Jdi na obsah Jdi na menu
 

Destination-Treasure Island

18. 8. 2012

TOPlist

Destination -Treasure Island
26.4.2007 Autor návodu-Karin Madukas
Snad každý zná Stevensonův Ostrov pokladů. Tato hra může být brána jako jeho volné pokračování. Jim slyší nějaký nezvyklý zvuk. Otočte se a zkuste otevřít dveře. Nejde to. Vzbouřenci z Hispanioly nechali Long Johna a Jima na opuštěném ostrově a aby toho nebylo málo, ještě je ke všemu Jima zamkli v kajutě. John Silver se skrývá kdesi na ostrově. Seberte Black spot (černá známka) ze sloupu a silné lano vlevo od dveří. Pravým myšítkem otevřete inventář, klikněte na auto vpravo nahoře. Tím přesunete sebrané položky do inventáře. Klikněte na černou známku a na její druhé straně najdete prohlášení vzbouřenců z Hispanioly a za ním biblický text z Revelation 22:13 a 22:15.  Jděte vpravo, seberte zapalovač a lano u nohou postele, dál seberte sextant v pravém okně. Otevřete okno a podívejte se na papouška Long Johna, který vám od něj přinesl zprávu. Vezměte si ji z jeho pařátů a přečtěte si o pokladu na Emerald ostrově. Nyní následují dvě možnosti postupu. Popíšu jednu z nich a hračičkové si můžou vyzkoušet i tu další. Podmínkou je sebrat nebo nesebrat námořní chronometr ze stropu kajuty. My ho tedy sebereme. V inventáři spojte silné lano se slabším a uvažte Sheet knot. (Skauti vědí, že to je Škotský uzel). Klikněte na spodní část, pak na vrchní a zase na spodní. Nakonec na 4. Jednotlivá čísla jsou již předdefinována, takže stačí kliknout na šipku.  Použijte svázané lano na opěradlo lavice pod oknem. Musíte uvázat další uzel. Klikněte na 1, spodní část, znovu spodní část, 4 a 5. Oknem vylezete ven. Sledujte Jimovu plavbu na Emerald Isle a Flowery Coast. Na levé straně obrazovky se vám zobrazují úkoly, které po jejich splnění se zaškrtnou. Seberte naviják na dlouhé tyči na konci lodě. Jděte levou cestou do lesa a pak vlevo k roklině. Klikněte na lano, zavěšené přes roklinu. Seberte závěsné zařízení, které jste tím přitáhli, ale je rozbité. V inventáři rozeberte naviják, získáte kryt navijáku, hřídel a kolo. Spojte závěsné zařízení, hřídel a kolo a tím ho opravíte.  Díky tomu se dopravíte na druhou stranu rokliny. Jděte 1x vpřed a pak vlevo na pobřeží Cafe Fear.  Seberte rezavý nůž z magnetovce. Prohlédněte si zapalovač v inventáři a zjistíte, že nemá knot. Když se otočíte, vidíte jeskyni ve tvaru lebky (Hollow Head). Když k jeskyni přijdete, nejdřív se podívejte se vlevo na zem, kde najdete zvířecí stopy vedle vodopádu, dokonce zaslechnete jeho hlas. Jděte do jeskyně a seberte ostří nože , helmu, provázek,rozbitou figurku a figurku nerozbitou. Seberte dřevo nalevo a umístěte jej na ohniště ve středu kamenné lavice. Rozeberte v inventáři rezavý nůž a získáte rukojeť. Tu pak spojte s ostřím a provázkem. Na provázek použijte Constrictor knot. Klikněte na 1, vršek, spodek, 4 a 5 a získáte funkční nůž. Vyjděte ven z jeskyně a jděte doleva ke stromu.Na odloupnutou kůru použijte nůž . Vytékající pryskyřici zachytíte do hliněné nádoby vpravo na zemi. Od stromu jděte nahoru ke zamřížovanému vchodu (Gallows Cave). Vpravo visí na šibenici kostra. Na levé straně jsou zavřená dřevěná dvířka, která by šla otevřít snad jedině hákem. Vraťte se 1x zpět a jděte doleva. Pak jděte vpřed a klikněte na lano, natažené přes roklinu. Na druhé straně se otočte vlevo a seberte oranžovou květinu. Pak jděte vpřed do lesa. Utrhněte banány ze stromu a seberte láhev rumu pod houpací sítí. Otočte se vpravo a seberte pravý roh berana. Jim automaticky zatroubí. Jděte vpřed směrem k pláži. Otočte se a seberte balík z voskovaného plátna u tlamy kamenného hada. Balík v inventáři rozeberte a získáte koudel, temovadlo a paličku. Seberte dřevo a vložte ho na ohniště. Pak jděte vpravo na konec pláže. Zde si promluvte s papouškem, sedícím na vršku totemu a zapamatujte si jeho píseň. Konverzaci pak ukončete, abyste mu mohli připravit jeho oblíbenou potravu, kterou nazývá nanasinrum. A protože je to pravý námořník, jistě vás napadne, že to bude něco s rumem. V inventáři spojte nůž s banány, získáte kolečka banánu, dál rozeberte láhev rumu a získáte otevřenou láhev a špunt. Spojte kolečka banánu, helmu a láhev rumu, tím získáte pochoutku nanasinrum. Promluvte si s papouškem znovu a z odpovědí vyberte možnost banánů v rumu. Za to dostanete červené pero, které spadne dolů na podstavec totemu. Celý totem je třeba opravit a doplnit o další artefakty. Podívejte se na uvolněné provázky pod žlutou ulitou vpravo. Klikněte na ně a uvažte Decorative Knot. Vyberte 1, vršek, 3, vršek, 5, 6 a 7.  Jděte vpravo a postupujte vpřed. Seberte červenou ulitu, žluté a modré pero vedle mělčiny, pak se vraťte se k totemu. Podívejte se na podstavec a uvidíte růžovou květinu, bílou květinu, červené pero od papouška a modrou ulitu vpravo. Umístěte červené pero nalevo na symbol křídel a žluté pero napravo, červenou ulitu vlevo dolů do rámečku proti žluté ulitě, oranžovou květinu ve středu. Papoušek odletí. Vraťte se k Hollow Head buď pěšky nebo použitím mapy. Na ohništi máte připravené dřevo, teď ho musíte zapálit. V inventáři spojte zapalovač s koudelí, pak s ním oheň můžete zapálit (pokud to nepůjde, tak jako mě, zkuste oheň zapálit rovnou).  Na oheň dejte nádobu s pryskyřicí a až se rozehřeje, zase si ji vezměte zpátky. V inventáři ji spojte s rozbitou figurkou.  Umístěte obě figurky pirátů na bílé kameny vpravo od ohně. Pak se podívejte na jejich stíny na zdi. Použijte paličku na hák levého stínu, na protézu pravého stínu, pak na dýku levého stínu a nakonec na pistoli pravého stínu.  Otevře se tajná schránka a v ní najdete levý roh berana. Jim zase automaticky na něj zatroubí (a nedá si pokoj).Spustí se animace a kostra venku spadne dolů. Seberte si obě figurky zase zpět. Jděte k Galows Cave nejspíš pomocí mapy. Podívejte se na kostru, která teď již leží na zemi. U ní seberte chronometr, pokud ho již nemáte v inventáři (většina z nás ho tam již má), skleněné oko, hák a kus látky. Klikněte na papouška nahoře na šibenici a ten začne zpívat začátek pirátské písně. Vyberte vždy další verš, když papoušek skončí.
Fifteen men on the dead man's chest. Yo-ho-ho and a bottle of rum.
Drink and the devil had done for the rest. Yo-ho-ho and a bottle of rum.
The mate was fixed by the bosun's pike. The bosun brained with a marlinspike.
And cookey's throat was marked belike. It had been gripped by fingers ten.
And there they lay, all good dead men. Like break o'day in a boozing ken.
Yo-ho-ho and a bottle of rum. Yo-ho-ho and a bottle of rum.
 
Papoušek hodí dolů měšec, který tam jistě nenecháte. Použijte hák k otevření dřevěných dvířek vlevo od brány. Prostudujte si nápis na dveřích. Umístěte měšec na pravé straně otevřeného prostoru. Vidíte 2 pistareeny, 2 piastry, 2 guineje, 2 louisdory a 2 dublony. Vaším úkolem je dát dohromady 109 schilingů pomocí 7 mincí. Položením na váhy poznáte jejich hodnotu nahoře vpravo. Dejte na váhy uvnitř prostoru 2 louisdory, 2 guineje, 1 piastr a 2 pistareeny. Brána se zvedá. Seberte zčernalou kost vlevo ze zdi, spojte ji se studenou pryskyřicí a získáte louč. Dejte ji zpět na zeď a zapalovačem ji zapalte. Tím se rozsvítí ostatní louče. Pokračujte vpřed jeskyní, najdete stopy Johna Silvera.  Podívejte se doprava a vidíte nůžky, ale zatím s nimi nemůžete nic dělat.  Jděte 1x vpřed a podívejte se dolů. Uvidíte past ze sítě. Pak pokračujte vpřed k zamčené bráně. Otočte se vlevo a uvidíte pasoucího se berana. Pomocí mapy se přesuňte k totemu. Jděte k mělčině u totemu a naplňte helmu mořskou vodou. Pak jděte vpravo a pokračujte vpřed k hadímu sloupu. Umístěte palivo na ohniště a zapalovačem ho zapalte. Helmu s vodou dejte na oheň a získáte mořskou sůl. Vraťte se pomocí mapy k pasti a klikněte helmou plnou soli na pařez u sítě. Vraťte se k beranovi a klikněte na něj. Beran se chytí do pasti. Teď na něj můžete použít nůžky a ostříhat mu zadek. Na holé kůži má tetování a to je další část hádanky.  Jděte vpřed k bráně a podívejte se na meče nalevo. Klikněte na Black spot v inventáři. Všimněte si části verše 22:15. Zvedejte meče zleva doprava klikem a držením levé myši. Zasuňte je podle čísel, která vidíte na jejich ostří  2 2 1 5. Brána se zvedá.  Jděte vpřed po pravé straně kamenné lavice. Najednou uslyšíte zvířecí zvuky a Jim uteče zpět do údolí. Zde najdete roztrhanou síť. Vraťte se zpátky, odkud jste utekli a podívejte se, že na kamenné lavici leží 2 kotouče. Seberte je. Jděte levou stranou podél kamenné lavice a podívejte se na 2 kulaté otvory na stěně. Sem máte umístit nalezené kotouče. Otáčejte levým kotoučem (držení levé myši) dokud se neobjeví se na levém velkém disku silueta hlavy králíka, pak klikněte na velkou tečku vpravo. Viz obrázek č. 1. Kamenná brána se trochu zvedla. Pak otočením kotouče získáte na levém disku siluetu hlavy opice. Klikněte na čáru vpravo viz obr. č. 2. Brána se zvedla o trochu víc. Dalším otočením se objeví silueta hada vlevo a vpravo dvě vodorovné čáry se třemi tečkami nahoře viz obr. č. 3. Kliknutím na ně se konečně brána otevře úplně. Vstupte do Holow Head a promluvte si s papouškem. Zopakuje vám hádanku. Podívejte se dolů do úst Holow Head. Pak seberte balík z voskovaného plátna a sextant ze stolu vlevo (pokud ho již nemáte v inventáři). Balík v inventáři rozeberte a získáte trup miniaturní lodě, šicí soupravu a stěžně. V inventáři spojte šitím, kus látky a získáte plachtu. Pak spojte trup lodi, stěžně a plachty a model lodi je komplet. Jděte k mapě na dalším stole.
Umístěte 2 pirátské figurky z inventáře a figurku ze stolu na mapu. Ta s šavlí patří vlevo, vpravo od ní ta s hákem a dále vpravo ta s protézou. Pak umístěte model lodi do středu moře na prostřední kolejničky. Otáčejte plachtami a stožáry tak dlouho, dokud papoušek nezakřičí – Plnou parou vpřed a otevře oči. Podívejte se na zvířecí lebku s krvavou skvrnou ve tvaru srdce na čele a seberte ji. Seberte model lodi z mapy a opusťte Holow Head pomocí mapy nebo pěšky a seberte dva kotouče vlevo od kamenné lavice. Jděte 1x vpřed, otočte se  a jděte vpravo podél kamenné lavice až do bažin.  Otočte se vlevo a seberte suchý jíl z plácku. Přes močál přejděte ke stromu na druhé straně. Cestou  Jim zapadne do bahna, ale objeví se dívka jménem Pepita a hodí Jimovi Hagmanovo lano. V inventáři z něj rozebráním získáte dlouhý provaz, který spojíte s hákem a vytvoříte oprátku pomocí Capuchin knot. Klikněte na spodek, vršek, 3, 4, vršek a 6. Získáte lodní hák, který použijte na blízký strom. Tak se dostanete z bažiny. Vpravo seberte větve a hoďte je na písek, aby zpáteční cesta byla bezpečnější. Jistota je jistota. Pokračujte vpřed ke stromu na okraji útesu. Spojte beraní lebku a oba rohy. Kompletní lebku pověste na strom. Do lebky vsaďte skleněné oko, které vzápětí vypadne a skutálí se z útesu dolů. Rozeberte  lodní hák získáte hák a dlouhé lano. Použijte dlouhé lano na kořeny stromu. Musíte uvázat Figure Eight Knot. Klikněte na  1, vršek, 3, vršek, 5, spodek, 7, vršek a 9. Slezte dolů z útesu. Zde Jima zastihne záchvat horečky z bažin, ale ještě seberte skleněné oko.  Jim udělá značku na místě, kam oko dopadlo.  Jděte doprava, znovu doprava a pak 1x  vpřed do dolu. Vyběhne Pepita a spadne do šachty, což jí vynese nelichotivé vyjádření od Jima, horečka sem, horečka tam. Seberte naviják, visící nad šachtou.  Otočte se vlevo a uvidíte masku, falešné drápy a tlampač. Seberte tlampač z víka bedny, pak otevřete i bednu a seberte dlouhé lano. Otočte se vpravo a seberte krumpáč. Dále seberte kolo, hřídel a krátké lano. Spojte kryt z navijáku, hřídel a kolo. Výsledek zkombinujte s dlouhým lanem a dalším navijákem a získáte kladkostroj. Pověste kladkostroj na vršek šachty. Uvažte Clove Hitch knot. Klikněte na 1, spodek, 3 a 4. Použijte malé lano na spodní část navijáku. Uvažte Bowline knot. Klikněte na  1, vršek, spodek, spodek, 5 a 6. Rozeberte krumpáč a získáte ruční páku a kovovou část krumpáče. Použijte ruční páku na kovovém podstavci, kde je uvázáno lano. Na páku klikněte a Pepita je venku. Za to se skácí Jim. Po nějaké době se Jim vzbudí sám. Seberte lano, kladkostroj a ruční páku. Otočte se a otevřete kovovou krabici. Přečtěte si španělský lodní deník, který popisuje těžbu smaragdů, výrobu zbraní a smrt  mnoha indiánů, zaviněnou Španěly. Vstupte do kovárny a rozhlédněte se kolem. To je zatím vše. Vyjděte ven, jděte vpravo a pak vpřed. Přečtěte si list, připevněný na zdi. Dozvíte se o rostlině Chinchona, která léčí bahenní zimnici. To je to, co Jim teď nutně potřebuje. Vylezte na  provazový žebřík vlevo. Podívejte se na strom vpravo, na kterém jsou písmena P + J v srdíčku. Na srdce použijte nůž, zatáhněte za něj a získáte kus kůry ve tvaru srdce. Z vodního žlabu vedle naberte vodu do helmy. Vraťte se do kovárny. Zde seberte dřevo vpravo a vložte ho do pece a zapalovačem ho zapalte. Na oheň vložte helmu s vodou. V inventáři pak spojte helmu s vroucí vodou a kus kůry ve tvaru srdce. Tím máte odvar na zimnici, který Jim vypije. Vraťte se na pláž, kde si Jim udělal x značku. V inventáři, spojte ruční páku a a kovovou část k opětovnému získání krumpáče. Použijte ho na značku x. Jim kopá a nalézá truhlu s pokladem. Otevřete truhlu a prohlédněte si hádanku. Vezměte poškozený vozík v pravé štěrbině. Rozeberte v inventáři sextant získáte měřítko,malé zrcadlo a čočku. Spojte poškozený vozík se zrcátkem a opravený vozík umístěte do pravého otvoru. Umístěte čočku na levou stranu na malý podstavec (jinam to nejde).  Rozeberte hodinky a získáte strojek a pouzdro. Umístěte strojek na kruhy ve spodní části hádanky.  Všimněte si, že dole vpravo jsou bílé čudlíky, kterými řídíte oba vozíky. Vypínač nad strojkem určuje, který vozík se bude pohybovat. Vložte skleněné oko do lebky. Stiskněte středový vypínač pro ovládání vozíku vpravo. Klikněte na bílou výhybku, ukazující vlevo a vozík se pohne doprava na konec štěrbiny. Klikem nastavte zrcátko na vozíku do svislé polohy. Stiskněte středový vypínač pro ovládání vozíku nalevo. Klikem na bílý vypínač posuňte vozík ke třetí štěrbině na levé straně. Nastavte zrcátko do šikmé pozice. Podívejte se na paprsek, vycházející z levého do pravého zrcadla a do skleněného oka, projde skrz čočku a kámen vlevo zčervená. Víko se zvedne a vy seberte kolo a horu zlatých mincí. Prohlédněte si další úkoly od Silvera. Seberte písek vlevo od truhly a vraťte se k dolu. Použijte kolo na kohoutku sudu vpravo od truhly. Pak kohoutkem otočte a naplňte žlab vodou. Umístěte model lodě pod kohoutek sudu a sledujte jeho cestu. Po chvíli se zastaví a na vrcholku stožáru modelu seberte pergamen. Pepita si promluví s Jimem o hádance a o pokladu. Také zjistíte, co se stalo s Johnem Silverem i jeho příbuzenský vztah s Pepitou.  Pak Pepitu následujte. Jděte vpřed a vpravo. Po provazovém žebříku vylezte nahoru a podívejte se na černou pirátskou vlajku vpředu. Jděte vpřed a podívejte se na piráty. Jděte nyní vpravo a vstupte do chaty. Podívejte se na dělo, pak se otočte dozadu ke zdi a seberte propojené hadičky, rybářský háček, měchy na vodu a tyč. Vyjděte před chatu a vylezte na strom s vlajkou vpravo před vchodem do chaty a dostanete se na střechu. Nejdřív si prohlédněte trojstěžník, kotvící u břehu, pak mrkněte se dolů a poslouchejte piráty. Dozvíte se, že chytili Pepitu.  Klikněte na piráta, sedícího na vozíku. Na stole taky vidíte  pytlík na tabák, váček s prachem a kulky. V inventáři rozeberte šicí soupravu, abyste dostali jehlu a nit. Spojte rybářský háček s tyčí a nití. Pomocí Uni knotu přivážete nit k háčku. Klikněte na 1, spodek, 3, vršek, 5, spodek, 7, 8 a 9. Dostanete rybářský prut. Použijte rybářský prut na pytlík na tabák a pak výsledek rozeberte. Dál použijte prut na pytlík s prachem a výsledek také rozeberte. V inventáři pak spojte pytlík s prachem a pytlík na tabák. Získáte prázdný pytlík a nebezpečný pytlík na tabák. Spojte rybářský prut s naplněným pytlíkem na tabák. Použijte návnadu na stůl dole a sledujte výsledek. Spoutejte piráty pomocí krátkého lana a použitím Double loop bridle knot. Klikněte na 1, spodek, 3, spodek a 5. Vezměte kulky z víka krabice a rybářskou jehlu ze země. Pak vezměte nenabitou pistoli před další krabicí vpravo. Slezte po provazovém žebříku kousek vpravo a jděte přímo na pláž prohlédnout okolí. Pak se vraťte zpět do chatky. Seberte čisticí kartáč na dělo vpravo ze zdi a dělo vyčistěte. Pak ho zase vraťte zpět. Otevřete sud vpravo od děla a lopatkou ze zdi naberte střelný prach.Lopatku prachu vhoďte do děla. Seberte dusadlo ze zdi a prach v sudu udusejte. Dusadlo pak vraťte zpět. Rozeberte krumpáč a ruční páku použijte na otvor vlevo od děla. Pomocí mapy jděte do kovárny. Venku pomocí helmy naberte vodu ze žlabu. Pak jděte dovnitř. V inventáři spojte helmu s vodou, písek a suchý jíl. Výsledkem bude prázdná helma a směs na formu k odlití střeliva. Tuto směs dejte do necek vlevo vedle stolu. Umístěte polokulovitou formu na prostřední stojánek a kuželovitou formu položte na ní. Vlevo vezměte prázdný formovací rám a umístěte ho na obě formy. Vezměte směs z koše a dejte ji do rámu s formami. Odstraňte kuželovitou formu a plný rám položte na bílou zídku, pokud se otočíte vpravo. Znovu udělejte další formu. Seberte prázdný formovací rám vlevo a umístěte ho na polokulovitou formu. Kuželovitou formu vynechejte. Vezměte směs a dejte ji také do rámu. S rámem se otočte vpravo a umístěte ho vedle prvního rámu. Zatáhněte za rukojeť na řetězu měchů a vidíte, že jsou děravé. Rozeberte rybářský prut a získáte tyč, rybářský háček a nit. Spojte jehlu s nití a měchy zašijte. K měchům připojte zahnutou rouru, pověšenou vpravo od ohniště, pak kliknutím na rukojeť u řetězu rozdmýchejte oheň. Dejte peníze do prázdného tyglíku nad ohništěm k roztavení. Pomocí kleští ze zdi vpravo tyglík vezměte a kov nalijte do hotových formovacích rámů. Vraťte prázdný tyglík do pece. Vezměte vrchní rám a vyklepněte ho do necek vlevo od stolu, pak ho odložte na stůl. Z druhého rámu si vezměte dělovou kouli. V inventáři spojte měchy na vodu s propojenými hadičkami. Pak z měchů u ohniště odstraňte zahnutou rouru, dejte ji zpět na zeď a místo ní tam dejte tento podivný nástroj. Zatáhněte na rukojeť měchů a získáte potápěčský vak na vzduch. Pomocí mapy se přesuňte do chaty pirátů. Umístěte dělovou kouli do děla. Pomocí ruční páky otočte hlaveň k oknu. Na hák vpravo na zdi u okna použijte naviják z inventáře, zatáhněte za lano na podlaze před dělem a dělem pojedete směrem k otevřenému oknu. Otočte se vlevo k doutnáku bez knotu na sloupku. Pomocí koudele vytvoříte funkční doutnák, který zapálíte zapalovačem a následně odpálíte dělo. Pak už sledujte, co jste provedli. Z inventáře vezměte prázdný váček na prach a naplňte ho ze sudu. Spojte kulky, váček s prachem a prázdnou pistoli. Vyjděte z chaty a slezte po provazovém žebříku. Jděte k pláži  a jděte k vraku vlevo. S potápěcím vakem se potopte dolů k vraku. Použijte nůž na houbu na skále a seberte ji. Jděte vpravo a uvidíte lékařský kufřík uvnitř škeble. Použijte ruční páku k jejímu otevření. Páku a kufřík si vezměte, nejdřív ovšem kufřík. V inventáři rozeberte kufřík a získáte kleště a pilku. Otočte se a seberte svojí zlatou dělovou kouli. Podívejte se na čísla na vraku = IV, VIII, XV, XVI, XXIII, XLII. Vyplavte na hladinu. Jděte vpravo k loďce, kterou jste sem připluli. Loďku však piráti poškodili. Otočte se vlevo a uvidíte prkna s latěmi. Kleštěmi uvolněte prkna a pilkou je rozřezejte. Pak jimi opravte díru v lodi. Ještě potřebujete koudel, tak s chutí do práce a pomocí dusadla to pořádně utemujte. Otočte se a jděte vpřed k ohništi u hadího sloupu a zde roztavte pryskyřici. Vraťte se s ní k loďce a použijte ji na koudel. Tím je to hotovo. Na lodi Jim pluje ke Krvavé řece, River of Blood. Loď přivažte ke kruhu a skále pomocí Anchor hitch knot. Klikněte na  spodek, spodek, vršek, 4 a 5. Na břehu se podívejte na kostru, která nese stopy od piraní. Promluvte si s papouškem vlevo a dostane se vám varování, že vás piráti očekávají. Zazvoňte na zvon a vyjednávejte s piráty. Chtějí peníze, co jiného. Koš sjede dolů a vy máte dvě možnosti. Pokud dáte dělovou kouli do koše, nastane konverzace o výrobě koule a piráti ji nakonec vyhodí. Také můžete rovnou pokračovat dál. V inventáři spojte láhev rumu s korkem a dejte ji do koše. Pak si poslechněte pirátskou konverzaci. Jeden z pirátů byl hozen piraním, další pirát byl zastřelen. Promluvte si s papouškem znovu. Ten vám zopakuje hádanku a upustí dvojitou dýku, kterou si vezměte. Jděte na loďku a na skále vedle ní použijte dvojitou dýku. Střídavě oběma konci posunujte tak, aby ste se dostali až nahoru vlevo. Není to tak těžké, takže se to nepokusím zde ani popsat.
Zde si promluvte s Johnem Silverem, proberte všechny možnosti. Pak se podívejte se nahoru a klikněte na hady. Pozor, jsou jedovatí. Klikněte na schody vpravo a Long John vám řekne, že je to tajná chodba do jeho obydlí. Jděte nahoru a zde najdete Pepitu a jednoho z pirátů Morgana. Namiřte na Morgana pistoli, ale ta selže, takže ho nakonec srazí Long John svou holí. Na vysvobození Pepity z pout potřebujete klíč, ale ten skončil s Dickem v řece u piraní. Morgan by však mohl vědět o ještě jednom klíčku. Promluvte si proto s Morganem. Pak seberte zrcadlo a tabulku ze stolu. Seberte láhev rumu vedle mrtvého piráta a rozeberte ji v inventáři. Vyjděte ven vpravo od Johna Silvera. Jděte k lodi, odvažte ji a lano dejte na kolík na lodi. Pak pomocí mapy pokračujte k Hollow Head. Zde uvidíte piráta s puškou, takže se pomocí mapy dostaňte k Snares Valley. Podívejte se na roztrhanou síť na stromě. Pomocí síťové jehly ji zašijete a připravíte past. Jděte do Hollow Head zase pomocí mapy, je to rychlejší.Jděte cestou doleva,vlezte vpravo po schodech do duté hlavy a na ústa duté hlavy použijte tlampač.Ústa jsou dole/viz obrázek/Obrazek Pirát se lekne a skončí v síti. Jim ho pak obere o klíč k poutům. Pomocí mapy se přesuňte k vodopádu a vraťte se k Silverovi. Osvoboďte Pepitu a pak si s oběma pány promluvte.  Long John vypráví o mayských indiánech, smaragdech a o další hádance. Podívejte se kolem sebe a všimněte si symbolu měsíce na stěně mezi Johnem a Pepitou. Otočte se a podívejte se na kulaté otvory na zdi. Sem umístěte velké a malé kolo. Pak klikněte na malbu pod kulatým knoflíkem. Pepita pohovoří o mayském kalendáři. Jeho rok má 260 dní. Každý den je označen číslem a symbolem. Rok začíná číslem 1 a symbolem krokodýla a končí číslem 13 a symbolem květiny.Světové strany jsou označené specifickým symbolem a barvou. Červená znamená východ a zelená střed. Střed je pro Maye pátou světovou stranou. Znovu si promluvte s Pepitou. Pak se pomocí mapy přesuňte na Cape Fear. Rozeberte šicí soupravu. Jehlu pak použijte na kámen magnetovec a tím ji zmagnetizujete. Jděte do kovárny a naberte helmu plnou vody. Pokračujte k vodopádu a jděte do Snake Cave (na zdi pomocí dvojité dýky).  Pomocí houby z moře vyčistěte kotouč pod oběma disky a klikněte na jakýkoli obrazec. Jsou to jakási data, ale nejsou seřazena chronologicky. Do otvoru nalejte vodu z helmy. V inventáři spojte zmagnetizovanou jehlu s korkem a získáte kompas. Ten pak dejte do umyvadla. Všimněte si dílků na kompasu: Sever je bílý, číslo 1, křemen, východ je červený, 13, voda, jih je žlutý, 1, déšť a západ je šedý, 7, opice.
Otočte velkým diskem tak, aby symbol jihu se dotýkal jedné tečky na pravém menším kole. Nahoře vpravo se vám musí objevit startovní datum. Nyní tedy 0 dnů. Klikejte na knoflík dole, dokud na levém disku není symbol severu a na pravém jedna tečka. Nahoře se objeví počet dní z jihu na sever 39. Na velkém kruhu nastavte znovu symbol jihu (musíte ho nastavit znovu, abyste měli startovní datum 0 dní) proti jedné tečce. Pak klikejte knoflíkem až nastavíte symbol západu – opice proti číslu 7 (7=čárka a 2 tečky) – počet dní z jihu na západ je 32. Znovu přetočte levý kruh na symbol západu – startovní dny 0 – opice proti číslu 7. Knoflíkem dole klikejte, dokud se neobjeví symbol pro sever sousedící s číslem 1 na pravém kole. Součet dní ze západu na sever je 7.  Otočte k Jimovi a Pepitě. Mají před sebou tlačítka a rovněž před vámi jsou bílá tlačítka. Bílá čísla jsou 2, 8, 9, 11 a 17. Long John má modrá tlačítka 1, 3, 9, 12 a 19, Pepita má žlutá tlačítka 2, 3, 11, 14 a 17. Uprostřed stolu jsou stejnobarevné výstupky. Posuňte se kurzor s hadí hlavou vpravo od Pepity. Dole se objeví otázka: Kolik dní je z jihu k severu. Víme, že to je 39 dní. Klikněte na bílou devítku (obecně si pamatujte, že tečky znamenají jedničku a čárka pětku, podle toho zjistíte čísla, na jednotlivých tlačítkách). Takže klik na bílou devítku, modrou 19 a žlutou 11. Tatáž čísla se objeví v centru stolu. Klikněte znovu na hadí hlavu a dostanete další otázku. Kolik dní je z jihu na západ. Víme že to je 32 dní. Klikněte na bílou 9, modrou 12 a žlutou 11. Dalším klikem na hadí hlavu máme odpovědět kolik dní je ze západu na sever – 7 dní. Klikněte na bílou 2, modru 3 a žlutou 2. Střed stolu dostane stejný tvar jako symbol na zdi, jen je trochu nepřesný. Zde si hru uložte. Všimněte si pozice bílých oblouku a tří modrých kuliček v centru symbolu na zdi. Pak si vyzkoušejte, která tlačítka co ovládají a zde máte jedno z řešení. 1. Stiskněte bílé levé tlačítko 2x.
2. Stiskněte modré tlačítko při pohledu zleva 2x.
3. Stiskněte bílé levé tlačítko 1x.
4. Stiskněte bílé pravé tlačítko 2x.
5. Stiskněte žluté tlačítko při pohledu vlevo 1x.
6. Stiskněte modré tlačítko při pohledu vpravo 1x.
7. Stiskněte žluté tlačítko při pohledu vpravo 2x.
8. Stiskněte bílé pravé tlačítko 1x.
9. Stiskněte žluté tlačítko při pohledu vpravo 1x.
10. Stiskněte žluté tlačítko při pohledu vlevo 1x.
Symbol měsíce zmizí a odhalí nádherný poklad. Pak ale v animaci ovine jeden z hadů krk Johna. Umístěte zrcadlo na podlahu před vámi a slunce, jak známo, koná zázraky. Tak je tomu i v této hře. No a to je konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Destination-Treasure Island

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

odpověd

(stan, 2. 5. 2009 18:25)

to jsem rád,že ti naše stránky pomohli

Konec

(Richard M, 2. 5. 2009 16:34)

Bez nápovědy na konec bych to nedokázal nevěděl jsem čím mám vůbec točit a náhodně jsem našel tuhle stránku díky.

návod

(stan, 3. 5. 2007 21:02)

to jsem rád,že sis nakonec poradil a že ti návod pomohl.

Uz vííím

(Citatel, 3. 5. 2007 19:05)

Ja jsem pitomej ani bejk ja jsem zo Slovenska tak sem nechapal, ze jde o tu vecicku. A dekuji za navod.

Help

(Citatel, 3. 5. 2007 19:00)

Proste nevim jak to tam udelat. Cim jako to mam to co jsem rozpilil on to tam dal jo. A potom co jako mam delat ja sem tomu nepochopil.

Help

(Citatel, 3. 5. 2007 18:40)

Ještě potřebujete koudel, tak s chutí do práce a pomocí dusadla to pořádně utemujte. A kde su tie veci koudel dusadlo ???