Chronicles of Mystery- The Tree of Life
Chronicles of Mystery: The Tree of Life
26.12.2009 Autor návodu-Standa Madukas
Archeoložka Sylvie Leroux stále pátrá po legendárním Stromu života,snaží se odhalit tajemství této legendy.Pátrání nás zavede do Benátek,Káhiry,Gibraltaru a Bimini.Bude potřeba vyřešit několik zapeklitých puzzlů v cestě za poznáním.Chronicles of Mystery: The Tree of Life je povedenou adventurou,se silným příběhem a nádhernou grafikou.
1.Bretoňsko
Promluvte si s ředitelem muzea.Projděte vlevo o oknu,na stole je truhla na kterou se zatím jen podívejte.Vyjděte vpravo z místnosti a vstupte do muzejních expozic.Jděte vpravo k restaurátorce a promluvte s ní.Jmenuje se Claire. Vraťte se zpět do místnosti,jděte vpravo ke stolu a klikněte na zásuvku stolu.Uvnitř zásuvky je diktafon a pinzeta,obojí si vezměte.Vraťte se ke Claire a promluvte s ní o kartě do diktafonu.Claire vám kartu dá,vraťte se zpět do místnosti,spojte kartu s diktafonem a poslouchejte nahrávku na diktafonu.Jděte ven do nádvoří a promluvte s Claire o každém dostupném tématu.Vraťte se zpátky do místnosti,kde je truhla na stole.Jsou na ní římské číslice.Zleva doprava nastavte na truhle číslice 8, 5, 2.Truhlici otevřete a vezměte si klíč a zbraň.Klikněte na zbraň v inventáři pravým myšítkem a pak levým.Ze zbraně vytáhnete ostrý hrot,který se vám uloží do inventáře.Klikněte z levé strany na truhlu na stole.Poté použijte na zámek v přední ,dolní části truhly klíč z inventáře.Pak klikněte ostrým hrotem z inventáře na levou stranu,na zadní část.Ostrý hrot ,tak zasunete do otvoru.Pak klikněte na přední, spodní část truhly.Spodní dvojité dno se otevře.Je tu kniha kterou si vezměte a v inventáři si ji prolistujte/pravé myšítko/Pak klikněte pinzetou v inventáři na knihu.Knihu opět otevřete pravým myšítkem a klikejte na stránky.Tak z knihy vytáhnete stránku roztrhanou na kousky.Ta se vám uloží do inventáře.Poté na roztrženou stránku v inventáři klikněte pravým myšítkem,na obrazovce se vám objeví roztrhané kousky ,které musíte složit dohromady.Levým myšítkem jednotlivé obrázky přetahujete a když vyjedete nahoru ,tak je i otáčíte,protože tu není jen jedna strana.Pravým myšítkem rotujete s obrázkem.Až sestavíte správně obrázek/viz obrázek/jděte do vedlejší místnosti a jděte ke kopírce napravo.Klikněte na kopírku a pak na víčko vepředu na kopírce.Vyndejte toner,klikněte na něj pravým myšítkem. Zjistíte,že chybí cartridge.Jděte do výstavní místnosti a zeptejte se ředitele jak to ,že v kopírce chybí cartridge.Řekne vám,že se máte zeptat poslíčka.Projděte nádvořím k vrátnici,která je nalevo,naproti autu.Zazvoňte na zvoneček,přijde poslíček,který vypadá jak starý námořník.Promluvte s ním,dá vám nový toner.Jděte zpět do výstavní místnosti,jděte ke k stolu a zkuste otevřít schránku s nástroji.Otevřít zatím nelze.Přibližte se ke Claire a zeptejte se jí na nástroje.Dovolí vám schránku otevřít.Vezměte si z ní lak,štětec a hadřík.Vraťte se ke kopírce,otevřete horní víko kopírky a vyčistěte sklo hadříkem.Pak vložte toner do přední části kopírky.Vložte do horní části složenou mapu z inventáře,zavřete horní víko a klikněte na knoflík copy.Okopírujete si mapu,vezměte si kopii.Jděte k 3D tiskárně na druhé straně místnosti,podívejte se na ní a pak jděte za ředitelem a promluvte s ním.Vrátíte mu originál složené mapy a pak se vraťte zpět k 3D tiskárně.Vezměte si prázdnou nádobu z otvoru na levé straně a podívejte se na tři tlačítka.Jděte za ředitelem znovu a požádejte jej o pryskyřici do tiskárny. Ředitel vás opět pošle za poslíčkem. Jděte za poslíčkem a promluvte s ním.Vyjděte vlevo ven branou a jděte napravo k hospodě.Mezi dveřmi stojí hostinský,promluvte s ním.Vraťte se k poslíčkovi a vezměte si od něj pryskyřici.Promluvte s poslíčkem o dalších dostupných tématech a pak se vraťte k 3D tiskárně a vložte nádobu naplněnou pryskyřicí do správného otvoru/čelní strana /Vraťte se zpět k hostinskému,promluvte s ním,dostanete vědro.Vraťte se do výstavní místnosti,klikněte napravo,kde je vikinská loď a vezměte si lano z lodi.Jděte ke studni na nádvoří,klikněte na železnou obruč,tím ji nadzvednete a v inventáři spojte lano s vědrem a použijte ho na studnu.Tím naberete vodu.Vraťte se k hostinskému a dejte mu vědro s vodou. Na oplátku vám dá škrob,který dejte do prázdné nádobky,kterou jste vyndali z 3D tiskárny.Vraťte se do výstavní místnosti,promluvte s Claire,dá vám klíč k Marcelově sekretáři,který je v místnosti,kde je 3D tiskárna.Otevřete klíčem sekretář napravo a vezměte si nádobku s barvivem.Podívejte se i na dopis a Marcelův zápisník.Jděte k 3D tiskárně,vložte nádobu se škrobem do levého otvoru a nádobku s barvivem do pravého otvoru.Klikněte nahoře na tlačítko print,po vytištění si vezměte část rozbitého džbánu z tiskárny.Namočte štětec v laku ,použije ho na část rozbitého džbánu.Jděte do výstavní síně,mezi dveřmi uvidíte animaci ,ve které bude mít ředitel zajímavý rozhovor.Pak jděte ke Claire a promluvte s ní.Jděte k hostinskému a promluvte s ním.Z plotu si vezměte kus drátu,klikněte na levou stranu,mezi kameny je tu mince,kterou vytáhněte drátem z inventáře.,Poté budete mít vizi.Vraťte se do výstavní síně,promluvte s ředitelem.Odletíte letadlem do Benátek.
2. Benátky
Promluvte si v recepci s organizátorem přednášky. Jděte vlevo do schůzovní místnosti.Vezměte si krátký žebřík a hned se podívejte vpravo nahoru na basreliéf. Umístěte žebřík na podlahu pod reliéf a vylezte nahoru,na horní část basreliéfu.Odstraňte spodní pravou rohovou desku, vytvořte větu a potom vraťte odstraněnou desku na místo.Veta zní GRATIS ACCEPISTIS GRATIS DATE.Musíte dlaždicemi posunovat tak,abyste vytvořili právě tuto větu/viz obrázek/Sestupte ze žebříku na nižší část basreliéfu.Klikněte na sloup napravo dole 4x.Tím se vám objeví mřížka pod basreliéfem,ale je třeba ji ještě pootočit,takže klikněte dvakrát na dolní část sloupu vlevo.Tím se k vám otočí mřížka jak má,klikněte na mřížku a vezměte si semena.Projděte do schůzovní místnosti,automaticky se spustí animace ve které promluvíte s mužem s klaunskou maskou.Dá vám hodinky.Na balkoně se objeví muž v masce a v kapuci.Flusne na klauna jedovatou střelu a hodí dolu minci.O několik hodin poději stojíte u recepce,kde si promluvte s organizátorem přednášky.Pak jděte vlevo ke stolu a vezměte si všechny položky co lze vzít.Odstraňte policejní pásku z dveří odlakovačem z inventáře a vstupte do schůzovní místnosti.Jděte k výkladním skříním vepředu.Vezměte si dokumenty ze židle a seberte minci z podlahy.Jděte k výkladní skříni vpravo,je zamčená.Vraťte se k organizátorovi do recepce a promluvte s ním.Dá vám klíče k výkladní skříni ze které si vezmete všechny položky.Vraťte se do recepce,promluvte s organizátorem a dejte mu zpět klíče.Jděte ke dveřím a použijte lak na nehty na přilepení pásky,tím místnost opět zapečetíte. Podívejte se na hodinky v inventáři pravým myšítkem a pak je otevřete levým myšítkem. Vyčistěte je s použitím bílé vaty,kterou namočíte do kapalné stříbrné čistící směsi v inventáři a pak použijete na hodinky.Poté namočte štětec do kapaliny k patinování stříbra.Použijte štětec na hodinky.Pak na hodinky použijte modrý hadr z inventáře a pak na ně použijte lupu.Přečtěte si nápis na hodinkách.Promluvte si s organizátorem o každém dostupném tématu,hlavně o kapitánovi Briggsovi,jehož jméno je vyraženo na hodinkách.Po rozhovoru od něj dostanete list papíru,který si v inventáři přečtěte.Pak si automaticky telefonem promluvíte s mužem/Saint-Germainem/ , vyjděte po schodech vpravo nahoru a z kulatého stolečku si vezměte ubrus a hned vedle závěs z okna a pásek,který závěs drží.Pak jděte směrem do obrazovky,vyjděte ven,kde je ohňostroj v plném proudu.Jděte si promluvit s mužem a ženou nalevo.Jsou oblečeni do maškarních kostýmů a mají masky na tváři.Až s nimi domluvíte,tak se automaticky přesunete na druhou stranu,kde je tajemná postava s kapucí přes hlavu.Pak jděte doleva za muže a ženu v maskách a z koše si vezměte prázdnou láhev šampaňského a vedle popelnice zmuchlanou policejní pásku.Otevřete montážní skřínku a vezměte si z ní nůžky a kleště.Vraťte se zpátky do recepce,klikněte v inventáři na knihu a otevřete ji.Pak na otevřenou knihu klikněte perem,které také máte v inventáři.Tím se v knize podepíšete.Vyjděte ven,na dvojici v maškarním klikněte otevřenou a podepsanou knihou.Dostanete od nich na oplátku světlici a masku.Vraťte se zpět do recepce ,jděte vlevo ke stolu a klikněte na drtič pod stolem.Rozřežte masku v drtiči,pak otevřete drtič a vezměte si nakrájenou masku.Použijte nůžky v inventáři na světlici a na světlici použijte nakrájenou masku.To celé použijte na prázdnou láhev šampaňského. Vyjděte opět po schodech nahoru a klikněte na poklop na zemi,nalevo od stolečku.Použijte kleště na vytažení táhla u poklopu a pak na poklop klikněte.Ten se otevře,ale zase pomalu zavře.V inventáři spojte závěs s ubrusem,vytvoříte tak improvizované lano.Klikněte na poklop páskem,který držel závěs.Tím poklop přichytíte za okenní kličku.Klikněte na otevřený prostor pod poklopem a pak klikněte improvizovaným lanem v inventáři na otvírací mechanizmus poklopu,tím lano uvážete.Klikněte do prostoru poklopu,v animaci slezete dolů k loďce. Vezměte si tyč a pak klikněte na loďku ze které si vezměte zápalky,rozbité veslo a klíč.V inventáři spojte tyč a veslo a na obojí použijte policejní pásku.Vložte láhev šampaňského do držáku v gondole a použijte na ní zápalky.V animaci láhev odpálíte,ta vystraší muže s kapucí a maskou a vy projedete na gondole do paláce.Na zdi jsou táhla se zvonečky.Nastavte na nich kombinaci 1872.Řetěz se zasekne,takže použijte veslo z inventáře a klikněte jím na horní část řetězu.Brána se otevře.Klikněte na malý bazének vpravo,vezměte si konev a misku.S konví klikněte na bazének,naberete do konve vodu.Klikněte na trávník u stromu,vezměte si rukavice.Jděte vlevo,vstoupíte do domu ,promluvte si s mužem se kterým jste telefonicky hovořili z recepce,je to Saint-Germain.Dáte mu hodinky.Po rozhovoru jděte ke stolu vpravo.Seškrabejte barvu z prkna špachtlí,kterou máte v inventáři.Podívejte se na nižší polici a vezměte si louh, polyvinilový acetát a drátěný kartáč.Vraťte se k prknu,spojte rukavici s drátěným kartáčem a nalijte louh do mísy.Pak klikněte na mísu s louhem rukavicí s kartáčem.Namočte štětec v polyvinilu a natřete jím prkno.Použijte kartáč k vyčištění prkna a poté na něj použijte konev s vodou.Nakonec použijte na prkno špachtli.Objeví se vám nápis Mary Celeste.Jděte si opět promluvit se Saint-Germainem,po rozhovoru klikněte vlevo na železný ochoz.U okna je rozbitá velká kamenná miska,vezměte si čtyři kusy rozbité misky.Poté klikněte na velký reliéf uprostřed místnosti na zemi.Klikněte na reliéf a na vytržený kus vložte správný kus z vašeho inventáře.Nyní musíte jednotlivými koly reliéfu točit tak,aby na sebe obrazce navazovali a vytvořili správný symbol.Jednotlivé kruhy se točí v párech,to znamená,že první kruh se točí se třetím a druhý se točí se čtvrtým.Vždy po určitých otočeních uslyšíte zvuk,jakoby se něco otevíralo.Takhle musíte slyšet čtyři zvuky.Nastavte symbol tak jak to vidíte na obrázku/viz obrázek/Až symbol správně nastavíte,tak klikněte na čtyři kryty po stranách reliéfu.Ve všech jsou semena,ale jen v horním krytu si je můžete vzít.Poté si opět promluvte se Saint-Germainem,za oknem se objeví tajemná postava s kapucí a opět budeme cestovat.Vyjděte ven.
3. Káhira
Jste v malém hotelu.Promluvte s Aliem,malým chlapcem.Pak jděte za pult recepce,je tu puštěný plynový vařič.Vezměte si konvičku na vařiči a pak ještě nůž a skleničku.Vstupte do vaší místnosti za chlapcem vzadu u schodů.Klikněte na zástěnu vpravo a z umyvadla si vezměte štětku na holení,mýdlo a pod umyvadlem kolíčky na prádlo.Klikněte na zrcadlo nad umyvadlem a klikněte na spodní část zrcadla.Tím ho sundáte ze zdi.Do otvoru dejte fotokopii mapy a keramický střep z inventáře a opět na zeď pověste zrcadlo.Vlevo na stolečku si vezměte vatové tamponky.Pak si prohlédněte rozbité okno a stůl pod oknem.Vyjděte ven z hotelu,promluvte si s majitelem malé cafeterie,který stojí venku.Hlavně si s ním promluvte o antikvariátu.Po rozhovoru se vraťte před vchod hotelu,klikněte na bedýnky vpravo a vezměte si provázek.Projděte až na náměstí,jděte vpravo k antikvariátu. Stojí tu majitel antikvariátu se kterým si promluvte.Dostanete od něj šátek,který je však hodně špinavý.Vraťte se do hotelu,do pokoje.Klikněte na umyvadlo,vezměte si misku pod umyvadlem a klikněte s ní na kohoutky.Tím do misky natočíte vodu.Pak do misky dejte mýdlo a šátek.Klikněte na šátek kolíčky na prádlo.Pak klikněte napravo od zrcadla na věšáček na zdi.Použijte na něj provázek a pak vypraný šátek.Tím ho na věšáček pověsíte.Vyjděte ven z hotelu,jděte na náměstí a promluvte si s majitelem antikvariátu.Vraťte se k zpátky do hotelové místnosti a vezměte si suchý šátek z věšáčku.Promluvte s chlapcem v recepci.Jděte zpět na tržiště a promluvte s obchodníkem,který stojí vedle velblouda.Dostanete od něj hrnec.Jděte napravo ke krásné stavbě,která je studnou.Klikněte na ní,uvidíte spousty potrubí a ventilů,které je potřeba správně nastavit.Vraťte se do uličky k hotelu a jděte do cafetérie vpravo.Promluvte si za barem s majitelem a pak projděte vpravo do boxu,kde sedí Fatima. Promluvte s ní a pak si s ní zahrajte kostky.Princip hry je jednoduchý,házíte kostkami,je jedno kolik jich použijete v jednotlivých kolech/maximálně můžete použít 5 kostek,které jsou umístěny na hraně stolu dole/.Jednou hází Fatima ,jednou vy.Nesmíte na kostkách hodit víc než 51 bodů,protože jinak prohrajete.Takže když tuto hranici přesáhnete vy nebo Fatima ,tak každá z vás prohraje.Klikněte tedy na kostky a pak klikněte na roll,tím kostky hodíte na stůl.Nalevo nahoře máte score.Až Fatimu porazíte,tak si s ní o všem promluvte.Dáte jí semena z inventáře/seeds from urn/Vyjděte z boxu,automaticky promluvte s majitelem cafetérie.Chce zaplatit za kafe,ale vy nemáte peníze.Automaticky se vrátíte do boxu.Fatima tu už není,takže si vezměte ze stolečku koláčky a dva kovové šálky s normálním a sladkým čajem.Vraťte se k majiteli baru,automaticky s ním promluvíte,musíte si kafe odpracovat.Jděte vpravo a vezměte si koště.Vraťte se do boxu a použijte koště na podlahu u stolečku na kterém jste hráli kostky.Na zemi se objeví dva kousky papíru/ty musíte sebrat/ a tři zlaté mince,které se vám automaticky uloží do inventáře.Na dva kousky papírků použijte kovové šálky.Obsah šálků vylijete na papírky.Vyjděte z boxu,promluvte si s majitelem cafetérie a pak vyjděte ven a jděte na tržiště k velbloudovi.Protože potřebujeme vyčistit skvrnu na šátku ,tak potřebujeme mléko.Hrnec který jste dostali od obchodníka použijte na velblouda.Ten má však žízeň a mléko z něj nedostaneme dříve než mu dáme napít.Takže naše další kroky vedou ke studni na které jsou potrubí s ventily.Nastavení ventilů funguje na bázi pokus-omyl.Pokud se tedy nechcete frustrovat zkoušením ,tak použijte tento /obrázek/na kterém máte popis toho jak ventily správně nastavit.Jakmile je správně nastavíte ,tak se spustí animace ve které vidíte jak velbloud pije ze žlabu vodu.Jděte k němu ,klikněte na něj hrncem,automaticky nadojíte mléko do hrnce.Pak jděte k citronovníku vlevo a zkuste si utrhnout citron.Jděte vedle k obchodníkovi,promluvte s ním,dá vám malý bič.Jděte opět k citronovníku a zkuste citron utrhnout bičem.Bohužel je to pořád vysoko,takže si běžte znovu promluvit s obchodníkem.Řekne vám,že velbloud má rád sladké.Na velblouda tedy použijte sladkou směs na papírku,který máte v inventáři.S velbloudem odejdete ke stromu,na velblouda klikněte a pak na citron použijte bič.Nyní už se vám podaří citron utrhnout.Vraťte se do hotelu a jděte k plynovému sporáku za recepcí.Přelijte mléko z hrnce do konvičky,kterou máte v inventáři a postavte jí na hořák.Až se mléko ohřeje tak se automaticky uloží do inventáře.Na citron použijte nůž a rozříznutý citron použijte na skleničku.Tím citron vymačkáte do skleničky.Jděte do vašeho pokoje,klikněte na stůl pod oknem a dejte na něj špinavý šátek.Vatový tamponek použijte na horké mléko a štětku na holení použijte na sklenici naplněnou citrónovou šťávou.Pak použijte štětku na špinavý šátek a poté na šátek použijte i vatový tamponek.Vezměte si čistý šátek ze stolu a vraťte se do recepce.Promluvte s malým chlapcem,požádejte ho o tužku,kterou vám dá.Vraťte se zpět do místnosti ,vezměte si ze skrýše za zrcadlem mapu i kousek keramiky, a i se zrcadlem jděte k rozbitému oknu.Na okno klikněte čistým šátkem a okopírovanou mapou a na stůl klikněte zrcadlem.Použijte tužku z inventáře na mapu na okně,tím na mapu zakreslíte to co potřebujete.Vezměte si mapu i šátek z okna a stejně tak zrcadlo.Dejte mapu zpět do úkrytu a pověste zrcadlo.Jděte ven na tržiště k antikvariátu,kde si promluvte o všem s majitelem.Vrátíte mu čistý šátek.Vraťte se zpět do hotelové místnosti,na gauči sedí Fatima se kterou si o všem promluvte.Pak vyjděte z místnosti k recepci,kde si promluvte s malým chlapcem.Poté se vraťte zpátky na tržiště a tentokrát si promluvte s obchodníkem,který je poblíž velblouda.Promluvte s ním,vrátíte mu hrnec s a až vás požádá o vaše jméno tak klikněte na „ Sylvie Leroux".Poté dostanete dokumenty s kterými se vraťte do hotelu,kde si promluvte s chlapcem,kterému dáte koláčky.Pak vstupte do místnosti.Spustí se animace,spící Sylvii probudí Saint-Germain a řekne jí ,že Fatima je mrtvá.Poté se přesunete na jachtu.
4. Jachta
Jste v obývací části jachty.Promluvte si se Sain-Germainem a pak jděte vpravo do kuchyňky,kde si vezměte ze stolu termosku a šálek.Otevřete skřínku pod termoskou a vezměte si léky na spaní.Otevřete skřínku pod dřezem a vezměte si masovou konzervu.V inventáři nalijte čaj z termosky do šálku a pak do šálku dejte léky na spaní.Vraťte se vlevo do obývací části a hned napravo si vezměte hůl.Na stole si prohlédněte rozbitou vázu a pak otevřete skřínku nalevo na zdi u schodů.Vezměte si z ní lano, šroubovák a lepidlo.Otevřete dveře napravo od skřínky a na stolek dejte čaj v šálku.Projděte přes kuchyňku do řídící místnosti,vpravo klikněte na rádio a pak na něj ještě jednou klikněte.Sylvia promluví do rádia.Pak otevřete přední kryt na rádiu šroubovákem a vytáhněte síťové kabely,uloží se vám do inventáře.Šroubovákem zavřete kryt.Jděte do místnosti .kde jste na stolek dali čaj.Pak se vraťte do řídící místnosti a jděte k panelu. Klikněte na panel,zobrazí se vám mapa a poloha. Klikněte na mapě na bod,změníte kurs jachty.Jděte do místnosti s čajem a promluvte si s mužem.Vstoupíte do místnosti,je to ložnice.Jděte ke stolu vlevo a vezměte si z kufříku na stole štětec,špachtli a lupu.Klikněte na zásuvku napravo a z ní si vezměte pistoli.Klikněte na noční stolek vpravo u postele,podívejte se na recept.Klikněte na obraz nad postelí,zjistíte že za obrazem je trezor.Jděte do řídící místnosti a promluvte si se Saint-Germainem.Sylvie na něj bude mířit pistolí,ale pistoli mu nakonec vrátí.Vraťte se do obývací části místnosti,jděte ke stolu a klikněte na rozbitou vázu.Nejdříve na ní použijte špachtli,pak štětec a lepidlo.Pak na ní použijte kus keramiky kterou máte v inventáři,tím ho přilepíte k váze.Ještě na vázu použijte kabely,které jste vytáhli z rádia v řídící místnosti.Klikněte na zrekonstruovanou vázu,uloží se vám do inventáře.V animaci zamíří jachta do Gibraltaru,kde je Saint-Germain zatčen a odváděn policií.
5. Gibraltar
Vraťte se k jachtě a projděte až do kuchyňky. Nalevo vedle trouby klikněte na zásuvku a vezměte si otvírák na konzervy. Otvírákem otevřete konzervu kterou máte v inventáři.Jděte na náměstí s monumentem.Jděte k monumentu( dělo) a vezměte si železný kroužek,který leží na zemi.Odstupte od děla,vidíte ,že obraz náměstí se nám trochu otočil.Jděte doleva ulicí a pak vpřed, až projdete ke hřbitovu.Spustí se animace,nějaká žena projde ze hřbitova ven.Pod lavičkou napravo je železná bedýnka ve které je drátěný kartáč,který si vezměte.Jděte nahoru alejí a najděte hrob Benjamína Briggse/viz obrázek/.Až najdete hrob, vyčistěte náhrobní desku drátěným kartáčem, pak seberte svíčku a dejte ji nahoru k náhrobní desce.Vraťte se k náměstí,projděte dozadu za monument a vstupte do policejní stanice.Vstupte do vyšetřovny vpravo.Právě vyslýchají Saint-Germaina.Promluvte s policejním úředníkem a pak i se Saint-Germainem.Řekne vám,že léky nechal v řídící místnosti na stole. Vraťte se k jachtě a jděte do řídící místnosti.Ze stolu si vezměte léky a pak se vraťte do kuchyňky. Sylvie si uvědomí ,že něco není v pořádku,na lodi někdo je.Klikněte v inventáři na lano pravým myšítkem.Objeví se vám lano,které musíte uvázat správným námořnickým uzlem.Nyní musíte kliknout na správné šipky.Nejprve klikněte na horní šipku vpravo.V dalším obraze klikněte na červenou šipku,která je pod modrou šipkou vlevo.V dalším obraze klikněte na červenou šipku dole,napravo od té modré.Zobrazí se vám finální uzel.Klikněte na dveře do ložnice,v animaci uvidíte,že uvnitř je muž s páskou přes oko,kterého jsme už viděli několikrát v Káhiře. Klikněte na dveře ještě jednou a použijte na ně hůl,tím dveře zablokujete.Použijte na hůl u kliky lano s uzlem.Tím muže uvnitř v místnosti uvězníte.Vraťte se na policejní stanici a promluvte s důstojníkem.Policisté posléze odejdou.Promluvte si se Saint-Germainem.Dáte mu léky a Sylvie bude mít další vizi.Pak otevřete okénko napravo a vezměte si rybářský prut napravo.Jděte zpět do výchozího pohledu.Vzadu vidíte malý balíček na který použijte rybářský prut.Tím si balíček přitáhnete a přečtěte si adresu na balíčku.Opusťte policejní stanici,uvidíte v animaci jak odvádějí policisté jednookého muže z jachty a pak jděte na adresu,která byla na balíčku.Jděte ulicí směrem ke hřbitovu,hned napravo je brána.Klikněte vpravo dole u brány na kámen.Pod kamenem je klíč ,vezměte si ho a použijte na bránu.Projděte dovnitř k brance za kterou je pes.Je potřeba zbavit se psa,abychom mohli projít.Vraťte se tedy k policejní stanici a klikněte na bránu z,a kterou je právě ten pes ,který nám blokuje cestu.Klikněte na něj otevřenou konzervou z inventáře.Pes začne žrát,vy se vraťte zpět do ulice,nyní už můžete projít brankou.Zabezpečte branku která vede ke psovi železným kroužkem, který jste našli u monumentu/děla/Zaklepejte na dveře a promluvte si se Sarah.Je to ta žena ,kterou jsme viděli odcházet ze hřbitova.Po rozhovoru odejde Sarah k hangáru,kde vám ukáže vzducholoď. Vraťte se k policejní stanici,projděte otevřenou branou k Sarah.Ta vás odvede do hangáru,kde vám ukáže krásnou vzducholoď. Promluvte se Sarah a pak jděte na policejní stanici,kde si promluvte s policistou a pak se Saint-Germainem.Ten chce vzducholoď koupit,takže vás pošle na jachtu pro peníze,které má v sejfu v ložnici.Vraťte se na jachtu.Jděte do ložnice,ze stolu si vezměte minci/v inventáři už máte čtyři/ a klikněte na obraz nad postelí.Na trezoru namačkejte kód 538140 a pro potvrzení klikněte na mřížku vlevo.Z trezoru si vezměte peníze a šeky.Vraťte se k hangáru a promluvte se Sarah.Po rozhovoru si vezměte kabel z beden vepředu, před hangárem.Pak použijte kabel na rozvodovou skřínku vpravo,tím kabel natáhnete k rozvodové skřínce vlevo.Klikněte na rozvodovou skřínku vlevo,tím propojíte kabelem obě rozvodové skřínky.Vstupte do hangáru a jděte vlevo k paletě.Vedle palety na zemi vpravo si vezměte řetěz a vlevo pak jeden článek řetězu.Vpravo u schodů si vezměte kanystr s olejem a vlevo z plechové skřínky si vezměte prázdnou maznici a ozubené kolečko.V inventáři použijte kanystr s olejem na prázdnou maznici,tím ji naplníte.Vyjděte po schodech nahoru ke vzducholodi a jděte dozadu ke generátoru.Vezměte si lopatu a použijte ji na sůl ,která je na vozíku.Tím sůl naházíte lopatou do generátoru.Kousek se vraťte k zelenému mechanismu s klikou.Umístěte ozubené kolečko na své místo,vložte do mechanismus řetěz a pak na něj použijte článek řetězu,tím řetěz v mechanismu natáhnete.Použijte maznici na promazání ozubených koleček a řetězu ,a pak klikněte na páku.Spustíte tak mechanismus,který otevře střechu hangáru.Vyjděte z hangáru a promluvte se Sarah,dá vám peníze.Pak jděte na policejní stanici,kde si promluvte s důstojníkem,který sedí za okénkem.V rozhovoru pokračujte do té doby,až od něj dostanete balík/dáte mu peníze od Sarah/.Vraťte se k čerpadlu/pump/ v hangáru.Klikněte pravým myšítkem na balík a pak levým.Z balíku vyndáte ventil,který umístěte na čerpadle ,tak kam patří.Jděte ke generátoru a klikněte na tlačítko,tím spustíte elektrolýzu,motor naskočí.Jděte před hangár a promluvte se Sarah.Poté se automaticky se Saint-Germainem ocitnete na palubě vzducholodi.Klikněte na panel napravo,umístěte na něj kopii mapy z inventáře a klikněte na červené tlačítko napravo.Mapa na panelu se prosvítí a vy musíte na mapě označit pět bodů-tři jsou u kreseb kreatur,jeden je pod černým křížem a jeden ve spodním pravém rohu.Poté odstupte od panelu a klikněte na střední panel mezi Sylvií a Saint-Germainem.Zobrazí se vám panel se symboly,vy musíte nastavit kurs vzducholodi následujícím způsobem/viz obrázek/. Začínáte napravo,kde otáčíte šipkami ve všech směrech.Cílem je natočit šipky tak,jak to vidíte na obrázku.Musíte je natáčet v určitých bodech tak,aby na sebe navazovali a kopírovali plavbu, tak jak to vidíte na obrázku.Poté zatáhněte za páku. Podívejte se na nádhernou animaci/viz video/,která mi v určitých momentech hodně připomněla Syberii,kterou považuji za grafický /ale nejen to/skvost v žánru adventur.
6. Bimini
Když jste ještě ve vzducholodi,tak si vezměte provazový žebřík,lopatu,štětec a stěrku ze skříňky blízko panelu napravo.Jděte k otvoru v podlaze a otevřete ho.Vezměte si kotvu a hoďte ji na pohybující se větev.Tím vzducholoď ukotvíte.Připevněte žebřík k chytům otvoru a slezte dolů .Klikněte na kámen vepředu,jsou na něm nějaké symboly.Jděte doprava,klikněte do houští a vezměte si mlází.Jděte hned vedle napravo k bylinám, vezměte si je a pak si vezměte i suchou větev. Vraťte se zpět,promluvte si se Saint-Germainem a pak na dva havrany použijte větev z inventáře a po mostě projděte vpřed.Promluvte si s Saint-Germainem,podívejte se vlevo na velkou amforu a vedle výtahu na kámen a pak jděte vpravo do vesnice.Jděte dopředu ke koši a vezměte si jak koš ,tak i lano a louč.Jděte kousek doprava ke srázu,kde je kamenná plošina.Použijte lopatu k odstranění vrstvy,poté vyčistěte půdu stěrkou a pak použijte štětec-najdete kámen se znaky.Jděte úplně doprava na okraj vesnice a vezměte si mech z kráterové zdi,vidíte tu i barevné značení.Vraťte se na rozcestí a jděte nalevo k vytaženému mostu.Vezměte si sítku do okna, která je napravo od mostu.Zatáhněte za páku a spusťte most.Vraťte se o obrazovku zpět a vylezte po žebříku nahoru k větrnému mlýnu/viz obrázek/. Zde pověste sítku do okna na stožár nalevo.Slezte dolů a jděte k panelu nalevo/viz obrázek/Cílem této hádanky je nastavit větrný mlýn do takové pozice,aby se roztočil .Vidíte tu zleva jakousi páku a dva žlutě svítící pahýly.Řešení:
2x stiskněte levý pahýl ,2x snižte páku
7x stiskněte pravý pahýl,2x zvedněte páku
2x stiskněte pravý pahýl,1x snižte páku
2x stiskněte pravý pahýl,1x zvedněte páku
2x stiskněte pravý pahýl,1x snižte páku
1x stiskněte pravý pahýl
Lopatky mlýna se roztočí.Vylezte znovu na plošinu větrného mlýna,napravo je páka za kterou zatáhněte doleva.Jděte z vesnice až k výtahovému koši,nastupte do něj.Automaticky vyjedete nahoru do stromové koruny.Jděte doleva a na prodlouženou bambusovou plošinu umístěte koš a do něj dejte mech.Jděte kousek doprava,vidíte točící se lopatky mlýna.Natrhejte všechno ovoce/1x zelené,4x červené,2x fialové/Jděte doprava na druhou stranu stromové plošiny a sesbírejte další kousky červeného ovoce.Vylezte kousek nalevo po žebříku o jednu stromovou plošinu výše a jděte doleva,kde na dva ovocné plody na stromě použijte větev z inventáře.Oba plody vám spadnou do koše s mechem.Nyní jděte na opačnou stranu,doprava,kde na ohnutý kmen stromu použijte lano z inventáře,tím ho přes kmen přehodíte.Slezte po žebříku na nižší plošinu a klikněte doprava na vinoucí se kmen stromu.Objeví se před vámi lano a kousek od něj nalevo ovocný plod.Klikněte na lano,Sylvie se zhoupne k ovocnému plodu a utrhne ho.Pak jděte ke koši a vezměte si oba plody.Nyní máme natrhané všechny plody/3 nezralá ovoce, 3 přezrálá a 10 zralých/,takže sjeďte výtahovým košem dolů a jděte k velké amfoře vpravo.Na špalek umístěte slepovanou vázu.Klikněte na horní část amfory a zkuste do příslušných misek dát plody,které máte v inventáři.Promluvte si s Saint-Germainem a pak jděte vpravo do vesnice ,kde si promluvte s indiánem ,který sedí před chatrčí.Moc do řeči mu není,ale když mu dáte zlaté mince z inventáře tak vám pomůže.Vraťte se zpět k amfoře,klikněte na horní část a umístěte plody do misek takto-tři nezralé plody /zelené/umístěte vlevo do horní řady.Dva zralé plody/červené/umístěte vlevo do dolní řady.Tři zralé plody umístěte vpravo do horní řady a dva přezrálé/fialové/do spodní řady vpravo.Nyní musíme umístit plody do střední části nahoru.Umístěte tam dva zralé a jeden přezrálý plod.Doprostřed umístěte byliny z inventáře.Spustí se animace ve které muž/Alpha/ se ženou/Beta/ ohrožují Sylvii a Saint-Germaina a pak je zavřou do klece.Promluvte se Saint-Germainem a pak s indiánem.Ten vás pustí z klece ven.Opět si promluvte se Saint-Germainem a směřujte do vzducholodi.Nemůžete jít ale přímo,proběhněte doleva,kde jste spustili most.Po něm proběhněte až do vzducholodi.Klikněte vlevo na kavalec,pak na polštář a vezměte si pistoli.Sestupte ze vzducholodi zpátky dolů,automaticky si promluvíte se Saint-Germainem a dáte mu pistoli.Pak jděte doprava směrem kde stojí Alpha a Beta.Automaticky se spustí animace.Promluvte si s nimi a pak jděte na plošinu větrného mlýna ve vesnici a pákou napravo zatáhněte doprava.Jděte zpátky ke vzducholodi,podívejte se na kámen, a od hořící louče si zapalte tu vaši ,kterou máte v inventáři.Seběhněte dolů k velké amfoře,kam jste umisťovali plody a klikněte na spodní část amfory.Dejte pod ní mlází z inventáře a hořící loučí ho zapalte.Pak si promluvíte opět s Alphou a Betou a opět klikněte na spodní část velké amfory.Vaším úkolem je řídit tok páry v amfoře.Vidíte tu čtyři řady tlačítek,musíte všechna tlačítka vymačkat .Pokud se vám to nepovede ,tak vždy začnete od začátku.Vypadá to složitější než to je.Tlačítka z první a třetí řady se párují,stejně tak jako tlačítka z druhé a čtvrté řady.Pokud stále nevíte jak ,tak se podívejte na video ,které jsem pro vás udělal.Až se vám to povede,tak si automaticky opět promluvíte s Alhou a Betou.Klikněte opět na amforu na prstence/jsou hned pod plody,které jste umisťovali nahoru/Je potřeba prstence správně nastavit.Indicie jsme mohli získat ze tří kamenů,které jsme našli na různých místech.První kámen je hned na začátku u vzducholodi,tam co jste si zapálili louč.Druhý je u stromu,nalevo od výtahového koše a poslední kámen je ve vesnici,tam co jsme poprvé mluvili s indiánem.Na prstenci jsou tři řady symbolů,které nastavte v takovém pořadí ,jak jsem vám ho napsal.To znamená ,že jako první budou symboly z kamene u vzducholodi.Jinak je to celkem jednoduché,horní prstenec otočte jednou,střední dvakrát a spodní třikrát.Zde máte správné řešení/viz obrázek/Spustí se animace,opět si promluvíte,Sylvie kopne do velké amfory,Sain-Germain upustí své hodinky a Sylvie se objeví na hřbitově.Konec hry.
Čeština
Demo
Recenze
Náhledy fotografií ze složky Chronicles of Mystery- The Tree of Life
Komentáře
Přehled komentářů
Stando, skvělý návod jako vždy:)
Na dvou místech jsem se ale přeci jen trochu potrápil, tak bych s dovolením rád doplnil tvůj návod:
A) Kapitola 2 - otáčení kruhy reliéfu na podlaze v domě Saint-Germaina
-označme si kruhy od vnějšího po vnitřní čísly 1-4
-otáčet kruhy se bude vždy po směru hodinových ručiček
1-otočit kruhem 4 o 1 pozice
2-otočit kruhem 3 o 3 pozice (ozve se cvaknutí)
3-otočit kruhem 3 o 4 pozice (obrazec stromu se srovná a odemknou se schránky se semeny)
B) Kapitola 6 - umístění ovoce v horní části amfory (destilačního zařízení)
Dle obrázku na skále dát:
- do prostředního otvoru fialové ovoce (3. otvor zleva)
- do obou otvorů vedle prostředního otvoru dát červené ovoce (2. a 4. otvor zleva)
doplnění
(Karel, 11. 1. 2021 19:15)