Jdi na obsah Jdi na menu
 

Alter Ego

23. 4. 2015

TOPlist

Alter Ego
23.4.2010 Autor návodu-Midnight Knight
Hrajete střídavě za zlodějíčka Timothy Moor a detektiva Briscol-hra se vždy automaticky přepne z jednoho na druhého,žádné manuální přepínání vám nehrozí.Ovládání klasické,všechny aktivní předměty,které nejsou pro hru potřebné po použití levé i pravé myši zmizí,čímž si zredukujete aktivní místa na obrazovce.Levá myš-akce,prvá-prohlížení.Po stisknutí F1 se vám zobrazí všechny aktivní místa,stisknutí E ukáže všechny dostupné odchody z obrazovky,dík za pozornost,a pustíme se do hraní.A nebo ještě ne-obraz je z větší poloviny hry dost tmavý,takže pokud hrajete přes den,doporučuji zesílit jas monitoru,jinak uvidíte opravdu..no,neuvidíte prakticky nic.A teď už jdeme na to.
*Po uzávěrce-zjistil jsem,že občas pro klik levou myší na předmět,pokud je výsledkem jen informativní hláška a ne sebrání předmětu,používám výrazy „prozkoumejte“ nebo „prohlédněte si“.Snad z kontextu pochopíte,kterou myší kliknout,mě se to vážně nechce opravovat.Dík za pochopení.*
Na začátku každé kapitoly kliknete na noviny.
Po úvodní scéně se Tim ocitne v kanálu,navíc ještě s pouty na rukou,ne zrovna ideální začátek,ale mohlo být i hůř.Vylezte po žebříku nahoru,shoďte prkno v zadní části obrazovky,a v popředí použijte na mříž ruce z inventáře.Pouta se vám sice sundat nepodaří,ale jedna tyč se uvolní.Seberte jí a jděte po prknu na levou stranu kanálu.Velký kruhový otvor uprostřed zdi se můžete pokusit otevřít jak rukama,tak tyčí,ale k ničemu to není.Použijte tedy tyč na zeď vlevo od prkna,pak ze zdi seberte jednu cihlu a v inventáři jí spojte s tyčí.Použijte nyní tyč plus kámen opět na otvor,tentokrát jste úspěšní a podaří se vám poklop otevřít.Prolezete kanalizací pod něčí pokoj,klikněte na poklop,pod kterým jste a vlezete,nikým nepozváni, dovnitř. Když se rozhlédnete,uvidíte nejnovější model automatické pračky konce devatenáctého století,takže jste vlezli buď do bytu nějakého emancipovaného muže,nebo,což považuji za přitažlivější,jste u Švadlenky Madlenky.Protože nikde nikdo,a,co je podstatnější,ani nic,co by se dalo sebrat,odejděte do vedlejší místnosti.Poté,co se vystrašená švadlenka vzpamatuje a promluví si s vámi,najděte na pravé straně hák a pokuste se na něj aplikovat ruce z inventáře.Bezvýsledné,ale existenci háku držte v povědomí.Klikněte na mandl v místnosti a promluvte si s Madlenkou,tedy vlastně Emily,abychom holce nekřivdili.Proberte všechna dostupná témata-zajímavé,kolik si toho před sto lety dokázal polonahý chlap a žena říct bez toho,aby skončili v posteli-,až skončíte,odejděte do místnosti s pračkou,klikněte na její mechanismus,Tim se v něm pohrabe a pračku opraví.Jděte svůj úspěch sdělit Emily,žádný polibek,jako odměnu dostanete mýdlo,no,i když musím uznat,že po cestování kanalizací je to asi to nejlepší,co jsme mohli dostat.Dokud jste v místnosti,otevřete okno,nikde sice nikdo není vidět,ale s pouty na rukou oknem taky neutečete.Vraťte se k pračce,mýdlo vhoďte do vody,zatočte klikou a pak do mýdlové vody ponořte ruce z inventáře.Vraťte se do místnosti s hákem,namydlené ruce použijte na hák,konečně se zbavíte pout.Až se Tim automaticky oblékne,seberte se země pod hákem pouta(co kdyby byla Madlenka na sado maso) a odejděte do první místnosti.Promluvte si s Emily,až odejde ke dveřím,seberte z hromady vedle pračky špinavé prádlo a hoďte ho do vody.Zatočte si po ránu opět kolem rumpálu,prádlo je vyprané a Tim v něm najde rozmočený tabák,který se automaticky přesune do inventáře.(sice mám dost pochybnosti o tom,jak by vypadalo prádlo,i ten tabák,po vzájemné interakci ve vodě,navíc s mýdlem,ale nechám si je radši pro sebe) Jděte do místnosti s mandlem,promočený tabák v madlu vyždímejte,je pořád ještě trochu vlhký,tak se vraťte do první místnosti a tabák pověste nad kamna.Emily se vrátí do místnosti ,vy jděte pro změnu do druhé a koukněte otevřeným oknem ven.Vidíte chlapa pochodovat sem a tam,pokud se ho nějak nezbavíme,ven se nedostaneme,a pokud jo,tak v rakvi.Vraťte se k Emily,tabák mezitím uschnul,takže ho seberte,jděte opět k oknu,a až k vám bude chlap otočen zády,hoďte tabák na lavičku pod oknem.Chlapík se usadí na lavičku,začne si učívat tabáku,takže ještě jednou vykoukněte z okna a dobře mířenou ranou umístěte pouta z inventáře na chlapovu hlavu.Možná na tom něco bude,že kouření škodí zdraví.Vyjděte ven před dům,prohledejte tělo na zemi,najdete svůj medailon a čepici.Čepici v inventáři prohlédněte,je v ní dopis od kamaráda Briana,dopis si přečtěte,dozvíte se,že máte Briana hledat v Salted Cheek.Vlezte do domu a zeptejte se Emily,kde zmíněné místo hledat,a vyjděte zase před dům.Odejděte bránou ven,dostanete se na mapu, přesuňte se s její pomocí do nové lokace v hospodě.
2.Kapitola-klik na noviny
Automaticky se s vámi dá do řeči chlápek vpravo u stolu,jeho nabídku ke hře odmítněte nebo přijměte,vzhledem k tomu,že nemáte peníze to je naprosto jedno.Promluvte si s ním znovu a proberte všechna témata,až skončíte,zaregistrujte na jeho stole nůž,v zadním koutě slepce,před kterým leží klobouk a pak jděte dál do výčepu.Vpravo si všimněte tajemné postavy,ignorujte jí a raději si promluvte se servírkou u pultu.Nechce s vámi mluvit,pokud si nekoupíte něco k pití,což,vzhledem k naší finanční situaci si zas nemůžeme dovolit my,klasická Hlava 22.Všimněte si chlapa v levém rohu místnosti,má přes opěradlo židle přehozený kabát,zkuste mu vyrabovat kapsy,Tim odmítá,protože se na něj kouká vrchní od pultu.Promluvte si s vrchním v levé části pultu o pití,až se sehne pod pult,rychle prošacujte kabát na opilcově židli,najdete akorát měděné knoflíky,skutečně,tohle je teda výhra.(Pokud Tim nestihne knoflíky z kabátu sebrat,promluvte si s vrchním znova a akci opakujte).Jděte do přední místnosti,slepci dejte do čepice knoflíky,Tim si místo nich sebere peníze a chudák slepec nám k týhle amorálnosti ještě zahraje na housle.Marný,když si chce člověk koupit drink,jdou všechny city stranou,takže se vraťte do druhé místnosti a dejte číšnici těžce ukradené peníze.Až vám naleje,promluvte na ní znova,až všechno proberete,ukažte jí dopis a potom medailon.Má pro vás nějaké informace,ale momentálně musí do sklepa.Jak vleze do sklepa,vleze tam za ní i ten divnej chlap,co seděl v kóji vpravo,což se nám ani trochu nelíbí,protože za A,pokud někdo,tak jsme s ní ve sklepě měli být my,za B,stejné jako bod A,a za C,viz body A a B.Jak vidno,máme dostatek důvodů,abysme se zdravě naštvali.Zkuste dveře do sklepa,zamknuté,jak se dalo čekat.Promluvte si s vrchním,dostanete druhý klíč od sklepa,zkuste s ním dveře odemknout,nejde to,klíč je ve dveřích z druhé strany.Promluvte opět s vrchním,dostanete vývrtku,vystrčte s ní klíč ve dveřích a odemkněte tím svým.Vlezte do sklepa,slyšíte ty dva,jak se dohadují.Tim se pokusí sebrat sekáček,ale nejde vytáhnout,tak se coby potomek chrabrých rytířů od kulatého stolu vrhne zachránit dívčinu čest holýma rukama.Dopadne to,jak se dalo čekat,dostane přes hubu a probere se až za pár hodin,má to i světlou stránku,když se probere,vyslechne si sklepním oknem zajímavou debatu.Všimněte si ve sklepě provazu a flákoty masa,pak sklep důstojně opusťte.Promluvte si s číšnicí,pak z hospody odejděte a vydejte se po mapě vzhůru na hřbitov,kde Brian přebývá-ne,že by byl mrtvý nebo neživý,je jen,jak se u nás v kibucu říká,tak trochu mešuge.
Hřbitov
Vrata jsou zamknutá,za vraty štěkají psi a když vyzkoušíte zvonek,zjistíte,že nezvoní.Super,ještě by mohla přijít madam Bathory a už nám nebude nic chybět ke štěstí.Klikněte na zvonek ještě jednou,Tim ho sebere,v inventáři spojte zvonek s měděnými knoflíky a potom ho znova pověste na bránu.Zvonek zazvoní,přijde noční hlídač,až si s ním promluvíte,zjistíte,že nemá náladu vám nijak pomáhat,protože ho v hospodě obehráli v kostkách.No,já bych to tak tragicky neviděl,neštěstí ve hře,štěstí u rozvodového řízení.Všimněte si rozbité dlažby a plynové lampy,ke které můžete otvorem prostrčit hlavu,pak se vraťte do hospody.
Hospoda
Promluvte si s chlapem vpravo u stolu,zahrajte si kostky,Tim prohraje a dospěje k závěru,že chlap hraje falešně.Jděte do zadní místnosti,oznamte vrchnímu svoje podezření,hostinský odejde a po pár minutách tříštěného nábytku a žeber se zas vrátí.Jděte zpět do přední místnosti a zjistíte,že hráč zmizel,čímž zmizela i naše šance od něj něco vyhrát zpět.Tak seberte alespoň se stolu nůž,jděte do sklepa,nožem odřízněte kus masa a provaz,potom se vraťte zpět na hřbitov.
Hřbitov
Maso spojte v inventáři s provazem,nůž použijte na poškozenou dlažbu a jednu kostku seberte.Klikněte na plynovou lampu,v přiblížení pak použijte na ventil dlažební kostku,ventil urazíte.Přivažte maso k díře u lampy,psi přiběhnou,sežerou maso a podlehnou akutní otravě plynem.Tím pádem se sice musíme vyhýbat Martě Kubišové,ale zato máme volnou cestu na hřbitov,klikněte na bránu a Tim přeleze na druhou stranu.Jděte pořád cestou doleva,po několika obrazovkách uslyší Tim nějaký podivný zvuk,lekne se a uteče zpět před kostel.(Osobně mi to znělo jako tvor,který se po stovce let probudí v rakvi,jistí,že má děsný hlad,ale můžu se taky mýlit)Takže se dejte cestou doprava,na lavičce uvidíte Briana,Tim ho přátelsky plácne a Brian se skácí k zemi.Než stačíte propadnout panice z nalezené mrtvoly,Brian se probudí a záhada je vyřešena.Až si promluvíte,Brian odejde,následujte ho doprava a zjistíte,že Bran nikde není,zřejmě vylezl na plot nad vámi.Klikněte na náhrobek pod plotem,ten se pod vámi proboří,můžete zkusit vylézt i po staré fontáně,taky nic,vraťte se o jednu obrazovku,seberte lavičku a klikněte s ní na odchod doprava,Tim lavičku dotáhne až pod plot.Klikněte na lavičku,Tim po ní vyleze na plot,najde Briana a následuje ho dál po hřbitově.Já to říkal,že je Brian mešuge,problémem dnešní společnosti je,že nenaslouchá prorokům.
3.Kapitola – klik na noviny
Pro změnu hrajeme za detektiva Briscol,až vás drožka vysadí před místním velitelstvím,vlezte dovnitř.Promluvte si s policistou u přepážky,až odejde,uvidíte,že vám žena z lavičky sebrala doklady,tím pádem když se policista vrátí a chce je po vás,jste nahraný.Takže přichází Velká Zkouška,jestli vůbec máte na to,aby z vás detektiv byl.Prohlédněte si(pravé myšítko) obě individua před přepážkou,Briscol zcela správně usoudí,že jeden z nich papíy musel ukradnout,potom vylezte před stanici ujistit se,že vám nevypadly cestou z drožky.Vraťte se,promluvte si nejdříve s policistou,potom s mužem před přepážkou a nakonec s prostitutkou,potom ještě jednou a až si s ní přijde promluvit muž,promluvte si s prostitutkou ještě jednou,dostanete zpět svoje doklady.(Strávil jsem asi půl hodiny hledáním nejoptimálnějšího a přitom funkčního řešení bez toho,abyste museli běhat od jednoho člověka k druhému,tak pokud papíry nedostanete,závada je na vaší straně)Promluvte si s policistou,potom seberte z pultu klíč a jděte ke své kanceláři-poslední dveře vpravo na konci chodby.Odemkněte,prohlédněte si binec kolem sebe,vraťte se k pultu a vzneste dotaz,kdo to asi tak bude uklízet.Ano,hádali jste správně,budete to vy,jděte do kanceláře, prohlédněte si trezor,který se mezitím stal aktivní,vraťte se k pultu a zeptejte se na kombinaci,dozvíte se,že je to 88834. Vraťte se do kanceláře a než kombinaci zapomeneme,rychle trezor otevřeme.Klikněte vždy na jedno okénko pod ciferníkem,navolte na něm otáčením číselníku správné číslo,tímhle způsobem navolte všech pět čísel,po zadání správné kombinace se trezor sám otevře.Seberte z trezoru krabici,v inventáři ji prozkoumejte,najdete lupu,pinzetu a štětec.A nyní se pustíme do debordelizace-sbírejte věci rozházené po kanceláři a ukládejte je hned do velké krabice uprostřed.Až dáte do krabice poslední věc,zazvoní telefon,tak ho zvedněte(člověk na druhé straně má neuvěřitelnou výdrž,nechal jsem ho zvonit 5 minut a nevzdal to),dozvíte se,že máte naklusat do kostela Svatého Patrika.*Briscol je zajímavý člověk,při telefonování  smekne klobouk,vskutku neobvyklá úchylka*.**Po několikátém telefonátu jsem záhadu rozluštil,pokud by se k mluvítku nahýbal s buřinkou na hlavě,zdeformoval by ji.To však nevylučuje hypotézu,že má nějakou zajímavou úchylku**Takže vylezte z čerstvě uklizené kanceláře,promluvte si s policistou a vyjděte ven,tam se setkáte se seržantem Carter,který vám bude pomáhat.Společně dojdete je hřbitovu,po kterém v noci pobíhal Tim.
Hřbitov
Jestli chcete,můžete předstírat zájem o seržantův život a trochu si s ním popovídat,pak jděte otevřenou branou dovnitř a promluvíte si s farářem.Následujte faráře doleva,až k místu,kde něco v noci polekalo Tima.Prohlédněte si zem před otevřenou hrobkou a pak vlezte dovnitř,ani se nestihnete rozkoukat,přiběhne farář a odtáhne vás k mrtvole,kterou mezitím našel na místě,kde v noci stála lavička.Klikněte na kabát zesnulého Mr.Talbot,najdete flašku špiritusu,prohlédněte si ránu na krku a jděte ven před bránu(cesta nahoru schody od mrtvoly) Promluvte.si s Cartrem,dostanete od něj zápalky,pak odcestujte na komisařství,promluvte si s policistou,jděte do své kanceláře a telefonem nahlaste vraždu.Vraťte se na hřbitov,na místě se už ukázal první novinář.Prohlédněte si kolo opřené o zeď,promluvte si s novinářem,pak s Cartrem a jděte ke kostelu.Promluvte si s farářem,jděte doleva k otevřené hrobce,vlezte dovnitř a prohlédněte si odkrytý sarkofág,Briscol si pořídí náčrtek.Prohlédněte zhasnutý svícen a desku na levé straně,do svícnu nalejte špiritus z inventáře,pak ho pomocí zápalek zapalte.Vidíte,že v mezeře mezi dlaždicemi je něco lesklého,použijte na mezeru pinzetu a vytáhnete šperk.Prohlédněte si ho v inventáři lupou,zjistíte,že je to pravý diamant.Vylezte z hrobky,jděte kolem faráře k místu,kde leží Talbot a lupou si prohlédněte pumpu vpravo.Pokračujte cestou doprava,najdete chcíplého čokla.Prohlédněte si lupou zem okolo psa,také zeď nad lavičkou,potom psovi z tlamy vytáhněte pinzetou kus látky.Vraťte se k Talbotovi,v přiblížení porovnejte kus látky s jeho kabátem  a jděte k faráři.Promluvte si s ním,až skončíte,farář by měl zalézt do kostela-pokud zůstane trčet před kostelem jak špatně zaparkovaný Hummer,asi jste neudělali všechno.Jděte ven před hřbitov,reportér zatím někam zmizel,klikněte na sloup vlevo,najdete nedopalek cigarety.Prohlédněte si ho v inventáři lupou,potom si promluvte s Cartrem.Až skončíte,jděte zpět na hřbitov,k mrtvole Talbota,najdete novináře,jak si dělá fotky,asi do Plejboje,jak vás uvidí,uteče.Udělejte si mentální poznámku,že Cartera nutno veřejně propustit na hodinu,novináře naopak v tichosti zabít,a utíkejte doprava za novinářem.Vylezte po lavičce přes plot,novinář uteče,prohlédněte si zem u vody a seberte skleněný střep,zřejmě pozůstatek fotoaparátu.Briscol usoudí,že je čas znova zavolat šéfovi,vylezte zpět před bránu,promluvte si s Cartrem a jděte po mapě na komisařství.V kanceláři zavolejte šéfovi.
4.Kapitola – klik pro pokračování
Tim se probouzí ve stáji,Brian zatím ještě tvrdě spí.Promluvte na Briana,nereaguje,Tim mu sebere nůž,pak prohledejte stolek a seberte z něj vosk.*Zde,ač krčící se v koutě,jest vepsána znalost přežití-pokud s někým cestujete a někdo z vás má zbraň,postarejte se,aby tím ozbrojeným byla vaše maličkost*Jděte ke dveřím,seberte vidle a s jejich pomocí sundejte podkovu,která nad dveřmi visí.Prohlédněte si sloup po pravé straně stáje,nožem z něj vyřízněte třísku,jděte k Brianovi a třísku mu zabodněte,no,to už je na vás.Promluvte si s probuzeným Brianem,vylezte ze stáje a jděte po mapě k domu v Paradise Street.Promluvte si s hlídačem za bránou,potom zkuste vylézt po zdi v levém rohu a vraťte se do stáje.Promluvte s Brianem,požádejte ho o pomoc a vraťte se na Paradise Street,Brian už stojí před bránou a zaměstnává hlídače svou přítomností.Nechte ho tam chvilku trčet,vraťte se do stáje a prohledejte deku,najdete zápalky.Vraťte se na Paradise Street a v levém rohu přelezte přes zeď do zahrady.Otevřete okno do kuchyně,strčte do něj hlavu a třísku strčte do okenního rámu,aby se okno nezavřelo.Seberte flašku vína,Tim se schová a slyší,jak je vykořisťovaná služka poslána do sklepa pro novou láhev.V inventáři otevřete láhev otvírákem,jděte ke dveřím do sklepa a zátku strčte do zámku,Tim po této riskantní akci zbaběle uteče na ulici.Vraťte se zpět přes zeď na zahradu,ukažte služce podkovu,pak si s ní promluvte,dá vám klíče od sklepa.V inventáři nahřejte klíč zápalkami,potom ho otiskněte do vosku a vraťte se před bránu k Brianovi.Až Brian odejde,jděte za ním do stáje a promluvte si.
Klik na pokračování
Až se setmí,Brian usoudí,že je čas na akci a odejde ze stáje.Odejděte taktéž,po mapě na Paradise Street a přes zeď do zahrady,od Briana dostanete klíč.Slezte ke dveřím do sklepa,vývrtkou napřed odstraňte zátku,kterou jste do zámku odpoledne narvali,potom klíčem odemkněte.Ve sklepě je tma,Brian by rád rozsvítil,ale světlo by bylo vidět skrz sklepní okna,takže je budeme muset zatemnit.Vylezte ven ze sklepa,seberte hadr pod schody a potom atakujte nožem nádobu s vodou po pravé straně domu.Až voda vyteče,přisuňte prázdnou nádobu k jednomu oknu,hadr namočte do bahna,které zůstalo na místě,kde voda vytekla,jděte k oknu vlevo(malé sklepní,ne to velké) a hadrem ho začerněte.Slezte do sklepa,již je rozsvíceno a Brian kdesi v komínu nebo kde.Klikněte na stojan na svíčky vpravo od tří barelů,u studny seberte železnou tyč,pak zkuste do studny skočit,klikněte na kulatý otvor vlevo nad osvětlenou dírou a pak do díry zahulákejte,ozve se Brian.Hoďte mu dolů železnou tyč a potom vlezte do kulatého otvoru,komínem se dostanete až do pokoje.Vlezte do dveří vlevo vzadu,a hned zas vylezte,Brian zpřístupnil dveře vpravo vzadu,jděte do nich a jste v ložnici.Klikněte na polštář,Tim pod ním najde stránku knihy.Ukažte stránku Brianovi,dá vám zavřenou tabákovou krabičku.Komínem vylezte do sklepa,krabičku na tabák strčte do lisu v zadní části místnosti a potom lis spusťte.Doutníky to sice nevydržely,ale je na nich po prozkoumání  v inventáři datum 19.4.58,to by mohl být kód k trezoru,ještě najít ten trezor.Vraťte se komínem do pokoje,jděte do levých dveří,stránku z ložnice použijte na knihovnu vpravo,na písmeno D.Překáží žebřík,strčte do něj a potom znovu použijte stránku na knihovnu D,najdete knihu.V inventáři knihu prohlédněte,najdete v ní kliku.Jděte do předního pokoje,přibližte si kuše vpravo mezi dvěma regály s knihami,a každou kuši klikou natáhněte.Něco to udělalo,ještě tak zjistit,co.Jděte vlevo ke stolku s šachy,klikněte na něj,stolek se otočí a regál na knihy vpravo,u kuší,odjede stranou.Jděte k odhalenému trezoru a stejným způsobem jako o kapitolu dříve zadejte do trezoru čísla 1 9 4 5 8.Trezor se otevře,ale než stačíme něco sebrat,staroch v ložnici se probudí a začne volat o pomoc-to máme z toho,že jsme útlocitní a nepodříznuli jsme ho,zatímco spal..a tohle je teď jeho vděk.No,zabíjet ho nyní už jaksi nemá cenu,jděte do dveří vlevo,u okna seberte svícen a klikněte s ním na místo,kterým jste přišli.Tim svícnem zablokuje dveře,ať má chvilku času.Jděte k trezoru,nadvakrát z něj vyberte věci a pak jděte komínem do sklepa.Vylezte ze sklepa,před ním už stojí policajti,nejlepší asi bude vzdát se.
5.Kapitola – klik na noviny.
Opět v kůži detektiva Briscol,až dotelefonuje s šéfem,klikněte na trezor,do inventáře se vám vrátí věci,které jste posbírali.Střepy použijte na poloviční foto v novinách(máte ho taky v inventáři),dostanete zrekonstruované foto.Vylezte z kanceláře,policajt u stolu se s vámi dá do řeči.Až skončí,přeptejte se na všechno z nabídky,jděte do kanceláře,zavolejte telefonem patologovi,že byste rádi pitevní zprávu a to tak,že včera bylo pozdě.Vraťte se na chodbu,promluvte s policistou, dostanete klíč od archivu.Když už ho máme,tak proč ho nevyužít,odemkněte archiv a vevnitř seberte vpravo sádru.Vylezte zase ven,jděte po mapě na hřbitov,na něm pokračujte doleva k hrobce.Vlezte dovnitř,překlopte na zemi víko sarkofágu a podívejte se na vnitřek lupou,Briscol sebere nehty.Vylezte,jděte na místo,kde ležela mrtvola Talbota,do fotoaparátu zasuňte zrekonstruované foto.Prohlédněte si trávu,na šlápotu použijte štětec,víc momentálně dělat nemůžeme.Jděte do kostela, promluvte si s farářem a potom se po mapě vydejte na panství Lewis.Zazvoňte,budete odkázáni,kam slunce nesvítí,protože u sebe nemáte kartičku,z který by si baba protivná frigidní mohla přečíst,že jste opravdu detektiv,zastřelit je ji málo.Takže uděláme poslušně čelem vzad,na komisařství a promluvte si s policistou,dostanete kartičku.Vraťte se na panství,kartičku strčte do okénka v bráně a jste konečně připuštěni dovnitř.Až služebná odejde, odhrňte vpravo hnědý závěs,za ním je obraz. Podívejte se zblízka na obraz a na prsten na obraze přiložte diamant z inventáře. Zazvoní telefon,zvedněte ho a pohovořte s lady Miriam.Promluvte si se služebnou,potom jí ukažte diamant a až odejde, koukněte se do šuplete po levé straně.Seberte z něj Williamsův diář a Williamsovy rukavice.Přečtěte si v inventáři část diáře,vyjděte ven a jděte dozadu na dvůr.Na dvoře seberte jednu třísku,pokuste se promluvit na psa,vraťte se do domu a služky se na psa zeptejte.Vraťte se k psovi,hoďte s ním řeč a dorazíte na hřbitov k hrobce.U hrobky dejte psovi očuchat rukavice a pak jděte za ním až před hřbitovní bránu, cestou kolem kostela si všimněte,že pes našel u stromu stopu nohy.Před hřbitovem zaparkuje pes u sloupku,podívejte se na sloupek lupou a najdete druhý kus látky.V inventáři oba kousky látky spojte,vypadá to,že jsou stejné.Promluvte si s Cartrem, ať někoho pošle prohledat kanál a jděte do kostela.Promluvte si  s farářem,jděte na komisařství,ve své kanceláři dejte spojený kus látky pod mikroskop,přesvědčíte se,že opravdu patří k sobě.Přečtěte si zase kus diáře o krejčím,jděte do archivu,polici vlevo podložte třískou,potom shoďte smeták a vytáhněte velký kufr.Odemkněte ho klíčem,dvakrát se do kufru podívejte a vylezte ven,policista by pro vás měl mít pitevní zprávu. Seberte jí,přečtěte,potom jděte na mapu a po ní do nové lokace ke krejčímu.Krejčík stojí venku před krámem, prohlédněte si obsah popelnice před obchodem,potom mu ukažte látku,nakonec si s ním normálně promluvte,ať udržujeme společenské konvence.Vraťte se na komisařství,policista by vám měl oznámit,že mají ve vazbě novináře.Jděte po chodbě doleva do cely,novináře vyzpovídejte,pak jděte do své kanceláře a zavolejte si ohledně doktora Stewarta.Jděte si k pultu promluvit s policistou,pak jděte na hřbitov a promluvte si s farářem.Až vyleze před kostel,následujte ho a hezky na čerstvém vzduchu,aby to s ním neseklo,mu ukažte nalezené nehty.Jak budete končit s touto poněkud nechutnou společenskou záležitostí,přijdou policisté oznámit,že našli mrtvolu.Opusťte faráře a jděte doleva ke kanálu,Koukněte na tělo,nic zajímavého,do prázdné plechovky z inventáře tedy aspoň naberte vodu z kanálu, přidejte cement a jděte před kostel.Prohlédněte si u stromu stopu nohy,očistěte ji štětcem,cementem pak vyrobte a seberte odlitek.Pokračujte doprava,u druhé stopy,pokud jste ji už předtím očistili,jen pořiďte odlitek,potom oba odlitky porovnejte, jsou stejné.Jděte ke kanálu k mrtvole,vyzkoušejte na ní odlitky,nepasují,tak si spravíme náladu tím,že si nejdřív promluvíme s farářem a pak se vydáme na panství Lewis oznámit,že si budou muset pořídit nového domácího doktora.Až domluvíte se služkou,zvedněte telefon a promluvte si s lady Miriam(představuji si,že lady je znetvořená,možná jí domácí pavián utrhnul při milostných hrátkách půlku xichtu a proto s okolím komunikuje jen telefonem.Skutečnost však bývá prozaičtější,zřejmě je líná zvednout svůj ctihodný zadek a někam jít) Po skončení debaty se vydejte opět na komisařství.*Jen tak na okraj,je zajímavé průběžně prohlížet skicy,které si Bristol kreslí,zjevně se minul povoláním*U stolu už na vás čeká policajt,novinář chce s váma mluvit.No,tak uděláme tomu dobrému muži radost a jděte si ho do cely vyslechnout.Až skončíte,jděte po mapě ke krejčímu, pravou myší prohlédněte fontánu vlevo,nalezeným klíčem si otevřete dveře,vlezte do krámu,najdete mrtvolu a rána klackem si zas najde Briscolovu hlavu.
6-Kapitola – klik pro pokračování   
Tim sedí v cele a nudí se,kdo byl aspoň jednou v cele předběžného zadržení,ví,že po pěti minutách začíná působit relativita času.Klikněte dvakrát na komín,zdemolovat se ho sice nepodařilo,ale ulevilo se nám.Zabouchejte na dveře cely,dostanete staré noviny na ukrácení dlouhé chvíle.(Opět ty mučivé pochybnosti,kolik zlodějů na konci devatenáctého století asi tak umělo číst?)Promluvte si s novinářem,ukažte mu potom noviny a až domluvíte,použijte noviny na dveře cely,Tim je  šplhoun, tak chce říct detektivu Briscol něco o hřbitově.Promluvte si znovu s novinářem,zabouchejte opět na dveře a jděte si lehnout na pryčnu.Po nějaké době budete konečně předvedeni před detektiva,domluvíte se,že mu pomůžete dostat Adieu Jacka,uplyne nějaká doba,následuje převoz z vězení a skončíte společně s Brianem svázaní v troskách starého divadla.Marný,spolupráce s policií se nevyplácí.
Klik na pokračování
V inventáři máte svoje nohy,ruce a hlavu(Midnajt mi šeptá,že tam chybí ještě jedna anatomická část,kdyby se ukázalo,že vás vězní hezká slečna,ale ignoruju ho.Jak začne jaro,takhle mi do psaní kecá pořád a normální řeč s ním není),promluvte i s Brianem,potom nohama kopněte do velkého svícnu.Přijde Jack a než si vás přehodí přes rameno,aby vás strčil několik sáhů pod zem,dozvíte se o osobě Night Rider.Tim se probouzí v zavřené,a zřejmě i zakopané rakvi,měli bysme rychle oprášit vzpomínky,jak se z rakve dostávala Uma Thurman.Použijte napřed na vrch rakve ruce,potom klikněte pravou myší na hlavu v inventáři,Tim zařve,nakonec nohama(z inventáře),vykopněte víko.Padoucha,který vás tam zahrabával,to vyleká tak,že uteče.Seberte se země vedle rakve lopatu a odkopejte Brianovu rakev,bohužel,Brianovi zřejmě nebylo rady,takže teď už mu není pomoci.Tim chce,aby Brian,když už to musí být,ležel ve vysvěcené zemi,takže to abychom někde v noci sháněli kněze.Prozkoumejte pytel na zemi,najdete v něm divadelní leták,z ptačího hnízda seberte poněkud smrduté vejce a jděte přes mapu na hřbitov,následně pak do kostela.Promluvte si s farářem(sedí vpravo),nějak nejeví zájem o pomoc bližnímu svému,tak mrskněte do svěcené vody smrduté vejce a promluvte si s ním znova,Až odejde,seberte se stolku kříž,vraťte se po mapě k hrobům na Gallows Hill a kříž položte na Brianovu rakev.Až Tim rakev zasype,odejděte po mapě k Madlence,tedy švadleně,ukažte jí leták z divadla a pak odejděte po mapě do divadla.Najdete mrtvolu Jackova komplice(není třeba držet smutek,to je ten chlap,co nám dal v hospodě přes držku),můžete ho prohledat,ale nic u sebe nemá,potom se vydejte podzemím dál..jako Fantom Opery-kterým,když se to tak vezme,vlastně po pohřbení technicky vzato,jsme.Jděte dvakrát doleva,dál to nejde,nerady na náš vkus příliš mnoho kanalizace,vraťte se na první obrazovku divadla,na podiu tam leží samotný Adieu Jack.Seberte šátek,který vedle něj leží,kde se vzal,tu se vzal,zelený mužík zatleskal,jo aha,to jen přišel na scénu detektiv Briscol.Až si s ním popovídáte,jděte po mapě na hřbitov do kostela a tam pokračujte v debatě s detektivem.Proberte s ním postupně všechna témata,potom se přesuňte po mapě ke krejčímu,otevřete dveře,Tim donese automaticky detektivovi požadovanou knihu.
Klik pro pokračování
Zkuste odejít z kostela,pak klikněte na velké kolo u stropu,Tim volá faráře,ale nikdo se neozývá.Klikněte znova na odchod z kostela,přijde farář,ještě jednou s ním promluvte a Tim odejde do kanalizace,kde už na vás čeká detektiv.Až domluvíte,seberte provaz,pak klikněte na loďku a doplujete až k sídlu Night Rider..vždyť to říkám,Fantóm opery jak vyšitej.
Z hrazení vlevo seberte kovovou špici,zaregistrujte přítomnost výklenku,v kterém se může člověk schovat a jděte dál po schodech.Pomocí špice odstraňte závoru,potom špicí oškrábejte dveře napravo,zatočte kolem vlevo,shoďte řetěz vedle kola,pokuste se otevřít oškrabané dveře vpravo-proste dělejte všechno možný,abyste se zasloužili o Darwinovu cenu.Až naděláte dostatečný rámus,seběhněte dolů a schovejte se ve výklenku,Night Rider se přijde podívat,kdo mu to loupe perníček,ale zase odejde.Nahoře u kola seberte u stropu visící hák a zavěste ho na kolo,Tim kolem zatočí a vpravo se otevřou padací dveře.Slezte dovnitř,prohledejte přivázanou mrtvolu u zdi a seberte jí prsten,zkuste vylézt nahoru,ale je tam nějak rušno,tak zpět v místnosti s mrtvolu vlezte do chladírny.Ajvaj,dveře se za náma zabouchly,když to vezmem z pozitivní strany,tak nás nikdo neviděl.Abysme pozitivní zůstali nadále,měli bysme najít způsob,jak se dostat ven,než z nás bude Děda Mráz.V levém zadním rohu místnosti si naberte sůl,je prý nad zlato(ale jen prý,jen si to zkuste,prodat v zastavárně zlaté Rolexky nebo pytel soli,za co asi tak dostanete víc),posypejte solí víko kanálu uprostřed místnosti,víko seberte a uvolněte s ním zamrzlý ventil napravo.Zavřete ventil,potom vpravo se zdi sundejte zmrzlý kus masa,obrovským nožem ho rozsekněte,pak na nůž použijte sůl,vytáhněte nůž z masa a seberte hák,na kterém maso viselo.Hák spojte v inventáři s provazem,jděte k zabouchnutým dveřím,na závoru,která je z druhé strany použijte hák na provaze a je to.Vylezte ven,a hele,někdo nás viděl,Tim uteče dolů k loďce.Seberte provaz,přivažte ho k hrazení vlevo,potom se schovejte ve výklenku,Night Rider přiběhne za váma,zakopne a nabije si hubu natolik,až z toho umře-ne nadarmo se říká,že hlavou se zeď neprorazí a o betonový podlaze to platí dvojnásob.Odvažte od sloupku u lodi provaz a hupsněte do loďky.Potom už jen detektivovi předejte nalezený prsten a sledujte,jak se vše dobré v niveč obrátí.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Alter Ego

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Plechovka

(Ela, 27. 1. 2011 10:36)

Prosím Vás, kde najdu tu prázdnou plechovku, do které mám nabrat vodu? Pročetla jsem celý návod až do místa, kde se nabírá voda v kanálu, ale nikde není, jak se do inventáře dostane. Měla jsem pouze flašku od špiritusu, ale ta mi zmizla když jsem zapálila ohe%n v hrobce.

Re: Plechovka

(Ela, 27. 1. 2011 10:47)

Už to mám - nejedná se o plechovku, ale o krabičku - empty case ...

Re: Plechovka

(Ela, 27. 1. 2011 10:48)

Už to mám - nejedná se o plechovku, ale o tu krabičku - empty case ...

Re: Re: Plechovka

(Midnight Knight, 28. 1. 2011 18:53)

Sorry za mystifikaci plechovkou,při psaní návodu 1. často nesleduju celkovej kontext,a když nabírám vodu,přijde mi rozumější jí nabrat do plechovky,2.hrál jsem německou verzi a při mý znalosti němčiny je to dost hazard a často je dotyčná věc něčím naprosto jiným,než by měla bejt.:-)))
Pro Madukase-to přepisování kódu mě jednou přivede do blázince,zjevně mám naprosto jiný představy vo písmenech než ten,kdo je vytvářel=I nebo 1,kdo se v tom má vyznat..napotřetí se už snad konečně trefim..;-)