na něj minci a její pomocí odšroubujete kabel, který použijte na dálnopis. Tím je spravený a můžete ho použít.Klikněte na klávesnici dálnopisu a pak si vezměte zprávu,která vyjede vlevo.Zprávu odneste do strojovny Gerettimu.Spustí se animace a jsme v Americe.
Empire State Building
Promluvte s mužem u výtahu.Jmenuje se Elmer ,řekne vám ,že výtahy mohou používat jen majitelé průkazek a schodiště se smí použít jen v případě nouze.Otočte se až na konec ke stolkům s barem. Za barem je koš, který seberte.Jděte zpět a dejte se doprava.Je tu napravo malý stolek vedle hasičáku a v jeho zásuvce je zapalovač.Pokračujte chodbou po obvodu,až dojdete ke schránkám.Nás zajímá schránka se jménem Elmer Mitchel.Je v ní dopis, který si vezměte.Vedle schránek na zdi nalevo je protipožární evakuační plán a pod ním je koš na papíry.Jeden papír si vezměte a jděte na roh směrem doleva.V inventáři dejte do koše papír.Koš dejte na zem,tam kde je aktivní místo a zapalovačem ho zapalte. Elmer koš ,ale uhasí a vrátí se na svoje stanoviště.Vraťte se zpět ke koši s papíry a vezměte si další.Jděte k Elmerovi a dejte mu dopis, který jste našli ve schránce. Vraťte se na roh, kde jste zapálili koš a opět ho zapalte.Musíte však koš opět sebrat,v inventáři do něj dát papír a teprve potom ho položte na místo a zapálit.Vypukne poplach a Elmer vám ukáže cestu, kterou se dostanete do přízemí.Otočte se,za vámi stojí Jack Murray,novinář,promluvte s ním.Jděte dopředu k recepční.Po rozhovoru jděte doleva a jděte až k výtahům u kterých stojí muž v zeleném.Promluvte s ním a jakmile se vám objeví nabídka tří zaměstnanců tak vyberte toho v červeném.Vraťte se k Jack Murrayovi a po rozhovoru vám dá propustku.Jděte zpět k muži u výtahu a on vás pustí dál.Jděte směrem ke kanystru s pitnou vodou,pak doprava,na konci opět doprava a uprostřed chodby jsou dveře.Vstupte dovnitř a podívejte se na vizitku na stole.Promluvte se sekretářkou Ellen O'Connorovou.Vyjděte ven a ve skříňce napravo vidíte lupu,kterou seberte. Pak jděte doleva na druhý konec chodby a na jedné ze skříní,které jsou venku najdete sešit.Pak jděte zpátky k výtahům a dejte se doleva od kanystru s vodou a vstupte do dveří na konci.Je to kancelář madam Hatchetové,promluvte s ní.Vyjděte na chodbu a jděte rovně.Jsou tu otevřené dveře s nápisem Exit,takže vstupte dovnitř a jděte po schodišti do dalšího patra.Jděte rovně až dozadu.Je tu muž,který je osobním strážcem Grety Garbo.Promluvte s ním a pak jděte k ženě za stolem.Po rozhovoru se otočte a z pultu seberte Cineword Magazín (pokud vám nejde sebrat tak běžte kliknout na vizitku u sekretářky v 18. patře). Teď jděte k výtahům a výtahem číslo 3 sjeďte do 12. patra.Jděte si promluvit se sedící dívkou,poté jděte doprava.Za rohem je nástěnka s rozpisem pracovní doby od 9.00 do 18.00 hodin. Kousek dál vlevo na stěně je plakát,který si prostudujte lupou a zapamatujte .Je to datum 1.May 1931.Výtahem se vraťte do 19. patra a výtahem číslo 4 sjeďte do sklepa.Jděte kupředu,obejděte sklep po obvodu a na konci seberte na stěně hasící přístroj.Vraťte se výtahem nahoru,sejděte po schodech o patro níž a výtahem dolů do přízemí.Jděte k recepci a promluvte s recepční,zjistíte že se jmenuje Julie.Opět jděte do výtahu,vyjedete do 18.patra a po schodech vyjděte o patro výš.Jděte za osobním strážcem,promluvte s ním o recepční.Jděte do výtahu číslo 3,sjedete do 12.patra.Jděte k sedící dívce a promluvte s ní.Řekne vám,že Lansky má kancelář na tomto patře,naproti nástěnce s pracovní dobou.Jděte tam,ale dveře jsou zamčené.Sjeďte výtahem do 19.patra a po schodech se vraťte do 18. patra.Jděte za madam Hatchetovou,leží na zemi a na židli vidíte číslicový trezor.Jděte to oznámit Ellen O'Connorové.Po rozhovoru jí dejte Cineword Magazín,ona si rozpustí vlasy a vy seberte ze stolu sponku do vlasů. Vraťte se do kanceláře madam Hatchetové,ta už tu není a na jejím místě leží notes, který seberte a v inventáři si ho přečtěte/kliknutí pravým myšítkem/.Zjistíte z něj kód k otevření trezoru.
Počet výtahů- 8
Patro údržby- 4
Začátek pracovní doby- 9
Významný den- 1
Provozní patro- 5
Kód je tedy 8 - 4 - 9 - 1 - 5.V trezoru najdete bezpečnostní klíč.Vyjděte z kanceláře ven,vyjděte po schodech o patro výš a jděte do výtahu číslo 3,sjedete do 12. patra.Jděte ke kanceláři Lanskyho a pomocí sponky ji odemkněte. Prohledejte kabát na věšáku a přečtěte si papír,který jste v kabátě našli.Pak jděte do pravého rohu místnosti za stůl a odsuňte obraz. Objeví se mřížka.Vyslechnete rozhovor a z něho si uděláte poznámky. Na papírku jsou čísla -2, 8, 13, 7, 14.Běžte k trezoru se zlatými, stříbrnými a bronzovými ručičkami. Každá dvojice ručiček je spolu spojená a nedá se hýbat jen jednou s ní, ale vždy oběma najednou.Ve spodní části trezoru má každá barva dva knoflíky,horní a dolní.Můžete s nimi hýbat doleva nebo doprava.Kombinace k otevření trezoru je:
Zlatá
horní doprava
dolní doleva
horní doprava
dolní doleva
horní doprava
dolní 2x doleva
Stříbrná
horní 2x doprava
dolní doleva
horní doprava
dolní doleva
Bronzová
dolní 2x doprava
horní doleva
dolní 2x doprava
horní doleva
Trezor se otevře a vy si vezměte klíč,vyjděte ven a jděte do výtahu.Pak si jen přejděte do výtahu číslo 4 a sjedete do sklepa.Jděte rovně a pak doprava.V animaci spatříte postavu muže, který projde dveřmi před vámi.Jděte k nim a pokračujte doprostředka chodby,vpravo jsou dveře,které odemknete klíčem z trezoru.Vstoupíte do strojovny.Jděte doprava ke skříni s visacím zámkem.Použijte hasící přístroj z inventáře na visací zámek a po otevření seberte propojovací svorky.Jděte k rozvaděči na druhé straně a na otvor v jeho střední části použijte bezpečnostní klíč,který jste našli v kanceláři madam Hatchetové.Na poličku, která je pod klíčem položte propojovací svorky,ty musíme správně umístit.Teď nám konečně dá smysl papír v inventáři na ,kterém jsou čísla -2, 8, 13, 7 a 14.Umisťujeme svorky zleva doprava.
Výtah 1: spojte -2 a 08
Výtah 2: spojte 08 a 13
Výtah 3: spojte 13 a 07
Výtah 4: spojte 07 a 14
Pak jděte k výtahu a ten vás zaveze do 14.patra,kde má kancelář Foster.Jděte kupředu a promluvte si s Mrs. Penningtonovou,sekretářkou.Poté vstupte do luxusní kanceláře k Fosterovi a jděte až k jeho stolu. Než vám cokoliv řekne, musíte ho porazit ve hře.Pravidla jsou jednoduchá. Musíte sebrat všechny tři zelené krystaly v rozích hrací desky a přitom se smíte pohybovat jen po bílých polích. Protivník se vás snaží chytit,může postupovat střídavě po bílých a černých polích.Klikněte tedy na Fostera a hra může začít.Po výhře si s Fosterem promluvte a během rozhovoru získáte první bronzový medailon.Poté jděte k sekretářce a promluvte s ní.Řekne vám cíl vaší další cesty.Jděte až k výtahu a klikněte na něj.Spustí se animace a vzducholodí se vydáte na další cestu.
Macao
Po molu dojděte na loď a pak do podpalubí.Jděte k baru napravo,promluvte s mužem a pak se ženou na vysoké stoličce.Pak jděte k závodní dráze a promluvte si s mužem vlevo o krysích závodech.Po druhém rozhovoru od něj dostanete peníze,máte za něj vsadit na krysu číslo 6.Jděte tedy doleva za schodiště k zamřížovanému oknu vsadit na krysu.Uslyšíte však jen hlasité chrápání.Při cestě se zastavte u Číňana v modrém.Nic se však nedovíte,takže se vraťte k dráze a promluvte s mužem u dráhy.Pak jděte znovu ke schodišti,ale ne k okénku, ale na druhou stranu.Za závěsem je na stěně puzzle skládanka. Musíte sestavit symbol draka,ale Číňan v modrém se občas otočí a hlídá vstup.Okamžitě jak se objeví jeho ksicht tak vyjděte nahoru na palubu a pak se zase vraťte dolů.Takhle to dělejte tak dlouho,dokud obrazec nesložíte.Pokud vám můžu poradit tak se orientujte hlavně černým oválem okolo.Pak se vám otevřou dveře do místnosti.Vstupte dovnitř,na zdi je kalendář a na něm Saturday 10.april 1937.Podívejte se na spícího muže a vedle polštáře seberte lístek na kterém je napsáno:
Spring-tiger  Jaro = tygr
Summer-dragon léto = drak
Autumn-monkey podzim = opice
Winter-dog zima = pes
New moon-four of a kind nový měsíc = čtveřice téhož druhu
First quarter-three of a kind první čtvrtina = trojice téhož druhu
Full moon-two pairs úplněk = dva páry
Last quarter-pair poslední čtvrtina =pár
Monday-jack pondělí =kluk
Tuesday-queen úterý = královna
Thursday-king čtvrtek = král
Saturday-ace sobota = eso
Klikněte na spícího muže a dejte mu peníze.Promluvte s ním a pak dostanete sázenku kterou odneste muži u dráhy a dejte mu jí.Krysa na kterou jste vsadili vyhraje a vy od něj dostanete podíl z výhry. Promluvte s ním a při rozhovoru vstoupí do kasina žena, se kterou si jděte promluvit.Pak jděte pokecat s mužem ,který sází na krysy a nakonec se ženou u baru a barmanem.Pak jděte opět k atraktivní ženě v klobouku,promluvte s ní a poté jděte k baru a klikněte na barmana penězi v inventáři.Na pultě se objeví flaška.Nedá se vzít,ale její obsah pomalu mizí a jakmile bude prázdná, barman opilostí usne. Jděte za bar a otevřete dvířka do zadní místnosti, ve které je generátor a páka, kterou použijte.Na lodi vypnete proud. Rychle přejděte do vedlejší temné místnosti.Po zapnutí elektřiny se vraťte do kasina.Promluvte se ženou u baru a pak jděte pokecat s atraktivní ženou v klobouku.Ukáže vám medailon a nakonec vám dá spoustu peněz,s tím,že by si ráda zahrála karty.Pak jděte k Číňanovi v modrém.Klikněte na něj penězi z inventáře a řeknete mu,že se chcete zúčastnit hazardní partie karet. Zeptá se vás na heslo, které vyluštíte z papíru,který jste našli u spícího muže.Jinak tedy klikněte nejprve na ikonu tygra,pak na dva Krále a nakonec na Eso.Po správné odpovědi na tyto otázky dostanete papír s kódem na otevření místnosti, ve které se hrají karty.Běžte k ženě s kloboukem,promluvte s ní o kartách a automaticky se ocitnete na zadní části lodi,na palubě u rumpálů s číslováním.Musíte klikou nastavit správnou kombinaci,ta je následující-
levý rumpál +3
prostřední -4
pravý rumpál+2
Tím vytáhnete jakousi roletu a za ní se dostanete do místnosti se třemi hráči.Promluvte nejprve s vaší atraktivní společnicí a pak se usedněte na židli.Promluvte zleva se všemi muži a pak se zahájí hra. Nemusíte vyhrát,ale jde o to obrat Číňana, aby v páté hře neměl peníze a musel vsadit něco jiného.Tady máte řešení-
1 hra -vsadit +10$,vsadit +10$,vsadit +20$,vsadit +20$ - výhra
2 hra -fold/nehrát
3 hra -fold/nehrát
4 hra -vsadit +10$,vsadit +10$,vsadit +10$,vsadit +20$,vsadit +20$ - výhra
5 hra -vsadit +10$,vsadit +10$,vsadit +20$ Číňan dává do hry polovinu vzácného reliéfu,vsadit +20$ - výhra
Sice jste získali cennou věc, ale z Elliota se vyklubal pěkný lotr ,reliéf vám vezme a unese i vaši společnici v klobouku jako rukojmí.Jděte přes kasino ven na molo.Na konci narazíte na kapitána Nethaniela Blackwooda.Během rozhovoru vám ukáže,že je také vlastníkem medailonu.Nakonec se k vám připojí a oba cestujete vzducholodi vstříc dalšímu dobrodružství,tentokrát do Indie.
Vzducholoď
Nejprve promluvte s Blackwoodem o všem a pak jděte o patro níže do kanceláře s dálnopisem.Vezměte si tužku a papír ze stolu.Obojí spojte v inventáři.Vyjděte ven a jděte dozadu do strojovny.Otočte se doprava a seberte nůž.Vyjděte ze strojovny a jděte dolů po schodech.
Indie
Knihovna
Vyjdete ven ze vzducholodi,vidíte překrásnou scenérii.Jděte kupředu a promluvte s kráskou uvězněnou v kleci,klobouk tentokrát odložila na zem.Vyčerpejte všechny dialogy.Obejděte klec,podívejte se na podlahu v zadní části klece.Přejděte most,jděte až k točitému schodišti a pak dolů.Jděte směrem ke knihovně,respektive ke třetímu regálu s knihami zleva.Kapitán Blackwood si vezme knihu a začne z ní číst.Klikněte na něj a požádejte jej ať vám něco přečte o Elliotovi.Otočte se doprava a jděte směrem k soše v dálce a vyjděte po schodech nahoru.Zkuste otevřít obrovské hnědé dveře.Všimněte si nápisu na zdi vedle dveří.Použijte papír a tužku na nápis.Prozkoumejte nápis v inventáři.Sejděte po schodech dolů,běžte kolem Blackwoda po schodech zpět ke kleci,kde je vězněná dáma s kloboukem.Ukažte jí nápis z inventáře.Vraťte se zpět do knihovny.Jděte ke knihovně nalevo od Blackwooda.Projeďte opatrně a pomalu horní řadu knih.Nalevo je kniha,klikněte na ní a z knihy získáte modrý safír.Pak projeďte druhý regál odspoda a napravo klikněte na knihu.Je to Kamasutra.Jděte k regálu ,kde stojí Blackwood a klikněte na druhý regál odspodu a vpravo.Je tu kniha o diamantech.Pak si prohledněte knihu v horním regálu,vidíte nějaké obrázky slonů.Zapamatujte si v jakém postavení sloni jsou a kam směřují značky pod každým slonem.Promluvte s Blackwoodem o špercích.Otočte se a jděte směrem ke stolu ve středu místnosti.Jděte kolem stolu a narazíte na zelenou sochu slona.Odřízněte perlu z chobotu nožem z inventáře.Jděte zpět k Blackwoodovi.Ukažte mu perlu.On vám dá měsíční kámen!Otočte se doprava a jděte směrem k soše v dálce.Prozkoumejte základnu sochy.Vidíte, že tu je 15 knoflíků, které můžete stisknout.Knoflíky odshora dolů označme A, B a C.Knoflíky zleva doprava označme 1, 2, 3, 4 a 5.Stiskněte knoflíky v tomto pořadí:C5 - C1 - A1 - B2 - A3 - C3 - B4 - B5 - B4 - C5.Pokud jste to udělali správně tak se obruč na vrcholu sochy otevře.Vezměte si rubín z hlavy sochy.Poznamenejte si pozice rukou sochy!Otočte se trochu doprava a jděte směrem k lavicím.Otočte se trochu doprava a jděte směrem k dalším lavicím.Podívejte se na dřevěnou desku u lavic na které je obraz sochy.Pohybujte rukama do stejná pozice jako u sochy.Pokud to uděláte správně tak se vám deska otevře a vy si vezměte zelený smaragd.Jděte k Blackwoodovi a ukažte mu všechny vaše šperky.Otočte se vlevo a jděte směrem k soše,která stojí před levou krajní knihovnou.Použijte nůž na odstranění zeleného porostu a pak umístěte zelený smaragd na sochu.Vidíte něco na způsob zeleného laseru.Otočte se doprava a jděte k soše na konci zeleného paprsku.Prořízněte nožem porost a umístěte modrý safír na sochu.Otočte se a jděte k soše na konci modrého paprsku.Opět použijte nůž a pak umístěte červený rubín na sochu.Vidíte, že červený paprsek směřuje na dveře na vrcholu schodů. Jděte ke dveřím.Umístěte modrý měsíční kámen na dveře.Otočte se vlevo a sejděte po schodech dolů.Otočte se vlevo a všimněte si obdelníku na pilíři vedle vás.Klikněte na něj,obdelník se otevře a vy najdete druhou půlku reliéfu.Jenže se ukáže,že Blackwood není žádný kamarád,ale pěkná svině!Praští vás,okrade o reliéf a navíc uvězní do zvláštního sarkofágu.Před sebou máte obrazec s 9x9 políčky.Ano, dost to připomíná dnes populární Sudoku.Máte zde 9 různých obrazců,tlačítkem nahoře můžete resetovat celou hádanku.Principem je nastavit do prázdných políček správné obrazce.Budeme postupovat po řadách zleva doprava a odshora dolů. Takže v první řadě nastavte 7 - 3 - 8 - 5 - 6,to znamená, že musíte stisknout první prázdné políčko v první řadě 7x,druhé prázdné políčko 3x, třetí prázdné políčko 8x a tak dále.Doufám,že jsem to srozumitelně vysvětlil,takže řady nastavte takto

první řada : 7 - 3 - 8 - 5 - 6
druhá řada : 4 - 1 - 6 - 9 - 8
třetí řada : 9 - 8 - 5 - 7 - 2
čtvrtá řada: 6 - 1 - 2 - 5
pátá řada : 9 - 5 - 2 - 4 - 7 - 8 - 6
šestá řada : 8 - 3 - 6 - 7
sedmá řada : 3 - 1 - 4 - 6 - 9
osmá řada : 5 - 9 - 3 - 7 - 4
devátá řada: 2 - 6 - 9 - 8 - 1

Pokud to nastavíte správně,/viz obrázek/Obrazeksarkofág se otevře a vy jste opět venku.Podívejte se na sochu před vámi. Vezměte trojzubec ze sochy.Jděte kupředu a prozkoumejte reliéf.Otočte se a prostudujte dlaždici na podlaze.Jděte kupředu a vyjděte z místnosti.Otočte se doprava a sejděte po schodech dolů,vyjděte ven z knihovny a jděte zpět ke kleci s uvězněnou dámou.Umístěte trojzubec do podstavce u klece.Obejděte otevřenou klec a promluvte s dámou o všem.Jděte zpět do knihovny,vyjděte po schodech nahoru a vstupte do otevřené místnosti ještě jednou.Jděte k reliéfu a prozkoumejte ho.Otočte se a vidíte,že dáma stojí na dlaždici.Otočte se zpátky k reliéfu.Určitě si pamatujte knihu se slony a směr šipek.Pokud ne tak je stiskněte v tomto pořadí:levou stranu reliéfu stiskněte jednou,pravou třikrát a nakonec levou dvakrát.Pokud jste to udělali správně tak vidíte , že dveře před vámi se otevřeli.Projděte těmito dveřmi a jděte kupředu.Prozkoumejte fresku na zdi a pak si promluvte si s dámou o všem.Jděte směrem doleva a ven.Ocitnete se zpátky na mostě.Běžte ke vzducholodi a budeme opět cestovat.
Mezopotámie
Promluvte si s dámou o všem a pak promluvte s bylinkářem.Dejte mu vaši perlu a na oplátku dostanete herbář bylin.Jděte cestou nahoru.Jděte doprava směrem k prvnímu domu.Prozkoumejte velkou bednu před domem.Jděte trochu dopředu a otočte se doprava.Vezměte si železnou tyč z kola.Vraťte se K domu a zvedněte bednu železnou tyčí.Promluvte si s holčičkou jménem Jyan. Vezměte si vykuřovadlo ze země vedle bedny.Vraťte se ke kolu a vezměte si dřevěné vědro.Otočte se a jděte k domu na konci ulice.Promluvte se ženou ,která sedí u jakýchsi kamen,které vypadají jako iglú.Promluvte s ní o všem a pak seberte krabičku zápalek vedle kamen nalevo.Otočte se doprava a jděte kupředu k domu.Zkuste otevřít dveře,ale je zamčeno.Vezměte mříž ze zdi napravo.Otočte se vlevo a jděte vpřed.Vezměte si motyku ,která je u zdi.Otevřete dveře a vstupte do domu.Setkáte se s Blackwoodem.Promluvte s ním.Otočte se a vezměte jakési kleště z dřevěného sloupu za vámi a napravo vezměte ze sloupu síto.Vyjděte ven.Otočte se doprava a jděte kupředu podél cihlové zdi.Přijdete až k úlu.Otočte se doprava a pokračujte cestou nahoru.Před chrámem se otočte doleva a seberte čtyři kamenné dlaždice.Otočte se a jděte k chrámu.Použijte motyku na zelenou rostlinu.Seberte červené kořeny.Vstupte do chrámu.Podívejte se na modrožlutou mozaiku vlevo na stěně.Všimněte si ,že čtyři kameny chybějí a navíc je různá jejich velikost.Nyní musíme změřit velikost každého chybějícího kamene.Umístěte mřížku z inventáře přes prázdné horní místo v mozaice.Velikost tohoto chybějícího kamene je 6 x 6.Myslíme tím počet čtverečků na každé straně.Umístěte mřížku přes druhé prázdné horní místo v mozaice .Velikost chybějícího kamene je 5 x 4.Umístěte mřížku přes prázdné pravé místo v mozaice.Velikost chybějícího kamene je 3 x 2. Umístěte mřížku přes prázdné levé místo v mozaice.Velikost tohoto chybějícího kamene je také 3 x 2.Vyjděte z chrámu.Otočte se doprava a sejděte cestou dolů.Jděte směrem k úlu.Zapalte vykuřovadlo zápalkami.Použijte ho na úl k tomu, abyste zplašili včely.Odstraňte střechu z úlu.Nyní budeme řešit zapeklitou hádanku!Vaším cílem je dostat všechny žluté včely zleva doprava a všechny oranžové včely zprava doleva použitím vykuřovadla.Nejdříve si tedy včelky označíme,takže přední řadu žlutých včel označíme jako Ž1,druhou řadu žlutých včel označíme jako Ž2 a zadní řadu žlutých včel označíme jako Ž3.S oranžovými včelami to uděláme stejně,jen zaměníme písmeno Ž za O. Takže budete mít řady O1, O2 a O3.Přibudou vám pak ještě dvě řady,takže budete mít Ž4 a Ž5.Klikejte na Ž1 - O1 - O2 - Ž1 - Ž2 - Ž3 - O1 - O2 - O3 - Ž1 - Ž2 - Ž3 -O2 - 03 - Ž3 poté klikněte na úl bez vykuřovadla.Opět použijte vykuřovadlo a klikněte na Ž1 - O1 - O2 - Ž1 - Ž2 - Ž3 - O1 - O2 - O3 - O4 - Ž1 - Ž2 - Ž3 - Ž4 - O1 -O2 - O3 - O4 - Ž2 - Ž3 - Ž4 - O3 - O4 - Ž4 ,opět klikněte na úl bez vykuřovadla.Opět použijte vykuřovadlo a klikejte na Ž1 - O1 - O2 - Ž1 - Ž2 - Ž3 - O1 - O2 - O3 - O4 - Ž1 - Ž2 - Ž3 - Ž4 - Ž5 - O1 -O2 - O3 - O4 - O5 - Ž1 - Ž2 - Ž3 - Ž4 - Ž5 - O2 - O3 - O4 - O5 - Ž3 - Ž4 - Ž5 - O4 - 05 - Ž5 Dejte pryč vykuřovadlo a klikněte na úl. Vezměte si plástve plné medu z úlu.Jděte zpět do vesnice.Jděte k ženě s kamny ala iglú.Dejte jí plástve medu.Jděte ke studni,která je uprostřed vesnice.Promluvte si tady s malou Jyan o zamčených dveřích.Podívejte se v animaci,jak slepý Omarim přijde k ženě u kamen a ta mu dá plástev medu.Jděte k ženě a promluvte s ní o Omarim.Jděte vlevo a promluvte s Omarim.Dejte mu bronzový medailon.Provede s ním jakousi meditaci a medailon vám opět vrátí.Promluvte s Omarim ještě jednou.Jyan začne volat o pomoc,protože jí panenka spadla do studně.Jděte směrem k prvnímu domu.Jděte dolů cestou ,kterou jste do vesnice přišli,otočte se vlevo a spojte kus spadlého drátu s vašimi kleštěmi.Pak ho spojte s vědrem v inventáři.Jděte dolů po cestě a promluvte s bylinkářem o rostlině a o Omarim.Otočte se a jděte zpátky nahoru do vesnice a pak doleva k úlu.Otočte se a vezměte si rostlinu.Zatímco si utrhnete rostlinu budete kousnutí hadem.Jed tohoto hada je smrtelný!Naštěstí je tu dáma,která vám dodá správnou bylinnou medicínu.Jděte zpět do vesnice a jděte ke studni.Umístěte vědro na hák.Klikněte na vodu ve studni a tím do vědra naberete panenku.Vezměte panenku z vědra a dejte ji malé Jyan.Promluvte s ní ještě jednou o uzamčených dveřích.Jděte doleva k uzamčeným dveřím.Podívejte se vlevo a klikněte na kládu na zemi.Najdete klíč,který si vezměte.Dejte klíč do zámku a vstupte do dílny.Vezměte kamenické nástroje z okenního parapetu.Vezměte si i tlouk do hmoždíře,který je hned vedle ve hmoždíři.Opusťte dílnu a jděte za Omarim. Dejte mu list aloe. Promluvte s ním ještě jednou a požádejte jej o první pomoc.On vám dá misku s medicínou se kterou běžte napravo do domu,kde blouzní Blackwood.Dejte mu misku s medicínou a pak s ním promluvte o všem.Vyjděte z domu ven ,otočte se vlevo a jděte kupředu.Podívejte se na zem a vidíte mřížkovaný vzor na zemi.Zde naměříte přesnou velikost kamenů,tak jak potřebujete.V inventáři máme čtyři kameny,které je třeba opracovat na správnou velikost.Dejte tedy jeden z kamenů na mřížku na zemi a použijte kamenické nástroje-dláto a kladivo.Klikněte nástroji 2x na kámen a získáte kámen o velikosti 6 x 6.Dejte si ho do inventáře a na mřížku položte další neopracovaný kámen z inventáře.Klikněte na něj 4x a máte kámen o velikosti 5 x 4.Teď už nám zbývá vyrobit dva kameny o stejné velikosti 3 x 2.Dejte tedy další kámen na mřížku na zemi.Použijte na něj kamenický nástroj sedmkrát a totéž udělejte i s posledním neopracovaným kamenem.Teď tedy máte čtyři opracované kameny ve vašem inventáři.Nyní jděte nahoru po cestě do chrámu k obrazu s mozaikou.Umístěte kameny na správná místa na mozaice.Jak vidíte tak se nic nestalo.Chce to ještě barvy.Jděte zpět do vesnice. Vstupte do dílny.Umístěte síto/
nachází se na stěně uvnitř domu, kde byl Nathaniel Blackwood / nad mísu vedle malého hořáku.Dejte červené kořeny do hmoždíře vlevo.Použijte tlouk z inventáře na červený kořen.Vezměte kořeny z hmoždíře a dejte je na síto.Třeste sítem a vezměte mísu s práškem z pod síta.Dejte prášek do prázdné misky, na vrchol malého hořáku.Zapalte malý hořák zápalkami.Nyní musíme namíchat nějakou barvu k tomu, abychom dostali správné barvy ,které jsou na mozaice v chrámu!Všimněte si na hořáku dvou kovových rour ,které vedou dolů z vrchu.Také si všimněte, že každá z těchto rour má kovový kohoutek.Kohoutek může být otevřený nebo zavřený. Nakonec si všimněte ventilu uprostřed hořáku.Naším úkolem je namíchat tyto čtyři barvy-tmavomodrou,světle modrou,světle žlutou a tmavožlutou.Budeme tedy točit kohoutky a ventilem tak,abychom dostali požadované barvy.
Miska světležluté barvy
Otočte oběma kohoutky .Otočte ventilem.Vezměte mísu barvy.
Miska světležluté barvy
Otočte levým kohoutkem.Otočte ventilem.Vezměte mísu barvy.
Miska tmavěmodré barvy
Otočte pravým kohoutkem.Otočte ventilem.Vezměte mísu barvy.
Miska tmavožluté barvy
Otočte levým kohoutkem.Otočte ventilem.Vezměte mísu barvy.
Pokud máte všechny barvy v inventáři tak běžte do chrámu k mozaice.Umístěte příslušné barvy na místa.Myslím,že tady snad žádný návod nepotřebujete.Snad jedině pokud trpíte barvoslepostí.Umístěte bronzový medailon z inventáře na tlamu zvířete.Poté si vezmete modrý Atlantean krystal z vodní nádrže pod mozaikou.Nezapomeňte si vzít zpátky bronzový medailon!!! Otočte se a jděte k protější zdi.Cvakněte dvakrát s bronzovým medailonem na trojzubec na ikonovém kole.Jděte doprava k otevřenému panelu ve zdi. Umístěte Atlantean krystal na levou stranu panelu.Tím ho aktivujete.Prostudujte panel a zjistíte,že můžete pohybovat dlaždicí vlevo kliknutím nalevo a to samé kliknutím na pravé straně. Pokud chcete dlaždici posunout nahoru kliknete na horní část dlaždice.To samé se týká spodní části dlaždice.Nejprve si popíšeme dlaždice od 1 do 12./viz obrázek/Obrazek.Naším úkolem je dostat loďku zleva doprava na konec.Budeme posunovat takto-9 nahoru - nahoru,8 vpravo,3 dolů - dolů,loďka vpravo - vpravo - vpravo,2 vpravo - vpravo, 1 vpravo, 4 nahoru - nahoru - nahoru,5 nahoru - nahoru,6 doleva,3 dolů,8 doleva - doleva - doleva, 3 nahoru, 7 nahoru,6 vpravo - vpravo - vpravo - vpravo,3 dolů,7 dolů,8 vpravo - vpravo - vpravo,4 dolů - dolů - dolů,3 dolů - dolů - dolů,loďka- doleva - doleva - doleva,1 doleva, 2 doleva - doleva,8 doleva - doleva,7 nahoru - nahoru - nahoru - nahoru,6 doleva,10 doleva,11 dolů,loďka vpravo - vpravo - vpravo - vpravo.Vstupte do otevřené zdi.V animaci přijdete do velké místnosti a před vámi je na zemi Elliotova taška.Klikněte na ní a získáte popsaný papír.V inventáři na stránku klikněte pravým myšítkem.Zdá se,že stránka je napsaná vaším otcem.Jděte kupředu ke zdi s medailony.Odstraňte falešný spodní medailon.Umístěte místo něj váš bronzový medailon z inventáře.V animaci vidíte,že zeď před vámi se otevírá,ale Elliot vyskočí z jedné z hrobek a skočí do rohu na hlavu býka.On tím spustí mechanismus ,s vámi se propadne podlaha a jste všichni tři uvězněni .Nad vámi je velká těžká mříž.Promluvte nejprve s Elliotem,pak s dámou a nakonec s Blackwoodem.Vyčerpejte všechny dialogy.Podívejte se na svítilnu na stěně.Promluvte s dámou a požádejte jí o její šátek.Dejte šátek na svítilnu.Klikněte na svítilnu krabičkou zápalek.Otočte prstenem pod svítilnou třikrát.Všimněte si děr v dlaždicích na zemi.K tomu, abyste opustili tuto místnost,je třeba zvednout devět sloupců stlačením tlačítek ve správném pořadí.Počítejme dlaždice s dírami zleva doprava od 1 až 10. Všimněte si,že levá krajní dlaždice je stěží vidět.Správný postup je-
Stiskněte tlačítko čtvrté dlaždice
Stiskněte tlačítko osmé dlaždice
Stiskněte tlačítko páté dlaždice
Stiskněte tlačítko třetí dlaždice
Stiskněte tlačítko první dlaždice
Pokud to uděláte správně tak všech devět sloupců vytvoří schodiště nahoru.Jděte nahoru a podívejte se na hlavu býka nad mřížkou.Použijte železnou tyč na levý roh býka.Mříž se otevře a vy jste znovu v místnosti.Podívejte se vlevo a všimněte si velké skály s obrovským červeným krystalem na vrcholu.Všimněte si Elliota na skále.Most směrem ke skále je zničený a visí dolů ,takže není žádný způsob jak dostat toho grázla!Jděte směrem k Lodi.Vstupte do ní.Otočte se vlevo a podívejte se na obrovský zelený krystal. Otočte se doprava a jděte kupředu k panelu.Umístěte modrý krystal na panel.Teď musíte udělat modré spojení z horního pravého bodu k spodní části.Ono to vypadá dost složitě,ale není to tak hrozné.Výhoda je ,že můžete umístit svůj bod třeba ve středu a tím získáte strategický bod.Je to ztíženo tím,že máte soupeře v Elliotovi! Vždy, když uděláte pohyb modrý,on vás bude blokovat červeně.Přesné řešení této hádanky neexistuje,protože Elliot reaguje na váš pohyb vždycky jinak.Až se vám to povede tak se spustí závěrečná animace ve které Elliot dostane šutrem do zad a spadne ze skály.Ocitnete se zpět v New Yorku a tím naše dobrodružství končí.Konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo

Recenze
Videoukázka

Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky The Secrets of Atlantis-The Sacred Legacy

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář