Jdi na obsah Jdi na menu
 

Dreamfall The Longest Journey

13. 4. 2012

TOPlist

Dreamfall The Longest Journey
1.4.2007 Autor návodu-Standa Madukas
Dreamfall je volným pokračováním výborné adventury The Longest Journey,která si získala příznivce po celém světě.Dreamfall přináší celou řadou změn.Nejdůležitější je příběh, který je situován 10 let po událostech v prvním díle. Hlavní hrdinkou už není April Ryan, ale dívka jménem Zoë Castillo.April se však ve hře také objeví.Další novou postavou ve hře tajemný Kian.Hra má tři odlišné herní světy,kde nechybí města,lesy,jeskyně.Dreamfall je po grafické stránce patrně tou nejzdařilejší hrou dneška co se týká adventur.Výborně jsou zvládnuty nejen scenérie,ale i detailní animace postav.Novinkou oproti minulému dílu je zařazení akčních scén a souboje.Naštěstí se lze vhodně vedenými dialogy soubojům vyhnout,takže by to nemělo odradit ani kované adventuristy.Určité výhrady mám k ovládání a poněkud chaotické kameře,ale dá se na to zvyknout.
Úvod
Brian Westhouse
Nejprve se probudíte jako Brian Westhouse v klášteře v Tibetu.Vyjděte z místnosti a jděte až do rituálního sálu.Chvilku se procházejte a pak vás nejvyšší kněz zavolá,abyste si stoupli do kruhu uprostřed.Spustí se několik animací až nakonec budete vtaženi jakousi podivnou černou dírou s chapadly.
1.Kapitola
Zoë Castillo
Nyní pro změnu jako Zoë Castillo ležíte v komatu v nemocnici,sedí tu i váš zdrcený otec.Je tu další střih,animace a příběh nám pomalu začíná.Je 14 dní před onou osudovou věcí,která vás jako Zoë uvrhla do komatu.Ležíte na posteli a koukáte na virtuální TV.Jděte k Wonkersovi, modré opici a pokecejte s ní o všem možném.Pak si vezměte ze stoličky vlevo mobil a v inventáři si přehrajte vzkaz.Sejděte dolů po schodech a pokecejte s otcem,který jede na služební cestu do Bombaje.Pokud jste jen v kalhotkách tak se vraťte nahoru a ze skříně si vezměte šaty.Pak jděte opět dolů a vyjděte ven.Venku jděte na ulici před dům,doleva a dolů až dojdete k dvěma dívčinám.Pokecejte s tou napravo a pak jděte k té dolů,před krámkem.Vejděte po rozhovoru za ní do jejího krámku.Spustí se animace a děvčátko v TV vám řekne"Najdi April","Zachraň April".Pokecejte o tom s dívčinou a pak vám nabídne skvělý software pro mobil,kterým se stanete dočasně nezachytitelní vesmírnými satelity.Pak dívčina přes mobil dostane zprávu,že může dostat levně zásilku etiopských mobilů ,takže vyběhněte ven z krámku a směřujte směrem doleva dolů k fontáně.Před fontánou vás odchytí další kámoška ,která taky spěchá do tělocvičny jako vy.Pokecejte s kámoškou napravo v bistru Moca Loco a kolem bistra Sus hi-Ya jděte napravo uličkou,kolem dvou chlapců a dvou šachistů rovně k tělocvičně.V novém oblečku jděte rovně až k vyzáblé černošce v zeleném úboru,trenérce Jam Mbay.Je tu první zápas.Souboj je dost jednoduchý,v podstatě použijete jen levou a pravou myš a mezerník.Můžete si souboj zopakovat kolikrát chcete.Můžete si dát souboj i s ostatními děvčaty v tělocvičně,ale nutné to není.Odcházejte tedy směrem ven z tělocvičny,u schodů se zapne TV a opět je tu holčička se svým kolovrátkovým "Najdi April","Zachraň April".Když vyjdete z tělocvičny tak zavolá bývalý přítel a milenec Réza a chce se s vámi sejít u Moca Loco.Běžte tedy k bistru a nalevo sedí Réza.Až k němu přijdete tak se spustí animace a vy s ním mluvte jak se vám zlíbí.Postup není důležitý,protože vás požádá,abyste mu ve městě vyzvedli nějaký balíček.Musíte jít do Seshadri,budovy ve které sídli společnost Jiva a kontaktovat ženu jménem Helena Chang.Jděte do časti, kde je tělocvična a vlevo stojí obstarožní taxi.Nastupte do něj a jeďte do Downtownu.Je to tedy kontrast taxi-rachotina a futuristická budova.Běžte k výtahu a vyjeďte nahoru.Běžte kupředu k poněkud nervózní sekretářce a zeptejte se na paní Changovou.Řekne vám ,že tu není a že máte odejít.V tu chvíli uvidíte na obrazovce za sekretářkou ženu,která je kdesi uvězněná.Upoutejte pozornost sekretářky a zeptejte se jí na její barvu vlasů.Potom jí přesvědčte,aby se šla alespoň podívat jestli tam náhodou balíček není.Hned jak vejde,běžte ke dveřím a nalevo u dveří zablokujte dveře.Sekretářka zůstane uvnitř a vy nyní můžete k počítači.Odblokujte prosklené dveře nalevo a jděte kupředu.Stanete se svědky zvláštní scény,kdy muž uvěznil paní Changovou ve výtahu.Po chvilce vás zaregistruje a uteče.Běžte ke dveřím,ale bohužel nejdou otevřít.Changová vám ukazuje,abyste vylezli nahoru na kabinu,takže vlevo přes skřínku vylezte nahoru.Otevřete kryt a otočte pákou.Slezte dolů a klikněte na dveře.Společnými silami dveře pootevřete a paní Changová je volná.Není čas na kecy,utíkejte za paní Changovou do vstupní haly. Tam vám Changová řekne,že zablokovali systém.Ona jde mezitím k počítači a systém odblokuje.Potom klikněte na výtah,vejděte a sjedete dolů.Tady si konečně pořádně holky pokecejte,dozvíte se zajímavé věci,ale nic konkrétního.Ona vám dá balíček pro Jericha (Rezu).Ona odjede taxíkem,vy udělejte to samé a vraťte se do města.Jděte zpět k fontáně,otočte se čelem k bistru Sushi-Ya a jděte ulicí nalevo,po schodech až nahoru k červeným dveřím.Vstupte do budovy.Klikněte na schránky, zjistíte,že Reza má pokoj č. 8.Jděte o patro výše,dveře do jeho pokoje jsou otevřeny takže vstupte.Najdete na podlaze za pohovkou mrtvou ženu. V TV se opět objeví děvčátko a opět opakuje "Najdi April","Zachraň April".Na TV také vidíte,že se blíží komando.Nepokoušejte se utéct,je to marné.Až k vám komando dorazí tak na vás vystřelí a vy se složíte k zemi.Po probuzení se ocitnete ve velké vyšetřovací místnosti a dostanete na vybranou jestli budete odpovídat pravdivě a spolupracovat a nebo budete lhát a nespolupracovat.Radím vám raději říci pravdu.
2.Kapitola
Zoë Castillo
Po výslechu jste opět doma,na terase.Snažíte se dovolat jak Rezovi, tak otci,ale oba mají zapnutý záznamník.Vejděte do pokoje,objeví se Wonkers a jeho prostřednictvím s vámi bude hovořit Reza.Řekne vám,že máte jít do jeho bytu a vyzvednou notes s poznámkami případu na kterém pracoval.Wonkerse vyzpovídejte,ale nic kloudného z něj nevypadne.Vyjděte tedy ven,doleva a po schodech dolů jděte do krámku ke kámošce co vám slíbila software do mobilu.Řekněte jí všechno co víte/prostě se vykecejte/.Ona vám konečně dá ten ilegální software a pak už rychle utíkejte kolem Sushi-Ya doleva a pak do pokoje č.8,kde bydlí Reza.Na jeho dveřích vidíte zábranu.Jděte až k zábraně,vyndejte mobil z inventáře a klikněte na ozubené kolečko.Tím spustíte program na odkódování zámku.Objeví se tabulka se spoustou znaků nahoře.Dole máte tři znaky.Úkol je jednoduchý,musíte mezi tou spoustou znaků najít rychle ten správný tak ,aby se shodoval se znakem dole.Tím se oba propojí.Takhle to udělejte se všemi třemi a zábranu odblokujete.Pozor na časový limit,takže se snažte co nejrychleji znaky najít.Vstupte dovnitř,v pokoji je pěkný svinčík.Rezova opice se radostně rozběhne směrem k vám ,ale je nemilosrdně zlikvidována hlídacím robotem.Robot reaguje na zvuk,to znamená,že se musíte pohybovat opatrně.Použijte klávesu (Ctrl) a opatrně obejděte pokoj kolem opice,sedačky a jděte do koupelny.Na sprchovém koutě je ovládací panel,kterým zapnete rádio ve sprše.To robota přiláká a když vejde do sprchy tak za ním zavřete dveře a v animaci uvidíte ,že sprchování vodou se mu stalo osudným.Nyní už v klidu běžte k opici a vezměte si její mozek a energetický zdroj.Vraťte se zpět do krámku za kámoškou co vám dala software,jděte až k ní,otevřete si inventář,navolte si součástku z opice a pak klikněte na ikonku ozubeného kola.Tím se jí zeptáte na funkční energetický zdroj,který vám dá.Nyní musíte ještě sehnat funkční mozek z jakékoli opice.Vraťte se tedy domů,jděte k Wonkersovi a řekněte mu ať se na chvíli vypne.Vezměte si mozek a jděte zpět do Rezova pokoje.Jděte k opici,vložte mozek a energetický zdroj/opět klik na ozubená kola/ do opice a pak s ní pokecejte.Otevře vám tajnou schránku v podlaze,kde jsou Rezovy poznámky.Poté se v pokoji objeví dvě punkerky,ale jsou nějaké pomatené a naštěstí vám nevezmou Rezovy poznámky.Vezměte si tedy z podlahy vedle vás Rezovy poznámky .Pak klikněte na opici a řekněte jí aby se vypnula a vezměte si zpět Wonkersův mozek.Vraťte se zpět do krámku za kámoškou co vám dala energetický zdroj a řekněte jí co se vám stalo.Z inventáře jí dejte Rezovy poznámky a ona je dekóduje.Zjistí základní data-Benátky,Newport,Fringe.Znamená to,že Reza se nachází někde v těchto lokacích.Kámoška vám řekne,že se pokusí vyřešit zbytek textu v poznámkách a pak vám dá vědět.Jste na ulici,utíkejte domů,Wonkersovi vraťte jeho mozek a ze skříně si vezměte batoh.Rychlovlakem cestujete vstříc dalšímu dobrodružství.
April Ryan
Nyní se střihem dostáváme hluboko do minulosti,kde svedete souboj s nepřátelskými vojáky.Nyní se poprvé setkáváme s April.Je tu další bojová vložka,je velmi jednoduchá takže až pobijete všechny nepřátele tak odejdete do Marcuria.
3.Kapitola
Zoë Castillo
Jste v Newportu,před uličkou Venice crossroads.Jděte rovně uličkou,spustí se animace a pak jděte doleva k čínskému obchodníkovi.Nejdřív se bude vnucovat s tím,abyste něco koupili,ale nekoupíte nic.Zeptejte se ho na The Fringe.Chvilku bude mít blbý kecy ,ale pak vám ukáže na opačnou stranu.Jděte tedy na opačnou stranu k podchodu/viz obrázek/Obrazek,projděte jím a jděte až ke dveřím před vámi.The Fringe je napsáno vedle dveří, takže jsme na místě.Zazvoňte a pokecejte s Charliem.Uvnitř vás barmanka pošle za Charliem,který sedí sám v prázdném baru.Jděte k němu a zkuste z něj něco dostat,nechce moc mluvit,takže ho ukecávejte a nakonec vám řekne,že se s Rezou sešel a ten se vyptával na Hraniční dům,který byl studentskou kolejí a vedla ho jakási Fiona.Dnes je to Victory Hotel.Reza se zajímal jak se do hotelu dá vstoupit,Charlie vám řekne ,že kanály byli před lety vypuštěny a tak se tam dá přes ně do hotelu dostat.Popíše vám i cestu jak se k hotelu dostanete.Vyjděte tedy ven z baru,jděte k čínskému obchodníkovi a přejděte po schodech za ním do další části.Za mostem zahněte doprava a pak hned doleva.Je tu neon "Bar Open".Za barem jděte doprava,až k hotelovým dveřím.Budova tedy nic moc,dokonce tu nikde není ani nápis a vše vypadá dost v dezolátním stavu.Zkuste zazvonit i zaklepat,ale nikdo vám neotevře.Jděte doleva a vidíte část lešení.Slezte po něm dolů až do kanálu a jděte chodbou až k žebříku a vylezte nahoru.Brána je zajištěná digitálním zámkem,podívejte se na zámek pořádně a pak použijte mobil a klikněte na ozubené kolečko.Tím se dovoláte vaší kámošce,které zámek popíšete a ta vám řekne,že potřebujete univerzální paklíč.Vraťte se k čínskému obchodníkovi a promluvte s ním o paklíči.Jak už to bývá pravidlem, žádný paklíč momentálně nemá,alespoň to tvrdí.Poproste ho a on si hajzl starej vzpomene,že ještě jeden opravený na skladě má,ale neprodá ho za žádné peníze.Má zájem jen o software ,který zneviditelní mobily.Zavolejte tedy vaší softwarové kámošce,řekněte jí co obchodník chce a ona vám pošle slabší verzi programu,který vám nainstaluje do vašeho mobilu.Znovu promluvte s obchodníkem a program mu nahrajte.Za to vám dá konečně univerzální paklíč.Takže opět se vraťte do kanálu pod hotelem a na zámek použijte paklíč.Čeká vás zde další řešení logické hádanky.Naštěstí tu není časový limit,takže máte možnost si zkoušet různé varianty.Vidíte čtyři kolečka s kterými můžete libovolně otáčet.Na kolech jsou různé znaky,nahoře a stejně tak dole.Je třeba nastavit kola tak, aby znaky na kolech byly shodné se znaky nahoře tak i dole,respektive dva znaky dole stejné,dva znaky nahoře také stejné.Znaků mezi koly si nevšímejte,ty důležité nejsou.Začněte zprava a postupně znaky natočte jako na obrázku.Upozorňuji,že znaky můžou být různé,to znamená,že je nemusíte nastavovat tak jak to vidíte na obrázkuObrazek,ale důležité je aby tvořili správnou dvojici.Až se vám to povede nastavit tak zámek se uvolní a vy můžete vstoupit.Na dvoře spí pes a když se probudí tak vás napadne.Musíte tedy opatrně kolem něj postupovat(klávesa Ctrl)jen tehdy,když pojede vlak,protože jen hluk ho nechá spát dál.Projděte kolem něj dozadu do boudy,otevřete si dveře a hned napravo si vezměte sekyrku.Opět se potichu vraťte k žebříku a dole jděte doprava ke kontejneru.Cestou k němu uvidíte mezi prkny nahoře světlo.Kontejner blokuje kovová tyč,tak jí uvolněte.Potom se postavte dozadu za kontejner a čtyřikrát ho zatlačte,směrem pod okno. Vylezte na kontejner,použijte z inventáře sekeru na okno a vytlučte tím prkna,která jsou na okně.Sekera vám spadne dovnitř,takže tam vlezte také.Uvnitř si vezměte topůrko sekery. Ze stolu nalevo si vezměte hadr.V inventáři zkombinujte hadr s topůrkem a získáte pochodeň.Na stole jsou čtyři kanistry.Čuchněte k nim a v červeném kanistru ucítíte benzín. Namočte do něj pochodeň.Napravo je bojler,zmáčkněte tlačítko a tím ho zapálíte. Použijte pochodeň na plamen a získáte zapálenou pochodeň,kterou si budete svítit na cestu.Za bojlerem je tmavá chodba,takže vejděte s pochodní,otevřete si dveře a běžte kupředu.Přijdete do místa ,kde v animaci uvidíte krev,která se táhne ke dveřím vzadu.Vejděte do těchto dveří,hned u dveří na zemi je Rezův zapalovač,který automaticky seberete.Jste v bezpečnostní místnosti.Jděte k monitorům a opět uvidíte holčičku jak opakuje své kolovrátkové zachraň April.Všimnete si ,že holčička byla v pokoji č.201.Z inventáře použijte mobil na monitory/ozubené kolečko/ a tím je zde opět minihra,kterou jste absolvovali u Rezova pokoje.Tentokrát však musíte najít čtyři znaky stejné jako ty dole.Až se vám to povede tak se dveře na poschodí otevřou.Vyjděte ven z místnosti a jděte po schodech nahoru.Vidíte tu chlapíka co sedí na sedačce a naproti dveřím pizzu v ohřívači.Máte různé možnosti dialogů ,ale myslím že nejjednodušší je naprogramovat ohřívač pizzy,/stoupněte si k pizze,v inventáři si navolte mobil a pak klikem pizzu naprogramujete/Schovejte se do stínu za dveře,chlapík si to přijde zkontrolovat a vy se opatrně propližte/klávesa CTRL/kolem děj do místnosti a pak nahoru na poschodí.V místnosti napravo najdete ležet nějako dívku,která je připojena na podivný přístroj s rostlinou.Vyjděte ven na chodbu,hned vedle je místnost 201,ale je zamčená.Jděte kupředu,přijdete do koupelny s toaletami.Jděte k oknu a vezměte si kličku.Jděte do další prázdné místnosti nalevo pod schodištěm.Zkuste otevřít okno,ale chybí vám klička.Použijte tedy tu svou z inventáře,okno si otevřete a vylezte ven na požární schodiště. Odtud žebříkem nalevo vyšplhejte nahoru.Otevřete si okno a vlezte dovnitř.Jděte kupředu a uvidíte podivného muže.Jděte do koupelny nalevo a vezměte si špinavý ručník u umyvadla.Jděte kupředu a v místnosti uvidíte ležet toho muže na matraci na zemi.Schovejte se na konci chodby a až muž půjde do koupelny tak rychle jděte k matraci na které ležel a vezměte si špinavé prostěradlo/pěknej humus/Jděte opět na konec chodby k oknu pod kterým je radiátor.Otevřete okno a podívejte se ven.V inventáři spojte prostěradlo s ručníkem a získáte provizorní lano.Jeden konec přivažte k radiátoru napravo/jde to místy špatně nakliknout/a pak klikněte na okno a vylezte ven.Dole jděte dole k oknu,otevřete si ho a vlezte dovnitř.To je ta místnost č.201 kam jsme se potřebovali dostat.Přiznám se ,že bydlet bych v ní teda nechtěl,působí dost depresivně.Otevřete skříň nalevo a dole najdete fotku.Vezměte si jí.Hned vzápětí vejde Marcus,který v pokoji bydlí.Nejdřív je docela nasranej jaká pipka se mu hrabe ve věcech,ale v dialogu s ním mu řekněte pravdu.Nakonec si s ním dejte sraz v klubu The Fringe.Je z toho tak hotovej,že se dostane konečně do tohoto vyhlášeného klubu,že slíbí Rezu najít.Marcus vás odvede dolů ke dveřím,venku jděte zpět ke klubu.Cestu vám snad už nemusím popisovat,ale pokud nevíte tak se mrkněte v návodu trochu nahoru a tam tu cestu máte popsanou.U dveří zazvoňte,Charlie vás pustí dovnitř.Běžte k Charliemu,promluvte s ním a pak mu ukažte fotku.Je v šoku,je to už 10let co neviděl April a tak vám vypoví svůj příběh a vy mu zase řeknete co víte vy.Nakonec se rozhodne,že bude kontaktovat Emmu,která je také na fotce a která věří,že April žije.Následuje dlouhá animace,ve které mluvíte jak Charliem tak s Emmou.Dozvídáte se zajímavé věci.Po rozhovorech požádáte o kousek soukromí s tím,že chcete zkusit zavolat Rezu.Jděte tedy do salonku na poschodí/poslední místnost/,v inventáři si navolte mobil a zavolejte si/ozubené kolečko/Reza opět telefon nebere a ozve se jen záznamník,takže mu zanecháte je vzkaz.Najednou se tady objeví Marcus,ale s ním se tu objeví i dvě holky,které už jsme potkali v Rezově pokoji.Napadnou vás a pak vás připojí na podivnou rostlinu,kterou už jste viděli v hotelu Victory.
4.Kapitola
Zoë Castillo
Proberete se v zimním království,všude led a zima.Překvapivě Zoë není zima,je jen v kalhotkách a tílku/sluší jí to/Jděte kupředu k domu na konci.Konečně potkáte to tajemné děvčátko,které stále opakuje své zachraň,najdi April.Najednou kolem vás popraská led a vy se propadnete.Přiznám se,že to co ta holčička Zoë udělala je pěkná prasárna.Nejdřív zachraň,najdi a pak pod Zoë prořízne led.Po pádu se proberete v jeskyni u řeky,kde jsou jakési obrovské stavby. Zoë je opět oblečená/to trochu nechápu,nejdřív jen kalhotky a teď je pěkně nabalená.Kdo jí oblékal?/Jsou tu dva trollové,kterých se musíte zbavit.Za vámi a před vámi jsou dva kameny,které seberte.Nyní se musíte dostat přes oba trolly.Řešení je na vás a je jich několik.Můžete použít kameny na odlákání/hodíte je do vody/,nebo se s nimi pustíte do boje.Já zvolit třetí řešení,prostě jsem je obešel.Přes plošinu u velké stavby přejděte až k zářícímu vejci na tyči.Zářící vejce si vezměte,bude vám svítit na cestu a jděte směrem cestou nahoru k velkému mlýnskému kolu.Vidíte,že kolo se netočí a naším úkolem je dostat se až nahoru na mlýnské kolo.Seběhněte dolů po schodech a pak kolem mlýnského kola jděte k ovládacímu panelu s velkým kolem.Zkuste s ním otočit,ale něco tomu nahoře chybí.Ano,je třeba použít zářivé vejce.(máte ho sice v ruce,ale musíte si ho nejprve navolit v inventáři a pak použít ozubené kolečko,tím zářící vejce umístíte na podstavec nahoru)Nyní opět otočte kolem.V animaci uvidíte,že tím spustíte vodu a mlýnské kolo se dá do pohybu.Nezapomeňte si vzít z podstavce zářící vejce a seběhněte dolů ke kolesu a vyskočte na jednu z lopatek.Tím se dostanete až nahoru.Přeskočíte díru v lávce a jděte k žebříku.Vylezte až nahoru a jděte na konec jeskyně,kde vidíte na stěně tři znaky.Když na ně kliknete tak uslyšíte jednotlivé tony.Tady se přiznám,že jsem trochu nepochopil co mám udělat,ale asi to znamená zahrát melodii,která mi někde nějak unikla.Každopádně když kliknete na znaky v pořadí levý,střední,levý,pravý tak se vám otevře tajemná dimenze a vy projděte dál.Jsme pro změnu ve sklepě,nic zajímavého zde není.Jděte ke dveřím,zkuste je otevřít,ale nejde to.Takže co udělat?Prostě do nich dvakrát kopněte a je otevřeno/ať vás nesplete ikona ruky,spíš by se sem hodila ikona nohy/.Vyběhněte nahoru do hospody a promluvte s Benrime,hospodskou.Nakonec vám řekne ,že musíte najít Minstrum Magdu.Ale,kde jí hledat to opravdu neví.Snad by vám pomohl slepý Bob co sedí venku před hospodou.Vyjděte tedy ven a jděte prokecnout Boba.Požádejte ho o pomoc.Neřekne ne,ale na oplátku chce svařené víno.Vraťte se do hospody a řekněte Benrime o svařené víno.Řekne,že ho připraví,ale chybí jí nějaké koření.Takže budeme muset na trh pro koření.Vyjděte z hospody a jděte ulicí kolem Boba až k věži,respektive obrovské monumentální stavbě a odtud jděte ulicí napravo dolů,hned proti věži až na trh.Jděte kousek dopředu a hned nalevo stojí prodavač koření.Promluvte s ním,připadá mi,že je trochu sjetej/nevím jestli v té době brali drogy/takže rozhovor s ním je trochu zvláštní.Řekne vám,že jeho dodávka koření uvízla blízko hospody a že je to vousatý chlapík,kterého máte hledat.Takže se vraťte k hospodě a jděte dozadu ulicí až nakonec.Stojí tu s povozem vousatý chlapík,kterého hledáme.Pokecejte s ním a i když má blbou náladu tak vám nakonec koření dá.Protože jsme čestní hráči tak nepůjdeme hned do hospody za Benrime,ale zase zaběhneme za obchodníkem na trh a dáme mu koření.On nám pak dá trošku pro hospodskou.Utíkejte tedy do hospody,promluvte s hostinskou a ta vám řekne ,že víno už se vaří na pultě.Jděte k pultu,dejte do něj koření/ozubené kolečko/a pak se otočte.Za vámi je prázdná flaška,vezměte si jí a pak jí použijte na hrnec se svařákem.Tím získáte pití pro slepého Boba.Běžte ven z hospody a dejte víno Bobovi na lavičce.Svařák vypije,ale houby vám řekne.Nasměruje vás akorát k bláznivé Kláře.Nyní jí tedy musíte najít.Běžte zpátky na trh a za prodavačem koření a ženou co vaří polévku zahněte doleva do uličky.Utíkejte ulicí až nahoru a najdete tu sedět Kláru.Je fakt mimo,ale pokecat s ní musíte.Zeptejte se na mazlíčka,zvířátko které jí sebrali vojáci.Jak už se dalo čekat je na nás zvířátko najít.Vraťte se zpět na trh,vidíte že kolem studny uprostřed chodí velké divné zvíře.Kousek napravo je malá ulička a v ní je klec se zvířátkem,které patří Kláře.Když do uličky půjdete rovnou tak vás stráž opodál stojící nepustí dál.Využijte tedy velké zvíře co chodí kolem studny,schovejte se za něj a až bude procházet směrem ke stráži tak se za něj schovejte a pak do uličky proběhněte.Pusťte zvířátko ven,v animaci uvidíte jak se zvíře u studny splaší když zvířátko z klece uvidí.To odláká i strážce,který se za zvířetem rozběhne a vy můžete v klidu dojít ke Kláře.Vidíte její dojemné vítání se zvířátkem.Nakonec vám řekne ,že Magda je ta žena co na trhu vaří polévku vedle obchodníka s kořením/hodně mi to připomínalo pohádku o kohoutkovi a slepičce-leží tam v komoře nožky má nahoře a mi běháme jak blbci kolem dokola/.No nic,běžte tedy za Magdou a promluvte s ní.Nejdřív zapírá že je Minstrum,ale když jí řeknete,že znáte hostinskou/odpovězte z nabídky,že se jmenuje Benrime Salmin/tak vám uvěří a nakonec vám poradí,že musíte vyhledat pomoc ve starém městě a najít ghetto.Po rozhovoru se tu objeví klučina jménem Červ a nabídne vám,že vás do ghetta zavede.Zatáhne vás do uličky a pak už se konečně sejdete s April.Rozhovor je to dlouhý,ale důvěru April nezískáte.Po rozhovoru vás zhypnotizují a vy zmizíte bez oblečení neznámo kam/alespoň pro April a její lidi/.
Kian Alvane
Konečně je tu poslední postava se kterou se v průběhu hry setkáme a za kterou budeme hrát.Je to urostlý černoch Kian.Jste v bojové aréně a musíte porazit tři protivníky.Souboje jsou lehké,takže se nemusíte bát.Až je porazíte tak běžte promluvit s Garmonem,je to ten muž v bílém s dlouhými vlasy.Během rozhovoru přiběhne Ena,malá holčička,s tím ,že s vámi chce mluvit šestice.Běžte tedy za ní a pak si otevřete dveře napravo a vstoupíte do hlavního sálu.Je zde šest žen vládnoucích jménem božstva,které vám dají bojový úkol.Najít a zabít vůdce pohanů jménem Škorpion.Po rozhovouru se vraťte zpět do arény.Promluvíte s Garmonem a vydáte se na cestu.
5.Kapitola
Zoë Castillo
Proberete se v klubu The Fringe.Sedí u vás Charlie.Dozvíte se zajímavou věc-celou dobu u vás seděl a vy jste neopustily klub.Charlie zavolal lékařku a zjistil,že jste byli pod vlivem nějakých drog.Nakonec se rozhodnete vrátit domů a počkat až se Reza sám ozve.Před klubem běžte kupředu,zavolá vám softwarová kámoška a nasměruje vás na Japonsko.Tam totiž vedou stopy Rezova pátrání.Jakási společnost waticorp. je to co nás teď bude hodně zajímat.V animaci vidíme v letadle naší hrdinku,na chvíli ji opustíme a vydáme se za April.
April Ryan
Jsme opět v Marcurii,v hospodě.April hovoří s Chawanem o věži,kterou staví Azadové.April se rozhodne,že se za každou cenu musí dostat dovnitř.Vyběhněte z místnosti,do rány vám vběhne Brynn,kterému se nelíbilo,že April Zoë nepomohla/asi se do ní zakoukal/a po rozhovoru uteče.Na konci chodby můžete promluvit s Na´ane,čarodějkou.Poté už jen seběhněte po schodech vlevo dolů a pak už jen ven na ulici.Venku se dejte směrem k náměstí a zde jděte kupředu až k lešení před vámi.Obejděte ho opatrně zprava/klávesa CTRL/a projděte až k vojákovi,který lešení hlídá.Jděte potichu až k němu a až se vám objeví ikona ruky tak klikněte a pak ho ikonou pěsti sejměte.To je nejtišší cesta k likvidaci.Můžete však volit i jiné cesty,ale to už nechám na vás.Pak klikněte na lešení a automaticky vylezete až nahoru na balkonovou terasu.Jděte opatrně k pootevřeným dveřím,natočte se směrem k postavám a zaměřte si obě postavy/pravé myšítko/Potom si modrým paprskem zaměřte řádovou sestru Sahyu a klikněte na ikonu ucha.Tím se stanete svědky zvláštního rozhovoru.Sahya mluví s Prorokem o tom,že vše proběhne tak jak je potřeba,bohužel odpovědi Proroka neslyšíte,protože moc šeptá.Po rozhovoru a animaci se opět ocitnete dole pod lešením.Utíkejte kupředu ke schodišti,spustí se další animaci a vy vidíte odcházet Proroka směrem k hospodě.Jděte za ním,Prorok vejde do hospody,vy vejděte také.Jděte za pult k hospodské Benrime a zeptejte se jí na muže,který právě vešel do hospody.Řekne vám,že nic neviděla.Otočte se,vidíte otevřené dveře do sklepa.Jděte až dolů ke dveřím a otevřete je.V animaci uvidíte Proroka odcházet tajemným portálem.Ještě než se portál uzavře tak tam April na poslední chvíli skočí.
Zoë Castillo
Opět hrajeme za Zoë,která hned u dveří dostane telefonát od softwarové kámošky.Je dost špatný příjem,takže dost věcí vám unikne.Každopádně se nyní musíme nějak přepravit do muzea.Použijte nejprve mobil na automat na lístky vepředu vpravo.Je rozbitý.Použijte tedy mobil na automat vlevo.Je to automat na žvýkačky.Jděte nahoru po schodech k lanovce a zkuste pokecat se všemi lidmi co tu jsou.Nakonec se vám podaří zabodovat u nervozního mladíka,který tu měl rande,ale kočka se na něj vykašlala.Nakonec roztrhá jak lístek na lanovku tak vstupenku do muzea.Obojí hodí do koše,kousek od lanovky.Na koš musíte kliknout dvakrát,nejprve získáte roztrženou vstupenku do muzea a pak lístek na lanovku.Můžete jít vyzkoušet roztržený lístek na čtečku u lanovky,ale budete mít smůlu.V inventáři si tedy navolte žvýkačku a pak klikněte na montážní klíč.Tím získáte samolepku ze žvýkačky.Nyní si navolte v inventáři samolepku a roztržený lístek.Tím získáte kompletní lístek na lanovku a také vstupenku do muzea.Použijte ho na čtečku u lanovky a ta vás odveze k muzeu.Hned jak vystoupíte se opět ozve softwarová kámoška a řekne vám co zjistila.Musíme najít muže jménem Damien Cavanaugh.Jděte kupředu a vstupte do muzea.Vidíte zajímavé exponáty a několik lidí kolem.Můžete se na exponáty mrknout,ale pro postup ve hře to nemá žádný smysl.takže se raději zaměřme na dveře vzadu napravo.Jděte k nim a zkuste je otevřít.Spustí se alarm a přiběhne k vám hlídač muzea s tím,že to nejsou toalety,ale vstup pro zaměstnance.Vy automaticky kontaktujete svou softwarovou kamarádku a ta vám pošle program na odblokování dveří.Teď musíme nějak odlákat a zabavit hlídače.Jděte dopředu k vystavenému exponátu u kterého stojí malý chlapeček.Nejdřív klikněte na exponát a opět spustíte alarm.Hlídač vás zase upozorní,že se to nesmí.Otočte se k malému klukovi,jmenuje se Hiro a dejte mu žvýkačku z inventáře.Poté na něj klikněte ještě jednou a poproste ho jestli by vám pomohl zabavit hlídače.Hiro je tu s babičkou,která ho za to jistě vyhubuje,ale udělá to pro vás.Hned jak skočí za barieru a zprovozní velkého robota tak nastane šrumec.Robot se začne procházet po muzeu a hlídač za ním bude běhat ve snaze ho zastavit.Vy rychle jděte ke dveřím vzatu,klikněte na dveřní kodový zámek vpravo mobilem z inventáře/ozubené kolečko/a opět musíte v časovém limitu najít čtyři znaky,které se shodují s těmi co se vám objeví dole.Až to zvládnete tak se dveře otevřou a vy rychle vejděte dovnitř.Jděte do místnosti plné skřínek před vámi a z pootevřené si vezměte montérky. Zoë se převlékne.Běžte k ventilační mřížce kudy projel čistící robot a až vyjede ven tak vlezte do šachty.Prolezete až na chodbu.Jděte dlouhou chodbou dopředu k výtahu a tady vás zastaví výtahová stewardka a zeptá se vás jestli jste tu nová.Řekněte ano a že pracujete na čtvrtém poschodí.Automaticky tedy nastoupíte do výtahu a vyjedete do čtvrtého patra.Hned jak uděláte krok kupředu tak vás létající robot upozorní,že bez doprovodu se tu nemůžete jen tak procházet.Hned jak odletí tak se dejte chodbou za ním a až bude na konci chodby tak se rychle schovejte za automat nalevo.Až kolem vás projede zpátky tak jděte do chodby nalevo.Odtud vyletí další robot tak se rychle vraťte do hlavní chodby a schovejte se za automat napravo.Robot za chvilku odletí směrem kolem vás a vy pak rychle proběhněte do chodby vpravo a pak do dveří na konci.Vstoupíte do kancelářských kójí.Jděte k té,která svítí.Sedí tu Damien Cavanaugh.Nyní bude následovat dialog dosti obsáhlý a dlouhý,ale konečně se dozvíte určité věci.Hlavně zjistíte co je to Dreamer-přístroj na čtení myšlenek.Po rozhovoru vás Damien odvede ke schodišti a odtud běžte dolů po schodech až k posledním dveřím č.58.Počkejte až Damien odblokuje dveře a kontrolky na dveřích se rozsvítí zeleně.Poté vstupte.Jste v kruhové chodbě,kde chodí dokola strážný robot.Až projde kolem vás tak jděte opatrně za ním a zhruba v polovině chodby na pravé zdi je skřínka,která je dost špatně vidět/viz obrázek/ObrazekOtevřete jí a použijte na ní mobil.Tím do skřínky nahrajete software,který vám dal Damien.Nyní se musíte dostat do laboratoře,což jsou dveře na druhé straně kruhové chodby.Jsou označeny modrou barvou,šestiramenným symbolem.Vejděte dovnitř vezměte si vpravo ze stojanu kapsli a tu zkombinujte v inventáři s červem.Získáte červa v nálevu.Nyní vyjděte na chodbu a jděte chodbou doprava k prvním dveřím napravo.Jsou označeny zelenou barvou a jakýmsi podivným znakem.Vejděte dovnitř a vstupte do skeneru napravo.Až budete mít skenování za sebou tak vystupte z tubusu a jděte nalevo k biologickému skeneru.Použijte na něj z inventáře červa v nálevu a tím získáte i jeho DNA.Nyní se musíte dostat do bezpečnostní místnosti.Je to místnost označená žluto-oranžovou barvou a symbolem zkřížených mečů.Když místnost otevřete tak zjistíte,že na zemi je infra bezpečnostní systém,který však Damien nedokáže deaktivovat.Musíte tedy najít řešení.Jděte tedy ke dveřím označených červenou barvou a symbolem ruky.Vstupte a nalevo si pomocí mobilu vezměte robota,kterého teď budeme ovládat.Vyjděte s ním na chodbu a jděte k bezpečnostní místnosti.Pokud cestou potkáte hlídacího robota ,tak až budete těsně u něj klikněte levým myšítkem a tím ho vyřadíte z provozu,pak klikněte ještě jednou levým myšítkem a tím z něj stáhnete jeho data..Vejděte do bezpečnostní místnosti a stoupněte si s robotem na plošinu napravo a klikněte levým myšítkem.Tím vyřadíte bezpečnostní systém z provozu a navíc se zase přepneme na Zoë a budeme opět hrát za ní.Jděte tedy do bezpečnostní místnosti a ze saka na židli si vezměte datový klíč.V animaci uvidíte,které dveře klíčem máte otevřít,takže vyběhněte na chodbu a dejte se doprava.Jsou to hned první dveře napravo.Použijte datový klíč na dveře/ozubené kolečko/a vstupte do centrální místnosti.Použijte panel napravo,otevřete jím dekontaminační komoru před vámi.Pak do komory vstupte a jděte vpřed.Spustí se animace a vy vidíte vědce,kteří v různých patrech pracují na jakési odporné věci v obrovské zkumavce.Vaším úkolem je dostat se až dolů,tak aby vás žádný vědec neviděl.Jsou tu dva-žena a starší muž.Jděte tedy doleva a až vyjde vědec po schodech nahoru tak po těchto schodech opatrně sejděte dolů a kousek od schodů napravo na obří zkumavce je aktivní místo na které umístěte červa v nálevu z inventáře.Spustí se hodně dlouhá animace se spoustou dialogů a až si je vyslechnete tak budete zase o kousek blíž tomu co se kolem vás děje.
April Ryan
Opět hrajeme za April.Jsme u mlýnského kola.Jděte dolů po schodech a pak až k zbořenému mostu.Vidíte na lodičce Proroka jak se vám vzdaluje.Není možnost jak ho pronásledovat,takže jděte k prostranství ke vidíte dveře do kterých vstupuje troll.Schovejte se dolů pod schody a až přijde další troll tak když se otevřou dveře utíkejte k nim a rychle proběhněte dovnitř.Uvnitř se schovejte za oltář,musíte popojít až směrem k zvláštním dveřím se znaky,kterými procházejí trollové.Až budete ve správné pozici tak klikněte z nabídky na ikonu ukrytí a až troll přijde ke znakům klikněte na pravé myšítko.Objeví se vám modrý paprsek,který nasměrujte na trolla.Spustí se animace a vy uvidíte jakou kombinaci znaků použil.Pak jděte ke dveřím a April automaticky znaky navolí a dveře se otevřou.Seběhněte až dolů,spustí se animace a v ní uvidíte jak se April schová před trollem.Nyní bude naším úkolem správně nastavit symboly na čtyřech sochách,které jsou tu okolo postaveny.Ztěžují vám to trollové,kteří když vás uvidí tak sice utečou ,ale přivolají obra trolla,kterého však nebudete schopni zabít.Takže je potřeba volit opatrný způsob.Nejprve se vraťte zpět na schodiště,kde je první socha.Nastavte symbol přesýpacích hodin tak,aby byl nahoře.Jděte zpátky dolů a dejte se doleva.Po schodech jděte k další soše a nastavte symboly tak ,aby nahoře byl symbol obálky.Vraťte se zpět po schodech na rozcestí a jděte přímo rovně,po schodech dolů k další soše.Zde nastavte symboly tak,aby nahoře byl symbol kruhů.Nyní se otočte doleva a jděte až na konec chodby,kde je popraskaná zeď.Několikrát do ní udeřte,zeď povolí a vy se dostanete do další části sklepení.Jděte po schodech nahoru,pak doleva a pak zahněte hned do uličky doprava.Je tu poslední čtvrtá socha.Na ní nastavte symboly tak,aby nahoře byl symbol trojúhelníku.Následuje animace,ve které se otevře železná brána se všemi symboly.Jděte od sochy dvakrát doprava a projděte otevřenou branou až k hrobce.Otevřete jí a vezměte si zářící vejce.Nyní se vraťte zpět k místu,kde jste probourali zeď.Když popoběhnete kousek dopředu tak vidíte železnou branku.Jděte k ní.Z inventáře si navolte zářící vejce a použijte ho na branku/ozubené kolečko/Tím branku otevřete a pokračujte stále kupředu,po schodech nahoru až ke dveřím,které se před vámi rozpadnou a rozestoupí.Projděte až na balkonovou terasu a spustí se animace.Prorok odejde a dva obří trollové hlídají prostor dole.Vaším úkolem je dostat se na schodiště po kterém odešel Prorok a nahoře ho hlídá troll.Taktika je následující-rychle seběhněte po pravém schodišti dolů,utíkejte na schodiště napravo.Část schodů se utrhne,ale April se zachytí a pokračuje po schodišti až nahoru.Tím máme prvního trolla z krku.Nyní stojíte nad místem ,které hlídá druhý troll.Přibližte se vpředu k okraji a vždy když se vám objeví aktivní místo klikněte.Tím slezete za zády trolla dolů.Pak už jen proběhněte dozadu a doleva k obrovskému portálu plnému duší.
Zoë Castillo
Jsme zpátky u obrovské zkumavky.Spustil se poplach a celý blok se uzavře.Vyběhněte nahoru,projděte dekontaminační místností a utíkejte směrem k výtahu.Spustí se animace a objeví se speciální komando,které vyjde z dvou výtahů.Do těchto výtahů se musíte dostat.Rychle se schovejte do nějakého výklenku s ventilací a postupně se propracujte až k výtahu.Až do něj nastoupíte tak se spustí animace,sice vás ještě trochu vystraší speciální komando,ale daleko horší je že se objeví opět holčička a tentokrát chce,abyste zachránili jí.
6.Kapitola
Zoë Castillo
Hned jak vyjdete ven se ocitnete ve volné přírodě.Jděte stále rovně až dojdete na konec,kde se setkáte s nechutnou hroudou masa,která je napojená na hadičky a kabely.To tlustý prase bude mít nechutný kecy ohledně Zoe.Je to šmírák,onanista a já nevím ještě jaký sexuální úchyl,ale je to taky šéf celé společnosti jménem Alvin Peats.To však zatím nevíte.Člověk by to do něj neřekl.Dozvíte se o strašném konci Rezy,ale také to ,že nemůže číst v myšlenkách Zoë a to ho pěkně štve.Na konci rozhovoru si zavolá posilu.Jsou to ty dvě punkerky.Hned jak skončí tato hnusná obludná animace tak utíkejte stále doleva až k můstku.Rychle otevřete dveře napravo u můstku a projděte dalšími dveřmi.Poté utíkejte doprava až dozadu,kde vidíte jakýsi létající stroj.Vylezte na skříň,pak na zeď a odtud skočte na létající stroj.Ten vás sice kousek poodnese,ale vaší vahou se neudržíte a spadnete do kontejneru. Zoë nezapře holku co se chce líbit.Hned se upravuje a prohlíží.Ozve se vám mobil,volá Damien a nabídne Zoë úkryt.
April Ryan
Opět jsme v Marcurii,v hospodě.April si povídá s Na´ane.Po rozhovoru běžte dolů do hospody a pokecejte s Benrime.Dost mě překvapuje,že April je bezradná ,neví co dělat a tak se zeptá hostinské.Ta působí skoro jako moudrá žena.Poradí April ,aby našla Bílou dračici.Vtom vejde do hospody Brian Westhouse.Promluvte s ním o všem možném a nakonec vám řekne,že jeho přítel Dolmari,byl v knihovně a tam mu byla představena žena jménem Bílá dračice.Vyjděte po rozhovoru ven z hospody a dejte se směrem doprava,tam co cestu blokovali obchodníci se zbožím.Ted už je tu volno,takže projděte dál do Starého města.Ocitnete se na trhu,hned nalevo stojí bělovlasý muž s bradkou.Je to Roper Klacks,dnes už bývalý kouzelník a čaroděj.Pokecejte s ním a hlavně si zapamatujte,že napsal knihu,jejíž jediný výtisk stále vlastní.Po rozhovoru se otočte a jděte přímo úzkou uličkou až k přístavišti.Na mole jděte k muži v hábitu s kapucí.Promluvte s ním,ale je neoblomný.Dál vás prostě nepustí.Vraťte se tedy na trh a jděte k Roper Klacksovi.Požádejte ho o knihu.Dá vám jí a s ní pak jděte zpátky na molo.Promluvte si nejprve o knize,kterou jste ochotni darovat a když bude ověřeno ,že tato kniha jim v knihovně chybí tak ukažte knihu muži v hábitu/musíte mu jí dát z inventáře/.Tím máte cestu na palubu lodě volnou.
Zoë Castillo
Jsme jen na skok v Damienově bytě,abychom dohlédli jestli se neděje něco nekalého.Damien se sice chce se Zoë vyspat,ale přece jen si nedovolí být hrubián.Nakonec po rozhovoru nabídne svou postel Zoë,ale ta na jeho lest nepřistoupí a ustele si jinde.
Kian Alvane
Jsme zpátky v Marcurii.Vyběhněte po schodech nahoru a vejděte do obří věže.Spustí se animace ve které budete přijati vyslankyní.Po skončení audience se objeví velitel a je vidět ,že Kiana nesnáší.Po jeho odchodu řekne vyslankyně,aby byl Kian sledován.
7.Kapitola
April Ryan
Podivná lodička vás přiveze na ostrov,kde je knihovna.Přivítá vás další osoba v hábitu/píšu záměrně hábit,protože do ksichtu jim vidět není/.Následujte ho do knihovny,je to docela dlouhá cesta.Nakonec dojdete až ke třem stolům,kde jsou knihy.Přiznám se ,že jsem čekal něco jako obrovskou studovnu,ale tohle mě zklamalo.No nic jdeme dál.Promluvte si se svým průvodcem a on za vámi pošle Bílou dračici.Mezitím přiletí vrána,kterou známe z prvního dílu.Je trochu uražená,ale nakonec se rozpovídá.No a nyní přichází Bílá dračice. když jí uvidíte tak už se nebudete divit proč se tak jmenuje.Je to sexy kost,která by stála za hřích.Má sice nějaký kecy,že na sebe vzala tuhle lidskou podobu a ,že se v tom necítí moc dobře ,ale to jí nežeru.Proč se teda nepřevtělila do nějaké babizny nebo zvířete?No nic,promluvte si s ní a dozvíte se,že po ní někdo jde a proto se ukrývá na tomto místě.Nakonec pro April vytvoří portál,kterým April projde i s vránou do další dimenze.
Zoë Castillo
Opět jsme jen na skok u Zoë,která přespala u Damiena.No jak asi myslíte ,že to dopadlo?Sice si dali jen takovou letmou pusu,ale je vidět,že Zoë by si dala celkem snadno říct.No nic jdeme zase o kus dál.
April Ryan
Jsme v nádherné pohádkové krajině.Projděte po zvláštním mostě na ostrov a pak po schodech nahoru na vrchol.Tady si promluvte s nahým bezpohlavním atletem.Řekne vám něco o rovnováze mezi světy,o snech,o čase.Prostě zase jen nekonkrétní věci.Až se vypovídá tak se zase uvelebí do své narcisistní polohy a vy se přes most vraťte k vráně.Od ní se konečně dozvíte asi mnohem důležitější věc než od atleta.Vrána má totiž ráda pivo a miluje pocit když je opilá.Konečně někdo pozemsky normální.Nyní projděte zpět portálem.
Zoë Castillo
Opět jsme u Damiena,respektive v jeho bytě. Zoë požádá Damiena ,aby jí napojil na Dreamer.Po napojení se ocitneme opět u děvčátka v ledové krajině. Zoë je opět jen v kalhotkách.Jděte k chaloupce před vámi.V animaci se opět objeví holčička a po jejím opětovném,zachraň a najdi April vám podřeže led pod Zoë a ta se propadne.Holčička je pěkná mrcha.
8.Kapitola
Kian Alvane
Jsme opět v Marcurii,v přístavu.V úzké uličce vás napadnou dva muži.Souboje se vůbec nebojte.Střídavě mačkejte levé a pravé myšítko a za chvilku je po boji.Pak vyzpovídejte obchodníka co vypadá jako kočka.Moc toho neví a nebo spíš nechce ze strachu říct.Za chvilku dorazí voják s tím,že zatkli čarodějku patřící k rebelům.Jděte zpátky na trh a pak směrem k hospodě.Spustí se dlouhá animace.Nejprve uvidíme April a její přátele jak se připravují k odplutí a poté se s Kianem ocitneme ve vězení.Byrokrat za stolem je naprostý idiot svázaný se svým úřadem a tak vám nezbude nic jiného než si s čarodějkou promluvit před svědky.K překvapení zjistíte,že je to Zoë.Kian s ní promluví,nic nezjistí a tak chce ,aby jí úředník pustil.Bohužel nepochodí.Běžte tedy ven a jděte směrem dolů po cestě do města.Potkáte April se kterou si promluvte.Je to dost obsáhlý rozhovor a je na vás jaký zvolíte styl.Po rozhovoru Kian odejde a my budeme pro změnu hrát za April.
April Ryan
Vyjděte nahoru k vězení a pak sejděte napravo z cesty a jděte jakoby obejít vězení.Spustí se animace,přiletí vrána a vy s ní pokecejte.Vrána poté odletí do cely ,kde je Zoë a vyřídí jí ,že se má rozhlédnout okolo sebe a pokusit se dostat ven.Opravdu rada nad zlato.
Zoë Castillo
Nejdřív tedy pokecejte s vránou a pak klikněte na dveře cely. Zoë zaťuká na dveře,přijde dozorce a Zoë po něm chce,aby nechal otevřené okénko.Řekne vám,že ho nechá otevřené když zazpíváte písníčku.Slibte mu ,že až se vrátí tak písničku zazpíváte.Otočte se k vráně a řekněte jí čeho jste dosáhli.Ona to odletí říct April.
April Ryan
Promluvte si s vránou a pak zajděte na trh za bývalým čarodějem Roperem Klacksem/jděte zkratkou,u studny chodí dokola velké zvíře.Projděte dveřmi vzadu za studnou a budete hned na trhu/ a poproste ho o nápoje.Dostanete od něj dýmovnici a kyselinu. Vraťte se k vězení a dejte vráně oba předměty z inventáře.Vrána je odnese Zoë.
Zoë Castillo
Použijte kyselinu na dveře/otevřete si inventář,navolte si kyselinu a pak klikněte na ozubené kolečko/ přes otevřené okénko Zoë rozleptá zámek u dveří.Otevřete si dveře,kousek od vás stojí dozorce a čumí do cely.Můžete zkusit s ním bojovat,ale je to marné.Je mnohem,mnohem silnější než vy a vždy vás porazí.Takže raději použijte tuto taktiku.Jděte potichu až k němu/klávesa CTRL/Zaměřte si ho pohledem(pravé myšítko)tak ,aby na něm byl modrý paprsek.Otevřete si inventář ,navolte si dýmovnici a pak klikněte na ozubené kolečko.Dozorce se začne dusit a až padne na zem, tak mu vezměte klíče a otevřete si dveře ,které vedou na kruhové schodiště uprostřed.Seběhněte kousek dolů a uvidíte animaci,kde druhý dozorce žádá o jídlo.Nakonec je nucen objednat si sendvič,který mu však bude stržen ze mzdy. Vraťte se do své cely a řekněte to vráně.Ta to zase letí oznámit April.
April Ryan
Vrána řekne April o dozorci a jeho hladu.Jděte tedy nejprve zkratkou dveřmi u studny k Roper Klacksovi a požádejte ho o laskavost.Udělá vám uspávací lektvar.Nemůžu si pomoct,ale tenhle trochu praštěnej dlouhán mi připomíná Johna Cleeseho z Monty Pythonů.Nyní jděte do hospody za Benrime a ta vám dá sendvič.Poté si otevřete inventář a spojte sendvič s uspávacím lektvarem/montážní klíč/Tím získáte ochucený sendvič.Vraťte se k vězení a napravo u dveří zahlaste do trouby,že jste přinesli jídlo.Pustí vás dovnitř,nabídněte se ,že jídlo doručíte sami a kupodivu vás úředník pustí dál.Hned jak se vám otevřou dveře tak obejděte kruhovou místnost zprava ,otevřete si železné dveře a jděte k bojleru.Otočte se napravo a vidíte jídelní výtahové okénko a při něm nalevo páku.Otevřete si pákou výtah,vložte sendvič z inventáře/musíte stát přímo u výtahového okénka,aby se vám zobrazila ikona ozubeného kolečka/ a pak výtah zavřete.
Zoë Castillo
Když sendvič dorazí, tak se dozorce pustí do jídla.Seběhněte dolů,otevřete si dveře klíči z inventáře.Strážce po jídle usnul a vy se opatrně kolem něj protáhněte/klávesa CTRL/Jděte k dalším dveřím,které si opět otevřete klíči z inventáře a běžte dolů,kde se setkáte s April.
April Ryan
Nalevo od hlavního vchodu jsou dveře do kuchyně.Proběhněte kuchyní do skladu a klikněte na velkou bednu.April zavolá Zoë a obě natlačí bednu k okénku.
Zoë Castillo
Vylezte na bednu a všimněte si háku.Jasně ,chybí lano.Sleze dolů a jděte za otevřené dveře.Najdete tam na bedně lano.Opět vylezte na bednu pod oknem a z inventáře připevněte na hák lano/ozubené kolečko/.V animaci uvidíte jak se obě ženy spustí po laně dolů a odejdou pryč.Jsme svědky ostré výměny názorů.April už nechce Zoë pomáhat a tak uražená Zoë odchází.Vrána to April vyčte a letí za Zoë.Vrána nabídne Zoë své služby a taky poradí Zoë,že by bylo dobré kontaktovat Briana Westhouse,který by nám mohl poradit co dělat dál.Vrána vám řekne,že naposledy byl Brian spatřen u Jižní brány.Jděte směrem k hospodě, bude svědky toho jak hospodu přepadnou vojáci s Kianem.
Kian Alvane
Kian s vojáky vtrhne do hospody a nejdříve proklepnou Benrime.Vojáci prohledají hospodu a sklep,ale nic nenajdou.Kian sám půjde prohlédnout patro.Cestou nahoru vás napadnou dva rebelové.Souboje opět nejsou nijak těžké,takže si hravě poradíte.Vyjděte nahoru a ve dveřích vzadu najdete čarodějku Na´ane.Kian jí nabídne beztrestnost když ho zavede za Škorpionem,kterého usilovně hledá.
Zoë Castillo
Opět se vracíme k Zoë tam ,kde jsme jí naposledy nechali,před hospodu.Jděte zpátky až na trh,kde kolem studny chdí velké zvíře.Kousek od něj u schodů stojí Brian.Jděte k němu ,spustí se animace ,v ní nabídne Brian Zoë,že jí odveze na Ostrov Temných lidí, kde by vám mohla pomoci Bílá dračice.Dostanete se tam velmi zvláštním dopravním prostředkem-létajícím vznášedlem,kterému však nevěří ani vrána.Jsme na palubě vznášedla.Nejprve si pohovořte s Brianem,pak s vránou a až domluvíte tak projděte dveřmi a uložíte se ke spánku.
9.Kapitola
Zoë Castillo
Přistáli jsme na Ostrově Temných lidí,Bílá dračice nás už očekává.Jděte za průvodcem až do knihovny,kde nás už dračice očekává.Je přímo unešená ze Zoë.Prostě se nad ní rozplývá jak zamilovaná holka.Nakonec jí něco pošeptá a Zoë zmizí.
10.Kapitola
Zoë Castillo
Ocitnete se na lávce nad vodní hladinou.Utíkejte dopředu ,nejdřív uvidíte nějakou vypálenou světlici.Proběhněte ztroskotanou lodí a pak se dejte doleva a pak opět doleva až na konec,kde uvidíte v dálce April jak s někým hovoří.
April Ryan
April hovoří s kapitánem a až spolu domluví tak jděte dozadu k žebříku,který je opřený o vysoký strom a vylezte po něm nahoru.Přejděte po lávkách na druhou stranu a pak po schodech dolů.Spustí se animace a vy si pak promluvíte s Karou.April chce jít zachránit Benrime,která byla zatčena ,ale Kara jí nedovolí vzít si sebou další lidi.Vyčte jí,že myslí jen na sebe.Po rozhovoru jděte dozadu za Karu,pak doleva,doprava a dolů na molo až k Na´ane.Řekne vám,že přivedla posla,který se chce s vámi sejít.Jděte dozadu doleva za budovu a pokračujte po lávce dál.Opět někdo vypustí světlici.Pak pokračujte po lávce,která je do kopce a nevidíte přes horizont až na konec.Pak se spustí animace.
Kian Alvane
Jděte kupředu a pak po schodech dolů až k Na´ane.Je to stejná cesta kterou jsme proběhli i s April.Řekne vám, že Škorpión vás očekává na mole a je tam sám.Pokračujte tedy opět stejnou cestou jako April.Spustí se dlouhá animace ve které budeme svědky šokujících zvratů.Nejprve si vyslechneme dlouhý rozhovor Kiana a April.Poté se tu z ničeho nic objeví vznášedla a v nich vojáci,které vede velitel vyslankyně.Zatkne Kiana a poté voják probodne April a ta spadne do vody./Sice všichni okolo tvrdí,že je mrtvá,ale nějak tomu nevěřím/Poté nastane apokalypsa vodního města.Velitel dá rozkaz k totálnímu vyhlazení.Zoë to vše pozoruje zdálky,někdo jí zacpe ústa a pak vidíme ,že je to statný černoch od April.Nechce aby se stala také obětí masakru a tak jí uspí zvláštním způsobem a tím jí teleportuje pryč z tohoto světa.
11.Kapitola
Zoë Castillo
Proberete se v bytě Damiena.Použijte počítač a vyslechněte si zprávu od Damiena.Řekne vám co zjistil.Jděte se do koupelny obléci a pak vyjděte z bytu. Zoë je v letadle,směr Petrohrad,Rusko.Stojíte před starou továrnou,která odpovídá souřadnicím od Damiena.Klikněte na ovládací panel vpravo,ale nemáte vstupní kartu.Jděte tedy doprava a pak otevřenou branou doleva až ke zvláštnímu autu.U zrcátka je jakýsi ovládací panel.Stoupněte si blízko k němu,v inventáři si navolte paklíč a pak klikněte na ozubené kolečko.Máme tu po delší době minihru,kterou už jsme jednou absolvovali.Opět tedy nastavte správné dvojice.Až se vám to podaří tak tím otevřete skříňku.Z inventáře si navolte mobil a pak klikněte na ozubené kolečko.Máme tu další minihru,kdy musíme dát rychle k sobě správné dvojice.Je to ztížené tím,že jich je znatelně víc než v předchozích minihrách.Až se vám i tuto hru povede zvládnout tak auto se rozjede pozpátku a narazí na bariéru u plotu.Vylezte na bednu,z ní na auto a pak z auta skočte na balkon v místě,kde chybí zábradlí.Z balkonu vylezte po žebříku na střechu.Je tu hlídací robot,ale není nebezpečný.Běžte doprava po trase jeho hlídky a vzadu napravo vylezte po žebříku na další střechu.Jděte k neonovým písmenům a shoďte dolů písmeno K.Písmeno udělá díru ve střeše.Opět tedy po žebříku slezte dolů,dejte si pozor na hlídacího robota/načasujte si sestup po žebříku tak,aby byl co nejdále od vás/ a pak skočte dírou dovnitř do továrny.Přes lávky seběhněte po schodech až k žebříku a pak až dolů do továrny.Obejděte výrobní linku a hned zkraje na druhé straně je na stěně rozvaděč.Otevřete skřínku,přehoďte páku a tím je konečně v továrně el.energie.Jděte kousek dopředu,skoro až ke dveřím nalevo a Zoë řekne,že toto je to místo, odkud vychází signál.Vidíte,že na zemi je kanálová mřížka a jde odtamtud průvan.Vraťte se na druhou stranu a vejděte do proskleného velínu,kde jsou dva ovládací pulty.Nejprve se postavte k tomu napravo.Máte zde směrové klávesy na čtyři strany.Posuňte jeřáb dvakrát doleva,pak čtyřikrát nahoru a nakonec jednou doleva.Pak přejděte k levému panelu a posuňte hák dolů nad kanálovou mřížku.Nyní utíkejte ke kanálu a hák zahákněte,respektive otočte tak,abyste mohli mřížku vytáhnout nahoru.Vraťte se do velína k levému panelu a mřížku vytáhněte nahoru.Vraťte se ke kanálu a otvorem vlezte dovnitř.Jste v jakési podzemní kanceláři.Jděte ke stolu před vámi a otevřete malý šuplík a napodruhé si z něj vezměte malý klíček.Otočte se a za vámi jsou tři skříňky.Hned tu první otevřete klíčkem a vezměte si přístupovou kartu.Touto kartou si otevřete skleněné dveře vlevo.Nic tu není,po schodech byste se dostali zpátky do továrny.Jděte tedy na druhou stranu a použijte přístupovou kartu na dvoukřídlé dveře.Vejděte dovnitř a projděte dveřmi do pokoje plného hraček a dětských kreseb.Jděte k domečku a vezměte si datovou kostku uvnitř.Vraťte se do hlavní místnosti a použijte na počítač datovou kostku z inventáře/ozubené kolečko/Nyní se před vámi rozprostře celý příběh toho záhadného děvčátka jménem Faith.Zjistíte,že na ní dělali pokusy,které jí nedovolili přežít.Tak tady už je to všechno.Vyjděte po schodech ke dveřím do tovární haly.Přístupovou kartou si je otevřete.Obejděte výrobní linku a jděte do proskleného velína.až ke dveřím dozadu.Opět použijte přístupovou kartu.Venku na dvoře si kartou otevřete hlavní bránu a nastupte do taxíku.
12.Kapitola
Zoë Castillo
Zoë se vrátila do Casablancy.Jděte na náměstí a odtud domů.Hned jak vejdete tak volá starostlivý tatík.Pak Zoë vyběhne nahoru a začne v posteli plakat.Opice vám řekne,že na vás čeká Helen Chang a máte s ní dlouhý rozhovor o Faith, po kterém se rozhodnete připojit na Dreamer a kontaktovat Faith.
13.Kapitola
Zoë Castillo
Opět jste v ledové krajině,Zoe je zase v kalhotkách.Jděte k chaloupce a promluvte si s Faith,která usne na klíně Zoë a tím i definitivně zemře.Poté je tu mnoho dlouhých, vysvětlujících animací a pocit prázdnoty.Zoë umírá také.Tohle má tedy být konec?Jsem zklamám,pláču,protože autoři vystavěli skvělý příběh,kterému však vzali to podstatné.Vysvětlení toho o co vlastně šlo,jaký smysl vlastně mělo naše putování,jak to vše souviselo s April,co se stalo s Kianem,Damienem,Benrime?.Snad nám vše vysvětlí v dalším pokračování.Konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Dreamfall-The Longest Journey

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

.....

(vztekloun, 9. 5. 2010 18:30)

jo a jeste jedna vec. rozliseni jsem skoro vubec nemusel menit. kvuli plynulosti hry ale bezim radsi na 800x600 a detajly jsem stahl na normal. that´s all :):)

pad hry.... reseni

(vztekloun, 9. 5. 2010 18:26)

tak nakonec mi pomohlo to ze jsem do toho myho zeleza narval vetsi pametovej modul. s 512MB RAM to uz bezi v poradku :)

pamet RAM: 512MB SDRAM ( puvodne 256MB SDRAM a 384MB SDRAM ( jde to pouze u 512.... ))
CPU: 1GHz Intel Pentium III
Grafika: nVidia GeForce FX5200 128MB DDR
ovladace: 44.03
System: ciste nainstalovany a ocesany Win XP Profi
Hra: palena bez patche

Myslim ze tohle je snad absolutni minimum co ta hra potrebuje. :) Kdo ma stejnej problem tak doufam ze mu tohle pomuze identifikovat pricinu padu hry ;);)

Dodatek - zasek ve hre.....

(vztekloun, 27. 1. 2010 0:20)

no nic. kdyby Vas nahodou neco napadlo tak mi pisnete budto na mail ( superiorus@seznam.cz ) bo na icq 437540419
Diky :)

zasek ve hre.....

(vztekloun, 22. 1. 2010 21:42)

zdravim lidicky. prosim Vas mam takovej mensi problem. mam grafarnu GeForce FX5200 128MB DDR+ 64bit a vzdy na prelomu 3. kapitoly se mi to kousne tak ze to vzdy shodi celej system a pc se resrotne. oblibena blue screen of death :D:( nejdriv se mi to stavalo kdyz akorat zacinalo video s tou minulosti a potom kdyz jsem na testovacim oddilu zkousel s novejma vidlema novy ovladace na grafiku, taktovani grafiky, patche ( 160MB ) a v neposledni rade prehozeni nastaveni grafiky ve hre na nejnizsi moznou uroven tak jsem dojel az do Venice cross tesne za ten dialog s tim obchodnikem. potom to zase spadlo s plnou paradou. Nevite nahodou co by na tohle pomohlo? Diky mockrat :)

chyba

(Verča, 2. 5. 2009 17:18)

Ahoj chci ti jen říct že v té části kde jsme z April a těma bytostma v hábytu v knihovně u tří stolů.Tak všude kolem jsou něco jako díry ve zdi a tam je knih jak na...no.Sice nejsou tak zvírazněné jako tři stoly ale jsou tam.Takže nemusíš bejt sklamaný.Je to něco jako vobrovská síň s mnoha knihamy a se třemy stoly.=D

odpověd

(stan, 14. 3. 2009 9:49)

díky že se ti návod líbil a pomohl.ten konec je fakt masakr.jestli bude pokračování to je zatím otázka,ale hra úspěch měla tak doufám že ano.

konec

(merkur, 13. 3. 2009 19:12)

moc dobrej navod hodne mi pomoh!!ale smutnej konec!
strasne me nastvalo ze tam vsichni skoro umirali!!
a taky nevime co se stalo s rezou jesi je mrtvi tak kdo prisel kdyz umirala zoe???jediny co jsem stoho pochopil za ta pani co pripojila zoe na konci k drmfelu byla matka feith a zoe cos me trochu nastvalo!!ale snad se to v pokracovani vylepsi teda jesi naky bude!!!:-)

hra

(Miš, 13. 3. 2009 18:51)

Moc pěknej priběh ale strašně blbej konec !!
5 hlavních postav zemřelo!!a jak dopadli kien a benrime??snad se to v dalších pokračováních vylepší!
jinak grafika byla moc pěkná!

dík

(ajda, 31. 1. 2009 12:13)

díky za tvůj návod.konečně si vím rady.

pokračování

(Midnight Knight, 26. 11. 2008 23:16)

Zaslechl jsem na netu nejisté informace,že by mohly vycházet další epizody(něco jako Sam & Max),ale zatím,co vím,je to jen v oblasti spekulací..:-)

pokračování série

(stan, 30. 10. 2008 10:20)

ahoj kláro,žádné pokračování zatím není a je otázka jestli bude

Jak se jmenuje pokračování?

(Klara, 30. 10. 2008 9:56)

Jakej má název prosím vás další díl/série/kapitola no prostě pokračování?
Díky moc

Ad TLJ

(Midnight Knight, 16. 4. 2008 22:32)

Cus,Stando..:-)Vis,nektery veci se proste srovnavat nedaji,protoze tvurci prekrocili svuj vlastni stin-viz treba Sokal&Syberia a jeho nasledny hry.Dreamfall beru jako takovou jednu epizodu z mnoha,co se v Akradii a prilehlym okoli prihodilo-treba krasny je,jak se April behem 10ti let zmenila(tim nemyslim fyzicky,ale co se ji odehrava v hlave).Po skonceni hry je tady sice vic otazek nez na zacatku,ale to beru jako plus-v zivote taky nemas vsechno vysvetleny,proc se to stalo,musis se smirit s tm,ze se to proste stalo.:-))..a navic to nechava otevreny dvirka hracove fantazii po dohrani,at si kazdej domysli,co chce..:-)..Jen muj nazor..:-)

Oproti TLJ jen zklamání

(Standa, 4. 4. 2008 23:12)

Právě jsem tuhle hru dohrál. A co cítím? Jen zklamání. Příběh, který nakonec neměl ani hlavu ani patu. Celá část příběhu odehrávající se v Arkádii mi zpětně příjde zbytečná (a s ní dvě ze tří postav). Asi tak první polovina příběhu je rozehraná skvěle, pak mám ale pocit, že se sami autoři ztratili a konec-nekonec hru pro mne pohřbil. Skvělé atmosféře a příběhu TLJ tento nesahá po kotníky, bohužel. I will always remeber you, my lovely Lady Alvane and brave Crowboy. :)

AKI

(Midnight Knight, 2. 4. 2008 7:21)

"mě se ta hra sekla u toho schodiště jak jsme šli s tím Danielem asi mi to už nepojede že ??? :("
Stalo se mi s novou grafikou(Nvidia 8 a něco)to samý,v Direct X jsem si dal §Zakázat§ u textur AGP a projelo to tím místem,bez nutnosti stahovat cca 150MB opravnej patch.:-)
Ichigo:Co jsem tak četl,plánují se nějaký pokračování,snad ve formě volných epizod,ale konkrétního se zatím neví.

MEGA!! (bacha asi jsem se nakazil)

(Ichigo, 21. 3. 2008 13:58)

takze bude pokracovani? ja nevim.. on to byl konec ale nebyl (sakra ja se od toho starouse u ohne fakt nakazil!!) a jako jsou hvezdy nad nami a kameny pod nami, tak me se ta hra celkem libila.. (nevi nekdo jak se z toho lecit??)

pro Babu

(stan, 11. 3. 2008 15:07)

máš pravdu,skvělá hra.díky za pochvalu,jsem rád že se ti návod líbil a zase někdy ahoj

HRA

(Babu, 10. 3. 2008 17:08)

Supl hra.lepší než první díl.a návod taky supr!!taky mě tan konec překvapil....smutny.ale taky sem nepochopila to s tim rezou...doufam ze bude další díl!!!!mějte se všichni.

Je to nejlepší hra mého života

(Zoë Castillo, 5. 2. 2008 11:57)

Tohle byla asi jediná hra ve které jsem hráli (částečně)za normální holku ne ža žádného superhrdinu nebo nějekého mága atd....Je to úžasná hra

Dreamfall

(Kl@, 20. 1. 2008 12:58)

U týhle hry jsem si na konci i pobrečela,ten konec je fakt krásnej a smutnej,akorát jsem nepochopila,jak ten Reza přišel k její posteli,když umírala,proč se objevil Zoe duch a řekl:,,Tati to není on''.