Call of Cthulhu:Dark Corners of the Earth
Akční hororová adventura Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth se odehrává ve dvacátých letech minulého století. Její příběh vychází z díla slavného sci-fi a fantasy spisovatele H.P. Lovercrafta a slibuje temnou atmosféru. Hlavním hrdinou je Jack Walters, bývalý policista, nyní soukromé očko. Nyní by se měl na žádost svého nového klienta podívat do městečka Innsmouth, kde se dějí příšerné rituály . Jacka zde čeká odhalení hororových zážitků z jeho vlastní minulosti. Hra by měla uspokojit jak hráče vyznávající akci,tak hráče, kteří volí spíše opatrnější postup, případně si libují v řešení různých hádanek. Jakým způsobem budete hru hrát, je na vás. Atmosféru budou dokreslovat zvuky a různé další efekty jako zakrvavený výhled, halucinace, tunelové vidění, ztráta sluchu, strašidelné hlasy. Hra obsahuje dokonce systém vyčerpání, což znamená, že v případě, že budete držet zbraň příliš dlouho, začne se vám třást ruka. Ve hře nelze ukládat jak se vám chce,ale jen na určitých místech.Jsou to takové značky na zdi/viz obrázek/u kterých si lze hru uložit.Takže musíte být velmi obezřetní,aby jste nemuseli dokola opakovat jednotlivé úseky mezi uloženými pozicemi.Další pomůckou je autosave.Přesto musím konstatovat,že hra je docela těžká a proto rozvažte jestli se do téhle vynikající hry pustíte.Pro milovníky čistokrevné akce budou problémem adventurní hádanky a pro kované adventuristy bude velmi těžké zvládnout akční část hry.
Kapitola 0 - prolog Vstupte do domu a prozkoumejte několik místností.Vejděte do místnosti ,kde je řečnický pult a vezměte si z něj papír a přečtěte si ho. Vyjděte po schodech nahoru a běžte do zadní místnosti ,kde střílí z okna jeden z vězňů.V animaci se k vám otočí,ale policejní kulka mu prostřelí hlavu.Vezměte si ze židle klíč číslo 1.Jděte dolů po schodech a jděte ke dveřím ,které jsou napravo u hodin a otevřete si klíčem číslo 1.Vzadu na stole je klíč číslo 2,vezměte si ho.Jděte do knihovny/otevřete si je klíčem číslo 2/ a otevřete si padací dveře na podlaze vzadu. Projděte márnici a aktivujte stroj. Uchopte zelený krystal a jděte dalšími dveřmi dál.Klikněte na další krystal a pak na ovládací panel.Otevře se vám velká místnost.Jděte dovnitř ,vložte krystal na místo a aktivujte panel.Spustí se dost děsivá animace.
Kapitola 1 - návštěva Starého Města Ocitáte se před hostincem se zaparkovaným autobusem. Jděte směrem k Washington street a setkejte se s opilým Zadok Allenem.Dá vám informaci.Promluvte si i s Rebeccou Lawrence,která je poblíž. Když jste připravený,jděte zpět na náměstí a vidíte,že před budovou První národní hlídkuje dost nepříjemný policista.Počkejte si až půjde na obchůzku a vejde do budovy.Jděte opatrně za ním a pak se dejte doleva,můžete si zde uložit hru a počkat až policista přejde a vy jděte dozadu a otevřete si dveře. Vstupte dovnitř a jděte hned ke skříni u dveří.Zatlačte jí ke dveřím a tím je zablokujete a policista má smůlu.Otevřete si další dveře a z police vezměte zdravotní krabici, pak jděte k rozbitým dveřím dozadu vpravo a z otevřeného trezoru si vezměte dřevěnou rukojeť a nějaký likér (pro Zadoka). Opusťte místnost použitím padacích dveří v podlaze,tam kde jste si vzali zdravotní krabici.Stoupněte si na poklop a v inventáři klikněte na dřevěnou rukojeť.Vlezte na žebřík ,ale ten se s vámi propadne a konstábl vás zavře dole. Sklepení První národní Porozhlédněte se a vezměte si zdravotní krabici a Brianův deník (záchytný bod). Pro opuštění tohoto prostoru musíte zatlačit pojízdný žebřík až ke zdi.Ta se rozbije a vy vstoupíte do další místnosti.Jste v novinové kanceláři/toto je fotokomora,nahoře je sazárna/. Směřujte nahoru a vezměte si náboje do pistole,které jsou na bednách vlevo.Prozkoumejte místnost a podívejte se i do zadní místnosti,ale tam je jen oběšenec.Opusťte novinovou kancelář a setkáte se venku s vládním pověřencem Lucasem Mackeym. Směřujte k Washington Street a najděte totálně opilého Zadok Allena. Dejte mu likér a poslouchejte spoustu zajímavých informací.Až vám vše povypráví tak vám dá klíč od chudobince. Směřujte zpět k hlavnímu náměstí. Na cestě se setkáte s Rebeccou Lawrence. Ona vám ukáže ,kde si můžete uložit hru a řekne pár užitečných rad.
Chudobinec a Bílá Residence Chudobinec je vlevo vedle hostince a zaparkovaného autobusu.Vstupte dovnitř a procházejte stále kupředu,není zde nic zajímavého,takže se moc nezdržujte.Vezměte si jen zdravotní krabici.Na konci vyjdete na balkon a z něj po požárních žebřících slezte dolů do ulice.Najděte bílé dveře/jsou po pravé straně/ a setkáte se s Ramonou Waiteovou.Ona vám bude něco dlouze vyprávět a až domluví tak ještě nevstupujte do domu,ale otočte se a běžte dolů naproti do podchodu.Jsou tu zase nějaké mrtvoly ,ale projít nemůžete,takže se teď vraťte do domu.Vyjděte po schodech nahoru,pohněte se zástrčkou na dveřích a dveře otevřete.Vyjděte nahoru a v animaci uvidíte ,že vás cosi děsivého napadne.Jste zraněni takže jděte do inventáře a použijte obvazy nebo injekci. Pak jděte zpět dolů,prohledejte podkroví a vezměte si deník Thomase Waitea(záchytný bod).Sejděte úplně dolů a vidíte mrtvou Ramonu v náručí svého zdrceného otce Thomase Waitea.Po rozhovoru vám dá klíč od varieté.Vtrhnou dovnitř dva policisté a Waitea i s mrtvou dcerou odvedou.Vy si vezměte Ramoniny omalovánky (záchytný bod)a jděte do podchodu,kde už na vás čeká Rebecca.Dostane se vám opět několik užitečných rad.Jděte přes tunel a uložte si hru v hostinci.
Obchod Další vaše štace je obchod.Je hned vedle tunelu po levé ruce. Jednoduše sejdete po schodech a otevřete dveře,projdete až do obchodu a nahoře najdete Ruth Billinghamovou. Mluvte s ní a ona vám dá fotografii.Otevření sejfu je snadné. Kombinace je 2 - 6 - 1 - 2.Tedy 2 doprava,6 doleva,1 doprava,2 doleva. Vezměte si zdravotní krabici na polici stejně jako knihu Dagon.Na sejfu si uložte hru.Vraťte se zpět do hostince.
Hostinec Běžte k recepci kde mluví Gilman,šéf hostince s konstáblem. Až odejde tak si promluvíte s Gilmanem a on odejde (jen dočasně), Rychle využijte situaci a vezměte si klíč který visí vlevo. Otevřete si jím zadní kancelář vpravo a vezměte si Gilmanův pitevní deník.Jděte zpátky k recepci a Gilman je tu zpátky a vede vás nahoru do vašeho pokoje.Spustí se dost nechutná animace a pak vidíte jak Gilman odchází a vy jste ve svém pokoji.Nejdříve zavřete dveře jak ve vašem pokoji tak vedle v místnosti a to tak ,že nahoře vlevo na dveřích jsou zápatky.Musíte tedy dveře zevnitř zabezpečit..Pak klikněte na postel a uložíte se k spánku.To je velmi důležité ,protože bez toho se nedostanete dál.Probudí vás dost brutální bouchání na dveře a teď musíte být velmi rychlý.Východ z tohoto, vám nepřátelského hostince vede přes dveře za skříní,která je přiražena právě ke dveřím ve vedlejší místnosti.
Kapitola 2 - útok Prchejte! Jakmile se probudíte okamžitě utíkejte do vedlejší místnosti a zavřete za sebou dveře.Rychle odsuňte skříň ,otevřete dveře a hned je za sebou zavřete.Utíkejte do další místnosti a opět za sebou zavřete dveře a pak k dalším dveřím a opět je za sebou zabezpečte.U okna vidíte přiraženou knihovnu ,takže jí rychle odtáhněte a vyskočte na balkon,přeskočte na druhou stranu a rychle do dveří vlevo.Rychle za sebou zavřete dveře velké hodiny natlačte ke dveřím.Jděte do podřepu a jděte až na konec chodby,pokud to budete chtít jen tak proběhnout tak vás přes okna rozstřílejí jak řešeto.Až budete na konci chodby tak uvidíte,že jsou vám v patách ,tak na nic nečekejte a utíkejte po schodech dolů a vběhněte do místnosti ,kde ječí bláznivá ženská ,otevřete si okno a vyskočte ven a přeskočte na druhou stranu.Vylezte po žebříku nahoru a po prkně vpravo přejděte do dlouhé chodby.Utíkejte kupředu a po dalším žebříku vylezte na střechu,která je z části prosklená.Utíkejte až dozadu doprava a tam skočte dolů do otvoru ve střeše.Jste ve skladišti.Uložte si zde hru ať nemusíte opakovat docela obtížnou pasáž a skrčeni potichu obejděte celé skladiště až dozadu k otvoru .Pozor na chlápka s baterkou.Vyskákejte po bednách nahoru a vyjděte ze skladiště a jděte až dozadu .Zde vlezte do ventilace a na konci si uložte hru a opět skočte dolů do skladu.Opět obejděte skladiště a vlezte do díry pod skladištěm.Je tu plno krys,budou vás otravovat ,ale nějak to vydržíte.Jděte opět až na konec a tam vylezte nahoru.Ocitli jste se v kanceláři skladiště.Když odtáhnete bednu tak si zde můžete uložit hru.Odtáhněte bednu od dveří a opět jste ve skladišti.Opatrně se protáhněte kolem hlídačů a vyjděte ven.
Do ulic Cestou samozřejmě sbírejte lékarničky i obvazy.Nebudu vám tady otrocky vypisovat kde všude je najdete.Postupujte opatrně kupředu,protože se to tu přímo hemží hlídači až dorazíte k místu ,kde na vás bude křičet muž z horního patra domu.On vám říká kam můžete vejít ,kde je to bezpečné.Vejděte tedy dovnitř domu a vidíte,že na značce kde si můžete uložit hru leží mrtvola.Vyjděte ven a jděte nahoru k zaparkovanému náklaďáku.Vyndejte zarážku zpod kola a rychle do náklaďáku naskočte.Není nutné do náklaďáku skočit,stačí ho jen z toho kopce pustit a dolů opatrně dojít.Je to ale složitější cesta.
Do kanálů Až náklaďák havaruje tak jděte do pravého výklenku a seberte páčidlo,jděte k točícímu se ventilátoru a páčidlem ho trochu poškodíte.Vyčíhněte si okamžik až se větrák bude pomalu točit a až budou lopatky nahoře tak se přikrčte a rychle projděte na druhou stranu.Jděte kupředu,po schodech nahoru/uložte si hru/a až přijdete do místnosti s pákami tak je použijte,napravo si vezměte lékarničku a v další místnosti otočte kolem vpravo.Vraťte se zpět k pákám a tu nalevo použijte.Jděte ke kolu a otočte jím.Nyní rychle vyskočte na trubky vlevo/po žebříku to nejde/a vlezte do odpadníku.Projděte rourou do kruhové místnosti plné mrtvol a po žebříku vlevo rychle nahoru.Stoupejte stále výš až přijdete k poklopu v podlaze.Jděte dál až přijdete k místu kde vidíte značku na uložení hry.Opatrně skočte do otvoru,po žebříku až ke značce.Uložte si hru a rychle proběhněte mezi pavouky dozadu doleva do chodby.Zde je několik žebříků,ale jen jedním se dá vyjít ven,ale ten je hlídán gaunery,takže je musíte nějak odlákat.Jděte tedy k těm zbývajícím žebříkům,vylezte nahoru,zatřeste pletivem.To udělejte pokud chcete u všech a pak rychle ven.Proběhněte mezi gaunery na žebřík za rohem a vlezte do skladu.Zde zatočte klikou a zezdola vyjede nahoru bedna,která blokovala dveře.Vejděte do dveří a ocitáte se v domě.Jděte nejdřív nahoru a vezměte si Minister’s journal a v inventáři si ho přečtěte.Nyní běžte dolů do salonu,kde je Rebecca,spustí se animace a po rozhovoru musíte utíkat za Rebeccou ke kostelu.Bohužel než nešikovná Rebecca otevře dveře tak jí zasáhne kulka a je hotovo.Pusu jí nedávejte,není čas,rychle otevřete dveře a v kostele si uložte hru.
Církevní svatyně Jestli chcete tak si projděte kostel,protože gauneři zvenčí se k vám nedostanou ,takže máte dost času.Vylezte na ochoz nad vchodem a vidíte zvon a vedle tři provazy.Zatáhněte za provazy v pořadí střední,levý,pravý a utíkejte ke kazatelně doprava ,kde je poklop pro vstup do kanálů./pod kazatelnou je lékarnička/ V rakvičkárně si vezměte registrační knihu na stole a pod ní je jakási šifrovací tabulka.Klikněte na ní a ona se vám přiblíží-v inventáři klikněte na pohlednici a automaticky se vám zakroužkují důležitá čísla na kombinaci sejfu.Je to 3-1-5-7 odprava.To znamená ,že 3 je proti směru hodinových ručiček,1 je ve směru hod.ručiček,5 je proti směru hodinových ručiček a 7 ve směru hodinových ručiček.Získáte bílý kříž,který použijte na mechanismus v zadní části.Sjede vám rakev a odhalí vstup.Jděte do podřepu a vlezte do kanálů.Jděte dlouhým kanálem,spustí se animace a kousek dál si hru uložíte.Žebříkem vedle se dostanete opět do ulic.Vejděte do dveří vpravo.Je to banka.
Únik v bance Hned jak vejdete tak jděte do otevřeného sejfu a hru si uložte.Pokud jste zraněný tak použijte lékarničku.Vyběhněte po schodech nahoru a přeskočte na druhou stranu.Totéž udělejte kousek dál,kde je zbytek podlahy uprostřed a po šikmém krovu a silných trámech přejděte tam odkud jste sem přišli.Pak jděte dál k dalšímu skoku.Musíte skočit na jakýsi zbytek schodiště a pak dál až na balkon u vodojemu.Z balkonu se zase musíte odrazit a skočit na žebřík ,který je na vodojemu.Obejděte vodojem ,vlezte dovnitř a uložte si hru.Nyní skočte na další balkon,z něj přeskočte na šikmou střechu,vlezte dovnitř a pak na další balkon s bednou.Vylezte na ní a skočte opět na vodojem a na druhé straně opět skočte na balkon a dveřmi dovnitř.Spustí se animace a je tu Lucas Mackey.Až se vypovídá tak vyskočte oknem nalevo ven.
Kapitola 3 - vězeňské blues Vloupání Vylezte nahoru a přikrčte se,aby vás policajt neviděl.Až bude spokojen tak jděte za ním a když se dá do řeči s kolegou tak na nic nečekejte,vystartujte napravo na zídce seberte páčidlo a honem vejděte do dveří vpravo a západkou nahoře je zabezpečte.Je tu plno možností co udělat a v jaké posloupnosti,takže až to budete hrát tak si vyberete sami.Já jsem zvolil přímočarou a brutální cestu.Hned jak dveře zavřete tak si vyvolejte kolečkem myši páčidlo a vlezte do dveří naproti.Je to kancelář,kde konečně najdete střelné zbraně ve skříni.Na nic nečekejte a protože sem vtrhne policajt tak ho bud zastřelte nebo podrbejte páčidlem.Zvenčí sem přijde další policajt ,takže ho zlikvidujte taky.Konečně máte klid a můžete pokračovat v průzkumu.Ze stolu v kanceláři si vezměte obvazy a píšťalku.Ted se běžte podívat nahoru do patra.Důležitá je ložnice kde na posteli najdete náboje a vedle visí klíče k celám dole,které si vezměte.Jděte dolů k celám.V první cele je deník,který si přečtěte a ve druhé cele je Brian Burnham.Moc vám nevěří ,takže mu ukažte fotku od Ruth.Otevřete jeho celu a společně utíkejte k hořícímu autu a za ním vpravo do uličky.Hemží se to tu gaunery,takže použijte pokud budete muset páčidlo nebo pistoli.V uličce si uložte hru a nyní utíkejte zpět k věznici.Naproti ní je ulička a na konci je vchod do kanálů.Páčidlem otevřete poklop a vlezte dolů.Uložte si hru.Cestou si vezměte mrtvou krysu,je jich tu dost.Vylezte po dalším žebříku nahoru a ocitnete se v místnosti kde je malý náklaďák.Posbírejte všechny lékarničky a obvazy.Budete se muset vrátit pro Briana,takže opět jděte do uličky za hořícím autem.Ted už s vámi Brian půjde.Až budete u náklaďáku tak se spustí animace a je tu opět starý známý Lucas Mackey.Až domluví tak vás Brian požádá,aby jste mu přinesli brož,která je v sejfu.Moc se vám nechce,ale bez toho se nehnete takže zase půjdeme do věznice.Vylezte z kanálu a vidíte,že se to tady hemží pěknou sebrankou.Já jsem zde zkusil taktiku,že jsem je vždycky vylákal k sobě za roh a likvidoval je,jenže jsem zjistil,že jejich počet je stále stejný a pořád korzují před věznicí.Proto je nejlepší rychle proběhnout do věznice a ty dva co tam za vámi vletí nekompromisně zastřelit.Pak se ještě opatrně protáhněte ke dveřím a zavřete je.Nyní běžte k cele ,kde je blázen a použijte na něj mrtvou myš z inventáře.Blázen to asi je,protože si následně rozmlátí hlavu o mříž a je po něm.Vejděte dovnitř a vezměte si papír na zemi.Ted jděte do kanceláře a odtáhněte skříň kousek dál.Odhalí se vám sejf.Kombinaci vyčtete z Marshova deníku-je to 1 proti směru 8 ve směru 4 proti směru 6 ve směru.Vezměte si brož a venku rychle přeběhněte do kanálu až k náklaďáku.Pohovořte s Brianem a po rozhovoru si vyskočte na korbu náklaďáku a rychle pryč.
Kapitola 4 Únik z Innsmouthu Nastává boj o holý život.Nejdříve si připravte brokovnici,nabijte si ji/klávesa R/a jděte do podřepu,aby jste zmenšil střelecký terč.Mě se osvědčila taktika,že jsem vůbec při jízdě nestřílel,jenom jsem se přemisťoval a schovával za prkna,aby mě netrefili.Až Brian řekne, že nemůže dál a náklaďák zastaví, vstaňte, podívejte se přes kabinu dopředu a rozstřelte náklad na korbě auta blokujícího cestu.Cesta je volná. Po chvíli dorazíte do přístavu, Brian si odpočine a vy máte ještě práci.Ted si pro změnu vezměte revolver napravo,nabijte si ho ale jako zbraň si raději navolte brokovnici.Přižene se na vás podívat banda všemožných grázlů a zmetků,takže nechte mluvit brokovnici a ukažte jim co umíte.Pak běžte doleva,je tu několik lékarniček a obvazů.Až to prošmejdíte tak běžte k náklaďáku a od něj doprava.Tady už je to dost tuhý odpor a navíc je tu nový odporný prasečí mutant,který vypadá jak vysloužilý boxer s velkým pupkem,ale zatraceně tuhým kořínkem.Používá samopal.Přijdete ke dveřím skladiště a v něm hlídkují grázlové.Opatrně ve stínu kolem nich projděte a pak utíkejte nahoru na schody,zavřete dveře a prostřelte okno vlevo a skočte dovnitř uložit si hru.Jděte za roh,ale dveře jsou zavřené.Sejděte po schodech dolů a běžte k bednám ,které zatarasily vchod.Jděte do podřepu a prolezte do dalšího skladiště.Seberte náboje,lékárničku a hlavně klíče.Poté se spustí animace,volá vás zoufalá Ruth,která je nahoře a potřebuje pomoc.Poté se přiřítí pořádná porce grázlů a ty musíte zneškodnit.Já jsem použil docela účinnou a jednoduchou taktiku.Vrátil jsem se k těm bednám odkud jsem přišel,protáhnul jsem ze do uličky a čekal až si budou chodit pro svojí dávku olova.Některý jsou hodně tuhý,hodně vydrží a munice mi dost ubyla.Pak přejdete na druhý konec skladiště,kde už čeká Brian s náklaďákem ,promluvte s ním,spustí se animace a jedete pryč.Pokud by se nic nestalo tak po vybití celého skladu gaunerů jděte zpět na schodiště kde je savepoint a použijte klíče na dveře za rohem.Jste na druhé straně skladu ,naproti je zoufalá Ruth.Po trámech opatrně přejděte na druhou stranu až k Ruth a pak páčidlem otevřete dveře a sejdete dolů k náklaďáku a pryč.
Kapitola 5 Marshova rafinérie Až vystoupíte z auta tak se honem schovejte před palbou a jděte k Hooverovi/to byl ještě mladý,štíhlý a hezký/a od něj se popřesunujte až k bednám s mezerou uprostřed.Jděte do podřepu,protáhněte se a obejděte bedny až ke gaunerovi s kulometem.Vstupte dovnitř a zabijte ho.Počkejte až přijdou agenti společně s Hooverem dovnitř,jděte k němu a jeden z agentů rozmlátí dveře.Uvnitř si vezměte náboje a brokovnici a v místnosti vedle pušku schovanou za dveřmi.Vejděte do obrovské haly.Tady si můžete vybrat kde chcete hru uložit jestli dole tak běžte ke G-SHIPPIG a pokud nahoře tak do Administration/ustřelte zámek/.Pak se vraťte do haly a běžte k Hooverovi a uvidíte jak chladnokrevně zabije člověka.
Oprava lanovky Nyní jděte dolů po schodech kde je nápis SUR LEVEL ACCES .Cestou vás napadne několik gaunerů,takže se snažte najít co nejlepší pozice,aby vás pokud možno nezasáhli a naopak vaše rány byli fatální.Projděte až do místnosti s nápisem WORKSHOP a seberte vše co tu je-revolver,munice,puška a lékarnička a hlavně to nejdůležitější - řemen ke generátoru.Vyjděte ven,zahněte doleva a uložte si hru./na zdi je značka/Ted se zase vraťte skoro na začátek ke dveřím s nápisem ORE PROCESSING a po ochozech se dostanete až do GENERATOR ROOM.Otevřete si nejdříve branku z pletiva a nasaďte řemen na ojnici a pak zatáhněte za páku napravo.Tím generátor uvedete do provozu.Projděte dveřmi vpravo znovu na ochoz a opatrně běžte k panelu.Prostřelte pistolí sklo a tlačítko stiskněte.Tím jste zapnuli a uvedli do chodu jakési lanovkové zařízení s vozíky.Vraťte se do GENERATOR ROOM a u dvojdílných dveří uvolněte západky nahoře a projděte k savepointu napravo a vlezte do vozíku.Až přijedete k panelu s rozbitou ochozovou lávkou tak když vozík zastaví,stoupněte si k okraji a hned vpravo vidíte bedny.V momentě kdy se vozík rozjede skočte dolů a jděte přímou cestou do místnosti s ventilem.Otočte jím a hra se uloží.
Pásový dopravník Dvojitými dveřmi před vámi vyjděte ven/hodně špatně je vidět západka nahoře na dveřích,kterou musíte odjistit/a vlevo si uložte hru.Čeká vás spousta nepřátel,nebudu vám ani popisovat kam máte jít,protože tato pasáž je přímočará a zabloudit nemůžete.Nakonec se dostanete ke dvěma žebříkům.Dejte si pozor na gaunera nahoře ,aby vás nezlikvidovat a pak použijte ten vzdálenější a v rohu si vezměte lékarničku.Vylezte na ten bližší a jděte doprava až na konec k jakémusi mlecímu zařízení.Seskočte dolů a po schodech jděte nahoru.Nepřehlédněte samopal,který tu je v mezipatře a pak vyjděte ven a vpravo si uložte hru.Vylezte po žebříku na přepravník a postupujte kupředu.Nějaký gauner přepravník zapne a vás to žene do mlýnku.Nesnažte se běžet proti pásu,je to marný boj.Naopak otočte se a utíkejte ve směru točení a těsně před mlýnkem skočte na rozpadlou lávku a hned doprava.Lávka spadne ,zablokuje mlýnek a zastaví přepravník.Vylezte zpátky na přepravník/uložte si raději hru/ a jděte až na konec dopravo po lávce.Lávka se s vámi propadne a vy spadnete dolů.Postřílejte vše okolo a jděte do kanceláře ,kde najdete munici a dopis na stole.Projděte vše kolem,seberte lékarničku a uložte si hru v prostoru ohrazeném pletivem.Jděte zpět do místnosti ELEVATOR CONTROL a stiskněte tlačítko elevator power.Sejděte dolů do haly a u ELEVATOR ACCES stiskněte tlačítko a přijede výtah,nastupte si a sjeďte dolů.Nejprve zabijte dva gaunery u dveří a pak po schodech nahoru.Tady jsou další čtyři.Moje taktika byla jednoduchá ,vylákal jsem je k sobě na schody a jednoho po druhém zlikvidoval.Bohužel mě stáli dost munice.Jděte kupředu až přijdete k ochozovým lávkám,sejděte až dolů a uložte si hru.
Hoover v nesnázích Jděte po lávce kousek dál a dveřmi projdete do další velké místnosti.Tady jste svědkem toho jak Jacob Marsh chce brutálním způsobem zabít Hoovera.Připravte si pušku,popojděte kus dopředu a Marsche trefte.On uteče a vy rychle vylezte po žebříku nahoru a zastavte posun vozíku směrem do pekelné lázně.Po animaci jděte po žebříku opět dolů a projděte do další místnosti a postupujte stále kupředu.Některé cesty jsou slepé ,takže na tu správnou určitě narazíte.Nakonec přijdete ke dveřím s nápisem ELECTROLYSIS,vedle si uložte hru a jdeme na to.
Boj s monstrem Ted vás čeká souboj s obrovskou monstrózní chobotnicí.Jděte stále kupředu až vás někdo klepne do hlavičky a vy jste obligátně beze zbraní a zbývají vám jen rychlé nohy.Přijdete do místnosti s monstrem a hned se běžte schovat za bedny do výklenku vpravo.Počkejte až Jack něco dvakrát řekne a jděte dál.Pak už jen utíkejte stále kupředu až dorazíte k ovládacímu panelu.Na panelu je černé tlačítko a musíte ho zmáčknout,ale monstrum vás pokud možno nesmí šlehnout chapadly.Pokud Jack nepromluví tak se vždy okamžitě stáhněte do rohu.Pokud promluví tak monstrum bude postupně přeřazeno do jiné nádrže a v tuto chvíli vás už neohrozí.Nyní se opět vracejte tou samou cestou co jste přišli až nakonec dorazíte do místnosti kde je ampérová pojistka a lékarnička.Opět se vracejte zpátky ,ale monstrum zablokovalo cestu.Jděte kousek doprava,monstrum se vymrští,omotá se kolem nosníku a cestu vám uvolní.Jděte vyměnit pojistku,aktivujte panel a monstrum na chvíli zmizne.Uložte si hru.
Boj s monstrem podruhé Vejděte do dveří vedle a jděte ke dveřím se západkou.Otevřete je a slyšíte zlověstný zvuk monstra.Okamžitě za sebou dveře zavřete a utíkejte k dalším dveřím a udělejte to samé.Utíkejte po schodech nahoru až přijdete do místnosti s žebříkem nalevo a uložením napravo/ELECTROLYSIS/.Uložte si hru a po žebříku vylezte nahoru a vlezte do díry v potrubí.Utíkejte co to dá až k dalšímu potrubí a od něj rychle skočte do nákladního výtahu a stiskněte tlačítko./stoupněte si bokem ,protože přímo to nejde/Výtah se rozjede ,ale monstrum ho zastaví a bude chtít za vámi do výtahu.Začne blikat výstražný knoflík,takže ho rychle stiskněte a honem pryč.Je tu opět Hoover a místo toho ,aby vám dal trochu odpočinout tak vás zmetek žene do další akce.Přejděte tedy halu ke schodům do Aministration,jděte doleva a uložte si hru.Zmáčkněte knoflík,jděte do podřepu a vlezte do otvoru.Skočte na lano,ale nedívejte se dolů.Sešplhejte dolů a je tu monstrum potřetí.
Konečný boj s monstrem Dole stiskněte tlačítko na otevření poklopu a vyšplhejte nahoru do haly se čtyřmi velkými vraty s nápisy GOLD VAULT.Jděte kupředu a přijdete do haly kde monstrum vegetuje.Hned vpravo je plynový ventil č.1.Otočte jím a až chapadlo zmizí z lávky zase ho zavřete.Projděte lávku,podívejte se na další plynové ventily a zjistíte ,že potřebujete montážní klíč na otevření ventilů.Zde si doplňte zdraví na maximum a jděte až do místnosti s chapadlem ,které jakoby spí,přeskákejte opatrně a rychle dozadu k mrtvému montérovy a vezměte si klíč .Musíte do podřepu,protože jinak si klíč nevezmete.Na bedně vpravo si vezměte lékarničku.Jděte kupředu ke dveřím ,otevřete západku nahoře vlevo a vstupte.Jděte opět ke kolu a otočte jím.Když chapadlo z lávky zmizí opět kolem otočte.Nyní otevřete ventily č.3 a 4.Přes lávku se nedostanete,takže musíte opět dolů ke spícímu chapadlu,které je už poněkud divočejší.Opět si doplňte zdraví a popřípadě se ještě nadopujte.Proskákejte dozadu.Jděte dveřmi opět k ventilům a otevřete poslední dva plynové ventily.Jděte do haly ,kterou jste sem přišli a u vrat s nápisem GOLD VAULT C stiskněte tlačítko.Vrata zajiskří a vy se schovejte za roh ,protože nastane obrovský výbuch.Vejděte dovnitř a běžte dozadu až do jakési svatyně.
Svatyně Na podstavci uprostřed vidíte drahokam.S podstavcem se dá jezdit sem a tam.U sochy nalevo je pultík a na něm tlačítko,kterým aktivujete laser.Nemáte moc času a po určité době by jste zemřeli,takže se do toho pusťte.Podstavce s diamantem si zatím nevšímejte.Běžte k pultíku a použijte tlačítko.Vidíte ,že laser vychází z oka sochy a směřuje do otvoru nade dveře,kterými jste sem přišli.Musíte tedy podstavec posunout tak ,aby se přesně laser trefil do otvoru nad dveřmi.Pokud se vám to podaří,což není zas tak těžké,tak vezměte z podstavce diamant.Spustí se animace a jsou tu zase agenti FBI a vy s nimi odcházíte.
Kapitola 6 Cesta ke stoupencům kultu Dagon Počkejte až voják domluví a utíkejte ke zamrzlému vodopádu.Spusťte se po laně dolů,ale nedívejte se moc pod sebe/Jack má závratě/.Je to docela pitomý,protože jsem měl mnoho pokusů než se mi povedlo slanit.Dole utíkejte po bílých zledovatělých krách,já jsem si pomáhal i skoky. Přejděte na pevnou zem.Kousek dál si uložte hru.Vyzkoušejte si plamenomet,Parker otevře dveře ,ale bestie ho vtáhne k sobě a roztrhá.Vylákejte jí ven a použijte plamenomet.Je naštěstí dost pomalá a neohrabaná,takže by to neměl být problém.Seberte cestou vpřed dynamit,zahněte k celám vlevo,promluvte si Lucasem Mackeyem a z věšáku si vezměte klíč a vedle pušku.Vedle v místnosti si hru uložte a vezměte munici.Jděte kupředu,ale východ je zablokovaný masožravým svinstvem.jděte k sudu,z inventáře použijte dynamit a rychle se schovejte.
Sídlo sekty Vstupte po schodech do haly,do dveří vpravo.Ze stolu si vezměte nůž a jděte dozadu doprava ke knihovně. Posuňte jí dozadu a objeví se vám tajná místnost,kde jsou dvě lékarničky.Jděte do obrovské haly.Je tu plno gaunerů,takže si zvolte nějako taktiku a pokud možno je všechny zabijte.Puška je na to ideální.Jděte do dveří vlevo od schodiště.Uvnitř seberte klíč a munici,odemkněte dveře a budete v chodbě kterou jste sem přišli.jděte doleva,otevřete dveře ,uložte si pozici a vyšplhejte po žebříku nahoru.Ocitli jste se na ochozu nad schodištěm.Jděte do jedněch z dveří a seberte klíč ze stolu.Jděte do další místnosti s nějakým ozubeným mechanismem a jako na dlani máte pod sebou několik gaunerů jako docela dobrý terč.Vezměte pušku a pusťte se do likvidace.Dejte si jen pozor na dva gaunery ,kteří vás budou ohrožovat od dveří,ale myslím ,že si poradíte.Postupte do místnosti ,kde najdete deník Roberta Marsche.Pak ještě můžete jít po stopách pláče ,rozstřelte vitrážové okno a vejděte dovnitř k zohavené Rebece.Přeskočte barieru na velkém schodišti a utíkejte zpět do chodby,kterou jste sem přišli.Jděte hned do prvních dveří vpravo do pracovny Roberta Marsche.Je tu trezor vzadu.Mrkněte do jeho deníku-je tam kód na otevření.Je to 1-8-7-8.Nyní pro změnu začínáte ve směru hodinových ručiček,takže postup je 1 doprava 8 doleva 7 doprava 8 doleva.Po otevření si vezměte pistol,svitek a knihu.Vraťte se po žebříku nahoru/uložte si hru/ a jděte tam ,kde jste našli Ramonu..Prostřelte další vitrážní okno a vejděte dovnitř další místnosti.Na stěně je kamenná deska s nějakými znaky.Použijte na ní svitek z trezoru.Jděte do zelené svatyně se dvěma sochami a kousek od ní jsou dveře chráněny nějakým ochranným polem.klikněte na dveře a Jack zarecituje modlitbu.Dveře se otevřou ,seberte lékarničku nalevo a klíče na kazatelně/jsou od cel/.Vyrukují na vás dva gauneři,ale vy si už poradíte.Nyní jděte zpět dolů k celám a Lucase Mackeye osvoboďte.Řekněte Lucasovi ať vás následuje a po schodech běžte nahoru až do místnosti ,kde je nějaký kolový mechanismus , odkud jste likvidovali pohodlně gaunery dole.Lucas se chopí páky a dole vidíte,že se zvedá mechanismus a pod ním jsou točité schody dolů.
Cthulhu puzzle Vezměte si lékarničku a uložte si hru.Jděte ke dveřím a v animaci uvidíte jak se 3 muži v kápích modlí obrácení k vám zády.Je tu jakýsi čarovný vítr,který vám moc nedovolí,ale naštěstí se můžete schovat za dva sloupy.Nabijte si zbraně a začněte do nich pálit,ale vyhýbejte se jejich magickým koulím ,které vystřelují .Až je zabijete tak se dveře odkud jste přišli opět otevřou ,takže si běžte uložit hru a opět se vraťte,protože budeme řešit hlavolam.Nejprve se podívejte na rozbitou desku na levé zdi a prozkoumejte kusy na zemi a získáte následující indicie-KOTVA, OBRÁCENÁ KOTVA, KOTVA, KRUHY, KOTVA, KRUHY.Přistupte ke třem sochám a vepředu u každé je mřížka se symboly.Podívejte se na ně a zjistíte co znamenají.Takže víme ,že Dagon je kotva,Cthulhu kruhy a Hydra obrácená kotva.Teď když to víte tak jděte k sochám zezadu.Každá má vzadu tlačítko,které stisknete.Mačkejte tedy v tomto pořadí-Dagon, Hydra, Dagon, Cthulhu, Dagon, Cthulu.Pokud to uděláte dobře tak se vám otevřou dveře za zády a vy projděte dál.
Kapitola 7 Nebezpečná plavba Jste vytažen zvody a máte čas se trochu porozhlédnout po lodi.Projděte si loď ať víte jak to tu vypadá,posbírejte lékarničky a munici a nakonec si uložte hru.Pohovořte s kormidelníkem a pak jděte na palubu k námořníkovi uprostřed.Po rozhovoru s ním loď napadnou mořské obludy.Vezměte si pušku ,která leží opodál a dejte se do práce.Je to naprostá invaze oblud,která se v nekonečných řadách rojí.Já jsem použil taktiku,že jsem se spíš schovával uvnitř a střílej jen to co nestačili postřílet námořníci venku.Přesto ven musíte,protože námořník se samopalem vás požádá o munici a dá vám klíče od skladu ,který má na zdi i savepoint.Munici mu odneste a ještě jděte na pokoj,kde je lékarnička.Až tahle mohutná invaze skončí tak si vyléčte zranění a běžte si uložit hru.
Kanonáda Běžte opět ven na palubu a za chvilku někdo zařve-INCOMING a nastane peklo.Okamžitě se chyťte zábradlí před dveřmi/jděte do podřepu/ a přečkejte první obrovskou vlnu.Námořník vám vysvětlí ,že je třeba kanónem před vámi zničit tři světla na pobřeží.Je to dost náročné v tom ,že máte určitý časový limit do kterého to musíte zvládnout.Postup je tedy následující.Utíkejte ke kanónu,chopte se ho,pravým myšítkem si přiblížíte cíl a nastavte si dráhu letu tak ,aby jste mířili nad cíl a levým myšítkem vystřelte.Utíkejte zpět k zábradlí,chyťte se ho a až se převalí další vlna tak to udělejte ještě dvakrát a pak si běžte hru uložit.
Ústup Až si hru uložíte je tu další obrovská invaze oblud.Postupně za sebou zavírejte dveře a ustupujte až do ošetřovny a dveře zabezpečte západkou.Počkejte až námořníci otevřou dveře do podpalubí a následujte je.Postupujete dost pomalu,protože jeden z námořníků je těžce raněn.V kajutě vezměte deník ,uložte si hru ,jděte dál a ventilem vlevo na chodbě vypněte páru.Postupujte ke kapitánově kajutě.Bohužel do kapitánovy kajuty se nelze dostat,takže musíte dolů po žebříku a pak do potrubí vpravo.Přijdete do kapitánovi kajuty,ale pozdě.Je mrtev.Vezměte si jeho pistoli,ale hlavně klíč od vedlejšího skladu.Vraťte se ke kolegům,ale i ti už to bohužel mají za sebou.Vejděte do místnosti naproti kapitánově kajutě a vezměte si hlavně dynamit a samopal.Předtím si ale rychle připravte nabitou pušku,protože přijdou dvě obludy,které musíte zlikvidovat.Jděte opět po žebříku dolů a teď jděte do potrubí nalevo s větrákem.Připevněte na něj dynamit a okamžitě se otočte a utečte se schovat.Po výbuchu projděte potrubím až do jídelny k námořníkům.Jeden z nich vám řekne ,že je potřeba jít pro svářecí soupravu a jste to samozřejmě vy kdo pro ni půjde.
Oprava potrubí Námořník se vykecá a nakonec vám dá klíček a otevře dveře naproti.Jděte tedy zpět po žebříku ke kotli a velká dvířka kotle zavřete.Projděte rovně k žebříku,vylezte nahoru a běžte až dozadu doleva ,kde je v rohu poklop.Otevřete ho a vstupte dolů.Vezměte si lékarničku,ale hlavně svářecí soupravu,kterou budete potřebovat.Ještě předtím si však připravte zbraň ,protože na vás vyrukuje obluda.Běžte zase zpátky a vzadu v levém rohu na drátěném ochozu otočte kolem.Vraťte se a v opačném rohu vlevo vidíte posuvný žebřík,který je však jištěný zámkem.Stoupněte si do bezpečné vzdálenosti a zámek odstřelte.Poslední část žebříku sjede a vy vylezte nahoru,přejděte až na konec,tam seskočte a vlevo je díra v potrubí,kterou zavařte svářecí soupravou.Nyní běžte až dolů ke kotli,kde jste zavřeli dvířka a otočte kolem.Vylezte po žebříku nahoru a otočte kolem v levém rohu,kterým jste otočili hned na začátku.Nyní se vraťte směrem k jídelně a vstupte do dveří s nápisem MESS.
Souboj s Dagonem Přijdete na palubu ke kanónu a Dragona trefíte,ale pak je to očistec a hra na náhodu.Málokdy totiž vypluje Dragon před kanónem a pokud ho tam máte tak kanón funguje jak po obrně.Jenom kousek s ním hnout je nadlidský úkol a ještě s ním na pár chvilek zaměřit vynořivšího se Dragona je teda fakt chuťovka.Zkuste tuto taktiku,snažte se být co nejčastěji u děla i za cenu,že častokrát zemřete.Dagon totiž když bude vědět,že jste u děla ,tak se bude vynořovat před dělem.Pokud se totiž půjdete jakoby schovat doleva ,do uličky ,tak Dagon se bude vynořovat spíš po stranách a budete mít jen minimální šanci ho zasáhnout.Musíte ho trefit 4x,pokud možno do hlavy.On se sveze do hlubin,ale nakloní loď a vám tam pomůže taky. Kapitola 8 Dáblův útes Poté co se probudíte jako trosečník na ostrově tak jděte kupředu.Až půjdete do podřepu tak vlevo je ve výklenku lékarnička.Pozor na díru před vámi,přeskočte jí,hned jděte do dřepu a couvněte trošku zpátky.Uložte si konečně hru.Nyní máte před sebou další nepříjemnou pasáž.Postupte kupředu a máte tu jakési skalní cestičky doleva i doprava.Jděte nejprve doprava ,dávejte si pozor na propadající se kusy skal.Dojděte až na konec a vezměte si disk.Vraťte se,hru si raději uložte a běžte doleva.Opět si dávejte pozor na propadnutí a až ten kousek přeskáčete jděte vlevo dolů do jeskyně.Vzadu vezměte starou kladku.Na pravé stěně máte tři malby.Přibližte se k té prostřední a použijte na ní disk,který jste před chvilkou našli.Otevře se vám tajný vchod do další jeskyně.Z hromady zlata si vezměte jen divnou páku a vraťte se zpátky ven.Nyní postupujte kupředu.Dávejte si hlavně pozor na díry ,které se po neopatrném šlápnutí můžou proměnit ve fatální chybu.Kolíků ve zdech si nevšímejte,ty vám neublíží.Až přijdete na konec této cesty tak ještě neskákejte dolů,protože by to byl skok poslední ,ale podívejte se ,že po stranách jsou zde výklenky zarostlé nějakým svinstvem.V jednom výklenku vidíte lékarničku.Vezměte si jí a couvněte do výklenku za lékarničkou a projděte až k savepointu.Zde strčte kliku do otvoru a otočte jí.Dole pod vámi vyjedou jakési podlahy z prken,takže na ně skočte a utíkejte po skalním převisu vlevo až do jeskyně.Jste u propasti s rozpadlým mostem,ale když se podíváte nad sebe tak vidíte lano.Použijte na něj kladku a převezete se do slepé chodby vlevo.
Tajuplná místnost Ocitáte se v malé místnosti plné zajímavých zařízení.Především je to jakýsi pult.Použijte na něj z inventáře knihu Dagon,aby jste věděli co máte dělat.Potom se otočte za sebe a do vtisku vložte brož od Ruth,kterou máte také v inventáři.Stiskněte jí a tím aktivujete jakýsi bodový mechanismus,který vám červenými body na zemi bude ukazovat kudy a kam máte utíkat.Zeleného drahokamu v rohu si vůbec nevšímejte!Vyběhněte tedy od první značky ven,skočte na římsu před vámi a doleva stále za červeným světýlkem.Musíte to zvládnout hodně rychle protože na to máte určený časový limit a ten se mi zdál hodně krátký.Takže postup je-na rozcestí doleva a pak po levé straně je to tuším třetí odbočka zarostlá nějaký svinstvem,pak jen přeskočit díru doprava a honem k podstavci.Vyndejte červený drahokam z inventáře a otevřou se vám dveře do další části jeskyně.Jděte stále kupředu až přijdete k veliké jámě se vzdušným vírem.I když to vypadá dost bláznivě tak do té díry musíte skočit.
Kapitola 9 Vzdušné tunely Jděte kupředu až přijdete k savepointu.Uložte si hru a jděte dál.Najednou shora na vás zahuláká Marsch a bude vás chtít zabít.Pošle své stráže ,ale ukažte jim že už na vás nemají.Až je pobijete tak jděte dál ,ale opět se ocitnete v pasti,kdy z obou stran sjedou jakési mříže a uvězní vás.Po chvilce se ocitnete ve vězení.Seberte majzlík ,vypáčte mříž od kanálu a ještě než tam skočíte si uložte hru.Projděte do další cely,kde je uvězněná obluda a počkejte až jí přijde strážný trochu srovnat.Pak vylezte nahoru,počkejte až odejde od dveří a vyjděte ven.Jděte sále doprava,vyhýbejte se strážím až přijdete ke dveřím které otevřete a hned za nimi vlevo je z prken zatlučený otvor,ale jen do poloviny.Jděte do podřepu ,skočte tam a hru si uložte.Vylezte ven jděte směrem dolů a propližte se za zády dvěma strážným u ohniště, pokračujte cestou nalevo a po chvilce v dálce vepředu uvidíte další hlídku.Nevím přesně jak vám to mám popisovat ,ale musíte najít modrou kytku .Já jsem měl docela problémy se orientovat,ale je prostě nutné se strážím vyhnout nebo jim rychle zmizet. Až se vám podaří najít kytku tak jděte tunelem na druhé straně.Můžete si tam uložit hru a je tam i zelený diamant,který ,ale nejde vzít.Na konci chodby vejdete do obrovské jeskyně s vodopádem.Vedle jeskyně s hvězdicemi,která je slepá je skalní pěšina.Po šíleném stoupání vylezte až nahoru k savepointu a spustí se animace a vy se propadnete dolů a svedete souboj se samotným Robertem Marschem.
Souboj s Robertem Marschem Protože jste stále neozbrojen použijte stůl jako ochranu před tím ,aby se k vám přiblížil.Oběhněte ho a vezměte si nůž.Když se vás neúspěšně pokusí přitáhnout k sobě, vyčerpá svojí energii a to je chvilka pro vás.Nejdříve pravým a pak levým myšítkem aktivujte nůž a bodejte.Naštěstí není tak silný jak vypadá.Až bude po něm, otevřete Sebastianův kufřík, v němž najdete Book of Dagon a klíč od laboratoře, a vyjděte na chodbu.Na rozcestí se dejte doprava a na konci schodiště najdete pušku. Cestou zpátky je vpravo krabička nábojů. Ve velké síni jsou celkem čtyři protivníci,z toho dva mágové, které je nejlepší z bezpečné vzdálenosti postřílet.
Bloudění Přiznám se ,že lepší nadpis pro tuto část mne nenapadnul,protože já nemám moc orientační smysl a tohle bylo teda příšerný.Až vyjdete ven tak se dejte směrem doprava a najděte cestu k laboratoři.Ta je v oblasti ,kde jste byl na začátku uvězněn.Nebudu vám popisovat přesně jak tam dojdete,protože i já se dost špatně orientoval, ale stylem pokus-omyl to nakonec najdete.Až v laboratoři konečně budete tak si vezměte ze stolu knihu o rostlinách, chemický postřik na plevel a taky náboje i lékarničku.Jděte dozadu a tam leží oběť šílených experimentů v hrozných bolestech.Zabijte ho ať má chudák klid.Hru si tady uložte.Z laboratoře ted jděte zadním východem dolů a přijdete dolů do vězení.Seberte vše co tu je,hlavně kýbl , západkou otevřete dveře a jdete kousek vedle ke dveřím,které mají takový šuplíček.Do šuplíku dejte modrou kytku a potom kýbl.Šuplík zavřete a počkejte až adresát této šlichty usne.Zajděte za roh vpravo, otevřete dveře na západku a seberte ze země kladivo.Nyní musíte opět pro zelený krystal k vodopádu.Až k němu dojdete tak použijte kladivo z inventáře a Jack si kladivem a majzlíkem diamant vyseká ze skály.Opět se vraťte do laboratoře,ale cestou se bude třást zem a vyrukuje na vás pět oblud.Zabijte je a v laboratoři si zase hru uložte.Projděte laboratoří a vstupte co cely s velkou rostlinou.Použijte na ní postřik a jí odumřou kořeny.Vyšplhejte po ní nahoru .Nejprve vložte zelený krystal do podstavce a pak zmáčkněte tlačítko na podstavci vedle.Před vámi se objeví něco jako oslepující teleport.Vejděte do něj a ocitnete se o kousek dál a před vámi na zemi leží nová zbraň.Je to něco jako elektricko-výbojová zbraň.Nyní projděte až k vodopádu .Dole jděte do slepé místnosti s hvězdicemi.Na vodu použijte tuto novou zbraň a nově vyraženým tunelem pokračujte kupředu.
Boj s gigantickými stvůrami Obejděte kameny, skočte otvorem dolů a po skalních plošinkách se dostaňte k mostu vedoucímu středem gigantické jeskyně. Jakmile doskočíte na nestabilní kámen, způsobíte pád balvanů do propasti a to probudí gigantické stvůry. Co nejrychleji se přesuňte na druhý konec mostu a schovejte se za nějaký sloup. Připravte si novou zbraň a až se objeví dvě stvůry tak do nich naládujte co se do nich vejde.Je to boj dlouhý a dost únavný,ale hlavně si dejte pozor at vás nestrhnou do propasti. Jakmile bude po nich, vylezte a přeskákejte po dalších plošinkách kam až to půjde,pak vyšplhejte po něčem jako chapadlo nahoru,uložte si hru a prolezte větrací šachtou.
Chrám hydry Než vejdete dovnitř tak se porozhlédněte,protože musíte najít dvě kamenné desky.A když je najdete tak na ně použijte knihu Dagon.První co v chrámu uvidíte je velký gong,ale zatím ho nechte být.Vyjděte o patro výš a vidíte hydru a nějaké čtyři poskoky.Seběhněte dolů a zabijte je zde.Vyběhnete za sochu přímo proti Hydře a zmáčknete tlačítko. Pak seběhnete zpět ze schodů, vystřelíte zblízka do gongu až na chvilku ohluchnete/použijete elektricko-výbojovou zbraň,ale musíte vystřelit až ve chvíli kdy zbraň bude rozžhavená do červena/, vyběhnete do jezírka před Hydrou (zabijete stvůry)chvilku počkáte no a pak by jste se měli přepnout do jedné z těch stvůr. Pak musíte postupně skočit za zbylé čtyři sochy a zmáčknout zezadu tlačítka.Pozor-neděláte to klasicky tlačítkem použít ale tím ,kterým střílíte,v tomto případě tedy levým myšítkem. Tím by se měly spustit všechny kanály s vodou. No a pak do centrálního jezírka opět vystřelíte elektricko-výbojovou zbraní.Hydra padne mrtvá a vy běžte k podstavci před hydru a vezměte si artefakt,který použijte na otevření dveří naproti mrtvé hydře.
Zběsilý útěk Přiznám se ,že tahle pasáž mi lezla dost na nervy,protože jsem jí opakoval mnohokrát a už mě to ani nebavilo,ale chtěl jsem to dohrát.Je to vcelku jednoduché ,musíte neustále utíkat vpřed a uhýbat před padajícími kameny a dávat pozor na propadající se zem pod nohama.Já jsem to nakonec zvládnul.Tady je i pomoc pro ty ,kteří by měli v této části chybu ve hře,která se tam vyskytuje-Jakmile vyběhnete ven, spadnou na vás kameny a zabije vás to vždycky.Existuje řešení:nejsou to padající kameny které vás zabijí,ale propadající se půda pod nohama,je tedy potřeba po vyběhnutí z tunelu okamžitě vyskočit. Když se vám to podaří, zbývá už jen pár kroků k podstavci.Použijte artefakt a vběhněte dovnitř..........vychutnejte si závěrečné těžce depresivní video a příště zase nashledanou. Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Call of Cthulhu:Dark Corners of the Earth
Komentáře
Přehled komentářů
je to dlouho co jsem to hrál,možná jsi něco vynechal a pproto ti to nejde.zkus se vrátit k předchozí uložené pozici a rozehraj to znova.pokud na to nepřijdeš tak bych se zkusil poradit s kamarádem
nevim
(ondert, 11. 2. 2007 11:00)
potrebuji radu sem v kole OPRAVA POTRUBI a ten poklop se svareci technikou je zamcen dvirka od kotle sem už zavřel tak co mam delat
tlačítka-bug-chyba ve hře
(stan, 6. 1. 2007 14:17)
musíš skocit za ctyri sochy a zmacknout (resp. zautocit) opet zezadu na tlacitka. Tim by se mely spustit vsechny kanaly vody. No a pak do centralniho jezirka opet vystrelis do ruda rozhavenym elektrogunem.
Problem je tu ale ten, ze u spousty lidi (stejne tak u me) se objevil bug a neni mozny ono tlacitko zmacknut. Na oficialnim foru se o patchi nezminujou, takze smula.......................
no a v tom je asi váš problém,protože já když jsem hru hrál a dělal návod tak jsem se s tím naštěstí nemusel potýkat........je to smůla,že takhle pěkná hra je prošpikovaná tolika chybama................s tímto problémem vám opravdu neporadím,snad jen pokud budete chtít hru dohrát tak si stáhněte save z mých stránek a tohle místo prostě budete muset přeskočit.
tlačítka
(pinon, 6. 1. 2007 13:09)Mám taky ten samý problém...vyskočím nahoru a máchám pařátem a páky se ani nehnou....dělal jsem to snad stokrát a nic...pleas radu
Hydra
(Kcnk, 4. 1. 2007 12:35)nekcem aby to vazne vyzeralo blbo ... ale lavym iba dotoho plieskam hnatom tej prisery a nic sa nedeje.. dokonca som si dal default nastavenie klaves.. niak na to dojdem....zatial vdaka za pomoc
hydra
(stan, 3. 1. 2007 23:26)
musíte postupně skočit za zbylé čtyři sochy a zmáčknout zezadu tlačítka.Pozor-neděláte to klasicky tlačítkem použít ale tím ,kterým střílíte,v tomto případě tedy levým myšítkem.
myslím ,že je to srozumitelně popsané.musíš být hodně rychlý.je to v podstatě závěrečný boj s bossem,takže si to musíš trochu natrénovat
Hydra
(Kcnk, 3. 1. 2007 22:53)nabijem zbran docervena a strelim do gongu .. zabijem prisery .. skocim do vody .. chytim haluz ale neprevtelim, zabijem priseru..opaukejm kym sa neprevtelim.. potom sa preftelim zabijem priseru co sa so mnou objavi a vyskocim hore a nejde to stlacit......raz sa mi podarilo jedno to tlacitko znicit a objavili sa mi dalsie 4 prisery... [stale som bol prevteleny]....a tie ma uz zabili...?? nekapem potom co mam urobit
hydra
(stan, 3. 1. 2007 21:25)v návodu to máš.....musíš praštit pořádně do gongu,pak se vymáchat v bazénku ,převtělíš se do stvůry vyskočíš nahoru a zezadu klikneš na tlačítko.takhle to uděláš 4x
hydra
(Kcnk, 3. 1. 2007 21:11)ku koncu kde mam zabit hydru...a uz som prevteleny do jednej z tej priser...tak nedokazem otvorit tie 4 spinace..raz sa mi to niakou zahadou podarilo ... skusal som vsetky mozne klavesi..
problém
(rtwzn, 29. 12. 2006 14:58)čus mám problém v misi kde utíkám z hostince před gaunery.tak tu skřín kterou mám odtáhnout od prvních dveří ji odtahuji moc pomalu a gauneři mne pokaždé dostanou pls nevíte jak na to díky.
nevim jak dal
(hrac, 19. 12. 2006 13:22)pls nevite jak dal vlastne vemu krystal jdu dal jako do dalsich dveri a nejde mi vzit ten druhy krystal pls nevite jak a proc on neco rekne a nevemeho prosim jak? a navod je super pls reknete dik.
Vypadnuti grafiky
(space84, 12. 12. 2006 14:45)Se mi podařilo po slepu vylézt na žebřík a doplížit se k věznici:D teda asi po 5 minutách. Tam to zas naskočilo. Zdá se, že jsem měl nějakej problém s ovladačema, přeinstaluju je a snad to bude ok.
dopr
(rEgaL_, 11. 11. 2006 13:37)to nejtěžší nakonec tak ok přečet sem všechny rady a udělám to jak popisujete, ale mohli to udělat fakt lehčí mrdci. Nemám je za to rád, ael jinak je to sqělá hra žejo jenom sem v ní dosta často používal návoda. Na spoustu věcí bych bez něj nepřišel... Tak zatim mějte se a pozdravujte někoho
To jinak fakt nejde...
(Ajatolah, 8. 11. 2006 17:04)Taky sem to dělal asi 20x holt musiš valit co nejrychlej a jakmile se začneš propadat, tak eště počkat a hodit jump...zkus kdyžtak když k tomu běžiš skákat, mysim že si rychlejší....
AHA
(Tamtudy, 7. 11. 2006 18:31)zdá se mě že na to doběhnout k tomu,abys došel k tomu podstavci máš určitý časový limit...sem to zkoušel a určo šecí víte ja kvybýháte z tunelu tak slyšíte takový ten zvuk, jak kdyby přilétalo nějaké torpédo a pak bum..ste mrtví....tak když si stoupnete v té jeskyni na nějaké bezpečné místo kde máte jistotu že vás nezabije kameň a čekáte co se bude dít, tak za chvilku uslyšíte ten samý zvuk co ste slyšeli když ste vyběhli z toho tunelu....je to nahoven...nevíte jak se dá zdrhat rychlejc??:-D
hydra
(elstrem, 29. 10. 2006 18:39)moc dík za pomoc,už to mám hotový.Dával jsem malou ránu do toho gongu a proto to nešlo.A už to mám.Už jsem myslel,že to nedohraji.Tak ti díky.
hydra
(stan, 29. 10. 2006 15:51)tak pokud se nepřeměníš na stvůru tak prostě neuděláš to co máš.přečti si ten konec návodu a tam to vše máš.podstatné je střelit do gongu ve chvíli ,když už bude výbojová zbran do červena rozžhavéná,tím jakoby ohluchnete,rychle utíkej nahoru zabij stvůry a pak už jen počkej až získáš její podobu.je to celkem snadné.
hydra
(elstrem, 29. 10. 2006 8:53)tak jsem to zkusil,vše jsem tak udělal.Když tam skočím,tak se jakoby přeměnuji,ale pořád jsem člověk.Tak už fakt nevím...
hydra
(stan, 28. 10. 2006 21:05)je to jednoduchý až bacíš do gongu tak vyběhneš nahoru ,skočíš do bazénku a chvilku počkáš až se přeměníš na stvůru.pak když klikneš na tlačítko na klávesnici kterým skáčeš tak tam hravě vyskočíš.
potrubí
(stan, 11. 2. 2007 11:41)