Nancy Drew 18-Phantom of Venice
23. 11. 2001
Nancy Drew 18 – Phantom of Venice
8.září 2008 Autor návodu-Karin Madukas
Nejnovější příběh detektivního amatéra Nancy Drew je jako obvykle chytlavý. Vtáhne vás do starobylých Benátek, kde Nancy pátrá po zloději, kterému se říká Phantom a specializuje se na krádeže v palácích. Grafika tohoto dílu je zase o kus lepší, než v tom předchozím díle. Pravda, postavy nejsou nic moc, ale my příznivci této nekonečné série, jsme vděčni i za málo. Zvuky i hudební doprovod jsou na slušné úrovni, pokud to mohu posoudit. Hra se hraje bezproblémově, žádný zádrhel jsem nezaznamenala. Některé rébusy jsou možná překombinované – viz soustava kol v podzemí. Také bych uvítala více exteriérů. No nicméně, hru mohu s čistým svědomím doporučit a také se těším na další díl.
Malé upozornění na začátek. Některé události se mohou ve hře projevit jindy, než v tomto návodu. Záleží na vašem postupu. Začínáme jako v každé hře v pokoji Nancy. Prohlédněte si soubor o případu, ze kterého se dozvíte, že Prudence Rutherford Nancy pověřila tajným úkolem. Máte pomoci italské policii (GDiF) při vyšetřování případu krádeží cenných artefaktů v Benátkách. Pachatel se kryje maskou a říká se mu Phantom. Vaše ubytování bude honosné, v paláci, který byl kdysi v majetku Prudence. Nyní jej vlastní Margherita Faubourg. Prohlédněte si vše ostatní na stole, získáte průvodce Benátkami a nakonec si vyberte úroveň Senior – tedy pokud chcete použít náš návod. Nancy jde tmavým tunelem až do stejně tmavé místnosti. Dveře se za ní zavřou a místnost se začíná plnit vodou. V té chvíli se vracíme na začátek příběhu. Nancy se probouzí ve svém dočasném pokoji paláce Campo Nascosta. V inventáři si prohlédněte italský slovník, klíč od paláce a složky s případem. V peněžence vlevo nahoře máte 200 Eur. Jděte vpřed a prohlédněte si na stole modrou knihu, průvodce po Benátkách. Vlevo klikněte na skříň, která však patří vaší spolubydlící. Dál vlevo objevíte na stolku fotku této spolubydlící. Jmenuje se Helena Berg. Prohlédněte si i tři pohlednice, včetně jejich zadních stran. Dvě jsou psané německy, adresované rodičům a příteli Heleny v Německu. Anglicky psaná pohlednice je adresovaná rodině Killianových. U Heleniny postele objevíte telefon a také se nezapomeňte podívat na balkon po okolí. Vlevo od dveří na balkon je postel Nancy. Také si prohlédněte koupelnu. Jděte k telefonu a ohlašte se Prudence Rutherford. Její číslo máte v zápisníku 011- 785- 555- 7279. Promluvte si s ní o všem. Mimo jiné se dozvíte, že kapitán Brassica GdiF (policie) pro vás zanechal v paláci zásilku. Po rozhovoru s Prudence si prohlédněte skříň vpravo, která patří Nancy. V ní najdete veškeré vybavení, které Nancy může potřebovat. Kdykoli ve hře můžete Nancy změnit výbavu. Vyjděte z pokoje ven. Zahněte vlevo a promluvte si s mužem u pracovního stolu. Jmenuje se Colin Baxter. Angličan, který pracuje na opravě mozaik v paláci. Pomocí mikroskopu si můžeme jednotlivé kostky prohlédnout. Až vás to přestane bavit, tak toho klidně nechte. Pokračujte v hovoru a všimněte si etruské bronzové sošky. Colin vás též upozorní na zásilku. Zahněte vlevo a vyzkoušejte zamčené dveře. Pak se otočte a jděte vpřed. Na stole si prohlédněte zápisník, zase v němčině. Pak se otočte a vyjděte po schodech na střechu paláce. Zde se opaluje majitelka paláce Margherita Faubourrg. Pohovořte si s ní o paláci, o jejích zálibách i o Phantomu. Na stolku vedle leží nějaký dopis, ale nesmíte si jej přečíst. Proto jděte zpět do haly a jděte vpravo do dveří. Sejdete po schůdkách na malý dvorek, kde vrazíte do Heleny Berg. Helena upustí nějaké dopisy, které jí pomůžete zvednout a všimnete jména Hildegard Killian. Po krátkém rozhovoru si ze stolku vezměte zalepenou obálku, ve které najdete ATM kartu z Banca dell'Oro. Z přiloženého dopisu se dozvíte, že tato banka je na Piazza San Marco, kde svou kartu můžete aktivovat a vyzvednout si další pomůcky pro pátrání. Také si přečtěte noviny, ve kterých si přečtete, že Phantom uskutečnil další krádež, pohár z Convent St Gervasea. Ještě se na skok vraťte do haly, kde u jednoho stolku sedí Helena. Sdělí vám, že je dopisovatelkou časopisu EuroWelt a požádá vás o jeho zakoupení. Také vám sdělí, že Colinovo pravé jméno je Justin. Vyjděte ven branou a zobrazí se vám mapa. Všechny cesty mají barevné značení. Černá barva znamená pěší cestu, červená je cestování vodním autobusem a modrá cesta je cesta gondolou. Cesta gondolou je buď se zpěvákem za příplatek nebo bez zpěváka a to je zdarma (gondoliér Luigi). Jděte modrou cestou na Rialto Market (klik na Luigiho). Dále pokračujte modrou cestou k Campo Santa Maria Formosa (Luigi) a nakonec černou cestou na Piazza San Marco. Na ikonu náměstí pak klikněte ještě jednou. Jděte trochu vpravo ke kiosku. jděte kupředu do zeleného kiosku. Zde kliknutím nakoupíte časopis Sassy Detective za 5 Eur, Eurowelt pro Helenu a německo anglický slovník. V inventáři otevřete Helenin časopis a na něj klikněte německým slovníkem pro přeložení do angličtiny. Dozvíte se o soudu s jakýmsi Leo Machianem. Kousek dál od kiosku uvidíte modrý automat s krmivem pro holuby vlevo. Klikněte na automat a za 5 eur získáte automaticky ptačí zob. Vstupte do banky a do přístroje vložte ATM kartu. Pak nejdříve klikněte na Crime Dosier, kde si přečtete nejnovější vývoj případu Phantoma, který v současnosti nosí masku Brighella a černou kapuci. Pak si přečtěte instrukce. Vaším úkolem je pomocí dalekohledu sledovat podezřelého Antonia Fanga v jeho kanceláři a podávat hlášení na policii, jakési Sofii Leporace. Seberte dalekohled a PDA a vraťte se do paláce. Po vstupu do brány se ozve váš PDA, že Antonio Fango je ve své kanceláři v budově Argon Building. Vyjděte na střechu paláce a zmíněnou budovu najdete vpravo od stále se opalující Margharity. Klikněte na budovu dalekohledem. V té chvíli Margharitu zajímá, co děláte. V podstatě jí odpovězte cokoliv. Po nějaké době na okno kanceláře přiletí holub. Fango mu sundá cosi z nožky a pak odejde. Nancy se automaticky ocitne ve svém pokoji a spojí se se Sofií z GdiF. Informuje ji o události ve Fangově kanceláři. Sofie přijde na nápad, označit poštovního holuba sledovacím zařízením. Toto zařízení však nechce nechat v ATM stroji v bance. Proto jej raději ukryje ve skladu kostýmů v Campo Santa Maria Formosa. Pokud ho Nancy včas nenajde, samo se zničí, aby nepadlo do nepovolaných rukou. Pokud se tak stane, domluví si další úkryt. Po rozhovoru se Sofií klikněte na PDA na Mesage, kde najdete obrázek štěnice, kterou máte označit poštovního holuba. Opusťte Campo Nascosta a jděte do Campo Santa Maria Formosa do obchodu s kostýmy. Zde si raději hru uložte. Hádanka je náhodná. Při mojí hře byla štěnice trochu vidět. Zkrátka ji musíte mezi zbožím najít. Štěnici si dejte do inventáře a nyní nás čeká úkol umístit zařízení na holuba. Jděte do Campo dei Frari ke dveřím budovy Argon Buildingu. Dveře jsou samozřejmě zamčené. V inventáři si prohlédněte časopis Sassy Detective časopis, kde přijdete na myšlenku přelstít zámek pomocí sponky do vlasů. Víme, že nějaké jsou ve skříni hotelového pokoje. Vraťte se proto do paláce a otevřete skříň v pokoji Nancy. Vpravo nahoře otevřete cestovní tašku a seberte sponky. Vraťte se zpět do Argon Buildingu v Campo dei Frari. Sponky vložte do klíčové dírky a způsob jejich použití si prohlédněte ve výše zmíněném časopise na 3. straně. I tato hádanka je náhodná, takže musíte klikat na jednotlivé zarážky tak, tak všechny budou na stejné úrovni jako v časopise. Potom vstupte do kanceláře. Jděte trochu vlevo k oknu, na kterém stojí holub. Nasypte mu na parapet krmení z inventáře a přihoďte mu tam štěnici. Tím je úkol splněn. Odstupte od okna a v tom vám PDA oznámí, že Fango se vrací. Rychle utíkejte vlevo a schovejte se do skříně. Až Fango zase odejde, spadne plakát ze zadní strany skříně. Klikněte na něj a prohlédněte si jednotlivé masky. Jména některých z nich jsou přeškrtnutá. Vyjděte ze skříně a jděte ke stolu s konvicí na kávu. Podívejte se na brožury vlevo. Protože jsou v italštině, přeložte si je pomocí slovníku. Vypadá to, že Fango má v úmyslu cestovat. Podívejte se i na cedulku nad stolem, to je asi nějaký záznam ve dvojkové soustavě či co. Podívejte se na zarámované diplomy vlevo od vchodových dveří. Ten v modrém rámu si přeložte. Pokračujte dál vlevo k policím. Vyzkoušejte si hrací skříňku a prohlédněte si dál vlevo i fax. Pak se otočte zpět a jděte vpravo ke kartotékám. Otevřete si všechny aktivní šuplíky. Jejich obsah je trochu překvapující. Proti kartotéce si prohlédněte koš na odpadky, kde najdete obaly z čokolád. Zdá se, že Fango nějak dětinští. Pokračujte podél okna k laptopu. Potřebujeme heslo, ale my poznáme masku, kterou vidíte při přihlášení. Tatáž byla na plakátě ve skříni. Napište proto IL CAPITANO. Klikněte na ikonu šachů a pak na koš. V koši si všechny soubory prohlédněte, popř. si je přeložte. Zjistíte, že Fango zrušil již dvě letenky – do Aruby a na Tahiti. Jistě jste také zaznamenali často se opakující jméno Scaramuccio, což je Fangův protihráč. Vyjděte z místnosti a na mapě klikněte na PDA. Klikněte na ikonu TRACK a zjistíte, že zelené šipky ukazují vlevo a dolů. Je to dráha poštovního holuba. Vzhledem k tomu, že jste v Campo dei Frari, šipky tedy ukazují na Campo Santa Margherita. Klikněte tam tedy a PDA bude nyní mít zelené všechny šipky. Uložte si hru a najděte v hejnu toho správného holuba. Měl by mít zelený krk, černé pruhy na křídlech a žluté nohy. Když to nestihnete včas, holubi uletí. Proto je třeba hru uložit. Zpráva na jeho noze zní Hello! To je dost divné že? Nancy se do Sofie dozví, že holub přilétl ke Casa dei Giochi. Je to klub vlastněný Enricem Tazzou. Další pátrání tudíž bude zde. Nancy také oznámí Sofii obsah zprávy od holuba. Zdá se, že by zde mohla být umístěna mikrotečka. K jejímu odhalení však potřebujeme mikroskop. Po rozhovoru jdětevlevo a prohlédněte si obsah bedny vpravo. Mimo jiné najdete Informační bulletin Scotland Yardu o Colinu Baxterovi, vlastně Justinovi Mathias Beaumontovi, který měl ukrást obraz Renoira. Pak najdete dopis Doppeler Institute, přeložte si jej. Enrico Tazza si vyžádal najmutí nejlepší žákyně tohoto institutu jako pomocnici v pořádání karnevalu. Poznávacím znamením bude její oblečení – červené šaty, bílé rukavice, plavé vlasy a sluneční brýle. Vlevo od této bedny je propanová nádrž, která je zamčená. Vraťte se zpět a klikněte na dveře Casa dei Giochi. Hlídač vás dovnitř nepustí. Nancy napadne se obléknout jako Samantha Quick a tak se dostat dovnitř. Jděte do obchodu v Campo Santa Maria Formosa. Kupte červené šaty, bílé rukavice a světlou paruku. Sluneční brýle koupíte u stánku v Piazza San Marco. Zároveň si zde kupte Průvodce šachami ze třetí police. V peněžence vám zbývá 50 eur. Odstupte od kiosku. Dostanete vzkaz na PDA, že vám došla další zásilka. V Campo Nascosta ji najdete na dvoře. Je adresovaná IL DOTTORE. Balík je plný čokolády. IL DOTTORE byla další z masek na obrázku ze skříně. Jděte po schodech do paláce. Nancy se stane svědkem hádky Margherity, Colina a Heleny. Vstupte na střechu a podívejte se dalekohledem na Fangovu kanceláře. Fango dostává další zprávu. Jděte do haly v paláci a promluvte si s Helenou. Je nadšená Benátkami a vypadá to, že závidí Margharitě její peníze. Také se jí zeptejte na zásilku a na karneval. Ve svém pokoji a ze své skříně se převlékněte za Samanthu. Nakoupené věci jsou již uloženy v šuplících. Oblečte tedy figurinu vlevo a jenom přidejte černé boty. Jděte do Campo Santa Margherita do Casa dei Giochi. Nyní vás stráž pustí dovnitř k Enricovi. Promluvte si s ním, ale chce si nejdřív s vámi zahrát hru Scopa. Následuje dlouhý výklad pravidel. V podstatě jde však o to, že se hraje podobnými kartami, jako jsou žolíky. Jsou zde různé barvy, které však nemají žádnou důležitost. Důležitá je hodnota karet. Na hrací ploše jsou nahoře Enricovy karty a dole ty vaše. Uprostřed je bank. Jde o to vybrat z banku co nejvíc karet. Karty berete klávesou TAKE vpravo. Z banku si můžete vzít kartu jen tehdy, když ve své řadě máte buď tutéž hodnotu jakékoliv barvy, nebo můžete vzít z banku víc karet, jejichž součet je stejný jako má karta ve vaší řadě. Toto je výhodnější, neboť je za to víc bodů. Např. když máte ve své řadě desítku, zkombinujte v banku karty s hodnotou 5, 2 a 3. Myslím, že jde vzít i 4 karty. Ten kdo vyprázdní bank, získá SCOPA. Pokud si nemáte co z banku vzít, odložte jakoukoli kartu ze své řady pomocí ikony pod TAKE. Ten, kdo získá více než 10 bodů, vyhrává. Zde si můžete při nějakém výhodném skóre hru uložit a pak teprve pokračovat dál až k výhře. Pak si můžete promluvit s Enricem. Chce po vás ukrást safír Sadal Melik z Palazzo Zattere. Měla by vám v tom pomoci jakási Gina. Zeptejte se kdo to je. Gina má informace o bezpečnostním systému v Palazzo Zattere. Po rozhovoru se vraťte do Campo Nascosta. Nejprve musíte vyřídit své záležitosti. V hale si promluvte s Colinem. Zeptejte se ho na zásilku čokolády, zda Margherita ví, že byl zatčen za krádež uměleckéh díla a na karneval. Požádejte ho o půjčení mikroskopu. Na ten pak klikněte a vložte do něj zprávu z holubí nožky. Pomocí kurzoru pohybujte papírem tak, až přečtete zprávu, že Il Dottore žádá o změnu kombinace na pokojových dveřích na 43556. Pak si zajděte na střechu promluvit s Margheritou. Vyzpovídejte ji ohledně Heleny Berg, Il Dottore i karnevalu. Také se zeptejte na Colina, ale její příběh je zcela odlišný od toho Colinova. Po tomto rozhovoru se vraťte do svého pokoje a kliknutím na PDA jste automaticky spojeni se Sofií. Nancy sdělí Sofii obsah mikrotečky. Il Dottore by mohl být jedním z lidí v Campo Nascosta. Sofie pro vás v bance uloží tři sledovací zařízení určená pro Helenu, pro Colina, a pro Margheritu. Nancy tudíž vyrazí na Piazza San Marco, vloží kartu do přístroje a vyzvedne klasickou štěnici, sluneční brýle a mozaikovou tabulku. Vraťte se do svého hotelu, promluvte si s Colinem a dejte mu mozaiku. U stolu Heleny nikdo nesedí, takže není problém kliknout na vršek pera a vložit do něj klasickou štěnici. Chvilky nepozornosti využijeme k tomu, pomocí překladače si přečít Heleniny poznámky v bloku. Dozvíte se o Sony Joonovi, Hartmutovi Krolmeisterovi a další zajímavosti. Na střeše věnujte Margheritě sluneční brýle a tím je splněn váš úkol. Nyní se můžete věnovat zakázce od Enrica. Jděte do Campo dei Frari, pomocí známého postupu odemkněte dveře a jděte rovnou k počítači. V té chvíli opět pípne PDA, že přichází Fango. Rychle do skříně. Uvnitř slyšíte, že se Fango probírá kartotékou. Po jeho odchodu tam tedy jděte a klikněte na třetí šuplík v třetí řadě. V hracích kartách jedna chybí. Pak jděte k počítači, pomocí hesla IL CAPITANO se přihlašte a klikněte Prohlédněte si soubory pod ikonou šachů a pak koš. V záznamu šachových partií je jakýsi systém. Pro prozkoumání knihy o šachách a těchto záznamů jsme připraveni kontaktovat protihráče Scaramuccia (Ginu). Po každém tahu stiskněte ENTER. KH3 = P NA4 = A ND3 = L NA4 = A RB1 = Z RB1 = Z RG3 = O RB1 = Z NA4 = A PD2 = T PD2 = T PE4 = E PB2 = R PE4 = E Scaramuccia ('Gina') odpoví, že zpráva bude druhý den uložena v koši na Rialto Market. Nancy se tedy vrátí do svého pokoje v hotelu. Po nějaké době zazvoní telefon. Skutečná Samantha Quick oznámí, že její příjezd bude opožděn. Klikněte potom na polštář na Nancyiině posteli a jde se spát. Probudí vás křik. Phantom ukradl Nancyinu brož. Margheritina Etruscanova socha také byla ukradená. Zavolejte Prudence Rutherford 011-785-555-7279. Nyní Nancy ve skříni převlékněte do normálních libovolných šatů. Při odchodu u dveří uslyšíte rozhovoru Heleny a Colina. Zaujme vás zejména zmínka o čínské krabičce. V té chvíli pípne PDA. Urychleně jděte na střechu a pozorujte Margheritu ve Fangově kanceláři. Potom si můžete pomocí překladače přečíst dopis na stolku. Vraťte se do svého pokoje a pomocí PDA zavolejte Sofii. Nancy ji informuje o tom, že Enrico Tazza chce po Nancy ukrást safír. Sofie míní, že tím alespoň získáme Tazzovu důvěru. Vyjděte z paláce a jděte na Rizoto Market. Zde jděte rovnou ke koši na recyklovatelný odpad. Na láhev klikněte dvakrát a získáte další zprávu a zařízení na zjišťování tajných kódů. Vraťte se do Campo Nascosta. Promluvte si s Colinem o čínské krabičce, kterou nyní vidíte na jeho stole. Nesmíte se však na ni podívat, dokud vám to nedovolí Margherita. Po rozhovoru klikněte na mikroskop, vložte do něj zprávu, ale mikroskop přestane fungovat. Colin jde najít náhradní díl a vy dostanete za úkol složit mu mozaiku. Klikněte na libovolnou tabulku a doplňujte barevné kostky podle vzoru dole. To učiňte na všech tabulkách. Ve chvíli, kdy tak učiníte, klikněte na panel a podívejte se na složenou květinu. Mezitím Colin spraví mikroskop a my si můžeme přečíst mikrotečku. Hovoří se zde o tom, že jakýsi Vlad je na měsíc v Gstaadu, takže se zde neobjeví. Safír je uložen ve skladišti pod palácem Zattere. Vchodové dveře jsou v malé uličce a vy budete potřebovat anti-termální oblek. Pokud nemáte vlastní, Fausto v Clubu Micio v Campo San Polo je jediný kdo ho má. Je zde rovněž varování, nezdržovat se v Clubu příliš dlouho, jinak vás čekají nepříjemnosti. Použijte dekódovací zařízení na vstupních dveřích. Skladiště je sledováno roboty a čtyřmi elektronickými obvody, které musíte najít a odblokovat. Safír je ve středu skladiště. Nyní vyrazíme do Campo San Polo. Club Micio je před vámi. Pomocí překladače si přečtěte tabulku vpravo od dveří. Pak vstupte do Clubu. Než dostanete žádaný oblek (kostým kočky) musíte Fausta přesvědčit o svém tanečním umění. Na židli leží příručka. Tu si přečtěte a poslechněte si i zvuková znamení. Úkolem je vykonávat taneční pohyby podle zvuků, které se ozvou. Pak klikněte na kostým vpravo a tanec začíná. Ve chvíli, kdy uslyšíte známý zvuk, klikněte na ikonu, která mu odpovídá. Po správném tanci dostanete oblek. Tato hádanka není podle mě příliš zdařilá, protože zvuky nejsou dobře identifikovatelné. Výhodou je jedině to, že pokud budete mít nedostatek peněz, můžete si je příště tímto tancem zajistit. Vraťte se do Campo Nascosta. Na nábřeží před vchodem opadává omítka a když se podíváte nahoru, padá na vás kamenná váza. Rychle klikněte dolů a ujdete jisté smrti. Ve svém hotelovém pokoji se převlékněte do kočičího kostýmu – černá košile, kalhoty, boty, rukavice, maska a kočičí uši (vše je spíš našedlé). Jděte do Palazzo Zatřete a zde ke dveřím v malé uličce vpravo. Klikněte na elektronickou klávesnici a pak na ni použijte dekódovací zařízení. Zpřístupní se vám tlačítka a vy navolte čísla z poslední zprávy – 6, 3, 4, 1, 5, 2. Vstupem do dveří se dostanete do skladiště. Zde si uložte hru. 1.jděte vpravo, vyhněte se zelenému robotovi a východem vpravo 2.jděte dolů, vyhněte se modrému robotovi. Jděte vpřed a nahoru. Vyhněte se červenému robotu, jděte vpřed a dolů k elektřině. Zkoušejte páčky, až se vám přívod elektřiny povede zavřít. Jděte vpřed, nahoru a vpravo. Vyhněte se druhému robotovi a východem dole. 3.jděte dolů a vpravo. Vyhněte se zelenému robotu. Jděte vlevo a východem dole. 4.jděte dolů a vpravo. Vyhněte se modrému a zelenému robotovi. Jděte k elektřin a vypněte ji. Jděte nahoru, vlevo a nahoru. Vyhněte se červenému robotu a východem vlevo. 5.jděte dolů a vyhněte se modrému robotovi. Jděte vlevo, vyhněte se zelenému robotovi. Jděte nahoru a východem na levé straně nahoře. 6.Jděte dolů a vlevo. Vyhněte se červenému a modrému robotovi. Vypněte elektřinu. Jděte vlevo, nahoru a vlevo. Vyhněte se červenému robotovi, jděte nahoru, vpřed a východem na horní straně. 7.jděte vpravo, nahoru, vpravo, nahoru. Vyhněte se zelenému robotovi. Jděte nahoru,vpravo a vyhněte se modrému a červenému robotovi. Východ je v horní straně. 8.vyhněte se modrému robotovi, jděte vlevo a nahoru. Vyhněte se červenému robotovi a jděte nahoru a vlevo k elektřině. Vypněte ji a jděte nahoru, vlevo a dolů. Vyhněte se červenému robotovi, jděte dolů a vpravo. Vyhněte se modrému robotovi a východem na dolní straně (stejný jako při vstupu) 9.jděte dolů, vlevo a dolů. Vyhněte se modrému robotovi a jděte vpřed a dolů. Vyhněte se červenému robotovi. Jděte vpřed a východem na pravé straně. 10.Safír – jděte vpřed a vpravo. Vyhněte se červenému robotovi, jděte nahoru, vlevo a nahoru. Vyhněte se dalším robotům a jděte vlevo. Seberte Safír Sadal Melik. Jděte nahoru, vlevo a dolů. Východ je na levé straně (stejný jako při vchodu). 11.Jděte dolů a vyhněte se červenému robotovi. Jděte vlevo, nahoru, vlevo, dolů, vlevo, nahoru,vlevo a dolů východem v dolní straně. 12.jděte dolů, vpravo a vpřed. Vyhněte se červenému robotovi. Jděte dolů, vpřed,nahoru a vpravo východem v pravé straně nahoře. 13.jděte vpřed a vbyhněte se zelnému robotovi. Jděte dolů, vpřed, nahoru, vpřed a dolů. Vpravo se vyhněte modrému robotovi a jděte vpřed,nahoru,vpravo a východem v pravé straně. 14.jděte vpřed,nahoru,vpřed,dolů,vpravo a nahoru. Vyhněte se modrému robotovi. Jděte vpravo, nahoru a východem v horní straně. 15.jděte nahoru a vpravo. Jděte nahoru a vyhněte se zelenému robotovi. Jděte vlevo a nahoru východem v horní straně. 16.jděte vlevo, nahoru, vlevo a vyhněte se modrému robotovi. Jděte nahoru a vlevo východem v levé straně. 17.jděte nahoru a vyhněte se zelenému robotovi. Jděte vlevo, nahru,vlevo a nahoru východem v horní straně. Jděte do Campo Nascosta a v hotelovém pokoji převlékněte Nancy do Samanthina kostýmu. Pak jděte do Campo Santa Margherita, do Casa dei Giochi a předejte Enricovi safír Sadal Melik. V té chvíli má Enrico telefonní hovor, týkající se jakéhosi Nica a čínské krabičky. Nico chce vědět další plány, ale seznam je právě v čínské krabičce. Vypadá to, že Nico je Phantom. Po rozhovoru si musíte s Enricem znovu zahrát hru Scopa. Po vítězství vám Enrico řekne, že Samanthin plat poukáže do švýcarské banky. Vraťte se k Campo Nascosta. Jděte rovnou ke Colinově stolu. Klikněte na čínskou krabičku 2x. Pomocí modrého kurzoru si prohlédněte obrazce po obvodu krabičky – voda, hora, oheň a strom. U nich jsou čínské symboly. Znovu klikněte na krabičku a otevře se tajná přihrádka. Objeví se panel s dalšími čínskými symboly. Zatím je nedokážeme vyluštit. Jděte na Pizza san Marco a v kiosku si kupte Průvodce čínských symbolů na druhé polidi shora za 5 eur. Vraťte se do Campo Nascosta a znovu proklikejte čínskou krabičku. Otevřete zakoupenou knihu . Díky ní můžete zjistit, že čínský znak vedle obrazu stromu na krabičce odpovídá č. 1, symbol hory má číslo 2, ohně 3 a obraz vody č. 4. Ve stejném pořadí tedy stiskněte příslušná tlačítka. Na lístku uvnitř opravdu najdete cíl další akce, o které mluvil Enrico s Nicem. Antonio Fango používá karty ze hry Scopa, jako šifru, kde se bude další akce odehrávat. Jděte do hotelového pokoje a klikněte na svůj polštář. Přečtěte si lístek a pak jděte spát. Jakmile se ráno Nancy probudí, PDA pípne. Rychle tudíž běžíme na střechu, ale pomocí dalekohledu zjistíme, že tentokrát jsme Fanga promeškali. Tak si aspoň promluvte s Margheritou o její návštěvě u Fanga. Chtěla od Fanga zavést bezdrátovou síť v Campo Nascosta. K tomuto účelu jí Fanga dal prospekt. Prohlédněte si ho a na jeho zadní straně si všimněte čísel. Pak se Margherity zeptejte i na zmizelou etruskou sošku, na Colinovu nepřítomnost. Po rozhovoru se otočte a pomocí německého překladače si přečtěte časopis Eurowelt z inventáře. Dočtěte se o Leovi Machiano. Nyní jdeme do Fangovy kanceláře v Campo dei Frari. Bohužel musíte znovu ošálit zámek na dveřích pomocí sponek. V kartotéce ve třetí řadě zjistíte, že chybí karty Re di Danari, což je kód pro Palazzo Orpello, To je tudíž cíl další krádeže Phantoma. Dvakrát se vraťte a volejte Sofii a sdělte jí cíl další akce i to, že Phantom je Nico Petit. Sofie zajistí několik agentů, aby obklíčili Palazzo Orpello. Nancy si však musí doplnit italštinu. Vraťte se do Campo Nascosta a v hotelovém pokoji klikněte na knihu na stolku a doplňte si italské fráze. Pak klikněte na PDA a zavolejte Sofii, že jste připraveni. Další část je docela zajímavá. Jsme na Palazzo Orpello. Jsou přítomni čtyři agenti a Phantom. Agenti se vám čas od času ukáží a slovně hlásí, kde se nacházejí. Vaším úkolem je kliknout na stín muže, který se nachází jinde, než agenti hlásí. To je totiž Phantom. Musíte se trefit 3x. Pak je Phantom Nico zatčen. Je to zkrátka tak, že když agenti se hlásí z místa za stromem, deštníkem, v pasáži a za bílou květinou, ten, kdo vykoukne třeba za automobilem, určitě není agent. Nancy zavolá Sofii o úspěchu akce. Problém, který zbývá vyřešit je, kdo je Il Dottore. Zadržený Nico měl u sebe stvrzenko na propan s číslem 3447. Jděte do Campo Santa Margherita, jděte vlevo k propanové nádrži a klikněte na víko. Na klávesnici navolte čísla 3447. Seberte klíč a jděte do Campo dei Frari do Fangovy kanceláře. Jděte k fakxu a prohlédněte si Fangův prospekt z inventáře. Pomocí italského překladače si ho přeložte a poznamenejte si čísla na zadní straně. Ty pak vyťukejte na faxu: 1,1,1, #, 0, 4 a 6. Z faxu vyleze papír s hudebním kódem. Ten je podobný melodii, kterou hrál strojek ve Fangově kanceláři. Papírek s kódem položte vedle faxu. Pořadí tónů odpovídá klávesám na faxu: 2, 9, 1, #, *, 9, 9, 1, *, 7, 0, 1, 2, 1, 1, 0, 0, 2, 6, 9, 9, 9, *, #, 9 a 1. Při správném čísle jste propojeni na automatizovaný hlasový systém. Stiskněte dvakrát klávesu 2 a dozvíte se, že bezpečný sklad je blízko fontány v Campo Santa Maria Formosa. Tam se tedy nyní vypravíme. Jděte do dveří vpravo od fontány a odemkněte je klíčem z inventáře. Uvnitř klikněte na mapu v pravo. Jděte zpět a vpravo. Pak pokračujte vpřed a vlevo ke kolu. Nejdřív si prohlédněte schema. Pak otočte kolo směrem vlevo. Otočte se vpravo od kola a jděte vpřed přes most. Za ním vpravo je další kolo. Tím otočte směrem vpravo. Jděte vlevo od kola a vpřed. Pokračujte po žebříku dolpů, otočte se a jděte vpřed přes most. Vpravo otočte kolem vpravo. Zahněte vlevo od kola a jděte do tunelu. Za ním přes most a vpravo je další kolo. Otočte jím vpravo. Pak se vraťte vlevo a jděte do tunelu. Vlevo je další kolo, kterým otočte vlevo. Pokračujte vpravo a vpřed přes most a vpravo proti kolu. Otočte jím vpravo. Zahněte vlevo od kola a jděte vpřed, po žebříku dolů, otočte se a pokračujte vpřed přes most. Vpravo otočte kolem vpravo. Pokračujte vlevo a vpřed do nutelu. Vlevo je další kolo, kterým otočte rovněž vpravo. Jděte vlevo a vpřed do tunelu. Pokračujte dál přes most a nahoru po žebříku. Otočte se a jděte vpřed. Vlevo otočte kolem vlevo. Zahněte vlevo od kola a jděte vpřed po t¨žebříku nahoru. Otočte se a jděte vpřed. Vlevo otočte kolem vlevo. Zahněte vpravo od kola a jděte přes most. Zahněte vlevo, vylezte nahoru po žebříku a otočte se. Vlevo seberte signalizační světlo a otočte se zpět. Z inventáře světlo vyndejte a kliknutím pokračujte vpřed tunelem. Zde si po jistotu hru uložte. Jděte vpřed a na dveřích klikněte na klávesnici. Z mikrotečky víme, že bezpečnostní kód byl změněn, takže stiskněte 43556. Dveře se odemknou. Uvnitř si prohlédněte bednu, nápis na ní vám odhalí spojení s Helenou Berg. V bedně najdete masku a v ní etruskou sošku. V té chvíli se dveře zabouchnou a místnost se začne plnit vodou. Jděte vlevo a vpřed k trubkám. Použitím italského překladače si přelože nápis na zdi. Potřebujete vyrovnat tlak v trubkách, tak by se dveře otevřely a to rychle, než se utopíte. Znamená to otočit druhým kolem vpravo, prvním kolem vlevo, druhým kolem vpravo, třetím kolem vlevo, čtvrtým kolem vlevo, prvním kolem vlevo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, prvním kolem vlevo, prvním kolem vlevo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, prvním kolem vlevo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, pátým kolem vlevo a čtvrtým kolem vpravo. Dveře se odemknou a vy vylezte po žebříku nahoru, kde Nancy zavolá Sofii a informuje ji o odhalení Heleny Berg jako Il Dottore. Nyní musíme Helenu sledovat, pomocí sledovacího zařízení, které ji již dříve Nancy dala do pera. Objeví se mapa a PDA vás informuje o tom, kde Nancy je a jakým způsobem máte cestovat. Tato část je čistě náhodná, takže se musíte snažit sami. Nakonec je Helena zadržena a následuje tradiční Nancyino vysvětlení celého případu. Uložené pozice Čeština Demo Recenze Videoukázka Obal na cd(dvd)
8.září 2008 Autor návodu-Karin Madukas
Nejnovější příběh detektivního amatéra Nancy Drew je jako obvykle chytlavý. Vtáhne vás do starobylých Benátek, kde Nancy pátrá po zloději, kterému se říká Phantom a specializuje se na krádeže v palácích. Grafika tohoto dílu je zase o kus lepší, než v tom předchozím díle. Pravda, postavy nejsou nic moc, ale my příznivci této nekonečné série, jsme vděčni i za málo. Zvuky i hudební doprovod jsou na slušné úrovni, pokud to mohu posoudit. Hra se hraje bezproblémově, žádný zádrhel jsem nezaznamenala. Některé rébusy jsou možná překombinované – viz soustava kol v podzemí. Také bych uvítala více exteriérů. No nicméně, hru mohu s čistým svědomím doporučit a také se těším na další díl.
Malé upozornění na začátek. Některé události se mohou ve hře projevit jindy, než v tomto návodu. Záleží na vašem postupu. Začínáme jako v každé hře v pokoji Nancy. Prohlédněte si soubor o případu, ze kterého se dozvíte, že Prudence Rutherford Nancy pověřila tajným úkolem. Máte pomoci italské policii (GDiF) při vyšetřování případu krádeží cenných artefaktů v Benátkách. Pachatel se kryje maskou a říká se mu Phantom. Vaše ubytování bude honosné, v paláci, který byl kdysi v majetku Prudence. Nyní jej vlastní Margherita Faubourg. Prohlédněte si vše ostatní na stole, získáte průvodce Benátkami a nakonec si vyberte úroveň Senior – tedy pokud chcete použít náš návod. Nancy jde tmavým tunelem až do stejně tmavé místnosti. Dveře se za ní zavřou a místnost se začíná plnit vodou. V té chvíli se vracíme na začátek příběhu. Nancy se probouzí ve svém dočasném pokoji paláce Campo Nascosta. V inventáři si prohlédněte italský slovník, klíč od paláce a složky s případem. V peněžence vlevo nahoře máte 200 Eur. Jděte vpřed a prohlédněte si na stole modrou knihu, průvodce po Benátkách. Vlevo klikněte na skříň, která však patří vaší spolubydlící. Dál vlevo objevíte na stolku fotku této spolubydlící. Jmenuje se Helena Berg. Prohlédněte si i tři pohlednice, včetně jejich zadních stran. Dvě jsou psané německy, adresované rodičům a příteli Heleny v Německu. Anglicky psaná pohlednice je adresovaná rodině Killianových. U Heleniny postele objevíte telefon a také se nezapomeňte podívat na balkon po okolí. Vlevo od dveří na balkon je postel Nancy. Také si prohlédněte koupelnu. Jděte k telefonu a ohlašte se Prudence Rutherford. Její číslo máte v zápisníku 011- 785- 555- 7279. Promluvte si s ní o všem. Mimo jiné se dozvíte, že kapitán Brassica GdiF (policie) pro vás zanechal v paláci zásilku. Po rozhovoru s Prudence si prohlédněte skříň vpravo, která patří Nancy. V ní najdete veškeré vybavení, které Nancy může potřebovat. Kdykoli ve hře můžete Nancy změnit výbavu. Vyjděte z pokoje ven. Zahněte vlevo a promluvte si s mužem u pracovního stolu. Jmenuje se Colin Baxter. Angličan, který pracuje na opravě mozaik v paláci. Pomocí mikroskopu si můžeme jednotlivé kostky prohlédnout. Až vás to přestane bavit, tak toho klidně nechte. Pokračujte v hovoru a všimněte si etruské bronzové sošky. Colin vás též upozorní na zásilku. Zahněte vlevo a vyzkoušejte zamčené dveře. Pak se otočte a jděte vpřed. Na stole si prohlédněte zápisník, zase v němčině. Pak se otočte a vyjděte po schodech na střechu paláce. Zde se opaluje majitelka paláce Margherita Faubourrg. Pohovořte si s ní o paláci, o jejích zálibách i o Phantomu. Na stolku vedle leží nějaký dopis, ale nesmíte si jej přečíst. Proto jděte zpět do haly a jděte vpravo do dveří. Sejdete po schůdkách na malý dvorek, kde vrazíte do Heleny Berg. Helena upustí nějaké dopisy, které jí pomůžete zvednout a všimnete jména Hildegard Killian. Po krátkém rozhovoru si ze stolku vezměte zalepenou obálku, ve které najdete ATM kartu z Banca dell'Oro. Z přiloženého dopisu se dozvíte, že tato banka je na Piazza San Marco, kde svou kartu můžete aktivovat a vyzvednout si další pomůcky pro pátrání. Také si přečtěte noviny, ve kterých si přečtete, že Phantom uskutečnil další krádež, pohár z Convent St Gervasea. Ještě se na skok vraťte do haly, kde u jednoho stolku sedí Helena. Sdělí vám, že je dopisovatelkou časopisu EuroWelt a požádá vás o jeho zakoupení. Také vám sdělí, že Colinovo pravé jméno je Justin. Vyjděte ven branou a zobrazí se vám mapa. Všechny cesty mají barevné značení. Černá barva znamená pěší cestu, červená je cestování vodním autobusem a modrá cesta je cesta gondolou. Cesta gondolou je buď se zpěvákem za příplatek nebo bez zpěváka a to je zdarma (gondoliér Luigi). Jděte modrou cestou na Rialto Market (klik na Luigiho). Dále pokračujte modrou cestou k Campo Santa Maria Formosa (Luigi) a nakonec černou cestou na Piazza San Marco. Na ikonu náměstí pak klikněte ještě jednou. Jděte trochu vpravo ke kiosku. jděte kupředu do zeleného kiosku. Zde kliknutím nakoupíte časopis Sassy Detective za 5 Eur, Eurowelt pro Helenu a německo anglický slovník. V inventáři otevřete Helenin časopis a na něj klikněte německým slovníkem pro přeložení do angličtiny. Dozvíte se o soudu s jakýmsi Leo Machianem. Kousek dál od kiosku uvidíte modrý automat s krmivem pro holuby vlevo. Klikněte na automat a za 5 eur získáte automaticky ptačí zob. Vstupte do banky a do přístroje vložte ATM kartu. Pak nejdříve klikněte na Crime Dosier, kde si přečtete nejnovější vývoj případu Phantoma, který v současnosti nosí masku Brighella a černou kapuci. Pak si přečtěte instrukce. Vaším úkolem je pomocí dalekohledu sledovat podezřelého Antonia Fanga v jeho kanceláři a podávat hlášení na policii, jakési Sofii Leporace. Seberte dalekohled a PDA a vraťte se do paláce. Po vstupu do brány se ozve váš PDA, že Antonio Fango je ve své kanceláři v budově Argon Building. Vyjděte na střechu paláce a zmíněnou budovu najdete vpravo od stále se opalující Margharity. Klikněte na budovu dalekohledem. V té chvíli Margharitu zajímá, co děláte. V podstatě jí odpovězte cokoliv. Po nějaké době na okno kanceláře přiletí holub. Fango mu sundá cosi z nožky a pak odejde. Nancy se automaticky ocitne ve svém pokoji a spojí se se Sofií z GdiF. Informuje ji o události ve Fangově kanceláři. Sofie přijde na nápad, označit poštovního holuba sledovacím zařízením. Toto zařízení však nechce nechat v ATM stroji v bance. Proto jej raději ukryje ve skladu kostýmů v Campo Santa Maria Formosa. Pokud ho Nancy včas nenajde, samo se zničí, aby nepadlo do nepovolaných rukou. Pokud se tak stane, domluví si další úkryt. Po rozhovoru se Sofií klikněte na PDA na Mesage, kde najdete obrázek štěnice, kterou máte označit poštovního holuba. Opusťte Campo Nascosta a jděte do Campo Santa Maria Formosa do obchodu s kostýmy. Zde si raději hru uložte. Hádanka je náhodná. Při mojí hře byla štěnice trochu vidět. Zkrátka ji musíte mezi zbožím najít. Štěnici si dejte do inventáře a nyní nás čeká úkol umístit zařízení na holuba. Jděte do Campo dei Frari ke dveřím budovy Argon Buildingu. Dveře jsou samozřejmě zamčené. V inventáři si prohlédněte časopis Sassy Detective časopis, kde přijdete na myšlenku přelstít zámek pomocí sponky do vlasů. Víme, že nějaké jsou ve skříni hotelového pokoje. Vraťte se proto do paláce a otevřete skříň v pokoji Nancy. Vpravo nahoře otevřete cestovní tašku a seberte sponky. Vraťte se zpět do Argon Buildingu v Campo dei Frari. Sponky vložte do klíčové dírky a způsob jejich použití si prohlédněte ve výše zmíněném časopise na 3. straně. I tato hádanka je náhodná, takže musíte klikat na jednotlivé zarážky tak, tak všechny budou na stejné úrovni jako v časopise. Potom vstupte do kanceláře. Jděte trochu vlevo k oknu, na kterém stojí holub. Nasypte mu na parapet krmení z inventáře a přihoďte mu tam štěnici. Tím je úkol splněn. Odstupte od okna a v tom vám PDA oznámí, že Fango se vrací. Rychle utíkejte vlevo a schovejte se do skříně. Až Fango zase odejde, spadne plakát ze zadní strany skříně. Klikněte na něj a prohlédněte si jednotlivé masky. Jména některých z nich jsou přeškrtnutá. Vyjděte ze skříně a jděte ke stolu s konvicí na kávu. Podívejte se na brožury vlevo. Protože jsou v italštině, přeložte si je pomocí slovníku. Vypadá to, že Fango má v úmyslu cestovat. Podívejte se i na cedulku nad stolem, to je asi nějaký záznam ve dvojkové soustavě či co. Podívejte se na zarámované diplomy vlevo od vchodových dveří. Ten v modrém rámu si přeložte. Pokračujte dál vlevo k policím. Vyzkoušejte si hrací skříňku a prohlédněte si dál vlevo i fax. Pak se otočte zpět a jděte vpravo ke kartotékám. Otevřete si všechny aktivní šuplíky. Jejich obsah je trochu překvapující. Proti kartotéce si prohlédněte koš na odpadky, kde najdete obaly z čokolád. Zdá se, že Fango nějak dětinští. Pokračujte podél okna k laptopu. Potřebujeme heslo, ale my poznáme masku, kterou vidíte při přihlášení. Tatáž byla na plakátě ve skříni. Napište proto IL CAPITANO. Klikněte na ikonu šachů a pak na koš. V koši si všechny soubory prohlédněte, popř. si je přeložte. Zjistíte, že Fango zrušil již dvě letenky – do Aruby a na Tahiti. Jistě jste také zaznamenali často se opakující jméno Scaramuccio, což je Fangův protihráč. Vyjděte z místnosti a na mapě klikněte na PDA. Klikněte na ikonu TRACK a zjistíte, že zelené šipky ukazují vlevo a dolů. Je to dráha poštovního holuba. Vzhledem k tomu, že jste v Campo dei Frari, šipky tedy ukazují na Campo Santa Margherita. Klikněte tam tedy a PDA bude nyní mít zelené všechny šipky. Uložte si hru a najděte v hejnu toho správného holuba. Měl by mít zelený krk, černé pruhy na křídlech a žluté nohy. Když to nestihnete včas, holubi uletí. Proto je třeba hru uložit. Zpráva na jeho noze zní Hello! To je dost divné že? Nancy se do Sofie dozví, že holub přilétl ke Casa dei Giochi. Je to klub vlastněný Enricem Tazzou. Další pátrání tudíž bude zde. Nancy také oznámí Sofii obsah zprávy od holuba. Zdá se, že by zde mohla být umístěna mikrotečka. K jejímu odhalení však potřebujeme mikroskop. Po rozhovoru jdětevlevo a prohlédněte si obsah bedny vpravo. Mimo jiné najdete Informační bulletin Scotland Yardu o Colinu Baxterovi, vlastně Justinovi Mathias Beaumontovi, který měl ukrást obraz Renoira. Pak najdete dopis Doppeler Institute, přeložte si jej. Enrico Tazza si vyžádal najmutí nejlepší žákyně tohoto institutu jako pomocnici v pořádání karnevalu. Poznávacím znamením bude její oblečení – červené šaty, bílé rukavice, plavé vlasy a sluneční brýle. Vlevo od této bedny je propanová nádrž, která je zamčená. Vraťte se zpět a klikněte na dveře Casa dei Giochi. Hlídač vás dovnitř nepustí. Nancy napadne se obléknout jako Samantha Quick a tak se dostat dovnitř. Jděte do obchodu v Campo Santa Maria Formosa. Kupte červené šaty, bílé rukavice a světlou paruku. Sluneční brýle koupíte u stánku v Piazza San Marco. Zároveň si zde kupte Průvodce šachami ze třetí police. V peněžence vám zbývá 50 eur. Odstupte od kiosku. Dostanete vzkaz na PDA, že vám došla další zásilka. V Campo Nascosta ji najdete na dvoře. Je adresovaná IL DOTTORE. Balík je plný čokolády. IL DOTTORE byla další z masek na obrázku ze skříně. Jděte po schodech do paláce. Nancy se stane svědkem hádky Margherity, Colina a Heleny. Vstupte na střechu a podívejte se dalekohledem na Fangovu kanceláře. Fango dostává další zprávu. Jděte do haly v paláci a promluvte si s Helenou. Je nadšená Benátkami a vypadá to, že závidí Margharitě její peníze. Také se jí zeptejte na zásilku a na karneval. Ve svém pokoji a ze své skříně se převlékněte za Samanthu. Nakoupené věci jsou již uloženy v šuplících. Oblečte tedy figurinu vlevo a jenom přidejte černé boty. Jděte do Campo Santa Margherita do Casa dei Giochi. Nyní vás stráž pustí dovnitř k Enricovi. Promluvte si s ním, ale chce si nejdřív s vámi zahrát hru Scopa. Následuje dlouhý výklad pravidel. V podstatě jde však o to, že se hraje podobnými kartami, jako jsou žolíky. Jsou zde různé barvy, které však nemají žádnou důležitost. Důležitá je hodnota karet. Na hrací ploše jsou nahoře Enricovy karty a dole ty vaše. Uprostřed je bank. Jde o to vybrat z banku co nejvíc karet. Karty berete klávesou TAKE vpravo. Z banku si můžete vzít kartu jen tehdy, když ve své řadě máte buď tutéž hodnotu jakékoliv barvy, nebo můžete vzít z banku víc karet, jejichž součet je stejný jako má karta ve vaší řadě. Toto je výhodnější, neboť je za to víc bodů. Např. když máte ve své řadě desítku, zkombinujte v banku karty s hodnotou 5, 2 a 3. Myslím, že jde vzít i 4 karty. Ten kdo vyprázdní bank, získá SCOPA. Pokud si nemáte co z banku vzít, odložte jakoukoli kartu ze své řady pomocí ikony pod TAKE. Ten, kdo získá více než 10 bodů, vyhrává. Zde si můžete při nějakém výhodném skóre hru uložit a pak teprve pokračovat dál až k výhře. Pak si můžete promluvit s Enricem. Chce po vás ukrást safír Sadal Melik z Palazzo Zattere. Měla by vám v tom pomoci jakási Gina. Zeptejte se kdo to je. Gina má informace o bezpečnostním systému v Palazzo Zattere. Po rozhovoru se vraťte do Campo Nascosta. Nejprve musíte vyřídit své záležitosti. V hale si promluvte s Colinem. Zeptejte se ho na zásilku čokolády, zda Margherita ví, že byl zatčen za krádež uměleckéh díla a na karneval. Požádejte ho o půjčení mikroskopu. Na ten pak klikněte a vložte do něj zprávu z holubí nožky. Pomocí kurzoru pohybujte papírem tak, až přečtete zprávu, že Il Dottore žádá o změnu kombinace na pokojových dveřích na 43556. Pak si zajděte na střechu promluvit s Margheritou. Vyzpovídejte ji ohledně Heleny Berg, Il Dottore i karnevalu. Také se zeptejte na Colina, ale její příběh je zcela odlišný od toho Colinova. Po tomto rozhovoru se vraťte do svého pokoje a kliknutím na PDA jste automaticky spojeni se Sofií. Nancy sdělí Sofii obsah mikrotečky. Il Dottore by mohl být jedním z lidí v Campo Nascosta. Sofie pro vás v bance uloží tři sledovací zařízení určená pro Helenu, pro Colina, a pro Margheritu. Nancy tudíž vyrazí na Piazza San Marco, vloží kartu do přístroje a vyzvedne klasickou štěnici, sluneční brýle a mozaikovou tabulku. Vraťte se do svého hotelu, promluvte si s Colinem a dejte mu mozaiku. U stolu Heleny nikdo nesedí, takže není problém kliknout na vršek pera a vložit do něj klasickou štěnici. Chvilky nepozornosti využijeme k tomu, pomocí překladače si přečít Heleniny poznámky v bloku. Dozvíte se o Sony Joonovi, Hartmutovi Krolmeisterovi a další zajímavosti. Na střeše věnujte Margheritě sluneční brýle a tím je splněn váš úkol. Nyní se můžete věnovat zakázce od Enrica. Jděte do Campo dei Frari, pomocí známého postupu odemkněte dveře a jděte rovnou k počítači. V té chvíli opět pípne PDA, že přichází Fango. Rychle do skříně. Uvnitř slyšíte, že se Fango probírá kartotékou. Po jeho odchodu tam tedy jděte a klikněte na třetí šuplík v třetí řadě. V hracích kartách jedna chybí. Pak jděte k počítači, pomocí hesla IL CAPITANO se přihlašte a klikněte Prohlédněte si soubory pod ikonou šachů a pak koš. V záznamu šachových partií je jakýsi systém. Pro prozkoumání knihy o šachách a těchto záznamů jsme připraveni kontaktovat protihráče Scaramuccia (Ginu). Po každém tahu stiskněte ENTER. KH3 = P NA4 = A ND3 = L NA4 = A RB1 = Z RB1 = Z RG3 = O RB1 = Z NA4 = A PD2 = T PD2 = T PE4 = E PB2 = R PE4 = E Scaramuccia ('Gina') odpoví, že zpráva bude druhý den uložena v koši na Rialto Market. Nancy se tedy vrátí do svého pokoje v hotelu. Po nějaké době zazvoní telefon. Skutečná Samantha Quick oznámí, že její příjezd bude opožděn. Klikněte potom na polštář na Nancyiině posteli a jde se spát. Probudí vás křik. Phantom ukradl Nancyinu brož. Margheritina Etruscanova socha také byla ukradená. Zavolejte Prudence Rutherford 011-785-555-7279. Nyní Nancy ve skříni převlékněte do normálních libovolných šatů. Při odchodu u dveří uslyšíte rozhovoru Heleny a Colina. Zaujme vás zejména zmínka o čínské krabičce. V té chvíli pípne PDA. Urychleně jděte na střechu a pozorujte Margheritu ve Fangově kanceláři. Potom si můžete pomocí překladače přečíst dopis na stolku. Vraťte se do svého pokoje a pomocí PDA zavolejte Sofii. Nancy ji informuje o tom, že Enrico Tazza chce po Nancy ukrást safír. Sofie míní, že tím alespoň získáme Tazzovu důvěru. Vyjděte z paláce a jděte na Rizoto Market. Zde jděte rovnou ke koši na recyklovatelný odpad. Na láhev klikněte dvakrát a získáte další zprávu a zařízení na zjišťování tajných kódů. Vraťte se do Campo Nascosta. Promluvte si s Colinem o čínské krabičce, kterou nyní vidíte na jeho stole. Nesmíte se však na ni podívat, dokud vám to nedovolí Margherita. Po rozhovoru klikněte na mikroskop, vložte do něj zprávu, ale mikroskop přestane fungovat. Colin jde najít náhradní díl a vy dostanete za úkol složit mu mozaiku. Klikněte na libovolnou tabulku a doplňujte barevné kostky podle vzoru dole. To učiňte na všech tabulkách. Ve chvíli, kdy tak učiníte, klikněte na panel a podívejte se na složenou květinu. Mezitím Colin spraví mikroskop a my si můžeme přečíst mikrotečku. Hovoří se zde o tom, že jakýsi Vlad je na měsíc v Gstaadu, takže se zde neobjeví. Safír je uložen ve skladišti pod palácem Zattere. Vchodové dveře jsou v malé uličce a vy budete potřebovat anti-termální oblek. Pokud nemáte vlastní, Fausto v Clubu Micio v Campo San Polo je jediný kdo ho má. Je zde rovněž varování, nezdržovat se v Clubu příliš dlouho, jinak vás čekají nepříjemnosti. Použijte dekódovací zařízení na vstupních dveřích. Skladiště je sledováno roboty a čtyřmi elektronickými obvody, které musíte najít a odblokovat. Safír je ve středu skladiště. Nyní vyrazíme do Campo San Polo. Club Micio je před vámi. Pomocí překladače si přečtěte tabulku vpravo od dveří. Pak vstupte do Clubu. Než dostanete žádaný oblek (kostým kočky) musíte Fausta přesvědčit o svém tanečním umění. Na židli leží příručka. Tu si přečtěte a poslechněte si i zvuková znamení. Úkolem je vykonávat taneční pohyby podle zvuků, které se ozvou. Pak klikněte na kostým vpravo a tanec začíná. Ve chvíli, kdy uslyšíte známý zvuk, klikněte na ikonu, která mu odpovídá. Po správném tanci dostanete oblek. Tato hádanka není podle mě příliš zdařilá, protože zvuky nejsou dobře identifikovatelné. Výhodou je jedině to, že pokud budete mít nedostatek peněz, můžete si je příště tímto tancem zajistit. Vraťte se do Campo Nascosta. Na nábřeží před vchodem opadává omítka a když se podíváte nahoru, padá na vás kamenná váza. Rychle klikněte dolů a ujdete jisté smrti. Ve svém hotelovém pokoji se převlékněte do kočičího kostýmu – černá košile, kalhoty, boty, rukavice, maska a kočičí uši (vše je spíš našedlé). Jděte do Palazzo Zatřete a zde ke dveřím v malé uličce vpravo. Klikněte na elektronickou klávesnici a pak na ni použijte dekódovací zařízení. Zpřístupní se vám tlačítka a vy navolte čísla z poslední zprávy – 6, 3, 4, 1, 5, 2. Vstupem do dveří se dostanete do skladiště. Zde si uložte hru. 1.jděte vpravo, vyhněte se zelenému robotovi a východem vpravo 2.jděte dolů, vyhněte se modrému robotovi. Jděte vpřed a nahoru. Vyhněte se červenému robotu, jděte vpřed a dolů k elektřině. Zkoušejte páčky, až se vám přívod elektřiny povede zavřít. Jděte vpřed, nahoru a vpravo. Vyhněte se druhému robotovi a východem dole. 3.jděte dolů a vpravo. Vyhněte se zelenému robotu. Jděte vlevo a východem dole. 4.jděte dolů a vpravo. Vyhněte se modrému a zelenému robotovi. Jděte k elektřin a vypněte ji. Jděte nahoru, vlevo a nahoru. Vyhněte se červenému robotu a východem vlevo. 5.jděte dolů a vyhněte se modrému robotovi. Jděte vlevo, vyhněte se zelenému robotovi. Jděte nahoru a východem na levé straně nahoře. 6.Jděte dolů a vlevo. Vyhněte se červenému a modrému robotovi. Vypněte elektřinu. Jděte vlevo, nahoru a vlevo. Vyhněte se červenému robotovi, jděte nahoru, vpřed a východem na horní straně. 7.jděte vpravo, nahoru, vpravo, nahoru. Vyhněte se zelenému robotovi. Jděte nahoru,vpravo a vyhněte se modrému a červenému robotovi. Východ je v horní straně. 8.vyhněte se modrému robotovi, jděte vlevo a nahoru. Vyhněte se červenému robotovi a jděte nahoru a vlevo k elektřině. Vypněte ji a jděte nahoru, vlevo a dolů. Vyhněte se červenému robotovi, jděte dolů a vpravo. Vyhněte se modrému robotovi a východem na dolní straně (stejný jako při vstupu) 9.jděte dolů, vlevo a dolů. Vyhněte se modrému robotovi a jděte vpřed a dolů. Vyhněte se červenému robotovi. Jděte vpřed a východem na pravé straně. 10.Safír – jděte vpřed a vpravo. Vyhněte se červenému robotovi, jděte nahoru, vlevo a nahoru. Vyhněte se dalším robotům a jděte vlevo. Seberte Safír Sadal Melik. Jděte nahoru, vlevo a dolů. Východ je na levé straně (stejný jako při vchodu). 11.Jděte dolů a vyhněte se červenému robotovi. Jděte vlevo, nahoru, vlevo, dolů, vlevo, nahoru,vlevo a dolů východem v dolní straně. 12.jděte dolů, vpravo a vpřed. Vyhněte se červenému robotovi. Jděte dolů, vpřed,nahoru a vpravo východem v pravé straně nahoře. 13.jděte vpřed a vbyhněte se zelnému robotovi. Jděte dolů, vpřed, nahoru, vpřed a dolů. Vpravo se vyhněte modrému robotovi a jděte vpřed,nahoru,vpravo a východem v pravé straně. 14.jděte vpřed,nahoru,vpřed,dolů,vpravo a nahoru. Vyhněte se modrému robotovi. Jděte vpravo, nahoru a východem v horní straně. 15.jděte nahoru a vpravo. Jděte nahoru a vyhněte se zelenému robotovi. Jděte vlevo a nahoru východem v horní straně. 16.jděte vlevo, nahoru, vlevo a vyhněte se modrému robotovi. Jděte nahoru a vlevo východem v levé straně. 17.jděte nahoru a vyhněte se zelenému robotovi. Jděte vlevo, nahru,vlevo a nahoru východem v horní straně. Jděte do Campo Nascosta a v hotelovém pokoji převlékněte Nancy do Samanthina kostýmu. Pak jděte do Campo Santa Margherita, do Casa dei Giochi a předejte Enricovi safír Sadal Melik. V té chvíli má Enrico telefonní hovor, týkající se jakéhosi Nica a čínské krabičky. Nico chce vědět další plány, ale seznam je právě v čínské krabičce. Vypadá to, že Nico je Phantom. Po rozhovoru si musíte s Enricem znovu zahrát hru Scopa. Po vítězství vám Enrico řekne, že Samanthin plat poukáže do švýcarské banky. Vraťte se k Campo Nascosta. Jděte rovnou ke Colinově stolu. Klikněte na čínskou krabičku 2x. Pomocí modrého kurzoru si prohlédněte obrazce po obvodu krabičky – voda, hora, oheň a strom. U nich jsou čínské symboly. Znovu klikněte na krabičku a otevře se tajná přihrádka. Objeví se panel s dalšími čínskými symboly. Zatím je nedokážeme vyluštit. Jděte na Pizza san Marco a v kiosku si kupte Průvodce čínských symbolů na druhé polidi shora za 5 eur. Vraťte se do Campo Nascosta a znovu proklikejte čínskou krabičku. Otevřete zakoupenou knihu . Díky ní můžete zjistit, že čínský znak vedle obrazu stromu na krabičce odpovídá č. 1, symbol hory má číslo 2, ohně 3 a obraz vody č. 4. Ve stejném pořadí tedy stiskněte příslušná tlačítka. Na lístku uvnitř opravdu najdete cíl další akce, o které mluvil Enrico s Nicem. Antonio Fango používá karty ze hry Scopa, jako šifru, kde se bude další akce odehrávat. Jděte do hotelového pokoje a klikněte na svůj polštář. Přečtěte si lístek a pak jděte spát. Jakmile se ráno Nancy probudí, PDA pípne. Rychle tudíž běžíme na střechu, ale pomocí dalekohledu zjistíme, že tentokrát jsme Fanga promeškali. Tak si aspoň promluvte s Margheritou o její návštěvě u Fanga. Chtěla od Fanga zavést bezdrátovou síť v Campo Nascosta. K tomuto účelu jí Fanga dal prospekt. Prohlédněte si ho a na jeho zadní straně si všimněte čísel. Pak se Margherity zeptejte i na zmizelou etruskou sošku, na Colinovu nepřítomnost. Po rozhovoru se otočte a pomocí německého překladače si přečtěte časopis Eurowelt z inventáře. Dočtěte se o Leovi Machiano. Nyní jdeme do Fangovy kanceláře v Campo dei Frari. Bohužel musíte znovu ošálit zámek na dveřích pomocí sponek. V kartotéce ve třetí řadě zjistíte, že chybí karty Re di Danari, což je kód pro Palazzo Orpello, To je tudíž cíl další krádeže Phantoma. Dvakrát se vraťte a volejte Sofii a sdělte jí cíl další akce i to, že Phantom je Nico Petit. Sofie zajistí několik agentů, aby obklíčili Palazzo Orpello. Nancy si však musí doplnit italštinu. Vraťte se do Campo Nascosta a v hotelovém pokoji klikněte na knihu na stolku a doplňte si italské fráze. Pak klikněte na PDA a zavolejte Sofii, že jste připraveni. Další část je docela zajímavá. Jsme na Palazzo Orpello. Jsou přítomni čtyři agenti a Phantom. Agenti se vám čas od času ukáží a slovně hlásí, kde se nacházejí. Vaším úkolem je kliknout na stín muže, který se nachází jinde, než agenti hlásí. To je totiž Phantom. Musíte se trefit 3x. Pak je Phantom Nico zatčen. Je to zkrátka tak, že když agenti se hlásí z místa za stromem, deštníkem, v pasáži a za bílou květinou, ten, kdo vykoukne třeba za automobilem, určitě není agent. Nancy zavolá Sofii o úspěchu akce. Problém, který zbývá vyřešit je, kdo je Il Dottore. Zadržený Nico měl u sebe stvrzenko na propan s číslem 3447. Jděte do Campo Santa Margherita, jděte vlevo k propanové nádrži a klikněte na víko. Na klávesnici navolte čísla 3447. Seberte klíč a jděte do Campo dei Frari do Fangovy kanceláře. Jděte k fakxu a prohlédněte si Fangův prospekt z inventáře. Pomocí italského překladače si ho přeložte a poznamenejte si čísla na zadní straně. Ty pak vyťukejte na faxu: 1,1,1, #, 0, 4 a 6. Z faxu vyleze papír s hudebním kódem. Ten je podobný melodii, kterou hrál strojek ve Fangově kanceláři. Papírek s kódem položte vedle faxu. Pořadí tónů odpovídá klávesám na faxu: 2, 9, 1, #, *, 9, 9, 1, *, 7, 0, 1, 2, 1, 1, 0, 0, 2, 6, 9, 9, 9, *, #, 9 a 1. Při správném čísle jste propojeni na automatizovaný hlasový systém. Stiskněte dvakrát klávesu 2 a dozvíte se, že bezpečný sklad je blízko fontány v Campo Santa Maria Formosa. Tam se tedy nyní vypravíme. Jděte do dveří vpravo od fontány a odemkněte je klíčem z inventáře. Uvnitř klikněte na mapu v pravo. Jděte zpět a vpravo. Pak pokračujte vpřed a vlevo ke kolu. Nejdřív si prohlédněte schema. Pak otočte kolo směrem vlevo. Otočte se vpravo od kola a jděte vpřed přes most. Za ním vpravo je další kolo. Tím otočte směrem vpravo. Jděte vlevo od kola a vpřed. Pokračujte po žebříku dolpů, otočte se a jděte vpřed přes most. Vpravo otočte kolem vpravo. Zahněte vlevo od kola a jděte do tunelu. Za ním přes most a vpravo je další kolo. Otočte jím vpravo. Pak se vraťte vlevo a jděte do tunelu. Vlevo je další kolo, kterým otočte vlevo. Pokračujte vpravo a vpřed přes most a vpravo proti kolu. Otočte jím vpravo. Zahněte vlevo od kola a jděte vpřed, po žebříku dolů, otočte se a pokračujte vpřed přes most. Vpravo otočte kolem vpravo. Pokračujte vlevo a vpřed do nutelu. Vlevo je další kolo, kterým otočte rovněž vpravo. Jděte vlevo a vpřed do tunelu. Pokračujte dál přes most a nahoru po žebříku. Otočte se a jděte vpřed. Vlevo otočte kolem vlevo. Zahněte vlevo od kola a jděte vpřed po t¨žebříku nahoru. Otočte se a jděte vpřed. Vlevo otočte kolem vlevo. Zahněte vpravo od kola a jděte přes most. Zahněte vlevo, vylezte nahoru po žebříku a otočte se. Vlevo seberte signalizační světlo a otočte se zpět. Z inventáře světlo vyndejte a kliknutím pokračujte vpřed tunelem. Zde si po jistotu hru uložte. Jděte vpřed a na dveřích klikněte na klávesnici. Z mikrotečky víme, že bezpečnostní kód byl změněn, takže stiskněte 43556. Dveře se odemknou. Uvnitř si prohlédněte bednu, nápis na ní vám odhalí spojení s Helenou Berg. V bedně najdete masku a v ní etruskou sošku. V té chvíli se dveře zabouchnou a místnost se začne plnit vodou. Jděte vlevo a vpřed k trubkám. Použitím italského překladače si přelože nápis na zdi. Potřebujete vyrovnat tlak v trubkách, tak by se dveře otevřely a to rychle, než se utopíte. Znamená to otočit druhým kolem vpravo, prvním kolem vlevo, druhým kolem vpravo, třetím kolem vlevo, čtvrtým kolem vlevo, prvním kolem vlevo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, prvním kolem vlevo, prvním kolem vlevo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, prvním kolem vlevo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, třetím kolem vpravo, pátým kolem vlevo, čtvrtým kolem vpravo, pátým kolem vlevo a čtvrtým kolem vpravo. Dveře se odemknou a vy vylezte po žebříku nahoru, kde Nancy zavolá Sofii a informuje ji o odhalení Heleny Berg jako Il Dottore. Nyní musíme Helenu sledovat, pomocí sledovacího zařízení, které ji již dříve Nancy dala do pera. Objeví se mapa a PDA vás informuje o tom, kde Nancy je a jakým způsobem máte cestovat. Tato část je čistě náhodná, takže se musíte snažit sami. Nakonec je Helena zadržena a následuje tradiční Nancyino vysvětlení celého případu. Uložené pozice Čeština Demo Recenze Videoukázka Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Nancy Drew-Phantom of Venice
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář