Jdi na obsah Jdi na menu
 

Sunrise - The Game

5. 1. 1997

TOPlist

Sunrise – The Game
12.1.2010 Autor návodu: Karel Frey
Ještě před započetím vlastní hry tě v úvodním tutoriálu hlavní hrdina Rydec seznámí s jejím ovládáním. V průběhu hry je dobré často a podrobně (několikrát) hovořit s ostatními osobami. Je též dobré prozkoumat většinu předmětů v každé lokaci (aktivní předměty se zobrazí po stisknutí mezerníku), protože to často otevírá další možnosti v následných rozhovorech nebo přechody do dalších lokací. Každý předmět který chceš sebrat je nutné nejprve prozkoumat. Hra nemá klasický inventář, ve kterém by byly vidět nebo mohly být použity sebrané předměty. Úkolem je tedy většinou nasbírat určitý počet potřebných předmětů a poté je všechny najednou (automaticky) použít na daný (např.rozbitý) předmět  v některé z lokací. Pro odmontování nebo otevření některých předmětů je dost často zapotřebí použít univerzální nástroj (zobrazí se po stisku pravého tlačítka myši), na kterém se dá zvolit buď nůž, nebo kleště, popřípadě šroubovák.
 
Rydec, Max a Brian jsou tři přátelé, jenž společně bydlí v Loftu, který se nachází v bývalé průmyslové čtvrti na Manhattanu. V garáži jejich bytu má právě proběhnout zajímavý experiment, při němž chtějí vyzkoušet svůj nový, vlastnoručně sestrojený, teleportační přístroj. Po spuštění vlastního experimentu však teleportace neproběhne podle jejich původních předpokladů. Teleportační přístroj se totiž rozbije a naši tři přátelé skončí po zvláštní tlakové vlně na podlaze garáže. Po chvilce zaslechnou zvenku ženský výkřik. Poté co všichni tři vyběhnou před dům, najdou zde neznámou dívku, očividně v bezvědomí. Odnesou jí tedy dovnitř a položí dívku na pohovku v obývacím pokoji. Ihned poté chce Rydec zavolat pohotovost, ale ani na střeše domu nemá jeho mobil žádný signál. Vše okolo je navíc velmi zvláštní. Ulice Manhattanu jsou bez života a navíc ani není na obloze vidět slunce, které už přeci mělo dávno vyjít. Co se to tady stalo? Brian se rozhodne, že dojde zanalyzovat údaje z nevydařeného experimentu a Max zatím zůstane u neznámé dívky, kdyby se náhodou probrala z bezvědomí. Chce dívku přikrýt dekou, která byla vždycky uschována ve skříni, ale teď tam jako naschvál není. Rydec se proto rozhodne najít způsob, jak by mohl v obývacím pokoji trochu zatopit.
Úkol č.1 – Teplo pro neznámou dívku
Promluv si podrobně s Maxem, poté si prohlédni neznámou dívku a vydej se směrem doprava. V kuchyni se pokud chceš podívej do lednice a poté pokračuj dál směrem vlevo dole. Sejdi dolů po schodech a poté pokračuj směrem k sobě. Projdi garáží a poté jdi směrem doprava. Promluv si podrobně s Brianem, který právě zjišťuje škody na teleportačním přístroji. Vrať se pod schodiště a prozkoumej ventilátor na plechové skříňce. Dojdi znovu za Brianem do garáže a promluv si s ním. Brian odejde, aby sehnal funkční ventilátor a odnesl ho do obýváku. Prozkoumej rozbitý osciloskop pod stolem a poté z něj pomocí šroubováku na univerzálním nástroji odmontuj zástrčku. (Zástrčku můžeš získat i z vrtačky, která je položena na podlaze v jiné části garáže.) Dále použij nůž z nástroje na odříznutí kusu elektrického kabelu z role na stole. Nyní se vydej směrem vpravo dozadu k ponku a poté pokračuj dále doprava. Prozkoumej zablokované vstupní dveře a poté dojdi zpět pod schodiště. Prozkoumej drát na sloupku pod schodištěm a poté použij na získání drátu kleště. Nyní vyjdi po schodech nahoru do kuchyně a prozkoumej mikrovlnku. Použij šroubovák na odmontování topné spirály z mikrovlnky a poté dojdi do obývacího pokoje. Použij získané předměty na ventilátor postavený na podlaze a Rydec z něj vyrobí funkční teplovzdušný ventilátor.
Úkol č.2 – Odblokování vstupních dveří
Promluv si s Maxem, poté dojdi dolů za Brianem a promluv si s ním též. Brian zjistil, že většina dat z experimentu byla díky tlakové vlně znehodnocena a on se tedy pokusí ještě něco zachránit. Rydec se rozhodne, že se nějak dostane ven, aby zjistil co se děje. Jdi dozadu ke vstupním dveřím a zkus je odblokovat. Ovládací panel kódovacího zařízení je však nefunkční. Dojdi tedy za Brianem a promluv si s ním. Je potřeba sehnat náhradní klávesnici pro kódovací panel u dveří. Dojdi tedy k ponku, prohledej bednu na skříňce vzadu a najdeš v ní náhradní klávesnici. Dojdi znovu ke vstupním dveřím, přistup blíže ke kódovacímu panelu a použij šroubovák na šroubek vpravo uprostřed. Prozkoumej plochý kabel uvnitř panelu ale zjistíš, že tam náhradní klávesnice nepůjde připojit. Dojdi tedy nahoru do kuchyně, prozkoumej telefon na barovém pultu a poté z něj pomocí šroubováku odmontuj telefonní klávesnici. Dojdi znovu dolů  ke vstupním dveřím a připoj telefonní klávesnici na plochý kabel uvnitř ovládacího panelu. Klávesnice sice připojit lze, ale kódovací panel je stále nefunkční, protože v něm praskla pojistka. Dojdi si promluvit s Brianem a dostaneš od něj novou pojistku. Vrať se ke kódovacímu panelu, odšroubuj jeho přední kryt a vyměň pojistku vpravo dole za novou. Nyní už je kódovací panel funkční. Zkus na něm zadat kód 7429, který byl dle Briana nastaven naposledy, ale dveře se kupodivu neodblokují. Jdi si tedy znovu promluvit s Brianem. Dozvíš se od něj, že pokud byla vyměněna klávesnice, musí se na kódovacím panelu zadat prvotní kód. Tento kód měl Brian zapsán ve svém laptopu, který je však nyní naneštěstí zničený. Dojdi nahoru do obýváku a promluv si s Maxem. Ten má dle zkušeností se svým mobilem nápad zadat buďto kód 1234, nebo kód 1111. Dojdi tedy dolů do garáže, přistup ke kódovacímu panelu vstupních dveří a zadej na něm třeba kód 1111. Dveře se konečně odblokují. Dojdi to oznámit Brianovi a poté se jdi podívat ven na ulici. Rydec během chvilky obhlídne situaci, která se kupodivu nezměnila a poté se vrátí dovnitř promluvit si s Maxem.
Úkol č.3 – Laptop pro Briana
Dojdi dolů za Brianem a promluv si s ním. Brianovi se podařilo zachránit pevný disk z jeho zničeného laptopu ale potřebuje nový laptop, aby se mohl dostat k datům. Navrhne tedy Rydecovi, ať zajde do blízkého obchodu s počítači a nějaký laptop si tam „vypůjčí“. Projdi tedy dveřmi vzadu a ocitneš se v hale skladiště. Poté co Rydec sejde ze schodů, pokračuj směrem doprava a Rydec vyjde ven před zadní vchod domu. Vydej se směrem doprava, dojdi až na křižovatku a pokračuj dál rovně přes přechod. Prozkoumej zámky na mříži počítačového obchodu a poté se vydej zpět do bytu (doprava a poté vlevo nahoře zahnout za roh). Prozkoumej důkladně plechovou skříňku v hale skladiště a najdeš v ní list pilky na železo. Projdi dveřmi nahoře do garáže a hned jak do ní vstoupíš, prohledej bednu na stole vpravo. Najdeš v ní zaolejovaný hadr. (Zaolejovaný hadr lze nahradit i ručníkem z koupelny vlevo od obýváku.) Vrať se známou cestou k počítačovému obchodu a přeřízni všechny tři zámky na mříži pomocí pilového listu obaleného hadrem místo rukojeti. Poté co Rydec vysune mříž nahoru, prozkoumej prosklenou výlohu obchodu. Vrať se směrem doprava na křižovatku a zde popojdi doprava. Prozkoumej paletu s cihlami postavenou u lešení a poté si jednu cihlu vezmi. Vrať se před počítačový obchod a prohoď cihlu jeho výlohou. Poté vlez otvorem ve výloze do obchodu. Zde najeď kurzorem myši vlevo od dveří vzadu a poté co záblesk z bouřky osvítí místnost, rozsviť vypínač u dveří. Vypni kvílející alarm (nahoře) a poté prozkoumej otevřený laptop na stole. Vezmi si laptop, vylez ven z obchodu a vrať se domů. Dojdi do garáže za Brianem a promluv si s ním. Rydec mu předá nový laptop a Brian je s ním spokojen.
Úkol č.4 – Jídlo pro Maxe
Po chvilce přijde dolů i Max, jelikož mu už z toho hlídání neznámé dívky pořádně vyhládlo. Požádá tedy Rydeca, jestli by mu venku nesehnal něco k snědku. Nějaké jídlo by měli mít na blízké benzínce, ale i tam budou mít pravděpodobně zavřeno. Rydec má tedy přijít na způsob, jak se dostat dovnitř. Vyjdi tedy ven před budovu, dojdi před počítačový obchod a pokračuj po chodníku směrem doleva. Vydej se ulicí dozadu a na křižovatce odboč doprava. Dojdi blíž k benzínce napravo a prozkoumej rolety na výloze a dveřích benzínky. Vrať se vlevo na křižovatku a nyní se vydej po silnici směrem doleva. Na další křižovatce odboč také doleva a poté zajdi vlevo před vchod vrakoviště. Přistup k autu odtahovky a otevři jeho dveře. Prozkoumej zámek zapalování vedle volantu a poté prohledej sluneční clonu u spolujezdce. Najdeš v ní klíček od zapalování. Vystup z auta a otevři pomocí klíčku schránku na jeho boku. Je v ní uschovaný hever. Nastup znovu do auta, zasuň klíček do zámku zapalování a zkus auto nastartovat. Nejde to. Zatáhni tedy za páčkou vlevo dole (odblokování kapoty), vystup z auta a otevři jeho přední kapotu. Podívej se pod kapotu a prozkoumej zapalovací kabel (Zündkabel) vlevo od rozdělovače. Odstup od auta, dojdi zpět na křižovatku u benzínky a pokračuj ulicí dozadu. Prozkoumej povysunutá roletová vrata autodílny a poté dojdi znovu na vrakoviště. Přistup k autu a vyndej z jeho boční schránky hever. Vrať se k autodílně a použij hever na přizvednutí roletových vrat. Poté co se Rydec dostane dovnitř, vysune roletová vrata až nahoru. Prozkoumej seznam typů zapalovacích kabelů na ponku vpravo (úplně vepředu) a poté přistup k polici s bednami nalevo. Prozkoumej jednu z očíslovaných beden, poté opusť autodílnu a dojdi znovu na vrakoviště. Podívej se pod kapotu auta, prozkoumej kabel zapalování a podívej se zblízka na jeho číslo. Je to číslo 4397992. Odstup od auta, vrať se do autodílny a prozkoumej ještě jednou seznam typů zapalovacích kabelů na stole. Požadovaný kabel by se měl nacházet v bedně č.3. Poté co Rydec přistoupí k bednám nalevo, prohledej bednu č.3 a najdeš v ní náhradní kabel zapalování. Dojdi znovu na vrakoviště, přistup k motoru auta a vyměň zapalovací kabel za nový. Otevři dveře auta a zkus ho nastartovat. Opět to nejde. Vystup z auta, podívej se pod kapotu a prozkoumej červené víko rozdělovače. Zkus víko odmontovat pomocí kleští. Ty se však při demontáži ulomí. Podívej se tedy opět pod kapotu, tentokrát na odkrytý rozdělovač. Podívej se blíže na kód rozdělovače, který je AC45678. Odstup od auta a vrať se znovu do autodílny. Podívej se na seznam typů rozdělovačů ležící na ponku vpravo (za seznamem zapalovacích kabelů). Poté přistup k policím nalevo a prozkoumej bližší šedou bednu vzadu nahoře. Uskladněné rozdělovače však nejsou roztříděné podle kódů. Opusť tedy autodílnu a dojdi zpět domů do skladovací haly. Prozkoumej vysokozdvižný vozík vzadu a Rydec na jeho boku objeví přišroubovaný kryt. Použij na kryt šroubovák a po jeho sundání vyndej z motoru náhradní víko rozdělovače. Opusť halu, dojdi na vrakoviště, přistup k motoru auta a použij na jeho rozdělovač náhradní víko. Poté nastup do auta a zkus ho nastartovat. Tentokrát se to podaří a Rydec s pracně opraveným autem dojede až k benzínce. Zde auto nečekaně použije na proboření zdi benzínky a dostane se tak do zavřeného obchodu. Prozkoumej regál vzadu a poté si z něj vezmi balíčky Sushi. Opusť obchod, vrať se domů, dojdi za Maxem do obývacího pokoje a promluv si s ním. Ten není s jídlem očividně spokojen a pošle proto Rydeca pro jiné. Dojdi znovu do obchodu v benzínce a tentokrát si vezmi z police vzadu bramborové lupínky, ze stojanu na pultu čokoládové tyčinky a z chladícího boxu v popředí pizzu. Vrať se domů, dojdi do obýváku, ale Max ani neznámá dívka zde kupodivu není. Rydec tedy alespoň odloží jídlo pro Maxe na konferenční stolek. Dojdi dolů do garáže a promluv si s Brianem. Ten však o tom kde je Max a neznámá dívka nic neví. Vyjdi tedy znovu nahoru do obýváku a pokračuj směrem doleva. Projdi dveřmi vzadu a ocitneš se na toaletách. V jedné z kabinek sedí Max a v tento okamžik nechce být nikým rušen. Po chvilce přijde na toalety i Brian se zdrcující zprávou, že se mu zachráněný disk z jeho laptopu nepodařilo zprovoznit. Ještě než Rydec opustí toalety, dá mu Max skrz mezeru pod dveřmi kabinky kreditní kartu, která vypadla neznámé dívce, když ležela na pohovce.
Úkol č.5 – nalezení adresy neznámé dívky
Max Rydeca požádá, aby našel dům, kde neznámá dívka bydlí. Třeba právě tam utekla, když Max zrovna nebyl v obýváku. Dojdi dolů za Brianem a promluv si s ním. Rydec mu ukáže kreditní kartu, na které je napsáno jméno Jennifer Smith. Briana napadne bláznivá myšlenka, že by se adresa dívky dala podle jména vyhledat v evidenci na policejní stanici. A samozřejmě tam nepošle nikoho jiného než Rydeca. Vyjdi tedy ven z domu, vydej se vpravo a na křižovatce nyní odboč po přechodu směrem doleva. Pokračuj po chodníku okolo obchodů stále doleva a na křižovatce vzadu odboč doprava. Vejdi hlavním vchodem do budovy policejní stanice a poté se 2x podívej do počítače hned vedle vchodových dveří. V databázi policejního počítače je však celkem 387 adres na jméno Jennifer Smith. Opusť tedy policejní stanici, vrať se domů a promluv si o tom s Brianem v garáži. Briana napadne, že pokud by měl k dispozici čtečku kreditních karet, mohl by s její pomocí adresu z karty zjistit. Opusť tedy dům, dojdi do obchodu v benzínce. Prozkoumej čtečku magnetických karet na pultu a poté si jí vezmi. Vrať se domů a promluv si znovu s Brianem. Rydec mu předá čtečku karet a rozhodne se, že mezitím než Brian zjistí adresu Jennifer, poohlédne se po Maxovi. Opusť tedy dům a vydej se směrem doprava. Na křižovatce odboč doleva a pokračuj dál pořád doleva směrem k policejní stanici. Na křižovatce vzadu však odboč pro změnu doleva. Vejdi do baru s názvem Joeys a promluv si s opilým Maxem. Rydec ho po krátké diskusi odvede zpět domů.
Úkol č.6 – návštěva u Jennifer a obstarání dodávky
Max si dá v umývárně studenou sprchu, aby se trochu vzpamatoval z kocoviny a požádá Rydeca, aby mu uvařil kafe. Dojdi tedy do kuchyně a použij kávovar postavený na kuchyňském pultu. Po chvilce přijde Max a ochutná připravenou kávu. Protože ale káva není nic moc, Max zase znechuceně odejde. Dojdi dolů do garáže a promluv si s Brianem. Brian už zjistil adresu Jennifer. Měla by bydlet na ulici 634 Parkstreet. Brian Maxovi vrátí kreditní kartu a pošle ho na obhlídku bytu Jennifer. Vyjdi ven z domu a hned za vstupními dveřmi se vydej směrem doleva. Pokračuj ulicí směrem dozadu a dojdeš do blízkého parku. Vydej se po cestě směrem doleva a projdi parkem na druhou stranu. Poté co se dostaneš do ulice Parkstreet, vejdi do domu s rozsvícenými okny. Rydec vyjde po schodech uvnitř až k bytu Jennifer. Prozkoumej dveře, zkus na ně zaklepat, ale uvnitř se nikdo neozve. Vhoď tedy kreditní kartu do poštovní schránky štěrbinou ve dveřích, opusť dům a vrať se zpět do svého bytu. Promluv si v garáži s Brianem a ten nyní Rydeca zaúkoluje, aby sehnal nějakou pojízdnou dodávku. Opusť dům, dojdi před policejní stanici a prozkoumej mřížovou bránu v průjezdu vedle vchodu. Vejdi dveřmi na policejní stanici a stiskni tlačítko pro otevírání vrat, které je na ovládacím pultu úplně vpravo. Vyjdi ven na ulici, ale brána v průjezdu se už zase sama zavřela. Použij tedy popelnici stojící poblíž a Rydec jí opře o bránu. Vejdi znovu na policejní stanici, stiskni tlačítko pro otevírání brány a vyjdi ven na ulici. Projdi otevřeným průjezdem a zkus otevřít dodávku vlevo vzadu. Je zamčená. Vrať se tedy znovu na policejní stanici a projdi dveřmi vlevo do zadní místnosti. Je zde umístěna skříňka plná klíčků, ale které jsou od dodávky poznat nejde. Pokud tedy nechceš chodit k dodávce zkoušet každé klíče jednotlivě, vezmi si rovnou klíčky ze spodní řady. Dojdi na dvůr za policejní stanicí, odemkni pomocí klíčků dodávku a Rydec v ní odjede před svůj dům.
Úkol č.7 – Obstarání hlavice rotoru
Poté co dorazíš do kuchyně, promluv si s Maxem. Brian šel údajně do knihovny a pověřil Maxe, aby sehnal speciální elektromotor. Rydec má pro změnu obstarat hlavici rotoru, kterou by mohl sehnat v letecké základně u řeky Hudson. Vyjdi ven z domu, za dveřmi se vydej doleva a nastup do dodávky. Přibliž se k displeji navigace a zvol na něm budovu letecké základny (Heliport). Poté co dojedeš na místo, prozkoumej zámek na vstupní bráně letecké základny. Dovnitř se ale budeš muset dostat jinudy. Vydej se tedy směrem doprava a dojdeš k loděnici. Prozkoumej dveře plechové boudy loděnice, zkus je otevřít a poté na jejich zámek použij nůž. Nůž se sice ulomí, ale dveře jsou nyní odemčeny. Vejdi tedy dovnitř a prozkoumej zakotvený motorový člun. Prozkoumej zámek spínací skříňky v pravé části člunu a poté na něj použij šroubovák, abys člun zkusil nastartovat. V nádrži člunu však není žádné palivo. Opusť tedy loděnici a dojdi doleva k zaparkované dodávce. Nastup na ní a dojeď s pomocí navigace před autodílnu (Autowerkstatt). Vejdi do autodílny, vezmi si pod policemi vlevo odložený kanystr a poté seber ještě plnící hrdlo položené na ponku v popředí. Vyjdi ven z autodílny, vydej se směrem doprava a vejdi vpravo k čerpacím stojanům v benzínce. Použij čerpací stojan napravo a Rydec naplní kanystr benzínem. Vrať se k dodávce před autodílnou, nastup do ní a dojeď s pomocí navigace před loděnici (Werft). Vejdi do boudy a naplň benzínem nádrž motorového člunu, která se nachází v jeho levé zadní části. Rydec člun nastartuje a vyjede si po řece na malou projížďku. Zakotvení u letecké základny se však příliš nezdaří, jelikož člun po nárazu na molo exploduje a Rydec se jen s velkým štěstím zachrání. Prozkoumej hlavici rotoru na odstaveném vrtulníku. Rydec se rozhodne, že zajede za Brianem do knihovny, protože nemá na odmontování hlavice potřebné nářadí. Nejprve ale musí sehnat klíč od vstupní brány letecké základny. Obejdi tedy domek směrem dozadu a vejdi jeho vstupními dveřmi dovnitř. Rozsviť světlo v chodbě pomocí vypínače napravo, prozkoumej lékárničku pověšenou na zdi a vezmi si z ní náplasti. Rydec je použije na zalepení rány na bradě utržené při akčním přistání s lodí. Vejdi dveřmi vlevo do kanceláře, rozsviť stolní lampu a otevři šuplík psacího stolu. Vyndej z něj klíč a opusť domek. Jdi směrem k sobě, odemkni klíčem hlavní bránu a dojdi k dodávce napravo. Nastup do auta a dojeď s pomocí navigace ke knihovně (Bibliothek).
Úkol č.8 – Porada v knihovně
Vejdi do budovy knihovny a vydej se dál po schodech napravo. Pokračuj chodbou směrem dozadu a vejdi dveřmi na konci chodby do čítárny. Promluv si s Brianem, který si zde stále ještě něco čte. Brian zatím nemá pro Rydeca žádné další úkoly a tak se Rydec rozhodne, že si trochu odpočine. Poté co opustí čítárnu, setká se na chodbě s přicházejícím Maxem. Max si chce na chvilku půjčit dodávku a tak bude Rydec muset dojít domů pěšky. Naštěstí to není tak daleko. Vyjdi před budovu knihovny hlavním vchodem nalevo a poté se vydej po ulici směrem doleva. Přejdi rovně přes křižovatku a poté pokračuj po ulici směrem doprava. Poté co Rydec mine novinový stánek. Objeví se najednou na zemi poblíž noviny. Rydec si je přečte a okamžitě se rozhodne, že se vrátí zpět za Brianem do knihovny. V novinách je totiž na hlavní straně tato alarmující zpráva: bývalá továrna (ve které mají zařízený svůj byt) právě včera vyletěla do povětří a Rydec s jeho dvěma kamarády jsou pohřešováni. Odstup tedy od stánku a vrať se pěšky zpět do knihovny. V čítárně si znovu promluv s Brianem, který je z novinového článku kupodivu nadšený. Odlož noviny (Esc). Brian chce Rydecovi s pomocí článku objasnit několik svých teorií. Nejprve však má Rydec do knihovny přivést Maxe s Jennifer, aby jim všem Brian mohl vysvětlit, co se na Manhattanu vlastně stalo. Poté co Rydec opustí budovu knihovny, vydej se po ulici opět směrem doleva. Přejdi rovně přes křižovatku a poté pokračuj po ulici směrem doprava. Projdi okolo novinového stánku a pokračuj dál směrem doprava, až narazíš na známý bar Joeys. Odtud už dojdi známou cestou až před svůj dům, vejdi dovnitř a promluv si s Maxem v garáži. Rydec se s Maxem domluví a poté spolu dojdou k zaparkované dodávce. Nastup do auta a dojeď s pomocí navigace před dům, kde bydlí Jennifer (Parkstreet 634). Vejdi do domu a poté co Rydec vyběhne po schodech nahoru před byt Jennifer, zaklepej celkem 5x na dveře bytu. Rydecovi se nakonec podaří Jennifer přeci jen přemluvit a tak společně s Maxem dojedou před knihovnu. Vejdi do budovy knihovny, kam se vydali i Jennifer s Maxem a Rydec dojde až do čítárny. Brian zde vysvětlí svým přátelům svojí teorii o třetím, čtvrtém a pátém rozměru prostoru. Poté Brian na základě předchozích událostí usoudí, že se pravděpodobně dostali do časové bubliny pátého rozměru. Brian věří, že je možné se vrátit zpět do jejich prostoru se třemi rozměry, ale bude muset znovu otestovat přístroj, který byl součástí nevydařeného experimentu. A tak se všichni čtyři vydají zpět do svého bytu.
Úkol č.9 – Obnovení dat z pevného disku laptopu
Po příjezdu k bytu všichni s překvapením zjistí, že celý dům je v troskách. Brian si vzpomene, že před odjezdem do knihovny zapomněl vypnout energetické články, které byly pravděpodobně příčinou této katastrofy. Promluv si s Jennifer aby ses s ní konečně seznámil a poté si znovu podrobně promluv s Brianem. Toho napadne způsob jak by se daly data z pevného disku laptopu zachránit. Stačí se dostat do policejní laboratoře a tam už mají na obnovu dat vhodné přístroje. Rydec se nabídne, že zkusí najít adresu policejní laboratoře a požádá Briana, aby mu poškozený pevný disk dal. Po skončení rozhovoru jdi doleva k dodávce, nastup do ní a dojeď s pomocí navigace před policejní stanici (Polizei). Vejdi dovnitř a prozkoumej 2x spisy v přihrádkách postavených na skříňkách vlevo. Zjistíš tak adresu policejní laboratoře. Opusť tedy policejní stanici, nastup do auta a dojeď s pomocí navigace před policejní laboratoř (Kriminallabor). Po vystoupení z auta popojdi k prosklené budově u chodníku a poté vejdi do budovy policejní laboratoře vlevo vzadu. Uvnitř přejdi po chodbě nalevo a prozkoumej informační tabuli s popisem kanceláří umístěnou na zdi před tebou. Rydec zjistí, že laboratoře pro obnovu dat se nacházejí na 64 podlaží. Přivolej tedy výtah vzadu pomocí tlačítka na zdi a Rydec do něj nastoupí. Stiskni na ovládacím panelu vpravo jízdu do patra s laboratořemi (Tastenfeld) a Rydec do příslušného patra vyjede. Po vystoupení z výtahu prozkoumej na chodbě dveře vedoucí do laboratoří a poté ještě čtečku očního pozadí nalevo. Rydec zjistí, že se bude muset dovnitř dostat jinudy. Přivolej tedy výtah pomocí tlačítka na zdi a poté co do něj Rydec nastoupí, stiskni na ovládacím panelu tlačítko pro jízdu na střechu (Dach). Po vystoupení z výtahu vyjdi ze strojovny dveřmi vzadu a ocitneš se na střeše budovy. Prozkoumej 2x větrací šachtu č.47, ve které se otáčí obří ventilátor. Rydec se podívá do šachty a zjistí, že tudy by se možná mohl do laboratoří dostat. Prozkoumej ještě slaňovací úchyt na okraji větrací šachty (za skříní rozvaděče) a Rydec usoudí, že by to chtělo sehnat horolezecké vybavení. Možná by o něčem mohl vědět Max. Pokud chceš, můžeš se podívat z výšky na ulici před mrakodrapem přes zábradlí vlevo vzadu a poté vejdi dveřmi napravo zpět do strojovny. Přivolej výtah pomocí tlačítka na zdi a poté co do něj Rydec nastoupí, stiskni na ovládacím panelu tlačítko pro jízdu dolů do vstupní haly budovy (Foyer). Projdi po chodbě napravo, vyjdi ven z budovy, nastup do auta a dojeď s pomocí navigace zpět před trosky domu (Loft). Promluv si s Maxem. Toho napadne, že horolezecké náčiní by určitě měli mít na hasičské stanici. Dojdi tedy k autu, nastup do něj a dojeď s pomocí navigace před hasičskou stanici (Feuerwehr). Vejdi dovnitř a vezmi si lano, které je položené v polici vzadu. Prohledej ještě bedny napravo a v jedné z nich najdeš jistící výstroj. Opusť hasičskou stanici, nastup do auta a dojeď před budovu policejní laboratoře. Vejdi do budovy, vyjeď výtahem na střechu a připevni lano s jistící výstrojí na slaňovací úchyt na okraji ventilační šachty. Otevři skříň rozvaděče a vypni pomocí jističe uvnitř obří rotující vrtuli v šachtě. Použij jistící výstroj připevněnou na okraji šachty a Rydec se spustí šachtou dolů. Poté co se slaní až na úroveň odpovídajícího podlaží, proleze vzduchotechnikou ve stropě a dostane se tak až na chodbu laboratoře pro obnovu dat. Vydej se chodbou vpravo a prozkoumej snímač karet u dveří laboratoře. Prozkoumej ještě protipožární klapku na boční stěně místnosti (za průhlednou orientační tabulí) a poté na ní použij šroubovák. Rydec klapku otevře čímž simuluje vznik požáru a díky tomu se otevřou vstupní dveře do laboratoře. Vejdi dovnitř a vezmi si ze stolu uprostřed místnosti speciální šroubovák a speciální kleště. Rydec na stůl položí poškozený disk z laptopu. Použij na disk speciální nářadí a Rydec z něj vymontuje datovou plotnu. Opusť laboratoř a dojdi do kanceláře napravo. Použij šroubovák ze svého univerzálního nástroje na jeden ze čtyř počítačů a Rydec z něj vymontuje pevný disk. Vrať se zpět do laboratoře a prozkoumej přístroj na obnovu dat postavený na pracovním stole. Poté stiskni tlačítko, kterým se přístroj zapíná a Rydec během chvilky získá pevný disk s obnovenými daty. Opusť laboratoř, jdi chodbou zpět doleva a otevři vstupní dveře vpravo pomocí tlačítka na zdi. Ve vstupní chodbě si poté tlačítkem na zdi přivolej výtah a v kabině stiskni na ovládacím panelu tlačítko pro jízdu dolů do vstupní haly budovy (Foyer). Projdi po chodbě napravo, vyjdi ven z budovy, nastup do auta a dojeď s pomocí navigace zpět před trosky domu (Loft). Zde si podrobně promluv s Brianem. Jennifer po chvilce navrhne, že by se Brian na data z disku mohl podívat na jejím počítači u ní doma. Následně tam tedy všichni čtyři odjedou.
Úkol č.10 – Přístup k letadlové lodi
Zatímco Jennifer všem uvaří čaj, Brian připojí pevný disk k jejímu počítači a začne dychtivě zkoumat uložená data. Po prověření dat zjistí, že pro další úspěšné provedení experimentu bude potřeba uzavřený kovový prostor. Max ihned navrhne, že by k tomu účelu mohli využít letadlovou loď, která shodou okolností kotví na řece Hudson. Promluv si s Maxem a Rydec ho požádá, zda by s ním nezajel k letadlové lodi. Opusť byt Jennifer, sejdi dolů na ulici, nastup do auta a dojeď s pomocí navigace k zakotvené letadlové lodi (Flugzeugträger). Prozkoumej velkou železnou vstupní bránu do přístavu a poté si promluv s Maxem. Ten by zamčenou bránu nejraději vyhodil do vzduchu. Rydec navrhne, že by zámek brány raději přeříznul přenosnou rozbrušovací pilou. K tomu však bude potřebovat i zdroj elektřiny. Nastup tedy do auta a dojeď s pomocí navigace k hasičské stanici (Feuerwehr). Vejdi dovnitř a vezmi si z bedny v popředí velkou rozbrušovací pilu. Opusť stanici, nastup do auta a nyní dojeď k budově městské údržby (Stadtwirtschaft). Během cesty Max shlédne následky Rydecovy záškodnické činnosti ve městě a náležitě to okomentuje. Po příjezdu k údržbářské budově vejdi dovnitř a zkus pohnout bednou se zdrojem proudu napravo. Promluv si s Maxem a ten poté společně s Rydecem naloží zdroj proudu do nákladového prostoru dodávky. Nasedni tedy opět do auta a dojeď zpět k letadlové lodi (Flugzeugträger). Rydec s Maxem zde zdroj proudu s rozbrušovací pilou vyloží. Připoj zdroj proudu ke svorkovnici ve spodní části pouliční lampy nalevo a poté použij rozbrušovací pilu na zámek vstupní brány. Po přeříznutí zámku a otevření brány se Rydec s Maxem porozhlédnou po molu u letadlové lodi. Poté co tak učiní, nastup do auta a dojeď zpět před dům Jennifer (Parkstreet 634). Dojdi nahoru do bytu Jennifer a promluv si podrobně s Brianem. Brian poté rozhodne, že se nyní všichni přesunou na letadlovou loď.
Úkol č.11 – Obstarání transformátoru
Brian si se svými přáteli promluví ve školící místnosti uvnitř letadlové lodi. Aby mohl sestrojit nový stroj pro uskutečnění experimentu, bude mimo jiné potřebovat i zdroj elektromagnetického pole. K tomuto účelu by se nejlépe hodil nějaký velký transformátor. Transformační stanice by se mohla nacházet poblíž Timesquare, protože je tam hodně světelných reklam. Promluv si s Brianem ještě jednou. Brian Rydeca upozorní na nebezpečí spojené s transformátorem. Za žádnou cenu se nesmí přiblížit k cívkám transformátoru, když je pod proudem. Pokud ho tedy bude chtít odpojit, musí nejprve vypnout hlavní jističe. Promluv si s Maxem a ten je ochoten Rydecovi s obstaráním transformátoru pomoct. Opusť školící místnost dveřmi vzadu. Max sice pokračuje po chodbě směrem dozadu, ale ty se vydej opačnou cestou, tedy směrem k sobě. Pokračuj chodbou 2x směrem dozadu a vyjdi po schodech nahoru. Poté co se ocitneš v nákladovém prostoru, vyjdi ven z lodi dveřmi za sebou. Dojdi k zaparkované dodávce, nastup do ní a dojeď s pomocí navigace k stanici metra na Timesquare (na mapě úplně vlevo). Po vystoupení z auta se vydej po ulici doleva a prozkoumej vrata trafostanice nalevo. Poté se vrať zpět k autu, nastup do něj a popojeď blíže k trafostanici (Stromversorgung). Vejdi do budovy trafostanice a vypni hlavní jistič ve skříni vzadu. Promluv si s Maxem a ten dospěje k závěru, že na zvednutí a odvoz transformátoru bude zapotřebí autojeřáb. Max tedy zatím transformátor odšroubuje a Rydec má za úkol sehnat autojeřáb. Opusť trafostanici vydej se směrem doprava, přejdi Timesquare a pokračuj po ulici dál doprava. Pokračuj okolo policejní laboratoře doprava a dojdeš na křižovatku. Vejdi na staveniště v areálu rozestavěného mrakodrapu naproti a poté nasedni do autojeřábu odstaveného u vstupu vzadu. Prohledej sluneční clonu na straně řidiče a najdeš v ní klíček od zapalování. Zasuň klíček do spínací skříňky a poté nákladní automobil nastartuj. Rydec dojede s autojeřábem až k trafostanici. Vejdi dovnitř a promluv si s Maxem. Rydec mu oznámí, že už sehnal autojeřáb a požádá ho o spolupráci při nakládání transformátoru. Vyjdi tedy ven, nastup do kabiny autojeřábu a nastartuj motor otočením klíčku. Nyní musíš s pomocí šesti páček na středovém panelu přístrojové desky, které slouží pro ovládání ramena jeřábu, naložit transformátor na autojeřáb. Když si očísluješ páčky zprava doleva tak správný postup je tento: 1 – vyjedou přední podpěry, 2 – vyjedou zadní podpěry, 3 – rameno jeřábu se otočí směrem k trafostanici, 5 – rameno jeřábu se vysune, 6 – lano s hákem se spustí nad transformátor. Poté co Rydec s Maxem úspěšně transformátor naloží, nasedni do autojeřábu a nastartuj motor. Rydec s Maxem poté odjedou s autojeřábem a dodávkou k letadlové lodi a cestou si tak trochu zazávodí. Poté co však Rydec vjede do nákladového prostoru lodi, nezvládne jednu ze zatáček a nabere uskladněné sudy. Poblíž však v tu chvíli stojí Jennifer, která jen tak tak uskočí. Jennifer se naštve, jelikož si při úhybném manévru roztrhla kalhoty a naštvaná odběhne do lodní kuchyně. Poté co si Brian pohovoří s Rydecem a Maxem o předchozím incidentu a dalších plánech ohledně experimentu, ulož si hru. Nyní máš dvě možnosti dalšího postupu. Buďto a) dojdeš do kuchyně za Jennifer, aby si jí uklidnil, nebo b) dojdeš na katastrální úřad pro plány města, aby mohl Brian najít tajnou podzemní výzkumnou laboratoř. Pokud se rozhodneš pro první možnost, jdi směrem k sobě, pokud pro druhou, jdi směrem dozadu. Max automaticky splní opačný úkol, podle toho který si vybereš.
Úkol č.12a – Uklidnění Jennifer
Pokračuj chodbou směrem dozadu a poté vejdi dveřmi vpředu nalevo do lodní kuchyně. Promluv si s Jennifer. Rydec se jí nejprve omluví a poté jí nabídne svojí pomoc. Jennifer by se ráda dostala do butyku poblíž Rydecova bývalého domu. Je totiž majitelkou tohoto módního obchodu a ráda by si zde vzala nové oblečení, aby nemusela chodit v roztržených kalhotách. Opusť kuchyň směrem doleva a na chodbě se vydej směrem dozadu napravo. Pokračuj po chodbě směrem k sobě, vyjdi po schodech nahoru a poté co se dostaneš do nákladového prostoru lodi, popojdi vpravo k Brianovi. Projdi vchodem vlevo vzadu a poté vyjdi ven z lodi dveřmi nalevo. Dojdi k zaparkované dodávce u vchodu do přístavu, kde už čeká Jennifer. Nastup do auta a dojeď s pomocí navigace před obchod s módou (Boutique). Vejdi do obchodu a promluv si s Jennifer. Ta neví které z vystaveného oblečení si má vybrat a proto Rydeca požádá, aby jí s tím pomohl. Ukaž tedy na jednu z oblečených figurín vzadu a Jennifer se převlékne do vystaveného oblečení. Poté co spolu Rydec a Jennifer pohovoří, vezmou láhev šampaňského a odejdou na Jenniferino oblíbené místo v parku. Po krátkém rozhovoru o životě Jennifer Rydeca požádá, aby jí odvezl domů, kde si chce dát horkou sprchu. Odejdi z parku směrem doprava, nasedni do zaparkovaného auta a dojeď s Jennifer před její dům (Parkstreet 634). Po vystoupení z auta popojdi k domu a promluv si s Jennifer. Ta Rydeca pokud bude chtít pozve na kávu k sobě do bytu. Vejdi tedy do domu a nahoře vejdi do bytu Jennifer. Rydec zde na chvilku počká v obýváku, zatímco se Jennifer v koupelně osprchuje a poté společně odjedou zpět na letadlovou loď.
Úkol č.12b – získání plánů z katastrálního úřadu
Poté co opustíš letadlovou loď, dojdi k zaparkované do dávce u vchodu do přístavu. Nastup do auta a dojeď s pomocí navigace před katastrální úřad (Katasteramt). Vejdi do budovy úřadu a prozkoumej informační tabuli s popisem kanceláří umístěnou na zdi před tebou. Přivolej levý výtah pomocí tlačítka na zdi a poté co do něj Rydec nastoupí, stiskni na ovládacím panelu vpravo jízdu do jednoho z pater (Etagen). Poté co Rydec vystoupí z výtahu na chodbu, vejdi do kanceláře úřadu druhými dveřmi nalevo. Prozkoumej skříň s roletovými dveřmi vzadu, která je však zamčená. Rydec se potřebuje do skříně dostat, protože uvnitř je určitě uložen klíč od archivu katastrálního úřadu. Možná by šla odšroubovat zadní stěna. Aby však Rydec mohl skříň povalit, musí nejprve vyklidit skříň vedle. Vyndej tedy ze skříně napravo všechny věci z prostřední police (knihy, časopisy a spisy) a poté si ze skříně vezmi i samotnou polici. Nyní poval skříň s roletovými dveřmi na zem a použij na šrouby na jejích zádech šroubovák univerzálního nástroje. Poté co Rydec záda skříně odšroubuje, vezmi si zevnitř klíč od archivu. Opusť kancelář směrem doprava a na chodbě přivolej výtah tlačítkem na zdi. Uvnitř výtahu stiskni na ovládacím panelu jízdu dolů do archivu (Archiv). Poté co Rydec vystoupí v archivu, rozsviť světlo vypínačem na sloupu vlevo. Poté prohledej bednu s číslem 3 vlevo vepředu a najdeš v ní plány města. Vrať se do výtahu, stiskni na ovládacím panelu jízdu do patra (Etagen) a Rydec vyjede do vstupní haly katastrálního úřadu. Opusť budovu, nastup do auta a dojeď pomocí navigace zpět k letadlové lodi (Flugzeugträger).
Úkol č.13 – přístup do tajné výzkumné laboratoře
Brian důkladně prozkoumá plány města a zjistí, že hned vedle trasy metra se pod povrchem nachází tajná výzkumná laboratoř. Navrhne svým přátelům, že by s pomocí vlaku metra mohli probourat zeď tunelu, aby se do této laboratoře dostali. Hlavním vchodem se tam totiž kvůli přísným bezpečnostním opatřením určitě nedostanou. Brian si myslí, že by mohli přeříznout koleje a nasměrovat je na zeď tunelu, ale Max pochybuje, že by to mohli zvládnout sami. Max tedy alespoň souhlasí, že by to mohli jít s Rydecem omrknout, třeba na nějaký způsob přijdou. Opusť nákladový prostor východem vzadu a poté vyjdi ven z lodi dveřmi nalevo. Venku u dodávky si promluv s Maxem. Ten souhlasí s Rydecovým plánem zajet na stanici metra v centru města. Nasedni tedy do auta a dojeď s pomocí navigace ke stanici metra Timesquare. Zde si znovu promluv s Maxem. Rydec ho požádá, aby za ním za chvíli přišel do tunelu metra. Vejdi do podchodu stanice metra vpravo vzadu, poté projdi turnikety směrem k sobě a ocitneš se na nástupišti stanice Timesquare. Pokračuj po nástupišti směrem doprava a vejdi do tunelu vzadu. Jdi dál tunelem okolo proudové skříně až narazíš na výklenek. Podívej se na ceduli s číslem 126 a poté prozkoumej ještě zeď tunelu za cedulí. Chvilku poté přijde i Max a zatímco s Rydecem přemýšlejí, jak by probourali zeď tunelu, přiřítí se k nim bez varování vlak metra. Těsně před nimi však vlak beze stopy zmizí, pravděpodobně v jiné dimenzi. Rydec s Maxem se po chvilce zděšení dohodnou, že na vychýlení kolejí budou potřebovat autogen, dva silné zvedáky a velký montážní klíč. Max dojde pro klíč pěšky do trafostanice a Rydec má zatím obstarat zbytek. Vrať se tunelem na nástupiště a vyjdi ven ze stanice metra. Nastup do auta a dojeď k autodílně (Autowerkstatt). Vejdi do autodílny a odtáhni do auta postupně oba dva velké zvedáky. Poté nastup do auta a dojeď s ním před staveniště (Baustelle). Vejdi na staveniště a prozkoumej autogen postavený vzadu. Autogen je však příliš těžký, takže by ho Rydec sám do auta nenaložil. Vyjdi tedy ven ze staveniště (směrem dozadu), nastup do auta a dojeď znovu k letadlové lodi (Flugzeugträger). Vejdi vraty do přístavu k letadlové lodi. Potkáš zde Briana, který se pokoušel vyjet s autojeřábem ven z lodi a očividně se netrefil do nákladního výtahu. Po skončení rozhovoru dojeď s Brianem zpět ke staveništi (Baustelle). Vejdi na staveniště a odvez z něj s Brianovou pomocí autogen. Poté co Rydec s Brianem naloží autogen do auta, nastup do něj a dojeď s pomocí navigace na stanici metra Timesquare. Sejdi s Brianem do vestibulu metra, kde už na vás čeká Max. Během rozhovoru se Max s Rydecem domluví, aby našel ještě jiný přístup do tunelu, protože autogen by skrz turnikety určitě nedostali. Vyjdi tedy ven z metra, nastup do auta a dojeď s pomocí navigace k budově policejní laboratoře (Kriminallabor). Přistup k prosklené budově a prozkoumej mříž ventilace na chodníku. Mříž se nachází přesně nad výklenkem v tunelu metra. Na její zvednutí by se hodil sochor. Na spuštění autogenu dolů do tunelu by se hodilo pro změnu lano. Odstup od prosklené budovy a vydej se pěšky po ulici směrem doprava. Vejdi na staveniště na protější straně křižovatky a seber sochor odhozený na zemi v popředí. (Sochor se dá najít i v budově trafostanice.) Opusť staveniště a vrať se pěšky před budovu policejní laboratoře. Nastup do auta a dojeď s pomocí navigace k loděnici (Werft). Vejdi do boudy loděnice a seber z mola odložené konopné lano. Opusť loděnici a dojeď autem zpět před budovu policejní laboratoře (Kriminallabor). Přistup k prosklené budově a odsuň s pomocí sochoru mříž ventilace na chodníku. Brian ihned přidá ruce k dílu a pomůže Rydecovi dolů spustit do tunelu oba zvedáky a autogen. Max poté přeřízne autogenem odšroubované koleje a s pomocí zvedáků je ohne směrem ke zdi tunelu. Rydec má nyní za úkol dojet k nejbližší stanici metra a poslat do tunelu vlakovou soupravu. Vylez tedy po schůdcích ve výklenku nahoru, nastup do auta a dojeď s pomocí navigace ke stanici metra na 5.ulici (U-Bahn Station 5th Ave). Sejdi do stanice metra podchodem napravo, pokračuj po nástupišti směrem doleva a vejdi do kanceláře dispečera, která je úplně vzadu. Uvnitř místnosti nejprve prozkoumej jízdní řád na stole a poté zatáhni za jednu z pák napravo. Rydec tak přehodí výhybku v tunelu metra a vlak díky tomu vjede na požadovanou kolej. Poté co vlak metra najede na přerušený úsek kolejí, vykolejí to jeho podvozky a souprava metra tak probourá mohutný otvor ve zdi tunelu. Opusť kancelář dispečera, vrať se přes nástupiště zpět a vyjdi ven ze stanice metra. Nastup do auta a dojeď k policejní laboratoři (Kriminallabor). Přistup k ventilační mříži na chodníku a slez po žebříku ve výklenku dolů do tunelu. Zde prolez vzniklým otvorem ve zdi tunelu a v probourané místnosti pokračuj dál po schodech vzadu směrem doprava. Poté vstup dveřmi do tajné laboratoře.
Úkol č.14 – Obstarání suchého ledu
Poté co se naši přátelé dostali do tajné výzkumné laboratoře, má z toho Brian takovou radost, že všem předvede zajímavé taneční kreace. Rydec s Maxem nechtějí Briana rušit, zvláště když jim dal za úkol sehnat suchý led na chlazení přístrojů při plánovaném experimentu. Projdi tedy do skladu dveřmi vzadu. Ve skladu jsou sice nádoby se suchým ledem, ale dle varování Maxe by nebylo dobré brát suchý led do holých rukou. Vezmi si tedy laboratorní rukavice ze stolku nalevo a poté si promluv s Maxem. Nyní už můžeš otevřít nádobu vepředu a suchý led si z ní vzít. Poté co jsi úspěšně splnil poslední úkol v této hře, projdi dveřmi zpět k Brianovi a vychutnej si velmi zajímavou závěrečnou animaci.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Sunrise-The Game

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář