Famous Five 3 Kidnapped!
Famous Five 3: Kidnapped!
8.8.2010 Autor návodu-Standa Madukas
Famous Five/Julian, Dick, Anna, George a pes Timmy /se ocitnou opět na Kirrin Island ,kde je jejich nový známý Eddy unesen.Musíte ho zachránit. Kliknutím na klávesu F1 se dostanete do menu,kde si můžete uložit či načíst hru.Tento třetí díl je v němčině.Hra je lehkou adventurou spíše pro větší děti,ale pokud máte tento žánr rádi,tak vám doporučuji si tuto sérii zahrát-alespoň některý z dílů.
Pokud chcete změnit německý jazyk na anglický, tak udělejte následující-až spustíte hru,tak držte klávesu Esc do té doby než se ukončí německé dialogy.Poté najeďte kurzorem ke spodnímu rohu vpravo.Objeví se vám německá vlaječka.Klikněte na ní,vlaječka se změní na anglickou.Poté klikněte na klávesu F2,uložte si hru a od příštího rozehrání máte hru v anglickém jazyce.
Dick
Celá parta se schází v patře domu ,v chlapeckém pokoji.Klikněte na batoh na posteli,Dick obsah batohu vysype na zem.Klikněte na stan na posteli,Dick opět vysype obsah na zem a do inventáře se mu automaticky uloží stanové kolíky.Klikněte na skřínku u postele,uvnitř stolku je píšťalka,která se vám také uloží do inventáře.Klikněte na dveře ,Julian říká cosi o spacích pytlech (nejsou v místnosti). Vyjděte z místnosti a jděte do pokoje nad schodištěm/lounge/.Vezměte si spací pytel ze šatníku. Vyjděte z místnosti a vraťte se zpět do chlapeckého pokoje/boys room/Vidíte,že Julian vše pečlivě zabalil,takže klikněte na posteli na batoh.Julian si na záda naloží batoh i stan,ale je to pro něj příliš těžké,takže opět klikněte na batoh na posteli.Dick si vezme stan a tentokrát už si Julian vezme batoh na záda.Odejděte z pokoje dolů do haly.Otevřete bednu nalevo a vezměte si baterii a zápalky. Vyjděte z domu,vidíte,že tu postává celá parta, včetně strýce Ouentina a tety Fanny. Jděte do kůlny nalevo vedle domu.Vezměte si štětec ze stolu, kladivo ze zdi nad stolem a lopatu napravo. Vraťte se zpět k domu ,potřebujete papír k rozdělání ohně.Promluvte si se strýcem Quentinem. Řekne vám,kde najít noviny.Jděte do zadní části domu,hned vedle kůlny/šipka nahoru/.Vezměte si noviny z krabice. Vraťte se zpět k domu.Fanny říká,že nechá klíč v kůlně pro případ nouze.Klikněte na George,promluvíte s ním a pak jděte vlevo směrem k Old Inn.
George
Sesbírejte kameny nalevo u zídky.V inventáři zkombinujte stanové kolíky s kladivem,Dick automaticky postaví stan. Náhle se objeví muž v obleku a informuje Vás, že jste na soukromém pozemku,ptá se zda máte povolení.Promluvte s ním a až odejde, tak jděte doprava na pastvinu.Promluvte se zemědělským dělníkem Gregorym. Pokračujte rovně nahoru k farmě/Farmhouse/.Vezměte si hadici ve stodole . Stiskněte zvonek u dveří -žádná odpověď. Vezměte korek z láhve na zemi u popelnic. Sesbírejte kameny před Ann. Objeví se Eddy,promluvte s ním,dozvíte se, že přijel na prázdniny a,že selka vás nemůže slyšet kvůli rádiu. Jděte za dům/light house/a odejděte k majáku/Lighthouse/.Promluvte s panem Loomerem,řekne vám,že má rádio. Jděte dveřmi dovnitř do místnosti v majáku. Vezměte si rádio na výklenku u krbu. V inventáři spojte baterii a rádio.Klikněte rádiem na George.Zde se vyskytuje chyba ve hře,protože rádio automaticky z mizí z inventáře.Vratte se na farmu/ Farmhouse/.Vidíte,že rádio už stojí na okně u dveří.Klikněte na rádio 4x,naladíte správnou stanici. Poté klikněte opakovaně na zvonek,promluvte s paní Millerovou, selkou. Dostanete od ní piknikový koš ,zeptejte se paní Millerové o povolení stanovat na soukromém pozemku. Eddy zjistí,že muž v obleku je "bodyguard"! Po rozhovorech se selkou a Eddym se vám zobrazí automaticky souprava,ze které si vezměte lupu, inkoust a prach na otisky prstů/modra lahvička/ vlevo nahoře.Jděte vlevo na pastviny,automaticky se přesunete k Old Inn.
Dick
Dick musí rozdělat oheň.Seberte větvičky nalevo u zídky.Vezměte si polena z hranice u domku na pravé straně.Použijte lopatu,vykopejte díru před stanem v přední části obrazovky/viz obrázek/. Dejte kameny kolem díry. Poté postupně do ohniště položte noviny,větvičky,polena a nakonec použijte zápalky.Tím zapálíte oheň.Přijdou Ann a George,oheň přeskočí na polena u domu a je potřeba je uhasit.Vraťte se k domu,jděte do zadní části domu a vezměte si rozbité vědro. Použijte korek na vědro,utemujete tak díru ve vědru. Jděte na farmu,naplňte vědro vodou z kohoutku u dveří. Vraťte se přes pastviny na Old Inn.Použijte na oheň/hořící polena u domu/ vědro vody. Tím oheň uhasíte.Timmy začne štěkat. Objeví se tu muž v obleku,/jmenuje se James/,a chce vidět povolení. Dejte mu ho/permit/. Promluvte si s ním,zjistíte ,že je Eddyho tělesná stráž. Eddyho otec je bohatý byznysmen.Jenže Eddy zmizel. Celá parta se rozhodne Eddyho najít. James říká,že paní Millerová by jim mohla dát kus Eddyho šatstva k tomu, aby Timmy vysledoval stopu.
George
Vraťte se na farmu/ Farmhouse/.Klikněte na zvonek u dveří. Paní Millerová vám dá Eddyho mikinu.Použijte mikinu na Timmyho. Timmy směřuje na pastviny/ Pasture/,jděte za ním.Timmy přeskočí příkop na druhou stranu a štěká u stromu,parta za ním nemůže . Anne a Dick zůstávají na pastvinách, zatímco Julian a George jdou zpátky k domu,jděte opět do zadní části ,kde si vezměte prkna/boards/ naskládané nalevo u domu.Poté si napravo vezměte střešní latě. Vraťte se na pastviny a použijte prkna na příkop/viz obrázek/.Dick zkusí přejít na druhou stranu,ale prkna jsou nestabilní.Použijte na ně střešní latě,tím vytvoříte jakousi mostní konstrukci a na tuto konstrukci použijte hadici z inventáře.Ann hadicí zpevní mostní konstrukci a teď už konečně můžete projít na druhou stranu.Na stromě se ukrývá Eddy,promluvte s ním a až odejde tak jděte zpátky na Old Inn.
Dick
Oheň dohořel a vy nemáte žádné zápalky.Položte noviny do ohniště,přidejte větvičku.Použijte lupu k tomu, abyste rozdělali oheň.Jakmile oheň plápolá tak jděte dozadu a klikněte na ohořelá polena u domu.Pak na polena klikněte z přední strany,Dick objeví tajné dveře ,které byly skryté pod hranicí polen.Klikněte poleny na oheň,Dick bude mít v ruce hořící louč.Vstupte tajnými dveřmi do Smugglerovi jeskyně.Timmy začíná štěkat,projít na pláž jeskyní nelze. Vraťte se zpátky k Old Inn.Vidíte,že je noc.Timmy bručí a uteče. Vidíte světlo v hostinci!Klikněte na okno,v hostinci kdosi je.Jděte k zítce nalevo,tam co jste sbírali větvičky a kameny a klikněte u země na zeď. Dick tam najde známky podhrabání a myslí si,že Timmy se prohrabal dovnitř,ale naštěstí se tu objeví z druhé strany.Půjdete automaticky spát a druhý den ráno se opět sejdete před Old Inn.Přijde policista,promluvte s ním o všem,zeptejte se policisty na poznámku ohledně výkupného a pak si přečtěte dopis týkající se únosu Eddyho. Prozkoumejte skvrnu-je od červeného vína. Jděte k majáku.Zde se vyskytuje další chyba ve hře,která naštěstí nemá vliv na další postup ve hře.V dialogách můžete slyšet hlasy všech dětí,ale s Loomerem jedná jen Dick.Pokuste se vstoupit dveřmi do majáku,ze dveří vyjdou Julian a Ann. Jděte na farmu.Promluvte s paní Millerovou,která je na dvorku.Nabídnete se ,že uklidíte její stodolu. Ve stodole klikněte na štos novin nalevo,přečtete si článek týkající se výkupného. Prozkoumejte lepidlo za štosem novin. Použijte prachový otisk prstu/modrá flaštička/ na lepidlo,lepidlo máte v inventáři. Spojte lepidlo a štětec v inventáři. George a Julian se rozhodnou najít obálku, aby do ní mohli dát předstírané výkupné.Dick ze země sebere kousky rozbitého skla.Klikněte na George.Po rozhovoru on a Julian odejdou k majáku.
George
Zeptejte se pana Loomera na obálku,řekne vám ,že žádnou nemá. Jděte do kůlny u domu a vezměte si klíč.Pomocí klíče si odemkněte dveře a vstupte do domu .Jděte do Quentinovy pracovny nalevo.Vezměte si obálku na stole,vyjděte na chodbu a jděte do kuchyně.Vezměte si nůžky na stole. Použijte nůžky na noviny,kde se píše o výkupném.V inventáři budete mít nastříhané noviny ve velikosti bankovek.Dejte tyto falešné bankovky do obálky. Spojte v inventáři inkoust s obálkou. Jděte na pastviny.Dejte obálku pod žlab plný vody. Promluvte s Julianem několikrát,nakonec se skryjete se za pařezem stromu,ale přicházející Gregory vás uvidí. Vraťte se na farmu/ Farmhouse/,promluvte se všemi a pak se vraťte zpět na pastviny.Prozkoumejte místo pod žlabem. Obálka je pryč.Hned vedle žlabu vidíte začervenalou trávu/viz obrázek/,klikněte na ní,zjistíte ,že je to inkoust.To znamená,že únosce musí mít inkoust na rukou.Klikněte na Dicka a George,promluvíte s nimi a pak se objeví James.Promluvíte s ním a pak pomocí mapy/klikněte dole vlevo na roh ,vyjede ikona F5,klikněte na ní a klikněte na beach/jděte na pláž. Timmy začne štěkat. Klikněte na dveře dole /u rybářské boudy/,najdete na dveřích škrábanec. Promluvte s Alfem,který právě přišel. On našel kus látky.Klikněte na Ann,má nápad dát hadr Timmymu,jestli pomocí hadru nenajde stopu.Alf dá automaticky hadr Timmymu,kterého následujte doprava na Old Inn.Klikněte na zem u zítky před Timmym.Najdete stopy po žebříku .Klikněte nahoře na trám/beam/nad dveřmi.Až si promluvíte ,tak se vraťte zpátky k domu a jděte do zadní části domu,za kůlnu.
Dick
Prozkoumejte kombinézu pověšenou na šňůře,najdete klíč,kterým si otevřete dveře naproti.Vstupte do přístavku,kde se maluje.Otevřete bednu a z ní si vezměte kladku a lano.Vezměte si kleště nalevo na barvě a hadr na stole napravo. Vraťte se na Old Inn.Přehoďte lano přes trám nad dveřmi.Dick vyleze nahoru ke dveřím,ale dveře jsou zamčené. Použijte kleště na dveře-žádný výsledek. Spojte hadr a kleště v inventáři a opět je použijte na dveře.Konečně dveře otevřete. Julian a Dick projdou dovnitř,najdou tu svázaného Eddyho.Objeví se Gregory a Frank, brutální idiot.Po chvilce jeho debilních keců přivážou Juliana a Dicka ke sloupu.Použijte rozbité kusy sklenice na Dicka. Dick automaticky rozváže Juliana a Eddyho. Zatáhněte za řetěz na stěně,otevře se tajná chodba, ale dveře nezůstanou nahoře. Vezměte si barovou stoličku a klikněte s ní na páku nahoře u řetězu.Páka je zrezivělá,takže použijte štětec s máslem a potom použijte štětec na páku.Konečně se páka pohnula. Klikněte na řetěz. Tajné dveře se otevřou a zůstanou nahoře.Klikněte na prostor za tajnými dveřmi,Dick tam vleze a najde tam nějaké ubrusy a mýdlo. Klikněte ubrusy na Dicka. Nyní nalíčíme past.Spojte v inventáři kladku a lano a to pak použijte na řetěz.Dick,Julian a Eddy se schovají,přijde Gregory s Ann a Georgem.Diví se proč jsou tajné dveře vytažené nahoru,jde se podívat a past sklapne,protože dveře sjedou dolů a Gregoryho uvězní.Vyjděte po schodech nahoru,vidíte,že idiot Frank tu hlídá a chodí sem a tam.Je tu také stále Timmy.Použijte píšťalku na George.George píská a Timmy rozptyluje Franka,který odejde. Použijte ubrusy na trám,slaňte dolů po provizorním laně. Vstupte do tajných dveří Smugglerovi jeskyně.
George
Julian a Dick odběhnou hledat pomoc. Eddy má plán- navrhuje namydlit skálu ,aby byla kluzká.Promluvte jak s Ann tak s Eddym. Ann odejde nabrat vodu. Promluvte si s Eddym,z odpovědí vyberte tu první a pak třetí.Eddy odejde pro síť z rybářské loďky.Ann se vrátí s vědrem plným vody.Použijte vodu na zadní skálu/viz obrázek/. Pak použijte na tuto skálu mýdlo . Eddy se vrátí se sítí. Použijte síť na přední skálu/front rock/nalevo od Ann. Použijte kolíky z inventáře na ukotvení sítě .Promluvte s Eddym.Eddy má další plán-použít lepidlo na skálu.Použijte lepidlo na přední skálu/v dolní části/. Po chvilce přijdou Frank a Gregory,chytí se do pasti.Julian a Dick přivedou pomoc,přijde s nimi policista.Policista vám blahopřeje a vy pozvete Eddyho,aby se k vám připojil pro zbytek prázdnin.Konec hry.
Čeština
Demo
Recenze