Dead Reefs
12.7.2007 Autor návodu-Standa Madukas
Dead Reef je akční adventura odehrávající se v 18. století na stejnojmenném ostrově, který je kousek od anglických břehů. Ostrov Dead Reef měl vždy nechvalnou pověst a slušný člověk se mu raději vyhnul.Bouře však často přivedla na ostrov loď,která by tu jinak nikdy nezakotvila.Podobné to bylo i s lodí plnou mnichů, kteří směřovali na sousední ostrov.Do cíle své cesty už nikdy nedopluly,stali se obětí pirátů pod vedením barona DeSantra,který zavraždil velkou část posádky včetně kapitána.V jeho kajutě objevil starou relikvii zla.Od té doby docházelo na ostrově každých 9 let k podivným událostem,které vždy skončili vraždou jednoho z obyvatel ostrova.Obyvatelé ostrova začnou věřit, že ostrov je prokletý,že je to trest za zavraždění mnichů.Sice skoncují s pirátstvím,jenže vraždění pokračuje i poté.Několik dní předtím než mělo podle očekávání dojít k 11. vraždě byl zabit jeden z potomků barona DeSantra,který kdysi přepadl loď s mnichy a sebral relikvii zla.V tuto chvíli vstupuje na scénu Amadeo Finvinerro, jenž byl na ostrov vyslán, aby objevil zdroj zla, který obyvatele Dead Reef trápí.Ve hře je spousta animací,které velmi kvalitně vykreslují tajemnost ostrova.Dead Reefs je hra z pohledu třetí osoby.Hlavní menu si zpřístupníte klávesou Esc.Upozorňuji,že ve hře můžete zemřít a nedostanete žádnou další šanci,takže často ukládejte.Pohyb vpřed ovládáte klávesou W,pohyb doleva a doprava jsou klávesy A a D.Klávesa S by měla být chůze dozadu,ale to moc nefunguje.Je to stejné jako klávesy A a D.Jen se točíte kolem vlastní osy.Vždy když objevíte něco zajímavého tak se vám to zapíše automaticky do zápisníku.Když chcete něco otevřít/ikona ruky/ tak zmáčknete směrovou klávesu vpravo,když se na něco budete chtít podívat/ikona oka/ tak zmáčknete směrovou klávesu vlevo a když budete chtít s někým mluvit/ikona úst/ tak zmáčknete směrovou klávesu vpřed.Deník otevíráte klávesou Q nebo N.Mezerníkem otevřete deník a klávesy A a D slouží k listování deníkem. Hostinec Posádka lodi opouští Finvinerra v Dead Reefs.Jděte kupředu a promluvte s mužem který stojí u schodů.Je to William Hooke,místní úředník který vylíčí Finvinerovi událostí které se tu staly.Rozlučte se s Hookem,když ho budete potřebovat tak bude sedět v hostinci napravo.Jděte ke dvěma mužům u vozu a zkuste s nimi promluvit.Nejsou zrovna sdílní a tak se nic nedozvíte.Jděte doprava a před hostincem promluvte s mužem.Poté jděte ke dveřím hostince,podívejte se na symbol na dveřích,který se vám posléze zakreslí do poznámek.Poté vejděte do hospody s názvem Klentons inn.Jděte rovně a po schůdcích se dejte doprava.Sedí tu Hooke,sedněte si také a pak se ho začněte vyptávat na různé věci tak jak se vám budou zobrazovat vlevo dole.Dozvíte se o symbolech,o historii Dead Reefs a dalších zajímavých věcech.Po rozhovoru jděte k hostinskému a také s ním pohovořte.Řekne vám o symbolech na dveřích,o kuchaři a strašidlech na panství.Poté vyjděte ven z hostince. Wyndhamovo panství Nyní se musíme dostat na Wyndhamovo panství.Jděte doleva kolem hostince,stále rovně až přijdete k malému přemostění.Přejděte mostík a jděte kupředu na panství.Boční dveře jsou zamčené.Jděte k hlavním dveřím a dvakrát zaklepejte,uslyšíte nevrlý hlas sluhy Belmonta.Moc s ním nepokecáte,protože musí vám jít připravit pokoj.Ve vstupní hale se dejte doprava a pak postupujte od dveří ke dveřím a všímejte si zajímavých věcí.Velké hodiny se zastavily.Jděte do kuchyně,nic extra tu není takže jděte dál do sklepa.Hned u dveří se podívejte na lahvičku ke které přivoníte.Jděte poté doleva a podívejte se na víno a pak na dveře k zahradě.Vraťte se do vstupní haly.Vyjděte po schodech do patra a podívejte se na obrazy proti schodišti.Jsou to portréty barona Kasbert Wyndhama a jeho půvabné manželky Clariss.Všimnete si,že obraz Clariss je trochu našikmo.Poté se otevřou dveře,vyjde sluha Belmont a řekne vám,že pokoj je připraven.Poté se ocitnete s Belmontem ve vašem pokoji.Běžte k Belmontovi a promluvte si s ním o všem co je v nabídce rozhovorů.Dozvíte se od něj proč je levé křídlo zavřené,řekne vám i něco o portrétech barona a jeho ženy.Až sluha odejde tak si klávesou Q nebo N otevřete deník.Mezerník vám otevře zavřený deník a klávesy A a D slouží k listování.Nyní se trochu v ložnici porozhlédneme.Jděte ke stolu nalevo,použijte ikonu ruky, tím si sednete za stůl a začnete číst.Uslyšíte nějakou ženu zpívat.Zvuk vychází z velké skříně vpravo.Jděte ke skříni,mezitím se vám zapíší poznámky do notesu a pak skříň otevřete.Hůlkou poklepejte na zadní část skříně a zjistíte,že je to tajný vchod.Otočte se k pravým dveřím skříně a pak použijte ikonu ruky.Tím otevřete tajný zámek a ten vám na zadní stěně otevře první hádanku.Máte tu čtyři obrazce.Vaším úkolem je nastavit obrazce tak,aby vám otevřeli tajný vchod.Vyjděte tedy na chodbu a jděte doleva k Wyndhamovu erbu na konci chodby.Máte zde znaky,které nastavíte stejně jako je tomu na praporu. Jděte tedy zpět do ložnice a nastavte správné znaky.Klávesou A,W a D se posunujete z jednotlivých znaků a mezerníkem znaky otáčíte.Pokud to uděláte správně tak se tajný vchod otevře,opět se vám to zapíše do deníku a vy vstoupíte do tajné chodby.Vyjděte po schodech a jděte do chodby.Vstupte do dveří vpravo,je to knihovna.Rozhlédněte se kolem.Jděte ke stolu v levé části místnosti.Vezměte a přečtěte stránku z baronova deníku.Dozvíte se něco o mnichovi,prokletí a Clariss.Pak otevřete zásuvku v horní části stolu a vezměte si klíč.Vyjděte do chodby a jděte ke dveřím na konci.Když zmáčknete směrovou klávesu dolů tak se vám vlevo dole objeví ikona hole a vy si klávesou D navolte ikonu klíče a pak otevřete dveře do ložnice.Setkáváte se s duchem Clariss.Clarissino gesto vás vybízí k tomu, abyste jí následovali do krbu.Krb je však zablokovaný.Rozhlédněte se po místnosti.Podívejte se na židli a na krevní skvrnu.Jděte dozadu ke stolečku.Je na něm hrací skřínka.Když na ní zahrajete tak skřínka zahraje čtyři tóny,které je třeba zahrát na devíti klávesách na klavíru vedle.Jděte ke klavíru,vidíte 9 kláves,které si očíslujeme zleva 1- 9.Stiskněte klávesy v pořadí 8 9 8 7.Opět používáte mezerník na potvrzení a směrové klávesy A a D.Zadní část krbu se otevřela.Jděte ke krbu.Vezměte si lampu zprava u krbu.Vezměte lampu z inventáře a použijte ji na krb.Tím vstoupíte do krbu. Jeskyně Jděte jeskyní kupředu až přijdete k pasáži,kde máte na vybranou jestli se dáte vlevo nebo směrem k vám.Jděte cestou vlevo.Až přijdete k dalšímu rozcestí tak se dejte horní pravou cestou. Spodní cesta je zablokovaná.Vejděte kupředu do jeskyně.Podívejte se na Clariss.Vezměte si rezavý klíč z kroužkového podstavce.Jděte zpátky na rozcestí na začátku a nyní se dejte cestou směrem k vám.Přeběhněte přes mostík až do místa ,kdy znovu uvidíte Clariss, jak vám ukazuje cestu.Jděte k zamčeným zamřížovaným dveřím.V inventáři si navolte rezavý klíč a otevřete si.Vylezte studnou nahoru. Hřbitov Jděte kupředu a podívejte se náhrobní kameny.Je zde devět hrobů a všichni umírali po 9 letech pravidelně.Jděte doleva do další části hřbitova.Rozhlédněte se kolem a pak vstupte do hřbitova nalevo.Podívejte se kam míří Clariss a pak se tam jděte podívat.Je to Wyndhamova rodinná hrobka.Zkuste vstoupit,je zamčeno.Otočte se a jděte k domku hlídače.Vstupte dovnitř,běžte k němu a promluvte s ním.Jmenuje se Oliver Boon.Dozvíte se o prokletí.Poté co Oliver odejde z místnosti tak si nalevo na zdi u rakve vezměte svazek klíčů.Vezměte si také svíčku ,která je na skřínce za židlí.Vyjděte ven a jděte k Wyndhamově rodinné hrobce a použijte na otevření svazek klíčů.Bohužel žádný klíč dveře neotevře.Vraťte se zpět do domku hlídače a mrkněte na montážní bednu na stole.Vezměte si páčidlo,brousek a klíč od krypty.jděte před hrobku a použijte Wyndhamův klíč od krypty na dveře.Klíč se bohužel zlomil.Nyní si v inventáři navolte brousek a pak ho zkombinujte se svazkem klíčů/zmáčknete směrovou klávesu vpřed/Tím získáte vyleštěný svazek klíčů,který použijte na dveře krypty.Nyní se už dovnitř dostanete.jděte dolů po schodech a zahněte vpravo.Je tu Clarissina hrobka. Clarissa zemřela před 9 lety.Použijte páčidlo na hrobku.Kde je však tělo?Otočte se a jděte na druhou stranu.Leží tu jen tak volně Patrick Wyndham.Klikněte na ikonu ruky,tím prozkoumáte tělo a vezmete si kapesník.Klikněte na tělo znovu,Patrick něco drží v zaťaté pěsti,ale tu neotevřete ničím.Vyjděte tedy ven a běžte kupředu do oplocenky.Je tu čarodějnice Benish Sue.Promluvte s ní a pořádně jí vyzpovídejte.Dozvíte se něco o její vizi,Patrickově vraždě a o prokletí.V animaci uvidíte,že vás nějaký muž sledoval ze stromu.Skočil dolů a Finvinerro honí slídila.Jděte kousek doprava do rohu hřbitova ,kde je rozbitá část zdi, podívejte se ikonou oka na kus jeho oblečení,které se tu zachytilo o železné dráty.Vraťte se zpět a pokračujte v rozhovoru s Benish Sue.Zjistěte co ví o muži ve svrchníku a jak násilím otevřít Patrickovu mrtvou pěst.Poradí vám,že by to mohl vědět alchymista ve věži.Na hřbitově je to vše.Otočte se a projděte branou naproti domku hlídače.Tím půjdete automaticky na panství do svého pokoje a vzbudíte se další den. Wyndhamovo panství Nejdříve si přečtěte dokumenty,které jste nashromáždili,Finvinerro chce mluvit s každým člověkem v domě.Sejděte z pokoje až dolů do vstupní haly,dejte se doprava do chodby a vejděte do dveří na konci napravo.je to místnost sluhy Belmonta.Promluvte s ním a dostanete od něj klíč od Patrickovy místnosti,která je naproti Edwardově místností v pravém křídle panství.Belmont nepozná čí je kapesník,který jste našli u Patrickovy mrtvoly.Po rozhovoru vyjděte do chodby a jděte směrem k vám do kuchyně.Je tu Melvin Klenton, kuchař.Promluvte s ním a dozvíte se něco o Patrickových vášních (poklad a ženy),smradlavé láhvi a týdenní nespavosti.Nyní se tedy vraťte do vstupní haly a vyjděte po schodech nahoru.Vstupte do pravé chodby/směrem k vám/ a použijte klíč na dveře nalevo/směrem k vám/.Vejděte a rozhlédněte se kolem sebe v místnosti.Hned nalevo u rýče si vezměte lano.Jděte ke stolu a vezměte si mapu ostrova.Vezměte si také smradlavou láhev,kterou je potřeba porovnat s láhví ve sklepení.Jděte tedy zpátky přes kuchyň do sklepa a stoupněte si ke skřínce ve které je lahvička.V inventáři si navolte smradlavou láhev z Patrickovy místnosti a pak klikněte na ikonu ruky.Finvinerro bude čuchat k obou lahvičkám a zjistí ,že obě smrdí stejně.V animaci uvidíte jak někdo způsobí hluk vzadu u sudů.Jděte dozadu k sudům a vyjděte ven.Nahoře nad schody se podívejte na zem/ikona oka/.Uvidíte dost zřetelné otisky bot.Pokud budete utíkat vpřed před panství tak muže stejně nechytíte,takže se přes sklep vraťte do kuchyně.Promluvte s kuchařem,řekne vám že ztratil nůž den před Patrickovou nehodou.Vyjděte z kuchyně a v chodbě vstupte do dveří vzadu vlevo/vedle dveří sluhy Belmonta/.Jděte kupředu,dolů po schodech a vlevo.Jste v prádelně.Promluvte si se starou kostnatou ženou,paní Hemfryovou.Dozvíte se o Edwardových kresbách,o dceři hostinského Annabel Klentonové,o prokletí,o Clariss a dalších věcech.Po rozhovoru jděte do dveří vedle k sluhovi Belmontovi.Promluvte s ním a dozvíte se o Patrickovi, Eduardovi i o tom jaké alibi má Belmont.Nyní půjdeme navštívit barona Arthura Wyndhama.Jděte do vstupní haly,vyjděte po schodech a dejte se doleva/směrem k vám/Otevřete dveře a pak hned za dveřmi se dejte doleva až na konec ke dveřím,které jsou obloženy kazetovými čtverci.Vstupte dovnitř a běžte ke stolu.Promluvte si s baronem o všem.Dozvíte se něco o Patrickově hledání předkovy památky a také vám řekne něco o Annabel Klentonové.Po rozhovoru se podívejte na teleskop napravo.Jděte ke stolu a přečtěte si rodinnou kroniku.Dozvíte se něco o Clariss.Vezměte papír na stole a přečtěte si objednávku na knihy.Nyní je čas podívat se do Eduardova pokoje.Vyjděte z místnosti ven,jděte vpřed,vpravo a dveře vpravo jsou Edwardovou místností.Vstupte a podívejte se na portrét Annabel vedle krbu.Podívejte se do krbu,vidíte,že tam něco je.Jděte po schodech nahoru a podívejte se na skicu v pravém rohu místnosti.Poznatek se vám zapíše do notesu. Jděte nalevo a prohlédněte si všechny obrazy.Poté si jděte promluvit s Eduardem,který maluje obraz. Proberte s ním veškeré dialogy.Spustí se animace a Hooke přijede na panství.Vyjděte z místnosti a jděte přes vstupní halu až ven skrze hlavní dveře.Venku se setkáte s Hookem. Útes Odvede vás k útesu a řekne vám něco o lodi,která tu ztroskotala a zůstala viset na skále.Promluvte si s Hookem o všem a po skončení rozhovoru se podívejte na díru v zemi za rozbitým plotem.Vyjděte nahoru na palubu lodi a jděte dopředu k zábradlí.Podívejte se na něj a pak na něj ikonou ruky sáhněte.Kus zábradlí spadne do spodní části útesu.Seběhněte zpátky dolů do spodní části útesu.Jděte až nakonec a až se vám objeví ikona ruky tak si v inventáři navolte hůl a klikněte na ikonu ruky.Odvalíte kámen a pod ním uvidíte krev.Je jasné , že tělo bylo shozené až po ztroskotání.Vraťte se až nahoru k hlavní cestě.Spustí se animace,někdo na cestu shodil velké kameny s úmyslem vás zabít.Po animaci pokračujte vpřed,vyjděte po schodech nahoru a podívejte se doprava tváří k útesu.Dívejte se na okraj útesu a vidíte ,že kameny byly vrženy odtud . Poté jděte cestou doleva a ocitnete se před hostincem.Vyzkoušejte si mapu.Klikněte na klávesu M a pak vyberte místo kam chcete jít a potvrdíte mezerníkem.Zatím však nikam nechoďte,vstupte do hostince a promluvte s hostinským. Hostinec Shedwick Klenton,Annabelin otec vám řekne,že Annabel byla poslaná na pevninu ráno,v den Patrickovy smrti.Vyptejte se ho na cizince,zda má alibi a pak vyjděte ven před hostinec.Klávesou M si navolte mapu a jděte do lokace Madam Sue. Paní Sue Benish-Madam Sue. Promluvte si s ní o všem co se v dialogu nabízí. Ona potřebuje pomoci s hieroglyfy ,protože neví jak přesnou dávku má vyměřit.Jděte tedy ke stolu nalevo a až se objeví ikona ruky tak klikněte.Zobrazí se vám nalevo text,uprostřed budete umisťovat správné runy a napravo máte nabídku runové abecedy.Runovou abecedou pohybujete klávesami S a W .Vidíte,že první runa už je uprostřed umístěná.K ní patří text,který je označen vlevo.Správný postup je tento
Give back the cane of memories - Rosmarin To the swamp owner at dawn - king frog That six eyed monster guards - spider Where the unborn laborers dwell - ant eggs Bring her the boar's treats barefooted - acorn That grew on the wise-man in the green cape of eternity - Hundred year old moss
Až tedy vytvoříte správné pořadí runových písmen tak se vám chalkboard uloží do inventáře.Jděte k Madam Sue a promluvte s ní.Pokud se spustí animace a ona vám řekne,že dávku uvaří později tak to znamená,že jste runová písmena sestavily dobře.V opačném případě vám,řekne že je to špatně a musíte to sestavit znovu.Po rozhovoru a animaci vyjděte ven,po cestě kupředu a pak doprava. Město Jste v centru města,popojděte kousek doprava k hloučku lidí.Spustí se animace a vy zaslechnete rozhovor o tom,že bylo nalezeno tělo na břehu.Navolte si klávesou M mapu a jděte do lokace shore Břeh/shore/ V animaci vidíte mrtvé tělo a nad ním stojí Hooke s mužem a ženou.Hooke vám něco řekne a vy si pak promluvte se ženou a mužem vedle.Pak se obraťte k tělu a prozkoumejte ho.Až se objeví ikona oka tak dvakrát se na tělo podívejte.Uvidíte tetování na ruce a také to ,že byl bodnut do srdce.Až se objeví ikona ruky tak si vezměte medailon,který má mrtvola u sebe.Poté opět pohovoříte s Hookem.Přes mapu jděte do lokace Inventor Tirell. Vynálezce Tirell Podívejte se na přístroj vlevo vedle praku.Přečtěte si Tirellův dopis.Pro to ,abyste mohli získat přístup k němu je potřeba vyřešit hádanku.Je tu kruh a v něm je sedm vězňů.Vaším úkolem je každého vězně uvěznit tak aby nebyl v cele s jiným vězněm.Každý musí být uvězněn zvlášť.Musí vám k tomu stačit pouhé tři čáry.Není to těžké,ale pokud nevíte tak se podívejte na obrázek.Pohybujete klávesami W,A,D ,tím se otáčíte po kruhu a když budete v bodě kde chcete mít bod tak kliknete na mezerník.Až to zvládnete tak se vám papír s se správným řešením uloží dolů do inventáře.Poté si tento papír znovu navolte v inventáři a stoupněte si opět k tomuto přístroji a až se vám objeví ikona ruky tak klikněte.Získáte tím kouli s kterou běžte vedle k praku.Opět si kouli navolte v inventáři a až se objeví ikona ruky tak klikněte.Spustí se animace a vy uvidíte jak důmyslný mechanismus mister Tirell vymyslel.Přejděte po mostě a vejděte do dveří.Uvnitř si všimněte létajícího stroje ve vedlejší místnosti.Vyjděte po schodech,jděte směrem dopředu a pak zaklepejte na dveře.Otevře Tirell s kterým pokecejte.Poradí vám,že Patrickovu sevřenou pěst dokáže otevřít elektrická ryba/mrtvole otevře pěst ?!/V rozhovoru mu ukážete medailon a řeknete o tetování.Řekne vám o tom své a také vám vysvětlí proč nemůže létající stroj vzlétnout.Po rozhovoru se otočte a sejděte po schodech do místnosti kde jste začínali a pak sejděte ještě po schodech o patro níže.Hned u dveří si vezměte naběračku.Podívejte se na akvárium,zkuste vzít rybu,ale dostanete ránu.Jděte ke stolu a vezměte si zbytky jídla.Otočte se doprava a vezměte si sklenici.Obejděte stůl a na druhé straně si vezměte elektrody.Jděte k pravé straně postele a vezměte si jehlu a nit.V inventáři spojte jehlu a nit,získáte rybářský háček.Opět v inventáři spojte háček se zbytkem jídla a získáte návnadu.Jděte zpátky ke schodišti a nalevo si ze stěny až se vám objeví ikona ruky vezměte mouchu.Tu spojte v inventáři s návnadou na háčku.Nakonec spojte v inventáři sklenici s elektrodami.Jděte k akváriu a z inventáře použijte na akvárium háček s návnadou.Tím konečně získáte elektrickou rybu,kterou dáte do sklenice s elektrodami.Nyní jděte k mechanizmu vzadu nalevo.Je to automatizovaný knihovník,který vám vyhledá a podá správnou knihu.Na vás je zadat správné údaje.Klikněte na ikonu ruky a máte před sebou mechanismus stroje.Je tu abeceda,páka napravo,táhlo.Najeďte nejprve táhlem na písmeno T/klávesy A,D/a pak stiskněte mezerník.Poté najeďte na písmeno F a opět klikněte na mezerník.Automatizovaný knihovník vám podá knihu.Přečtěte si knihu The Fall of Darkness od Williama Tirrella.Dozvíte se spoustu zajímavých věcí.Až knihu prostudujete tak se ozve mohutná exploze.Kniha je nyní přidána k dokumentům.Vyjděte po schodech nahoru a jděte si promluvit s Tirellem.Po výbuchu je zjevně otřesený.Po rozhovoru jděte po schodech dolů.Vezměte si svíčku z barelu/jen v případě ,že už jí nemáte v inventáři/.Vyjděte ven a pomocí mapy jděte do lokace Madam Sue. Madam Sue Jděte kupředu ke dveřím,Finvinero vidí stejné stopy viděné dnes ráno venku před sklepením na panství.Jděte dovnitř a podívejte se na mrtvou Sue na posteli.Má čtyři bodné rány.Použijte ikonu ruky a vezměte si nůž.Nyní budeme honit vraha a nebude to žádná prdel.Vyjděte ven,doleva,dopředu a jdeme do lesa. Forest Čeká nás pořádné bludiště. Jděte kupředu až k velkému balvanu vpředu.Dejte se kolem něj doprava.Jděte kupředu/nezatáčet doleva/ a podívejte se na strom na rozcestí.Je to strom bez listí.Jděte tady vpravo.Jděte kupředu a až přijdete ke stromu vpředu, na rozcestí tak se opět dejte vpravo.Jděte kupředu a podívejte se na tři stromy vpředu a balvan trochu vlevo.Odejděte to zleva.Podívejte se na stopy.Jděte kupředu na další rozcestí.Jděte doprava, kupředu a spadnete do pasti.V pasti vezměte kámen nalevo na dně jámy.Spojte kámen s lanem vzatým z Patrickovy místnosti.Jděte trochu vlevo ke zdi jámy.Použijte kámen s lanem na strom nad vámi.Kámen se omotá kolem větve a vy vylezete ven.Jděte kupředu ,spustí se animace a vy dojděte až na palubu lodi před vámi. Loď Jděte doprava na konec lodi a zkuste vstoupit do otvoru podpalubí.Nejde to,takže běžte na druhý konec a podívejte se zvon.Jděte od zvonu kousek dopředu doleva a po straně vidíte soustavu lan,která ovládají otáčení plachty.Nyní běžte ke zvonu a uložte si hru,protože tady můžete zemřít.Zazvoňte na zvon a pak jděte rychle k soustavě lan.V inventáři si navolte nůž a pak klikněte na ikonu ruky.Tím se spustí animace,uvidíte dva muže jak vylezou z otvoru podpalubí a plachtový trám je shodí přes palubu./pokud to nestihnete tak po vás jeden z mužů hodí nůž a je konec hry/Jděte dozadu a vidíte,že jeden z mužů je omráčen a do vody nespadl.Jděte k němu a z inventáře pomocí lana ho svažte.Nyní vejděte do podpalubí.Hned u dveří si vezměte lahvičku/memory potion/.Jděte kupředu,přečtěte si dopis napravo od stolu.Je to objednávka Magistra Runner Tarstona k znovuzískání artefaktu.Poté si přečtěte knihu ve které stojí,že démon se objeví každých 9 let ve tři čtvrtě na jednu v noci.Stránka s kouzlem,které by mělo ovládnout démona je vytržená.Kniha a objednávka se vám přidají k dokumentům.Při dveřích si ještě můžete vzít svíčku,ale jen v případě že už jí v inventáři nemáte.Vyjděte na palubu a promluvte se svázaným mužem.(pokud jste předtím,než jste šli do podpalubí muže nesvázali tak na vás vrhá nůž a zabije vás - konec hry).Budete s ním mít dost dlouhý dialog,mimo jiné se dozvíte kdo je Tarston.Poté použijte mapu a vraťte se do lokace Town/město/ Město Stojíte před domem Hookeho.Vidíte ,že jsou tu hlavy jelenů.Projděte branou až ke dveřím,zaklepejte,ale nikdo není doma.Podívejte se na žebřík vlevo.Jedna příčka chybí.Vraťte se do hospody a promluvte si s hostinským o Hookeovi.Poté vyjděte ven a pomocí mapy se přesuňte do lokace hřbitova/cementry/ Hřbitov Jděte do Wyndhamovy krypty,je zamčená.Jděte zpátky k místu,kde předtím byla čarodějnice mezi hroby.Zjistíte,že tu řádil vandal.Otočte se kousek doleva a vezměte si kus rubáše/shroud/.Jděte k domku hlídače Boona a zaklepejte na dveře.Neotevře vám,protože se bojí a myslí si ,že venku je sám démon.Jděte do strany domku a podívejte se strašáka.Je to kříž s kloboukem.Použijte na něj z inventáře kus rubáše/shroud/Pomocí mapy se vraťte na loď do lokace shore,jděte do podpalubí/spoutaný muž mezitím zmizel/a vezměte si nad stolem lebku kozy.Vraťte se pomocí mapy na hřbitov.Použijte lebku kozy na strašáka.Nakonec použijte svíčku z inventáře a umístěte jí na strašáka.Tím máte strašáka kompletního.V animaci strašáka nadzvednete do okna a vystrašený Boon uteče z domku.Vejděte dovnitř a vezměte si klíče ze zdi nalevo od krbu.Jděte ven ke kryptě a použijte na ně klíče.Sejděte dolů k Patrickovu tělu.Použijte sklenici s elektrickou rybou na Patricka.Ryba zemřela a nyní máte sklenici s mrtvou rybou v inventáři.Vyjděte z krypty ven a pomocí mapy se přesuňte na břeh/shore/. Břeh Vidíte chlapce jak sedí na kameni a má před sebou sklenici s rybou.Promluvte s ním a on vám řekne,že vám rybu dá když mu pomůžete vyřešit hádanku.Je to klasická hádanka se sirkama.Musíte přesunout tři sirky tak jako to vidíte na obrázku.Poté si budete moci rybu od chlapce vzít.Použijte mapu k návratu na hřbitov.
Hřbitov Vstupte do Wyndhamovy krypty.Použijte sklenici s elektrickou rybou na Patricka.Získáte knoflík z jeho násilím otevřené pěsti.Poté proběhne animace, ve které uvidíme to, co se stalo Patrickovi.Nyní musíme najít majitele utrženého roucha a knoflíku.Jděte ke dveřím,ale opilý a vystrašený Boon zamkne Finvinerra v kryptě.Jděte se nejprve podívat k oknu ,kde je hrobka Clariss.Použijte ikonu oka.Vraťte se k Patrickovi a vezměte si dvě lana pod jeho tělem.Spojte v inventáři obě lana dohromady a pak lano použijte na tyče u okna.Tím uvážete lano k velké,těžké desce Clarissiny hrobky.Poté se postavte k její hrobce a klikněte na ikonu ruky.Tím desku odtáhnete a ta svou vahou vytrhne tyče z okna.Vylezte oknem ven.Pomocí mapy se přesuňte do lokace panství/estate/ Wyndhamovo panství Vejděte dovnitř a promluvte si s Belmontem,který cosi oprašuje ve vstupní hale.Dozvíte se ,že kuchař,Hooke, Eduard a Annabelle přijely do Dead Reefs před méně než dvěma lety.Vyjděte po schodech a jděte do Edwardovy místnosti/na schodech směrem k sobě,projděte dveřmi,opět směr k vám a dveře napravo/Zkuste otevřít dveře ,ale je zamčeno.Objeví se vám zmínka ,když se podíváte na dveře/ikona oka/,že by dveře šli otevřít pomocí špendlíku.Vraťte se do vstupní haly a promluvte s Belmontem.Řekne vám ,že Eduard odjel malovat do hor.Jděte do prádelní místnosti/místnost vedle pokoje sluhy Belmonta v uličce vpravo/ a promluvte si s paní Hemfry,která žehlí pod oknem.V průběhu rozhovoru od ní dostanete špendlík.Vraťte se k Edwardově místnosti a použijte špendlík na dveře.Stále však dveře nejdou otevřít.Jděte tedy zpátky uličkou ke dveřím a pak doleva k baronově místnosti.Vstupte a jděte do dveří vedle teleskopu.Použijte špendlík na dveře balkonu.Poté vyjdete na balkon a přejděte po římse na druhou stranu k dalšímu balkonu.Vejděte a jste v Edwardově pokoji.Jděte ke krbu a podívejte se do něj,je tam nějaký ohořelý papírek.Použijte z inventáře hůl a pak klikněte na ikonu ruky.Tím papírek posunete z ohniště blíže k sobě na okraj.Poté klikněte na ikonu ruky a papírek si vezmete a přečtete.Píše se zde o Patrickově plánu.Chce jít k útesu a až bude příliv slábnout ,pokusí se získat památku barona Kasberta.Jděte po schodech nahoru a podívejte se na malířské plátno na kterém Eduard při předchozí vaší návštěvě pracoval.Tuto malbu si zapamatujte. Jděte dolů a skrz dveře balkonu se vraťte přes římsu do baronovy pracovny.Vyjděte ven z místnosti a jděte do vašeho pokoje.Otevřete skříň a vstupte do tajné chodby.Vyjděte po schodech nahoru a vstupte do Clarissina pokoje,který je vzadu napravo.Jděte ke klavíru,klikněte na ikonu ruky.Tím zahrajete melodii a otevře se vám tajný vchod za krbem.V inventáři si navolte lucernu a pak klikněte na ikonu ruky,tím vstoupíte do tajné chodby.Jděte kupředu ,na první rozcestí jděte doprava a pak doleva.Vidíte,že v místnosti voda ustoupila ,protože je odliv.Podívejte se na podstavec,který jste viděli na malbě v Eduardově pokoji.Vidíte kroužkový podstavec na kterém točíte kruhy podstavce.Nyní musíte nastavit správné římské číslice.Řešení je jednoduché.Od shora dolů nastavíte číslice doprostřed v pořadí VIII, II, X, VI.Mezerníkem otáčíte jednotlivými kruhy a klávesou W nebo S se posunujete k jednotlivým kruhům shora dolů.Pokud nevíte jak na to tak se podívejte na obrázek.Jakmile to uděláte správně tak uvidíte jak se vzadu otevřou dveře.Klávesou ESC vyskočíte z hádanky.Jděte po schodech dolů,objeví se duch Clariss ,který šeptá bolestné Eduard a vstoupí do otevřených dveří.Při vstupu do místnosti si všimněte cosi divného na zemi.Vstupte a podívejte se mrtvou Clariss.Náhrdelník na jejím krku je rozbitý.Zde je to vše takže se zase vraťte na začátek kudy jste sem přišli a pak na rozcestí běžte směrem k sobě do obrazovky a přes mostík a pak přes studnu vylezete ven a hřbitov.Pomocí mapy se vydejte do Town/město/.
Město Nyní budeme muset najít Eduarda.Jděte do hostince a zeptejte se hostinského na Eduarda.Řekne vám cestu k majáku a kde hledat Eduarda v horách.Vyjděte z hospody ven ,klikněte na mapu a pak na novou lokaci-Lighthouse/maják/ Maják Vstupte do majáku.Jděte doprava do místnosti,kde sedí na posteli strážce majáku Neal.Promluvte si s ním o Eduardovi a pak se zeptejte na dalekohled.Neal však neví ,kde je.Vyjděte z místnosti a jděte naproti vstupním dveřím po schodech nahoru na maják.Nutně potřebujeme dalekohled.Jděte zpátky dolů a promluvte s Nealem znovu.On vám řekne,že hostinský dalekohled má.Vyjděte tedy z majáku ven a pomocí mapy se přesuňte do Town/města/a jděte zpět do hospody. Hostinec Promluvte si s hostinským.Dá vám velký svazek klíčů.Po rozhovoru běžte doprava,vzadu jsou dveře do sklepení.Pomocí svazku klíčů si otevřete dveře a sejděte dolů.Jděte až dozadu a na konci je na stolku malý klíček ,který si vezměte.Použijte ho hned vedle na truhlu.Bohužel tento klíček nepasuje.Použijte tedy svazek klíčů co vám dal hostinský a nyní už truhlu otevřete.Vezměte si dalekohled a vyjděte nahoru do hospody a pak ven.Pomocí mapy se vraťte zpět na maják/lighthouse/ Maják Vejděte dovnitř a vyjděte po schodech nahoru.Automaticky se začnete dalekohledem rozhlížet po okolí.Klávesami A a D pohybujete do stran.Jeďte dalekohledem doprava a pak si klávesou W přibližte detailně místo.Uvidíte jeskyni a lano. Souboj na útesu Automaticky se přenesete k místu,jděte dolů po cestě a podívejte se na lano pověšené dolů do strany útesu.Zde si hru uložte.V animaci se přenesete dolů do jeskyně ,kde Eduard míří pistolí na Hookeho.Nyní je na vás výběr vraha.Pokud zvolíte jako vraha Eduarda tak ten po vás vystřelí, ale Hooke vás strhne na zem a zachrání.Poté si promluvíte s Hookem a pak odjíždíte z ostrova a vidíte ,že jsou vystřeleny salvy z děl na lodi tak jak se o tom zmiňuje Kasbertův deník.Poté jste předvolán ke guvernérovi a hra končí.Musíte tedy jako vraha označit Hookeho.V animaci uvidíte jak zápasí s Eduardem,vezme mu pistoli a míří na Finvinerra,tedy na vás.Objeví se vám v dialogu zbraň a otázka na tetování.Vyberte dialog-'zbraň není nabitá .Pak hned jak se vám objeví ikona ruky tak klikněte.Tím Hookemu holí vyrazíte zbraň a ten vyběhne ven.Na okraji útesu,ihned klikněte na ikonu ruky a tím se Finvinerro zachrání/Hooke se neudrží a spadne dolů/.Jste zpátky v jeskyni,vezměte si pistoli kousek od Eduarda.Jděte dozadu do jeskyně a podívejte se na Necromancerův obřadí kruh na podlaze.Vstupte do kruhu a podívejte se na animaci.Pak jděte kousek doprava a až se vám objeví ikona ruky tak klikněte.Přečtete si stránku utrženou z Necromancerovi knihy.Stránka popisuje obřad.Vraťte se k omráčenému Eduardovi a promluvte s ním.On vám řekne,že je třeba zničit památku.Způsob jak jí zničit musí být v Hookeově domě.Eduard vám dá také amulet key,který byl součástí Clarissina náhrdelníku.Vyjděte z jeskyně a vylezte po laně nahoru.Pomocí mapy se přeneste do města /town/. Hookeho dům Stojíte přímo před Hookeho domem.Jděte před dveře na verandu,v inventáři si navolte páčidlo a když se objeví ikona ruky tak klikněte.Tím vytrhnete z podlahy prkno.Jděte k žebříku a vytržené prkno ,které máte v inventáři použijte na žebřík.Pak po žebříku vylezte nahoru do pokoje.Jste v ložnici.Jděte napravo k šatní skříni.Otevřete jí ,objevíte kabát kterému chybí přesně ten knoflík ,který jste našli v zaťaté pěsti mrtvého Patricka.Poté ještě jednou klikněte na ikonu ruky a najdete dopis v kapse,který si přečtete.Bude přidán k ostatním dokumentům.Pak se otočte a podívejte se na toaletní stolek.Leží tu kapesník.To se ukazuje být jako důkaz toho,že Hooke je Patrickův vrah.Sejděte po schodech dolů.Jděte v velkým hodinám vzadu.Vidíte,že hodiny nejdou.Podívejte se na podlahu nalevo od hodin.Uvidíte rýhy v podlaze,to znamená,že hodiny někdo tlačil tímto směrem.Zkuste na ně také z druhé strany zatlačit ,ale hodiny se nepohnou.Podívejte se do dokumentů na čas vyzývající démony.Je tu podtržený čas tři čtvrtě na jednu.Podívejte se zblízka na hodinový číselník.Pomocí mezerníku nastavte čas 12 hodin 45 minut.Pak stlačte ESC,tím se dostanete do reálu a opět si stoupněte z pravé strany hodin a klikněte na ikonu ruky.Tím hodiny konečně odtlačíte a objevíte tajný otvor za hodinama.Po žebříku vyšplhejte nahoru a ocitnete se v holubníku.To co nás nejvíce zajímá je bidýlko vzadu nalevo.Jsou na něm tři řady holubů.V každé řadě je sedm holubů.Tady si hru uložte.Pokud totiž kliknete na nesprávného holuba tak zemřete.Nyní si prostudujte papír vzatý z kapsy kabátu v šatníku v ložnici.Klávesami WASD budete moci najít jednotlivé holuby a mezerníkem na ně kliknout. První holub- sedí v druhé řadě,třetí odleva Druhý holub- sedí v horní řadě,první zleva Třetí holub-sedí v druhé řadě,čtvrtý zleva Čtvrtý holub -sedí v dolní řadě,druhý zleva Pátý holub - sedí v druhé řadě,druhý zprava Šestý holub - sedí v dolní řadě,je jediný otočený zády. Sedmý holub- sedí v horní řadě,první zprava Osmý holub-sedí v druhé řadě,první zleva
Až to správně uděláte tak se vám zobrazí stránka z knihy Summoning Demon.Bude přidána k vaším dokumentům.Je zde psáno,že démona lze zabít jen v Thunder Islandu.Vyjděte zpět nahoru do ložnice a oknem vylezte na ulici. Město Jděte do hospody a promluvte si s hostinským o lodi.Doporučí vám rybáře jménem Peet.Vyjděte z hospody ven a dejte se doprava a pak na konci zahněte na molo.Sedí tu na sudech rybář Peet,ale pokud na něj promluvíte tak vás odbude a neřekne ani slovo.Vraťte se zpět do hospody a promluvte s hostinským.Ten vám řekne,ať Peetovi vyřídíte,že mu odpustí dluh ,který u hostinského má.Jděte tedy zpět k rybáři Peetovi a promluvte s ním.Nabídku akceptuje,ale chce svůj podíl z toho co naleznete na ztroskotané lodi.Dohodnete se na polovině a pak nastoupíte do loďky směr Thunder Island. Loď Jste na horní palubě lodi.Jděte doprava,podívejte se na dva barely uprostřed a pak jděte ke dveřím napravo u schůdků.Nejdou otevřít.Vyjděte tedy po schůdcích nahoru a napravo si vezměte lodní kotvu.Vyjděte po schodech ke kormidlu a napravo od něj je smotané lano,které si vezměte.V inventáři spojte kotvu a lano a jděte na protější konec lodi.Vyjděte po schodech nahoru a jděte doleva k zábradlí/viz obrázek/Nejdřív klikněte na ikonu oka,tím se podíváte dolů a zjistíte,že v lodi je trhlina,respektive velká díra na boku.Poté si v inventáři navolte lano s kotvou a pak klikněte na ikonu ruky.Tím se ocitnete na dolní palubě.Projděte vchodem a jděte ke dveřím,kde vzadu prosvítá světlo.Otevřete si a vyjděte po schodech nahoru.Jděte ke dveřím za kormidlem a až se vám objeví ikona ruky tak si v inventáři navolte hůl a klikněte.Sjede vám dolů srolovaná mapa.Otočte se ke kormidlu.Z inventáře použijte amulet key a pomocí ikony ruky ho umístěte na kormidlo.Nyní pomocí mezerníku natočte amulet tak ,aby byl na opačné straně,tedy dole na písmenu B.Pak klávesou esc vyskočte od kormidla a jděte se podívat na kormidlo z druhé strany.Klikněte na ikonu ruky a uvidíte na kormidle tyto písmena- Y R F Z.Vraťte se k přední straně kormidla a kliknutím na ikonu ruky se dostanete zpět k otáčení kormidla.Vidíte,že se vám tu zobrazila i mapa./viz obrázek/Nyní budeme kormidlem točit tak jak je to u sejfu.Tedy nejprve doprava/ve směru hodinových ručiček/,pak doleva/proti směru hodinových ručiček/ atd.Tady však začneme točit nejprve proti směru hodinových ručiček.Postup je následující-Klávesami A,D si určíte směr točení doleva nebo doprava a mezerníkem točíte k jednotlivým bodům.Takže nejprve proti směru hodinových ručiček najeďte na písmeno Y,pak přehoďte směr a mezerníkem točte až k písmenu R.Myslím že není nutné to popisovat celé.Až to správně natočíte na poslední písmeno Z tak se vám otevře zadní strana kormidla,respektive podstavec a vy si vezměte hieroglyfy (Inus,Zeph,Urak,Acra a Culu).Seběhněte dolů po schodech a zkuste otevřít dveře,kterými jste sem přišli.Zjistíte,že nejdou otevřít.Jsou něčím zablokované.Vraťte se nahoru a jděte doprava kde je dělo na dřevěné plošině.Podívejte na něj /ikona oka/,zjistíte,že prkna stropu jsou shnilá a že stačí plošinu víc zatížit a strop s plošinou spadnou.Jděte dopředu a vezměte si dělovou kouli,kterou pak položte na plošinu.Jděte na druhou stranu k otevřené truhle,nalevo od mapy.Až se objeví ikona ruky tak si vezměte z truhly další kouli a umístěte jí také na plošinu s dělem.Pak jděte zpátky k truhle a jděte kousek doleva k sudu.Použijte na něj z inventáře hůl,jsou v něm nějaké chaluhy a mezi nimi jsou také nábojnice.Až se objeví ikona ruky tak si vezměte ze sudu nábojnice/buckshot/ a jděte je také uložit na plošinu s dělem.Sejděte po schodech dolů a hned vedle schodů je na zemi poslední dělová koule.Vezměte si jí a uložte jí na plošinu.Spustí se animace a strop pod tíhou plošiny povolí.Ocitnete se zpět na horní palubě.Jděte k postrannímu otvoru pro děla a až se objeví ikona ruky tak klikněte.Rybář Peet vás odveze zpět na ostrov.Je zklamaný z toho,že Finvinerro nic nenašel.Na molu si otevřete mapu a jděte do lokace Inventor Tirell. Vynálezce Tirell Jděte dovnitř a podívejte se že Tirell spí na stole u počmárané tabule.Vezměte si ze stolu lahvičku/blue reagent/a pak se jděte podívat dopředu k létajícímu stroji.Zjistíte,že potřebujete otevřít vrata ,ale zatím nevíte jak.Vraťte se zpátky k tabuli a podívejte se na vzorec.Zjistíte že
Náhledy fotografií ze složky Dead Reefs
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj, jsem na Wyndhamově panství, uplně na začátku, konkrétně v části kde se mám za zamčenými dveřmi setkat s duchem Clarissy. Sebrala jsem dopis i klíč..ale když přijdu kdy přijdu ke dveřím, navolím si v inventáři klíč a chci ho použít, tak to vůbec nereaguje...můžete mi prosím někdo poradit?..děkuju
Windham. panství
(D.J., 2. 8. 2009 17:30)Ani po opakovaní sa mi nepodarilo dostať k Edwardovi, tak som pokračovala do podzemia a ide to aj ďalej.Ďakujem!
Windhamovo panství
(stan, 1. 8. 2009 20:09)ahoj dášo,projdi si nejbližší okolí a promluv se všemi,vypadá to,že jsi s někým nepromluvila o všem a proto tě to nechce do dveří pustit
Windhamovo panství
(Dáša Janovická, 1. 8. 2009 19:15)
Mám problém, neviem sa dostať k špendlíku. Pri otváraní dverí u Edwarda sa ozýva len "zamčeno".Kde robím chybu?
Ďakujem za pomoc!
funguje
(Karel Frey, 18. 1. 2009 11:27)nemáš zač, jsem rád že můžeš v této zajímavé hře pokračovat dál
funguje
(žužu, 18. 1. 2009 9:23)ďakujem,hrám nemeckú verziu, tak to bol ten zádrhel,ešte raz diky
nefunguje to
(Karel Frey, 17. 1. 2009 20:52)Pokud jsi tento postup udělala (T, 2x mezerník, F, 2x mezerník) a stále to nefunguje, tak mě napadá jedna věc. Tento návod je psán pro anglickou verzi hry. Pokud máš jinou verzi (německou nebo českou), můžou se zadávaná písmena (počáteční písmeno autora a názvu knihy lišit). Zkus tedy zadat počáteční písmena odpovídající tvé jazykové verzi hry. V německé verzi je to T a U. V české nevím protože jsem to hrál v angličtině.
nefunguje to
(žužu, 17. 1. 2009 19:37)
presne tak som to urobila aj pred tým a nič,keby to aspoň aj bez toho išlo ďalej ale nejde, už som aj skúsila celú hru od začiatku, že či som niečo neurobila zle ale ani tak to nejde
nefunguje to
(Karel Frey, 17. 1. 2009 17:37)
Postup:
1)najedeš na písmeno T, potvrdíš ho mezerníkem, zatáhneš za páku (opět mezerníkem)
2)najedeš na písmeno F, potvrdíš ho mezerníkem, zatáhneš za páku (opět mezerníkem)
nefunguje to
(žužu, 17. 1. 2009 15:08)presnejšie to s tou automatickou knižnicou, zadala som písmená podľa návodu, teda najprv T a medzerník a potom F a medzerník a stále mi tvrdí, že to neni kniha, ktorú potrebuje, tak kde môže byť chyba? diky za radu
nefunguje to
(Karel Frey, 16. 1. 2009 23:37)upřesni mi prosím problém který máš a já se ti pokusím poradit s jeho řešením. pochopil jsem že ti něco nefunguje v knihovně, o co se jednalo?
nefunguje to
(žužu, 16. 1. 2009 22:25)tak som skúšala tento návod lebo už som bola zúfalá z hodín strávených pri tej knižnici ale akosi to nefunguje ani podľa návodu tak neviem čo robím zle, ale ináč je to pohoda
Neche mě to pustit dál
(Katule, 5. 10. 2009 13:56)