Mozart- Last Secrets
Praha 1788.
Mozart je v Praze, kde byla uvedena jeho opera Don Giovanni.Jeho žena Constance zůstala ve Vídni.Po vyčerpávající premiéře má Mozart noční můru. Zdá se mu, že jeho mecenáš rakousko-uherský císař Josef 2. je v nebezpečí. V současnosti probíhá válka s Prusy a Mozart ve snu viděl jakýsi kostel, zednáře a nepřítele s černou maskou.Mozart se probouzí kolem 8. hodiny v hotelu v Praze.
Po špatné noci se potřebuje nejdříve ze všeho se posilnit šálkem kávy. Prohlédněte si hotelový pokoj. Vlevo si v mlýnku umelte kávu a dejte si ji do inventáře. Vpravo otevřete skříň a vyndejte z ní měděný kotlík a naběračku. Pak si do místnosti pusťte oknem vpravo trochu vzduchu. Kotlík naplňte vodou z umyvadlo vlevo od okna (!), nasypte do něj umletou kávu v inventáři. Přejděte k hořícímu krbu vlevo a na jeho levém kraji seberte háček, který do krbu pověste. Na háček pověste kotlík a chvilku počkejte, až se káva uvaří. Pak naberte jednu naběračku kávy a tu vylejte do šálku na levém rohu stolu vedle. Klikem dopřejete Mozartovi jeho ranní kávičku. V té chvíli se ozve zaklepání na dveře a kdosi volá Mozartovo jméno. Jděte do chodbičky vpravo, ale je zde tma. Na levé straně seberte svíčku, v krbu ji zapalte a upevněte na svícen, který najdete v chodbičce vpravo. Pak můžete otevřít dveře. Je zde pan domácí, který Mozartovi vyřizuje vzkaz od dr. Mazziniho, aby se dostavil do paláce. Domácí však trvá na tom, aby Mozart zaplatil dlužné nájemné. Zkuste si s ním promluvit, nenápadně zdůraznit, že jste přítelem samotného císaře, ale domácí trvá na svém. Na pravé straně stolu vezměte peněženku. V inventáři s ní klikněte na ikonu se šipkami vpravo. Objeví se čerstvě opravené hodinky a klíče, které Mozart náhodou našel u hodináře (a nějak zapomněl odevzdat). Protože nemáte žádné peníze, dejte domácímu alespoň ty hodinky. Domácí se s tím spokojí a odejde. Teď ovšem musíte jít k cembalu vpravo od skříně a zahrát si krásné skladby. Až toho budete mít dost, prostě někam klikněte a pak odejděte z pokoje. Dole v hale na Mozarta čeká Haüfer, ředitel koncertní síně. Žádá Mozarta, aby se dostavil na zkoušky. V rozhovoru s ním Mozart sděluje, že je povolán do paláce a navíc mu Haüfer dluží peníze, i když Don Giovanni měl nevídaný úspěch. Ředitel však vyplatí zálohu teprve až Mozart odevzdá své další dílo, ke kterému se zavázal. Jděte tedy zpět do svého pokoje, z postele seberte partituru a položte ji na stůl. Zdá se, že některé noty nejsou na správném místě, proto jsou označeny modrými políčky. Nahoře máte počet pokusů, které máte na opravu. Klikněte na dvě libovolná políčka, tím je prohodíte a pokud je to správně políčka zmizí. Je to jednoduché, takže nebudu psát pořadí. Pokračujte stejně na dalších řádcích. Pokud vyčerpáte počet pokusů, klikněte znovu na partituru a můžete pokračovat. Hotovou partituru ukažte v hale Haüferovi, který je trochu upokojen a svolí, že se Mozart dostaví do koncertní síně po návštěvě paláce. Vyjděte levými dveřmi na ulici, kde pan domácí zametá chodník. Zeptejte se ho na cestu k paláci. Je to však příliš daleko, takže domácí vám doporučí kočího Dubčeka (!), který je kupodivu nedaleko vlevo i s fiakrem. Dubček však mluví jenom česky. Požádejte tedy pana domácího, aby vám pomohl tlumočit.Z trochu tajuplného tlumočení vyplyne, že Dubček je ochoten Mozarta dovézt do paláce, ale musí zaplatit předem. Mozart je tedy nucen znovu požádat Haüfera o zálohu na své Divertimento. Vraťte se do hotelu a s Haüferem jděte do Nosticova divadla, kde probíhá zkouška. Mozart ještě musí najít první část své partitury a taktovku. Partituru den před tím zapůjčil Haüferově ženě Alexe. Pohovořte si s mužem v recepci a podívejte se na bustu Handela vpravo. Potom jděte vlevo po schodech nahoru. Zde si prohlédněte bustu Vivaldiho a vstupte prvními dveřmi vlevo do hudebního salonu. Na pohovce pod polštářem najdete vějíř paní Alexy. Na stolku v rohu leží list papíru, ale hledaná partitura to není. Nějaký papír leží i na klavíru vlevo. Seberte z něj nějaké krmení pro Haüferova papouška, jehož bidýlko vedle klavíru je prázdné. Na židli leží kniha Harmonie a z ní vypadne dopis od Mozartova přítele Haydna, který usoudil, že Mozart se má ještě hodně co učit. Kniha Harmonie je k tomu nejlepší. V inventáři se vám pak kniha Harmonie objeví vlevo jako samostatná ikona. Vyjděte z pokoje, kde už postává právě paní Alexa. Při rozhovoru zatlačí Mozarta zpět do hudebního salonku. Vypadá to, že jejich vztah je trochu neformální. Je ochotna vrátit Mozartovi partituru 1. části Divertimenta výměnou za ztracený vějíř. To můžeme klidně učinit, takže konečně máme v inventáři obě části koncertu. Flirtování pokračuje, ale v nejlepším se objeví Haüfer a Alexu si odvede. Vyjděte ven a pokračujte chodbou dozadu do prostor vyhrazených řediteli. V hale sedí jakýsi čtenář, kterého se Mozart zeptá na kapelníka. Ten dosud ještě nedorazil, ale náš čtenář má klíč od jeho šatny a také tam Mozarta odvede. Z kapsy kabátu vlevo získáte taktovku a tím už máme vše k zahájení zkoušky. Jděte ven, prohlédněte si bustu Bacha a dveřmi vpravo jděte do sálu, kde tři hudebníci už ladí své nástroje. Jděte vpravo od dveří, kterými jste sem vešli. Zde stojí Haüferovi a čekají na zkoušku. Promluvte si s Haüferem, který je ochoten zaplatit Mozartovi zálohu, pokud se mu zkouška bude líbit. Jděte na jeviště. V inventáři spojte obě části partitury a dejte je hudebníkům. Pak klikněte taktovku na dirigentský pultík v popředí. Objeví se notový part. Klikněte taktovkou na bílé kolečko. Ozve se trojí zaklepání na zahájení skladby a pak se kolečko začne pohybovat ve směru dirigování. Musíte taktovku udržet v tomto kolečku, jinak zčervená, hudebníci začnou hrát falešně a vy nezískáte všechny hvězdy, které vidíte nahoru. Úkol je zjednodušen tím, že všechny hvězdy získat nemusíte, popř. můžete začít znovu. Haüfer je spokojen, takže Mozartovi dá peníze a chce zpět vrátit taktovku. Po skončení rozhovoru jsme automaticky u hotelu. Je teprve 11 hodin, doba odjezdu do paláce byla s Dubčekem dohodnuta na 12 hodin. Podívejte se vlevo na plakát. Je to reklama na dřevěné hudební nástroje. Prodavač je hned vedle a ukáže se, že je Mozartův velký fanoušek. Dokonce mu daruje malou flétnu. Vstupte do hotelu, kde vás rozhořčený domácí požádá o okamžité odstranění holuba z vašeho pokoje, neboť domácí zvířata jsou na pokojích zakázána. Jděte do pokoje a na skříni se skutečně uhnízdil holub. Nasypte do hrnku na stole krmení a když holub přilétne, prohlédněte si ho. Je to poštovní holub a má pro Mozarta zprávu od jeho přátel, svobodných zednářů. Chystá se tajná schůzka a Mozart se má na ni také dostavit. Doba schůzky je zašifrovaná, má jí být stejné číslo, jako je posvátný počet žáků Krista. Otevřete inventář a klikněte na knihu Harmonie. První partiturou je „Symbol studentů“. Zde tedy budeme hledat ono posvátné číslo. Klikněte dole na taktovku a známým způsobem dirigujte. Po získání většiny hvězd ukončete dirigování a klikněte v knize vlevo na rozšifrování zprávy. Klíčem k šifře je číslo 5. Objeví se vám mřížka s písmeny. Zde musíme odstranit 5 písmen, aby zpráva dávala smysl. Klikněte tedy na ta písmena, která přebývají v textu,musí vám tam zůstat jen tato slova CHIFFRE TROIS EST SACRÉ. Svaté číslo je 3 a to je i doba schůzky. Už je pomalu čas jet do paláce, ale ještě se musíme postarat o holuba. Nakrmený už je, ale bude potřebovat vodu. Dřez u okna je prázdný, ale dole v ulici je kašna. Sice rozbitá, ale voda v ní je. Seberte ze skříně měděný kotlík. Ze svícnu v chodbičce seberte zbytek vosku ze svíčky a nahřejte ho na žhavých uhlících v krbu. Změklým voskem ucpěte v inventáři dírky flétny a vyjděte na ulici. Jděte směrem k fiakru a vlevo najdete kašnu. Flétnu použijte místo kohoutku, naplňte kotlík vodou a vraťte se do pokoje. Otevřete okno, nalijte vodu do dřezu a nechte holuba odletět. Cestou k fiakru oznamte domácímu, že problém s domácím zvířetem je vyřešen. Dubčekovi dejte peníze a klikněte na fiakr. V paláci je Mozart požádán o posečkání, než přijde dr. Mazzini. Na stole vpravo leží partitura, kterou si vezměte. Promluvte si se sluhou u dveří. Říká, že císař není přítomen, všichni jsou zaměstnáni válkou s Prusy, která se zrovna nevyvíjí dobře. Armáda má velké ztráty. V další místnosti si promluvte se správcem, který také není příliš optimistický. Jděte vlevo a promluvte si s Dr. Mazzinim, který je bratrem císaře Josefa 2. Císař leží zraněn ve vedlejším pokoji. Mazzini se domnívá, že Mozartova hudba mu uleví. Mozart se tedy rozhodne, že pro císaře složí ihned speciální skladbu. Otevřete dveře vlevo od Mazziniho a ve skříni vezměte psací potřeby. Zkombinujte je v inventáři s partiturou a položte to na stůl vpředu. Klikněte na připravené věci a komponování je třeba poopravit známým způsobem. Po skončení jděte k cembalu vpravo si výsledek vyzkoušet. Mozart začne hrát, ale nástroj je rozladěný. Požádejte správce, aby zavolal ladiče. Ladič však momentálně v paláci není, takže Mozart dostane ladičku, aby tak učinil sám.
Klikněte ladičkou na cembalo a uvidíte 4 klávesy, které mají světlejší barvu. To jsou ty rozladěné. Nad nimi je možno otáčet ladícím kolečkem. Doleva bude tón vyšší, doprava nižší. Vpravo máte 4 ikony. Ta nahoře mění tóninu, vpravo ruka s notami – správné naladění nástroje. Ruka bez not – momentální tón kláves, ikona ladičky – uslyšíte jednotlivé klávesy. Nalaďte tedy cembalo takto-zleva.První klávesu pootočte jednou doprava,druhou jednou doleva,třetí nechte jak je a čtvrtou pootočte jednou doleva. Když se vám podaří cembalo naladit, nástroj sám od sebe začne hrát. Odměňte se poslechem dalšího Mozartova kousku. Potom klikněte na cembalo partiturou z inventáře. Mazzini otevře dveře a my vidíme zraněného císaře v posteli. Mazzini poté požádá Mozarta, aby po Praze rozšířil zprávu, že se císaři daří již dobře, jen si potřebuje odpočinout. Mozart to slíbí a jde na schůzku se zednáři. Ve 2 hodiny odpoledne je v kanceláři velmistra zednářů Schultze. V předpokoji stojí muž v livreji u okna a nedovolí Mozartovi vejít do kanceláře, protože nemá slavnostní oblek. Ten si můžete vypůjčit v šatně. Jděte tedy na druhou stranu místnosti, kde odhrňte červený závěs a seberte šerpu a košili. Vraťte se ke sluhovi, kterému ovšem ještě chybí rukavice. Můžete se pokusit získat je od bratrů, kteří jsou také v předpokoji. U stolu uprostřed vidíme muže, který studuje jakousi kresbu stroje. Prohlédněte si nákres a pak si promluvte s Peterem Englanderem, bratrem z lóže ve Vídni. Sdělí Mozartovi, že obřady zednářů ve Skotsku probíhají podle podle dokumentů, sepsaných Hiramem, zakladatelem Zednářské lóže. Dokumenty byly nalezeny v kapli Rosslyn. Je rovněž znepokojen způsobem, jakým se podobné obřady konají ve Francii. Nicméně náhradní rukavice nemá. Proto si promluvte s mužem, sedícím na pohovce. Je to Hans Keller, zednářský mistr a šéf policie v Praze. Jako takový je informován o finančních problémech Mozarta. Dál se dozvíme více o zednářích, kteří podle Kellera exisovaly již ve starověkém Egyptě a jsou mezi nimi i stavitelé pyramid. Keller může půjčit Mozartovi rukavice, chce po něm vyřešení hádanky stavby Salomonova chrámu v Jeruzalémě. Jděte si znovu promluvit s Englanderem. Zeptejte se ho na stavební zásady chrámu. Dozvíme se, že zásady jsou vytesány v pilířích chrámu Salomona (Šalamoun). V této chvíli zabliká kniha Harmonie v inventáři. Najděte si v ní skladbu Les Deux Collonnes du Temple – Dva pilíře chrámu – a na pravé straně najděte partituru s názvem Le Temple. Zpřístupní se nám dirigování, takže budeme zase rejdit myší po notách. Po skončení se dozvíme, že ze šifrované zprávy musíme odstranit 10 písmen. Klikněte na ikonu vlevo a odeberte ta písmena, která brání správnému přečtení : Force et Stabilité – pevnost a stabilita. Sdělte svůj výsledek Hansi Kellerovi a díky tomu Mozart dostane klíč od skříňky v Radě komory. Zde by měly být pomůcky k vyřešení chrámové hádanky. Jděte dveřmi vpravo od Kellera. Zde Mozart najde svého přítele Ilana Havla, se kterým je nutno si pohovořit. Havel se domnívá, že by Čechy měly být nezávislé na Habsburcích, ale o tajemství chrámu nic neví.
Vpravo vidíte velkou komodu. Klíčem si ji odemkněte a ze dvou zásuvek vyberte kolečka Stability a Pevnosti. Vraťte se do salonu a vlevo od kanceláře si prohlédněte zlatou vitrinu na zdi. Mozart zjistí, že na dvířkách je obraz Salomonova chrámu. Spojte v inventáři oba druhy koleček a klikněte jimi na vitrinu. Uvnitř vidíte části majáku, který je třeba postavit. Vpravo jsou kolečka různých velikostí a vaším úkolem je umístit kolečka na jednotlivé části majáku tak, aby po kliknutí na svíčku vpravo dole se jednotlivé části majáku přesunuly na prostředek. Na první část nahoře dejte 25 mm kolečko. Na druhou část 50 mm, na třetí část dejte nahoru 10 mm a dolů 25 mm,a na poslední čtvrtou část dejte nahoru 10 mm a dolů 40 mm. Pak klikněte na svíčku a maják je postaven. Sdělte Kellerovi, že jste hádanku vyřešili a tím pádem dostanete rukavice. Nyní musíte najít místo, kde se Mozart bude moci převléknout. Projděte dveřmi za zády Eglandera do sálu Zakladatele. Zde sedí se zavázanýma očima jakýsi muž u klavíru. Nevšímejte si ho a jděte za jeho záda. V inventáři spojte rukavice s ostatním oblečením a klikněte jimi na paraván. Když je Mozart správně oblečen, může jít do přijímacího salonu a sdělit sluhovi, že je připraven k audienci u Schultze. Jděte tedy do jeho kanceláře, kde se dozvíte, že muž sedící u klavíru je Anton Epoch, kandidát na přijetí do lóže a Mozart si má poslechnout jeho skladbu. Jděte tedy k Epochovi a poslechněte si jeho údajný výtvor. Hru si přijdou poslechnout i Keller a Englander. Mozart se rozčílí, neboť ve skladbě pozná vlastní dílo a Epocha označí za plagiátora. Jděte toto sdělit i Schultzovi, který se však domnívá, že tato skutečnost by neměla bránit Epochovu přijetí mezi zednáře. Je třeba ihned zahájit hlasování, kterého se zúčastní přítomní bratři. Mozart dostane hlasovací urnu a zároveň Schultzovi oznámí, že císař je v paláci a vede se mu dobře. Schultz je rád, že se nepotvrdily zvěsti, že císař je po bitvě nezvěstný, případně i mrtvý. Jděte do konferenčního sálu (vpravo od Kellera) a na stůl položte hlasovací urnu. Pak si promluvte s Havlem, od kterého se dozvíme, že Mozart ještě bude potřebovat kružítko, trojúhelník, pravítko a kladivo. Mozart mu řekne o plagiátorství Antona Epocha. Havel ví, že Anton je syn Michka Epocha, velmi vlivného muže a přítele Schultze. Pokud chce Mozart zůstat oblíben, měl by se s ním spřátelit. Vraťte se do salonu a promluvte si s Kellerem. Ten usoudí, že Mozart se musel zmýlit a Anton není žádný podvodník. Když si promluvíte s Englanderem zjistíte, že ten má názor trochu jiný. Již dříve si všimli, že přijímání nových členů se řídí podivnými pravidly. Mozart od něj získá trojúhelník. Jděte do Schultzovy kanceláře a na stole vpravo seberte kladivo. V sálu Zakladatele, kde stále ještě sedí Anton, vlevo od něj na zdi visí obraz zakladatele Hirama. Pod ním seberte kružítko a na stole vlevo pak pravítko. Nyní máme již vše potřebné, takže všechny tyto nalezené věci položte vedle hlasovací urny v konferečním sále. Pak běžte sdělit Schultzovi, že hlasování může začít. Dostanete černou a bílou kuličku – černá znamená ne, bílá ano. Vyberte si sami, zda chcete Antona přijmout k zednářům a příslušnou kuličku vhoďte do urny. Schultz chce, aby byl informován o výsledku hlasování a odejde. Vzápětí se však ozve jeho hlas a volá o pomoc. Běžíme za hlasem a v místnosti Zakladatele najdeme Antona, ležícího na zemi. Mozarta napadne, jak zjistit, zda žije. Běžte proto do salonu a na stole pod vitrinou s majákem seberte zrcátko. Klikněte jím na Antona a výsledek je jasný, Anton je mrtev. Keller chce co nejdříve odstranit tělo z těchto míst, Schultz zase chce Antonovu smrt utajit. To však bude nemožné. Když všichni opustí místnost, zahájí Mozart vlastní vyšetřování. Seberte Antonovu partituru, ležící na zemi a klikněte s ní na kalamář na stole. Opravte skladbu známým způsobem a pak s ní klikněte na klavír. Všimněte si světelného prasátka, které přes Mozarta přejede. Mezitím hovoří Schultz s Kellerem o smrti Antona. Keller se domnívá, že to byla vražda a pachatelem bude někdo z přítomných zednářů. Schultz upozorňuje na Mozartovo podivné chování a slibuje svoji pomoc při objasňování případu. Když Mozart dokončí hru, jděte za klavír a odhrňte žlutý závěs. Za ním je výklenek se zamřížovanými dvířky – zamčenými pochopitelně. Za dvířky je vidět starodávný relikviář. Jděte do salonu, kde si promluvte s Havlem, který však nic neví o Antonově smrti. Pokračujte tedy do Schultzovy kanceláře, kde z pracovního stolu seberte klíč. Tímto klíčem otevřete mřížovaná dvířka v sále Zakladatele. Mozart si všimne emblému ve tvaru dvou písmen V, symbolu zednářů. Jděte do konferenční místnosti, vezměte si zpět věci u hlasovací urny a zase se vraťte zpět k relikviáři. V inventáři spojte kružítko s trojuhelníkem a klikněte tím na relikviář. V té chvíli přijde Keller a nechá Mozarta zatknout. Ví, že Mozart nemá dobrou pověst, potýká se s nedostatkem peněz a skandál s plagiátorstvím by mu citelně ublížil. Proto je podezřelý z Antonovy vraždy. Mozart se ocitne v cele. Pokud chce dokázat svou nevinu, musí se dostat ven. Použijte zrcátko na mezeru mezi mřížemi a zjistíte, že vpravo je ještě jedna cela. Klikněte na ní a objeví se rovněž zavřený Havel (podobnost čistě náhodná?). Havla uvěznili za jeho politické názory, je mu však podivné, že Mozarta jako císařova přítele, uvěznili také. Má podezření, že vše je namířeno proti císaři. Nyní však, pokud nechtějí skončit jako mrtvoly, musí pryč. Klikněte na Havlovu celu a zjistíte, že zámek je výtvorem firmy Epoch. Klikněte na vedlejší celu klíčemi, které Havel našel u hodináře. Má však krátkou ruku. Proto seberte fajfku, visící vlevo u mříží, zkombinujte ji s klíčemi a tak podejte Havlovi. Nyní bude hrát jako Havel.
Odemkněte si klíčemi celu. Venku Havel zjistí, že Mozartova cela je uzamčena visacím zámkem a musí se odemknout jiným klíčem. Jděte vlevo a promluvte si s dalším vězněm. Ten je asi pomatený, protože povídá něco o archanděli Gabrielovi. Vpravo od cely seberte ze zdi dřevěnou pálku. Strážného jste si jistě všimli a prohlédli. Havel od něj musí získat klíče. Promluvte si s vězněm znovu a strážný vás okřikne. Naproti cele se schovejte ve výklenku. Vězeň začne znovu vyprávět své vidiny a strážný ho přijde utišit. V té chvíli ho Havel pálkou omráčí a sebere mu klíče. Teď už můžete Mozarta osvobodit a vrátit mu hodinářovy klíče. Vraťte se k cele vlevo, pro jistotu znovu promluvte s vězněm, pokud bude reagovat a jděte nahoru po schodišti. Ocitáme se na pražských střechách. Vpravo vidíte lešenářské lávky na protější budovu. U jedné lávky je rozbitá kladka. Přejděte na druhou stranu a z hromady dřeva získáte dřevěný kolík na opravu a z kladky odmontujte zlomené kolečko. Jděte k Mozartovi a vypůjčte si od něj kladivo. V inventáři spojte rozbité kolečko s pálkou a klikněte s ním na kladku. Pak zkombinujte kladivo s dřevěným kolíkem a přidejte na kladku. Automaticky se ocitneme na ulici, kde se Mozart s Havlem rozloučí, protože jde shánět důkazy své neviny. Je 8 hodin večer, když dorazí do sídla lóže. Schultz je stále ještě v kanceláři, takže si s ním promluvte a požádejte ho o odemčení relikviáře. Mozart si myslí, že by v něm našel důkazy své neviny. Schultz to však odmítá, protože jen nejvyšší mistr může obsah relikviáře pochopit. Zeptejte se ho na Antona Epocha. Schultz zapře, že by ho znal. Na pracovním stole seberte z vah jedno závažíčko a vraťte se do salonu. Odhrňte červený závěs a z bílé uniformy seberte zlatou nit. Jděte do sálu Zakladatele, prohlédněte si ho a v inventáři spojte zlatou nit se závažím. Nevím proč, ale touto olovnicí se relikviář otevře. Uvnitř najdete lebku, dokumenty a v popředí blýskavého mechanického scarabea. Ten tedy vydával to světelné prasátko, když zde Mozart hrál na klavír. Klikněte v inventáři klíčemi na brouka, čímž se vám otevře celý mechanismus. Vlevo vezměte podložku s čísly a přesuňte ji na nejspodnější část brouka. Nyní je třeba navolit nahoře čísla 1 a 2, uprostřed 1 a 2, dole 2 a 2. Nakonec klikněte na kolečko dole. Tím jsme upravili správný pohyb broukových noh a následkem toho mu zezelená tykadýlko. Položte brouka na klavír a klikněte na nástroj Epochovou partiturou. Mozart hraje a po chvíli se scarabeus začne pohybovat. Otevřete knihu Harmonie, vlevo budete mít skladbu Le Coeur du scarabée a vpravo nalistujte Le Scarabée. Dirigujte a podle úspěšnosti budeme zase odstraňovat písmena. Výsledkem musí být nápis POUVOIR SECRET DU PREMIER. To opravdu vypadá na vládní spiknutí. Zavřete knihu a jděte k Schultzovi. Schultz vezme na vědomí, že Mozart opravil scarabea (ani mu nevynadá, že otevřel relikviář), ale nepřipouští, že by brouk mohl patřit rodině Epochů a měl něco společného s Antonovou smrtí. Zeptejte se ho na zlaté číslo, které bylo na relikviáři. Schultz ví, že zakladatel svobodných zednářů Hiram toto číslo používal při stavbě domů, ale jeho hodnotu si vzal do hrobu. Více by mohl vědět Peter Englander, který zkoumá Hiramovy dokumenty, nalezené v kapli Rosslyn. Englander bydlí v domě Masonova bratra Robertsona. To už je asi 9 hodin večer. Dveře jsou otevřené, ale v hale je velký pes, který ho nechce pustit dál. Klikněte na něj scarabeem, který svým rytmickým vibrováním psa uklidní. Jděte dál do haly.Zde vidíte troje dveře.Ty vpravo jsou zamčené. Zkuste tedy ty prostřední.Uvnitř je kancelář, kterou si prohlédněte. U zdi stojí hodiny s obrovským kyvadlem jako globus. Dál si prohlédněte psací stůl, hlavně zásuvku, ve které najdete malou podobiznu a kovový válec. Vpravo odhrňte zelený závěs, za kterým najdete dřevěné obložení s obráceným nápisem. Použijte na něj zrcadlo a nápis si můžete přečíst – něco v tom smyslu, že sluneční výšiny vedou ke strážci tajemství. Mozart pochopí, že právě v tomto domě najde odpověď na spoustu otázek. Otevřete si knihu Harmonie. Vlevo skladbu Les Mysteres, vpravo L´Échelle. Zadirigujte si a potom dešifrujte zprávu tak, aby zněla : Le Septieme barreau (sedmá příčka). Rozumí se tím sedmá příčka žebříku ke Slunci. Zavřete knihu Harmonie a vraťte se do haly. Jděte levými dveřmi do knihovny. Vlevo od dveří leží na stole kniha o tajemství čísel, ze které se Mozart dozví, že zlaté číslo představuje 13 stupňů. Naproti leží další kniha na pohovce. Jejím autorem je Luigi Galvani. Seberte vedle ležící lupu a přejděte ke knihovně. Vlevo dole seberte půlku obalu na knihu. Další půlku najdete, když vylezete na žebřík a zapátráte vlevo. V inventáři pak obě poloviny spojte. Nyní to vypadá jako jakýsi podstavec s nápisem: Základnu hlídají Titáni podle zákona zlatého čísla. Nesmíš udělat chybu, jinak vše zůstane utajeno. Vylezte znovu na žebřík (sedmý stupeň) a vlevo seberte sošku boha Atlase. To je Titán, který drží na svých bedrech celý svět. Přejděte do kanceláře a otevřete si dvířka u hodin. V inventáři spojte sošku se základnou. Pomocí svého zednářského pravítka na ně klikněte, čímž boha natočíte v úhlu 13 stupňů. Výsledek postavte pod kyvadlo hodin. Nyní se zdá, že Atlas opravdu drží na ramenou svět. Uslyšíte cvaknutí a na místě za zeleným závěsem se objeví dveře do tajné místnosti. Vlevo na zdi vidíte tajemnou postavu. 2x na ni klikněte a Mozart konstatuje, že se obraz podobá muži s maskou, kterého viděl ve snu. Pokračujte dál podél zdi a zjistíte, že obraz je promítán na zeď projektorem. Prohlédněte si ho a otevřete jeho boční stranu. Zdá se, že uvnitř něco chybí. Vlevo vložte miniaturu, kterou jste našli v kanceláři a nad ní kovový válec. Na zdi teď vidíte jiný obraz, ale stále ještě je rozmazaný. V iventáři klikněte lupou na ikonu se šipkami vpravo. Získanou čočku dejte do objektvu promítačky. Nyní se objeví obraz císaře a Mozart si uvědomí, že Mazzini ho obelhal. Promítnul mu v paláci tento obraz, přitom císař vůbec v paláci nebyl. Jděte ven z místnosti, když uslyšíte zvuky nějaké potyčky. Znovu klikněte na dveře a v hale najdete polonahou ženu, která se představí jako cikánka Vana. Promluvte si s ní a potom jí zapůjčete zrcátko, aby se mohla upravit. Jděte do haly a do pootevřených dveří. Zde pro změnu najdete také polonahého Englandera s roubíkem a svázaného. Než mu může Mozart pomoci, je sražen Vanou k zemi. Další scéna se odehrává v 10 hodin večer na Karlově mostě, kde hodlá skupinka cikánů Mozarta hodit do Vltavy. Promluvte si s Vanou. Vana se ptá, čím si Mozart chce zachránit život, co nabídne výměnou. Než může Mozart odpovědět, objeví se přítel Havel. Jako zastánce nezávislosti Čechů, zná Vanu a její přátele. Zastává se Mozarta, který ho vysvobodil z vězení. Hnutí za nezávislost však potřebuje peníze, takže bez výkupného se Mozart z problému nedostane. Mozart svěří svůj život do Havlových rukou a vy teď tedy budete hrát jako Havel. Jeden z cikánů rozloží na zemi rohož a hazardní karetní hra může začít.Havel navrhne hru 31. Jedná se vlastně o hru Oko bere, tedy 21.To znamená,že hrajete tak,abyste nepřesáhli součet karet vyšší než je 31.Musíte však mít víc než oba vaši soupeři. Jeden z cikánů položí na most rohož a kliknutím na ni můžete začít hrát. Klikem na bank získáte další kartu, klikem na ikonu ruky vpravo od banku předáte hru dál. Pravidla jsou známá, takže jenom to, že hra má 12 kol. Až vyhrajete bude Mozartův život ušetřen, ale Vana považuje za příliš nebezpečné Mozarta propustit. Uvězní ho tedy ve svém voze. Pokuste se otevřít dveře za vámi. Jsou zamčené a zároveň vidíte, že cikáni táboří pod mostem a jeden z nich je na stráži. Vlevo seberte z improvizovaného oltáře se svíčkami svatou sošku. Blíže k vám klikněte na polštář a objevíte tarotové karty. Klikejte tak dlouho dokud neobjevíte kartu se scarabeem. Karta má název Oko slunce střeží dva světci. Kousek vedle vidíte polici s malou zamčenou skříňkou nahoře. Na polici leží list papíru a Mozart zjistí, že to je ona partitura, kteru napsal Anton Epoch. Jak se sem dostala?Je zde něco připsáno: První tóny původního allegra připraví cestu po kamenném mostě. Pod partiturou objevíte malý klíček, který se hodí k zamčené skříňce. V ní seberte housle. Klikněte partiturou na stůl vlevo ve voze. Zde už je více not k opravě, takže můžete zkoušet sami, nebo si pomozte naším obrázkem./viz obrázek/
Až se vám to povede, znovu seberte partituru a otevřete okno vlevo. V inventáři oddělte housle od smyčce pomocí ikony se šipkami vpravo. Pomocí smyčce otevřete okenice a vylezte ven. Pak jděte na most a sledujte sochy svatých po obou stranách. Najděte obraz sv.Lutgarde, patrona chrámu Sacared Coeur. Na podstavec sochy umístěte sošku z cikánského vozu. Na spodu Karlova mostu se objeví kulatý vchod do centra mostu. Sejděte po schodech ke dvířkám a zahrajte na housle/které ovšem zase musíte spojit/první část Mozartova allegra. Vlezte do tajné místnosti, kde vidíte další dveře v egyptském stylu – i tyto dveře Mozart viděl ve svém snu. Na obrazu boha slunce Ra chybí oko. K dalšímu postupu bude Mozart potřebovat hodinky. Aby je vyplatil od svého bytného, musí dostat své peníze od Haüfnera. Vraťte se na most, kde na Mozarta čeká jeden z cikánů. Promluvte si s ním o egyptských dveřích v mostě. Prý vedou k chrámu ,který byl kdysi používán Římany, byl zasvěcen bohu Mithrovi. Cikán miluje Mozartovu hudbu, zvláště Figara. Klikněte na něj houslemi a kousek mu přehrajte. Mozart nakonec cikánovi vrátí housle a je volný. V 11 hodin večer přijde Mozart do Nosticova divadla. Promluvte si s mužem, stojícím u schodů. Je to fanoušek a chtěl by podpis. Pak jděte nahoru do ředitelny. Zde sedí Alexa, Haüfner zde není. Alexa chce, aby jí Mozart dal roli v jeho další opeře. Mozart souhlasí a hned chce začít cvičit. Alexa má však bolesti v krku, takže prosí o šálek teplé vody s medem. Jeden hrnek seberte na stole a běžte do hudebního salonku ke krbu. Nad ohněm visí kotlík s vodou. Vpravo u krbu na zemi seberte hák a otevřete dvířka v krbu tak, aby kotlík byl nad ohněm. Po chvíli naberte hrnec horké vody a jděte po schodech do vstupní haly. Za dveřmi vpravo od recepce je dirigentova šatna, kde ve skříňce najdete med a kus chleba. Pomocí ikony se šipkami je oddělte a med nalijte do šálku s vodu. Ten potom podejte Alexe, která se hned cítí lépe a může začít cvičit. Klikněte na Alexu a můžete nyní dirigovat její zpěv. Alexa Mozartovi prozradí, že klíč od ředitelny je pod bustou německého skladatele. Opusťte místnost a jděte dolů do vstupní haly. Zde pokračujte do chodby za recepcí k dirigentově šatně. U ní klikněte na bustu Johanna Sebastiana Bacha a vezměte si klíč od kanceláře. Pak se vraťte do ředitelny a Alexe dejte klíče. Odemkne dveře a bude hlídat, aby Mozarta nikdo nepřekvapil. V ředitelně stojí na bidýlku papoušek se slušnou slovní zásobou. Klikněte na piano a zahrajte si další skladbičku. Papoušek se připojí se zpěvem Papageno, knihy jsou noty Fa-Mi-La-Sol-Do. Po produkci jděte ke knihovně. Zjistíte, že knihy mají místo názvu noty. Klikejte na ně v pořadí, jak zpíval papoušek. Vlevo na zdi se objeví zvláštní mechanismus. Trojúhelníky nahoře a čtverce dole jsou hrající strojky. U nich jsou vysunuté kolíky. Když si správně přehrajete skladbu, zjistíte i pořadí, ve kterém musíte stlačit kolíky. Pořadí je 3-6-1-4-5-2. Trezor se otevře a v té chvíli přistoupí k Mozartovi Alexa, která mu dovolí vzít si jen tu částku, kterou je Haüfer Mozartovi dlužen. Správná částka je v jedné z jeho knih. Jděte k psacímu stolu proti knihovně a otevřete šuplík. Zde je seznam všech knih, ale písmo je tak malé, že nelze přečíst. Jděte tedy do vstupní haly a do chodby za recepcí. Zde vpravo do koncertního sálu a dále dozadu, kde si promluvte se sedící ženou. Je to hudbymilovný fanoušek a ráda by měla od Mozarta něco na památku. Na sedadle před ženou leží monokl. Spojte ho s držátkem od lupy a prozkoumejte seznam knih. Účetní záležitosti Mozarta jsou v knihe s partiturou Dona Giovanniho K527. V ředitelově knihovně tedy klikněte na skříňku pod knihovnou a kniha je vaše. V inventáři knihou klikněte na ikonu vpravo a pak jí ukažte Alexe. Tím získáte peníze a můžete si vybrat, zda vám bude Alexa ještě chvíli dělat společnost. Později jde Mozart domů, ale před hotelem hlídá jeden z Kellerových mužů. Musíme ho nejdříve odlákat. Vpravo u dveří zapomněl lampář dlouhé bidlo, které použijte na svítící lampu. Nejdřív spojte lano s bidlem a přidejte i fajfku. Tím lampu zhasnete. Nyní jděte na levou stranu ulice a vpravo od fontány seberte kámen. Kousek se vraťte a na zdi vpravo klikněte na aktivní místo. Pak hoďte kámen na protější stranu, kde vyplašíte skupinku krys. Z inventáře seberte chleba a klikněte jím na krysy. Hlídač jde krysy rozehnat a vy můžete do hotelu. Promluvte si s majitelem, který už ví, že je Mozart na útěku. Když se dozví, že Mozart chce vyplatit kapesní hodinky, vyndá zpod pultu malou skříňku, ve které uchovává všechny cennosti. Zámek však nejde otevřít a pokud se skříňka otevře násilím, vylije se uvnitř lahvička s kyselinou, která zničí veškerý obsah. Na skříňce vidí Mozart znak firmy Epoch. Zkuste tedy otevřít skříňku klíčemi z inventáře, ale marně. Jděte do Mozartova pokoje a seberte z podlahy hrací kartu. Vypadá to, že je na ní něco napsáno neviditelným inkoustem. Na druhé straně jsou iniciály IH – Havel. Podržte kartu nad svíčkou, písmena tam jsou, ale špatně viditelná. Jděte tedy k mlýnku na kávu v pokoji, umelte si jednu porci a kávou potřete kartu. Havel píše, že se stal obětí spiknutí a důkaz neviny Mozart najde u hodináře. Jděte dolů a použijte hrací kartu na skříňku. Bohužel se kyselina rozlije uvnitř a obsah je znehodnocen. Nyní ovšem chce domácí po Mozartovi peníze. Takže mu dejte ty z inventáře a znovu si s bytným promluvte a požádejte ho o službičku. Má zabavit venkovního hlídače, aby Mozart mohl odejít. Po nějaké chvíli se tak stane a Mozart může ven. Na ulici se setká s velmistrem Schultzem, který je prý velmi překvapen, že je Mozart obviněn z vraždy. Ví, že je nevinen, protože celou dobu byl s ním. Mozart je přesvědčen, že to celé je práce rodiny Epochů, jen neví, jak s tím souvisí mechanický scarabeus. Schultz Mozartovi sdělí, že scarabeus je egyptský symbol moudrosti a porozumění. Epochovi jsou vlivná rodina, která se podílela na stavbě Staroměstského orloje. Schultz je dále překvapen chováním Michka Epocha, který zprávu o smrti svého syna přijal dost vlažně. Michek se připojil k odnoži zednářů Rosicrucianům, kteří spolupracují s Wöllnerem, předsedou vlády Pruska. Chtějí obnovit staré egyptské obřady a tvrdí, že vlastní první manifest zednářů, sepsaný zakladatelem Hiramem. Schultz se vrací do kanceláře a Mozart se ocitá u Staroměstského orloje. V knize harmonie máte na levé straně partituru LE PREMIER MANIFESTE. Na pravé straně najděte skladbu LE ROSE – CROIX a známým způsobem dešifrujte zprávu ve znění APPEL DE LA FRATERNITÉ – výzva bratrství. Dveře do věže jsou zamčené. Na levé straně vidíte bílý dům s plastikami, tam bydlí Epochovi. Klikněte na okno v nejvyšším patře a jděte za roh ke dveřím. Vlevo visí znak rodiny. Zaklepejte na dveře a sluha vám sdělí, že jeho pán není přítomen. Mozart říká, že má zprávu od Rosicrucianů. Víme i správné heslo: Appel de la Fraternité. Maskovaný sluha odvede Mozarta do hudebního salonku, kde může počkat na Epocha. Na pravé zdi visí velký portrét Michka. Vlevo od něj visí malý oválný portrét Antona. Mozart zjistí, že to není ten, kdo zemřel v lóži. Anton je tedy stále naživu. Podívejte se na nízkou vitrinu s hodinkami. Jedny si vezměte. Pak se podívejte na druhou stranu místnosti, kde na zdi je velký vyřezávaný panel, evidentně zamaskované dveře – je to podobné tajným dveřím pod Karlovým mostem. Zkusí je tedy otevřít stejným způsobem. Klikněte na cembalo, ale to je rozladěné. Promluvte si u schodiště se sluhou, který viděl ladičku dole v hale. Zde otevřete zásuvku u stolu a kýženou ladičku si vezměte. Klikněte jí na cembalo a upravte kolečka již známým způsobem a to takto:
Zleva doprava 2x vpravo, 3x vpravo, 1x vpravo, 2x vpravo, 1x vpravo, 1x vlevo, nic, 1x vlevo. Ve chvíli, kdy jste hotovi, sluha vstoupí dovnitř a hodlá opustit dům. Mozart zde ale může dál čekat na Epocha. Klikněte znovu na cembalo a Mozart zahraje otevírací melodii. Pak jděte do tajné místnosti, kde sedí povědomý muž. Je velmi podoben císaři, mohl by být jeho bratrem. Promluvte si s ním. Je však pomatený a tvrdí, že Mozart je archanděl Gabriel. Mozart si uvědomí, že je to onen vězeň z podzemí. Do pokoje dorazí Michek a Mazzini. Mluví o svržení císaře, o příjezdu císařova bratra Leopolda den po atentátu. Rosicruciani proti němu nic nemají. Mazzini a Epoch se chystají do tajné místnosti, takže se Mozart musí ukrýt. U zdi seberte plášť a vpravo masku. V inventáři je spojte a klikněte jimi na prázdný stojan vpravo od dveří.Z rozhovoru Epocha s Mazzinim se Mozart dozví, že pomatený muž v tajné komnatě je prostý sedlák, kterého je schopen Epoch řídit mechanickým scarabeem. Na spiknutí se podílí i Keller. Když muži odejdou, podívejte se na zeď vlevo od okna. Obrázek představuje obrácenou pyramidu. Na rohu stolu uprostřed je mechanické zařízení, sloužící k manipulaci ke scarabeem. Jděte zpět do hudební místnosti, kde vám maskovaný sluha oznámí, že jeho pán právě dorazil. V té chvíli dorazí i Epoch sám. Mozart mu vysvětluje, že jeho syna nezabil a chce svou nevinu dokázat. Epoch si je jeho neviny vědom, protože jeho syn žije. V lóži nešťastnou náhodou zemřel jeden z jeho sluhů. Mozart se dovtípí, že ona nehoda jistě souvisí se špatným ovládáním scarabea. Mozart chce mluvit s Antonem, ale není mu to dovoleno. Michek Epoch chce po Mozartovi, aby zahrál Antonovu symfonii. Najal z tohoto důvodu celé divadlo. Nezáleží na tom, zda budete či nebudete souhlasit. Epoch položí Antonovu symfonii na stůl a odejde. Jako dozor zde zůstává maskovaný sluha. Klikněte na partituru. Nyní je nanejvýš nutné ji změnit, protože Mozart má podezření, že právě tato hudba má ovládat mechanického scarabea. Upravte tedy noty známým způsobem nebo podle našeho obrázku./viz obrázek/
Při správném řešení přehraje Mozart příslušnou část na cemballo. V té chvíli se maskovaný sluha sesype. Mozart si toho všimne. Protože muž na nic nereaguje, sundá mu z krku scarabea, kterým byl ovládán a díky hře upravené partitury byl deaktivován. Jděte do tajné místnosti a scarabeem klikněte na přístroj v rohu stolu. Uvnitř scarabee umístěte jednu destičku nahoru a jednu dolů. Na té hořejší nastavte dvojku do levého spodního rohu a dole dejte dvojku do pravého spodního roku. Ostatní jsou samé jedničky. Pak klikněte na knoflík na spodní straně brouka. Tím je scarabeus opět v pohotovosti. Vraťte se do hudebního salonu a klikněte partiturou na cembalo. Mozart hraje a tím přeprogramuje brouka, kterého poté dejte zpět na krk sluhy. Když tento přijde k vědomí, myslí si, že Mozart je jeho pán Michek Epoch. Přikažte mu odemknout dveře ven. Příkaz je okamžitě splněn. Pak ho požádejte o klíče, které rovněž ihned dostanete. Nakonec se ho zeptejte na Antona Epocha. Ten je uvězněn na tajném místě. Po odchodu z domu se ocitneme u Staroměstského orloje, jehož vstup můžeme nyní klíčemi odemknout. Uvnitř klikněte na mechanismus orloje. Vidíme 7 prázdných políček, 7 hracích kovových válců s hroty. Když kliknete na spodní část válců, uslyšíte část melodie. Kliknete-li na horní část válců, můžete je přesouvat do prázdných políček. Musíte je tam dát tak, aby po otočení kličkou vlevo dole, figurka trubadůra prošla danou cestou.Pokud nevíte jak na to,tak se podívejte na obrázek/viz obrázek/Po splnění úkolu se otevřou tajné dveře a objeví se Anton Epoch. Anton je rád, že vidí Mozarta, ale není příliš překvapen. Je mu jasné, že svým plagiátorstvím Mozarta poškodil. Ví o spiknutí svého otce i o tom, že v pražském podzemí se skrývají pruští špehové. Scarabea vyvinul on a jeho otec. Když potřebovali další peníze na vývoj, přijali pomoc od Kellera a tím byli zapleteni i do jeho špinavých obchodů. Michek Epoch byl Kellerem i donucen ke spolupráci na odstranění císaře. Dále se dozvíme, že v podzemí Prahy byla postavena egyptská pyramida, kterou je možno otevřít čtvrtou částí Antonovy symfonie. Do pyramidy se Mozart může dostat jen pomocí Epochových hodinek, které my už máme v inventáři. Systém zámku dveří je stejný jako dráha Slunce. Mozart jde tedy na Karlův most odhalit tajemství pyramidy. Jsou asi dvě hodiny ráno, když Mozart v táboře cikánů sebere na zemi pohozené housle. Pak jděte na most k soše sv. Lutgarda. Postavte sošku do podstavce, čímž se pod mostem znovu objeví tajné dveře. Jděte k nim po schodech dolů. Klikněte houslemi na poklop, zahrajte melodii a vstupte dovnitř. Do dveří použijte hodinky a vytyčte dráhu slunce na symbolech dveří. Klikněte nahoru – východ, vpravo je nejvyšší bod denní dráhy Slunce, spodní symbol značí západ a symbol vlevo je noční dráha Slunce. Nakonec klikněte znovu na východní symbol a dveře se otevřou. Uprostřed chrámu vidíme výtah, který je chráněn elektrickým obvodem. Jděte po schodech vlevo nahoru. Proti schodišti je velký basreliéf Boha, který nese magický kámen Ankh kolem krku. Vlevo seberte kovový stojan. Prohlédněte si hieroglyfy vpravo, které zatím Mozart neumí přečíst. Vraťte se dolů a zkombinujte v inventáři krbové kleště se stojanem. Tím klikněte na výtah a obvod přerušíte. Na podlaze výtahu klikněte na semena, které dokazují, že Haüfer je jedním ze spiklenců. Klikněte na páku ve výtahu. Jedna pozice je uzamčena, takže jedeme pouze do jednoho místa a tím je sál Nosticova divadla. Sejděte po schodech a hnědými dveřmi jděte do chodby. Pod Bachovou bustou seberte klíč a jděte do ředitelny. Papoušek vás svým křikem prozradí, takže za chvíli přiběhne Alexa v domnění, že je to zloděj. Mozart si chce promluvit s Haüferem. V té chvíli slyší, že Haüfer s Michkem přicházejí. Mozart se schová za závěs s tím, že se s Alexou později sejdou v hudebním salonku. Alexa odejde a Haüfer s Epochem plánují velké oslavy. Když odejdou, začne papoušek křičet, že chce kakao. Na stole vedle závěsu je šálek kakaa, který zkombinujte s chlebem a podejte papouškovi. Napapaný papoušek začne potom vykřikovat o časované bombě a hodí na zem klíč, který seberte. Jděte na chodbu a vlevo do hudebního salonku. Alexa zde již čeká a žádá Mozarta, aby si k ní přisedl. Teď bude nejlépe Alexu odmítnout, protože pak se dozvíte, že její manžel a Epoch jsou staří přátelé a v poslední době jsou stále spolu. Opusťte místnost a jděte dolů do vstupní haly. Pokračujte za recepčním pultem do chodby a pravými dveřmi do koncertního sálu. Za modrým závěsem na podiu je výtah, kterým sjedete zpět do velkého sálu. To jsou asi 3 hodiny ráno. Použijte klíč na zámek výtahu, pak znovu klikněte na páku a sjedete dolů do nitra pyramidy.Zde vidíte cely a v té vpravo je zavřený Peter Englander. Promluvte si s ním. Je ochoten Mozartovi zodpovědět všechny otázky, ale musí ho nejdřív vysvobodit. Mříže jsou již dost chatrné, takže nedají moc práce. Jděte k cele vlevo a zde získejte železnou tyč. Potom seberte kus lana ze zábradlí u výtahu, spojte ho s tyčí a tím roztáhněte mříže u Englandera. Ten pak Mozartovi sdělí, že již Hiram použil při zabezpečení chrámu elektrické energie. Po dlouhá léta bylo toto řešení zapomenuto, až po objevení původních dokumentů v Rosslyn se znovu objevilo. Mozart Englanderovi řekne o bombě, ale toho spíš zajímá jeho návrat do Skotska. Jediné, co je ještě ochoten udělat, je pomoc při vstupu do chrámu. K tomu je totiž třeba 2 lidí. Následujte Englandera a klikněte na levou páku. Englander udělá to samé s pravou a dveře se otevřou. Mozart ještě dostane lahvičku se solí. Vstupte do chrámu a jděte dál. Na druhé straně vidíte dva muže v císařských barvách. Promluvte si s tím vlevo. Je to onen pomatený císařův dvojník a v jeho mysli není nic nového. Blábolí o tom, že všechno bez Boha a nic s ním. Vypadá to jako nějaké zaklínadlo. Klikněte na pravého muže s maskou. Mozart mu sundá masku a vidí skutečného císaře. Pro jistotu se ho ještě zeptá na pár věcí, které zná jen pravý císař. Vše je uspokojivě zodpovězeno. Císař žádá Mozarta o pomoc. V té chvíli dorazí Michek Epoch se dvěma muži. Složí Mozartovi hold za vyřešení všech hádanek. Chce pomocí mechanických scarabeů získat armádu lidských robotů, kteří mu pomohou získat vládu nad světem. V této snaze ho podporuje pruská vláda, zejména první ministr Wollner. Po tomto přiznání Epoch odchází i s oběma císaři, aby pokračoval ve svém plánu. Mozartovi tedy moc času nezbývá. Jděte vlevo k velkým dveřím. Podívejte se na ně a až vám zabliká kniha Harmonie, pusťte se do dirigování. Vlevo bude La Porte, vpravo L´Illumination. Výsledná zpráva má znít REGARD NOIR DU DIEU FAUCON – černé oko sokolího boha. Musíme tedy najít něco černého do dveří s Horovým okem. Běžte tedy vpravo a na levém trůnu seberte Ankh. Pak prozkoumejte i pravý trůn se symboly větru,vody, nebe a země. Na levé straně otevřete truhličku a seberte kovové plátky, inkoust a pero. Jděte zpět ke dveřím a klikněte na ně černým inkoustem. Tím se Horovo oko otevře a vy vidíte mechanismus dveří. Jedná se o zámek, k jehož otevření potřebujeme elektrickou energii. Budeme se řídit barvami prvků – měď oranžová, zinek béžová, vodič elektrického proudu bílá. Nyní použijeme sůl od Englandera. Jděte zpět ke skříňce, kde jsme vzali disky. Sůl nasypejte do umyvadla a do roztoku ponořte bílé disky, které si zase vezměte zpět. Znovu si zobrazte zámek na dveřích. Musíte doplnit prázdná místa tak, aby nebyly dva stejné disky vedle sebe: oranžový – zelený-zinek-oranžový-zelený-zinek-zelený. Dveře se otevřou a vy jděte do výtahu. Nahoře najdete stráž, se kterou si promluvte. Chce po vás heslo, takže si vzpomeňte na pomateného dvojníka – Všechno s Bohem a nic bez něj. Vstupte do dveří a jděte k pilíři s basreliéfem. Podívejte se blíž. Podle Antona odkryje další cestu čtvrtá část jeho symfonie. Umístěte na reliéf Ankh, ale to nestačí. Vpravo na zdi jsou stejné symboly jako na trůnu v podzemí. Klikněte na ně v tomto pořadí – Terre, Souffle, Céleste, Humibité. Nyní se pilíř otevře. Uvnitř jsou varhany a na nich leží partitura čtvrté části Antonovy symfonie. Zkombinuje pero s inkoustem a klikněte s ním na partituru. Opravte ji známým způsobem./viz obrázek/ Pak partiturou klikněte na varhany a skladbu přehrajte. Pilíř je vlastně výtah a Mozarta odveze do kostela sv. Mikuláše. Jděte vlevo a najdete bombu. Další pokračování je v 7 hodin ráno na Karlově Mostě. Je zde Havel, Vana a Mano. Havel je rád, že je Mozart naživu, Vana však stále ještě není přesvědčená. Mano chce vědět, na čí straně Mozart vlastně je. Odpovězte, že na straně Josefa 2. To se cikánům líbí. Pak si promluvte s Havlem, který Rosicruciany neuznává a měl starost, aby se k nim Mozart nepřidal. Pak si ještě promluvte s Vanou. Vraťte jí sošku a jste nuceni si ještě jednou zahrát hru 31. Tu už znáte. Svou výhrou přesvědčíte Vanu o své upřímnosti. Než se přátelé rozejdou, dívají se přes okraj mostu na Prahu, která je sice nejkrásnějším městem na světě, ale ve velmi nebezpečné době. Na mostě se náhle objeví Keller, střelí na Vanu, která spadne do Vltavy. Havel se ji vrhne zachránit. Keller se snaží z Mozarta dostat nějaké informace, nakonec ho pak donutí jít do divadla. Je 20 hodin večer a Mozart je v ředitelně s Epochem, Mazzinim, Haüferem a sluhou. Epoch se posměšně raduje, že Mozart je v divadle včas i přes svůj odpor. Na konci koncertu bomba vybuchne. Až pravý císař zemře, nahradí ho jeho dvojník, který je snadno ovladatelný díky scarabeovi. Stejného dostane i Mozart, aby dělal vše, co mu Epoch nařídí. Mazzini se postará o to, aby císař byl na koncertě přítomen. Vidíme Havla, jak hovor poslouhá. Musí se pokusit Mozarta osvobodit. Jděte nahoru po schodech. U dveří ředitelny je maskovaný sluha. Havel si uvědomí, že by potřeboval jeho livrej. Vezměte bustu vpravo a klikněte jí na sluhu. Ten Havla pronásleduje a o livrej přijde. Nyní jděte do ředitelny. U dveří do kanceláře stojí další sluha. Řekněte mu, že ho čekají v divadle. Když muž nereaguje, použijte známé heslo Všechno s Bohem a nic bez něj. Jděte do kanceláře, kde Mozart sedí u cembala a preluduje. Na Havla nereaguje, takže je už pod vlivem scarabea. Jděte dál do místnosti, kde si promluvte s Haüferem. Má problémy s revmatismem a chce svůj lék, který je v dirigentově šatně za recepcí. Jděte tam tedy a promluvte si s Antonem Epochem. O bombě už ví, zároveň řekne, že bomba exploduje, když Mozart zahraje skladbu tak, tak ji Anton napsal. Musí se tedy upravit. Anton dá Havlovi jakýsi magnet na ovládání scarabea. Seberte ze skříňky lék pro Haüfera a pak jděte do koncertního sálu a dál do jeho zadní části. Za Mazzinim leží jeho lékařský kufřík, ze kterého získáte uspávací prostředek. V inventáři ho spojte s lékem na revma. Jděte do vstupní haly a po schodech nahoru do hudebního salonku. Na klavíru seberte strunu. Vraťte se do ředitelny a dejte Haüferovi uspávadlo, které hned účinkuje. Spojte magnet se strunou a použijte ho na Mozarta. Havel mu hned sdělí, že musí upravit partituru. Jako Mozart jděte vpravo a na stole seberte taktovku. Antonovu partituru položte na stůl a opravte ji. /viz obrázek/ Seberte opravenou partituru a přes přízemí jděte do koncertního sálu. Hudebníci jsou již připraveni. Dejte partituru na stojan trochu vpravo a pak na ni poklepejte taktovkou. Již během dirigování zjistíme, že spousta lidí se dostává z vlivů scarabeů. Epoch běží Mozarta zneškodnit, ale Havel ho pošle do podzemí. Nyní musíte dirigovat tak, abyste získali alespoň 5 hvězdiček, jinak bomba vybuchne a vy musíte začít znovu. Nakonec uslyšíte výstřel, Anton je postřelen a leží u zdi, nahoře u bomby stojí jeho otec a hrozí, že bombu znovu zaktivuje. Vidíte dřevěného koníka s vozíkem na dřevěné plošině. Nad nimi visí velký vak jako protiváha koníka. Seberte na zemi menší vak a pověste ho k tomu velkému. Koník i s Mozartem vyjede nahoru. Epoch na Mozarta vystřelí a zároveň spadne dolů. Klikněte na kovovou masku 2x a potom na křížek vpravo. Měli byste vidět tři destičky, podobné těm ze scarabeů. Uchopte levou destičku a dejte ji dolů. Destičku vpravo dejte vpravo nahoru a destičko vlevo dejte vlevo. Nyní na nich nastavte čísla – vlevo 211, vpravo 241, dole 1111. Pak klikněte na pravé tlačítko. Zobrazí se vám zapalovací mechanismus bomby, kde počítadlo odpočítává od 150. Musíte oddálit dvě kovové koule a tím bombu zneškodníte. Do políčka vlevo dejte největší kolečko, pod něj o číslo menší kolečko a do pravého políčka dejte o další číslo menší kolečko. Stiskněte tlačítko na pravé straně a bomba je zneškodněna.
V následujícím závěrečném intru se dozvíme, že spiklenci byli zatčeni, pouze Mazzini zmizel. Císař zůstává u moci a Mozart se těší na další dobrodružství.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Mozart-Last Secrets
Komentáře
Přehled komentářů
Midnight Knight jezdí často služebně do ciziny,takže to karin přivezl,protože to moc chtěla.upozornuju tě že je to ale ve francoužtině
pokud máš ale možnost nakupovat přes různé e-shopy v cizině,tak nikam jezdit nemusíš.stačí to objednat a oni to pošlou.
tady si hru můžeš objednat
http://www.microapp.com/
tady jsou eshopy,kde se dá dobře nakoupit,poštovný není drahý
http://gameplay.co.uk/
http://amazon.co.uk/
http://sendit.com/
pokud chceš koupit staré a starší hry,které už se ani nedají moc sehnat tak nakupuj tady
http://www.gog.com/en/frontpage/
dobře se dá nakoupit i na
http://www.ebay.com/
odpověd
(stan, 19. 12. 2009 12:55)