Jdi na obsah Jdi na menu
 

Ankh 2 Hertz des Osiris(Heart of Osiris)

18. 6. 2015

TOPlist

ANKH 2 Hertz des Osiris (Srdce Osirise)
2.3.2007 Autor návodu-Midnight Knight
 Upozornění-V návodu se dozvíte,kde získat nějaké předměty nebo informace,potřebné k dalším akcím,také jak je v průběhu hry použít,ale pokud se něco získá pomocí dialogů s ostatními postavami,vzhledem k mé prakticky nulové znalosti němčiny už nepopisuji,jak vést dialog,abyste potřebnou věc získali.Ono těch možností v dialogové nabídce není tolik,abyste to nezvládli sami.
Dobrá rada nad zlato-Na každý předmět v inventáři zkuste akci "Použít",někdy tím daný předmět otevřete a získáte věci,které byly uvnitř.Podobný chyták je při interakci s okolními předměty-hra nezná příkaz "Otevřít",takže doporučuji prozkoumat každý předmět,u kterého je jen ikona "oko",občas okem věc otevřete a seberete,co bylo uvnitř.
Hra začíná poněkud netradičně-kdesi u konce.Dva zabijáci(aehm..kdo hrál Ankh 1,ví,co tím citoslovcem myslím) přinesou v animované sekvenci Osirisovi Ankh,který ukradli Assilovi a Osiris začíná připravovat ďábelský plán,jak za pomoci oživeného padoucha Dinara-tragicky zesnulého v prvním dílu-ovládne Egypt...blah,blah...,jak vidno,ani božské bytosti se nedokáží vyhnout tak obehranému klišé.Naštěstí dřív,než stačí pronést celý svůj patetický proslov,vběhne na scénu Assil s taseným mečem(pardon,s taseným vymetákem komínů) a překvapené trojce spiklenců začne metodou vzpomínek vyprávět,jak je odhalil a našel.Nuže,pojďme s ním zpět do minulosti.
1.kapitola

Uplynuly asi tři týdny od Assilova minulého dobrodružství,přes den bloumá po městě,v noci si ustele na nejbližším smetišti,zarostlý,neoholený,deprese jak vyšitá.Ani se mu nedivím,Thara zmizela s rebelskými Izraelci připravovat další akci proti faraónovi a ženská.kterou by nejradši viděl,jak odjíždí kamsi na Severní pól,faraónova dcera,ho bombarduje milostnými dopisy.Inu.zachraňovat princezny se někdy nevyplácí.Assil se v noci probudí v jedné tmavé uličce a zjistí,že Ankh,který pořád nosil,je pryč.Po poněkud nelogické dedukcí(i když,jak dále vyplyne,správné),že kdyby ho prodal,měl by peníze,ergo mu ho musel někdo ukradnout,se vydá hledat zloděje.V inventáři má pouze líbesbríf od princezny,zřejmě jako memento,že na tom není až tak moc špatně,že může být ještě i hůř.Můžete se vydat doleva k paláci pokecat s hlídači,ale je to ztráta času,i kdybyste se na hlavu postavili,v noci nikoho do paláce nevpustí,ani kdyby to byl sám faraón,tak si jen v uličce přečtěte oznámení,že kdosi ztratil jednu ponožku a vydejte se doprava na náměstí.Následuje automatický rozhovor s věštcem,dozvíte se,že musíte získat Ankh zpět,na něm a na vás leží další osud celé země-jak taky jinak,jednou se proslavíte a už v tom pak lítáte napořád.Až se stařík vykecá,promluvte si s ním znovu,vhodně vedeným dialogem se dozvíte,že díky svým vizím zná i čísla Lotynky a dalším hovorem získáte jeden papír s výsledky.Od věštce jděte doprostřed náměstí k polykači ohně,zeptejte se na ukradený Ankh a dozvíte se,že dva divný chlápci šli kolem něj směrem k nedávno otevřenému baru u Divoké Mumie.Na náměstí před ambasádou sedí další stařík,pokecejte s ním,mimo jiné se dozvíte,že je to otec Thary a vy absolutně nejste její typ,protože Thara je vysazená na blonďáky,což je informace určitě velmi zajímavá,ale pro další průběh hry naprosto nepodstatná,tak nad tím nehloubejte,raději si všimněte dýmky,kterou Thařin tatík kouří.Zkuste mu ji sebrat,dědek vám ji nechce dát,no,vzhledem k možnému budoucímu příbuzenskému vztahu nebudeme proti němu používat násilí-prozatím.Odejděte doleva do lokace se stánky,promluvte si s prodavačem vína,potvrdí,že dva podezřelí chlapi šli kolem něj směrem k baru a když už jste u stánku,řekněte si o jeden koktejl-jeden nikdy neví,kdy se bude hodit.Pokračujte dál uličkou ke slepému krejčímu,promluvte si s ním,dozvíte se ,že viděl zloděje,byly o dvě ženy,jedna měřila asi dva metry a obě šly směrem k prodavači vína(nezabíjejte starocha,jen ho ignorujte) a také to,že nabízí nové služby-je teď i holič.Dobrotivý bože.Ukončete debatu,ale dříve než prchnete co nejdál od toho šílence,prozkoumejte velmi pečlivě stojan se zbožím napravo od něj-po chvíli ježdění myší sem a tam najdete ponožku.Je červená,jestli vám to pomůže v hledání,jinak hodně štěstí,a až ji najdete,seberte ji.Jděte dál uličkou dolů,až ke krámku kamarádky Fatimy.Zkuste sebrat papouška v kleci-nebo jen zazvoňte na zvonek,Fatima vyleze ven před krámek,podívat se,co potřebujete.Naběhne vám pár nabídek k dialogu,je jedno,co řeknete,Fatima pak zůstane stát a čeká,jestli si vyberete nějaké zboží-nečeká dlouho,pokud odejde,musíte ji zas přivolat zvonkem.Klikněte na papouška a dialog veďte tak,abyste jí nakonec řekli,že ho chcete půjčit,protože si s ním chcete povídat.Dostanete klec s ptákem(ano,nemýlíte se,pokud si myslíte,že papoucha nečeká nic dobrého,ale ještě vydržte,stojí to za to) a jděte dolů uličkou,u velbloudů zaregistrujte okno vedoucí do baru,seberte ze země hromádku trusu a pokračujte v cestě až k baru.Zkuste vejít dovnitř,nebo jen promluvit s vyhazovačem,nepustí vás dovnitř,protože nejste oholeni.Opusťte uličku a vydejte se ke svému domu.Před domem najdete velkou hromadu-otec vám vyhodil z domu všechny věci-a popelnici.Strčte do popelnice,ta se s rachotem odkutálí směrem k baru,jděte za ní.Najdete popelnici povalenou na zemi,a vedle ní panenku "matrjošku" Nefertiti,kterou tatík do popelnice hodil.Panenku seberte a v inventáři jí pravým myšítkem otevřete.Vydejte se zpět ke slepému holiči,protože se potřebujete zbavit strniště na bradě,dejte se s ním do řeči,má naštěstí dvě metody holení,kromě ostrého nože holí i pomocí horkého vosku,ale ten mu došel.Nejsme sebevrazi,tak nezbývá nic jiného,než někde sehnat vosk.Jděte zpět na náměstí a odejděte směrem doprava,kde má stánek madam Olga-stánek poznáte podle hejna koček kolem něj.Hmm,tak Olga nám asi nepomůže,má zavřený krámek,budeme si tedy muset nějak pomoci sami.Jděte blíž ke stánku,buď klikněte na lebku na vývěsním štítu,nebo jděte tak blízko,až se vám rozšíří nejbližší okolí krámku.Pod lebkou je hák a taky trámek,na kterém je nějaká krabička.Pověste klec s papouškem na hák,ochránci zvěře ať zavřou oči a vy ostatní se kochejte pohledem,jak se kočky vrhnou na klec.Výsledkem je kompletní devastace jak ptáka,tak celého krámku.Seberte klec s tím,co v ní zbylo a ze země vezměte krabičku,kvůli které jste celou akci podnikli.Otevřete ji,najdete vosk a pečetní razítko.Jděte zpět na náměstí,vosk zkombinujte v inventáři s otevřenou panenkou,výsledek použijte na polykače ohně,získáte horký vosk.Chlapovi před ambasádou strčte do dýmky velbloudí trus,chlap odejde pro nový tabák a vy seberte dýmku.Odejděte z náměstí doleva,jděte k holiči,dejte mu horký vosk a po poněkud bolestivé proceduře budete zbaveni vousů.Jděte dolů uličkou až k baru,vyhazovač sice bude chvilku prudit,ale nakonec vás dovnitř pustí.Rozhlédněte se po baru-otrokář,komik,chlápek jménem Badawi a vzadu v druhé místnosti chlápci s velbloudy.Všichni hosté v baru mají nad sebou smajlíky,za chvíli zjistíte proč.Promluvte s Fatimou za pultem,nechce vám nic říct,dokud nevrátíte papouška,tak jí ho teda dejte,i když tím se možnost komunikace limitně přiblíží absolutnímu bodu mrazu.Nezbývá nic jiného než uspokojit hosty tak,aby většina z nich měla zelené usměvavé smajliky(Nebudu sebe ani vás zdržovat dialogy,proč a co která osob chce)-podle toho,co provedete,někdo bude spokojený,někdo ne,průběžně se to mění,podstata je,aby 3/4 osazenstva byly spokojeny.Z pultu seberte kalíšek s datlema a jděte si promluvit s Badawi,dostanete propustku do Luxoru.V inventáři namočte razítko v datlích,orazítkujte propustku a dejte ji smutnému klaunovi.U zdi,kde sedí klaun,seberte kleště a vymeták komínů.Jděte před bar,u velbloudů rozbijte kleštěmi okno do baru,vraťte se do baru a seberte střep.Otrokáři dejte sázecí lístek(od věštce),jděte do zadní místnosti,jednomu z velbloudářů dejte fajfku,dostanete minci spropitného.Střepem se povrtejte v nehrajícím music boxu,pak do něj hoďte minci a klikněte na mjůzikbox,aby začal hrát.Jděte ven,ke krámku Fatimy,zazvoňte,jakmile získáte kontrolu,utíkejte rychle do baru a dejte koktejl Badawi,dřív,než se do baru vrátí Fatima(když nestihnete,můžete opakovat pořád)Teď by měl jen u klauna zůstal smutný smajlík,všechny asi uspokojit nejde,nevadí,jděte za Fatimou,ta se zeptá osazenstva baru,kdo z nich má rád Assila,ozve se každý(kromě klauna),Fatima je spokojená,řekne vám,ať jdete na hřbitov a dá vám sklenici,kterou v baru zloději nechali.Vyjděte z baru,hmm,na hřbitově bude v noci tma jak v pr..pradávném Egyptě,tak potřebujete světlo.Velký lampion napravo od velblouda rozbijte kleštěmi,jsou v něm světlušky,naberte je do sklenice,v inventáři použijte provizorní svítilnu a máte lampu.Vydejte se uličkou nahoru kolem slepce,projděte na náměstí,kde je polykač ohně a tady se dejte vzadu doleva do tmavé uličky.Vlezte do dveří vpravo a tím se ocitnete na hřbitově.Seberete Ankh,na obrazovce naskočí závěrečné titulky a...a zloději se rozhodnou,že to zdaleka ještě konec není,Ankh vám seberou a shodí vás do vykopaného hrobu.Paráda.

2.Kapitola

Hrajete pro změnu za Tharu.Spolu s Izraelity proniknete do paláce,abyste opět provedli faraónovi nějakou provokaci.Cestou narazíte na oživlého Dinára,ten jim poradí,aby v paláci sebrali faraónův Pohár.Vylezete po zdi na balkón,ale tím akce prozatím končí,na balkóně stoji faraónova dcera a pod balkonem je stráž,takže teď Thara musí něco vymyslet,jak se jich zbavit,aby mohli pokračovat dál do paláce.Vedle místa,kde stojí Shalom,seberte kousek za ním květináč.Použijte ho v inventáři,budete mít prázdnou nádobu a nějaký seschlý klacek.Prozkoumejte velký strom u zdi paláce a pak z něj,zhruba v polovině stromu,seberte velký plod.Jděte dopředu k prasklině v zídce,použijte na prasklinu velký plod,od země vyroste nějaký podivný liánovník.Promluvte si s Izraelity,aby rostlinu dobře drželi a sešplhejte po ní dolů.Vydejte se doprava ke stromu s ovocem(odehraje se krátká sekvence,v které princezna vzdychá po svém Assilovi,Thara to dole pod ní poslouchá a tiše zuří).Seberte se stromu ovoce a jděte dál,až ke strážím.U pochodně zapalte klacík z inventáře,všimněte si netopýra(můžete na něj kliknout,aby odletěl,ale nemusíte)Použijte hořící klacík na pokálenou zeď pod netopýrem,netopýr odletí, princezna nahoře nesnese ten smrad a odebere se do svých komnat.Jedna osoba mimo hru,zbývá hlídač.(Jsou zde hlídači dva,ale my se potřebujeme zbavit jen jednoho,který hlídá vchod dál do paláce)Vraťte se k liánovité rostlině,nemůžete ale vylézt,protože Izraelité spolu kecají a neslyší vás.Seberte z inventáře plod,hoďte ho po Izraelitech,ty se rychle proberou,když dostanou po hlavě a můžete vyšplhat nahoru.Vydejte se směrem ,kde předtím stála princezna(dostanete od Izraelitů banán jako provizorní zbraň)a seberte ze země leštidlo.Jděte směrem dozadu,před chodem do její ložnice je šampaňské,jedno si vezměte.Prozkoumejte levé okno,netopýra sedícího nad oknem a větrací mřížku v okně.Můžete buď střelit šampaňským na sochu na balkoně-upadne ji hlava-a pak dlouze a bezvýsledně pátrat,co s hlavou udělat,nebo střelit zátku na mřížku pod netopýrem.Netopýr vletí do princeznina pokoje,princezna začne křičet,strážní si střihnou "kámen,nůžky,papír",jeden nechá kamaráda vyhrát a vítěz jde princeznu zbavit létajícího netvora.Bohužel vždycky ten nesprávný hlídač.Takže je zapotřebí tomu druhému domluvit.Prozkoumejte sloní hlavu a pak skrz ni promluvte na hlídače.Rozhovor veďte tak,abyste hlídače ukecali,aby příště vyhrál on,seberte další láhev šampaňského,střelte na mřížku(ne na netopýra,to nefunguje),ten "správný" hlídač odejde za princeznou,poněkud déle se tam zdrží a vy můžete po schodech dolů(druhý hlídač je otočený,nevidí vás) a odejít do další místnosti.Jste na chodbě,prozkoumejte dveře do kuchyně-zamknuté.Nevadí,jděte dál,vidíte troje závěsy,každý odhrňte,za prvníma dvěma jen zeď,ale za třetím leží spící madam Olga,v ruce drží klíče od kuchyně.Z podlahy seberte plácačku,kterou Olga obvykle odhání kočky a ze zdi seberte recept,prozkoumejte,je v něm 10 ingrediencí,které jsou zapotřebí k uvaření kuskusu.Zkuste Olze sebrat klíče,nejde to.Vyjděte ven a pokračujte doprava,ocitnete se na dlouhé chodbě k faraónovu trůnu.Vpravo mezi sloupy je páka od propadla,ale vzhledem k absenci obětí ji nebudeme používat.Zatím.Jdete nahoru k trůnu,promluvte se strážným,chtěl by jídlo,nejradši kuskus.Žádný problém,máme recept,jen klíče od kuchyně ne.V misce u trůnu je ohlodaná rybí kostra,seberte ji,z vršku trůnu seberte kovový kruh a vraťte se ke spící kuchařce.Na klíče použijte kruh,Olga ho ve spánku chytne,pustí klíče a ty jsou teď vaše.Takže neváhejte,jděte ven,na zavřené dveře použijte svazek klíčů a jste v kuchyni.Izraelité přijdou za vámi do kuchyně a vy se můžete pustit do vaření,jak pejsek s kočičkou.Vaření je poměrně snadné,téměř všechny ingredience máte kolem sebe k použití,na pořadí,jak je budete házet do hrnce nezáleží(v receptu se vám vždy správně použitá ingredience zvýrazní)a pokud do hrnce dáte něco,co tam nemá být,Thara vám to hned oznámí.V takovém případě buď zatáhněte za páku,tím hrnec vyprázdníte a můžete začít znova,nebo,pokud si uložíte hru po každé správné ingredienci,můžete nahrát znova pozici.Dokud jste nahoře na schodech,jděte se podívat doprava,na zemi leží kočka a vedle ní je nějaký výklenek.Když se do něj chcete podívat,kočka po vás vyjede,tak se stáhneme,nějak si to s tou mrchou ještě vyřídíme.Jdete dolů,nalevo od Izraelitů je fontánka s vodou,seberte talíř,který tam leží a při té příležitosti naberte vodu do prázdného květináče.Vedle fontánky jsou proutěné dveře,nejdou otevřít,tak aspoň u fontány přehoďte páku(ovládá výtah,který je za dveřmi)Kuchyně je poměrně přehledná,takže omezím,co kde,hledat na minimum.Jděte ke kamnům,do kotle nalijte vodu(ingred.3.),ze stolu seberte maso nejblíže k vám,hoďte do hrnce(ingred.4.) a přidejte leštidlo z inventáře(ingred.1.)Jděte k zadní části kamen,seberte feferonky a lžíci na míchání(ingred.8. a 9.),šup s tím do kotle.Vpravo od kamen je sud s olejem,u něj malá nádobka,seberte ji a naberte do ní olej.Hned vedle je pytel, v něm piliny(ingred 2.),seberte je a do kotle s nimi.Najděte lahvičku,v které je cosi jako ricinový olej(ingred. 7.),cibuli(ingred. 5.)a okurku(ingred 6.)-okurku musíte před vhozením do kotle nastrouhat na krájedle,sebrat nakrájená kolečka a teprve ty vhodit do kotle.Tak,jestli jsem dobře počítal,máme celkem 9 přísad do kuskusu,desátá chybí,zřejmě to bude mít něco do činění s kočkou a výklenkem u ní.Tak se na to podíváme.Nedaleko zavřených dveří je páka,když s ní zkusíte hnout,nejde to.Polijte páku olejem z nádobky a zatáhněte znova.Ze stropu sjede hák,na něm je pytel plný jahod(snad) a mravenců,seberte pytel a jděte ke kamnům.V místě,kde jste vzali feferonky,je teď druhý hák.Pověste na něj pytel s mravenci a vhoďte do něj pak rybí kostru.Mravenci rybu odtransportují kočce před čumák,kočka skočí po rybě,spadne na kamna,připálí si zadek a uteče.Cesta nahoře k výklenku je volná.Otevřete ho a seberte poslední přísadu k výrobě kuskusu.Hoďte ji dole u kamen do hrnce,z inventáře vezměte talíř,naberte do něj porci a vydejte se celou dlouhou cestu až k trůnu.Kuskus dejte strážnému,ten vám za odměnu otevře dveře dole v kuchyni-kopne do nich.No,nevadí,že jsme strávili pár hodin přípravou kuskusu kvůli blbýmu kopanci do dveří,podstatné,že teď můžeme dovnitř.Vevnitř je páka,zatáhněte za ni,výtah sjede do sklepa.Nalevo u zdi je bedna,práskněte po ní plácačkou na kočky,vypadne svazek koberců.Použijte ho v inventáři,ať se rozbalí na jednotlivé koberce plus jako prémie Pohár a jeďte výtahem nahoru.A jejda,v kuchyni se schyluje k pořádnému maléru-faraón si přišel pochutnat na kuskusu.Hoďte po faraónovi banánem,ctihodný vládce Egypta sebou sekne o zem a vy se dáte na zmatený úprk-místo z paláce ven si to zamíříte přímo k trůnu,kde na vás už čekají stráže.K jejich smůle stojí přímo na propadlišti,takže zaběhněte za sloupy a zatáhněte za správnou páku(jsou tam tří,použijte prostřední),stráže zmizí v propadlišti dějin a vy můžete zmizet tentokráte správnou cestou.Jděte zpět,kolem kuchyně,po schodech se vraťte na balkon,kde jste začínali.Thara dá každému jeden koberec,sloužící jako předchůdce padáku při seskoku z hradeb.Každý podle svého,jeden skočí,zvolá "Geronimooooooo",druhý"Za revoluci",třetí"Já nechci" a Thara,Thara ta prostě a jednoduše začne při skoku strašlivě ječet-což je podle mne jediný přirozený projev,v dané situaci.Mezi tím v paláci proběhl tichý převrat,oživlý Dinar(že je zombie,pozná každý podle žlutozelených světélkujících očí,škoda,že tehdy neměli TV,ušetřili by si trable) převezme místo faraóna..a my se půjdeme zatím podívat,co zajímavého asi dělá Assil.

3.Kapitola

Opět jako Assil,nalézáte se v hrobě,v kterém na první i druhý pohled není co podniknout.Inventář komplet prázdný,chybí i pracně nalezená ponožka(mimochodem,pokud někdo zjistí,kde se v 1. kapitole ponožka dala použít,ať se mi ozve,zkoušel jsem s ní snad všechno,ale nikdo nejevil zájem).Na třetí pohled prozkoumejte příruční tašku ležící vpravo,tím ji otevřete a získáte pero od papouška.Peříčkem polechtejte mumii na noze,mumie se probere k životu a po krátkém rozhovoru vám otevře vchod do hrobky.Vlezte dovnitř,je tady plno zajímavých věcí,třeba kukačkové hodiny nebo zřejmě nesmrtelný papoušek Fatimy.Uprostřed na sarkofágu leží karty a prázdná rozbitá láhev od rumu,obojí seberte.Vedle hodin jsou na stěně 3 lístky,seberte je a přečtěte,podle poznámek na nich slouží hrobka jako pašerácké doupě.Otevřete bednu u vchodu,seberte sošku Setha a bednu zase zavřete,tím ji dostanete do inventáře.Na místě,kde stála bedna,jsou teď vidět "botičky" pro velbloudy,seberte je.Položte bednu na stolek a pak flaškou přeřízněte provaz od papouškovy klece.Klec sletí do bedny,odrazí se a dopadne na zem.Ne moc hladké přistání,pomocí karet otevřete klec,papouch sice žije,ale to je tak asi všechno.Otevřete bednu v dolním rohu obrazovky a seberte z ní kokosový ořech.Ořech použijte na kukačkové hodiny,kukačka ořech rozpůlí a vy pak dejte otevřený ořech papouškovi coby první pomoc.Seberte papoucha,v inventáři na něj připevněte jeden z lístků,vylezte z hrobky a papouška položte na tašku.Pták odletí i se vzkazem a po nějaké době vám zezhora hodí provazový žebřík.Vylezte ven a pokecejte s chlápkem,fakt,patří to tam pašerákům,jede v tom i Fatima se svým ptákem,teda,to jsou dneska lidi.Jděte ze hřbitova na náměstí,promluvte s věštcem,řekne vám,že je nutné o všem informovat faraóna.Jo,to se snadno řekne.Zkuste zajít ke vchodu do paláce,stráž vás dovnitř nepustí.Bude nutné trochu podmáznout,ale čím?Jděte k baru,velbloudovi nasaďte botičku,vlezte do baru,můžete si popovídat s Fatimou o tom,jaká plus a minus má život pašeráka,ale protože potřebujete peníze,jděte dozadu k velbloudářům,oznamte jim,že mají špatně zaparkovaného velblouda a vyinkasujte od nich peníze za dopravní přestupek.S takto získanými penězi utíkejte k paláci,peníze dejte stráži-ale neříkejte,že je to úplatek,ani ve starověku neměli lidi rádi,když se věci nazývaly pravými jmény-a můžete do paláce.Tam už čeká falešný faraón Dinar zabrán do rozhovoru s dcerou skutečného faraóna(zde jsem ztratil poslední zrnko naděje ohledně princezny-když 2x vyššího a 2x štíhlejšího chlapa považuje za svého otce s tím,že je na něm "něco divného",mám chuť po vzoru zesnulého pana Miloše Kopeckého zvolat"Ty krááááávo nebeská"),Assil,než stačí něco říct,je přivolanými strážemi vyhozen z paláce,a my se půjdeme podívat,co dělá opravdový faraón právě teď.

4.Kapitola

Dinarovi pomocníci nechávají pořád ještě bezvědomého faraóna na poušti.Tady ho najde otrokář,který si zrovna zoufá nad tím,jak má málo otroků,takže faraón je vítaným přírůstkem do rodiny.Faraón přichází k sobě poněkud drastickým způsobem-jest mu žhavým pohrabáčem připáleno pozadí,a vy přebíráte ovládání faraóna(přiznám se,že tuhle pasáž mám nejraději,kulatý malý faraón tak krásně poskakuje,že je prostě k sežrání-i když nejsem gay)Poznámka-od této chvíle de facto končím s komentováním,proč to či ono děláte,pokud jsem do této doby měl jakýs přehled,o co jde,tak nyní jsem ho už totálně ztratil.Na zdi visí 2 plakáty,jeden s vaší podobiznou,a druhý "wanted" s podobiznou lotrase El Karawano.Oba plakáty seberte,jděte doleva,je tam nějaká zamřížovaná jímka a v její levé části je klacek-velmi špatně vidět,ale fakt tam je,tak ho seberte.Napravo je bedna,otevřete ji a seberte jednu konzervu.Jděte nahoru ke staveništi,cestou zaregistrujte zavřenou boudu s nářadím a chlapíkovi,který vypadá jak neandrtálec,dejte konzervu,dostanete za to med a kus papíru.Medem pomazejte jeden z plakátů a slepte ho s plakátem druhým,takže máte plakát,na kterém se hledá El Karawano,ale s vaší podobiznou.Dejte ho neandrtálci,pustí vás do horní části staveniště(je nádherné pozorovat,jak se neustále snaží otevřít konzervu mlácením o zem)Jděte vlevo,cestou seberte ze země kus kamene,všimněte si cedule o zákazu hudební produkce a pokračujte doleva až k umývárně.Na pravé straně seberte ručník,mýdlo spadne na zem,seberte ho taky(faraón má asi nějaké zkušenosti,protože než se pro mýdlo sehne,pečlivě prozkoumá okolí,není li někdo poblíž)V levé části umyvárny seberte hřeben,v inventáři ho zkombinujte s papírem(máte teď foukací hřeben),jděte dál doleva až ke studni a hoďte do ní mýdlo.Nevím,co tehdy do mýdla dávali,ale je to síla.Skály se pohnuly a tím odhalily kus s podivným nápisem,který zatím nemůžete prozkoumat.Vraťte se k varovnému nápisu,vylezte nahoru po žebříku a shoďte stočené lano na zemi.Vpravo stojí boss Al Capono,můžete s ním čas od času pokecat.Za ním je cesta do další lokace,vydejte se tam.Jděte směrem doprava,kam až to půjde,uvidíte hnízdo,klackem z inventáře z hnízda seberte vejce.Jděte zpátky doleva,chlápek tam sochá velký kus kamene.Promluvte si s ním,a pak lano,které sochu drží,přesekněte kamenem.Pokud jste vedli hovor správným směrem,sochaný šutr sletí z útesu a rozbije boudu dole./Pro usnadnění si nejprve kamenem přesekněte lano a pak se dejte do dialogů se sochařem.Tím budete mít jistotu,že když se doberete správného konce,tak kámen spadne dolů.Nejdříve se ho zeptejte na první a pak na druhou otázku z nabídky.Pak mu musíte říct něco jako,že tohle není podoba Faraona.Když se vás zeptá jak to víte,tak mu odpovězte že jste s ním dělali interwiew.Tím by kámen měl spadnout dolů/Vraťte se zpět až k žebříku,slezte dolů a zahrajte na foukací hřeben.Dělníci začnou tancovat,přiletí stavbyvedoucí(Assilův otec),zprdne pracující lid,pak se jde napít ze studny a mýdlová voda s ním sekne.Jděte dolů k rozbité boudě,před troskami leží kus střechy,seberte ho,pak vlezte do trosek a vezměte lopatu a nůžky.Pokračujte dál k otrokáři,od něj jděte dozadu,kde má stavbyvedoucí svůj stůl(musíte dojít k můstku a přes něj se tam vydat,když kliknete na stůl z nesprávné pozice,vydáte se směrem o otrokáři do slepé uličky),sejf na stěně otevřete nůžkami,seberte lejstro a pak shoďte na zem ze stolu nový model Ajfelovy pyramidy,ať má Assilův tatík na co vzpomínat.Zmizte od stolu,aby to nebylo na vás,až se probere,a opusťte staveniště směrem doprava.Cestu dál blokují po vodě jezdící kvádry,u vody je rozbité ovládání,použijte na něj kus střechy,kameny se zastaví a můžete pokračovat přes vodu,jděte dál až na poušť a pak kus doleva,dokud nenarazíte na keř,u kterého je balíček.Seberte balíček,keř se probere k životu,zjistíte,že je to Bůh čekající na Mojžíše,chvíli si s ním povídejte/třikrát odpovězte klikem na druhou otázku z nabídek/,až ho vytočíte natolik,že vzplane.V inventáři dejte vejce na lopatu a lopatu pak strčte nad oheň,abyste si ugrilovali vejce-Bůh vám za to slíbí hrozivou pomstu,tak ho nechte řádit a vydejte se zpátky doprava.POZOR-než se vrátíte na staveniště,podívejte se na skály,uvidíte,že je na nich nějaký nápis.Vraťte se na staveniště,dejte otrokáři lejstro ze sejfu,otrokář propustí neandrtálce,takže už nebude na staveništi otravovat.Prohlédněte si,na místě kde byl neandrtálec,kamenné bloky!Jděte po žebříku nahoru,pak až k sochaři,kterému spadla socha a dejte mu upečené vejce.Odměnou dostanete majzlík,kladivo a magnet(pro ty,kteří neznají kameníkův životopis-je z budoucnosti,proto ten magnet v Egyptě)Jděte za Al Caponem,chce majzlík,kladivo a ručník,všechno z toho máte,tak mu to dejte.Než s tím stačí něco podniknout,přijde na staveniště falešný faraón a ohlásí,že každý teď bude hledat vchod do tajné hrobky.Promluvte s Al Caponem,řekněte,že víte,kde hrobka je,a pak,že má uvázat provazy na kamenné bloky(platí pouze,pokud jste si na poušti prohlédli skálu a pak na staveništi kamenné bloky!)Al Capone lana uváže,jděte celou cestu dolů až k vodě,pohněte ovládáním,bloky se pohnou a vchod do hrobky je volný.Vlezte do hrobky,ze země seberte pazourek,v inventáři ho dejte dohromady s kamenem,který už jste měli a pak kameny použijte na louč.Louč je strašně blbě vidět,tak si pokud možno zesvětlete monitor a pak klikněte do pravé strany hned u vchodu s posvátnými chrty.Hrobka je osvětlená s vy se vydejte doprava.Než dorazíte do místnosti s rotujícími planetami,vidíte ze stropu trčící harpunu.Použijte na ni magnet a harpuna je vaše.Vstupte do místnosti,po pravé straně je zavřená skříňka.Otevřete ji a strčte dovnitř harpunu,harpuna se nabrousí.Upravenou harpunu použijte na sochu vlevo,planety se zastaví a otevřou se dveře doprava.Jděte doprava,až na zemi uvidíte zakrytou díru.Když se jí pokusíte otevřít,promluví k vám bůh Seth.Pokecejte s ním,pak dokončete rozdělanou práci-uvolněte otvor do země.Pak vylezte nahoru k podstavci u sochy,seberte obětní nádobu a špunt,který u obětní nádoby byl.Seth na vás za ten rouhačský čin pošle armádu škorpiónů,čítající jednoho škorpióna.V inventáři otevřete nádobu,je v ni Osirisovo srdce,špunt strčte do vody,respektive do bazénku k díře odkud vytéká voda na schody.Tím bazének ucpete. Nádobou přiklopte škorpióna.Jděte dál doprava,cestou uvolněte v zemi další otvor,dojděte až ke stroji,leží před ním krabice,seberte ji ,položte na nádobu se škorpiónem a seberte pak se země.Možná jste si všimli,že napravo vedle Sethovy sochy je jakás šedá díra,otvor,kterým vytahují dělníci vodu na povrch.Klikněte na otvor(mám tušení,že je to duch dělníka,kterého jste zasypali ve studni,ale jistý si nejsem),požádejte o pomoc,dostanete nějaká semínka.Pod dlažbou vidíte,že jsou provrtané chodbičky a vlevo v nich sídlí fretka.Jděte k díře vlevo,kterou jste předtím uvolnili a hoďte dovnitř semínko.Fretka se o kus pohne.Jděte doprava ke druhé díře,hoďte do ní opět semínko a až fretka doputuje až k vám,položte na díru krabici se škorpiónem.Následuje předem prohraný škorpiónův zápas,stroj se propadne do díry,kterou při tom bengálu udělali a vy máte volnou cestu ven.Vylezte z hrobky,ocitnete se na Izraelitské banánové střelnici,napřed se nervnete a pak usoudíte,že nejlepší na všechno je spánek,odeberete se-vše již automaticky- do tábora Izraelitů a usnete spánkem..ehm,faraónů.Když se prospíte,jdete se vykoupat,právě v době,kdy se Izraelité s Tharou a Assilem vrací do tábora,takže vás obrazně i doslovně najdou se spuštěnými kalhotami.Spřátelíte se-v dané situaci asi to jediné,co můžete dělat-a vedení se opět ujímá Assil.Promluvte s faraónem,dostanete od něj Osirisovo srdce,pak promluvte s Tharou,dá vám Pohár.Úkolem je ukrýt Osirisovo srdce v poháru,ale potřebujete něco,čím byste pohár vycpali.Vejděte do stanu a seberte polštář.Je moc velký,takže by potřeboval trochu upravit.Teď máte 2 možnosti.Buď vpravo od stanu seberete z kotle naběračku,vydáte se k vodě a naběračkou seberete škebli,nebo jděte k vodě,zkuste vzít škebli(což Assil odmítne,má vodofobii-zajímalo by mne,jak se asi myje) a pak jděte za Tharou,aby pro vás škebli z vody vytáhla.Doufám,že jste gentlemani a vytáhli jste si škebli naběračkou,takže jediný šovinistický prase tady budu jen já..nic nového.Škeblí rozcupujte polštář,zbytky vycpěte Pohár a dejte do něj Osirisovo srdce.Úkol splněn,můžete se vydat cestou doleva/u vody kde jste sebrali škebli/,ven z tábora.

5.Kapitola,Velké finále

Krátké shrnutí dlouhé sekvence.Přišli jste do města,sebrali vám Pohár,Pohár dostane vítěz jakés podivné soutěže a Assil vleze do stoky,aby pomohl svému družstvu vyhrát.Ve stoce rozbalte balíček,který máte v inventáři,je na něm,asi,nějaký povzbuzující vzkaz.Seberte lano,které visí na stěně a v inventáři ho spojte se soškou Setha.Ve vodě vidíte láhev,seberte ji,v inventáři otevřete,uvnitř najdete plánek katakomb.Lano s hákem hoďte na mříž vlevo,otevře se vám cesta dál do katakomb.(Pozor,pokud v této chvíli nemáte v dolním pravém rohu ikonku Thary a Assila,je něco špatně,zkuste buď nahrát předchozí pozici a zkusit znova,nebo si stáhněte save)Vlezte do otevřeného kanálu,před vámi malá chodbička se zavřenými dveřmi,otevřete je a vstupte.Po pravé straně vidíte ze stěny stékající zelenou břečku a kus něčeho,co vypadá jako vchod,uložte si to do paměti a podívejte se doleva.Vidíte dřevěný můstek přes močál(v kterém občas můžete vidět plovoucí nafukovací kachničku-pro hru nepodstatné,jinak ale zajímavý pohled),vydejte se po něm,až se vám změní perspektiva pohledu.Vidíte zavřené dveře a vedle nich vlevo kanalizační rouru.Použijte na kanalizaci prázdnou láhev a přepněte se na Tharu.Jako Thara stojíte na tribuně pro VIP hosty,je tady vás otec,Dinar a princezna.Můžete si s otcem i princeznou popovídat-doporučuji rozhovor Thary s princeznou o Assilovi a sledovat při tom Tharu(kdyby pohled mohl zabíjet,můžou už princezně chystat funus)Až se nasytíte povídáním,se stolku uprostřed mezi tatíkem a Dinarem seberte malý hrníček na kafe a z kávovaru do něj načepujte kafe.Vydejte se dozadu ke schodům-ale pomalu,jinak Thara vyběhne doprostřed schodiště,je přivolána zpět na hlavní tribunu,a když to budete opakovat dost dlouho,zešediví vám z toho vlasy,takže doporučuju kliknout „hovor“ na strážce u schodiště(jeho hlava je vidět vzadu za princeznou)Až se vám podaří zaparkovat u strážce,vezměte z inventáře hrnek s kafem a vylejte ho do kanálu hned vedle stráže.Tímto činem Thara prozatím končí,přepněte se zpět na Assila.Seberte nyní už plnou láhev a otevřete dveře před vámi.Ocitnete se na křižovatce se čtyřmi dveřmi,tak si je očíslujeme,ať se v nich vyznáte.Čísluji dveře z levé strany doprava :

1.-vedou do vězení-tři vězni plus jedna otevřená kobka s kostlivcem.

2.-vedou zpět k dřevenému můstku a zelenému slizu,za kterým je tajný vchod

3.-vedou k zavaleným dveřím,po zbytek hry je nebudeme potřebovat

4.-vedou do místnosti s pákou,závažím a zvonkem,dál se pak dá pokračovat do sklepa kuchyně s výtahem./Poznámka-pokud se vám stane,že při pobíhání mezi dveřmi zůstanete trčet mezi dveřmi bez možnosti pohybu vpřed nebo vzad,klikněte "akce" na dveře.Ty se zavřou a vás uvolní.Bug,který se snad časem odstraní pomocí patche./Vejděte do 4.dveří,vidíte páku,je na ní sice řetěz,ale nevadí,zatáhněte za páku a v následující sekvenci se trochu pohnou dveře za jedním hráčem(k čemu zavřené nebo otevřené dveře slouží,nevím,nepochopil jsem dodnes fotbal,natož pak Egyptské hry)Přepněte se na Tharu a promluvte si s princeznou-v nabídce přibyla otázka ohledně dveří,tak se na ně zeptejte,na žádost princezny jsou dveře otevřeny(tím zmizí i řetěz na páce a v sekvenci vidíte stráž,jak říká vězni v třetí zavřené kobce,aby začal šlapat-čímž se celý mechanismus uvádí do chodu)Přepněte se zpět na Assila,zkuste pohnout pákou,nic,vězeň mezitím přestal šlapat.Všimněte si,že na závaží vpravo od páky je kus drátu,ale nemůžete ho sebrat,a v pravém horním rohu u dveří malý zvonek.Vraťte se na křižovatku a vlezte do 1.dveří.Jděte hned do prvních otevřených dveří,na zdi visí kostra,seberte jí řetěz a v inventáři ho spojte s destičkou od fanoušků.Vylezte ven,před vámi jsou tři zavřené kobky(třetí je dost vzadu a lehce přehlédnutelná,tak pozor na ni).Promluvte si s každým vězněm a pak tomu třetímu vzadu v kobce dejte láhev s kafem.Vězeň začne šlapat,vraťte se na křižovatku,vejděte do 4.dveří a zatáhněte za páku.Závaží sjede dolů,seberte kus drátu(závaží se utrhne a sletí kamsi dolů),vraťte se na křižovatku,jděte do 1.dveří a vězni v druhé zavřené kobce dejte kus drátu.Vězeň si otevře kobku a v následujícím dialogu máte 2 možnosti.Buď vězni nedáte mapu katakomb,vězeň odejde,sám odzvoní poločas,nebo mu mapu katakomb dáte-v tom případě vám dá lžíci,zmizí a vy budete muset s místnosti s pákou sami zazvonit na malý zvonek(připomínám,je úplně vpravo nahoře),podstatou celé věci je,že pokud někdo nezazvoní,ve sklepě bude pořád stráž,přes kterou se nedostanete..jak vidět,konat dobré skutky je občas na obtíž.Dejme tomu,že jsme hodní lidé a vězni jsme mapku dali.Vraťte se na křižovatku,vlezte do 4. dveří,vpravo nahoře použijte lžíci na zvonek,je poločas,pokračujte dál kolem páky až do sklepa,na zemi vidíte kočku,zkuste ji sebrat,kočka vletí do pytle,tak seberte pytel i s kočkou a přepněte se na Tharu.(Pokud vězni mapku nedáte,provedete všechno z předchozí věty,jen nebudete zvonit na zvonek) Jako Thara se vydejte dozadu ke schodišti,vyjděte po něm nahoru,jděte kolem faraonova trůnu,dolů,pak celou chodbou dolů,opusťte ji směrem vlevo,jděte kolem závěsů až ke kuchyni a vlezte do kuchyně.V kuchyni vás chytne Olga a přikáže vám umývat nádobí.No,nic jiného nezbývá,Olga vám veškerou jinou činnost zakáže,tak jděte k fontánce,seberte z ní hadr a utřete s ním jeden talíř(Tohle mě trochu zklamalo,čekal jsem dlouhou sekvenci,v které Thara umyje haldu talířů,a až bude pokládat poslední,celá hromada spadne na zem a rozbije se.Jak vidno,nemůžu mít všechno,co bych chtěl)Po umytí talíře už můžete na fontánce přepnout páku,aby byl výtah v provozu-ale otevřít dveře k výtahu vám už Olga nedovolí.Přepněte se na Assila,vlezte do výtahu a vyjeďte výtahem nahoru.Ven nemůžete,dveře jsou zavřené,z inventáře vezměte pytel s kočkou a pověste ho na hák,který je vidět vedle dveří.Přepněte na Tharu,jděte k páce na ovládání háků,zatáhněte za páku,pytel s kočkou sjede dolů,Olga začne honit kočku,která z pytle vyskočila a vy máte od obou klid.Jděte k výtahu,otevřete dveře a sjeďte výtahem dolů.(od teď se hodně nachodíte,tak si namasírujte svaly)Přepněte na Assila,jděte ze sklepa,kolem páky na křižovatku,do 1.dveří a ve vězení vlezte to kobky,z které předtím odešel vězeň.Vzadu,nad rozpadající se zdí,vidíte hák,pověste na něj řetěz s plackou od fanoušků a pak do něj strčte.Placka rozboří zchátralou zeď a vy vlezte do nově vytvořeného otvoru.Jděte doleva(schodů nahoru si nevšímejte,nahoře je stráž,která vás dál nepustí),cestou prolezte pár kanálů,až narazíte na krokodýla-toho zlikviduje Assil automaticky.Pokračujte doprava,až dorazíte k jakési stupačce,stoupněte na ni,tím se zavře tok zeleného slizu a v místnosti s můstkem se odtajní předtím schované dveře.(Assil na stupačce zůstane zaparkovaný prakticky do konce hry)Přepněte na Tharu,jděte na křižovatku,jděte 2.dveřmi přes můstek,pořád doprava,minete vchod do kanalizace,kde Assil začínal a vlezete do nově objevených dveří.Ocitnete se v šatně,je v ní Moses,můžete s ním pokecat,je poněkud mimo,tak šatnu směrem dozadu opusťte.Je tady druhá křižovatka,dveřmi doleva se jde do šatny,dveřmi uprostřed-vedle strážného- k trenérovi,po schodech dolů se jde do podzemí do vězňovy kobky a po schodech nahoru k prodavači melounů.(Pokud vás někdy zastaví stráž u dveří,ukažte ji z inventáře VIP průkazku)Jděte do prostředních dveří,pokecejte s trenérem a vraťte se na druhou křižovatku.Vydejte se po schodech nahoru,vyjdete asi uprostřed hlediště,směrem dolů jsou schody ke slepému hráči krejčímu,nahoru vedou schody k prodavači melounů.Sejděte napřed dolů ke slepci,rozhovor veďte tak,aby vám dal své brýle,vydejte se po schodech nahoru k prodavači,před stánkem jsou dvě sochy,na sochu vpravo položte brýle a od prodavače zkuste koupit meloun.Nepodaří se,tak se vraťte k druhé křižovatce(se stráží),v sekvenci uvidíte,že prodavač donesl meloun do VIP lóže(místo,kde jste jako Thara začínali),tak se tam vydáme taky.Jděte do šatny,vpravo vlezte do stoky,doleva přes most na křižovatku,do 4.dveří,kolem páky k výtahu,výtahem do kuchyně,z kuchyně k faraonovu trůnu,za trůn a po schodech dolů..Ufff.(Pokud se stane,že se z šatny nemůžete dostat do stoky-občas se mi to stalo,jděte od strážného po schodech dolů,pak doprava do vězňovy kobky,z ní na křižovatku a pak už výše popsanou cestou)Seberte kus melounu i mísu na které meloun ležel a jděte zpět k faraonovu trůnu(prodavač odejde ze svého krámku).Ze zadu na trůn pověste mísu a jděte zpět k prodavači-tedy od trůnu chodbou,odbočit vlevo,do kuchyně,výtahem dolů,kolem páky na křižovatku,2.dveřmi přes tajné dveře do šatny,ven z šatny na druhou křižovatku,schody nahoru a dál nahoru ke stánku.Seberte meloun a vraťte se do šatny.Mosesovi dejte meloun,probere se,odejde za trenérem(prostřední dveře vedle stráže),ale trenér mu na příkaz falešného faraona nechce dovolit hrát.Promluvte s trenérem,nechá se ukecat,Moses běží na hřiště,ale v cestě mu stojí zabijáci.Pokud jste provedli vše potřebné,děj jde dále automaticky.Izraelité si hrají se zrcátkem,světlo se odrazí do mísy na faraonově trůnu,z mísy do brýlí na sošce a máme tady „dar přítele Lasera“,paprsek propálí velký meloun nad krámkem,meloun smete zabijáky a Moses vyhraje šampionát.Dostanete jako cenu Pohár-v kterém je schované Osirisovo srdce,ale Dinar vám Pohár sebere a utíká k Osirisovi.Vy ho následujete a přichází závěrečná debata s Osirisem(nevím,jestli existuje nějaká špatná volba otázek a odpovědí,co jsem proklikával nabídku hovorů,vždycky to nakonec dopadlo stejně),Dinar se rozplyne v zelený dým,přijde pravý faraon,usměrní Osirise a vy se můžete společně s Assilem a Tharou kochat závěrečnými titulky.

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Ankh 2 -Hertz des Osiris(Heart of Osiris)

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Ponožka

(Midnight Knight, 14. 4. 2009 18:59)

Dík,Vlado,ta šňůra mi nějak unikla-asi proto,že jinak to na hru nema vliv,až bude někdy čas,vyzkoušim..:-))

ztracena ponozka

(vlada, 31. 12. 2008 15:22)

vim kam se ma dat ta ponozka ma se dat jako kdyz jdete na ten hrbitov tak tam mate snuru tak tam ta ponozka patri