Amnesia: The Dark Descent – Mr. Austin's Experiment
Autor návodu: Michal Paclt (mitch.mp@seznam.cz)
ÚVODEM
Jedná se o poměrně krátké, avšak dost nadprůměrné dobrodružství ze světa Amensie se zajímavě navrženými úrovněmi a promyšlenou adventurní složkou.
- - - - -
Mansionbase
Z přihrádky psacího stolu seberte 2 křesadla a poté odtáhněte na stranu koberec a seberte Key to Mr. Austin's Room. Klíčem si odemkněte dveře do chodby a v chodbě si vezměte ze zásuvky komody další křesadlo. Opodál je regál a v ošatce najdete opět křesadlo. Pokračujte do dveří vpravo a vlevo je v regálu křesadlo a v proskleném výstavním stolku další křesadlo. Rozbijte skleněný kryt nějakým předmětem. Na druhé straně místnosti je stolek a na něm dokument Henry's Thoughts Nr. 1 a ještě jedno křesadlo. Všimněte si čtyř zářivých knih v regálech. Za všechny zatáhněte a jeden z regálů se odsune na stranu. Z výklenku seberte Storage Key. Vraťte se do chodby a jděte na křižovatku. Vlevo za rohem leží v regálu křesadlo a vpravo za rohem jsou v komodě lektvar zdravého rozumu a další křesadlo. Klíčem si odemkněte dveře na křižovatce a ve skladu je vlevo v regálu křesadlo, v jiném regálu naproti další křesadlo, v koutě mezi bednami páčidlo a na stole laboratorní nádoba. Vyjděte zpět do chodby a dejte se vlevo. Vpravo jsou zamčené dveře, které vylomte páčidlem. Ze stolu seberte lucernu, dokument Henry's Thoughts Nr. 2 a VELKOU OLEJNIČKU a z regálu vpravo křesadlo. Vraťte se do chodby a na stolku vpravo leží křesadlo. Vyjděte po schodech nahoru a na dalším stolku leží další křesadlo. Sejděte po dalších schodech dolů do velké místnosti, kde vlevo zaklapne kryt kláves u piana. Vlevo je chodba, která vede zpět do chodby, kterou jste přišli. Na konci této chodby je komoda a v jedné z jejích zásuvek křesadlo. Jinak v samotné místnosti je další komoda a uvnitř ní opět křesadlo, dále v přihrádce psacího stolu leží Aqua Regia a v zásuvce křesadlo a vpravo od kovaných dveří je na polici ještě jedno křesadlo. Nad psacím stolem je obraz, který odstraňte a poté zatáhněte za páku ve výklenku. Tím jste si odklopili kryt kláves od piana a budete moci sebrat Study Room Key. Vyjděte po schodech do horního patra a odemkněte si druhé dveře vlevo. Na psacím stole leží dokument Mr. Austin's Diary Nr. 1, v přihrádce OLEJNIČKA a v zásuvce křesadlo, dále na polici vlevo další křesadlo a v zásuvce komody vpravo ještě jedno křesadlo. Nyní se musíte vrátit do místnosti, kde jste našli lucernu. Vezměte ze stolu páku a odneste ji nahoru do pracovny. Dejte ji do otvoru vlevo vedle dveří a zatáhněte za ní. Vlevo za bednami je truhla a v ní VELKÁ OLEJNIČKA, lektvar zdravého rozumu a 2 křesadla a na jednom regálu je další křesadlo. Dejte první a třetí páku dolů a zbylé dvě nahoru. Tím jste si zničili zamčené dveře v předchozí místnosti. Projděte do laboratoře a vlevo na psacím stole leží dokument Henry's Thoughts Nr. 3 a v zásuvkách laudanum a křesadlo. V koutě za bednami je truhla a v ní Calamine a OLEJNIČKA a v jednom z regálů najdete další křesadlo. Do laboratorního zařízení umístěte obě chemikálie z inventáře, zatočte vodorovným kohoutem, poté oběma kohouty nahoře a na vytékající kapalinu použijte sklenici z inventáře – získáte nádobu s kyselinou. Nyní se odeberte do vstupní haly a použijte kyselinu na zámek na vstupních dveřích. Projděte na konec chodby a vstupte do dveří do další úrovně.
Castleside
Jděte do dveří vlevo a z polic posbírejte část vrtačky (1/3), dokument Henry's Thoughts Nr. 4 a křesadlo. Vraťte se do chodby a projděte do místnosti, kde je vpravo křesadlo, opodál další křesadlo a ve vytažené zásuvce komody ještě jedno křesadlo. Pokračujte do dveří vpravo a ze stolu uprostřed seberte dokument Mr. Austin's Diary Nr. 2, z komody křesadlo a z police další křesadlo. V malé zadní místnosti najdete na polici A Yellow Unknown Rod a křesadlo. Vraťte se do místnosti na konci chodby a jděte dál po schodišti nahoru. V mezipatře je v druhé komodě křesadlo. Nahoře nad schody se dejte vpravo a dostanete se do místnosti, kde leží na těžké bedně Key to Cell Area A, v regálu napravo křesadlo a v jiném regálu další křesadlo a mezi policemi povaleného regálu ještě jedno křesadlo. Klíčem si odemkněte železné dveře a vstupte do cely vlevo. Pod postelí je Key to Cell 2 a na stole křesadlo. Klíčem si odemkněte druhou celu a z okna seberte část vrtačky (2/3), ze stolu OLEJNIČKU a ze země u postele křesadlo. Vyjděte z vězení a pokračujte do dveří vpravo. Hned za dveřmi je vpravo psací stůl a na něm dokument Henry's Thoughts Nr. 5, v přihrádce OLEJNIČKA a v zásuvce křesadlo. Projděte dveřmi a v komodě vlevo jsou 2 křesadla a na stole další křesadlo. Dál v místnosti najdete u krbu A Blue Unknown Rod a na krbové římse křesadlo. Na začátku místnosti jsou dvě bezhlavá brnění. Seberte ze stolu helmu a dejte ji na levé brnění. Tím si odemkněte dveře vlevo. V místnosti posbírejte část vrtačky (3/3), dokument Mr. Austin's Diary Nr. 3 a lektvar zdravého rozumu. Díly vrtačky můžete rovnou v inventáři spojit a vznikne vám tak Drill. Nyní jděte do místnosti, kde se vchází do vězení a použijte vrtačku na velký sud s chemikálií. Dejte pod proud sklenici z inventáře a seberte Explosive. Pokračujte do místnosti nad schody, kde se zhroutíte na zem a poté vás zajmou monstra. Až se proberete přistupte ke sténajícímu vězni a promluvte si s ním. Vezměte si ze stolu dokument Henry's Thoughts Nr. 6. Ukryjte se do skříně před monstrem a poté jděte do sousední místnosti. Ze země u psacího stolu seberte A Red Unknown Rod, ze stolu dokument Mr. Austin's Diary Nr. 4 a z přihrádky OLEJNIČKU, laudanum a lektvar zdravého rozumu. V místnosti si kliknutím odhrňte všechny závěsy a poté zatáhněte za páku a část zdi se odsune. Proběhnete na konec chodby a zatáhnete za další páku a octnete se ve známých chodbách. Jděte do místnosti nad schody a na dveře vpravo použijte výbušninu. Až výbuch zničí dveře, projděte do nově zpřístupněné oblasti. Z podstavce seberte A Shadow Orb a pokračujte do dveří vlevo. Sestupte po schodech dolů a vpravo u panelu leží dokument Mr. Austin's diary Nr. 5. Zastrkejte do panelu barevné páky a projděte do teleportačního sálu, kde vstupte do teleportu. Zde hra končí.
POZNÁMKA: Hru lze zakončit i druhým způsobem, a to tak, že jednoduše neseberte orb a poběžíte rovnou do portálu.