Jdi na obsah Jdi na menu
 

Everlight – Elfen an die Macht!

26. 1. 2011

TOPlist

Everlight – Elfen an die Macht!
27.listopadu 2007 Autor návodu: Karel Frey
Úvod
Venku prší jako z konve a Melvin už je úplně promočený. Rozhodne se tedy vyhledat přístřeší nejbližšího obchodu, aby se zde trochu osušil. Majitel obchodu pan Teeth Melvinovi vysvětlí, že zde prodává kouzelné svíčky. Melvin tomu nechce uvěřit a tak mu pan Teeth ukáže malou demonstraci. Pan Teeth nejprve použije své prsty jako zapalovač a umístí hořící plamínek na stůl. Poté plamínek přikryje kalíškem a umístí na stůl další dva. Nakonec všechny tři kalíšky bez sebemenšího doteku promíchá a požádá Melvina, aby ukázal na kalíšek pod kterým je plamínek schovaný. Zvol kterýkoliv z nich a Melvin vždy uhodne ten správný. Napodruhé sice pan Teeth promíchá kalíšky ještě rychleji, ale ať už zvolíš kterýkoliv, Melvin opět uhodne ten správný. Pan Teeth Melvinovi řekne, že má určitě magické vlohy. Melvin se přiznává, že než zvolil kalíšek, cítil v ruce jakési chvění a tím plamínek rozpoznal. Pan Teeth Melvinovi prozradí, že pokud se chce dozvědět o magii něco více, musí se vydat na magickou pouť. Musí najít duchovního průvodce, s jehož pomocí pozná všechny druhy strachu. Tento průvodce Melvinovi pomůže obstát ve zkouškách kterými musí projít, aby dokázal využít strach ke svému prospěchu. Když Melvin strach přemůže, naučí se ovládat magii. Melvin s touto lákavou nabídkou souhlasí. Začne tedy pozorovat plamen svíčky a najednou mu před očima mizí okolní svět.
Kapitola 1 – Strach ze selhání
Melvin se nečekaně objeví v neznámém středověkém městečku. A než se stačí rozkoukat, už na něj někdo volá. Je to malá okřídlená víla, která je uvězněna v kleci zavěšené na stromě. Promluv si s ní. Jmenuje se Fenny a prosí Melvina, aby jí vysvobodil. Melvin se diví, že si víla neumí zámek klece odemknout sama. Fenny mu ale vysvětluje, že když je zamčená, ztratila své kouzelné schopnosti. Proč ale žádá právě Melvina aby jí vysvobodil, když o to mohla požádat kohokoliv jiného z města? Za tím něco bude. Jak ale tu klec otevřít?. Kalíšky které máš v inventáři ti asi moc nepomohou. Seber větev ze země pod klecí a bouchni s ní do stromu. Po třetím úderu se dvířka klece otevřou a šťastná Fenny vylétne ven. Důkladně si s ní promluv, dozvíš se důležité informace. Fenny Melvinovi bez okolků oznámí, že je jeho duchovní průvodce a že ho vyšle celkem do pěti zkoušek. Neví sice, jak budou zkoušky probíhat ale jisté je, že Melvin musí poznat několik druhů strachu: strach ze zklamání, strach ze samoty, strach ze selhání, strach ze smrti a strach ze strachu. Kromě toho bude ještě Melvinovým úkolem osvobodit městečko Tallen z podivného prokletí. Když totiž zapadne slunce za obzorem, změní se jeho mírumilovní obyvatelé k nepoznání. Melvin musí přijít na to proč to tak je, aby mohl kletbu zrušit. Nejprve bude nutné zjistit nějaké informace od městských úředníků. Po skončení rozhovoru dostaneš od Fenny mapu městečka, která se aktivuje kliknutím na ikonu kompasu v pravé části inventáře. Pomocí této mapy se nyní můžeš rychleji přesouvat mezi jednotlivými lokacemi. Zatím zůstaň kde jsi a vejdi do budovy radnice, která je přímo za tebou. V chodbě radnice si všimni číselníku na zdi s pořadovým číslem 0013. Promluv si s vrátným Jorogem, který má očividně špatnou náladu. Pustí tě dál, pokud budeš na řadě. Zeptej se ho tedy, zda ti přidělí pořadové číslo. Dostaneš od něj lístek s číslem 9988. To máš tedy před sebou slušnou frontu! Promluv si s Jorogem znovu a trochu ho vyprovokuj. Vynervovaný Jorog vyndá placatici a trochu si z ní lokne pro uklidnění. Vyjdi z radnice a venku pokračuj okolo stromu doleva. Dojdi k budově hostince, nad jehož dveřmi visí vývěsní štít a vstup dovnitř. Nejprve seber z nejbližšího stolu rybí polévku. Poté si promluv s hostinským Olofem, který evidentně moc inteligence nepobral. Melvin se diví, že zde nejsou žádní hosté. Vyjdi z hostince a venku pokračuj doprava okolo radnice až na hlavní ulici. Všimni si obřího stromu vedle zdi radnice. Pokračuj vpravo a spatříš budovu knihovny se zvláštním nápisem nad vchodem: „Nic neznáme, ale to je nepodstatné.“ Zkus nabídnout toulavé kočce rybí polévku. Melvin to neudělá, jelikož by pak chodila stále za ním a Fenny se koček bojí. Jdi vpravo k poštovnímu stánku a promluv si s pošťákem Svenem. Ten Melvinovi vysvětlí, jak funguje rozesílání pošty. V řemeslné dílně vedle stánku se vyrábí magické kapsle. Do kapsle se vloží dopis a kapsle je pak pomocí potrubního mechanismu u stánku vystřelena do vzduchu. Po chvilce letu kapsle přistane u příjemce dopisu, pro kterého to může občas být i bolestivé. Také se dost často stává, že kapsle uvízne v koruně obřího kaštanu vedle radnice. Sven proto podal na radnici žádost, aby mohl kaštan pokácet. Už sice dostal povolení, ale neví jak to udělat, aby strom nepadl nesprávným směrem, třeba na jeho stánek. Po skončení rozhovoru vejdi do knihovny. Trochu se zde porozhlédni. U psacího stolu visí nůžky, které si vezmi. V horní polici skříně vedle stolu najdeš knihu o magických tvorech. Prohlédni si jí v inventáři (levé tlačítko myši). V prostřední polici skříně ještě najdeš úřední listinu. Přečti si jí. Jedná se o zákaz používat ve městě jako magický symbol hlavu Anubise. Vedle skříně je na stojanu položená mísa s bonbóny, které vypadají opravdu lákavě. Zkus si jich pár vzít, ale Melvin se nejprve musí zeptat knihovníka. Na podlaze je položená miska s jedem, kterého si myši naneštěstí vůbec nevšímají a dál vesele pobíhají po celé knihovně. Promluv si s knihovníkem Jonasem. Melvin se dozví zajímavé informace. Knihovna byla založena před 100 lety Adamem Janusem, ale tenkrát v ní ještě nebyly žádné knihy. Jonas už zde pracuje dlouho, ale i přesto je to méně let, než jak dlouho už Jorog pracuje na radnici. Jonas je rád, že si myši políčeného jedu nevšímají, jelikož by nerad usmrtil tato roztomilá zvířátka. Bonbóny mají pro změnu přilákat do knihovny mladé, aby si přečetli alespoň jednu knihu. Ale i toto nezabírá. Tvorové z knihy zde žili dříve, ale dnes už jich je velmi málo a jsou plaší. Proto také nikdo neví, kde se zdržují. Rybí polévku Jonas odmítá jako návnadu na myši použít, jelikož příliš zapáchá. Přesto by se rád myší zbavil. Po skončení rozhovoru dojdi k míse s bonbóny a pár si jich vezmi. Vyjdi ven před knihovnu a dej kočce čichnout k rybí polévce. Vejdi znovu do knihovny a kočka tě bude následovat. Promluv si opět s Jonasem a znovu mu nabídni rybí polévku, jako řešení jeho myšího problému. Jonas tentokrát Melvinovu nabídku přijme a nakrmí kočku rybí polévkou. Kočka je ráda že našla nového chlebodárce. Okamžitě začne honit bezstarostné myši, které strachy utečou pryč z knihovny. Jonas je šťastný že se přirozeným způsobem zbavil myší a ty svojí evakuaci přežily ve zdraví. Ještě Melvina požádá, aby odnesl misku s jedem pryč. Seber misku z podlahy a opusť knihovnu. Nyní se vydej ulicí nalevo mezi knihovnou a věží radnice, která vede ke mlýnu. Prostřední dům v ulici musí jistě patřit nějakému zámožnému občanovi. Barabizna vedle naopak určitě patří Jorogovi, jelikož její dveře jsou rozbité. Na protější straně ulice je vyhlídka nad propastí. Škoda že s sebou Melvin nemá videokameru! Dojdi až ke mlýnu, kde smutně kňučí přivázaný pudl. Promluv si s Marlene, která zde věší vyprané prádlo. Ta nemá na nějaké klábosení čas, jelikož chce mít svojí práci brzy hotovou. Vrať se pěšky nebo pomocí mapy na hlavní ulici a pokračuj okolo poštovního stánku dál doprava, až dojdeš k městské bráně. Trochu se zde porozhlédni a poté si promluv s kovářem Simonem. Ten je vždy připraven vyrobit vše co jen kovář může. Simon umí vyrobit nejen meče, štíty a dveřní kování, ale také umělecké kované předměty a postroje pro koně. Pracuje velmi kvalitně, takže jeho výrobky vždy dlouho vydrží. Proto také u něj málokdo kupuje něco nového a Simon je díky tomu na pokraji bankrotu. Po skončení rozhovoru popojdi k bráně a zkus sebrat uniformu ze strašáka napravo. To ale Melvinovi druhý strážce nedovolí. Promluv si s ním. Jmenuje se Wulf. Melvin se od něj dozví, že uniforma je majetkem městské stráže. Dále mu Wulf prozradí, že město šetří a tak byl jeho kolega nedávno propuštěn a nahrazen strašákem. Wulf hlídkuje u brány proto, aby se do města nedostali zločinci, loupežníci nebo vlci z nedalekého lesa. Po skončení rozhovoru přistup ke krámku s veteší nalevo od brány a prozkoumej udici, která by se ti mohla hodit. Poté si promluv s majitelem obchodu Raimundem. Ten Melvinovi vnucuje měděnou brož, která je zaručeně pravá a chce za ní 5 zlatých mincí. Obyčejná udice pak stojí neuvěřitelných 132 zlatých mincí. Promluv si s ním znovu o broži a nyní už stojí 6 zlatých mincí. To je ale vydřiduch! Raimund odejde brož vyleštit do svého krámku. Využij jeho nepřítomnosti a vezmi si rychle udici, kterou ti před chvílí nabízel. Poté co se Raimund vrátí, Melvin brož odmítne a tak jí Raimund znechuceně zahodí. No vida, takhle se musí obchodovat! Seber brož ze země. Poté vejdi do magického obchodu, jehož vývěsní štít je Simonova umělecká práce. Uvnitř obchodu je spoustu zajímavých věcí, které můžeš prozkoumat. Také je zde akvárium s mluvící žábou, se kterou můžeš pohovořit. Žába Melvinovi prozradí, že má s majitelkou obchodu Faridou podepsanou dvouletou smlouvu a umí obstojně předpovídat počasí. Také trochu povykládá o tom, jak se Farida chová v noci. Nic zajímavějšího Melvin nezjistí. Prozkoumej sošku Anubise, která je položená na podlaze pod akváriem. Ze stolku vedle vchodu si vezmi sklenici s kouzelným inkoustem. Na pultu najdeš propagační leták na omlazující prostředek. Pokud si ještě náhodou vezmeš láhev s džinem položenou před pultem nebo kouzelný prach z pravé strany pultu, budeš muset tyto věci před odchodem z obchodu vrátit na své místo. Promluv si s Faridou. Kouzelný inkoust si Melvin může vzít zadarmo, ale sošku Anubise neprodá Farida za nic na světě. Údajně se v noci proměňuje v obřího hlídacího psa a Farida ani vlastně neví kde se tu vzala. Může za to kletba, jelikož lidé už si ráno nepamatují co dělali v noci. Soška se prostě jednoho dne v obchodě objevila. Melvin chce koupit ještě další věci, ale nemá na ně zatím peníze. Po skončení rozhovoru vyjdi ven z obchodu. Farida zde ze štaflí natírá jeho fasádu. Jdi opět na hlavní ulici a nyní odboč do ulice pod kopcem, která je napravo mezi řemeslnou dílnou a knihovnou. Sotva tam Melvin dorazí, zaslechne hádku mezi dvěma obyvateli města. Všimni si četných otvorů u druhého domu v ulici. Že by zásahy poštovními kapslemi? Promluv si s Waltem, který sedí na verandě tohoto domu. Považuje se za nejbohatšího muže ve městě a má monopol na výrobu magických kapslí. Po skončení rozhovoru se jdi podívat na dva rozhádané sousedy k jejich domům napravo. Promluv si s Daphne. Celý spor je o tom, že některé větve jejího mrkvového stromu částečně přerůstají přes plot k sousedovi Hieronimusovi. Ona chce nyní strom očesat, ale soused jí nedovolí vstoupit na svůj pozemek. Daphne už podala na radnici žádost o vyřešení sporu a dostala od Joroga lístek s pořadovým číslem 13. Nyní čeká pouze na to, až budou oba pozváni městskými úředníky k pohovoru. Lístek s číslem 13 by se Melvinovi hodil, ale Daphne mu ho samozřejmě za ten jeho nevymění. Po skončení rozhovoru zkus na mrkvový strom použít jed v misce, který jsi sebral v knihovně. Fenny ale Melvina upozorní, aby nevyváděl hlouposti. Promluv si s Hieronimusem. Ten samozřejmě také říká že je v právu, stejně jako to o sobě tvrdí jeho sousedka. Ukonči rozhovor a pokračuj dál ulicí. Promluv si s chlapcem Pimpfem. Ten se Melvinovi pochlubí, že umí jezdit a blbnout na skejtu. Oba staří sousedé mu ale vždy za jeho akrobatické kousky vynadají, div že nedostanou infarkt. Pimpf Melvinovi navrhne, že mu něco ze svého umění předvede, když mu za to dá nějaké sladkosti. Nabídní mu tedy bonbóny z knihovny. Pimpf jde tedy na věc a předvede Melvinovi několik parádiček včetně přeskoku odpadkového koše. Tím na sebe samozřejmě upozorní Daphne a Hieronimuse. Využij jejich nepozornosti a rychle použij jed na mrkvový strom. Strom během vteřiny uschne a ztratí veškeré listí i mrkve. Šokovaná Daphne vyhodí svůj pořadový lístek do odpadkového koše. Seber z koše lístek s číslem 13 a přesuň se před radnici. Vejdi do radnice a promluv si s Jorogem (4.volba). Melvin mu odevzdá lístek a nyní již může jít za městskými úředníky. Pokračuj tedy chodbou směrem napravo a na jejím konci si všimni klíče na věšáku. Ten ale Jorog ostražitě hlídá. V kanceláři úředníků Valeriuse, Hokuse a Adamuse se nejprve trochu porozhlédni a poté si postupně se všemi promluv. Nejprve si Melvin s radními vysvětlí nedorozumění s nesmyslným číslem, které dostal od Joroga. Poté jim nabídne, že se pokusí zrušit kletbu, která je nad městem. Radní ale nejsou jednotní v tom, zda mohou Melvinovi důvěřovat. Mají totiž špatnou zkušenost s jednou slečnou v červené čepici a jejími feministickými názory. Nejedná se náhodou o červenou karkulku? Hokus je ale toho názoru, že by měl Melvin dostat šanci a tak ho chce podrobit určité zkoušce. Nejprve se má Melvin ubytovat na náklady radnice v hostinci a druhý den má začít pátrat po tom, kdo v noci střílí na Waltův dům. Nakonec se ještě Melvin dozví, kdo má jaké kompetence. Valerius má na starosti právo a zákony, Hokus je odpovědný za chaos a magii a Adamus ručí za finance. Po skončení rozhovoru vyjdi ven z radnice a dojdi do hostince. Promluv si s Olofem a objednej si u něj pokoj pro hosty. Olof se diví, že Adamus Melvinovi pokoj zaplatí. Dá mu klíč a také ho upozorní, že pokud by si chtěl přivlastnit ručníky, skončí venku uvězněný v kleci. Fenny se začne ihned obhajovat, že to nebyl její případ. Melvin si poté trochu v pokoji odpočine a večer sejde dolů do výčepu. Od teď se můžeš přepínat mezi dnem a nocí pomocí ikony v pravé části inventáře (vedle mapy). Nyní Melvin konečně vidí, jak se v noci změnilo chování obyvatel města. Tak třeba kovář Simon má evidentně naváto a i přesto se dožaduje dalšího alkoholu. Promluv si s Olofem, který je velice zaneprázdněn. Poté si promluv s Hokusem sedícím u výčepního pultu. Ten už má také něco vypito. Je to pěkný vtipálek a rád si dělá legraci ze svých kolegů. Pochlubí se Melvinovi, že má u sebe kýchací prášek. Požádej ho o něj a předlož mu návrh, co chceš s kýchacím práškem udělat: 
Chtěl bych Valeriusovi nasypat do spodních kalhot dávku kýchacího prášku, zatímco se nic netušící oběť bude ve dne příjemně ohřívat u krbu, a tak se nakonec bude plazit v prachu.
Jsou to odpovědi v pořadí 3, 2, 3 a 1. Hokusovi se Melvinův nápad zalíbí a tak mu kýchací prášek věnuje. Nyní si promluv s Marlene. Ta se doma nudí a tak zde může alespoň vyslechnout nějaké drby. Marlene ovšem touží po romantickém milovníkovi, se kterým by ráda trávila večery ve mlýně. Zde raději pije mléko, jelikož alkohol má na ní silné účinky a muži potom před ní prchají. Po skončení rozhovoru si promluv ještě se Simonem. Ikdyž si to nechce přiznat, je totálně opilý. Při nabídce hazardní hry Simon Melvinovi suše sdělí, že je bez peněz a nemá na hraní náladu. Po skončení rozhovoru opusť hostinec. Venku spatříš Svena, který zde pomateně pobíhá s mečem a vyhrožuje, že někoho zabije. Mluvit s ním tedy nemá smysl. Vejdi do radnice. Spatříš zde zvrhlého Valeriuse, který mučí skřípavým zvukem svého kolegu Adamuse, přivázaného k psacímu stolu. Chce z něj dostat přiznání, že ho Walt donutil podepsat slevu na daních. Valerius je tedy v noci diktátor a sadista, zatímco Adamus nenávidí předpisy a vyhlášky, které ve dne podepisuje. Vyjdi ven z radnice a jdi do hlavní ulice. Promluv si s Waltem, který žebrá před knihovnou. Zatímco přes den je pyšný a bezcitný, v noci je Walt laskavý a vděčný. Vejdi do knihovny abys zjistil, co zde vyvádí Jonas. Ten je ve dne přívětivý, miluje knihy a odmítá každou novou věc, zatímco v noci je z něj fanda nejmodernější techniky. Navíc je nevlídný a nechce být nikým rušen, jelikož pracuje na svém stroji připomínající obří mobil. Otevři boční dvířka stroje a vyndej z něj magnet ve tvaru podkovy. Vyjdi ven z knihovny a přesuň se na ulici ke mlýnu. Pudlík nám nějak vyrostl! Přesuň se k městské bráně a promluv si s Wulfem a Raimundem. Wulf se nyní projevuje jako pěkný strašpytel. Zatímco ve dne byl hrdý na svou práci u městské stráže, dělá jí v noci pouze z donucení. Raimund zase nenabízí nic zajímavého na prodej, ale stal se z něj Filozof. Cituje nějakou báseň a pořádně se v tom vyžívá. Přesuň se na ulici pod kopcem a všimni si otevřeného okna u domu Daphne, ze kterého vychází červené světlo. Vejdi tedy dovnitř. Zjistíš, že tato přívětivá stará dáma provozuje v noci doma erotický salón. Popojdi vpřed a seber ze stolku zápalky. Obejdi postel na které jsou položeny rozličné masochistické pomůcky a promluv si s Daphne. Ta Melvinovi nabízí erotickou masáž, ale ten to raději odmítne. Přepni se z noci na den a nestačíš se divit jak se to v domě změnilo. Popojdi doprava a spatříš Daphne, která žehlí prádlo. Počkej až se nebude dívat a vezmi si špendlíky, které jsou zapíchnuté v jehelníčku na kuchyňské lince. Zkus ještě sebrat prostředek na potenci z okraje linky, ale Daphne to Melvinovi nedovolí. Promluv si s ní o tom. Melvinovi nejde na rozum, že má stará počestná dáma něco takového doma. Daphne si zase myslí, že jí sem tu věc někdo úmyslně podstrčil. Nakonec tedy Melvinovi lahvičku potenčního prostředku věnuje. Vyjdi ven a dojdi k Waltovi, který sedí jako obvykle na terase svého domu. Promluv si s ním o střelbě na dům. Walt má podezření na Faridu, protože ho tak jako tak nemá moc v lásce. Přesuň se k městské bráně a promluv si s Faridou, která stále natírá fasádu svého obchodu. Nemá čas na vybavování a její obchod je dočasně zavřený. Přesto si ale Melvinovi postěžuje, že má rozviklané štafle. Co takhle vyzkoušet jak pevný a kvalitní je vývěsní štít? Použij na Faridu kýchací prášek. Fenny Melvinovi ráda pomůže s tímto zábavným úkolem a foukne Faridě prášek přímo do obličeje. Farida začne kýchat, ztratí rovnováhu a tak se na poslední chvíli zachytí za vývěsní štít. Farida se dlouho neudrží, spadne na zem a po chvilce přistane na zemi také štít. A ještě k tomu se rozláme na několik kusů. Kovář Simon se zhrozí nad svým zničeným uměleckým dílem a tak mu Farida nabídne, že jí může rozbitý štít levně opravit. Farida poté vejde do svého obchodu. Vejdi tam též. Promluv si s Faridou o střelbě na dům a o Waltovi. Farida ho sice nemá moc v lásce ale i přesto odmítá, že by v noci na jeho dům střílela. Po skončení rozhovoru si promluv s Fenny. Zvol pár otázek (2.možnost) a zeptej se jí na Faridu. Fenny navrhne, že by bylo dobré prozkoumat ulici mezi domy Daphne a Walta, která vede ke kopci za městem. Ukonči rozhovor a podívej se na mapu. Zjistíš že na kopci je nyní zpřístupněna poustevníkova jeskyně. Přesuň se tam. Nejprve prozkoumej hromadu odpadků vedle stromu. Poté popojdi napravo k jeskyni a promluv si s meditujícím poustevníkem Kalasem. Zeptej se na podivné věci, které se dějí v noci ve městě. Kalas tvrdí že o ničem neví, jelikož medituje i v noci. To je ale divné. Že by na něj kletba nepůsobila? Melvin se též dozví, že hromada odpadků pochází od turistů. Kalas měl kvůli tomu dříve hlídacího psa, který však utekl a už se nevrátil. Melvin mu popíše sošku psa z magického obchodu a vida, popis sedí perfektně. Po skončení rozhovoru ještě prozkoumej hrací karty na stole v jeskyni a poté se přepni na noc. Kalas zde měl meditovat a místo toho je pryč. To je divné. Ani Faridu a Joroga ještě Melvin v noci nepotkal. Přesuň se před radnici a zajdi do hostince. Zeptej se Simona, jestli si nechce zahrát skořápky. Simon je kupodivu při penězích a tak souhlasí. Melvin mu předvede své umění a obehraje tak zkoprnělého kováře o 40 zlatých mincí. Nyní už Melvin může jít nakoupit vše co potřebuje. Přesuň se k městské bráně a přepni se na den. Vejdi do magického obchodu a promluv si s Faridou. Nejprve se zeptej zda hraje karty a zjistíš, že je v tomto oboru přebornice. Poté od ní kup kouzelný prach. Nyní (pokud si to již neudělal dříve) prozkoumej láhev s džinem. Promluv si s Faridou znovu a požádej jí, zda by ti džina neprodala. Farida nejprve nadhodí přemrštěnou cenu, ale poté se spokojí s tím, kolik má Melvin peněz u sebe a láhev s džinem mu prodá. Přesuň se k jeskyni a promluv si s Kalasem. Sděl mu své podezření, že v noci hraje karty s Faridou. Kalas se ale dušuje, že o ničem takovém neví. Proč má ale v jeskyni karty a u Faridy v obchodě je pro změnu jeho pes? Promluv si s Kalasem ještě jednou a navrhni mu, že na karty vyliješ kouzelný inkoust. Pokud bude v noci karty skutečně hrát, pozná se to ve dne pomocí kouzelného prachu. Kalas s Melvinovým návrhem souhlasí. Vejdi tedy do jeskyně a použij na karty kouzelný inkoust. Poté se přepni na noc. Kalas už asi odešel na partičku s Faridou, jelikož karty na stole nejsou. Přesuň se k městské bráně a použij na Fenny láhev s džinem. Melvin se tak od džina dozví, že je ve skutečnosti strašidlo, které jistý čaroděj uvěznil do láhve. Jeho strašidelné schopnosti tak jako tak působí pouze na bázlivé lidi. Jednoho kandidáta má Melvin přímo před nosem. Použij tedy láhev s džinem na Wulfa. Ten samým leknutím na chvilku zcepení, takže toho využij a seber strážní uniformu jeho náhradnímu kolegovi. Přepni se na den a vejdi do magického obchodu. Požádej Faridu zda by s tebou nezašla za Kalasem vyjasnit si jisté věci. Farida po chvilce přemlouvání souhlasí a odejde společně s Melvinem k poustevníkově jeskyni. Melvin oba požádá aby mu ukázali ruce a použije na ně kouzelný prach. Kalasovi i Faridě prsty na rukou zmodrají a tudíž je jasné, že se v noci oddávají karbanu. Farida na základě zjištěných skutečností tvrdí, že sošku psa získala legálně. Kalas jí ale obviňuje, že při hře určitě použila nějaká kouzla nebo triky, aby ho o sošku připravila. Kalas chce svojí sošku za každou cenu zpět. Po poradě s Fenny dospěje Melvin k závěru, že Farida asi omylem střílí na Waltův dům, jelikož chce zasáhnout Kalasovu jeskyni. Fenny Melvinovi připomene, že má od městské rady za úkol tento problém vyřešit. Promluv si s Kalasem. Ten Melvinovi slíbí, že se nepokusí sošku Faridě ukrást. V noci prý ale za sebe neručí. Přesuň se před radnici a vejdi dovnitř. Promluv si s radními o všem co jsi zjistil ohledně střelby na Waltův dům, Kalasovi, Faridě, jejich hráčské vášni a sporu o sošku. Jelikož však za hazard hrozí trest smrti, Melvin raději řekne, že si se svým tvrzením není stoprocentně jistý. Vyjdi ven před radnici a požádej Fenny o radu, jak sošku psa vrátit Kalasovi a tím vyřešit problém se střelbou na Waltův dům. Fenny má nápad, že by bylo dobré obstarat vhodnou úřední listinu, předat jí Faridě v převleku za městskou stráž aby nepojala podezření a tím jí donutit sošku odevzdat. Jak jen ale potvrzenou listinu získat? Přepni se na noc a vejdi do radnice. Dojdi až ke stolu Adamuse úplně napravo. V inventáři ustřihni nůžkami spodní část úřední listiny o zákazu symbolů Anubise, kterou jsi našel v knihovně. Tím získáš ustřiženou úřední listinu bez podpisu a pečeti, kterou vlož do pořadače na stole. Vyjdi ven před radnici a přepni se na den. Na nástěnce vedle vchodu visí potvrzená ustřižená listina, kterou si vezmi. Přesuň se k městské bráně a vezmi si na sebe strážní uniformu, kterou máš v inventáři (levé tlačítko). Melvin si jí dojde obléknout mezi domy. V přestrojení za stráž vejdi do magického obchodu. Ještě předtím však dá Fenny Melvinovi poslední instrukce jak s Faridou mluvit, aby jeho lest neprokoukla. Hlavně se nesmí zmínit přímo o sošce. Na to musí přijít Farida sama že jí má odevzdat. Melvin by měl hlavně působit autoritativně. Farida Melvinovi ještě připomene, že se jedná o jednu z jeho zkoušek, ve které musí překonat strach ze selhání. Melvin tedy vejde do magického obchodu. Promluv si s Faridou. Pokud odpovíš špatně, bude nevěrohodně působící Melvin vyhozen pomocí kouzla ven z obchodu. Správné odpovědi jsou následující:
- Jsem zde, abych zabavil zakázané magické symboly.
- Hlava Anubise.
- Zde mám oficiální listinu s Adamusovým podpisem.
- Jde o bezpečnost města.
- Městská rada se domnívá, že kletba má něco společného s uctíváním mrtvých, proto je Anubis v podezření.
- Hokus našel ve starých spisech důkaz, že existuje souvislost mezi šakaly a prokletými městy. Má to být nyní důkladně prošetřeno.
- Bude to prý k užitku jen tehdy, pokud zabavím doopravdy vše, na čem je zobrazena hlava Anubise.
- Můžeš si stěžovat kde chceš, ale do té doby musí být vše nápadné uschováno u radních.
- Myslím že to můžeme omezit na vysoce magické předměty. Takové laciné kouzlo s hlavou Anubise přece nebude způsobovat žádnou kletbu.
- Mohl bych se podívat na všechny symboly u kterých je podezření, že způsobují škodlivá kouzla, co ty na to?
Správné odpovědi jsou tedy v pořadí 2, 4, 1, 2, 2, 3, 2, 1, 3 a 1. Po skončení rozhovoru dostane Melvin od Faridy sošku Anubise. Poté vyjde ven z obchodu a převlékne se zpět do civilu. Fenny mu ještě pogratuluje, že ve zkoušce obstál. Nyní se přesuň k jeskyni a dojdi ke Kalasovi. Promluv si s ním a dej mu jeho sošku. Poté se přesuň na radnici a poinformuj úředníky o úspěšném splnění tvého úkolu.
Kapitola 2 – strach ze samoty
Nyní už radní Melvinovi naprosto důvěřují a proto mu ochotně sdělí další informace týkající se kletby. Promluv si nyní důkladně se všemi třemi. Začni u Adamuse. Ten se stará o finance města, aby jeho kolegové zbytečně neutráceli. O svých nočních aktivitách nechce moc mluvit, jelikož se za ně stydí. O kletbě toho neví nic víc než ostatní. Hokus toho bude určitě vědět více. Adamus Melvina trochu seznámí s dějinami města. Městský historik Hieronimus ovšem zná dějiny určitě podrobněji. Město Tallen se stalo známé díky svým stromům s magickou pryskyřicí, která se používá dodnes. Bylo založeno před pěti sty lety čtyřmi kouzelníky, kteří též vymysleli mnoho užitečných vynálezů. Například stroj na střílení poštovních kapslí. Na jejich počest jim byla vytesána socha, která je však věčně znečištěna od ptáků. Zakladatelé měli údajně uprostřed hlubokého lesa magickou věštírnu. Dnes již ale nikdo neví, kde se přesně nachází. Když se Melvin zeptá na daně, odpoví mu Adamus že to není jeho starost. Nyní si promluv s Hokusem, který je odpovědný za magii. Ten je vcelku v klidu a je s kletbou smířen. Myslí si, že se jedná o neovlivnitelnou kletbu, která byla určitě způsobena nějakým experimentem nebo katastrofou. Od Adamuse se ale Melvin před chvílí dozvěděl, že rok 217 byl sice dle kronikáře těžkým obdobím, ale žádný zvláštní úkaz nebo přírodní katastrofa tehdy město nepostihla. Na závěr si promluv s Valeriusem. Také on neví o kletbě nic víc než už zjistil Melvin. Ví pouze to, že vše začalo asi před týdnem. Možná je za to odpovědná pradávná příhoda, na kterou si už ale dnes nikdo nepamatuje. Po skončení rozhovoru se vydej ven z radnice. Na chodbě zjistíš, že zde Jorog není, takže seber z věšáku klíč od sklepa. Vyjdi ven před radnici a Melvin si všimne neznámé dívky. Promluv si s ní. Jmenuje se Laura a je to vnučka radního Valeriuse. Bude zde pár týdnů u svého dědečka na návštěvě. Laura Melvinovi prozradí, že Valerius je hrozně nepořádný a několik tajných městských dokumentů má dokonce i doma. Laura je ochotná některý z nich Melvinovi přinést. Melvin má zájem o dokumenty týkající se kletby. Ta na Lauru nepůsobí, jelikož zde trvale nežije. Je jí ale divné, proč Valerius každou noc tráví na radnici a nemá ani představu co tam dělá. Lauře je též velmi sympatická víla Fenny. Ta Melvinovi po skončení rozhovoru s Laurou též sdělí své dojmy. Nyní popojdi k budově radnice a použij klíč na poklop od sklepa napravo vedle její zdi. Vejdi do sklepa a trochu se zde porozhlédni. Je zde spoustu zajímavých věcí , které lze prozkoumat (asi nejvíce překvapující jsou krabice s počítačovými hrami na polici vedle vchodu). Poté jdi vlevo a ve spodní polici regálu najdeš poškozený gramofon. Ještě více vlevo si vezmi rachejtli opřenou o zeď. Vyjdi ven ze sklepa, zajdi do hostince a promluv si s Olofem. Ten prý určitě postižen kletbou není a ani si nepamatuje co se zde v noci přihodilo. Je rád že mu jdou kšefty. Jediné co ho dnes ráno překvapilo byly dámské kalhotky, které našel ve sklenici od piva. Po skončení rozhovoru zkus sebrat rybu, která je položená na starých novinách na výčepním pultu. Olof to Melvinovi nedovolí a diví se, co by se starými novinami dělal. Po jejich prozkoumání Melvin zjistí, že jsou 50 let staré a je v nich zajímavý článek s titukem „Radnice je celá v Plamenech“. Přesuň se do ulice pod kopcem a promluv si důkladně s Hieronimusem. Ten si jako obvykle postěžuje na Daphne. Na Faridu, Walta a Pimpfa má ale také negativní názor. Ohledně založení města je mu známo, že jeho poloha byla zvolena kvůli magické pryskyřici. Jeho tři zakladatelé se jmenovali Valerian, Pokus a Adamian. Netvrdil Adamus že zakladatelé byli čtyři? Ohledně minulosti kletby neví Hieronimus překvapivě nic. Hieronimus byl dříve vynikající iluzionista a tak předvede Melvinovi jeden ze svých triků. Poté ho pošle za Jonasem do knihovny, kde může získat potřebné informace. Po skončení rozhovoru však nejprve zajdi za Daphne do jejího domu a promluv si s ní. Melvin jí sdělí své poslání osvobodit město od kletby. Vyjdi ven na ulici a promluv si ještě s Waltem. Jako projev vděčnosti za vyřešení problému se střelbou na dům věnuje Melvinovi šálek silné kávy. Přesuň se na hlavní ulici. Před knihovnou stojí Pimpf, který zde prodává dnešní noviny. Promluv si s ním. Pimpf si přivydělává jako kamelot, aby si mohl koupit drahé značkové hadry. Dnešní noviny ale nejdou moc na dračku, jelikož se v Tallenu poslední dobou nestalo nic zvláštního. Pimpf je náruživý milovník kávy ale dnes si ještě žádnou nedal. Melvin se od Pimpa dozví fámu, že existuje tajný východ z vězení. Nabídni Pimfovi kávu. Tomu se chce po jejím vypití na záchod. Melvin mu slíbí, že dá pozor na jeho balík novin a Pimpf tedy na moment odejde. Jakmile zmizí, vezmi si z balíku jedny dnešní noviny. Pokud si je pročteš, nenajdeš tam opravdu žádnou zajímavost. Pimpf se vrátí a ty poté konečně vejdi do knihovny. U psacího stolu sedí Jorog, se kterým si promluv. Ten se ale bavit moc nechce, protože chce mít klid na čtení. Promluv si také s Jonasem. Ten Melvinovi poděkuje, že ho zbavil myší. Dále se od něj Melvin dozví, že má dokumenty o založení města, ale nesmí do nich nahlédnout nepovolaná osoba. Jonas může udělat výjimku, ale nechce být při tom přistižen. Je tedy potřeba, aby zde v žádném případě nebyl Jorog. Jak to je ale udělat? Všimni si, že je dovnitř slyšet Pimpf, který vyvolává novinové titulky. Toho by se dalo využít. Přesuň se k městské bráně a promluv si s kovářem Simonem. Ten právě vyrábí nejnovější model meče Excaliburu pro krále Artuše. Po skončení rozhovoru vejdi do magického obchodu a promluv si s Faridou. O kletbě nad městem toho moc neví, ale zkusí o tom něco zjistit ze své křišťálové koule. Zdá se že kletba působí i mimo město, neboť Sven se jí již jednou pokoušel zrušit. Farida nakonec Melvinovi věnuje prut na pečení ryb. Přesuň se před radnici a přepni se na noc. Vejdi do hostince a promluv si se Simonem o jeho chuti na rybu. Ten by si dal pečenou rybu rád, ale chuť na ní mu kazí zápach syrové ryby, která se válí na výčepním pultu. Tomu můžeš učinit přítrž. Použij v inventáři zápalky na opékací prut. Melvin dá poté Simonovi k voňavému prutu přičichnout. Simonovi se začnou sbíhat sliny a objedná si u Olofa pečenou rybu. Staré noviny se tudíž ocitnou v koši takže je rychle seber. Sice jsou neúplné, zmuchlané a smrdí od ryby, ale budou se ti určitě hodit. Přesuň se do ulice pod kopcem. Spatříš zde Hieronimuse, jak špehuje Daphne v ložnici jejího domu. To je tedy pěkný proutník. Promluv si s ním, ale on na svém chování nevidí nic špatného. Hieronimus by také byl rád mladší a tak mu nabídni leták, který propaguje omlazovací nápoj. Přepni se na den a vejdi do domu Daphne. Požádej jí zda by ti vyžehlila staré noviny. Dapne Melvinovi ráda vyhoví, jelikož je prý potřebuje do školy. Přesuň se na hlavní ulici a promluv si s Pimpfem. Upozorni ho na to že vypadá unaveně (2.volba). Pimpf se tedy znovu napije kávy a poté se opět odebere na záchod. Využij toho a polož na balík s novinami vyžehlené staré noviny. Poté co se Pimpf vrátí, diví se změněným novinovým titulkům. Přesto ale Melvinovi uvěří, že je to tou jeho konzumní kávou a začne staré novinové titulky vyvolávat. Zpráva o požáru radnice zvedne Joroga ze židle a tak okamžitě opustí knihovnu a běží se podívat co se na radnici stalo. Vejdi do knihovny a promluv si s Jonasem. Ten Melvinovi půjčí k nahlédnutí dokument o založení města. Přečti si ho v inventáři (pravé tlačítko). Píše se zde o třech zakladatelích města. Je tu ale jeden rozpor. Když se hlasovalo o konečné poloze města, byl při první volbě nerozhodný počet hlasů. Jak je to možné při třech voličích? Zdá se že je zde něco zatajeno. Fenny Melvinovi navrhne, aby podnikl cestu časem zpět a tak zjistil co zde nesedí. Ještě by to chtělo najít někoho, kdo by stroj času sestrojil. Promluv si ještě jednou s Jonasem a Melvin mu dokument vrátí. Přepni se na noc a promluv si s Jonasem znovu. Knihovník je technikou očividně posedlý a ve stroji času se vyzná. V každém případě ví, že nedávno jakýsi Alfred Dreistein jeden stroj času stavěl. Nefungoval však bez následků a tak byl jeho vynálezce městskou radou vyhnán z města. Jeho zařízení bylo zničeno a plány si vzal Valerius k sobě. Jonas by mohl funkční stroj znovu postavit z větší části bez plánů. Spirála však musí být postavena přesně podle plánu. Řekni Jonasovi, že mu plán obstaráš. Přesuň se před radnici a přepni se na den. Promluv si s Laurou. Ta je ochotná plány z domu jejího dědečka přinést, ale Melvin pro ní také musí něco udělat. Laura chce poslat dopis své kamarádce z domovského města. Chtěla tak učinit sama, ale pošta je zrovna ve stávce. Melvin s jejím návrhem souhlasí a tak mu Laura dopis předá. Přesuň se na hlavní ulici a promluv si se Svenem, který sedí v poštovním stánku. Ten stávkuje proto, že městská rada neschválila zvýšení cen za odesílání pošty. Cena kapslí naopak zvýšena byla. Sven tedy již dlouhou dobu každé odeslání dopisu doplácí ze svého, místo toho aby na tom vydělával. Po skončení rozhovoru se přesuň do ulice pod kopcem a promluv si s Waltem. Požádej ho, zda by ti nevěnoval jednu kapsli jako reklamní dárek. Walt je lakomec a tak chce za kapsli 7 zlatých mincí. Melvinův zájem o kapsle ale Walta nakonec obměkčí, a tak mu alespoň slíbí prohlídku manufaktury, kde se kapsle vyrábí. Walt odejde a ty se vydej za ním. Přesuň se na hlavní ulici a vejdi do manufaktury. Walt je sice trochu nervózní ale i přesto je zde mnoho věcí, které můžeš prozkoumat. Promluv si s Waltem a ten Melvinovi popíše chod manufaktury. Walt má na výrobu kapslí monopol a proto nechce jít s cenami dolů. Po skončení exkurze vyjdete společně ven, Walt zamkne vrata manufaktury a odejde domů. Promluv si znovu se Svenem. Ten Melvinovi prozradí, že existuje způsob jak se dostat do zamčené manufaktury. Jedná se o tajný tunel, který byl vykopán a vede z vězení přímo dovnitř manufaktury. Není ale jisté zda je ten tunel ještě použitelný. Jak to může Melvin ověřit? Stačí jedna urážka městských úředníků a do vězení se určitě dostane. Přesuň se před radnici a vejdi dovnitř. Promluv si s Valeriusem o jeho vnučce Lauře (2.volba). Má na ní velmi málo času jelikož je přes den i v noci na radnici. Nedávno od ní dostal jako dárek měsíční lampu, která však není naplněná. Nabídni mu, že jí naplníš (2.volba). Valerius Melvinovi nenaplněnou měsíční lampu zapůjčí. Prozradí mu též, že musí s lampou zajít na hřbitov a vystavit jí měsíčnímu svitu. Promluv si také s Adamusem o zvýšení poštovních tarifů, ale s ním to ani nehne. Nakonec si promluv s Hokusem. Melvin se od něj dozví, že rád chodívá do Faridina obchodu a utrácí tam hodně peněz. Po skončení rozhovorů se podívej do mapy a přesuň se do nové lokace na hřbitov. Popojdi vpřed a napravo u stromu utrhni Svatojánskou bylinu. Zkus utrhnout také květinu s názvem Denní Svit v popředí ale její květ je příliš veliký. Popojdi nalevo a zkus utrhnout květinu u náhrobku ale také to nejde. Přepni se na noc a nyní už můžeš rozkvetlou květinu Noční Šero utrhnout. Nyní použij měsíční lampu na měsíc a tím lampu nabiješ./viz obrázek/Obrazek Přesuň se k městské bráně a promluv si s Wulfem. Ten vezme Melvinovu průpovídku o toustovém chlebu, který nedosahuje ani poloviny Wulfovy bázlivosti jako urážku na cti. Nechá proto Melvina zavřít do vězení. Melvin v cele kupodivu nenachází  žádný únikový východ. Ale tajný tunel by tu měl přece někde být ne? Prozkoumej pravý roh okna a nejdeš za ním ředkvičky. Nalevo vedle stolku s knihou zase seber houby, které zde rostou. Nakonec ještě prozkoumej kanál na podlaze uprostřed cely. Poté zavolej skrz dveře cely stráž. Řekni jí že máš hlad (2.volba) a objednej si sendvič se sýrem. Sýr však údajně snědly krysy a tak Melvin dostane pouze dva plátky toustového chleba. Ty Melvin odloží na ubrousek na podlaze. Náhle zaslechne krysí pískot. Někde pod podlahou musí být dutina. Bylo by dobré krysu nalákat na sendvič a zjistit tak, kde se dutina nachází. Zavolej stráž ještě jednou. Objednej si sýr a poté ještě šunku. Stráž má sice plno řečí, ale nakonec Melvinovi tyto ingredience přinese. Nyní si vezmi tousty odložené na podlaze a ze všech potravin co máš v inventáři připrav obložený sendvič. Polož sendvič na ubrousek a po chvilce si pro něj přijde mlsná krysa v kuchařské čepici. Díky otvoru v podlaze je nyní možné dlaždici uchopit, takže jí vyndej na stranu. Vlez do tajné chodby a po chvilce tápání ve tmě se Melvin dostane přímo do Manufaktury. Z věšáku vedle vchodu si vezmi klíč. Popojdi vpřed a nalevo najdeš na podlaze prázdnou plechovku od barvy. Vyjdi po schůdcích a prohlédni si plakát na zdi. Je na něm nakreslen princip fungování stroje na výrobu magických kapslí. Je potřeba sehnat jednotlivé suroviny: kovovou kapsli, kouzelnou barvu a patronu s kouzelnou pryskyřicí. Vyjdi ven z manufaktury a přesuň se k městské bráně. Noc se automaticky změní na den. Vejdi do magického obchodu a promluv si s Faridou. Kouzelnou pryskyřici Farida Melvinovi sežene, pokud jí přinese zpět zabavenou sošku Anubise. Kouzelnou barvu nemá, ale ta se dá snadno vyrobit pomocí určitých bylin. Je potřeba rozptýlit pyl z rozkvetlé květiny Noční Šero do pohárku květiny Denní Svit. Přesuň se tedy na hřbitov, dojdi k rozkvetlé květině Denního Svitu a použij na ní rozkvetlou květinu Nočního Šera z inventáře. Vznikne tak kouzelná barva, kterou naber do prázdné plechovky. Přepni se na noc a přesuň se k jeskyni na kopci. Promluv si s Kalasem, který je uvnitř. Kalas už karty nehraje takže je doma a meditovat v noci už ho asi nebaví. Hlídacího psa však Melvinovi dobrovolně nepůjčí. Musíš ho nějakým způsobem donutit, aby jeskyni opustil. Postav tedy rachejtli do demižonu vedle vchodu, zapal jí sirkami a nastane menší ohňostroj. Melvin se rychle schová. Po chvilce přijde Wulf a žádá Kalase, aby mu vysvětlil rušení nočního klidu. Kalas nechápe jak je to možné a proto je Wulfem zatčen a odveden. Nyní už si můžeš sošku v klidu vzít. Přepni se na den a přesuň se k městské bráně. Zajdi za Faridou a promluv si s ní. Ta Melvinovi za sošku věnuje patronu kouzelné pryskyřice. Vyjdi ven z obchodu a všimni si otevřeného poklopu od sklepa v kovářově dílně. Po jeho prozkoumání v něm Melvin objeví velké množství kovových kapslí, které by se mu určitě hodily. Přepni se na noc a otevři poklop od sklepa. Připevni magnet na udici v inventáři a zahraj si na rybáře. Získáš tak sice kovové kapsle, ale při vytahování posledního úlovku Melvinovi spadne udice do sklepa. To nevadí, stejně už jí nebude potřebovat. Přesuň se na hlavní ulici a vejdi do manufaktury. Nejprve nasyp kovové kapsle do zásobníku na boku stroje napravo, poté nalij kouzelnou barvu do trychtýře na zábradlí nalevo a nakonec nasaď patronu s kouzelnou pryskyřicí do držáku na kotli. Nyní spusť stroj pomocí ovládacího panelu. Stroj vyrobí magické poštovní kapsle, které si vezmi z bedny. Opusť manufakturu a přepni se na den. Promluv si se Svenem o magických kapslích (2.volba). Melvin mu je nabídne za desetinu obvyklé ceny, kterou mu zaručí po dobu dvou let. Po chvilce přijde Walt a přidá se do rozhovoru. Walt nechce v žádném případě ztratit svého stálého zákazníka a tak nabídne Svenovi kapsle za dvacetinu ceny a po dobu tří let. V tom případě už nemá význam smlouvat a tak Melvin Svenovi magické kapsle věnuje. Poté co Walt odejde, promluv si se Svenem znovu. Požádej ho o odeslání dopisu. Sven ho chce odeslat bezplatně, ale Melvin si to rozmyslí. Fenny Melvinovi vysvětlí, že mu přece jde o zkoušku strachu před samotou. Promluv si tedy naposled se Svenem a ten nakonec dopis vložený do magické kapsle odešle. Použije k tomu svůj pozoruhodný stroj. Přesuň se před radnici a sděl Lauře, že dopis pro její kamarádku byl odeslán. Melvin od ní za odměnu dostane konstrukční plány stroje času. Přepni se na noc a běž za Jonasem do knihovny. Promluv si s ním a plány mu dej. Jonas je naprosto nadšen a okamžitě se pustí do díla. Melvin je poté vyhozen za dveře, aby měl Jonas na svou práci klid a mohl tak úspěšně dokončit stroj času.
Kapitola 3 – Strach před zklamáním
Lauře, která stojí před radnicí, přiletí poštovní koule s dopisem a přistane jí přímo na hlavě. Poté co si jej přečte si s ní o dopise promluv. Psala prý svému příteli, že je mezi nimi konec. On jí odpověděl, že už má novou přítelkyni. Proto je Laura tak rozčílená. Po skončení rozhovoru si promluv s Pimpfem, který stojí poblíž. Noviny jsou ještě v tisku a tak si chce ukrátit čas. Má nápad, že hodí Jorogovi do radnice smradlavou bombu. Požádej ho o ní a Pimpf Melvinovi smradlavou bombu věnuje. Stejně zde není jeho rajón.Vejdi do radnice a promluv si s Valeriusem. Melvin mu odevzdá nabitou měsíční lampu. Zeptej se Valeriuse na jeho neteř. Melvin se dozví, že Laura je velmi náročná. Pokud bude chtít Melvin získat její srdce, musí jí věnovat něco velkolepého. Fenny navrhuje půlnoční piknik na pasece v lese s decentním hudebním doprovodem. Poté odletí, aby našla vhodné místo. Promluv si s Valeriusem ještě jednou, tentokrát o Kalasovi. Melvinovi je sděleno, že tento ubohý muž bude muset hnít 1 až 2 roky ve vězení, dokud nezačne jeho proces. Je nutné aby prokázal svojí nevinu a poté bude propuštěn. Po skončení rozhovoru se přesuň na hlavní ulici a přepni se na noc. Vejdi do knihovny a promluv si s Jonasem. Je vidět, že na stroji času už velmi pokročil. Potřebuje ale ještě sehnat broušený jantar, aby mohl stroj dokončit. Jantar se nachází kdesi ve skále a Melvinovi může s jeho nalezením pomoci Kalas. Přesuň se na ulici pod kopcem a přepni se na den. Projdi dál okolo Hieronimuse a pokud jsi mu již předtím věnoval leták na omlazující nápoj, najdeš na jeho poštovní schránce položený balíček. Rozbal ho v inventáři a získáš tak omlazující nápoj. Když už jsi zde, seber ze schodů před sousedním domem talíř, na kterém je páchnoucí pryskyřičný sýr. Nyní se přesuň k městské bráně. Promluv si s kovářem Simonem o Excaliburu (2.volba). Meč pro krále Artuše už je hotov a čeká pouze na odvoz. Na zapůjčení pilky se Simona zatím neptej, teď jí stejně ještě nebudeš potřebovat a i tak bys mu jí musel před odchodem vrátit. Po skončení rozhovoru si promluv se strážcem Wulfem. Nejprve se ho zeptej kdy začne proces s Kalasem (4.volba).Valerius  prý Wulfovi dá vědět, až proces začne. Wulf ho pak ihned odvede na radnici. Nyní, aby se Melvin dostal za Kalasem, uraž Wulfa známou hláškou (2.volba). Melvin se následně ocitne vězení. Promluv si důkladně s Kalasem. Ten nechce z vězení jednoduše utéct. Spíše chce, aby mohl během procesu mluvit s volností řeči a obhájil tak svou nevinu. Melvin prý jantar najde snadno a to poblíž rybníka v lese. Stačí použít přístroj na identifikaci jantarů. K jeho výrobě bude potřebovat kaštan, zlatou nit a špendlíky s měděnými hlavičkami. A navíc, pokud Melvin pomůže Kalasovi dostat se z vězení zákonnou cestou, za odměnu mu pak jantar zdarma vybrousí. Tímto řemeslem se totiž živili i všichni Kalasovi předkové. Po skončení rozhovoru vlez do podzemní chodby a tak se Melvin dostane známým způsobem ven z vězení. Vyjdi ven z manufaktury a popojdi doleva k obřímu kaštanu. Jeho plody jsou ale příliš vysoko. Použij tedy na strom omlazující nápoj. Strom začne mládnout a tím pádem se i zmenšovat. Nakonec z něj zbude pouhé semínko, tedy kaštan, který si vezmi. Melvin tak nejen získal to co potřeboval, ale zároveň díky odstraněnému stromu udělal radost i Svenovi. Přesuň se k městské bráně a přepni se na den. Seber tavící nádobu položenou na korytu s vodou před kovářovou dílnou a Melvin jí vloží do rozžhavené pece. Dej do nádoby v peci brož a tak jí roztavíš na měď. Namoč v nádobě s mědí špendlíky z inventáře a tak jejich hlavičky pomědíš. Poté v inventáři zapíchej poměděné špendlíky do kaštanu. Nyní otevři mapu a přesuň se do nově zpřístupněné lokace v lese. Na mítině už čeká Fenny a okamžitě Melvinovi sdělí, co je potřeba na piknik připravit. Melvin musí sehnat ubrus na kamenný stůl, svíčky, hudbu a samozřejmě i něco k jídlu. Ubrus by mohl být v radničním sklepě, svíčky zase u Daphne v nočním podniku. Gramofon už Melvin má, akorát je bez zvukového trychtýře. Nyní se zde trochu porozhlédni. Jdi doprava okolo rybníka a objevíš zde loveckou chatu. Ta je sice zamčená, ale najdeš před ní alespoň opřené hrábě, které si vezmi. Nyní se přesuň před radnici a vejdi do jejího sklepa. Zde najdeš napravo od vchodu špinavý ubrus. Asi by bylo dobré ho někde vyprat. Přesuň se na ulici ke mlýnu. Najednou na Melvina někdo zavolá. Je to myšák Larry, který byl i se svojí rodinkou vyhoštěn z knihovny a nyní proto žijí ve stanu. To se mu ale nezamlouvá a proto se má Melvin postarat o to, aby se mohli nastěhovat do radničního sklepa. Brání tomu ale jedna maličkost. Jorog ve sklepě políčil past s kusem lahodného sýra. Pokud by sýr zapáchal, nebyla by Larryho rodinka v takovém nebezpečí. Po skončení rozhovoru dojdi ke mlýnu a do koše s prádlem dej špinavý ubrus. Poté si promluv s Marlene. Ta Melvinovi ubrus vypere ráda. Musí ale počkat, až bude prát další prádlo. Její hodný pudlík se prý za úplňku proměňuje v obřího agresivního pudla, ze kterého mají obyvatelé města strach. Po skončení rozhovoru se přepni na noc. Abys urychlil vyprání ubrusu, využij nepřítomnosti Marlene a shoď na zem pověšené prádlo, které se zašpiní od bláta. Přepni se na den. Zděšená Marlene zjišťuje co se stalo. Dojdi k ní a o prádle si s ní promluv. Poté si již můžeš vzít čistý ubrus z prádelní šňůry. Nyní se přesuň před radnici a vejdi do jejího sklepa. V kouzelné pasti na skříňce vedle vchodu vyměň sýrovou návnadu za pryskyřičný sýr z inventáře. Přesuň se zpět na ulici ke mlýnu. Poinformuj myšáka Larryho, který stojí v trávě před svým stanem, že už je ve sklepě vše v pořádku, takže nic nebrání jejich nastěhování. Poté Larrymu nabídni že je tam odneseš, aby byl jejich přesun rychlejší. Melvin si vezme Larryho rodinku do inventáře. Přesuň se na ulici pod kopcem a přepni se na noc. Promluv si s Hieronimusem, který opět špicluje u okna do ložnice Daphne. Postěžuje si, že mu ještě nepřišel balík s omlazujícím nápojem. Melvin mu sdělí že on mu pouze předal leták, ale za včasnost dodávky neručí. Promluv si s ním ještě o lovecké chatě. Ta Hieronimusovi patří a je to prý uvnitř vhodné pro romantické večery s dívkami. Poté dá Hieronimus Melvinovi klíč, aby se mohl přesvědčit o jeho tvrzení a případně chatu vyzkoušet. Ukonči rozhovor a přepni se na den. Zeptej se Hieronimuse, jestli nemá recept na nějaké dobré jídlo. Melvin od něj dostane recept na kuře. Vejdi do domu Daphne a zeptej se jí na recept též. Od Daphne dostane Melvin recept na brokolicový nákyp. Vyjdi ven z domu a přepni se na noc. Vezmi smradlavou bombu z inventáře a vhoď jí otevřeným oknem do ložnice Daphne. Vejdi dovnitř a promluv si s Daphne o zápachu v místnosti (předposlední volba). Daphne Melvina požádá, aby odnesl vonné svíčky, které jsou zřejmě zdrojem zápachu. Vezmi si svíčky ze stolku nalevo a poté se přesuň do lesa. Vejdi do lovecké chaty. Melvin zhodnotí Hieronimusovo vychvalování jejího interiéru jako hodně nadsazené. Poté co se zde trochu porozhlédneš, vezmi si loveckou trubku pověšenou na skříni u dveří. Nalevo nad postelí ještě najdeš trofej, ze které si vezmi beraní rohy. Opusť chatu a přesuň se k městské bráně. Přepni se na den a promluv si se Simonem o zapůjčení pilky. Použij pilku na přeříznutí lovecké trubky. Uříznutý kus trubky pak připevni na gramofon a tak ho opravíš. Promluv si se Simonem znovu. Vrať mu pilku a ještě ho požádej o recept na jídlo. Simon dá Melvinovi recept na pečenou rybu. Po skončení rozhovoru zajdi do magického obchodu a požádej o recept ještě Faridu. Melvin od ní dostane recept na tortilu. Nyní má Melvin u sebe slušnou sbírku receptů. Ještě je potřeba zjistit, jaké jídlo má Laura nejraději. Přesuň se na radnici a zeptej se na to Valeriuse. Musíš se ale zeptat na všechny recepty než zjistíš ten správný. Valerius Melvinovi prozradí, že se jedná o kuřecí pokrm. Ale kdo to uvaří? Zajdi do hostince, přepni se na noc a promluv si s Olofem. Ten má menší problém s podnapilým Simonem. Slib mu že se o Simona postaráš za menší protislužbu (2.volba). Jdi tedy za Simonem a sděl mu, jestli už náhodou nemá pití dost (2. a poté 1.volba). Dále se ho zeptej, co by ho přimělo opustit hostinec (3.volba). Simon prý pozná že to s pitím přehnal, pokud uvidí bílé myši tancovat polku. Myší rodinku Melvin u sebe má, stačí je něčím obarvit na bílo. Než opustíš hostinec, promluv si ještě s Hokusem o jeho zvláštním hudebním nástroji (předposlední volba). Jeho vysoké tóny ale přivádí Fenny do stavu šílenství. Hokus však Melvinovi na požádání Hokofon nepůjčí. Přesuň se na ulici ke mlýnu a dojdi až k obřímu pudlovi. Strč Larryho rodinku do pytle s moukou (za pudlem) opřeného o mlýn. Po chvilce protestů mají všechny myši bílý kožíšek. Přesuň se zpět do hostince a ukaž bílé myši Simonovi. Larry a jeho rodinka zatancuje na stole polku. To Simona přesvědčí že už má asi dost a odejde pryč z hostince. Ještě předtím však Melvinovi věnuje svojí láhev kořalky. Myší rodinka se po skončení představení odebere do radničního sklepa. Jdi za Olofem a připomeň mu, že ti něco slíbil. Poté ho požádej o uvaření jídla dle receptu (3.volba). Olof Melvina požádá aby přišel ve dne, kdy tady nebude takový frmol. Melvinovu žádost si prý zapíše, aby na ní nezapomněl. Přepni se na den a zeptej se Olofa znovu na uvaření jídla dle receptu (2.volba). Olof si vzpomene na své poznámky a připraví Melvinovi výtečné jídlo. Nyní už má tedy Melvin vše potřebné na půlnoční piknik. Vyjdi ven z hostince a promluv si s Laurou o pikniku. Ta Melvinovo pozvání s radostí přijme. Je půlnoc a piknik je v plném proudu. Během posezení probíhá romantická konverzace mezi Melvinem a Laurou. Správné odpovědi pro nejkratší rozhovor jsou následující:
M: Když jsem sem přišel poprvé, napadlo mě, že ti to místo musím ukázat!
L: Báječný nápad. A ty milé věci, hudba, jídlo…Bylo správné že tě to napadlo. Na to všechno si přišel sám?
M: Není snad jedno, kdo na ten nápad přišel? Raději si užívejme příjemného večerního ovzduší.
L: Máš pravdu. Ostatně… kde vlastně zůstala Fenny? Bylo by hezké, kdyby byla někde poblíž.
M: Myslím že Fenny se dnes večer setká s hezkým mladým skřítkem.
L: Tak tomu rozumím. To se musí samozřejmě respektovat. Ale my dva se tu rozhodně nudit nebudeme. Pověz mi něco o sobě a o světě, ze kterého pocházíš. Je tam také magie?
M: Magie je v mém světě dobře skrytá, ale je tam též.
L: Aha, a jak si to mám představit?
M: No, existuje tam například magie svíček! Díky ní jsem sem přicestoval. Ale to není vše, je tam také magie v hudbě, v lásce a…
L: To je vzrušující a zároveň šílené! Chtěla bych se tam podívat. Ok, já vím, že to nejde. Co myslíš, cítila bych se ve tvém světě lépe?
M: To ti nemohu zodpovědět Lauro. To bych tě musel lépe poznat.
L: To je opravdu skvělá odpověď. Skutečně, je hezké že tu spolu sedíme, ale jídlo nám zatím vystydlo.
M: Jídlo? Ach, jídlo je přece vedlejší věc! Nejdůležitější je, že si zde můžeme užívat hezký večer.
L: To je hezké, že to tak vidíš. Myslím že mě potěší, když se budeme v příštích dnech vídat častěji. Jsem s tebou ráda. Co si myslíš ty?
M: Vídat se častěji? To by se mi líbilo!
L: Ach Melvine, ty jsi opravdu sladký.
M: Hmmmmmbl..
L: Ach, doufám, že jsem tě úplně nezmátla. A co se stane potom, až ti řeknu, že tě mám moc ráda, Melvine?
M: Já… ehm… já tě mám rád též. Dejme si… ehm… však ty už víš…
L: No, uvidíme, snad později.
Jedná se tedy o volby odpovědí v pořadí 3, 4, 3, 2, 3, 2, 1, 1 a 4. Po skončení pikniku Laura Melvinovi poděkuje za krásně strávený večer a požádá ho, zda by jí doprovodil domů. Melvin, očividně v rozpacích, s tím nakonec souhlasí. Je velmi rád že v této zkoušce nakonec obstál. V domě svého dědečka Laura Melvinovi věnuje na památku malou kadeř svých hezkých vlasů, která je svázána zlatou nití. Nyní už má Melvin vše potřebné pro nalezení jantaru. Laura Melvinovi dovolí, aby se v domě poohlédl po Kalasových spisech. Až je nebude potřebovat, má je položit na Valeriusův psací stůl, aby je tam ráno našel. Poté se Laura s Melvinem rozloučí a odejde na kutě.
Kapitola 4 – Strach ze strachu
Porozhlédni se trochu po obýváku Valeriusova domu a poté vejdi do kuchyně dveřmi napravo. Poté co se porozhlédneš i zde, otevři dveře od špajzu napravo od kuchyňské linky. Uvnitř poval na zem pytel s bramborami, pod kterým najdeš spis o Kalasově procesu. Vrať se do obýváku a polož spis na psací stůl pod oknem. Opusť dům a přesuň se do lesa. Neříkal snad Kalas, že se jantar nachází někde u vody? Zkombinuj v inventáři kaštan osázený poměděnými špendlíky se zlatou nití. Získáš tak pomůcku na indikaci krystalů, kterou použij v blízkosti jezírka. Melvin po chvilce najde místo ve velké skále, kde by se mohl jantar vyskytovat. Musí ho ale nějakým způsobem ze skály vydolovat. Přesuň se na ulici pod kopcem a promluv si s Hieronimusem. Ten natírá kůlnu térem, aby byla chráněná před vlhkostí. Poté popojdi trochu doprava a spatříš Joroga, jak leští sochu zakladatelů města. Má s sebou brašnu s nářadím, mimo jiné kladivo s majzlíkem, které by se ti mohlo hodit. Jenom to chce Joroga nějak odlákat pryč. Přesuň se na hlavní ulici a promluv si s Pimpfem o králi Artušovi. Melvin se dozví příběh, kde král Artuš vypil zázračný elixír a mohl tak vytáhnout meč uvězněný ve skále. Přesuň se k městské bráně a promluv si o meči s kovářem. Simon je zdrcen, protože meč pro Artuše už sice má hotov, ale další meč si už u něj král neobjedná. Meč Excalibur je opřen u kovadliny. Ještě si všimni čarodějného automatu, který je postaven před obchodem Faridy. Pokud ho Melvin bude chtít použít, musí mít u sebe seznam přísad, které jsou pro zaříkávadlo nezbytné. Všimni si též, že zde není strážce Wulf. Proces s Kalasem tedy již musel začít. Přesuň se před radnici. Zde spatříš kočovného obchodníka u svého vozu, se kterým si promluv. Je to skřítek Norgel a prodává všechno možné. Jeho specialitou jsou však zázračné elixíry. Melvin od něj dostane vzorek speciálního čistícího prostředku. Vejdi do radnice, kde probíhá Kalasův proces a on je právě vyslýchán radními. V chodbě sedí nervózní Wulf. Promluv si s ním co zde dělá a poté mu nabídni Simonovu láhev alkoholu (2.volba). Wulf něco ostřejšího neodmítne. A navíc, místo aby si loknul jen jednou, rovnou celou láhev vypije. Opilý Wulf je poté předvolán, aby potvrdil Kalasovu vinu. Ten však místo toho radním sdělí, že si není jistý, zda Kalas rachejtli opravdu odpálil. Poustevník Kalas je proto pro nedostatek důkazů zbaven viny a propuštěn na svobodu. Přesuň se na ulici pod kopcem, dojdi k soše zakladatelů a promluv si s Jorogem. Melvin mu věnuje vzorek čistidla. Jorog ho ihned vyzkouší a socha se nyní leskne jako nová. Jorog se Melvina zeptá, kde ten zázrak sehnal. Poté okamžitě odběhne před radnici, aby od Norgela koupil toho čistidla více. Nyní můžeš bez obav prozkoumat brašnu s nářadím a Melvin si z ní vezme kladivo a majzlík. Přesuň se do lesa a použij toto náčiní na velkou skálu u jezírka. Skála pukne a Melvin tak konečně získá nevybroušený jantar. Přesuň se na kopec a požádej Kalase, zda by ti jantar nevybrousil (3.volba). Ten to samozřejmě pro Melvina s radostí udělá. Nyní se přesuň na hlavní ulici a přepni se na noc. Vejdi do knihovny, promluv si s Jonasem a dej mu vybroušený jantar. Jonas Melvina upozorní, že hmyz který v jantaru zkameněl by mohl způsobit problémy, pokud nepochází ze správné doby. Promluv si s Jonasem znovu, zda by stroj času nespustil. Poté klikni na stroj a Melvin se nabídne, že bude zkušební pilot. Jonas ho však upozorní, že musí mít licenci pilota první úrovně. Do rozhovoru se vloží Fenny a sdělí Melvinovi, že má před sebou zkoušku překonat strach ze strachu. Melvin od ní dostane měřič odvahy s ukazatelem na 0. Jeho úkolem je tedy nějakým odvážným skutkem stupeň odvahy zvýšit. Nejprve má Melvin za úkol chytit obřího pudla, který se utrhl ze řetězu a utekl. Přesuň se na ulici ke mlýnu a seber ze země pudlův řetěz. Kde jen může pudl být? Přesuň se před radnici, kam se neposlušný pejsánek zaběhl. Nevypadá ale na to, že by si nechal řetěz nasadit. Je nutné ho nějak indisponovat. Co takhle vyzkoušet Hokusův nástroj? Přepni se na den a Melvin si všimne, že Laura někam zmizela. Vejdi do radnice a promluv si s Hokusem. Melvin se diví že jeho nástroj nevydává žádný zvuk. Hokus mu tedy Hokofon půjčí, aby ho vyzkoušel sám. Vyjdi ven z radnice, přepni se na noc a zahraj pejsánkovi ukolébavku. Až začne tancovat dokola, šikovně mu nasaď řetěz. Melvin poté odvede odchyceného obřího pudla zpět ke mlýnu. Ukazatel na měřiči odvahy se nyní zvýšil na hodnotu 1. Mimochodem, kde je vlastně Sven, že zde jako obvykle pomateně nepobíhá? Přesuň se na hlavní ulici a přepni se na den. Promluv si se Svenem. Ten si na to co dělal v noci samozřejmě nepamatuje. Akorát je mu divné, že ráno našel na kůži škrábanec od nehtů a jeho oděv zapáchá stokou. Snad ten šílenec něco neudělal Lauře? Přesuň se před radnici a přepni se na noc. Zvedni víko od kanálu, ze kterého zmizela městská pečeť a vlez do stoky. Dole Melvin najde spoutanou Lauru, kterou zde uvěznil kdo jiný než Sven. Melvin chce Lauru zbavit pout, ale šílený Sven ozbrojený mečem mu to nedovolí. Jelikož se Melvin nemůže bránit, raději zařadí zpátečku a vyleze ven ze stoky. Možná by se mu hodil Simonův meč. Přepni se na den a přesuň se k městské bráně. Promluv si s kovářem a požádej ho o meč. Ten Melvinovi meč půjčí, pokud mu sežene lék na silné bolesti hlavy, kterými často trpí. Popojdi k magickému obchodu a použij čarodějný automat. Melvin tak získá seznam kouzelných nápojů. Přečti si ho v inventáři abys zjistil, co budeš na výrobu kouzelného léku potřebovat. Je to Svatojánská bylina, med, mleté beraní rohy a mléko. Něco z toho už máš u sebe. Přesuň se do lesa a zajdi do lovecké chaty. Uvnitř je na stole položená sklenice s medem, ve které namoč Svatojánskou bylinu ze hřbitova. Přesuň se na ulici ke mlýnu a vejdi do Valeriusova domu (ten se zelenými dveřmi). Dojdi do kuchyně a rozemel beraní rohy pomocí mlýnku, který je postaven na kuchyňské lince. Přesuň se před radnici a přepni se na noc. Zajdi do hostince a požádej Marlene o sklenici mléka. Marlene jí dá Melvinovi bez okolků. Přesuň se k městské bráně a přepni se na den. Vlož všechny potřebné přísady do zásobníku čarodějného automatu. Ještě je ale potřeba něčím zaplatit. Vejdi do magického obchodu a promluv si o tom s Faridou. Melvin od ní obdrží speciální minci. Vyjdi ven z obchodu a vhoď minci do automatu. Melvin tak získá ampuli s kouzelným lékem. Promluv si o léku se Simonem a ten za něj dá Melvinovi meč Excalibur. Přesuň se před radnici a přepni se na noc. Vlez kanálem do stoky a promluv si se Svenem. Tentokrát už je Melvin ozbrojen a může se tak účinně bránit. I přesto mu však Sven během souboje vyrazí meč z ruky a on se tak opět musí dát na ústup. Venku Fenny Melvinovi poradí, že by se mohl někoho z města zeptat, jak by se dalo na Svena vyzrát. Promluv si tedy o Svenovi (v noci) s Waltem, Jonasem, Daphne a také (ve dne) s Hieronimusem, Simonem, Faridou a Wulfem. Poté co si zjistil potřebné informace se přesuň před radnici a přepni se na noc. Vlez do stoky a promluv si se Svenem. Tentokrát má nad ním Melvin během souboje psychologickou i fyzickou převahu, takže ho lehce zneškodní. Sven poté zbaběle uprchne. Sundej Lauře pouta a tak jí vysvobodíš. Laura svému zachránci Melvinovi poděkuje vřelým objetím. Ukazatel na měřiči odvahy stoupl na hodnotu 2. Nyní se vydej podél stoky směrem vlevo. Melvin s Laurou se ocitnou ve sklepě Jorogova domu. Je zde spousta zajímavých věcí. Důležité je prozkoumat nejméně tři různé knihy, které jsou seřazené v policích a na skříni. Po skončení automatického rozhovoru s Laurou si s ní promluv ještě jednou. Laura je pevně přesvědčena, že městská rada o Jorogovo čarodějné umění moc nestojí. Bylo by dobré se ho na to zeptat. Řekni Lauře že už můžete odejít. Laura i Melvin poté opustí Jorogův sklep a před radnicí se rozloučí. Přepni se na den a vejdi do radnice. Promluv si s nervózním Jorogem. Ten po skončení rozhovoru odběhne do radničního sklepa, aby si mohl loknout svého léku. To by se dalo využít k menší léčce. Musí se ale dobře připravit. Přesuň se na ulici pod kopcem, dojdi k soše zakladatelů města a vezmi si speciální čistidlo, které zde Jorog zanechal. Promluv si s Hieronimusem. Melvin mu čistidlo vychválí jako vhodný konzervační nátěr na jeho boudu. Hieronymus mu tedy za čistidlo na oplátku věnuje vědro se smolou, které je pověšeno na plotu. Přesuň se před radnici a zajdi do jejího sklepa. Jorog má svůj lék schovaný za sudem vedle skříně, který prozkoumej. Poté lék doplň prostředkem na zvýšení potence (použij prostředek na sud)/viz obrázek/Obrazek. Na skříň pro změnu nachystej vědro se smolou. Nakonec polož na zem (do tmavé prohlubně v podlaze) napravo od skříně hrábě. Past na Joroga je připravena. Všimni si také myší, které ve sklepě už zase vesele řádí. Zajdi za Jorogem na radnici. Zeptej se ho, proč zde dělá vrátného, když přece umí čarovat. Nervózní Jorog si opět odběhne do sklepa pro lék. Jeho chuť mu ale tentokrát očividně nesedne a tak místo osvěžení skončí s boulí na čele a s kýblem smoly na hlavě. Rozzuřený Jorog vyběhne ze sklepa, kde už na něj čeká Melvin. Jorog ho tedy ještě začerstva vyzpovídá jako hlavního podezřelého. Aby ses Joroga zbavil, odpověz mu takto:
- Jasně, chtěl jsem na tebe konečně nastražit past. Skvělé, že se to podařilo.
- Nejprve se umyj. Co když tě takhle někdo uvidí? Nikdo tě už pak nebude brát vážně.
Neboli zvol odpovědi v pořadí 2 a 1. Ukazatel na měřiči odvahy stoupl na maximum. Nyní už Melvin konečně může vyzkoušet stroj času. Přesuň se na hlavní ulici a přepni se na noc. Vejdi do knihovny a promluv si s Jonasem. Poté klikni na stroj času a Melvin do něj nastoupí. Fenny ještě překontroluje, zda je vše v pořádku a poté už se Melvin konečně vydá na cestu časem.
Kapitola 5 – Strach ze smrti
Melvin se s pomocí stroje času přemístil do minulosti a přistál na jakési pasece u lesa. Opodál je dokonce přichystaný oheň. Že by se zde někdo utábořil? Popojdi doleva. Zjistíš, že se nacházíš poblíž budoucí ulice ke mlýnu, který je však teprve rozestavěný. V ulici je zatím pouze jeden dům. Před mlýnem stojí Jorog a diskutuje se třemi kouzelníky Pokusem, Valerianem a Adamianem. Na kamenu u cesty leží sochor, který si vezmi. Poté si promluv s bílým jelenem, který se chytil do pasti. Ten Melvina zná a požádá ho o vysvobození. Jelen prý Melvinovi vidí až do srdce a ví, že je dobrý člověk, který mu pomůže dostat se ven z pasti. Melvin použije na past sochor a tak jelena osvobodí. Jelen mu z vděčnosti poskytne neviditelnost a odejde. To se bude Melvinovi hodit. Dojdi tedy bez obav z prozrazení k diskutujícím kouzelníkům a vyslechni si jejich rozhovor. Melvin se dozví, že ještě před několika dny byl s nimi strážce lesa Tomarak. Jorog ho ale usmrtil, protože nechtěl, aby kouzelníci postavili město na této straně kopce. Jorog chce nyní využít svojí moc a magii, aby zde postavil větrný mlýn. Voda je údajně pro obyvatele příliš nebezpečná. Mlýn ale neměl být nikdy uveden do provozu. Valerian se také bouří proti zvolené poloze města, a tak mu Jorog vyhrožuje. Po skončení odposlechu rozhovoru vejdi do domu, který patří Jorogovi. Žije zde vůbec? Věci jsou zde na stejném místě jako o 500 let později. Jediné co se zde změnilo jsou dva sudy s vodou vedle vchodu. Najdeš na nich naběračku, kterou si vezmi. Voda v sudech se zvláštně třpytí a Melvin se domnívá, že jí už v budoucnosti viděl na schodech vedoucích do stoky. Zkus nabrat vodu do naběračky, ale Melvin se napít odmítne. Jdi ke stolu nalevo a prozkoumej pracovní knihu, která je na něm položena. Záznamy jsou 27 dnů staré. Tak dlouho již Jorog pije vodu z pramene a zapisuje si, jak to na něj působí. Časem se také z jeho negativních poznámek stávají pozitivní. Jak se zdá, tak voda zajišťuje Jorogovi nesmrtelnost. Tento poznatek chce však Jorog před ostatními utajit. Proto nesmí být zdroj vody jiným lidem přístupný a mlýn tedy nebude nikdy zprovozněn. Aby tedy Melvin překazil Jorogovy plány, musí zabránit vraždě Tomaraka. Opusť Jorogův dům a vrať se k tábořišti, kam se mezitím přesunuli i diskutéři. Zde si vezmi Valeriusovu kouzelnou hůl. Poté nastup do stroje času a Melvin se s jeho pomocí přesune časem o 27 dnů dříve. Po přistání dojdi na cestu. Spatříš zde Tomaraka, který chce zrovna jít promluvit si s kouzelníky. Ti stojí u studny se zázračnou vodou. Promluv si s ním a varuj ho před Jorogem (volby 1, 2, 3 a 5). Melvin Tomarakovi prozradí, že kouzelníci chtějí město postavit přímo u zdroje zázračné vody. Také se společně domluvili, že Tomaraka připraví o život. Tomarak se tím ale nenechá ovlivnit a odejde za kouzelníky ke studni. Jdi tam též a Melvin se schová za keř, aby vyslechl jejich rozhovor. Situace se začíná přiostřovat. Valerius je na straně Tomaraka. Ten nechce, aby zde Jorog stavěl. Ostatní dva kouzelníci váhají, jelikož mají z Joroga strach. Melvin se nyní musí rozhodnout, jak Tomaraka zachránit. Když zvolíš napadnout Joroga z úkrytu (1.volba), pokusí se Melvin použít na Joroga kouzelnou hůl. Ta však na něj evidentně neúčinkuje. Zvol tedy jednu ze zbylých možností, prozradit Joroga nebo varovat Tomaraka. Nyní už je Melvin úspěšný a prozradí tak Jorogovy plány. Tomarak na nic nečeká a okamžitě promění Joroga v kus kamene. Melvin z toho všeho omdlí. Poté co se probere, dozví se od kouzelníků další souvislosti. Jorog byl prý zklamán. Jeho snem bylo přicestovat sem a založit vzkvétající město. Místo toho ho však ovládla chamtivost a moc. Kouzelníci si myslí, že bude asi nejlepší stavbu města zrušit. Melvin jim ale navrhne postavit město na druhé straně kopce, aby byl zdroj zázračné vody a také svět zvířat ochráněn. Po skončení rozhovoru se Melvin odebere do stroje času a odcestuje do současnosti. Před studnou ho přivítá šťastná Fenny. Město Tallen bylo postaveno na jiném místě, takže Melvin svůj úkol splnil na výbornou. Nejenom že zachránil zdroj zázračné vody, ale zároveň osvobodil město a jeho obyvatele od kletby. A navíc, prošel úspěšně všemi zkouškami, takže teď už se může konečně naučit ovládat magii. Nakonec přijde i Laura, která Melvinovi za vše poděkuje a rozloučí se s ním sladkým polibkem. Melvin se poté probouzí v krámku pana Teetha v domění, že se mu to vše jenom zdálo. Avšak poté co spatří za oknem Fenny, přesvědčí se že to sen nebyl. Melvin luskne prsty aby si vše ověřil. Na jeho palci hoří plamínek. Ano, celé to vzrušující dobrodružství Melvin opravdu zažil. A navíc, nyní už umí ovládat magii!Obrazek
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Everlight-Elfen an die Macht!

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Omlazovací nápoj

(Naďa, 26. 2. 2011 9:59)

Jsem ve 3.Lekci a asi jsem zapoměla dát Hireonosovi ten pplakát a teď nevím kde ho sehnat poradíte prosím?

Re: Omlazovací nápoj

(tera, 25. 3. 2011 19:39)

u faridy vobchodě

Kde je Wulf

(Amy, 1. 3. 2011 21:24)

prosím nevíte někdo kde je ten Wulf já ho nemůžu najít předem dík za odpověď :D

Re: Kde je Wulf

(tera, 25. 3. 2011 19:37)

wulf je ten strážný u brány

Nevím co s tím

(šílená holka.cz, 19. 12. 2008 9:39)

ahoj podle tvého návodu hraju skoro furt ale ted jsem v 2.kapitole a nevím jak mám odlákat Jagora z knihovny v tvém návodu jsem to našla ale nevím jak se mám dostat do té ulice pod kopcem já tam totiž mám jenom ulici na kopci!!!???prosím porad mi co nejrychleji už bych si to strašně chtěla zahrát!!!!!!!!!!!!

Re: Nevím co s tím

(tera, 25. 3. 2011 19:32)

tou ulicí pod kopcem je myslena ulice na kopci

re: PRUT (UDICE) NA RYBY

(Karel Frey, 13. 8. 2010 14:37)

Přistup ke krámku s veteší nalevo od brány a prozkoumej vystavenou udici. Poté si promluv s majitelem obchodu Raimundem. Ten Melvinovi vnucuje měděnou brož, která je zaručeně pravá a chce za ní 5 zlatých mincí. Obyčejná udice pak stojí neuvěřitelných 132 zlatých mincí. Promluv si s ním znovu o broži a nyní už stojí 6 zlatých mincí. Raimund odejde brož vyleštit do svého krámku. Využij jeho nepřítomnosti a vezmi si rychle udici, kterou ti před chvílí nabízel.

PRUT NA RYBY

(Domša, 13. 8. 2010 14:00)

Ahoj prosím kde mám vzít ten prut abych na něj mohla dát ten magnet?

MOC DĚKUJU

(Kája, 13. 8. 2010 11:28)

MOC DĚKUJU ZY TYTO STRÁNKY, KONEČNĚ SEM TO DOHRÁLA, ALE BEZ VYŠÍ POMOCI BYCH TO NEDOKÁZALA, Dankeschön!

re: MAGNET

(Karel Frey, 9. 8. 2010 13:12)

Magnet ve tvaru podkovy najdeš opravdu v knihovně. Přepni se na noc a otevři boční dvířka stroje, na kterém pracuje Jonas. Uvnitř by měl být ten magnet.

MAGNET

(Kája, 7. 8. 2010 14:35)

Prosím, kde je ten magnet? Prý v knihovně, ale já ho hemůžu najít:-(

re: smradlavá koule (bomba)

(Karel Frey, 15. 7. 2010 12:30)

Předpokládám že se nacházíš na začátku třetí kapitoly, tudíž všechny úkoly z předchozích kapitol bys měla mít splněny (včetně všech rozhovorů). Zkus si tedy pro jistotu projít návod na 1. a 2. kapitolu, jestli jsi v nějakém rozhovohovoru nebo úkolu na něco nezapoměla. Nabídky rozhovorů se totiž většinou rozšiřují/zkracují podle toho, co jsi již udělala nebo s kým jsi již předtím mluvila. Nebo je dobré vyzkoušet i jiné pořadí nebo jíné otázky/odpovědi v rozhovoru. Může se totiž stát, že když se rozhovor ubere trochu jiným směrem, rozhovor s někým dalším pak některou z nabídek neobsahuje. Hodně štěstí.

smradlavá koule

(Mirka, 14. 7. 2010 11:41)

Ahoj,prosím poraďte postup,nechce se mi zobrazit nabídka od Melvina aby mu Puppy věnoval smradlavou kouli,děkuji moc ahoj.

ahoj

(klára, 6. 5. 2010 15:38)

ahojjjjj......děkuji za návod

rohy

(Maja, 7. 11. 2009 2:36)

Rohy jsou v lovecké chatě u lesa. Farida začne natírat, až jí řekneš, že se jen rozhlížíš

rohy

(irena, 31. 10. 2009 23:53)

ahoj prosím o pomoc nemúžu v této hře najít beraní rohy.Mohl by mi někdo poradit?DÍKY

farida

(Karel Frey, 13. 10. 2009 16:14)

Pokud Farida nenatírá fasádu, nemáš splněný některý předchozí úkol nebo jsi neprobrala některé z témat předchozích rozhovorů.

jorog

(Karel Frey, 13. 10. 2009 16:11)

Staré zmačkané noviny seženeš, když necháš hostinského upéct rybu, tak on je vyhodí do koše. Pak si necháš noviny vyžehlit u Daphne a nakonec je nepozorovaně podstrčíš do balíku novin před knihovnou, až bude kamelot pryč.

jorog

(iveta, 16. 7. 2009 18:06)

hele a jak mám dostat joroga z tý knihovny teda kde jsou ty noviny. já mám tuhle hru česko-německy a mám najít nějaké nerozmačkané noviny. já vím kde je mám sehnat ( u puppy) ale jak? tak prosím kdo to ví ať napíše na chicagoHOME@seznam.cz tank you!

ulice na kopci / pod kopcem

(Karel Frey, 21. 12. 2008 12:32)

Pokud máš ve hře vstup do dané lokace označen jako "ulice na kopci" tak je to asi to samé místo jako popisuju v návodu. Já to přeložil sice jako "ulice pod kopcem" ale hrál jsem to v kompletní německé verzi, takže se občas nějaké slovo v návodu může lišit od oficiální české lokalize. Jinak nejlepší způsob jak se vyhnout bloudění nebo zdlouhavému chození ve hře je používat mapu v pravé části inventáře.