12.10.2006 Autor návodu-Standa Madukas
Příběh je vyprávěn podle skutečné události, k níž došlo v roce 1908 na Sibiři.Došlo tam k mohutnému výbuchu, jenž zničil vše živé v okruhu několika kilometrů.Soudí se,že šlo o výbuch způsobený pádem velkého meteoritu. Objeví se tajné dokumenty, které tuto teorii zpochybňují. Armáda začne na místě provádět přísně tajné zkoumání, které se týká i otce hlavní hrdinky Niny Kalenkow. Otec Niny při vyšetřování zmizí, s čímž se Nina nehodlá smířit a proto se vydá na Sibiř, aby celou záležitost osobně vyšetřila. Když ovšem dorazí na místo, tak ji nečeká přátelské přijetí, což je začátek velkého dobrodružství.Budete hrát za půvabnou Ninu a ve hře se ujmete role ještě jedné osoby, a to Maxe Grubera.Hra má velmi příjemné ovládání,vše zvládáte pouze myší.Překrásné jsou animace,od dob Syberie jsem lepší neviděl,alespoň v adventuře ne. Berlín Museum Prozkoumejte stůl s velkým monitorem,mapu na stěně a skříňky napravo. Jděte směrem k oknu a klikněte na vitrínu.Vidíte,že je tu sbírka mincí,ale jedna chybí.Klikněte na prázdné místo,kde chybí mince a přečtěte si poznámku napravo nahoře.Prozkoumejte radiátor pod oknem.Zkuste ho otevřít napravo,ale nejde to.Prozkoumejte vysvědčení a fotografii nad pohovkou.Seberte fotografii na podlaze před radiátorem.Podívejte se na fotky v žurnálu a pak ho zavřete kliknutím na křížek vpravo nahoře.Vezměte bílou porcelánovou mísu ze stolu. Prozkoumejte ji/pravé myšítko/ a zjistíte, že uvnitř je poněkud pórovitá. Jděte kolem stolu,použijte telefon a zavolejte policii.Bohužel policie má na starosti asi jiné věci,takže teď od ní pomoc čekat nemůžeme. Vezměte si divnou věc z látky vedle telefonu.Vypadá jako kámen.Prozkoumejte ji a zjistíte, že něco je do něj zaraženo.Má fialovou barvu.Prozkoumejte stroj za vašimi zády. Jděte ke stroji a vezměte prázdnou banku ze stroje.Dejte divnou věc/kámen/do prázdné banky.Otevřete dveře a jděte do haly. Zkuste otevřít dveře na levé straně.Je bohužel zamčeno.Přečtěte si štítek se jménem napravo od dveří.Je tu jméno Max Gruber. Vezměte si kus velké kytky v květináči.Dejte ho do vaší porcelánové mísy.Opět se vraťte do kanceláře. Jděte směrem k radiátoru pod oknem.Použijte porcelánovou mísu na otvor radiátoru napravo a tím misku naplníte vodou.Vyjděte z kanceláře ven.Přečtěte si poznámky na vývěsce.Zkuste otevřít pojistkovou skříň vedle vývěsky,ale nejde to. Projděte skrz dveře napravo.Jste ve velké hale s obrovitým Tyrannosaurusem.Jděte doleva ke stojanu s brožurami a přečtěte si nalevo plán na zdi.Podívejte se na Tyrannosauruse. Jděte směrem k němu a prozkoumejte sochu.Otevřete tajné dveře na spodku sochy.Podívejte se na první opravdu krásnou animaci a Nina se lekne/já taky/protože uvnitř je schovaná chlapec jménem Eddy,který hned uteče.Podívejte se do otvoru pořádně a vidíte ,že tu leží klíček,který si vezměte.Jděte vpravo a prozkoumejte zeď na které je diagram.Pak klikněte a prozkoumejte Triceratopse,který je hned vedle.Vraťte se po schodech zpátky k pojistkové skříni a otevřete jí klíčkem,který jste našli.Vyšroubujte pojistky a uslyšíte nadávat Maxe Grubera.Jste s Ninou v jeho bytě nalevo a zeptejte se Maxe na všechno,co vám nabídka dialogů dole dovolí.Jděte zpět do kanceláře a vidíte,že je tu detektiv Kanski,opět se ho vyptejte na všechno.Hhhmmm...dost divný detektiv!Stojíte venku před Naturkunde Museum/zvláštní jméno,že?/Když Max odejde,prozkoumejte dvě sochy vedle schodů u schodů z muzea. Všimněte si slov "oba dva dozírají na vstup do muzea". Seberte žluté skelné střepy ze země,napravo od schodů z muzea.Klikněte na motocykl,spustí se další skvělá animace/už dlouho jsem neviděl takhle překrásně udělanou animaci/a Nina dojede do otcova apartmánu. Někdo se však vloupal dovnitř a Nina ač je statečná tak je i lehkomyslná a dostane pořádnou ránu pěstí!Probudí se druhý den ráno a má pocit,že jí exploduje hlava.Jděte ke stolu a vezměte si slánku,pahýl tužky a pizzu.Klikněte na počítač/monitor ,ale bude po vás chtít kód,který zatím neznáte.Prozkoumejte i kazetový magnetofon a papírky na stěně.Jděte k posteli napravo a ze šuplíku si vezměte červenou knihu.Otevřete knihu ve vašem inventáři a prostudujte si ji.Jděte ke skříni a na podlaze vlevo je malý kazetový přehrávač.Klikněte na něj pravým myšítkem a získáte dvě baterie.Jděte nalevo ke dveřím a na polici prostudujte dokumenty.Prozkoumejte otevřenou skříň i akvárium vpravo.Plavou v něm rybičky ,ale na dně akvária je i klíč.Nahoře na vrchu akvária je mřížka,ale je příliš malá na to ,aby tam Nina prostrčila ruku.Klikněte na dveře a vyjdete ven na dvorek.Jděte ke kolu,klikněte na něj a získáte pumpičku.Prozkoumejte rezavé vědro pod okapovou rourou,je naplněné vodou.Vezměte si držák z vědra.Jděte k narvané popelnici,najdete zde gumové rukavice a drát do kola.Poté prozkoumejte rozbitou mříž pod oknem. Jděte směrem ke garáži.Prozkoumejte bednu vlevo vedle wardburga, najdete oboustrannou pásku a tubu lepidla. Prozkoumejte cigaretové nedopalky vedle kanalizační mřížky.Otevřete sedlo motocyklu svazkem klíčů z vašeho inventáře.Otevřete sedadlo a získáte mobilní telefon a sluneční brýle. Spojte žlutý střep se slunečními brýlemi.Klikněte na váš motocykl a dojeďte do muzea.Promluvte si s Lisou, dívkou která spí na lavici. Mluvte s ní o všem. Když konverzace skončí, vezme si duši z jejího zadního kola.Klikněte na motocykl a jeďte zpět do otcova apartmánu.Spojte v inventáři duši s pumpičkou a nafouklou duši dejte do rezavého vědra pod okapovou rourou. Spojte lepidlo s gumovou rukavicí. Spojte lepkavou gumovou rukavici s nafouklou duší.Získáte tím zalepenou nafouklou duši.Jeďte zpět k muzeu a klikněte zalepenou duší na kolo.Promluvte si dívkou ještě jednou. Řeknete jí o spraveném kole.Když konverzace skončí,tak dívka vám dá fotoaparát,který v inventáři spojte s bateriemi.Podívejte se na fotky ve vašem žurnálu a pak ho zavřete. Dejte fotoaparát dívce a ona vám dá na oplátku magnet s medvídkem.Jeďte zpět do otcova apartmánu.Jděte k akváriu a použijte magnet s medvídkem na klíč který je v akváriu.Poté jím otevřete knihu ve vašem inventáři.Prozkoumejte žlutý štítek a zapamatujte si kód LA-60-AK-19-AL.Přečtěte si i otcův adresář.Prozkoumejte levý okraj koberce.Podívejte se pod něj. Všimněte si malého vyvýšení podlahy.Použijte z inventáře drát do kola na mezeru a vytáhnete kazetu . Jděte ke stolu s počítačem.Dejte kazetu do kazetového magnetofonu.Podívejte se do žurnálu,vypadá to,že to bude tajný kód pro odhalení počítačového hesla.Vyjděte na dvorek a běžte k wardburgu v garáži.Všimněte si první a poslední číslo na státní poznávací značce, jsou to čísla 2 a3.Vidíte cigaretové nedopalky vedle kanalizačního poklopu? Mohl by to být vstup do podzemí? Spočítejte dirky kolem kanalizačního poklopu, zjistíte, že jich je 16 . Čtvrtá z nich je...4. Tak první tři čísla hesla by mohli být 2,
Prozkoumejte starý Volkswagen vlevo a pak prohledejte hromadu smetí vlevo, najdete ořech a neidentifikovatelnou věc. Klikněte na montérskou brašnu,kterou tu má kanalizační dělník.Z brašny si vezměte chlebovou krabičku a v inventáři ji prozkoumejte.Získáte chleba s máslem a gumový pás. Připojte gumový pás k neidentifikovatelné věci.Získáte prak ,který spojte s ořechem.Přečtěte si červený plakát na stěně za dělníkem.Seberte cihly vlevo ze země.Promluvte s kanalizačním dělníkem.Vyptejte se ho na všechno,vyčerpejte všechny dialogy.Umístěte cihly pod zadní kolo Volkswagenu. Zkuste sebrat zvedák ,který je napravo od cihel.Je zarezlý,takže na něj použijte chléb s máslem.Vezměte si zvedák a promluvte si s kanalizačním dělníkem ještě jednou. Jděte doleva k nádraží.Promluvte si se seržantem Yushinem.Vyptejte se ho na všechno a pak prozkoumejte jeho noviny.Je na nich loterijní číslo 356 549.Prozkoumejte cigaretové nedopalky na zemi vpravo. Seberte oblázek ze země,je úplně napravo,před kanálem směrem k vám.Promluvte se seržantem ještě jednou.Vyptejte se ho na cigaretu a on vám jí dá.Použijte prak na lampu nad seržantem. Seberte noviny,které upustil na zem a přečtěte si je.Použijte pahýl tužky na noviny a získáte loterijní číslo.Jděte zpět ke kanalizačnímu dělníkovi.Dejte mu noviny a vezměte si zábranu a hadici. Slezte do kanálu.Seberte krabičku zápalek ze země.Prozkoumejte hromádku odpadků u zdi a pak rouru vedle dveří. Zkuste otevřít dveře.Použijte zvedák na vypáčení dveří a vstupte do vámi otevřených dveří.Prozkoumejte barely,distributora a červený poklop na podlaze.Prozkoumejte výstup,zkuste na něj upevnit ocelové tyče z inventáře.Jděte zpět k seržantovi Yushinovi.Promluvte s ním ještě jednou. Dejte mu ocelové tyče a on vám ukáže jaký je silák,tyče ohne jako nic. Jděte zpět do kanalizace. Připojte ohnuté ocelové tyče k výstupu.Vyjděte nahoru.Nina se ocitla na toaletách.Prohlédněte si ceduli kouření zakázáno a pak klikněte pod první záchodové dveře. Klikněte na jednu z nohou a promluvte si s řidičem vlaku. Vyptejte se ho na všechno.Jděte ven z toalety,vstoupíte do místnosti plné skříněk. Zkuste ukrást některé mince z talířku před vámi. Použijte krabičku zápalek na cigaretu.Dejte kouřící cigaretu na talířek.Přijde voják a s ním odejde z místnosti i vojanda.Prozkoumejte prodejní automat a samovar.Mrkněte se taky na ceduli vlevo -opět kouření zakázáno. Otevřete skřínku vlevo na konci. Prozkoumejte fotografie ve skřínce. Vezměte uniformu, obálku, rádio a punčochu./asi nějaký fetišista/ Prozkoumejte v inventáři obálku,punčochu i rádio abyste zjistili číslo.Zkuste otevřít levou skřínku na začátku,ale neznáte kód.Přečtěte si žurnál.Jděte zpátky do kanalizace,prozkoumejte distributora a pak doprava do kanalizační místnosti. Připojte punčochu k rouře vedle dveří.Použijte zábranovou/bariérovou pásku na utáhnutí punčochy.Vrátíte se zpět na toaletu a připojte hadici ke kohoutku v umyvadle.Klikněte na hadici a umístěte ji do odtokového žlábku na levé straně podlahy.Pusťte vodu z kohoutku. Jděte dolů do kanálu a otevřete ventil na rouře vpravo od distributora.Poté jděte doprava a vezměte punčochu z roury.Prozkoumejte punčochu.Vraťte se zpět na toaletu a vypněte vodu.Klikněte na podlahu pod prvními záchodovými dveřmi a dejte punčochu vlakovému řidiči.Vstupte znovu do skříňkové místnosti. Otevřete dveře vlevo vepředu.Jste ve velké hale ,promluvte s dvěma agenty před vámi,ale na rozhovor s nimi můžete zapomenout.Jděte směrem k vojákovi před vlakem. Mluvte s vojákem a vyptejte se na všechno.Prozkoumejte tank vzadu/klikněte na něj pravým myšítkem/.Jděte zpátky na začátek lokace až k seržantovi Yushinovi.Promluvte s ním a zeptejte se ho na FSB agenty. Jděte zpět dolů do kanálu.Použijte vaše rádio z inventáře a klikněte jím na Ninu.Nejdříve stiskněte číslo
Rusko, Tunguska
Prohledejte džíp a vezměte si lékarničku a tampon kečupu.Prozkoumejte i hadr.Pak klikněte v inventáři na lékarničku a zjistíte co vlastně Rusové myslí tou první pomocí!Láhev vodky je asi to pravé. Zkoumejte soba,vodní nádrž/sud/a bednu napravo. Vstupte do stanu. Mluvte s mužem na posteli,je to starý nemocný Evenk. Vezměte si hrnek z pařezu vedle postele.Prozkoumejte ohniště a kousky pergamenu v něm.Vezměte si mřížku z ohniště. Zkuste sesbírat kousky pergamenu z ohniště.Vezměte si dřevěnou lžíci ze skřínky vlevo a klikněte i na sošku.Prozkoumejte jakési plody co visí nad vámi a ty vpravo si utrhněte,získáte motouz. Vyjděte ze stanu ven.Vezměte si rýč na zádi džípu. Jděte doprava.Prozkoumejte strom,použijte rýč na strom a získáte velký kus kůry.Použijte váš hrnek z inventáře na strom a získáte pryskyřici ze stromu.Použijte rýč na velkou bednu vedle stanu¨,získáte tím prkna.Jděte vlevo směrem k sobovi.Dejte kůru k vodní nádrži.Klikněte na špunt vlevo v barelu,tím z něj uvolníte vodu do koryta.Z inventáře použijte hrnek s pryskyřicí na vodu,kterou do pohárku naberete.Jděte doprava ke stromu a pak ještě doprava. Seberte špičatý kámen ze země.Jděte ke květině doprava a použijte na ní rýč,poté umístěte mřížku přes kouřící díru v zemi. Umístěte hrnek na mřížku.Vezměte si zpět pohár i mřížku.Vraťte se do stanu a vpravo na kmenu si vezměte nůžky,které v inventáři naostřete špičatým kamenem.Jděte ven k pijícímu sobovi.Použijte nůžky na jeho srst. Spojte motouz se srstí a pak i s dřevěnou lžící. Vstupte do stanu a dejte nově vytvořenou štětku do hrnečku.Použijte štětku s pryskyřicí na kousky pergamenu v ohništi.Dejte recept na pergamenu starému muži,tím získáte recept na lék a v inventáři vám přibude ampulka.Do ohniště dejte prkna,pak mřížku a nakonec použijte zápalky,tím zapálíte prkna.Jděte k sošce vlevo na skřínce a postavte před ní ampulku,z inventáře na ní použijte květinku a ampulku si vezměte.V inventáři do ní přidejte několik kapek vodky a tampon kečupu. Vyjděte ven a naberte do ampulky vodu z koryta. Vstupte znovu do stanu a umístěte ampulku na mřížku na ohništi.Po chvilce si ampulku vezměte zpět a klikněte s ní na starého muže.To mu dodá síly a rozpovídá se.Řekne vám ,že znal otce Niny a ukáže vám chaloupku,kde pobýval.Vstupte do domu,prozkoumejte projektor,krb/tady musíte sebrat hliníkovou folii,je hodně špatně vidět,takže jezděte pomalu kurzorem vlevo dole,určitě jí najdete/,seberte skleněný střep z podlahy a hadr nalevo od projektoru.Podívejte se na kompas napravo od krbu a pak se podívejte i do žurnálu.Vyjděte ven a jděte doleva za chaloupku.Prozkoumejte generátor a pak si vezměte olejovou lampu napravo. Prozkoumejte cisternu a vezměte si hadici před cisternou.Jděte cestou nahoru za cisternu.Jděte jedinou možnou cestou vpravo kolem náklaďáku nahoru.Podívejte se prozkoumejte z dálky výzkumnou stanici i ostrůvek.Jděte zpátky a prozkoumejte vrak náklaďáku.Prozkoumejte nápravu vlevo,která je bez kola a získáte dvě matice.Poté prozkoumejte nádrž nalevo od nápravy.Připojte hadici k nádrži a pak použijte láhev vodky na tank.Získáte jakousi směs benzínu.Jděte zpátky doprava a na generátor použijte láhev vodky,poté použijte matice na generátor,tím zmagnetizujete matice.Jděte zpět před dům.Předtím než vstoupíte do domu,otřete okno vpravo hadrem z inventáře.Vstupte do chaloupky a v inventáři spojte hadr s olejovou lampou.Prozkoumejte krb ještě jednou.Vyčistěte zdi v krbu nasyceným hadrem. Klikněte na olejovou lampu krabičkou zápalek.Přečtěte si čísla na zadní stěně krbu.Je to 7 a1/2 - 3 - 10 a1/2 - 6.Podívejte se opět na kompas vpravo .Vidíte po stranách čtyři místa na vložení zmagnetizovaných matic. První dejte na South/JIH/ a West/ZÁPAD/ a stiskněte tlačítko uprostřed.Ručička se pohne doleva. Matice si vezměte zpět a jednu vložte na East/VÝCHOD/.Opět zmáčkněte tlačítko.Ručička se pohne doprava.Další matici dejte na North/SEVER/ a tu z East/VÝCHOD/ dejte na West/ZÁPAD/ a stiskněte tlačítko uprostřed.Ručička se opět pohne doprava. Znova si vezměte matky zpět a jednu položte na South/JIH/ a naposledy stiskněte tlačítko uprostřed.Otevře se vám tajná přihrádka nad krbem.Klikněte na přihrádku a získáte filmovou cívku a nějaké dokumenty.Umístěte filmovou cívku na projektor.V inventáři spojte skleněný střep s hliníkovou folií a to pak umístěte na projektor. Nakonec opětně klikněte na projektor a spustí se dlouhá a moc hezká animace.Nejdříve z filmové cívky zjistíme,jak to asi vypadalo když dopadnul meteorit na zem.Následně stojí Nina u propasti a dívá se na hořící výzkumnou stanici v dálce,poté jsou tu nějací dva mniši a pak už jen útěk v hollywoodském stylu,nejdříve džíp a elegantní přesun do letadla na poslední chvíli,před pádem do propasti.V letadle rozhovor se zachráncem Maxem a pak už další část,tentokrát Kuba.
Kuba,sanatorium
Promluvte s Olegem a pak prozkoumejte malířský stojan. Mluvte s hlídačem jménem Perez a vyptejte se ho na všechno. Vstupte do sanatoria hlavním vchodem.Prozkoumejte prsatou tančící ošetřovatelku za pultem a pak se jí vyptejte na všechno.Pak si přečtěte žurnál.Prozkoumejte plakát na sloupu vlevo. Vezměte si noviny ze stojanu a prostudujte je.Klikněte směrem k vám do obrazovky a jste u muže,který tu skládá karty na sebe.Prozkoumejte gramofon a zkuste ho vypnout.Vezměte si brýle,které tu leží.Prozkoumejte malbu za gramofonem a plyšová zvířátka vzadu.Prozkoumejte medvídka a zkuste si ho vzít.Přečtěte si seznam na stěně vlevo,vedle plyšových zvířat.Prozkoumejte bílé plátno u zdi nalevo.Promluvte si s mužem a vyptejte se ho na všechno.Prozkoumejte domeček z karet.Zkuste vzít jednu kartu .Vyjděte z místnosti.Jděte ven a klikněte do podloubí,kde vidíte na zdi podobiznu Che Guervary.Přečtěte si dva vzkazy na dveřích vlevo.Promluvte si o všem s chlapíkem ,který se na lavici uprostřed sluní.Jděte dozadu k hromadě dřeva a vezměte si dvě polena.Prozkoumejte kontejner nalevo a pak žlutou sbíječku napravo.Klikněte i na tlampače nahoře a prozkoumejte je.Vejděte otevřenými dveřmi do kuchyně.Podívejte se na špinavá nádobí na stole,létají tady mouchy.Vezměte si vidličku ze stolu a cibuli,která visí nad stolem.Poté jděte vpravo a vezměte si zde visící kleště a naběračku.Prozkoumejte kamna a pak si vezměte měděná závažíčka vepředu u váhy.Dejte dvě polena z inventáře do otevřených kamen a přidejte noviny,brýle a kleště.Získáte do inventáře spálené kousky uhlí.Vyjděte ven a opět si promluvte s mužem na lavičce,z komína se už kouří ale jemu se zdá ,že málo.Jděte dopředu k hlídačovi,promluvte s ním,dejte mu uhlí z inventáře a opět s ním promluvte.Vraťte se zpátky do místnosti,kde je chlapík s gramofonem a na gramofon dejte z inventáře závažíčka,tím začne pomaleji tančit ošetřovatelka .Jděte opět ven k hlídačovi a promluvte s ním.On vám namaluje portrét tančící ošetřovatelky.Trvá mu to jen hodinu.Pak se opět vraťte dovnitř a ukažte portrét tančící ošetřovatelce.Získáte tím jak obrázek tak i folii ve které obrázek byl.Jděte zpět do kuchyně a dejte folii do kamen.Tím spustíte sled událostí,muž venku začne pracovat se sbíječkou a protože ta způsobuje otřesy tak se rozsype domeček z karet chlapíkovi co ho tak vytrvale stavěl.Jděte tedy do této místnosti a zkuste sebrat karty z podlahy.Vezměte si medvídka.Dejte portrét Sabriny z inventáře do kopírovacího stroje.Dejte okopírované obrázky tančící ošetřovatelce.Projděte otevřenou bránou.Prozkoumejte hlavu na zdi v chodbě.Klikněte na dvoje zelené dveře na levé straně chodby.Zkuste otevřít hnědé dveře vlevo. Vstupte do zelených dveří doprava.Prozkoumejte krvavé skvrny na podlaze a odloupnuté dlaždice na levé zdi. Zkuste seškrábat kousek omítky nad dlaždicemi.Klikněte na postel,najdete noviny a v nich článek,který si prohlédněte.Prozkoumejte kameru u stropu.Jděte zpět k tančící ošetřovatelce.Promluvte s ní o všem a pak jděte ven do podloubí,kde vidíte muže jak něco vyhazuje do kontejneru.V inventáři zkombinujte vidličku a portrét Sabriny a to pak připíchněte na dveře,kterými muž chodí sem a tam.Klikněte na dveře a vejděte dovnitř.Jste v security místnosti.Zkuste otevřít sejf,ale zatím bohužel neznáte správnou kombinaci.Prozkoumejte video a sledovací monitory.Zkuste otevřít dveře vlevo a pak prozkoumejte obraz vedle dveří. Ano,zde najdete správný kód pro sejf,respektive kombinaci čísel.Na obrazu vidíte piráta s jednou nohou ,na rameni mu sedí kočka,na kočce sedí papoušek a v rohu je pavouk. Správná kombinace je 1428.Jak jsem k ní došel?Prostě jen spočítáte jednotlivé počty nohou všech aktérů na obraze v pořadí pirát 1,kočka 4,papoušek
Irsko, hospoda
Nyní hrajeme pro změnu za Maxe,takže prozkoumejte dopravní značku a zaparkovaný motocykl. Vezměte si vlajku,která visí u vstupu do hospody.Prozkoumejte nabídkovou ceduli před hospodou,přejděte ulici a vezměte si vývěsní tabuli.Vstupte do hospody.Podívejte se na krb a pak si promluvte s majitelem výčepu a ptejte se na všechno.Jděte zkusit promluvit se spícím hostem. Vezměte si sklenici na stole. Zkuste vzít klíč který visí napravo u baru.Výčepní vám však nedovolí klíč vzít. Vyjděte před hospodu.Jděte dolů po dřevěných schodech dolů. Seberte kámen ze země a rybu z vědra vedle rybáře.Prozkoumejte prázdné láhve a klikněte i na vodu.Promluvte si s rybářem a opět se vyptejte na všechno,Namočte vlajku do mořské vody a naplňte sklenici mořskou vodou.Prozkoumejte loď. Jděte po schodech zpět do hospody.Klikněte rybou na výčepního,ale ten vám odmítne rybu zpracovat.Spojte tedy v inventáři vývěsní ceduli s rybou a klikněte na krb.Ryba se usmaží.Vezměte mokrou vlajku z inventáře a klikněte na rybu v krbu.Tím jí vyndáte.Pak rybou klikněte na spícího hosta.Rybu mu dáte na stůl před nos ,vůně ho probudí,ale mlsoun ještě potřebuje citron.Jděte k výčepnímu a zeptejte se ho na whisky i citron.Vyjděte před hospodu.Umístěte mokrou vlajku přes dopravní značku,tím jí zakryjete. Vstupte znovu do hospody.Slyšíte zvuk auta,respektive motoru a kvílení brzd...vyjděte před hospodu a vidíte nějakou bednu na cestě.Jděte k ní a prohledejte jí.No to je náhoda,zrovna když potřebujete citron, tak co objevíte v bedně?No ano je to citrónek.Nezapomeňte odstranit mokrou vlajku z dopravní značky a vstupte znovu do hospody. Dejte citron majiteli výčepu.Zkuste vzít klíč napravo,ale výčepní vás opět okřikne.Umístěte sklenici s mořskou vodou do krbu.Sklenici si vezměte a v inventáři jí prozkoumejte.Získáte sůl,kterou dejte výčepnímu do jeho poháru u výčepu.Po chvilce se přijde napít a pak už půjde rovnou zvracet.Konečně si vezměte klíč napravo u výčepu.Jděte ven ,po dřevěných schodech dolů a do sklenice opět naberte mořskou vodu.Použijte klíč z inventáře na dveře za vámi.Vstoupili jste do sklepení plného alkoholu.Vezměte si láhev whisky,prozkoumejte lavici a vezměte si pochodeň ze sloupu nejblíže k vám. Jděte doprava a prozkoumejte barely. Vyjděte ze sklepení ven a dejte láhev whisky rybářovi.Klikněte na loďku před vámi a budete pádlovat k ostrovu s hradem.
Irsko, hrad
Vezměte si meč nalevo,vedle studně a pak zkuste zavřít okenici u okna na levé straně.Okenice vám zůstane v inventáři.Vstupte do pasáže před vámi. Vstupte do prvních dveří napravo,vstoupíte do ložnice. Prozkoumejte bílou sochu vlevo a pak si přečtěte žurnál.Prozkoumejte obrázky na stěně za sochou,okno i komodu u postele vlevo.Najdete zlatou minci kterou prozkoumejte.Prozkoumejte postel a pak klikněte okenicí na sochu. Umístěte na sochu i meč. Jděte doprava směrem k velkému závěsu napravo. Prozkoumejte obrázky na stěně a pak klikněte na závěs. Vstupte do pasáže za závěsem.Jděte vlevo a prozkoumejte otvor ve zdi a padací most. Vraťte se do ložnice a pak na chodbu. Vezměte si drát na vrchu svícnu a vstupte do osvětleného prostoru vpravo.Jste v mučírně. Prozkoumejte železnou satanovu tlamu,mučící lavici,železnou pannu u dveří a klec s kostrou.Vezměte si železný řetěz napravo u železné panny a kleště vepředu na polici.Vyjděte zpátky na chodbu a vraťte se zpátky tam co je studna a jděte doprava.Jste v hrobce,vezměte vaši pochodeň z inventáře a zapalte si jí o pochodeň,která tu je.Zkuste otevřít hrobku,ale zatím to nejde.Vyjděte ven a jděte do dveří kousek nad hrobkou.Jsme v domě,prozkoumejte krb,křeslo, taburet,lustr a velký obraz nad stolem. Na tomto obraze vidíte,jak musíte ustrojit sochu v ložnici. Musíte tedy ještě najít helmu, amulet, prsten a chrániče nohou.Prozkoumejte hodiny.Vyjděte do patra po schodech. Vezměte si olejovou lampu ze stolu na pravé straně schodů. Vezměte ocelové hroty z vitríny na levé straně místnosti.Prozkoumejte knihy a pak pohněte pákou která trčí ven ze zdi. Jděte po schodech dolů a jděte do hrobky.Použijte olejovou lampu na hrobku a pak na ní klikněte pochodní z inventáře.Prozkoumejte hrobku a pak vyjděte ven.Jděte do mučírny a pochodní zapalte železnou satanovu tlamu.Spojte v inventáři kleště se zlatou mincí.Dejte kleště se zlatou mincí do hořící tlamy. Dejte kleště s rozžhavenou zlatou mincí do železné panny. Dejte kleště s rozžhaveným zlatým prstenem do sklenice vody v inventáři.Jděte vedle do ložnice a umístěte zlatý prsten na sochu.Jděte skrz závěs k padacímu mostu,který je tentokrát dole a vezměte si z otvoru ve zdi klíč.Prozkoumejte bránu na levé straně.Nyní se vraťte ke studni a loďkou zpátky k hospodě a vejděte do sklepení plného alkoholu.Jděte dozadu k sudům a kleštěmi z inventáře klikněte na prkno uprostřed.Jděte doleva dopředu ke svěráku a klikněte na něj ocelovými hroty a pak prknem.Vyjděte ven,běžte nahoru před hospodu a vlevo u sudů si vezměte kus okapové roury.Vraťte se zpátky na hrad.Jděte do mučírny a dejte okap na mučící lavici,tím získáte dva chrániče na nohy.Běžte do ložnice a okapy použijte na sochu. Jděte ven ke studni a vejděte do domu vpravo.Použijte desku na taburet před krbem.Na desku položte kámen. V horním patře pohněte pákou.Lustr spadne dolů na prkno a vy vyjděte ven.Seberte kryt krbu, který použijte na sochu v ložnici.Jděte do hrobky a použijte klič z inventáře na otvor u hlavy,hrobka se otevře. Z kostry si vezměte amulet. Zkombinujte drát s amuletem a s řetězem.Získáte náhrdelník, který použijte na sochu v ložnici.Projděte tajnou chodbou za závěsem až ke kulatým dveřím a otevřete je. Vysvobodíte Kena,dozvíte se nové věci.Max zavolá Nině,ale dostane vzkaz od detektiva Kanskiho ať přijde do muzea. Tam najde detektiva mrtvého.Oleg přesvědčí Ninu, že Max je možná lotr a s Olegem odcestuje do Himalájí.
Čína, jeskyně
Přečtěte si zprávu ve vašem inventáři. Všimněte si tří děr ve zdi. Vezměte si lebku a tyč. Jděte doleva.V jeskyni s pomocí tyče shoďte velký kámen dolů.Ucpali jsme díru kudy vodopád protékal.Z vody vytáhněte batoh a prohledejte jej.Najdete kost. Vraťte se zpátky a tam jak jsou na zdi tři díry tak do spodní vložte kost z batohu.Otevřeli jste tajnou chodbu u vodopádu.Projděte tajnou chodbou a klikněte na kamennou desku před vámi.. Podívejte se na poslední stranu žurnálu. Na obrázku vidíte jeden velký bod (červený kámen) a pak další okolo.Podle tohoto obrázku sestavte správný vzorec řešení./viz obrázek/Po správném vyřešení se vám otevře disk nahoře nad deskou.Klikněte na ní,přijde Oleg a ukáže se ,že je to pěkná svině.Ninu praští a v animaci vidíte co s ní provede.Je to prostě hajzl. Antarktida, stanice Prokoumejte vanu a kameru nad vanou. Vezměte si potápěčský zvon napravo. Vezměte si toaletní papír z umyvadla na levé straně místnosti.Vstupte do dveří vlevo.Klikněte na armoire,napravo od svěráku a získáte závitovku,silikon a kus něčeho co vypadá jako úchyt. Vezměte si velký plech napravo od svěráku a klíč vedle dveří nalevo. Zkuste odemknout dveře klíčem.Jděte doprava k vrtačce a z inventáře položte plech a toaletní papír pod vrtačku a klikněte na ní.Začne hořet papír na plechu.Jděte ke svěráku a upněte do něj kus něčeho/úchyt/a to pak zkombinujte s klíčem.Jděte k vrtačce a tuto kombinaci klíče a úchytu použijte na hořící papír.Získáte horký klíč,který použijte na dveře vlevo.Otevřete dveře a vstupte do místnosti s červeným žárem vlevo.Prozkoumejte ovládací panel,spustí se animace a vidíte Olega mluvit s plešatým mužem.Podívejte se do žurnálu a pak prozkoumejte video vlevo.Klikněte vlevo na skřínku
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Secret Files Tunguska
Komentáře
Přehled komentářů
Mockrát ti děkuji za to že jsi mne odkázal na ten videonávod, pomohlo mi to a mužu zas pokračovat dál.
Problém s vysílačkou
(Raff, 1. 2. 2009 2:51)V návodu se píše: "Použijte vaše rádio z inventáře a klikněte jím na Ninu.Nejdříve stiskněte číslo 15 a poté 48.Promluvte s centrálou o dvou FSB agentech." jenomže mně se zobrazují jako možnosti pro mojí identifikaci volání tyto čísla 2,4,9,14,23,31. Tak tedy upravdu netuším kde si mám "vycucat" ono číso 15. Má verze hry je počeštěná anglická s patchem 1.03. Znáte prosím někdo řešení tohoto problému???
Kompas
(Midnight Knight, 6. 12. 2008 4:27)
Hele,predstav si ten kompas jako hodiny,Potrebujes ho postupne nastavit mezi 6 a 9 hodinou,pak na 3 hodiny,nasledne mezi 9 a 12 hodinou,nakonec pak na 6 hodin.Takze:
Poprvy das zmagnetizovany matice jednu dolu,druhou vlevo,stisknes stred.Matice vyndas.
Podruhy das jednu matici vpravo,stisknes stred,a matici vyndas.
Potreti das matice jednu vlevo,druhou nahoru,stisknes stred.Matice vyndas.
Nakonec das jednu matici dolu a stisknes stred.
TUNGUZKA
(NINA KALENKOVÁ, 26. 9. 2008 16:53)
Nop na tu tunguzku by to cj¨htelo VIDEO NAVOD no nevadi
nevim si rady tam stim kompasem
odpověd
(stan, 21. 8. 2008 14:53)jsem rád že jsi v návodu našel cos potřeboval a jsem rád že se ti návod pomohl
Vyřešeno
(Ricki, 21. 8. 2008 14:50)
Tak jsem to ještě jednou hledal v návodu a našel jsem. Děkuji za něm, je skvělej a tuhle část(tu co jsem potřeboval) jsem myslím v jinym nenašel..
ještě jendou děkuji :)
Ricki
(Max a kulaté dveře, 21. 8. 2008 14:44)Ahoj, prosím, potřeboval bych v téhle(jinak skvělé adventuře poradit, jak to vyřešit s kulatými dveřmi u lorda Morangieho v podzemí. Max je totiž nechce otevřít, ale já nemůžu přijít na to, kde mi co chybí, prošel jsem to úplně všechno, zkoušel jsem kombinovat, někdy i dosti nesmyslně, všechny věci, ale k ničemu mi to nepomohlo a ještě jedna otázka, taky v tom sídle Morangieho, k čemu mi je ta dlouhá lať, kterou jsem vytáhl ve sklepě s whisky a ořezal na hrotech? zatim jsem ji snad nepoužil...nevim o tom....Poraďte prosím.
odpověd
(stan, 14. 7. 2008 11:31)ladko jsem rád,že se ti podařilo místo překonat a že se ti líbí i návod,doufám že ted už hru zdárně dokončíš
Kamera nad výtahem
(Ladka, 14. 7. 2008 1:24)Už jsem na to přišla,ale přesto díky za skvělý návod bez něho bych na mnoho věcí nepřišla.
kamera nad výtahem
(Ladka, 14. 7. 2008 0:58)Mám problém.Už jsem skoro na konci a nyní mi nejde otočit ventilem a hlavně,když ukazuji část značky se silikonem,tak se nic neděje a zároveň se nic neděje když ukazuji zapalovač.Vše jsem až do této chvíle udělala.Díky moc za radu.Vždy jsi mi dobře poradil.
Past
(Karel Frey, 18. 4. 2008 22:00)Pokud máte někdo problém sebrat sklaplou past s myší (v inventáři se objeví pouze myš), nebo máte někde jinde ve hře podobnej zásek, tak zkuste hru opatchovat na verzi 1.02. Myslím že by to mělo tuto chybu ve hře odstranit. Patch se dá stáhnout třeba na hrej.cz a měl by fungovat pro všechny jazykové verze.
Past
(Midnight Knight, 16. 4. 2008 22:44)Huh,ted si nevzpomenu,mam Tungusku 'prepsanou' v hlave jinejma hrama..ale kouknul ses do inventare,jestli v nem nemas mys..?Nevim ted,jestli se nahodou mys po polozeni pasti neda do inventare automaticky..Jinak zkus savy,jestli tam neni nejakej po akci s pasti..:-)
Past
(LuTer, 16. 4. 2008 16:52)Zdravím, mám stejný problém jako pár z vás, v nemocnici připravím past, tak sklapne, ale pak už ji ze země nezvednu. Stále to píše jen krysí díra, přitom když dám lupu tak se mi tam zobrazí dvě možnosti... Nemám tu past sebrat nějakým předmětem?
čelenka
(Karel Frey, 1. 2. 2008 19:00)zkus to zkombinovat opačně - použít tmel v misce na čelenku
Čelenka
(a.d.a, 31. 1. 2008 18:12)Ahoj, na začátku hry mám dát do misky s vodou cement a olej - vznikne tmel ale potom mi tam nejde dát čelenka ( do té misky) jak to mám udělat prosím moc o radu . Děkuju
chycení krysy
(Karel Frey, 9. 5. 2007 13:49)pokud máš nastraženou past u krysí díry včetně molitanu namočenýho v polívce, měla by se krysa za chvilku chytnout do pasti (myslim že past spadne) a pak past sebereš a krysu máš v inventáři.
ahoj
(dominika, 15. 4. 2007 13:54)počuj ja mám jeden poblém ohľadne hry...ja som v nemocnci v tom rusku alebo kde to je a neviem ako mám zobrať tú myš!vždy keď sa o to pokúsim tak niečo povie a nezobere ju prosím poradíš mi?napíš pleas na mail Sviecka1232@azet.sk...ďakujem!
Diky
(houba69, 16. 12. 2006 16:08)To Jedik : Diky moc za odkaz na to forum, kde vysvetluji proc se nektere veci nezobrazuji aktivne, hraju to na starym kompu, tak staci jen stahnout ovladace na grafickou kartu, tak jeste jednou THX
puzzle
(stan, 15. 12. 2006 0:33)o tom nic nevím.každopádně já jsem hru hrál a dohrál bez patche
Problém s vysílačkou
(Raff, 2. 2. 2009 0:45)