Jdi na obsah Jdi na menu
 

Cleopatra: A Queens Destiny

19. 8. 2013

TOPlist

Cleopatra: A Queen's Destiny
19.října 2007 Autor návodu-Karin Madukas
Ve vstupní místnosti kde se nachází hlavní menu hry se dobře porozhlédněte. Najdete zde všechny potřebné náležitosti. Nejprve si vyberte svůj symbol a znamení zvěrokruhu, které bude ovlivňovat váš další osud. Během hry si menu zpřístupníte pravou myší. Orientace není složitá, snad jen vlevo dole najdete svůj vybraný symbol. Když na něj ukážete, zobrazí se vám denní horoskop, který vás bude během hry ovlivňovat – dobrý nebo špatný den. Změna těchto dnů se ohlašuje deštíkem. Do hry vstupujete v Alexandrii v době války Kleopatry se svým bratrem Ptolemaiem. Vy budete hrát za chaldejce Thomase, studenta astrologie a astronomie v knihovně Alexandrie. Akkad je jeho učitel a rádce. Iris, Akkadova dcera je Thomasova přítelkyně. Oba jeho blízcí jsou nezvěstní poté, co Akkad a Iris pracovali pro neznámé osoby. Nyní je tedy půjdeme hledat. Na cestě do observatoře spatříte krev na zemi před sebou. Otočte se a klikněte na dveře, zjistíte že jsou kupodivu nepoškozené. Otočte se zpět, klikněte na hrdlo hliněného džbánu a seberte proužek papyru.  Jděte směrem k Akkadově pyramidě před vámi a uvidíte další krvavé stopy. Špatný den: Otočte se napravo a seberte ze země stonek papyru. Jděte k pyramidě a prohlédněte si její symboly. Seberte ze země psací podložku a část tyčky, pomocí které se čtou zprávy na papyrech. Špatný den: Jděte k mostu vlevo od pyramidy a seberte ze země nalevo další stonek papyru. Zahněte vpravo a podívejte se na sochu Amora, kterému chybí šíp. Jděte vpřed, vlevo spatříte pošlapanou vegetaci. Seberte půlku Akkadovy koruny. Otočte se vlevo a seberte ze země část divadelní masky. Poté jděte ke dveřím budovy observatoře a všimněte si dalšího pošlapaného místa vpravo. Mimochodem dveře jsou zamčené. Vraťte se k pyramidě a přejděte most. Všimněte si ve vodě napravo trsu trávy s kouskem papyru v tlamě sochy hrocha. Dále jsou zde sochy Hora a Anubise. Akkadovo mauzoleum je naproti pyramidě, ale zatím se dovnitř nedostaneme. Pokračujte k mostu vzadu. Před ním seberte napravo druhý kousek čtecí tyčky. Pokračujte dál k zavřeným dveřím mezi dvěma chrliči vody. Otočte se a seberte ze země Irisin náramek. Přejděte most a jděte k lešení.  Spatříte šípy, které létají za zdí. Dobrý den: Seberte kovový hák a hrnec asfaltu u hromady cihel nalevo. Špatný den: Seberte kovový hák, hrnec asfaltu a kožený pásek. Otočte se a podívejte se na sochu Amora. Je stejná jako ta první, ale tento Amor má šíp. Spojte v inventáři 2 kusy čtecí tyčky a hrnec asfaltu, tím je slepíte v jeden celek. Poté spojte slepenou tyčku s proužkem papyru ze džbánu. Thomas si přečte, že si někdo objednal Akkadovu  vraždu. Vraťte se k papyru v hroší tlamě před mauzoleem. Dobrý den: Použijte kovový hák a získáte papyrus zachycený na rostlinách blízko u břehu. Špatný den : Papyrus hákem pouze uvolníte, ale ten odpluje. V inventáři proto spojte 2 stonky papyru s koženým páskem. Získáte tak bidlo, pomocí kterého papyrus z vody napravo za mostem konečně dostanete. Papyrus je však promáčený a tudíž nečitelný. Jděte k pyramidě a použijte mokrý papyrus na slunné straně pyramidy. Papyrus uschne, ale je stále nečitelný. Proto ho v inventáři spojte s podložkou na psaní, aby se vyhladil a pak ho spojte se slepenou tyčkou. Přečtěte si vzkaz od Iris. Její otec je zraněn a potřebuje pomoc. Pokud správně nastavíte souhvězdí, otevře se pro vás brána do observatoře. Jděte přes most nalevo od pyramidy a spatříte zeměkouli se souhvězdími. Vaším úkolem je najít a napsat souhvězdí Šíp (Arrow), Pegas (Pegasus) a Ryby (Pisces) v tomto pořadí. Proto pomocí ikony se dvěma šipkami a držením myši otáčejte zeměkoulí, dokud příslušná souhvězdí nenajdete. Pak na nich uvidíte, jaké jsou jejich názvy v řečtině. Jsou to tedy ΒΕΛΟΣ, ΠΗΓΑΣΟΣ a ´IΧΘΥΕΣ. Jednotlivá písmena pak nastavte kliknutím na prostředním pásu. Otáčení pásu je stejné jako u zeměkoule. Pokud to učiníte správně, hvězdy na souhvězdí se rozsvítí. Také Amorovi bez šípu se pohne pravá ruka. Vraťte se k Amorovi u zdi zahrady. Dobrý den: Seberte nepoškozený šíp před rybníkem. Špatný den: Seberte zlomený šíp. V inventáři klikněte zlomeným šípem na demontovací ikonu vpravo a získáte dva kusy šípu. Ty spojte se slepenou tyčkou a hrncem asfaltu. Výsledkem je funkční šíp. Vraťte se k Amorovi bez šípu. Klikněte na tětivu a pak vložte šíp Amorovi do pravé ruky. Otočte se a na pyramidě klikněte  na Sagittariusův symbol, který se vysunul. Šíp vystřelí, ale je to příliš vysoko. Dojděte si pro něj k observatoři a Amorovi nyní přenastavte pravou ruku. Jsou zde 3 polohy, takže vyberte tu prostřední. Tento pokus již bude správný a pomocí šípu otevřete tajný vchod do observatoře. Ve chvíli kdy vstoupíte, otevřou se hlavní dveře. Seberte Akkadovy poznámky vlevo od dveří. Akkad potřebuje starobylé desky Enuma Anu Enlil, pomocí kterých bude schopen sestavit pro Kleopatru horoskop podle postavení hvězd. Jděte vlevo a seberte poznámky o heliolabu na konci kamenné lavice napravo. Heliolab se používá pro spojení mezi královskými agenty. Zprávy jsou vždy zašifrovány a klíčem je vždy název současného měsíce. Seberte formovací rám a jíl z bedny na podlaze. Otočte se a dole u země seberte ze stoličky zapalovač. Jděte kupředu k pracovnímu stolu. Seberte Akkadův dopis pro Iris a malé kleště. V dopise najdete pověření pro Akkada zjistit, zda spojenectví s Cézarem umožní Kleopatře porazit Ptolemaia. Na polici vpravo nahoře seberte tyčku s 9 zářezy. Podívejte se na Akkadův univerzální kalendář umístěný na stěně nad pracovním stolem. Dnes je první den měsíce Arasammu a 208. den roku. Otočte se a seberte ze židle papyrus se seznamem měsíců podle chaldejského kalendáře. Klikněte na závěs v pravém rohu dílny a projděte do vstupní haly. Dveře do audienční síně jsou zamčeny a hlavní dveře jsou otevřeny. Vyjděte po schodech na terasu. Podívejte se na Akkadův heliolab a seberte z jeho levé části tyčku s již zakódovanou zprávou. Otočte se nalevo a z truhly seberte papyrus s kódy. Zde je návod pro nastavení tyčky heliolabu. Jděte kupředu a spatříte Akkadův astronomický přístroj. Seberte vodní hodiny položené vedle něj. Otočte se a spatříte pro změnu sluneční hodiny. Vraťte  se dolů do dílny k pracovnímu stolu. Na stůl položte zakódovanou tyčku z heliolabu a podívejte se na velikosti vložených destiček - velká, malá, velká, velká, malá, velká a malá. Podívejte se na papyrus s kódy, ve kterém řádku je kód z tyčky. Poté najděte stejný řádek na papyru s měsíci. Kód odpovídá měsíci Tasritu (ΤΑΣΡΙΤΥ). Nyní je měsíc Arasammu (ΑΡΑΣΑΜΜΥ) jehož kód je o řádek níž. Špatný den: Seberte malé prkénko položené na stole. Dále seberte ozdobný přívěšek z košíku. V inventáři spojte malé kleště s přívěškem a prkénkem. Získáte malé destičky. Dejte je do prázdného košíku vedle košíku s velkými destičkami. Nyní na stůl položte prázdnou kódovací tyčku a umístěte do ní destičky podle kódu měsíce Arasammu. Zleva doprava: malá, velká, malá, velká, malá, velká, velká a malá. Seberte nově připravenou tyčku se zprávou. Vraťte se na terasu a vložte tyčku do levé části heliolabu. Poté otočte pákou na pravé straně a klikněte na destičku zhruba uprostřed přístroje. Zpráva je pomocí zrcadel odeslána a Thomas se setká s Kleopatrou. Akkad a Iris byli zajati Ptolemaiem. Thomas dostane za úkol vyhledat desky Enuma Anu Enlil. O vysvobození Akkada a Iris se mají postarat královnini vojáci. Vraťte se k observatoři a v dílně se vydejte napravo. Otevřete skříňku na zdi a seberte svitek s příběhem Enumy Anu Enlil. Vpravo najdete v přihrádce na svitky dopis pro knihovníka Aristiona Perganuma, který vám dá další informace o deskách pro Kleopatru. Jděte na místo, kde jste začínali hru a otevřete dveře do knihovny. Spatříte zde spoustu zakrvavených krokodýlů. Seberte rozbitý náhrdelník ze zkrvavené látky před nejbližším krokodýlem. Klikněte na krokodýla a uvědomíte si, že to nejsou nilští krokodýli ale že jsou ze Sobekova chrámu. Jděte dál podél pravé strany vodní nádrže. Dobrý den: v inventáři demontujte náhrdelník a získáte papyrus. Špatný den: seberte kámen a použijte ho na otevření náhrdelníku. Tak získáte papyrus. Vyčtete z něj nápovědu pro nalezení tajného úkrytu. Podívejte se na truhlice před sebou. Ve chvíli kdy se jich pokusíte dotknout, přijde ošetřovatel krokodýlů. Dozvíte se od něj, že Sobekův chrám byl vydrancován a všichni kněží byli zabiti. On přišel do Alexandrie se svými krokodýly a chce se všem Řekům pomstít. Zdá se, že je trochu naštvaný nebo spíše šílený, protože se zároveň připravuje na smrt. Chce po vás 2 nebo 3 figurky ushabti, které mu poslouží v posmrtném životě. Před sebou jednu takovou figurku máte, takže si ji vezměte a pomocí mapy jděte do Akkadovy dílny. Pokud jste tak ještě neučinili, seberte tolik porcí hlíny kolik to jde. Místa v inventáři je dost. Potom jděte k peci a hoďte do ní suché rákosí, které najdete vpravo od pece. Na něj vhoďte tolik uhlí ze zásobníku u podlahy, dokud Thomas neřekne, že to stačí. V inventáři vložte do formovacího rámu hlínu a figurku ushabti. Získáte přední polovinu formy. Znovu v inventáři spojte rám, figurku a hlínu. Tím získáte zadní polovinu formy. Vložte jednu z forem na žhavé uhlí a až se vypálí, seberte jí pomocí držáku vlevo od pece. Pokud vám to potrvá déle, oheň vyhasne, takže ho rozdělejte znovu. Totéž udělejte s druhou formou. V inventáři pak obě vypálené formy spojte s jílem. Podle toho zda máte dobrý či špatný den, musíte udělat 2 nebo 3 figurky. Znovu rozdělejte oheň a všechny figurky postupně vypalte stejným způsobem jako formy. Poté si ještě naberte 2 hroudy hlíny, bude se vám hodit. Pomocí mapy jděte na nádvoří knihovny a umístěte figurky ushabti na stůl. Poté si promluvte s hlídačem. Nyní chce zjistit, kolik váží jeho duše. K tomu budeme potřebovat 4 sošky bohů. Jděte k Akkadovu mauzoleu a podívejte se zblízka na zámek dveří. Nahoře jsou čtyři otvory, dole jsou tři šrouby a jeden chybí. Uprostřed si přečtěte nápis: Narodil jsem se v jednu hodinu, ve tři jsem již byl mužem, v pěti jsem byl starý a v devíti mi bude zvonit hrana a dveře hrobky se otevřou. Klikněte na levý šroub a vyteče voda. Je to tedy vodní zámek. Demontujte v inventáři vodní hodiny a jděte k chrličům vody vpravo od mauzolea. Zde hodiny naplňte pod tekoucí vodou – celkem 12 hodin. Poté se vraťte k vodnímu zámku. Pomocí jílu ucpěte otvor po chybějícím šroubu vpravo dole. Poté nalijte do otvorů nahoře příslušné díly, odpovídající hieroglyfu – zleva doprava 1 (1 klik), 3, 5 a 9. Voda vám nevystačí, takže si znovu naplňte hodiny u chrličů. Špatný den: Jeden ze šroubů vypadne. Použijte hlínu a další díru ucpěte. Dveře se víceméně otevřou a vy můžete vstoupit do mauzolea. Je zde tma. Před katafalkem je vlevo na zemi otvor. Klikněte na něj zapalovačem a rozsvítíte tak olejové lampy. Jděte vpravo a klikněte na tři postavy bohů. Z každé vyjměte jejich sošky - Isis,Thoth a Anubis. Pak ještě prohledejte jejich hlavy na zemi a v té Anubisově najdete sošku Hora. Jděte k protější zdi, na které najdete zobrazení vážení lidské duše. Isis je nalevo, potom Thoth, váhy, pak Anubis a Horus vpravo. Jděte pomocí mapy k hlídači krokodýlů. Na truhlu vpravo od něj umístěte sošky podle nástěnné malby nebo našeho obrázku.ObrazekHlídač odežene nejbližšího krokodýla a cesta dál je volná. Vejděte do knihovny. Otočte se a seberte hák u spadlých dveří nalevo. Pak se otočte vpravo a spatříte krokodýlí vejce v koši. Jděte do levé části místnosti. Vše je zničené. Podívejte se na spáleniště a u lampy seberte tyč. Jděte kupředu a podívejte se na malbu na zdi. Zahněte vlevo a jděte do rohu, kde seberte lano položené vedle krokodýla. Podívejte se na zničenou posuvnou stěnu. V inventáři spojte lano s hákem. V centru místnosti je krokodýl s kovovými náramky na nohou a kovovým obojkem na krku. Klikněte na obojek a Thomas prohlásí, že je velice pevný. Poté jděte na druhou stranu místnosti a promluvte si s Kordaxem, sluhou Ptolemaia. Chce se dostat pryč z dosahu šíleného hlídače krokodýlů. Prozkoumejte předměty u jeho nohou a pak vstupte do místnosti nalevo. Otočte se vpravo a seberte z police 4 sady misek. Naberte do nich všechny přísady které můžete. Z horní police si ještě vezměte seznam přísad. Poté se otočte a pokračujte v nabírání všech přísad i naproti, až zaplníte všech 16 misek. Špatný den: šedý prach je nepoužitelný, takže vám zbude jedna prázdná miska. Z Aristionova svitku již víme, že máme z těchto přísad vytvořit rozpouštědlo, které nám pomůže odhalit tajnou komoru s ukrytými deskami. Jděte tedy do další místnosti. Seberte zde a přečtěte si svitky Diomeda, Zoilose a Prusia ohledně výroby přísad a roztoků. Klikněte libovolnou miskou z inventáře na stojan s otvory a automaticky zde umístíte všechny misky. Otočte se vpravo a seberte prázdnou karafu z police. Poté se otočte zpět k miskám a umyvadlo pod nimi naplňte vodou z nádržky napravo. Poté do vody vhoďte jeden díl Lullubi květin, dva díly semen Makkan, dva díly kořenu Uruku a jeden díl ostnů rostliny Canaan (shodné vlastnosti jako listy Amath). Výsledné rozpouštědlo nalijte do karafy. Vraťte se do knihovny a jděte k obrazu Ptolemaia na zdi vzadu. Podívejte se vpravo. Sloupy se zdají být z tmavého mramoru, ale jeden z nich je dole zčásti bílý. Když na něj použijete rozpouštědlo, objeví se dole čísla a nahoře otvor. Použijte rozpouštědlo i na ostatní tři sloupy. Poté vložte do prvního sloupu zleva tyč. Thomas poznamená, že sloupem lze otáčet, ale je k tomu potřeba velké síly. Vezměte z inventáře lano s hákem a připněte ho na obojek krokodýla uprostřed místnosti. Další Aristionova nápověda praví, že tajné dveře otevřou první čtyři prvočísla. To znamená 2, 3, 5 a 7.  Seberte konec lana a přivažte ho za kratší konec tyče na zadní straně sloupu. Sloup ukazuje na číslo I, my však potřebujeme dvojku. Jděte ke krokodýlovi, klikněte na něj a hlídač vám sdělí, že potřebujete obřadní tyč ze Sobekova chrámu. Jděte proto ven a u truhly tuto tyč najdete. Když s ní potom kliknete na krokodýla, ten sebou pohne a sloup se otočí na číslo II. Rozvažte lano, seberte tyč, vložte jí do otvoru vedlejšího sloupu a lano k ní přivažte. Poté na krokodýla jednou klikněte obřadní tyčí a tak na sloupu nastavíte číslo III. U třetího sloupu klikněte na krokodýla 3x a nastavíte tak číslo V. U posledního sloupu klikněte na krokodýla rovněž 3x a nastavíte tak číslo VII. Tím nastavíte všechna prvočísla a tajný vchod za obrazem Ptolemaia se otevře. Vstupte do tajné komory. Seberte ze židle hledané desky pro Kleopatru. Hlídač se trochu rozčiluje, ale vy si promluvte s Kordaxem. Rozhlédněte se kolem a zjistíte, že vás hlídač nechal obklíčit dvěma krokodýly, takže se nemůžete dostat ven z knihovny. Otevřete koš u vašich nohou a seberte recept na uspávadlo a sušené ryby. Jděte do laboratoře. V dokumentech si prostudujte recepty. Na výrobu balzámu potřebujete extrakt z květiny Tjekker a pryskyřice Ashod. Nejdříve je však musíme rozeznat. Když si přečteme svitek Diomeda, zjistíme jak na to. Vyprázdněte mísu s vodou kliknutím na odpadní nádobu vlevo. Pak ji naplňte čistou vodou z nádržky vpravo. Nejprve hledáme květiny Tjekker. Přidejte 1 díl gumy  Mitanna ze samého vršku police z extrakty, 2 díly prachu Arsawa a 1 díl bílého prášku. Pokud jste to udělali správně, Thomas poznamená, že identifikoval jeden z prvků. V polici se pak objeví extrakt z květin Tjekker. Teď hledáme pryskyřice Ashod. Vylijeme mísu vlevo, naplníme čistou vodou vpravo. Dobrý den: do mísy dejte 1 díl gumy Mitanna, 2 díly prášku Arsawa, 2 díly gumy Pitasa a 1 díl šedé hrudkovitého prášku. V polici se objeví kýžená pryskyřice. Špatný den: přečtěte si Prusiův svitek, kde zjistíte, že stejné vlastnosti jako pryskyřice má kořen Ataniya. Jak tento kořen identifikovat najdeme ve svitku Zoila. Naplňte mísu čistou vodou. Přidejte 1 díl prášku kerma, 2 díly prášku Arsawa, 2 díly gumy Pitasa a 1 díl šedého prášku. Teď můžeme vyrobit uspávadlo. Naplňte mísu čistou vodou a do ní vhoďte 2 díly šedého prášku Melukhka, 2 díly pryskyřice Ashod (dobrý den) nebo kořen Ataniya (špatný den), 2 díly zeleného prášku z trnů Canaan a 2 díly bílého Tjekker prášku. Do vzniklého roztoku namočte sušené ryby a ty pak předhoďte krokodýlovi u Kordaxe. Díky tomu se vám povede opustit knihovnu, setkat se s Kleopatru a odevzdat jí nalezené desky. V rozhovoru se dozvíme, že Akkad a Iris jsou na ostrově Pharos, kde se rozmohla epidemie. Thomas se musí na tento ostrov vydat a pomocí protilátky zachránit zdejší obyvatele. Na ostrov vás lodí dopraví Kordaxovi přátelé, které můžete kdykoli zavolat pomocí rohu, pověšeného na kůlu u mola. Všimněte si hromady písku za sebou, který se vám později bude hodit. Poté se již vydejte směrem k Alexandrijskému majáku. Všimněte si žebříku a obřího katapultu. Jděte ještě kousek vpřed a na vrcholku majáku zpozorujete světelné odlesky. Vypadá to jako zpráva z heliolabu. To by měl být Akkad a Iris. Jděte vpřed ke zdi majáku, která je poničená z boje. Všude okolo leží mrtví vojáci. Vraťte se ke katapultu. Vaším úkolem je zprovoznit ho a použít ho na rozboření zdi majáku, abyste se tak dostali dovnitř. Na zemi ležící 3 pytle s pískem vložte do bedny katapultu jako další zátěž, ale nestačí to. Proto jděte ke galéře, která ztroskotala na pláži. Otevřete truhly po obou stranách. Vlevo seberte nějaké nářadí a vpravo šicí potřeby, ostrý nástroj a na dně najdete plachtu, kterou nemůžete sebrat. Pomocí ostrého nástroje z ní uříznete velký kus látky. V inventáři tento kus rozřežte ostrým nástrojem na 3 kousky, které pomocí šicích potřeb proměňte na 3 pytle. Jděte k hromadě písku u mola, všechny 3 pytle naplňte a umístěte je do bedny katapultu. Thomas si práci pochválí. Jděte k přední části katapultu a na zemi najdete spadlý naviják. Otočte se a seberte žebřík, který opřete o katapult. Seberte naviják, vylezte na žebřík a umístěte ho na katapult. Poté slezte dolů a na zemi najděte dva kousky přelomeného kolíku. U galéry získáte použitím dláta na trám kus dřeva. Ten v inventáři spojte s dlátem, zlomeným kolíkem a kladivem. Hle, kolík je opraven. Nový kolík umístěte do navijáku nahoře na katapultu. Špatný den: Kolík se při zasouvání zlomí a je tedy potřeba jej vyrobit ještě jednou stejným postupem. Slezte dolů a žebřík vraťte tam, kde jste ho vzali. Jděte na druhý konec katapultu. Vlevo seberte dřevěnou desku s kulatým otvorem a kulatý balvan. Jděte opět na přední konec katapultu ke kolu. Klikněte na páku dole pro utažení řetězu. Poté kolem otočte a vystřelovací část klesne dolů. Seberte z katapultu plachtu na střely a umístěte ji vlevo na vodorovné kládě katapultu. Vložte do ní kulatý balvan. Seberte hák na zemi a umístěte ho na konec vystřelovací části katapultu. Znovu se pokuste zatáhnout za páku pod kolem, ale je zaseklá. Proto použijte kladivo na opravený kolík katapultu a výsledkem je díra ve zdi. Není však dostatečně velká, jak se sami jděte přesvědčit. Proto ze země seberte kulatý balvan, jděte ke katapultu, klikněte na spadlou část a teď už můžete rovnou střílet. Špatný den: balvan se roztříští. Seberte suť ze zdi majáku. V inventáři ji spojte s dlátem a dřevěnou deskou s kulatým otvorem. Vzniklou střelu poté použijte v katapultu. Teď už můžete dírou projít dovnitř do majáku. Než tak učiníte, seberte ze země postupně 3 rozbité kusy nějakého textu a přiložte je na jejich původní místa na desce napravo. Přečtěte si o kletbě ochránce majáku Sostrata. Kdo maják zničí, stane se obětí 3 oblud – sester Gorgon. To nás však neodradí a vstoupíme dovnitř. Otočte se vlevo a seberte ze země drátěnou košili. Pak jděte vpřed a nalevo zkuste otevřít dveře vedoucí na schodiště. Jsou zamčené. Na druhé straně místnosti najdete rozbité kolo. Když na něj kliknete, automaticky se podíváte nahoru, kde uvidíte Apollonův vůz sloužící jako kabina výtahu. Podívejte se vlevo na kovovou kulatou desku. Klikněte na nápis dole, zmiňující se o staviteli majáku jako o ochránci slunečního vozu. Byl to Sostratos. Z písmen na desce se pokusíme v řečtině vytvořit jeho jméno SWSTRATOS. Učiňte tak ve středu kruhu na vodorovné linii. Jednotlivými kruhy otáčíme zvlášť. Není to moc šikovné, ale jde to. /viz obrázek/ObrazekŠpatný den: otočné kruhy jsou zprohýbané a nelze jimi otáčet. Nejprve je tedy vyrovnejte kladivem a poté už můžete jméno nastavit. Klikněte na střed desky a seberte z otevřené schránky dopis od únosců Iris a Akkada. Zatáhněte za páku a na druhé straně místnosti sjede klec se závažím. Nyní budeme muset zjistit vyvážení vozíku (kabiny) výtahu a jeho protizávaží, abychom se dostali nahoru. Vyjměte z klece všechna závaží a dejte je na kvádr vedle. Dobrý den: všechna závaží jsou neporušená. Špatný den: některá závaží jsou rozbitá. Ve chvíli, kdy vyndáte poslední závaží, sjede zlatý vozík dolů. Dobrý den: umístěte na vozík 11 závaží. Špatný den: jděte ven, u katapultu seberte 3 pytle s pískem a na vozík dejte 6 závaží a 3 pytle písku. Klikněte na provaz vpravo od vozíku. Vozík vyjede nahoru a zase sjede dolů klec, do které dejte zbylá závaží. Klikněte na úvazek a vozík zase sjede dolů. Vlezte si do něj, závaží a eventuelně i pytle s pískem umístěte ven na kvádr a vyjedete nahoru na maják. (Pokud se vám to nepovedlo, podívejte se do inventáře a vyndejte z něj přebytečné pytle z pískem). Jděte po schodech nahoru do místnosti se sochami hyder. Jděte vlevo a spatříte rumpál s hlavami 3 Gorgon. Přečtěte si nápis na rumpálu, kde se praví, že Gorgony hlídají slunce. Když je dokážete porazit, světlo bude vaše. Mimochodem rumpál je zaseklý. Podívejte se ke stropu a spatříte ohromný hranol, pomocí kterého maják vydává světlo. Jděte k místu, kde je v podlaze čtvercová díra. Na stropě nad ní uvidíte velký koš. Jděte do středu místnosti a ozve se vám Iris. Promluvte si s ní o všem. My nyní potřebujeme znát jména 3 Gorgon. Jděte odtud zpět po schodech dolů, odstraňte zábranu z kovových dveří a vyjděte ven z majáku. V inventáři spojte drátěnou košili, desku s kulatým otvorem a šicí potřeby. Vzniklým sítem prosívejte hromadu písku vedle rozbitého nápisu až najdete všechny chybějící kousky, které vložte na svá místa. Špatný den: Několik kousků nápisu může být v pytlích s pískem, pokud jste ho nabrali u zdi majáku. Dojděte tedy pro ně, vysypte písek a prosejte ho. Chybějící kousky doplňte do nápisu. Získáte tak jména Gorgon: Medusa, Euryale a Stheno. Jděte na vrcholek majáku po schodech za kovovými dveřmi. Ve středu místnosti je kolo s řeckou abecedou. Klikejte na písmena a vytvořte jméno Medusa (ΜΕΔΟΥΣΗΣ). Thomas správné nastavení okomentuje. Další jméno je Euryale (´ΕΥΡΥΑΛΗΣ) a poslední jméno je Stheno (ΣΘΕΝΟΥΣ). /viz obrázek/ObrazekJména jsou vyslovena a Gorgony jsou poraženy. Použijte rumpál ke zvednutí ohromného hranolu u stropu. Jděte zpět do středu místnosti a podívejte se nahoru na hranol. Tři ze zasklených polí nemají hnědý obdélníček, takže na ně klikněte. Pod těmito políčky najděte u země provaz, kterým se ovládají a klikněte na něj. To udělejte u všech políček a za odměnu dolů sjede osvobozená Iris. Dozvíte se, že hlavním únoscem je Kordax. Iris má se souhlasem Kleopatry provést věštbu. Podívejte se na heliolab a zjistíte, že prut se zprávou chybí. Seděte dolů ze schodů a uslyšíte Kordaxovo volání. Otočte se zpět a ze schodů seberte druhou část masky. Tu v inventáři spojte s její první částí a vraťte se k Iris. Dvakrát si s ní popovídejte. Je naprosto přesvědčená, že Kordax je vrah a zrádce. Sejděte opět ze schodů a vstupte do uvítací síně. Kordaxe zde řádně vyzpovídejte, a on se prakticky přizná. Toto přiznání sdělte i Iris. Pro splnění svého úkolu potřebuje najít Akkadovu tajnou pozorovatelnu v mauzoleu. Klíčem k nalezení cesty jsou medailony v Akkadově koruně a fresky v hrobce. Iris se svěří i s rozhodnutím Kordaxe otrávit. Vraťte se ke Kordaxovi a znovu s ním promluvte. Poté si vezměte umyvadlo položené před ním a svitek s návodem na výrobu Voňavého elixíru ze stolu za vámi. Pomocí mapy se přeneste na nádvoří před knihovnou. Zde zjistíte, že hlídač krokodýlů je mrtev. Pomocí obřadní tyče Sobekova chrámu odežeňte krokodýla a jděte do laboratoře. Prohlédněte si vzorec v inventáři. Spojení různých přísad vytvoří další směs. Nejdříve musíme identifikovat zbylé přísady. Vyprázdněte vždy mísu vlevo a naplňte ji vodou vpravo.
1. 1díl gumy Mitanni a 1 díl žlutého prášku – listy rostliny Nuzi
2. 1díl gumy Mitanni, 2 díly gumy Pitassa a 1 díl oranžového prášku – listy rostliny Ashur
3. 1díl prášku Kerma a 1 díl okrového prášku – kůra stromu Kassite
4. 1díl prášku Kerma, 1 díl prášku Arsawa a 1 díl zeleného prášku – trny rostliny Masa
5. 1díl prášku Kerma, 1 díl prášku Arsawa, 1 díl gumy Pitassa a 1 díl černého prášku – kořen rostliny Teresh
6. 1díl prášku Kerma, 2 díly prášku Arsawa, 1 díl gumy Pitassa a 1 díl bílého prášku – listy rostliny Ekron
7. 1díl prášku Kerma, 1 díl prášku Arsawa a 2 díly šedého prášku – kořen rostliny Ataniya (pokud jste měli předtím špatný den, identifikace již byla provedena)
8. 1díl gumy Mitanni, 1 díl prášku Kerma, 2 díly gumy Pitassa a 1 díl červeného prášku – listy rostliny Askelon.
Nyní tedy už můžete připravit vražedný roztok pro Kordaxe:
2 díly přísady Melukha, 2 díly pryskyřice Ashod (nebo kořenu Ataniya), 2 díly trnů Canaan, 2 díly z rostliny Tjekker. Toto je jed, ale je třeba ho ještě zamaskovat vůní. 2 díly listů Nuzi, 1 díl semen z Ashuru, 2 díly kůry Kassite, 2 díly trnů Masa a 1 díl kořenu Teresh. Nyní Kordaxovo umyvadlo vyprázdněte vlevo a naberte do něj vyrobený roztok. Pomocí mapy jděte do Akkadovy dílny a poté naproti do uvítací síně. Dejte umyvadlo tam, kde jste ho vzali. Dobrý den: Kordax se otráví. Špatný den: Kordax vám vítězoslavně sdělí, že je vůči jedu imunní. Seberte umyvadlo. Vraťte se k Iris a promluvte s ní. V jejím náramku je ukryt jed, který Kordaxe přemůže. Jed se uvolní s výtažkem z Melukhhy. Pomocí mapy jděte do laboratoře. Vylijte mísu vlevo, naplňte ji čistou vodou, vhoďte 1 díl Melukhhy a namočte v tom náramek. Potom vylijte otrávené umývadlo a naplňte ho z mísy. Umývadlo pak podstrčte Kordaxovi, který se konečně otráví. Otevřete tašku u Kordaxových nohou a vezměte si součást heliotropu a druhou polovinu Akkadovy koruny. Seberte roh a automaticky na něj zatroubíte. Vraťte se k Iris a promluvte si s ní, poté jděte pomocí mapy do mauzolea. Obejděte sarkofág zezadu a podívejte se na loďku na vrchu. V inventáři spojte obě poloviny koruny s malými kleštěmi. Získané medailony budeme potřebovat. Najděte znak Aries a vložte ho do rukou postavy vpravo, znak Taurus dejte vlevo. Uslyšíte jakýsi zvuk a když obejdete sarkofág zpět, zjistíte, že přední část se odsunula a objevil se ciferník s astrologickými znaky. Na ručičkách je znak slunce a měsíce. Pohybujte ručičkami tak, aby na pravé straně byl vidět znak Cancer a Gemini. Na levé straně potom Scorpio, Capricorn, Sagittarius a Aquarius. Poznávací znamení – slunce bude na 12. hodině a měsíc na 7. Umístěte medailony s příslušnými znaky na daná místa. Všechna znamení mají v rozích 4 otvory. Obejděte sarkofág a na jeho stěnách prostudujte jednotlivá znamení, okolo kterých jsou vždy různě umístěny další znaky. Poté dole pod ciferníkem najděte tyčinky a vsuňte je do odpovídajících otvorů jednotlivých medailonů. Pomůže vám náš obrázek.ObrazekZadní stěna sarkofágu sjede dolů a objeví se schody. Klikněte zapalovačem na otvor vlevo a sejděte dolů. V hale klikněte vpravo a Thomas prohlásí, že tyto prostory se musí zaplnit vodou z vodojemu. Otočte se zpět a na zdi vlevo otevřete malou skříňku, ve které najdete Akkadův testament. Také se dozvíte, že tajná Akkadova observatoř je na střeše. Na víko truhly vlevo vložte medailon se symbolem Vah. Truhlu otevřete a seberte rouru a Heronův plánek principu velkého stroje. Jděte dál a vpravo tento stroj uvidíte. Jděte ještě kousek dál a seberte vpravo dřevěný můstek. Na druhé straně vložte medailon Lva na víko truhly. Dobrý den: uvnitř jsou 3 disky se symboly ohně, větru a vody. Špatný den: truhla je prázdná. Jděte po schodech nahoru a prohlédněte si 3 astrologické přístroje. Špatný den: Seberte vlevo kus klády. Poté se vraťte se k obřímu stroji. Promluvte si s Iris a poté otevřete oboje dvířka v dolní části stroje. Pomocí zapalovače rozžehněte ohně a zavřete dvířka. Poté zatáhněte za vodorovné táhlo nad strojem a také za stejné táhlo nalevo nad zásobníkem s uhlím. Tím umožníte proudění vzduchu. Pomocí mapy jděte k mauzoleu k sochám Hora a Anubise. Za jejich zády odstraňte oba kryty a kouř bude mít správný tah. Poté se vydejte k soše Amora se šípem. V rybníce před ním uvidíte sousoší 4 hrochů. Umístěte na břeh nalezený dřevěný můstek. Přejděte na druhou stranu a dole uvidíte propusť. Dobrý den: propusť je uvolněná. Špatný den: propusť je zablokovaná dveřmi. Nic si z toho nedělejte a pomocí klády dveře nadvakrát prorazíte. Poté nadzvedněte dvířka nahoře, aby mohla voda proudit dovnitř. Pomocí mapy se vraťte k tajné observatoři. Před vámi je krokodýl, ale toho vyženete pomocí obřadní tyče. Jděte ke stroji a na příslušné místo na sloupu vpravo vložte správný medailon. Poté stiskněte Měsíc a uvidíte, co se bude dít. Vlevo u naplněné nádoby s vodou vložte rouru a propojíte tak vanu se strojem. Potom na vaně vytáhněte záklopku tam, kde jste do ní nasadili trubku. Otevřete oboje dvířka dole a naházejte do nich tolik lopatek uhlí, dokud Thomas neřekne dost. Dvířka zase zavřete. Špatný den: Pod hromadou uhlí se objeví pytel se třemi disky, které seberte. Pokud jste vše udělali správně, bude kousek dál vpravo z otvoru nad velkým diskem proudit pára. Doprostřed disku vložte poslední medailon Panny. Poté vložte všechny tři disky se symboly na svá místa a sledujte závěrečnou animaci.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Cleopatra-A Queens Destiny

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář