Jdi na obsah Jdi na menu
 

Nancy Drew – Ghost dogs of Moon Lake

30. 11. 2001
TOPlistNancy Drew 7 – Ghost dogs of Moon Lake
1.září 2007 Autor návodu-Karin Madukas
Tento díl svojí kvalitou či nekvalitou ničím nevybočuje z řady celé série.Je již postarší a tomu odpovídá i grafika.Ovládání hry je totožné, menu taktéž.Jediné čím se liší je jako vždy příběh a ten se mi téměř jako vždy docela líbil.Pravda, pachatel se vždy rekrutuje z těch nejméně podezřelých, takže se to již dá odhadnout,ale to nebrání tomu,aby si skalní příznivci série tento díl nezahráli s chutí.
Tento návod je pro úroveň Junior.Nancy dostane pozvání od Sally McDonald,aby vyšetřila podivné události,které se staly u Měsíčního jezera v Pensylvánii.
Jakmile uděláte pár kroků, zazvoní telefon.Volá Sally.Pohovořte si s ní o všem.Varuje vás před psy, myšmi i lidmi.Nancy je z toho trochu zmatená.A co ta poznámka vedle telefonu,"vyzkoušet skřípání“. Myši?!Dobře,doposud však neviděla žádné psy,myš nebo lidi.Nejdřív si prohlédněte vnitřek domu.V kuchyni vedle dřezu najdete poznámku od Sally,omlouvající se za to, že musela odejít a její telefonní číslo.Ve dřezu seberte pár gumových rukavic.Další lístek vás žádá nechat provést rozbor vody a porazit mrtvý javor.Na stole vedle najdete chladící box a vedle něj láhev s vodou.Tu seberte.Při průzkumu dalších prostor přízemí objevíte na zdi vpravo od schodů nahoru další lístek,ale před ním jsou prohnilá prkna v podlaze,takže tam zatím nechoďte.Je potřeba nejdřív podlahu opravit.Vyjděte hlavním vchodem ven a po pár krocích se objeví muž,který se představí jako Red Knott,pozorovatel ptáků.Dozvíte se několik užitečných věcí,včetně příběhů o psech,stanici Park Ranger,a jak získat rozbor vody.Po zavytí Red odejde a Nancy se vrátí do domu.Jakmile budete uvnitř,ozve se vytí a vrčení přímo za dveřmi.Celý dům se otřásá a Nancy opatrně v půli schodů nahoru vyhlédne ven a vidí psy, běhající sem tam.Docela pěkné.Pak vše utichne.Nancy měla v úmyslu ještě venkovní průzkum,ale teď raději na schodech nahoru klikněte na výběru denní doby na ráno,které je moudřejší večera.Druhý den ráno vyjděte hlavním vchodem ven a dejte se vpřed k jezeru,kde objevíte loď plnou vody.Něčím ji musíme vyčerpat.Otočte se zpět a u hlavního vchodu se dejte vpravo,až přijdete ke studni.Seberte u ní kbelík a loď na 4 pokusy vyprázdníte.Na dně seberte šroubovák,na zádi lodi pak záchrannou vestu. Protože potřebujeme vykonat lodí nějaké cesty,podíváme se ještě na motor.Zjistíte,že v něm chybí zapalovací svíčka.Na cestě zpět do domu se dejte vpravo až objevíte do boudy s nářadím.Před vámi prohledejte polici a seberte malý klíček,který najdete mezi žehličkou a skříňkou.Vpravo od police je dřevěná bedna,na jejíž zámek použijte klíček,který se však zlomí.Naštěstí máte šroubovák,jehož pomocí odšroubujete z pantu šrouby a bednu otevřete.V bedně seberte kladivo a hřebíky a plynovou masku. Nález vám však nepomůže opravit motor. Tak jděte dovnitř zavolat Sally. Od ní se dozvíte, že by vám mohl pomoci Red Knott. Toho však najdete jen v noci na pozorovacím stromě. Jděte po schodech nahoru a změňte čas na noc. Vyjděte ven hlavním vchodem. Dejte se vpravo a pak stále vpřed až ke stromu s nabitými prkénku jako stupadly. Nahoře si promluvte s Redem. Výměnou za zapalovací svíčku Nancy slíbí udělat nějaké fotky ptáků v lese. Vše potřebné dostanete a tak se vraťte domů a nastavte čas na ráno. Ráno jděte přímo k lodí a otevřete motor.Získanou svíčku vložte do vrchního otvoru.Zavřete víko a zkuste nastartovat provázkem.Nejde to.Zespodu na víku najdete schéma zapojení svíček.Klikněte tudíž na všechny čtyři svíčky a pomocí šroubováku je nastavte podle schématu.Nula je uprostřed označená červenou tečkou.Plus je první čárka shora,mínus je pod nulou.Pak znovu nastartujte a je to.Jako první navštivte Eminino nákupní centrum.Promluvte si s majitelkou,získáte zpět Redův magnetofon a dozvíte se pár drbů,hlavně o rangerovi Jeffu Akersovi.Prohlédněte si obchod a jděte ven.Další návštěvu tudíž učiníte v Ranger Station.
Jeff Akers vám sdělí, že povídačkách o ohnivých psech nevěří.Dále se dozvíte,že Ranger Station slouží také jako pošta a místní muzeum.Také dostanete zkumavku pro odběr vody na rozbor,Nancy předá dopis Edovi a může se podívat po místnosti.V počítači se dozvíte spoustu užitečných informací,např.že místo zamořené myšmi bývá kontaminováno Hantavirem.Při jeho odstraňování je zapotřebí plynová maska a rukavice.Přečtěte si také historii daného místa.Prohlédněte si i plakáty na zdech.Vraťte se do Sallyiny chaty a vzpomeňte si na instrukce pro odběr vody pro rozbor.Musíte jít k pumpě,nalít na vrcholek láhev nezávadné vody a pak do kbelíku napumpovat vodu.Naplníte zkumavku a vrátíte ji do Ranger Station.Za pár dní budete mít výsledek.Vraťte se do chaty.Nyní je čas splnit slib,daný Redovi. Dejte magnetofonovou pásku do magnetofonu,tlačítkem Play si poslechnete hlasy jednotlivých ptáků,pak pásku přetočte zpět a poslechněte si ji znovu.Než odejdete do lesa,prohledejte skříňku nad dřezem a v ní najdete mapu okolí a baterku.Zde radím si mapu buď vytisknout nebo překreslit.Vyjděte ven zadním vchodem z kuchyňské části domu.Jděte vlevo směrem k lesu.Po cestě najdete kus prkna,který se bude hodit na opravu podlahy.Jděte dál,až dojdete na křižovatku,kterou začíná i mapa.Udělejte fotky modrého,oranžového a žlutého ptáka.Červený pták před vámi uletí.Podle mapy vidíte i polohu hřbitova, tam se také podívejte.Vstupte dovnitř.Vlevo najdete hrob Walda Mathiase. Dál si prohlédněte náhrobky a zjistíte,že jsou zde pohřbeni psi Vitus, Xander, Iggy a Lucy.Psi měli různá data narození,ale stejné datum smrti – 29. ledna 1932.Na cestě mezi hroby objevíte druhý kus prkna.Prohlédněte si i hrobku.Vraťte se do chaty a zadními dveřmi vyjděte ven a 2x jděte vlevo.Objevíte zamčený vchod do sklepa a modrou plachtu.Pod ní seberte další kousek prkna.Nyní máte vše potřebné k opravě podlahy. Dejte na ní 3 prkna a pomocí kladiva je připevníte hřebíky k podlaze.Na zdi si už můžete přečíst lístek.Zatracení psi sledují vaše kroky.Právě teď se Nancy rozhodne vyzkoušet kukačkové hodiny vpravo od hlavních dveří.Klikněte na ně a místo zakukání se otevře jedno okénko a v něm je pes a ozve se zaštěkání.Nad psí hlavou se objeví obrázek labutí.Při dalším kliknutí se otevře jiné okénko,zase se psem.Takhle vyzkoušejte otevřít všechna okénka.O labutích se zmiňuje i báseň na tabulce u zadních dveří.Přečtěte si ji.Vypadá to jako nějaká šifra,týkající se čtyř psů,jejichž hroby jste objevili na hřbitově a konec konců i běhajících v noci po okolí.Rozhodně šifra souvisí i se čtvero ročními obdobími.Nyní si Nancy uvědomí,že ještě neprozkoumala skříňku nad pohovkou v obývací části chaty.Zde objeví čtyři psí sošky,z nich s jednou se nedá otáčet. Vypadá to jako nějaký mechanismus.Klikněte na psa jménem Vitus a učiňte s ním čtvrtobrat.Pak se vraťte k hodinám a kliknutím na ně zjistíte,že se otevře okénko,pes štěkne,ale obrázek nad ním se změní na jiné ptáky.Ve skříňce pak otočte také se psem jménem Xander a na hodinách klikejte 3x,než se otevře okénko vpravo a rovněž obrázek labutí se změní.Protože jsme si již řekli,že celá záhada souvisí s ročními obdobími,napadne nás,zda narození psů do těchto období nespadá.Podívejte se do digitálního záznamníku v inventáři a tam zjistíte,že to tak je.Vitus se narodil v zimě,Iggy na podzim,Lucy na jaře a Xander v létě.Vraťte se ke skříňce a pokuste se otočit Iggy.Zjistíte,že to nejde,protože dřevo je zpuchřelé.Bylo by potřeba ho obrousit, ale nemáme skelný papír.Nastartujte loď a jeďte do obchodu.Pohovořte si s ní o všem a zjistíte,že poslední zásoby skelného papíru koupil Red.Musíme se tedy s ním sejít a zeptat se ho na to.Vraťte se do chaty,přejděte časem na noc a pohovořte s Redem na stromě.Alespoň mu můžete říct,že ještě nemáte fotografie všech ptáků,protože jejich hlas jste sice slyšeli,ale červený pták uletěl a ostatní jste ani nezahlédli.Řešením jsou méně nápadné šaty,které nejspíš dostane v obchodě.Také dostanete kýžený skelný papír a tak můžete dořešit hádanku se soškami.Nejprve sošku Iggy ošetřete skelným papírem a pak je nastavte takto:Vitus hlavou vlevo,Iggy hlavou do místnosti,Lucy doprava a Xandera hlavou dovnitř.
Tajný mechanismus otevře ve zdi tajné schodiště do suterénu.Vstupte dovnitř a jděte až ke dveřím. Seberte z nich fotografii a vstupte dál.Nejprve se dejte vlevo,kde u hromady uhlí najdete na zdi aktivní bod.Kliknutím objevíte sejf s lístkem a na něm různá data.Ta by mohla být vodítkem k otevření sejfu,ale po jeho prozkoumání zjistíte,že sejf je zablokován.Zatím ho tedy nechte být.Nyní se dejte na druhou stranu do kovových dveří.Na schodech najdete starý novinový výstřižek týkající se Williama Akerse,Maloneova důvěryhodného zaměstnance.Vyjděte po schodech nahoru ven a pak do chaty,kdy změníte čas na ráno.Ráno jeďte do obchodu a vyptejte se na všechno.Maskovací šaty do lesa dostanete výměnou za 12 návnad na ryby.Dozvíte se také,že William Akers byl Jeffův dědeček.Nyní jeďte do Ranger Station a pohovořte s Jeffem.Ten popře,že by William byl jeho děda a sdělí,že zatím výsledky rozboru nepřišly.Další hovor odmítne s tím,že je příliš zaneprázdněn.Leda byste mu pomohli roztřídit archiv. Jděte k počítači a otevřete krabici vlevo od něj.Data na štítcích jsou přeházená,takže je seřaďte tak,aby šla za sebou sestupně shora takto:ObrazekPotom si prohlédněte dokumenty z roku 1925, 1932, 1949, a 1997.Jeff vám dá za pomoc odznáček.No třeba se bude hodit.Ještě si pohlaďte pejska a vraťte se do své chaty chytat žížaly.Jděte ke vchodu do sklepa a nazdvihněte dlaždici se znakem kompasu.Obdržíte svůj první úlovek žížal.Pak se vypravte do lesa a kdykoli zaslechnete nějaké švitoření,vrhněte se na první kámen,který najdete a chytejte návnadu.Cokoli třeba i brouky.Všechny jsou pod kameny,jen v jednom případě pod padlým kmenem. Nenajdete všech 10,některé vám možná i utečou.Proto si potom nastavte v chatě čas na noc,pokračujte v hledání a nezapomeňte i na kámen před hřbitovem.Neměl by být problém jich 12 shromáždit.Ráno jeďte nejdříve do Ranger Station pro výsledky rozboru,který je dost špatný – arsenic.Potom jeďte do obchodu a vyměňte brouky za maskovací oblek.Jeďte do chaty do suterénu a pokusíme se otevřít sejf.K jeho odblokování se výborně hodí jehla na druhé straně odznáčku.Klikněte odznakem na otvor vedle otáčecícho panelu na sejfu.Možná že se vám to nepovede tak jako mě napoprvé,tak to zkoušejte,až se trefíte.Klíčem k otevření je datum zatčení Maloneho což bylo 29.01.1932.Datum najdete v záznamníku a uvědomíte si,že je shodné s datem smrti psů pochovaných na hřbitově.Nevím,jak Nancy přišla na správnou kombinaci,ale je to 10 – 1 – 2 – 9 – 3 – 2.Po každém čísle stiskněte knoflík vpravo.Sejf se otevře.Myši toho dost zničily,ale knihu si vezměte jen v rukavicích a v masce.Je to deník Williama Akerse.Dozvíte se o mrtvém jménem Speakeasy a dostanete další mapu.Z knihy se rozvněž dozvíte,že Jeff je skutečně vnukem Williama,i když to popřel.
Vlezte do lodě a v Ranger Station Jeff konečně přizná,že William Akers byl jeho dědeček i důvod proč to zatajil.Dozvíte se i o skrytém pokladu Maloneho.Promluvte si s ním 2x.O pokladu si promluvte i s Emily v obchodě.Jeďte potom domů a zavolejte dámě z fotografie Vivian.Dozvíte se spoustu zajímavých informací včetně toho,že speakeasy je místo pod zemí,tunel,kterým se v době prohibice pašoval alkohol.Do tohoto podzemí je možné se dostat pomocí kamene v hrobce na hřbitově.Slíbí Nancy poslat klíč od hrobky.Také se zmíní, že jeden ze psů Iggy měl ve zvyku lehávat na přední verandě.Po hovoru zavolejte i Sally.Sdělte jí výsledky rozboru a zeptejte se jí na ukrytý poklad.Potom zavolejte také Marvinovým a nakonec Hardyovcům.Teď jděte do lesa,pořídit fotografie zbývajících ptáků s pomocí nového obleku.Nakonec chybí jen obrázek jestřába.Nastavte si noc a promluvte s Redem,kde ptáka najít. Poradí vám,že jestřáb sedává na stromě mezi hlavním vchodem a jezerem.Nastavte čas na ráno a vyjděte hlavními dveřmi k pařezu,na který klikněte.Jestřáb usedne na strom a vy ho vyfotíte.Pak si všimněte, že pták sedí na reproduktoru.
V té chvíli dostane ránu do hlavy a ocitne se svázaná v hořící boudě na nářadí.Musíte rychle kliknout na trpaslíka uprostřed police,potom na škrabák(na něj budete muset kliknout asi 2x),potom na držadlo hasicího přístroje vlevo dole,díky čemuž zapálíte hadr na konci škrabáku.Pak znovu na škrabák,který spadne na druhou stranu.Dole 2x klikněte na zvedák a díky tomu shoří provázek držící kosu,která Nancy osvobodí.To ještě ale není všechno.Jděte ke studni a vědro vody nalijte na hořící boudu.Postup ještě jednou opakujte.Objeví se Red Knott a po rozhovoru s ním,absolvujete též telefonický rozhovor se Sally.Nyní jeďte do Ranger Station a požádejte Jeffa o odeslání fotografie Vivian mailem do města. Pak se vraťte zpět a nastavte čas na noc a ještě jednou zajděte za Redem na jeho strom.Vrátíte mu také foťák s obrázky ptáků.Také si všimněte dvou kanystrů na benzín.Nastavte čas na ráno a zajeďte do Ranger Station,kde na vás čeká klíč od hrobky.Takže jdeme na hřbitov.Jako první se podívejte na náhrobek Walda Mathiase.Zjistíte na něm klíčovou dírku,do které klíč pasuje.Písmena WALDO se nyní dají otáčet.Ještě najít správné heslo.Zde si Nancy uvědomí, že přezdívka Maloneho byla BALDO.Nezbývá než to zkusit.Písmen je 9,stiskněte je takto: 2 - 2, 3 - 3, 4 - 4.Znamená to kliknout na 2.,3. a 4. písmeno 2x za sebou.Otevře se tajný vchod.Po pár krocích v podzemí vám dojdou baterie,tak se otočte zpět a jeďte do obchodu.Ema však za baterie chce pomoc při srovnání plechovek koly v boxu u dveří. Dostanete vzorník a podle něj kartony srovnejte.Některé musíte i otočit.Za práci dostanete baterie do svítilny.Na prvním rozcestí se dejte vlevo,na dalším vpravo,na 3. rozcestí jděte rovně a na 4. rozcestí vpravo.Nakonec dojdete ke kovovým dveřím a ocitnete se v hospodě,do které se kdysi alkohol pašoval.Prohlédněte si obrazy na zdi.Brzy zjistíte,že pes Vitus štěká na jestřába na jeho oblíbeném místě u chaty.Proto se vám udělá příslušná značka na mapě v inventáři.Stanoviště Iggyho je již na mapě označeno písmenem I.Lucy je vyobrazená na převráceném člunu,takže její značka se objeví v místě jezera.Xandera zatím nemůžete identifikovat.Také si všimněte,že každý pes má jinou barvu obojku: Iggy žlutý,Vitus modrý,Lucy zelený a Xander červený.Za barpultem si prohlédněte pípy.Nejde s nimi hýbat. Na jednom ze stolků uvidíte kolo rulety.Klikněte na ni a zmáčkněte červené tlačítko.Tím se pípy odemknou.Uvidíte na nich červená tlačítka a písmenka.Vaším cílem je získat počáteční písmena všech čtyř psů v pořadí X, V, I a L.Znamená to,že klikněte na první pípu a pak na červené tlačítko.To udělejte celkem 3x.Stejně postupujte u ostatních píp.Tím se otevře další tajný vchod.Ten je ukryt na ozdobnými dveřmi,které jste jistě již zaregistrovali.Odstraňte závoru a hned vidíte,že jste ve sklepě Sallyiny chaty.Nyní se však zase vraťte zpět do hospody a podél barpultu jděte ke zdi k fotografii dvou hrajících si psů.Kliknutím na ně se otevře další tunel.Jděte s pomocí svítilny 10x vpřed a pak zahněte vpravo.Přijdete k psím mozaikám po pravé straně.Prohlédněte si je všechny a při prohlížení Xandera dostanete jeho polohu do mapy v inventáři.Nakonec se vraťte k mozaice Lucy a jděte k mapě po její levé straně.Tam zmáčkněte dlaždice,odpovídající poloze psů,které máte v inventáři.Mřížka má 12 sloupečků dolů a 6 řádek vodorovně.Stiskněte polohu Lucy v první řádce 7. políčko,poloha Vituse 3. řádka 11. políčko, Izzy 4. řada 9. políčko a Xander 5. řada 7.políčko.Objeví se další tunel.Na konci chodby najdete zamčené dveře a tak se vraťte zpět.Jděte dál podél mozaikové stěny a rozcestí se dejte vpravo.Přijdete ke sluji a objevíte zde všechny čtyři psy.Živé a ani ne moc divoké.Obejděte klec a na stolku objevíte pastu s nějakým přípravkem,který nejspíš způsobil ohnivé zuby psům.Kousek dál najdete reproduktor,klíč (ten seberete) a postroje se žlutým světlem – to byly ty ohnivé psí oči.Prohlédněte si i čtivo.Z deníku vám dojde,že pachatelem je Ema.Nyní se vraťte k mozaice Lucy a vstupte k zamčeným dveřím.Ocitáte se u vodního čerpadla.Hned za dveřmi vpravo seberte kolo.Pak hlavně netočte kolem u hlavního tanku proti vám.Jděte raději doprava.Vidíte 2 kola vlevo a 1 kolo vpravo s mezerou mezi nimi.V této mezeře najdete měřidlo,které vám sdělí,že hlavní tank je plný vody.Je tudíž potřeba tuto vodu převést do vedlejších nádrží.Jděte k prvnímu kolu vlevo a otočte s ním tam a zpátky.Pak nasaďte nalezené kolo a klikněte na něj.Protože se protáčí,klikněte si blíž a do otvoru vsuňte šroubovák. Kolo je však stále zablokované.Proto znovu klikněte na úplně levé kolo a potom na to opravené.Voda začne téct.Nakonec klikněte na pravé kolo vedle toho opraveného.Nádrž se vyprázdnila.Vezměte si zpět šroubovák i kolo.Otočte kolem na hlavní nádrži a otevřete dveře.Slezte ze žebříku a dole najdete další zámek.Vidíme číslice a rámečcích s barvami,které odpovídají barvám obojků psů.Zelená – Lucy – římská číslice L=50, červená – Xander – X=10, modrá – Vitus – V=05 a žlutá – Iggy – I=01.Začínáte ve fázi,kdy máte na displejích zleva doprava čísla: 23, 24, 14 a 54.
1. krok: zelené pole nastavit 50, na všech polích zleva doprava se objeví čísla 50, 51, 44, 54
2. na modrém poli nastavíte 55, všechna pole 50, 02, 55, 54
3. žluté pole nastavit na 21, všechna pole 50, 32, 25, 21
4. červené pole nastavit na 10, všechna pole 50, 10, 03, 01
5. modré pole nastavit na 02, všechna pole 50, 10, 05, 01
Vpravo se objeví další potrubí,na které musíte kolo z inventáře,otočíte jím a před očima máte místnost se zlatými cihlami.Když se dost pokocháte,otočte se zpět a vylezte na žebřík.Nahoře se objeví Ema s velkou kostí(lepší než relvolver).Teď hrajete o čas.Rychle se vraťte do místnosti se zlatem,zabouchněte za sebou dveře,kliknete na poklop na podlaze a pak zase na poklop směrem nahoru a jiným žebříkem se dostanete Emě za záda.Přibouchněte za ní dveře a žebříkem vlevo se ocitnete v bezpečí.Šerif se o Emu postará,Sally se postará o psy,jen Red Knott bude nabručený jako vždycky.A Nancy má vyřešen další případ.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Nancy Drew – Ghost dogs of Moon Lake

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář