Clever & Smart - A Movie Adventure
16. 8. 2013
Clever & Smart – A Movie Adventure
5.1.2009 Autor návodu: Karel Frey
Ovládání
Do hlavního menu a z něj se během hry dostaneš pomocí klávesy Esc. V menu jsou výstižnými symboly zobrazeny všechny hlavní funkce jako je nastavení, uložení, načtení a ukončení hry. Inventář se zobrazí po najetí kurzorem na levý horní roh obrazovky. V pravém dolním rohu obrazovky se inventář prozměnu zavírá. Obě hlavní postavy Fred a Jeff mají svůj vlastní inventář. V pravém horním rohu obrazovky je ikona aktivní postavy, pomocí které se lze kdykoliv přepnout na druhou postavu. Levé tlačítko myši slouží pro pohyb, prozkoumávání předmětů a volbu vět v rozhovorech. Pravé tlačítko myši slouží pro započetí rozhovorů, používání aktivních míst, sbírání předmětů a jejich automatické ukládání do inventáře. Dále lze levým tlačítkem myši nebo pomocí klávesy Esc urychlit rozhovory nebo přeskočit animace.
Úvod
Naši dva hrdinové Fred Clever a Jeff Smart se právě nachází na výletě v džungli. Na břehu řeky je však nečekaně překvapí tajný agent J46 převlečený za šamana. Šéf jim prý vzkazuje, že se mají okamžitě dostavit do centrály tajné služby T.I.A. Mají s sebou vzít tabák a dostavit se k tajnému vchodu na souřadnici 78B.
Kapitola 1 – Nalezení diamantu
Fred a Jeff se dostaví na domluvené místo a přemýšlí, jak otevřít tajné dveře do centrály. Všimni si dopravních značek okolo. Otoč obrácenou dopravní značku nalevo a dveře se otevřou. Oba hrdinové vejdou do tajného tunelu. Na jeho konci však zjistí, že nebyl dodělán. Fred se tedy chopí krumpáče a prokope se přímo do šéfovy kanceláře. Naneštěstí se trefí přesně do Picassova obrazu, který tak úplně zničí. Šéf si obrazu velice cenil, a tak Fredovu iniciativu náležitě odmění. Poté co trochu vychladne, vysvětlí šéf Fredovi s Jeffem jejich další misi. Oznámí jim, že dotace určené pro Bakteriusův vědecký výzkum mají být zrušeny, pokud jeho další vynález nebude úspěšný. Fred a Jeff tedy mají za úkol sehnat chybějící diamant do Bakteriusova teleportu. Diamant je prý uložen v tajné místnosti v budově centrály. Až ho najdou, mají ho donést do laboratoře. Poté co šéf domluví, vyjdou Fred a Jeff na chodbu. Promluv si se sekretářkou Ofélií. Zeptej se jí hlavně na diamant. Fred se od ní dozví, že tajná místnost se nachází ve sklepě. Prohrabej odpadkový koš u jejího stolu a najdeš v něm prázdnou láhev. Vejdi do dveří nalevo a ocitneš se v Bakteriusově laboratoři. Promluv si s ním o jeho novém vynálezu. Prý umí opatřit velmi cenné věci, které nejdou sehnat obvyklým způsobem. Po skončení rozhovoru se porozhlédni po laboratoři a seber ze země vysavač. Dále prozkoumej zkumavky s barevným obsahem na stole. Zelená kapalina údajně umí proměnit vodu na benzín, ale podle Bakteriuse to nefunguje zcela dokonale. Výsledek prý alespoň pěkně voní. Fialová kapalina je prozměnu nový prostředek pro růst rostlin. Opusť laboratoř a zkus vejít do dveří výtahu, který je napravo. Fred a Jeff sice do výtahu vejdou, ale místo ve sklepě skončí na dně výtahové šachty. Poté co se oba vrátí nahoru, promluv si s Ofélií o chybějící výtahové kabině. Stará výtahová kabina prý byla z bezpečnostních důvodů vymontována. Nový výtah se nachází za tajnými dveřmi hned vedle rozbitého výtahu. Tyto dveře jdou ale otevřít pouze s kartou agentů T.I.A. Fred si však kartu zapomněl doma a Ofélie mu svojí půjčit nehodlá. Popojdi tedy doleva a vejdi posledními dveřmi na WC. Natoč do láhve v inventáři vodu z kohoutku a poté použij vysavač na myší díru vlevo. Prozkoumej vysavač v inventáři a najdeš v něm klíček. Zajdi do laboratoře a použij láhev s vodou na zkumavku se zelenou kapalinou. Získáš tak láhev voňavky. Dojdi za Ofélií a voňavku jí nabídni. Ta je nadšená její vůní a tak Fredovi s radostí tajné dveře k výtahu otevře. Fred do výtahu nastoupí a sjede do tajné místnosti ve sklepě. Použij klíček na horní zásuvku skříňky a tak jí odemkneš. Otevři zásuvku a uvnitř najdeš diamant. Vyjeď výtahem nahoru, zajdi do laboratoře a dej diamant Bakteriusovi. Ten chce svůj vynález okamžitě vyzkoušet. A protože firma potřebuje peníze, rozhodne se, že sem teleportuje faraónův poklad z filmu Mumie. Místo pokladu se však v teleportu objeví mumie Imothepa. Mezitím co se Fred a Bakterius dohadují o nepodařeném pokusu, promění se mumie na slušně oblečeného Egypťana. V tomto přestrojení pak Imothep okamžitě vyrazí do světa. Je rád, že byl konečně vysvobozen z hrobky.
Kapitola 2 – Němý film
O nepodařeném pokusu je nutné neprodleně informovat šéfa. Ten je přímo zděšen a proto dá Fredovi s Jeffem další naléhavý úkol. Mají se pomocí teleportu dostat do filmu Mumie a zde získat knihu mrtvých. S její pomocí pak mají zastavit Imothepa, než ovládne celý svět. Kdyby se Fredovi s Jeffem náhodou něco nepodařilo, stačí na dálkovém ovladači teleportu stisknout červené tlačítko a tak se dostanou zpět. Naši dva hrdinové však vyzkouší tlačítko ještě předtím, než Bakterius zadá správný cíl. Díky tomu se omylem teleportují do němého filmu s Charlie Chaplinem. Promluv si s Chaplinem, ale jeho odpověď není slyšet. Jedná se přece o němý film. Použij tedy na Freda dálkový ovladač teleportu z inventáře.
Kapitola 3 – Western
Fred a Jeff stisknou červené tlačítko na ovladači a tak se teleportují do Westernu s Billy Kidem. Po krátké výměně názorů s banditou a jeho partou však přijdou o diamant a ocitnou se svázaní na kolejích u místního nádraží. Jako by to nestačilo, je z dálky slyšet blížící se vlak a Mexičan na verandě spí jak zabitý. Zkus zatáhnout za páku výhybky, ale je příliš daleko. Vyndej tedy mobil z inventáře a hoď ho po páce. Výhybka se přehodí a projíždějící vlak tak na poslední chvíli odbočí na jinou kolej. Jak se ale dostat z pout? Jednoduše. Stačí počkat 24 hodin a díky vlastnímu potu pak provazy sami sklouznou. Fred a Jeff se po svém vysvobození rozhodnou, že se vydají hledat Billyho Kida, aby od něj získali zpět ukradený diamant. Vejdi do starožitnictví a promluv si s jeho majitelem. Rozhovor k ničemu nevede a tak vyjdi opět ven na ulici. Vydej se doleva na tržiště. Zajdi do šerifovy kanceláře a promluv si s šerifem o krádeži diamantu. Billy Kid byl právě zatčen a je uvězněn v cele. Šerif ještě musí zajít za soudcem, aby mu k dosavadnímu trestu přidal ještě 20 let. Poté co odejde, promluv si s Billym. Ten sice ví kde se diamant nyní nachází, ale prozradí to Fredovi pouze tehdy, když ho vysvobodí z vězení. Je tedy potřeba získat klíč od cely, který má šerif u sebe. Přepni se na Jeffa a promluv si s Billym též. Jeff se od něj dozví, že přesně v 18 hodin plánuje vyloupení místní banky. Přepni se na Freda a vyjdi ven z vězení. Pokračuj dozadu mezi domy a v další ulici vejdi do banky. Bankéř je zaneprázdněn zákazníkem a tak vyjdi opět ven na ulici. Vydej se doprava na hlavní ulici a vejdi do holičství. Vezmi si časopis ze stolku a promluv si s holičem. Fred se od něj dozví, že pochází ze Španělska. Vyjdi ven na ulici a promluv si s šerifem stojícím nalevo. Po skončení rozhovoru se přepni na Jeffa a dojdi za Fredem na hlavní ulici. Promluv si s šerifem též. Během rozhovoru se přepni na Freda a seber šerifovi klíč od cely, který má za opaskem. Přepni se na Jeffa a dokonči rozhovor s šerifem. Poté se přepni na Freda, vrať se do vězení a odemkni klíčem dveře cely. Promluv si s Billym. Ten Fredovi oznámí, že diamant je u obchodníka se starožitnostmi, takže už ho asi nikdy neuvidí. Dojdi tedy do starožitníkova krámku u nádraží a promluv si s ním o diamantu. Vůbec mu nevadí, že se jedná o kradené zboží a chce za něj 11 tisíc dolarů na ruku. Fred u sebe nemá ani dolary ani eura a tak mu starožitník nabídne výměnu. Dá mu jeho diamant, pokud mu přinese vzácný totem z indiánské vesnice. Vyjdi ven a dojdi znovu na hlavní ulici. Všechny obchody by už měly být otevřeny. Pokud tomu tak není, odejdi s Fredem i Jeffem před banku a poté se opět vrať na hlavní ulici. Vejdi s Fredem do budovy pohřební služby úplně nalevo a promluv si s jejím majitelem. Během rozhovoru se přepni na Jeffa, vejdi dovnitř za Fredem a seber pilu pověšenou na stěně. Přepni se na Freda a dokonči rozhovor s majitelem pohřební služby. Ten mu v domnění, že se jedná o kolegu z branže poskytne informace o nejnovějším modelu rakve. Po skončení rozhovoru vyjdi ven na ulici a vstup do saloonu hned vedle. Vezmi si prázdnou sklenici ze stolu napravo a poté si promluv s hostinským. Fred se od něj dozví o výborném hráči pokeru Andrewsovi, který prý zatím každého obehrál. Obchodník se zbraněmi Jimmy je zase neustále opilý, ale zato bezstarostný. Hostinský mu stále nalévá a on sedí za stolem a celý den pije kořalku. Když chce večer zavřít, musí Jimmymu připravit vyprošťovací drink, aby saloon opustil. Dnes však hostinskému všechny potřebné ingredience na výrobu tohoto drinku chybí. Jsou to: rybí tuk, kaktusová šťáva, inkoust ze sépie a Tequila. Po skončení rozhovoru se přepni na Jeffa a promluv si s hostinským též. Jeff se od něj dozví, že kromě whisky nalévá také Tequilu. Ta mu ale došla, jelikož poslední láhev si vzal Mexičan Pancho. Dále mu hostinský prozradí, že poblíž města žijí na druhém břehu řeky indiáni. Po skončení rozhovoru si promluv jako Fred i Jeff také s ostatními štamgasty v saloonu. Kavalerista patří k sedmé kavalerii a je trubačem. Hraní na trubku ho ale už moc nebaví. Nejraději by zkusil bicí nebo elektrickou kytaru. Komparsista je smutný, protože má jen samé statické role. Nejraději by si zahrál šerifa. Falešný hráč zase každému ochotně nabízí partičku pokeru se sázkou 20 dolarů. Po vyzpovídání všech přítomných se přepni se na Freda a vyjdi ven ze saloonu. Jdi zpět na tržiště a vejdi do čínské prádelny vedle šerifovy kanceláře. Vezmi si kalamář s inkoustem z pultu napravo a promluv si s majitelem prádelny. Fred se od něj dozví, že pro vyzvednutí vypraného prádla je potřeba poukaz. Přepni se na Jeffa a vyjdi ven ze saloonu. Dojdi na tržiště a použij pilu na uříznutí šibenice. Přepni se na Freda a dojdi zpět na nádraží. Oslov spícího Mexičana. Fred mu sdělí, že jediné co po něm chce je Tequila a tak mu jí Mexičan beze slova dá. Přepni se na Jeffa a dojdi na hlavní ulici. Jdi úplně doleva a zkus použít pilu na kaktus vlevo. Pila však na jeho uříznutí nestačí. Vydej se tedy dozadu k místnímu zlatému dolu. Promluv si s ozbrojeným dědulou, který hlídá jeho vchod. Zlatokopecký důchodce tvrdí, že je na rýžování zlata z blízké řeky už moc starý a tak Jeffovi věnuje svoje síto. Do dolu ho však pustit nechce, leda že by mu Jeff zaplatil tučnou sumu peněz. Vrať se na hlavní ulici a jdi doleva k mostu přes řeku. Most je sice rozbitý, ale zatím ho neopravuj. Použij síto na řeku a na třetí pokus se Jeffovi podaří vyrýžovat zlatý nugget. Nyní použij na rozbitý most šibenici. Jeff vytvoří provizorní lávku a přejde na druhou stranu řeky. Poté co dojde do indiánské vesnice, je Jeff nemilosrdně zajat a přivázán ke kůlu. Přepni se na Freda a zajdi do holičství. Promluv si s holičem o jeho živnosti. Fred se od něj dozví, že sice má otevřeno 24 hodin denně, ale i přesto mu kšefty moc nejdou. Díky tomu si ani nemůže vyzvednout čistý oděv z prádelny a tak chodí stále ve špinavém. Holič tedy dá Jeffovi poukaz a požádá ho, aby mu do prádelny došel. Opusť holičství a dojdi do prádelny. Dej Číňanovi poukaz a dostaneš od něj vypraný holičův oděv. Vrať se k holičovi a ten si od Jeffa čistý oděv s radostí převezme. Poté se jde převléknout a proto Jeffa požádá, aby mu krámek na chvíli ohlídal. Vezmi si břitvu ze stolku před zrcadlem a automaticky získáš i stříhací strojek. Vyjdi ven na hlavní ulici a jdi úplně nalevo až ke kaktusu. Nejprve kaktus ostříhej strojkem a poté na něj použij břitvu. Získáš tak kus kaktusu. Použij na kaktus v inventáři břitvu ještě jednou a získáš tak kaktusovou šťávu. Fred jí automaticky nalije do sklenice. Zajdi do saloonu a ukaž komparsistovi časopis z holičství. Ten se nechá Fredem přemluvit, aby změnil účes kvůli získání lepší role a tak opustí saloon a odejde k holičovi. Mezitím se šéf s Bakteriusem v centrále radí, jak by mohli Freda s Jeffem co nejrychleji teleportovat zpět. Vyjdi ven ze saloonu a zajdi vedle do holičství. Prohrabej odpadkový koš a najdeš v něm vlasy. Opusť holičství a vydej se přes most nalevo do indiánské vesnice. Přeřízni břitvou lano, kterým je Jeff připoután ke kůlu a tak ho vysvobodíš. Fred však mluví příliš hlučně a tak na sebe upozorní indiánského náčelníka. Toho Jeff naštěstí svou obratnou mluvou přesvědčí, že oni dva jsou původem také indiáni. Náčelník tedy od nich chce přinést důkaz v podobě skalpu. Fred a Jeff poté opustí indiánskou vesnici. Vrať se s Fredem zpět do vesnice a dej náčelníkovi vlasy z holičství. Náčelník důkaz uzná a považuje Freda s Jeffem za bývalé indiány. Od teď se mohou volně pohybovat po indiánské vesnici a dokonce nakupovat se slevou v indiánské prodejně. Promluv si ještě jednou s náčelníkem. Mírový totem dá Fredovi pouze tehdy, když mu přinese ztracenou válečnou sekyru. Sekyra byla před dávnými časy někde zakopána, ale pouze šaman ví, kde se toto místo nachází. Šaman je však příliš starý a hluchý. A navíc, pokud s ním chce někdo mluvit, musí mu přinést obětní dar. Po skončení rozhovoru seber buben položený u totemu a opusť indiánskou vesnici. Dojdi do saloonu a dej buben kavaleristovi. Ten je z nového hudebního nástroje nadšen a tak Fredovi dá svojí trubku. Vrať se před banku a zde se vydej místo na tržiště ulicí vpravo nahoře. Promluv si s obchodním cestujícím, který přijel do města. Jmenuje Šarlatán a ve svém povozu má spoustu zajímavého zboží. Přepni se na Jeffa, dojdi k obchodnímu cestujícímu a promluv si s ním též. Šarlatán mu chce předvést své triky a tak vyčaruje z klobouku růžového králíka, kterého si vezmi. Dojdi do indiánské vesnice a dej králíka náčelníkovi jako dar pro šamana. Poté vejdi do stanu napravo a promluv si se šamanem. Ten je však opravdu naprosto hluchý. Přepni se na Freda, dojdi k šamanovi do indiánské vesnice a dej mu trubku. Poté si s ním promluv. Šaman použije trubku jako účinné naslouchátko a prozradí Fredovi, že válečná sekera je zakopána uvnitř zlatého dolu a to ve štole hned za vstupem. Přepni se na Jeffa a zajdi za obchodníkem do starožitnictví. Dej mu zlatý nugget a ten šejdíř ho odkoupí za pouhých 20 dolarů. Dojdi za obchodním cestujícím a peníze mu dej. Jeff od něj koupí láhev elixíru. Prozkoumej láhev v inventáři a zjistíš, že elixír obsahuje rybí tuk. Dojdi s Jeffem i Fredem do saloonu a dej hostinskému všechny potřebné ingredience pro vyprošťovací drink: láhev elixíru obsahující rybí tuk, sklenici s kaktusovou šťávou, kalamář s inkoustem a láhev Tequily. Hostinský vyprošťovací drink namíchá a dá jej Jeffovi. Nabídni drink opilému obchodníkovi se zbraněmi. Drink okamžitě zabere a tak Jimmy konečně opustí saloon a odebere se do svého obchodu. Vyjdi s Jeffem ze saloonu a vstup do obchodu se zbraněmi napravo od holičství. Promluv si s Jimmym. Za dvacet dolarů má pouze kolt, ostatní zbraně jsou o dost dražší. Zajdi tedy k řece a vyrýžuj další nugget. S nuggetem dojdi ke starožitníkovi a prodej mu ho opět za 20 dolarů. S penězi se vrať do obchodu se zbraněmi a kup si od Jimmyho kolt. Nyní si celou proceduru vyrýžování nuggetu a jeho prodej za 20 dolarů zopakuj a vrať se do saloonu. Nabídni peníze falešnému hráči jako sázku pro partičku pokeru. Hráč však Jeffa rychle obehraje a má chuť na další kolo. Dojdi tedy vyrýžovat další zlatý nugget a prodej ho starožitníkovi za dvacet dolarů. Vzpomeň si, že obchodní cestující mluvil o karetním triku a tak za ním dojdi. Promluv si s Šarlatánem a ten Jeffovi ukáže svůj karetní trik. Poté mu své pokerové karty věnuje. Vrať se do saloonu a nabídni falešnému hráči partičku pokeru se svými kartami. Tentokrát jeho podvod nevyjde a tak na něm Jeff vyhraje 100 dolarů. S penězi dojdi do obchodu se zbraněmi a kup si od Jimmyho dynamit. Teď by to chtělo sehnat větší obnos peněz pro penzionovaného zlatokopa, aby opustil vchod do dolu. Dojdi tedy s Jeffem i Fredem do banky. Přepni se na Jeffa a namiř na bankéře kolt. Přepadení jde víc než hladce a tak zatímco Fred drží koltem bankéře v šachu, Jeff vyhodí pomocí dynamitu trezor do povětří. Získá tak 10500 dolarů, které byly uvnitř. Dojdi s Jeffem k dolu a promluv si s ozbrojeným zlatokopem. Ten tolika penězi nepohrdne a tak ochotně vchod do dolu opustí. Vejdi do dolu a prozkoumej zem v první štole. Je zde opravdu něco zakopáno, ale čím by se to dalo vykopat? Vejdi do štoly napravo, kde je úplně vpravo zapomenutá lopata. Na práci rukama je tu ale přece Fred, ne? Přepni se na něj a dojdi do zlatého dolu. Vezmi si lopatu a poté s její pomocí válečnou sekyru vykopej. Dojdi do indiánské vesnice a dej válečnou sekyru náčelníkovi. Ten Fredovi na oplátku daruje slíbený mírový totem. Opusť indiánskou vesnici a dojdi do starožitnictví u nádraží. Dej totem starožitníkovi a ten za něj Fredovi vrátí jeho ukradený diamant. Fred a Jeff se ihned sejdou před saloonem, zprovozní díky diamantu dálkový ovladač teleportu a ihned jej použijí.
Kapitola 4 – Detektivní film
Naši dva hrdinové se však místo očekávaného návratu do centrály T.I.A. dostanou do černobílého detektivního filmu a nachází se v kanceláři soukromého detektiva. A ještě ke všemu praskl diamant v dálkovém ovládači teleportu. Nyní se tedy musí vypravit do temného prostředí plného gangsterů, aby našli náhradní diamant a mohli tak teleport ještě jednou použít. Promluv si se sekretářkou ve vstupní hale. Během rozhovoru se přepni na Jeffa a prohrabej odpadkový koš. Jeff v něm najde kus papíru. Prozkoumej papír v inventáři. Je na něm seznam zákazníků detektiva, se kterými má dnes ráno a odpoledne domluvenou schůzku. Přepni se zpět na Freda a dokonči rozhovor se sekretářkou. Fred se od ní dozví, že se nachází v kanceláři detektiva Spadeho, do kterého je sekretářka bezmezně zamilovaná. Jedním z případů, kterým se detektiv poslední dobou zabýval se týkal pašeráků z Káhiry. Ti prý obchodovali s kradenými diamanty. Přepni se na Jeffa a promluv si se sekretářkou též. Jeff se od ní dozví, že detektiv má mnoho klientů a tak mu musí všechny návštěvy pečlivě naplánovat. Na Jeffův dotaz, zda by si mohli s detektivem promluvit se sekretářka zeptá koho má ohlásit. Na výběr odpovědi máš dlouhý seznam jmen podobných těm z papíru. Zvol odpověď Wilbur F. Walter a Walter W. Marx, která byla jako jediná obsažena na papíru z koše (správná odpověď se může v každé hře lišit). Sekretářka poté Freda a Jeffa pustí do detektivovy kanceláře. Ještě předtím však Jeffovi předá balíček, který jim prý přišel poštou. Po krátkém rozhovoru s detektivem prozkoumej obsah balíčku v inventáři. Najdeš v něm dalekohled. Promluv si s detektivem. Jeff se od něj dozví, že rád oknem pozoruje ruch ve městě. Kromě toho má také detektiv v kanceláři uschován jeden diamant zabavený překupníkům. Přepni se na Freda a promluv si s detektivem též. Fred se od něj dozví něco dalšího o případu z Káhiry. Přepni se na Jeffa a podívej se dalekohledem skrz okno. Jeff spatří v okuláru něco velmi zajímavého. Dej dalekohled detektivovi a ten se s ním podívá z okna. Poté co spatří sličnou dívčinu, začne nahlas vychvalovat její vnady. To zaslechne sekretářka vedle a tak se urazí a okamžitě opustí kancelář. Přepni se na Freda a zajdi do vstupní haly. Přečti si dopis na stole, který zde sekretářka zanechala. Je opravdu znechucena detektivovým chováním. Vezmi si její kabelku a prozkoumej jí v inventáři. Fred uvnitř najde klíč. Odemkni klíčem šuplíky, na kterých byla kabelka odložena. Poté otevři odemknutý šuplík a vyndej z něj diamant. Použij diamant na dálkový ovladač teleportu a Fred s Jeffem jej ihned poté použijí.
Kapitola 5 – Hrůzostrašný film
Jak pokračuje cesta našich hrdinů, objeví se nyní prozměnu v hrůzostrašném filmu. Jeff nedbá Fredových varování a chce se smočit v blízkém jezírku. Monstrum, které se z jezírka vynoří ho však z choutek po koupeli rychle vyléčí. Jeff tuší, že v tomto filmu bude podobných příšer více a tak zkouší znovu použít teleport. Jeho ovladač je však jako vždy poškozený. Nezbude jim tedy nic jiného, než najít nějakou dílnu kde by ho opravili. Vydej se doprava na rozcestí. Zde nejprve navštiv dům v Elm Street. Podívej se na ceduli s číslem 13 pověšenou nad jeho vchodem a vejdi do domu. Na chodbě vyšroubuj žárovku z lampy a poté vejdi do místnosti napravo. Prozkoumej zavřenou vitrínu. Uvnitř je cosi zajímavého, něco jako Švýcarský univerzální nůž, ale vitrína otevřít nejde. Opusť místnost a vyjdi po schodech nahoru. Ocitneš se v ložnici, takže hned vyzkoušej postel. Fredovi se zdá hrůzostrašný sen o obří Ofélii. Přepni se na Jeffa a dojdi do domu v Elm Street. Vejdi do místnosti napravo a zkus několikrát otevřít některý ze šuplíků pod vitrínou. Zjistíš, že se náhodně otevírají i jiné šuplíky včetně lékárničky a nízké skříňky. Pootvírej tedy šuplíky tak, aby zůstaly otevřené pouze dva menší šuplíky hned pod vitrínou, lékárnička a nízká skříňka. Díky tomu se otevře i prosklená vitrína. Uvnitř najdeš umělou ruku osazenou velmi užitečným nářadím, kterou si vezmi. Opusť místnost, zajdi nahoru do ložnice a probuď Freda ze snu. Poté si sám lehni do postele. Jeffovi se začne zdát hrůzostrašný sen o Fredym z Elm Street. Promluv si s ním a po skončení rozhovoru si vezmi sklenici s krví. Přepni se na Freda a probuď Jeffa ze snu. Nyní vyjdi ven z domu a vydej se do motelu na kopci nalevo. Promluv si s recepčním Normanem Batesem. Fred se od něj dozví o výročním setkání příšer, které se právě koná ve společenské místnosti motelu. Jako první cena za nejstrašidelnější příšeru se zde dá vyhrát úplně nový mozek. Papoušek, který sedí na pultu je dle recepčního pouze vycpaný. Fred odmítne zamluvit si v motelu pokoj se sprchou, ale pokoj s koupelnou by se mu zamlouval. Ten už má ale zamluvený jiný host motelu Jason. Po skončení rozhovoru vejdi do komory ve schodišti. Zde si vezmi prostěradlo a poté prozkoumej krabice napravo. V jedné z nich jsou uloženy gumové rukavice. Jednu si vezmi a opusť komoru. Promluv si s Jasonem, který sedí u stolu. Je docela otrávený, protože může pracovat pouze v pátek třináctého. Kromě toho mu ještě došel benzín do motorové pily. Po skončení rozhovoru jdi napravo a všimni si kalendáře vedle dveří. Vejdi do společenské místnosti, kde se koná setkání příšer. Právě byl vyhlášena soutěž o nejhrůznější příšeru pro následující noc. Ten z přihlášených účastníků, který nejvíce vyděsí všechny ostatní, získá jako hlavní cenu mozek. Promluv si s novinářem stojícím napravo. Jeho fotoaparát je bohužel poškozený, protože v něm chybí žárovka. I tak ale příšery nemůže vyfotografovat, protože by se stejně na fotce nezobrazily. Proto novinář svůj fotoaparát Fredovi věnuje. Dej do fotoaparátu žárovku a tak ho zprovozníš. Vrať se do domu v Elm Street a zalehni do postele v ložnici. Ve snu pořiď pomocí fotoaparátu fotografii Ofélie. Přepni se na Jeffa a probuď Freda ze snu. Přepni se na Freda a použij na sebe prostěradlo. Fred spustí Jeffa po provazu z prostěradla ven z okna a ten sundá z domu ceduli s číslem 13. Provaz z prostěradla však dlouho nevydrží a tak Jeff dopadne tvrdě na zem. Opusť dům a zajdi s Fredem do motelu. Vejdi do společenské místnosti a ukaž moderátorovi soutěže fotografii Ofélie. Moderátor i ostatní příšery se natolik vyděsí, že všichni raději utečou. Vezmi si tedy mozek vystavený na jevišti. Přepni se na Jeffa a dojdi do motelu. Popojdi ke kalendáři u dveří napravo a použij na něj ceduli s číslem 13. Jason po chvilce zjistí, že už je pátek třináctého a tak odejde pracovat. Promluv si s recepčním Normanem. Nyní už je pokoj s koupelnou volný a tak si Jeff zarezervuje pokoj číslo 512. Až půjde Jeff na pokoj, má si klíč vyzvednout u Normana. Přepni se na Freda, opusť motel a zajdi se podívat do strašidelného hradu na kopci napravo. Ve vstupní hale seber klíč pověšený vedle vchodu. Vejdi do chodby vzadu a pokračuj prostředním vchodem. Ocitneš se v dětském pokoji mladého Frankensteina, který právě zpívá a hraje na kytaru. Promluv si s ním. Franky je velmi smutný, protože ho prý nemá nikdo rád. Hlavně mu také vadí šroub, který má v hlavě. Franky začal skládat píseň, ale nemůže pokračovat dál, jelikož mu dochází slova. Fred mu má tedy s komponováním pomoci. Franky vždy zahraje první část sloky a Fred jí má vhodně doplnit. Zvol tedy postupně čtvrtou, první a opět čtvrtou odpověď shora a morbidní píseň je složena. Za odměnu si Fred může vzít nějakou Frankyho hračku. Vezmi si tedy nafukovací balonky. Opusť místnost a vydej se po schodech ve vchodu nalevo. Dojdeš do vědecké laboratoře. Všimni si, že nahoře nad řídícím pultem je položen infibulátor. Bakterius o něm hovořil se šéfem a tvrdil, že právě tato část teleportu je porouchaná. Promluv si s vědcem Ibanensteinem. Není moc výřečný, protože by rád brzy dokončil svůj experiment. Ukaž mu tedy dálkový ovladač teleportu a nyní už se rozhovoří víc. Je ochoten infibulátor zprovoznit, když mu Fred sežene tyto chybějící věci: zdroj elektrického proudu, mrtvolu ženy, mozek a šrouby. Přepni se na Jeffa a dojdi do laboratoře. Použij univerzální umělou ruku na šrouby ve spodní části řídícího pultu a tak je odšroubuješ. O řídící pult je opřena destilační spirála, kterou si vezmi též. Přepni se na Freda a odemkni pomocí klíče dveře vzadu. Vejdi do místnosti ve které se nachází hrabě Drákula ve své rakvi. Promluv si s ním. Drákula je prý už moc starý a má problémy s přijímáním potravy. Po skončení rozhovoru zkus naplnit balónky z inventáře kyslíkem z tlakové láhve. Drákula to ale Fredovi nedovolí, protože je příliš slabý a tak kyslík potřebuje místo jinak běžné krve. Přepni se na Jeffa, dojdi ke Drákulovi a promluv si s ním též. Jeff se od Drákuly dozví, že mu jeho služebníci vždy nosívali sklenici krve s brčkem. Dej tedy Drákulovi sklenici krve z Fredyho baru a místo brčka destilační spirálu. Starý pán si však potrpí na etiketu a tak chce krev vypít o samotě. Odejdi tedy z Jeffem i Fredem z místnosti. Poté se s Fredem vrať a naplň balónky kyslíkem z tlakové láhve. Promluv si s Drákulou ještě jednou. Fred se od něj dozví podrobnosti o jeho slavném hradu. Během rozhovoru Fred dostane zrcadlo. Drákula ho stejně na nic nepotřebuje. Do místnosti ho prý dal hradní architekt. Po skončení rozhovoru vyjdi ven z hradu a zajdi do motelu. Vyjdi nahoru po schodech a ocitneš se tak ve svém pokoji. Na houpacím křesle sedí stařenka, se kterou si zkus promluvit. Stařenka už asi mluvit nebude a tak si vezmi mrtvou ženu s sebou. Opusť motel a dojdi k bažině. Použij zrcadlo na monstrum v jezírku. Příšera se tak lekne své podoby, že tento pohled nepřežije. Vlez tedy do vody a Fred si oblékne skafandr. K dýchání pod vodou mu skvěle poslouží balónky s kyslíkem. Zkus polapit elektrického úhoře, ale skafandr dost probíjí. Dej tedy Fredovi gumovou rukavici a nyní už bez obav elektrického úhoře chytni. Vrať se zpět do hradu a dej Ibanensteinovi všechny potřebné věci: mrtvolu ženy, elektrického úhoře, mozek a šrouby. Experiment může začít a tak vědcův pomocník hrbáč Boris zapne spínač. Sice zhasne světlo v laboratoři, ale vědec přesto dodrží své slovo a dálkový ovladač teleportu opraví. Boris pak nasadí záložní šlapací zdroj a v laboratoři se opět rozsvítí. Fred a Jeff poté o samotě na hřbitově opravený ovladač teleportu použijí.
Kapitola 6 – Jurský park
Naši hrdinové se sice úspěšně teleportují, ale na novém místě není nic vidět. Prohledej tmu v levé dolní části obrazovky a najdeš láhev s neznámým obsahem. Trochu napravo najdeš ještě zkaženou rybu, konzervu sardinek a láhev Tequily. Všechny tyto předměty vhoď do aktivního místa napravo nazvaného žaludek. Fred a Jeff se poté konečně dostanou ven ze tmy. Zde s překvapením zjistí, že byli uvězněni v tlamě pravěkého Dinosaura. Nyní se tedy nachází v Jurském parku. Vyjdi zpět na kopec, kde stojí mlsný Dinosaurus a nehýbej se. Pokud se pohneš, Dinosaurus Freda i Jeffa opět spolkne a budeš je muset opět dostat ven z jeho útrob. Dinosaurovi po chvilce dojde trpělivost že nevidí žádnou kořist a zmizí v pralese. Fred si vezme ze země dálkový ovladač teleportu, který mu předtím vypadl a společně s Jeffem jej opět použijí.
Kapitola 7 – Egypt
Šéf je moc zvědav, kam se jeho agenti teleportovali nyní. Bakterius si myslí že do filmu o Tarzanovi. Šéf proto Bakteriusovi odpřísáhne, že pokud ještě něco podnikne, tak on bude konat též. A dokud se Fred s Jeffem nevrátí zpět, ustanoví místo nich úředníkem slona, s jehož pomocí budou vše sledovat. Naštěstí se naši dva hrdinové konečně teleportovali na správné místo a to do Egypta. Vejdi s Fredem i Jeffem do města bránou nalevo. Před vstupem na tržiště stojí průvodce cizinců, který pronajímá své velbloudy na výlety pouští. Zatím si ho nevšímej, protože stejně potřebuješ sehnat peníze a pokračuj s oběma agenty nalevo na tržiště. Zde se přepni na Freda a promluv si se dvěma Egypťany stojícími u prodavače zeleniny. Fred se od nich dozví, že vládce mrtvých Imothep chce seslat na místní obyvatele sedm pohrom. Oni se však spoléhají na egyptologa Logana a profesora Glowera, kteří se tomu pokusí zabránit. Profesora však ve městě už delší dobu neviděli. Přepni se na Jeffa a promluv si s Egypťany též. Jeff se od nich dozví, že profesor Glower zmizel neznámo kam a egyptolog Logan pracuje na tajné magické formuli, která má Imothepa zničit. Po skončení rozhovoru si promluv s kovářem nalevo. Je to tradiční řemeslník, který stále ještě pracuje s kladivem a kovadlinou. Jako materiál nejraději používá železo. Jeho specialitou je ovšem rytí hieroglyfů na železné desky. Pokud bude Jeff chtít, může si jeho umění vyzkoušet. Musí mu ale za to dobře zaplatit. Promluv si s obchodníkem nalevo. Ten prodává suvenýry ve formě zmenšených napodobenin Sfingy. Umí sice dobře smlouvat o ceně, ale egyptologa Logana údajně nezná. Vrať se trochu napravo a promluv si s mladou dívkou, která stojí u vchodu do domu. Ta však Jeffa dovnitř nepustí, jelikož nezná heslo. Promluv si tedy ještě jednou se dvěma Egypťany. Ti Jeffovi prozradí heslo které zní: Aligátoři z Nilu jsou na čekané. Sděl tedy heslo mladé dívce. Jeff má asi horší paměť a tak zakoktá něco o aligátorech, řece a Nilu. Slečna se naštve, že si Jeff ani neumí zapamatovat heslo a pustí ho dál. Jeff jí ještě prozradí, že je tajný agent. Díky tomu dostane od slečny peněženku, kterou obratně zcizila nějakému turistovi. Vejdi do domu a promluv si s obchodníkem. Ten však nechce Jeffa obsloužit. Jeff mu prozradí, že je tajný agent a tak se obchodník začne chovat dost podezřele. V jeho obchodě jsou prý všechny věci legálního původu. Přepni se na Freda a vejdi do domu též. Promluv si s obchodníkem, ale ten stále povídá, že je vše v pořádku. Prozkoumej sošku nalevo. Ta je prý ze zlata a zaručeně pravá. Prohledej krabici na zemi. Obchodník to Fredovi nedovolí, takže mu asi něco tají. Prohledej tedy hliněnou nádobu hned vedle. Najdeš v ní turban. Na polici napravo najdeš ještě lopatu a kus hadice. Tyto dvě věci obchodník Fredovi ochotně půjčí. Přepni se na Jeffa, vyjdi ven z obchodníkova domu a kup si u kováře (pomocí peněženky) desku s hieroglyfy. Přepni se na Freda, opusť dům obchodníka a na trhu jdi úplně nalevo. Projdi branou vlevo a ocitneš se na náměstí před muzeem. Prozkoumej trosky sloupů, obelisk a sfingu a poté projdi menší brankou nalevo. Dojdi k porouchanému autu u řeky a otevři nádrž u jeho zadního nárazníku. Nech Freda stát na místě a použij na nádrž auta (schovanou za ním) hadici z inventáře. Poté trochu odstup a použij na vyčnívající hadici turban. Ten se díky tomu nasákne benzínem. Vrať se na trh a dojdi do domu za obchodníkem. Použij turban s benzínem na zlatou sošku. Zlatá barva se okamžitě smyje. Obchodník se přizná, že sošku pouze natřel, aby měla větší hodnotu. Přepni se na Jeffa a dojdi do domu za obchodníkem. Otevři krabici na zemi a vezmi si z ní plechovku zlaté barvy. Přepni se na Freda, zajdi znovu na náměstí a vejdi do budovy muzea. Promluv si s recepční. Všichni zaměstnanci prý utekli, jelikož se báli Imothepovy kletby. Proto se Fred klidně může po muzeu porozhlédnout sám. Přepni se na Jeffa a dojdi do muzea též. Promluv si s recepční. Jeff se od ní dozví, že egyptolog Logan sedí zavřený ve své pracovně a nechce být nikým rušen. Jinak prý recepční přijde o místo. Po skončení rozhovoru vyjdi po schodech vzadu a vejdi do chodby. Pokračuj dál doleva až dojdeš do výstavní síně. Prozkoumej vystavenou knihu. Jedná se o vzácnou knihu o Osirisově žezle. Je ale umístěna ve vitríně s neprůstřelným sklem a alarmem, takže nejde jen tak sebrat. Vrať se zpět ke schodům ve vstupní hale, ale nescházej po nich dolů. Místo toho se vydej po ochozu nalevo a dojdi až dozadu do skladu. Z police napravo si vezmi fialovou knihu a vrať se zpět do výstavní síně. Zkus knihu z inventáře vyměnit za knihu ve vitríně. Je ale příliš lehká, takže by se spustil alarm. Dej tedy do knihy železnou desku s hieroglyfy a takto zatěžkanou jí vyměň za knihu o žezle z vitríny. Prozkoumej knihu v inventáři. Je v ní vyobrazeno Osirisovo žezlo, které by možná kovář uměl vyrobit. Opusť tedy muzeum, dojdi na trh a ukaž knihu kovářovi. Ten žezlo za peníze ochotně vyrobí. Potřebuje na to ovšem trochu času. Dojdi tedy na náměstí před muzeem a vrať se zpět ke kovářovi. Dej mu peníze a dostaneš od něj žezlo. Natři žezlo zlatou barvou z inventáře, aby vypadalo jako pravé. Zajdi do muzea a ukaž zlaté žezlo recepční. Ta je z Jeffova nálezu vzácného žezla nadšená, protože ve sbírkách muzea doposud chybělo. Jeff tedy může svůj nález oznámit egyptologovi Loganovi. Vejdi do místnosti za recepční a promluv si s ním. Egyptolog Logan Jeffa podrobně seznámí s legendou o Imothepovi. Ten prý uzavřel smlouvu s bohem skarabeů Apisem, kterou ale nemohl dodržet. Knihu mrtvých pak získala královna Kleopatra, která s ní byla po své smrti pohřbena. Imothep je prý stále uvězněn v jedné z pyramid a čeká na své vysvobození, aby mohl naplnit smlouvu s Apisem. Egyptolog Logan má strach se do této pyramidy vydat a tak tam vyšle naše dva hrdiny. Jeffovi pak předá mapu pyramidy. Opusť tedy muzeum a dojdi s Fredem i Jeffem k průvodci s velbloudy. Přepni se na Jeffa a promluv si s ním o cestě k pyramidě. Průvodce však nemá žádný vak s vodou. Přepni se tedy na Freda a vyjdi ven před město. Dojdi mezi dvě palmy a u té nalevo (částečně skryté za dřevěnou konstrukcí studny) najdeš proutek. Dojdi zpět na náměstí před muzeem a použij proutek na písek před brankou nalevo. Na odhalené místo s vodou pak použij lopatu. Fred zde vykope vak s vodou. Vrať se k průvodci a vak s vodou mu odevzdej. Přepni se na Jeffa a promluv si s průvodcem ještě jednou. Fred a Jeff se konečně vydají na velbloudech na cestu k Imothepově pyramidě.
Kapitola 8 – Nalezení knihy mrtvých
U pyramidy je i pohřešovaný profesor Glower, který zkoumá desku poblíž. Promluv si s ním. O Imothepově pyramidě toho sice ví hodně, ale není ochoten Jeffovi s pátráním po knize mrtvých pomáhat. Podívej se na stěnu pyramidy a mírně vpravo najdeš malý obdélníkový kámen. Stiskni ho 7x a vchod do pyramidy se otevře. Nyní se ukáže proč není profesor ochotný. Je totiž zbabělec a tak raději počká před pyramidou, až Jeff knihu mrtvých najde sám. Mezitím se Imothep v těle Egypťana dostane do centrály T.I.A. a použije v Bakteriusově laboratoři opravený teleport. Vejdi do pyramidy. V první místnosti leží na zemi u vchodu napravo kamenná destička, kterou seber. Projdi tímto vchodem a dojdeš do místnosti s obrazem orla. Zde se vydej nejprve vchodem napravo. Dojdeš do místnosti s obrazem stojící postavy. Projdi vchodem napravo a v místnosti s kamenným kvádrem pokračuj vchodem doprava. Dojdeš tak do místnosti s obrazem postavy sedící na toaletě. Projdi vchodem napravo a v rohu místnosti najdeš na zemi vedle kostí další kamennou destičku. Vrať se do předchozí místnosti s obrazem postavy na toaletě a pokračuj vchodem uprostřed. V další místnosti s kamenným kvádrem projdi vchodem nalevo. V místnosti s obrazem stojící postavy pokračuj vchodem uprostřed a v další místnosti vchodem napravo. V této místnosti je obraz se dvěma sedícími postavami přes celou stěnu. V pravém rohu místnosti (za Jeffem) leží další kamenná destička, kterou seber. Vrať se do předcházející místnosti a pokračuj vchodem uprostřed do místnosti se stojící postavou. V této místnosti projdi vchodem nalevo do místnosti s obrazem orla. Nyní se vydej do druhé části pyramidy vchodem nalevo. V místnosti se stojící postavou se vydej vchodem uprostřed a dojdeš do místnosti s kamenným kvádrem. V rohu místnosti najdeš další kamennou destičku. Vrať se do předcházející místnosti a pokračuj vchodem nalevo. V další místnosti projdi vchodem napravo a v místnosti s kamenným kvádrem pokračuj vchodem napravo. Ve zdi místnosti se nachází výklenek, který použiješ později. Pokračuj vchodem napravo do další místnosti, kde jsou na zdi obrazy stojící postavy a postavy sedící na toaletě. Projdi vchodem napravo do místnosti s orlem a pokračuj vchodem napravo. V rohu této místnosti leží další kamenná destička, kterou si vezmi. Projdi vchodem napravo s obrazem dvou postav a pokračuj vchodem uprostřed. V místnosti se stojící postavou se vydej vchodem nalevo. Ve vchodu do místnosti najdeš poslední kamennou destičku, kterou si vezmi. Vrať se do předcházející místnosti a pokračuj vchodem doprava. V dalších místnostech pokračuj vždy vchody doleva (4x) až dojdeš do místnosti s výklenkem. Přistup k výklenku, ve kterém je namalován obraz dvou postav. Nyní je tvým úkolem poskládat všechny kamenné destičky které jsi našel ve správném pořadí vedle sebe mezi dvě postavy. S umístěním první destičky začni hned vedle postavy nalevo. Správné řešení je zleva toto: destička s písmenem M, destička se srdíčkem, destička se zelenou zkumavkou, destička s hradbami, destička s modrou zkumavkou a destička s lidským srdcem. Po umístění poslední destičky se otevře vchod do tajné místnosti v pyramidě a Jeff s Fredem vejdou dovnitř. Přepni se na Freda a vezmi si knihu mrtvých umístěnou v krbu. Fred poté použije dálkový ovladač teleportu. Místo domů se ale společně s Jeffem přesunou do jiné místnosti pyramidy. Až na třetí pokus se jim nakonec podaří teleportovat do sklepa centrály T.I.A. Vypadá to zde ale jinak, než by se dalo očekávat. Jsou tu samé Egyptské artefakty, uprostřed sklepa je pyramida a před ní fronta mužů v červených hábitech. Fred proto raději stiskne knoflík ovladače teleportu ještě jednou.
Kapitola 9 – Záchrana centrály T.I.A.
Fred s Jeffem se teleportují na staveniště u centrály T.I.A., rovnou před nos svého šéfa a Bakteriuse. Ti pro ně ale nemají žádné dobré zprávy. Když totiž Bakterius teleport opravil, použil ho zrádný Imothep k tomu, aby sem přesunul celou svojí pyramidu. Imothep ještě mezitím stačil ve sklepě založit sektu, jejíž přívržence Fred s Jeffem viděli před pyramidou. Díky tomu Imothep a jeho ctitelé ovládli celou centrálu tajné služby. Naštěstí ale neznají všechny tajné vchody do budovy. Fred a Jeff tedy mají za úkol zničit Imothepa pomocí knihy mrtvých. Po skončení rozhovoru zvedni víko kanálu, který je za Jeffem a vlez dolů do stoky. Seber ze země zápalky a použij je na zapálení pochodně ve tmě nalevo. Na druhé straně osvětlené stoky spatříš dynamit, který seber. Zastrč dynamit do zámku mřížových dveří a zapal jej zápalkami. Poté co dveře díky výbuchu odletí, zkus použít (pravé tlačítko myši) zpřístupněný vchod. Fred raději zavolá i svého parťáka Jeffa a oba vstoupí do tajné místnosti ve sklepě centrály. Vyjeď výtahem nahoru a zajdi s Fredem do laboratoře. Zde použij monitor teleportu. Na obrazovce se začne střídat několik obrázků z filmů, které Fred s Jeffem navštívili. Tvým úkolem je zastavit monitor na obrázku, na kterém je profesor Glower před Imothepovou pyramidou. Až se ti to povede, profesor Glower se teleportuje do laboratoře. Promluv si s ním a poté mu ukaž knihu mrtvých. Glower přeloží nápis z knihy, který by mohl Imothepa zničit a poté opět zmizí. Magická formulka zní takto: TuéLa…VaTibé…VaTibé…Apis…VaTibé. Opusť laboratoř, dojdi k točitému schodišti nalevo a sejdi po něm do sklepa. Zde si můžeš promluvit s Imothepovým ctitelem, který stojí ve frontě jako poslední. Ten se ale rozpovídá pouze o běžných sektářských nesmyslech. Popojdi do stínu vedle pyramidy nalevo a přepni se na Jeffa. Vyjeď výtahem nahoru, sejdi po točitém schodišti vlevo do sklepa a dojdi do stínu pyramidy k Fredovi. U paty pyramidy je tajný vchod, který použij. Uvnitř pyramidy spatříš Imothepa, který právě odříkává nějakou formulku. Ta ale jaksi nefunguje. Po chvilce se v pyramidě objeví bůh skarabů Apis a chňapne Imothepa do svých kusadel. Přepni se na Freda a použij na obřího skarabea knihu mrtvých. Nyní je potřeba zvolit správnou formulku o které mluvil profesor Glower. Je to druhý výrok shora. Apis s Imothepem je poté zneškodněn a centrála T.I.A je tak zachráněna. Následuje pochvala našich hrdinů od šéfa za dobře odvedenou práci. Fred a Jeff jsou pak za odměnu vysláni na další zajímavou misi. KONEC
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Clever & Smart - A Movie Adventure
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář