Jdi na obsah Jdi na menu
 

Barow Hill

20. 12. 2014

TOPlist

BAROW HILL
12.7.2006 Autor návodu-Standa Madukas
Barrow Hill je výborná hororová adventura .Ovšem spíše než o strach z něčeho fyzického je Barrow Hill spíše o strachu z neznáma. Vidíte vše z pohledu vlastních očí, jste hlavní hrdina a vy ten příběh žijete. Barrow Hill se odehrává v tajemném Cornwallu, zapadlém místě uprostřed temných lesů,bohatém na legendy.Příběh se začne odvíjet v momentě, kdy vaše auto nenadále zastaví na vlhké cestě do Barrow Hill, posvátného obětního místa...
Hra není striktně lineární,takže můžete hrát podle toho jak vám to vyhovuje a návod berte jako určitou pomůcku k tomu, když nebudete vědět jak dál.Jinak Barow Hill je klasická klikací adventura staré školy,kde všechno ovládáte jen myší ,což mne velmi potěšilo.Hlavní menu si otevřete v horní části obrazovky a inventář v dolní části.Do horní části se vám budou ukládat různé důležité věci.Ve hře se také náhodně generují kódy a i jiné číselné hádanky.Proto si musíte pamatovat a popřípadě napsat ty své.To je upozornění pro ty,kteří by měli pocit ,že kódy nesouhlasí .
Porucha
V úvodní animaci vidíte jen auto jak jede krajinou a slyšíte rádio.Jedete krásnou zalesněnou oblastí Cornwallu.Najednou zastavíte,protože nějaká porucha na automobilu zastavila vaší cestu krajinou.Stojíte vedle auta,padající list evokuje vůni podzimu a vy cítíte jisté mrazení.Otočte se a zkuste jakoby jít zpátky.Vidíte,že to nelze takže se poslušně vraťte a popojděte kupředu.Můžete se podívat na bílé houby vpravo,ale v tuto chvíli si je vzít nemůžete.Klikněte zhruba 8x vpřed a uvidíte jakési červené odrazky napravo Zahněte vlevo a podívejte se na strom. Jděte kupředu a podívejte se červené bobule za stromem. Vrátíte se zpět na silnici a pokračujte vpřed k autoservisu s benzínovou pumpou.
Benzínová pumpa
Běžte až k ní a podívejte se na auto,které je nastartované a na poznávací značku.Otočte se a běžte se podívat ke trojím dveřím do motelových pokojů.Zatím jsou všechny zamčeny a kód samozřejmě neznáte.Běžte se podívat i dozadu ,kde je hrací automat,ale peníze taky nemáte takže smůla.Vraťte se zpátky k autu a běžte doleva dozadu ,tam co poblikává žárovka.Jsou to toalety,ale v nevábném stavu.Vejděte dovnitř doleva na pánskou,mrkněte se na plakát před vámi a běžte k umyvadlu.Můžete si zkusit pustit větrák,vodu/stejně neteče/ a nebo jen tak usednout na záchodovou mísu.Vezměte si z prkénka záchodu KRABIČKU ZÁPALEK.Na dámské nic není,ale pokud chcete můžete se tam podívat taky.Jděte směrem kupředu až k autu a klikněte na zem.Vidíte tu rozházené věci.Vezměte si MODROU TUŽKU a pak klikněte na hromadu vedle vpravo.Seberte z ní ATLAS HUB a přečtěte si ho.Obě věci budete potřebovat stejně jako zápalky.Nyní jděte dozadu odkud jste sem přišli a podívejte se na červenou schránku/viz obrázek/.

Obrazek

Vyndejte pohlednici a přečtěte si Elsiin vzkaz Marianne. Vraťte se zpět k autu a od něj běžte ke třem odpadkovým košům.Vjednom jsou vyhozené květiny.
Kavárna
Vstupte do dveří vedle a prozkoumejte všechno co prozkoumat jde.Přitom i slyšíte hlas,který vychází z kanceláře nalevo.Je to rádio a nebo někdo mluví?Zaklepejte tedy na dveře a přes mřížku vidíte jen hlavu prodavače Bena.Vede dost dlouhý monolog a těžko určit jestli je víc vystrašený,zmatený a nebo prostě jen přetažený.Mluví dost z cesty,takže je těžké udělat si nějaký závěr.Ale není od věci občas Bena navštívit a dozvědět se zajímavé věci.Poté jděte dozadu k vývěsce,přečtěte si nějaké údaje o skalních rozvalinách.Klikněte na kresbu uprostřed dole,kde jsou namalovány jakési obrovské kameny ,otočte jí a zjistíte,že George pojmenoval každý kámen.Podívejte se vedle na kulatý stolek a přečtěte si dopis.Poté se podívejte doprava na pohlednice.Když na pohlednici kliknete tak uvidíte,že je rozložená na jednotlivá puzzle a tak pokud chcete můžete si ho složit,ale není to nezbytně nutné a na postup ve hře to nemá žádný vliv.Nyní naše kroky povedou do kavárny.Vejděte do dvoudílných dveří naproti Benovi a omrkněte věci vlevo,hrnky,talířek,obraz a rozprašovač.Běžte dál do místnosti ,vlevo se podívejte na tabuli s menu a pak jděte doleva k pultu.Klikněte na koláček a půlku ho sníte.Klikněte i na dortík ,ale vzít ho nemůžete.Můžete si udělat i kafe.Podívejte se i na pokladnu vpravo,ale je zamčená.Jděte do dveří vedle pokladny.
Kuchyně
Je to kuchyně,ale tu tma.Hned jak vejdete tak se otočte vpravo a klikněte na žlutou lucernu.Otočte si jí talířem k sobě a nahoře přepněte páčku.Poté klikněte na zápalky a objeví se vám zápalky z vašeho inventáře.Klikněte na jednu sirku a použijte jí na škrtátko na zápalkách.Zápalka začne hořet a vy hořící sirkou rychle zapalte střed talíře.Tímto vám LUCERNA svítí a máte jí ve svém inventáři.Nyní se otočte na druhou stranu a na zdi vidíte pojistkovou skříň.Klikněte na ní,tím jí otevřete a zmáčkněte červený knoflík dole.Čtvrtá pojistka je na osvětlení kuchyně.Klikněte na ní dvakrát a vidíte ,že chybí drát,který by pojistku propojil.Klikněte na drát nahoře vlevo a pak na něj klikněte ještě dvakrát.Drát se automaticky propojí na čtvrté pojistce.Opět klikněte na pojistku,tím zavřete panel na pojistce a stiskněte červený vypínač dole.A v kuchyni je rázem hezky vidět.Nalevo hned vedle pojistkové skříně vidíte dveře,ale je na nich bytelný zámek.Jděte k elektrickým kamnům,prohlédněte si vše okolo a můžete i otočit knoflíky na kamnech a vidět nahřáté plotýnky. Zahněte vpravo a podívejte se přes umyvadlo nahoru a vidíte rádio.K němu se vrátíme,ale nyní běžte dozadu ke skřínce a otevřete ji.Vezměte si PROUTĚNÝ KOŠÍK .To je košík do kterého budete sbírat houby a jiné plody,takže je velmi důležitý.Dole na stole je krabice a v ní jsou KALÍŠKY NA VEJCE.Ty si taky vezměte.Nyní se vraťte k rádiu,klikněte na něj ,levým knoflíkem ho spusťte a pravým knoflíkem budete ladit stanice.Můžete si projet celou stupnici,ale zjistíte že je to starý krám ,který nejde pořádně naladit.Vás však bude zajímat hlavně frekvence 15.3/viz obrázek/

Obrazek

kde naladíte Emmu Harry a dozvíte se i část telefoního čísla 585.........?ten zbytek se bohužel ztratil v šumu.Jděte ještě tam ,kde jste vzali lucernu,udělejte krok vpřed a otočte se doprava.Podívejte se na mixer.Zatím ho nebudete potřebovat.To je v kuchyni vše,takže se vraťte zpět do kavárny.
Kavárna
Podívejte se opět na pokladnu a klikněte na papír,který je strčený pod pokladnu.Klikněte na něj a přečtěte si ho.Zjistíte z něj kód do motelového pokoje,do dveří č.2.KOD JE 448.Naproti sobě vidíte nástěnku a vidíte zde dvě telefonní čísla-Babs cabs 0503 265636 místní taxislužba a Edvard Briss 0503 444222 místní prodejce klobásek a paštik.Nyní běžte až dozadu ke stolku a mrkněte se na nedoluštěnou křížovku a dopis v obálce.Vraťte se zpět přes kavárnu ke dveřím k Benovi a opět s ním promluvte.Ted už tu není co by za to stálo,takže vyjděte ven a běžte dozadu k motelovým pokojům.Docela nepříjemný pocit je ,že mimo Bena zde není živá duše.Doufám,že se to zlepší.
Motelový pokoj č.2
Vstupte do motelového pokoje č.2.Kód je 448.Hned u dveří se podívejte na obrázky vlevo na zdi a pak na umyvadlo.Běžte dál do pokoje a podívejte se vpravo na postel .Otevřete koženou tašku a prolistujte deník.Zjistíte zajímavé věci o vykopávkách v Barow hill.Podívejte se i na kresby vedle.Pak se podívejte na noční stolek vpravo a přečtěte si dopis,který psal Pete a je adresován Lucy.Můžete se i podívat na obrázky na zdi.Otočte se a jděte ke stolu ,kde je rádio.Klikněte na zelenou montérskou bednu a vezměte si ZEDNICKOU LŽÍCI.Pak se podívejte dozadu na dopis a vidíte,že tentokrát píše Lucy Petemu.Klikněte na zásuvku vpravo a vezměte si MOBILNÍ TELEFON.Má vybité baterie ,ale to teď nevadí.Vidíte,že ho nemáte v inventáři dole,ale je v horní liště.Přečtěte si i dopis od C,Morseho adresovaný Petovi a další dopis od Lucy.Nyní pusťte radio levým knoflíkem a opět nalaďte na frekvenci 15.3.Je tu naše známá Emma Harry a tentokrát už ji slyšíte velmi dobře.Do studia se jí dovolá Ben a jeho monolog je zmatený,takže Emma mi položí sluchátko.Rádio po vyslechnutí dlouhé sekvence vypněte a jděte opět k nočnímu stolku.Umístěte mobilní telefon do nabíječky a běžte se ven projít.Slyšeli jste jakoby venku přijelo nějaké auto.Vidíte ,že tu ale žádné auto není,takže se vraťte do pokoje a tentokrát už si vezměte nabitý mobilní telefon.Zkuste se s ním dovolat,ale zjistíte že chybí signál.Podívejte se zblízka na mapu na stěně.Vidíte jak vypadá okolí a co kde je .Všimněte si ,že za kavárnou vzadu je telekomunikační bod.Tady už jsme vše prohledali,takže vyjděte ven z pokoje.
Obnovení signálu
Dejte se doprava a dozadu,tam kde vidíte houpačku.Otočte se a klikněte ,odsuňte jedno prkno v plotě a prolezte.Jděte stále kolem domu až přijdete k popelnicím.Vyletí odtud pták,pěkně jsem se leknul.Jděte dál až na konec a klikněte na tmavé,špinavé okno.Vidíte Bena,hlavu v dlaních a je evidentně mimo.Stále něco drmolí.
Vraťte se k popelnicím a podívejte se vlevo dole na plechovou cedulku.Pak se otočte a podívejte se také na odpadkový koš.Nahoře je popelník s nedopalky a v otvoru jsou noviny.Přečtěte si je.Když se podíváte před sebe tak vidíte branku se zámkem.To je telekomunikační bod,který potřebujeme.Běžte k ní a vidíte ,že dole chybí pletivo,takže tam klikněte a projdete dovnitř.Otevřete skřínku a klikněte text vlevo.Dozvíte se ,že tato telekomunikační skřínka pracuje a funguje na frekvenci 830 až 865 MHz.Klikněte opět na text a otevře se vám kryt a naskočí vám momentální stav,respektive na jaké frekvenci teď zařízení funguje.Je to 717 Mhz.Cílem je tedy dostat frekvenci do požadovaných 830 až 865 Mhz.Nyní si očíslujte tlačítka od 1 do 10.Tlačítko vlevo nahoře bude 1,pod ním 2 a tak dál.Nyní na každé tlačítko klikněte a zjistíte si na jaké frekvenci pracuje.Takže zjistíte,že tlačítka vlevo mají plusovou,vyšší frekvenci a tlačítka vpravo mínusovou frekvenci.Ted už myslím pro vás nebude těžké vypočítat jaká tlačítka zmáčknout,abyste se vešli do požadované frekvence.Pro jistotu vám zde vypíši frekvence pro jednotlivá tlačítka
1-917 +200MHz 6-667 -50MHz
2-722 +5 MHz 7-317 -400MHz
3-767 +50 MHz 8-517 -200MHz
4-1017 +300 MHz 9-267 -450MHZ
5-7717 +7000MHz 10-712 -5 MHz
Řešení se nabízí více,ale já jsem volil to nejjednodušší.Kliknul jsem na tlačítka 1,6 a 10.Potom klikněte na červené tlačítko vpravo dole.Vidíte,že naskočila frekvence.Zavřete skřínku a vyzkoušejte si jestli je telekomunikační frekvence opravdu funkční.Vezměte mobil a vytočte třeba číslo na Edvarda Brisse,místního prodejce klobásek a paštik.Jeho číslo je 0503 444222.Dovoláte se sice jen na záznamník,ale signál už máme.
Kavárna
Nyní se vraťte zpět do prodejny a běžte do kavárny k pokladně.Zednickou lžící vypáčíte kasu a vezměte MINCE.Nechápu ,když už vypáčí kasu tak proč si nevezme i bankovky.Nyní běžte dozadu ke stolu vpravo.Na stole je menu,to odsunete a pod ním je slánka.Jakmile jí vezmete tak si v inventáři klikněte na kalíšky a uvidíte vizi,které však nyní nejste schopni porozumět.Až vize skončí tak klikněte na KALÍŠEK PLNÝ SOLI a ten se vám uloží do horní lišty inventáře.Vyjděte ven z kavárny a zabouchejte na dveře kde je Ben.Řekne vám něco o tom co se stalo lidem v autě,které je venku a co Konrádovi v jeho džípu.
Záhadné stavení
Vyjděte ven a jděte doleva k houpačce.Nyní,ale běžte rovně po silnici,z inventáře si vezměte lucernu a udělejte dva kroky vpřed a vlevo vidíte telefonní budku.Když přijdete blíž tak zjistíte,že někdo sluchátko poškodil.Vyjděte z budky a jděte kousek za ní dozadu.Najdete zde houby.Vraťte se zpět na cestu a postupujte kupředu.Za chvilku přijdete k místu,kde vpravo vidíte strašáka a za plotem je odstavená červená bytelná motorka.Vraťte se zpět na cestu a pokračujte po silnici až k hořícímu džípu.Podívejte se na poznávací značku-4X 68578.Pak klikněte na zem před džíp a prohledněte si novinový ústřižek,album fotek s menhiry,reklamní banner na rádio,spálený dopis a do inventáře vám přibude PDA.Z hromady vedle vyndejte identifikační kartu a pak klikněte v inventáři na PDA.Zjistíte,mimo jiné,že KOD KE DVEŘÍM č.3 v motelu je 131.Klikněte na džíp a pak na rádio.Pusťte ho a nalaďte frekvenci 15.3.Poslouchejte a konečně se dozvíte celé telefonní číslo na Emmu.Je to 5852131.Bohužel když jí budete chtít hned zavolat,tak zjistíte že nemáte signál.To je teda pech.Nyní se kousek vraťte a vlevo vede malá cestička do lesa.Dojdete až k lesní boudě,která je v hrozném stavu,ale kupodivu dveře jsou bytelné a normální cestou se dovnitř nedostanete.Běžte tedy doleva dozadu a v rohu je dřevěná bedýnka.Vezměte si jí,otočte se a umístěte jí na kanystr před vámi.Vlezte dovnitř,vidíte hrozný nepořádek.Jděte až ke stolu dopředu,ale propadne se s vámi podlaha a jste o patro níž.V inventáři si klikněte na lucernu a pak si posviťte vpravo.Vidíte žebřík,takže vylezte opět nahoru a podívejte se na stůl.Vzadu v pánvi je foťák a když na něj dvakrát kliknete tak pak ještě klikněte na puntík vlevo nahoře,objeví se vám v okénku fotografie a uprostřed si můžete takhle převinout a prohlédnout celý film.Nyní od stolu trochu odstupte a otočte se ke dvěma okénkům vlevo.Na prvním si vezměte ŽALUD a na druhém si přečtěte záznamy v knize,autor mimo jiné zmiňuje cosi o žaludech,takže jeden už máme.Podívejte se do dalekohledu a mrkněte i na stopky a chronometr.Slezte zpět po žebříku dolů a klikněte na kanystr ,který je trochu vpravo v koutě.Pod ním najdete HADICI.Vezmete si jí a nyní postupte směrem kupředu k harampádí.Když na to místo kliknete tak tam objevíte TRYSKU.Opět si jí vezměte.Otočte se a jděte k bombě ,která je u dveří.V inventáři klikněte na trysku a na hadici a obojí se automaticky nasadí na bombu.Poté pusťte plyn z bomby.Jděte do inventáře,klikněte na sirky,vyndejte zápalku a škrtněte s ní o škrtátko na sirkách.Zápalka začne hořet a vy jí dejte na konec trysky.Vidíte,že tryska zámek přehoří a ten spadne na zem.Jděte ven a vraťte se zpátky k motelu.
Benovo záhadné zmizení
Před motelem zkuste zavolat Emmy,signál tu naštěstí je,takže vytočte 5852131 a uvidíte na mobilu jakýsi videopříběh toho co se stalo.V podstatně nejde o rozhovor,jen o jakoby nahrané video určité události.Vejděte opět do dveří prodejny a stanete se posluchači hrůzostrašné scény,kdy Ben je něčím či někým napaden.Pomoci mu však nemůžete,protože dveře jsou zavřeny.Co teď?Vyjděte ven a obejděte celý dům a běžte dozadu k místu ,kde jste se oknem dívali na Bena.Proboha co se tu stalo?Nějaká neznámá síla doslova probourala zeď a zmizel i Ben.Co se tady stalo?Vejděte dovnitř a prohledejte místnost.Nejdříve se podívejte na monitor vlevo.Klikněte na přístroj vpravo dole a uvidíte záznam toho jak přijede automobil a vystoupí dva lidé a jdou směrem k motelu.Klikněte na přístroj vpravo,druhý odspoda a vidíte muže,který vychází z kavárny.Klikněte na přístroj třetí odzdola a vidíte záběr na dveře prodejny zvenku.No a horní přístroj nám zachytil muže jak vychází z kuchyně do kavárny.Podívejte se na obrazy a plakát na zdi a postupte do místnosti.Otočte se vpravo,na křesle je ragbyový míč a když kliknete vpravo na horní šuplík, tak vám vyjede papír ,kde je kód od místnosti č.1 v motelu.KOD je 772.Postupte až ke stolu,podívejte se na nástěnku a plakát na zdi a pak klikněte na stůl.Otevřete zásuvku vpravo a vezměte si prázdné KANCELÁŘSKÉ PAPÍRY.Otevřete zásuvku vlevo a zde vezměte BATERIE.Klikněte na brožurku vlevo a vidíte zde recepty na ovocné šťávy.V tuto chvíli to pro nás není důležité.Podívejte se i na stírací los ,kalkulačku a telefon.Můžete si poslechnout i vzkaz na záznamníku ,ale nic podstatného se nedozvíte.Už zde nic není co by nás zajímalo,takže se otočte doprava a vyjděte dveřmi ven.Jděte dvakrát kupředu a pak zahněte vpravo a podívejte se doprava dolů do bedny.Je tu HALOGEN,který si vezměte.Nyní se vraťte zpátky do uličky a otočte se čelem ke dveřím,kterými jste sem přišli.Vidíte vlevo jakýsi miniautomat.Běžte k němu,vezměte si z inventáře minci a pak klikněte na páku vpravo.Napodruhé byste měli vyhrát STŘÍBRNÉ MINCE,které si dejte do inventáře.Nyní jděte zase tam ,kde jste našli halogen ,ale teď se otočte na druhou stranu od halogenu a vzadu vidíte polorozpadlý žebřík.Běžte k němu,uchopte ho a otočte se s ním doleva a klikem ho postavte a opřete o plechovou střechu.Vylezte nahoru,jděte doleva k dalšímu krátkému žebříku a otevřete vikýřové okno a vejděte dovnitř.
Garáž
Vejděte do kanceláře,podívejte se na kalendář s kočkou a pak i na plakáty na zdi.Jestli chcete podívejte se i kulatým okénkem nad stolem ven,ale nic neuvidíte jen budete cítit zlověstné ticho.Klikněte na stůl,podívejte se na šachy,hrnek a hlavně na olejničku.Klikněte na olejničku,otevřete si inventář a vezměte si kalíšek a pak klikněte opět na olejničku.Uvidíte jak se z olejničky do kalíšku nalije olej a taky uvidíte další vizi.V inventáři nyní máte KALÍŠEK OLEJE v horní liště inventáře.Nyní sejděte dolů do garáže po žebříku.Můžete se podívat na výkresy a plány na zdech,ale nic podstatného zde nenajdete.Jděte tedy ke dveřím,napravo od auta a nejdříve odsuňte horní západku a pak otevřete dveře a vyjděte ven.Projděte Benovou kanceláří a vyjděte dveřmi vpravo a pak jděte k motelu k pokoji č.3
Motelový pokoj č.3
Vyťukejte kód 131 a vejděte.Hned u dveří si z obou stran prohlédněte kresby na zdi a pak si přečtěte papír,který je pod záchodovým prkénkem.Poté si prohledněte papíry před sprchou a ve sprše.Postupte do pokoje a prohledněte si papíry na posteli,pod polštářem a dole vedle postele.Ze všech těch rozházených papírů se dozvídáte ,že vzácný artefakt byl rozbitý na mnoho kusů a je roztroušený po celé oblasti.Jeden z kusů je však poblíž, a najít vám ho pomůže Morseho GPS,které však zatím nemáte.Nyní běžte ke kufříku na stole.Vidíte ,že má číselný kód,ale my nevíme jaký.Přesuňte se opět k posteli a klikněte dolů ,kde jsou boty.Vedle bot je v míse roztrhaný jakýsi vzkaz.Dejte ho dohromady a vidíte,že kód na kufříku má spojitost s poznávací značkou na džípu.Vidíte,že na kufříku je šest čísel ,ale na poznávací značce vlastně jen pět.Co s tím?Jednoduše vynásobte 4x68578 a budete mít šestičíslí ,které potřebujete.Pro ty co jsou slabší v matematice je to 274312.Kufřík se otevře a vy si prostudujte veškeré materiály v aktovce,zvláště vědeckou zprávu.Konečně získáváte určité indície:Každý ze sedmi kamenů vyžaduje určitou konkrétní věc.Jsou to voda-kámen č.7, olej-kámen č.1, ryba-kámen č.3, sůl-kámen č.6, šťáva-kámen č.2, ječmen-kámen č.5 a houbový odvar-kámen č.4.Takže v tuto chvíli máme jen olej a sůl.Klikněte ještě na zásuvku vpravo u stolu a poslechněte si diktafon,kde Morse mluví o artefaktech.V tuto chvíli už jsme našli co jsme potřebovali ,takže vyjděte ven a běžte ke dveřím č.1
Motelový pokoj č.1 a nalezení prvního artefaktu
Použijte kombinaci 772 a vstupte dovnitř.Jděte do zadní části pokoje a otočte se čelem ke dveřím. Vlevo vidíte ve žlutém držáku GPS . Vezměte si ho a pokud chcete můžete se po pokoji rozhlédnout ,ale v podstatě tu není nic důležitého.Nyní si vezměte GPS z inventáře a vidíte,že se vám usadí do levého dolního rohu.Na displeji můžete sledovat signál,takže vyjděte ven z pokoje a dle záznamů v kufru Morseho by se zde poblíž měl nacházet první kus artefaktu.Jděte tedy směrem k nastartovanému autu a před ním vidíte na sloupu hasicí přístroj.Podívejte se na GPS a vidíte ,že tady to je!Klikněte na hasicí přístroj a pod ním je schovaný PRVNÍ KUS ARTEFAKTU.Vezměte si ho.GPS nyní můžete deaktivovat.Nyní jděte k prodejnímu automatu naproti.Když k němu přijdete tak vidíte,že je to automat na džus.Má tyto dostupné vůně:jablko,hruška,angrešt a ostružina.Podle Morseho poznámek potřebujete dvakrát ostružinu, jeden angrešt a jednu hrušku.Použijte mince z automatu a kupte potřebné DŽUSY.Nyní se otočte a jděte přímo k nastartovanému autu.Vpravo vidíte jakousi hromadu čehosi.Klikněte na ní a pak klikněte na šampon na vlasy.Jděte do inventáře a klikněte na kalíšek a potom na šampon.Opět uvidíte vizi a pak seberte KALÍŠEK ŠAMPONU , ten se vám uloží do horní části inventáře.
Přívěs v bažinách
Nyní se vydejte opět po cestě,směrem kde jste našli džíp,ale tentokrát jděte tam co stojí vpravo bytelná červená motorka.Klikněte na hromadu čehosi před motorkou vpravo a vidíte štítek se jménem Vincey.Pokud si pamatujete tak moderátorka rádia Emmy měla pejska jménem Vincey.Chudinka malej,kterej hajzl mu to udělal?Nyní klikněte směrem kupředu,jakoby do roští a jděte pořád kupředu.Ocitnete se lávkách nad bažinou,která vypadá opravdu děsivě.Zahněte hned na první křižovatce doprava a jděte až na konec k přívěsu.Proboha kdo tady může bydlet?Vejděte dovnitř a vidíte,že je to vlastně studio.Tak tedy odtud vysílá to proslulé rádio,které vždy naladíme.Jenže Emma,majitelka a moderátorka v jednom doma není.Otočte se doprava a podívejte se na postel.Vidíte zde ležet rozebraný detektor na zjišťování kovových předmětů.Naším úkolem je detektor opět složit do funkční podoby.Je zde pět předmětů.Nejprve vezměte spojovací věcičku ( nejmenší věc na posteli) a spojte ji s koncem dlouhé roury vlevo, kde to zaklapne na místo. Teď vezměte další spojovací věcičku (vypadá jako činka) a připojte jí na pravý konec roury.Pak vezměte krabičku vlevo a připojte také vpravo za činku.Pak položte dlouhý kroucený kabel na rouru vlevo dopředu a kabel se připojí k rouře.Nakonec,vezměte kulatý objekt na polštáři a připojte ho vlevo na konec.Když to zaklapne tak máte složený DETEKTOR KOVŮ.Klikněte na něj a z inventáře do něj vložte dvě baterie a pak se vám uloží do horního inventáře.V inventáři na něj klikněte a vidíte,že je funkční.Přesuňte se k počítači a zadejte heslo wincey.Musíte vše napsat malými písmeny,jinak se do počítače nedostanete.Zjistíte velmi zajímavé a různé odkazy,které se vám budou později hodit a taky pár www stránek.Co je však nejdůležitější je to ,že Emma vlastní třetí artefakt.Otočte se od počítače doprava a vidíte sloupec devíti magnetofonů s kazetami.Když je spustíte tak na každé je něco jiného.Svou pozornost obraťte na květináče s houbama,které jsou vedle vpravo.Seberte dole z květináčů dvě houby a prostudujte si je v atlasu hub,který máte nahoře v inventáři.Ty dvě houby jsou lysohlávka a mochomůrka zelená.V přívěsu už nic zajímavého není ,takže se vraťte na lávku a jděte na křižovatce doprava a stále rovně.Přijdete ke zřícenině.
Zřícenina a nález druhého artefaktu
Napravo vidíte velký kříž.Jděte po lávce až ke kříži a od něj jděte kupředu do vnitřku zříceniny.Nelekněte se ,že v kamenné zdi uvidíte hlavu.Vezměte z inventáře detektor kovů a najděte aktivní místo na zemi,měli byste najít tři kameny.Když na jeden z nich kliknete tak ho dáte jakoby stranou.Použijte zednickou lžíci na aktivní místo a vida máte DRUHÝ ARTEFAKT.Přečtěte si i dopis ,který je k němu přiložen.Nyní se vraťte ke kříži a obejděte ho.Vzadu vidíte aktivní místo,použijte na něj zednickou lžíci a získáte podivný předmět,který má funkci KLIKY.Přečtěte si i knihu a podívejte se na obrázek.
Lesní průzkum
Jděte zpět k motelu.Hned jak budete za motelem tak zhruba když třikrát kliknete/asi tam kde jsou červené odrazky/tak se otočte doprava,klikněte na aktivní místo a seberte ČERVENÉ BOBULE.Postupujte kupředu a najednou vám zazvoní mobil.Zvedněte hovor a na drátě budete mít vystrašenou Emmu.Poslechněte si jí a pak pokračujte až k značce/viz obrázek/Obrazekzúžená vozovka.Hned za ní se otočte doleva a klikněte jednou kupředu.Vidíte před sebou kamenný otvor .Jděte o krok kupředu a otočte se doleva.Stojíte před velkým kamenem na kterém je napsán jakýsi text,ale vy ho nevidíte,protože je tma.Použijte tedy z inventáře lucernu,ale stejně to nemůžete přečíst.Vezměte tedy z inventáře prázdný list papíru a pak na něj použijte modrou tužku.Máte před sebou ANNEKŮV NÁPIS na kameni.Uloží se vám do inventáře nahoru.Otočte se doleva a jděte dovnitř kamenným vchodem,předtím ale musíte z inventáře použít lucernu.Uvnitř se otočte doleva a otevřete krabičku od másla.Najdete zde deník ve kterém se píše o obřadu a o svatém Annekovi.Postupte kupředu a před sebou vidíte 5 svíček.Ty v tuto chvíli nechte být a otočte se doprava a jděte k otvoru na zdi.Vložte do něj z inventáře divnou kliku a pak se otočte doprava a vidíte ,že ve štěrbině něco je.Klikněte na ní a vyndáte malou truhličku.Prostudujte celý obsah truhličky.Vidíte,že je zde jakási hudební báseň a různé knoflíky. Nyní se vraťte k jakémusi oltáři ze svíček.Klikněte na svíčky a pak v inventáři na zápalky.Vezměte zápalku a škrtněte o škrtátko a rychle zapalte modrou svíčku vlevo.To samé udělejte i s hnědou svíčkou přímo před vámi.Spustí se překrásná ,téměř nebeská hudba.Vezměte kalíšek z inventáře a naberte vodu z fontánky před vámi.Opět je tu vize.Tímto máte v inventáři,v horní liště KALÍŠEK VODY.Jděte nyní až na úplný začátek,tam kde máte auto a seberte houbu vedle auta.Opět se otočte a běžte po cestě kupředu až přijdete ke schodům vlevo.Vyjděte po nich nahoru a pak použijte z inventáře lucernu a klikněte dvakrát kupředu ,otočte se doprava a pak klikněte na červené houby.Vezměte houbu,kterou budete potřebovat a která má něžný název LESNÍ SPÁNEK.Až houbu seberete tak běžte třikrát kupředu,zahněte doleva a opět třikrát kupředu.Před sebou vidíte vlevo čtyři velké kameny.Jděte k prvnímu kamenu,klikněte na něj a z inventáře použijte prázdný papír na kámen.Pak klikněte v inventáři na modrou tužku a uvidíte jak se vám na papír namaluje určitá kontura něčeho.Na papír klikněte a ten se vám uloží do horní části inventáře.Přejděte ke druhému kameni,opět na něj klikněte a pak klikněte na papír s konturou v horním inventáři.Zopakujte stejný proces jako na prvním kameni a kontura bude opět zřetelnější.To samé udělejte na zbývajících dvou kamenech a do inventáře vám přibude OLTÁŘOVÝ KAMENNÝ NÁPIS.
Morseho stan
Pokračujte dál v cestě kupředu až přijdete ke stanu,který je základnou Conrada Morseho.Vejděte do stanu a vedle převráceného květináče si přečtěte noviny.Zahněte vlevo a jděte k sítu na prosypávání zeminy.V inventáři klikněte na detektor kovů a pak najděte aktivní místo vlevo na hromadě zeminy.Z inventáře vezměte zednickou lžíci ,vyhrabete láhev whisky.Klikněte v inventáři na kalíšek a pak na láhev ,uvidíte opět vizi a pak si dejte do inventáře KALÍŠEK WHISKY.To je zde všechno,takže se otočte a běžte zpět ke čtyřem kamenům a od nich jděte třikrát vpřed,zahněte doleva a opět třikrát vpřed.Jste opět u motelu.
Kuchyně
Běžte znovu do kuchyně,udělejte dva kroky vpřed a otočte se doprava.Vedle se sebe vidíte aktivní místo ,kde je nůž a dřevěné prkýnko.Otevřete si inventář a klikněte na koš.Vše co v něm máte by se vám mělo na prkénku rozložit a zobrazit.Nyní potřebujeme připravit houbový vývar.Potřebovat budeme červené bobule,lesní spánek-je to houba s bílou nožkou a červeným kloboukem a žalud.Všechny tyto náležitosti přemístěte do kalíšku nahoře napravo vedle prkýnka.Poté vezměte šťouchadlo vedle a tím to rozmixujete.Poté klikněte v inventáři na kalíšek a opět uvidíte další vizi.Poté na kalíšek klikněte a budete mít v horní části inventáře HOUBOVÝ VÝVAR.
Nyní jděte ke dveřím ,otočte se doleva a jděte do uličky k mixeru vpravo.Ted musíte namixovat směs z džusů,které jste si koupili v automatu venku.Do mixeru tedy dejte obsah dvou plechovek ostružin,jedné plechovky angreštu a jedné hrušky.Nejprve sundejte horní kryt mixeru a pak vždy v inventáři dole klikněte na požadovanou plechovku.Pokud byste nevěděli ani teď ,tak tedy na první plechovku vlevo klikněte 1x,na druhou taky 1x a na poslední 2x.Poté z inventáře vezměte kalíšek a opět uvidíte další vizi.Pak si kalíšek vezměte a ten se vám uloží v horní části inventáře.Nyní tedy máte KALÍŠEK DŽUSOVÉ SMĚSI a taky všech sedm ingrediencí ,které potřebujete.
Mystické místo
Jděte opět tam ,kde je stan Conrada Morseho a jděte směrem kupředu.Přijdete k místu,kde je sedm velkých kamenů.Je to místo ,které se jmenuje Stone Circle-kamenný kruh tak jak to máte na ceduli.Jména kamenů zleva doprava je-Baligo,Melkah,Dolment,Hammer stone,Henrik,Gavrok a Cailleach.Nyní postupte kupředu a otočte se hned na první kámen zleva.Nyní budeme ve směru hodinových ručiček umisťovat ingredience,které máme v horním inventáři.Jenže jak a čím začít?Když si vzpomenete tak v počítači Emmy byli seřazeny za sebou v pořadí,které bylo-kalíšek šamponu,oleje,houbového vývaru,whisky,vody,džusové směsi a soli.Začneme tedy tím ,že jako první umístíme KALÍŠEK ŠAMPONU(Fish Offering).Spustí se vize a po ní běžte k dalšímu kameni vedle a vždy se na něj ještě otočte doleva.Mohlo by vás zmást to,že vlastně už před kamenem stojíte,ale to je vždycky ten další.Na druhý kámen umístěte KALÍŠEK OLEJE(Oil Offering),na třetí HOUBOVÝ VÝVAR(Mushroom Offering),na čtvrtý KALÍŠEK WHISKY(Barley Offering),na pátý KALÍŠEK VODY(Water Offering),na šestý KALÍŠEK DŽUSOVÉ SMĚSI(Juice Offering)a na poslední sedmý umístěte KALÍŠEK SOLI(Salt Offering).Odcházejte cestou,kterou jste sem přišli,ale najednou vám začne zvonit mobil.Zvedněte to a slyšíte a vidíte,že vám volá Emma.Je ochotna vzdát se třetího a posledního kousku artefaktu,který vlastní a který jste hledali.Jděte tedy po cestě směrem ke stanu a vidíte,že hodná Emma vám zde na cestě zanechala poslední TŘETÍ ARTEFAKT i s dopisem.Nyní tedy musíme artefakt složit.Postupte dvakrát kupředu,otočte se doprava a pak jděte stále rovně a jděte až k místu,kde už nemůžete jít dál.Podívejte se ještě předtím ,než ke kamenům půjdete doprava a najdete tam další houbu,ale v tuto chvíli to není důležité.Když vejdete ke kamenům tak si všimněte rozházených papírů po zemi.Některé si i můžete přečíst.Nyní jděte ke kamenu,který má zvláštní kulatý otvor a je položený naplacato.Klikněte na něj a z inventáře do něj vložte všechny tři kousky artefaktu.Všimněte si i dvou velkých kamenů vlevo i vpravo.Jděte k tomu vlevo,klikněte na něj a vidíte,že nahoře má díru.Vložte do ní HALOGEN z inventáře a běžte ke kameni vpravo.Klikněte na něj a dotkněte se ruky,která je na kameni.Uvidíte scénu,kdy se artefakt zacelí a je opět spojený.Vezměte si KOMPLETNÍ ARTEFAKT.Nyní se vraťte zpět k sedmi kamenům a jděte k místu ,kde vidíte vykopanou jámu a lopatu.Klikněte na místo,použijte detektor kovů a pak zednickou lžíci.Propadnete se dolů do jeskyně.Jděte do středu kruhu,klikněte na aktivní místo a vložte KOMPLETNÍ ARTEFAKT z inventáře.Uvidíte závěrečnou scénu,nostalgicky posloucháte co říká Emma prostřednictvím rádia a ujíždíte pryč z tohoto tajemného místa.A to je konec.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Barrow Hill

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Titulky

(Lillianna, 24. 12. 2007 23:16)

Nejdou v této hře aspoň nastavit anglické titulky?

takze

(Marketa, 19. 5. 2007 20:15)

Podle zahranicnich zdroju je to tzv. Sentry Stone a objevuje se nahodne. Pokud se to stane, nedotykat se, ani nezustavat pobliz. Bic a pryc.

chodici kameny

(Marketa, 19. 5. 2007 19:59)

A ted me smiruje oknem, jezis, se fakt bojim

chodici kameny

(Marketa, 19. 5. 2007 17:52)

Br, pry ze ptak je to nejhorsi, co vas potka!

Ja se takhle prodiram lesem za houpackou, nejdriv bez lampy, pak s lampou. Nacez dojdu na cestu osvetlenou zarovkami. Ty zarovky se najdnou hruzne setmi a když se objevi trochu svetla, tak koukam, ze mi jeden z tech sutru prisel naproti. A kdyz jsem se ho dotkla... uáááááááááááááááááááááá!