A New Beginning
23.11.2010 Autor návodu-Midnight Knight
Inventář vyvoláte pravým myšítkem,Spacebar vám zobrazí všechna aktivní místa,při manipulaci s předměty kolem sebe podržíte levé myšítko u předmětu,který zkoumáte,objeví se vám u něj jedna až více možností,co s předmětem udělat,pohybem myši zvolíte akci,kterou chcete provést a uvolněním levého myšítka akci provedete.Savy jsou,po delším hledání,v adresáři "Local Settings\Data aplikací\Daedalic Entertainment\A New Beginning\Savegames",pokud je i tak nemůžete najít,v Průzkumníku si dejte Zobrazovat skryté položky..Tolik asi k ovládání,takže jdeme na věc.
Prolog
Po skončení intra,z kterého se dozvíte,že v budoucnosti má dojít k sluneční erupci,která zničí Zemi-takže neplánujte dlouhý život a užívejte si,dokud to jde-se vrátíme zpět do minulosti,err,tedy přítomnosti(to jsou ty problémy při cestování časem,který čas je vlastně který-a to buďme rádi za češtinu,Angličani to mají ještě horší,časy předminulé průběžné a tak podobně,no,radši toho nechám,než zabloudím),se ocitnete kdesi v Norské pustině-snad je to Norsko,každopádně tam mají zimu.Bent Svensson stojí před svou podivnou mašinou a snaží se jí zprovoznit.Pokuste se ten krám nastartovat,zakašle jak tuberák den před funusem a ztichne,pokud jste čekali jiný výsledek,nemůžu za váš životní optimismus.Otevřete kryt motoru a podívejte dovnitř.Seberte urvaný řemen,prohlédněte kolo vlevo,je zaseklé,pak klikněte na šroub v pravé spodní části,čímž ho odstraníte a vyjeďte z motoru zas na vzduch.Odejděte směrem uprostřed z lokace,pod sebou vidíte srub,zaregistrujte,že je pod ním zamknutý vchod do sklepa a vlezte do srubu.(dveře si musíte předtím otevřít) Vedle dveří televize,zapněte jí,poslechněte si nové zprávy o ekoteroristech,Bent po chvíli televizi sám vypne,šťastný za svou samotu.Prohlédněte si obrázky na zdi,prozkoumejte především obrázek týmu Atlas-11 vlevo,v jeho pravé spodní části najdete vypouklinu,odstraňte jí a seberte klíč,který pod obrázkem byl.Nad ledničkou seberte z police lahvičku oleje,vraťte se k mašině a koukněte do motoru.Nalejte na levé kolo olej,řemen v inventáři zavažte na uzel a dejte řemen zpět na kolo.Vyjeďte z motoru,zkuste nastartovat,opět nic.Koukněte do motoru,seberte znovu prasklý řemen,Bent ho vyhodí,takže budeme muset najít nějaký jiný.Vraťte se ke srubu,klíčem odemkněte dveře od sklepa a vlezte dovnitř.Odstraňte závěs,napravo otevřete šuple,prozkoumejte ho,najdete šroubovák.Otevřete laťkové dveře vlevo,prohlédněte si kolo,potom na pneumatiku použijte šroubovák,zatímco Bent zápasí se sundáním,vedle srubu přistane vrtulník,vyleze z něj mladá žena,vleze za Bentem do sklepa(ten si tím překvapením málem amputuje ruku) a dá se s ním do řeči.Proberte nabídku dialogů,zjistíte,že žena potřebuje pomoc a není od armády-takže se s ní rozlučte a jděte se opět věnovat spravení svého stroje.Vraťte se na mýtinu,do motoru dejte duši z kola,je moc dlouhá,takže do díry vpravo,kde byl šroub,zasuňte šroubovák,duše se kolem něj automaticky natáhne a má tu správnou délku.Zkuste nastartovat,ale zjistíte nepříjemnou věc,budete potřebovat třetí ruku,která by držela šroubovák s krytem na místě,takže se vraťte ke srubu a požádejte ženskou o pomoc pro změnu vy.Motor konečně naskočí,ptáka na stromě tahle situace natolik překvapí,že dostane infarkt a ženská se rozčílí,že ničíte přírodu.Super,další ekoteroristka,navíc v pustině beze svědků,to nabízí plno možností.Bent se vrátí ke srubu,ženská je u vody,promluvte si s ní,začne kašlat a chce vodu,když si jí prohlédnete,jistíte,že vykašlává krev.No,protože dlouho nevydrží,upustíme od prvotního plánu,který v sobě zahrnoval motorovou pilu a hodiny zábavy a jděte do srubu.Po vstupu zvoní telefon,vaše psychoterapeutka,promluvte si s ní,odpovězte že ano,že nenesete odpovědnost za celý svět,psychoterapeutka spokojeně zavěsí.Do srubu vleze naše všudepřítomná dáma,oznámí vám,že se jmenuje Fay,je cestovatelem v čase a na vás,Bent Svenssonovi leží odpovědnost za celý svět.Tak,a je to,měsíce a roky terapie v háji,můžete začnout s terapií znova,pokud se dožijete propuštění na svobodu za vraždu v nepříčetnosti.Fay vám ukáže fotku svého týmu,s kterým se snaží zachránit svět,pokud se o každé osobě chcete něco dozvědět,klikněte na ? nad postavou,až ukojíte svou zvědavost,z fotky vyjeďte,Fay vám začne vyprávět zážitky ze své mise v roce 2050.
Kapitola 1. Bleierne luft
Po přistání s Nigelem pozdravte rok 2050 a proberte se dialogy,Nigel vás pověří sestavením časové antény na zkontaktování ostatních týmů a odejde,jak už to mají šéfové ve zvyku,dál do ruin dát si šlofíka.Vylezte po nosníku nahoru,prohlédněte si trosky města,Fay usoudí,že přiletěli příliš pozdě.Zaregistrujte na zemi místo vhodné k sestavení antény,slezte dolů,pokračujte do další místnosti,promluvte si s Nigelem a škodolibě mu oznamte,že si před startem špatně nařídil hodinky(zřejmě).Když jsme si ulevili,můžeme se s klidnou hlavou dát do sestavování antény.Jděte do časového modulu,otevřete ve spodní části víko a seberte kufr,v kterém jsou součásti antény.Vylezte po nosníku nahoru,položte kufr na zem,dostanete se do přiblížení,otevřete kliknutím kufr a začněte z něj vytahovat součásti.Seberte podstavec,postavte ho na zem,klikněte na něj,tím vysunete na spodku nohy.Vezměte z kufru anténu,umístěte jí do vrchního otvoru podstavce,dál seberte pojistky,zastrčte je do antény,potom cvrnkněte do spínače na vršku antény,ta se o kus vysune výš.Do prodlouženého konce antény dejte kulatou zástrčku pro kabely,na špici antény T-rozdvojku,klikněte na páčku,téčko se rozevře.Do obou částí otevřeného téčka dejte po jednom kabelu,dole oba kabely zasuňte do kruhové zásuvky.Vytáhněte z kufru přijímač,připevněte ho ke kruhové zásuvce,tím je základ antény hotový,zbývá nahoře rozmístit správně panely pro zachycení signálu.Panelů je šest,jsou v kufru a přijdou ve správném pořadí na šest míst nahoře na anténě,po správném složení po kliknutí na přijímač by měl být vysílač komplet.(díky tlačítku na vyřešení puzzle jsem se už nenamáhal zjistit,jak a proč kam který panel přijde,na rozdíl od jiných totiž nevidím v tom tlačítku výzvu k dalšímu bádání,právě naopak,takže pokud na něco nepřijde Madukas,tajemství složení vám nepovím.) Použijte na složenou anténu vysílačku z inventáře,zjistíte,že máte vybitou baterii.V inventáři z vysílačky baterii vytáhněte,slezte po nosníku dolů a vlezte do modulu.V horní části najdete po stranách dva energetické válce a uprostřed "Svensson" generátor,vytáhněte ho ven a použijte na něj vybitou baterii.Generátor sice zkolabuje,ale máte nabitou baterii,tak jí zastrčte do vysílačky,jděte k anténě a vysílačku na ní použijte.Po rušeném spojení s velitelstvím se kliknutím na aktivní okna pokochejte neslavným koncem vašich kolegů,postupně se vám budou zobrazovat další okna,až se tou zkázou proklikáte a zjistíte,že všichni ostatní z týmu už to mají za sebou,jděte o tom informovat Nigela,spodkem obrazovky do pokoje pod ruinami.Nigel tady ale není,takže nezbývá,než se ho vydat hledat.Ještě než vyrazíme,prohlédněte si vlevo zavřené šuple stolu,otevřete ho nožem z inventáře a seberte šroubovák,taková věc se vždycky hodí.Zkuste odejít chodbou vlevo vzadu,Fay dovnitř málem zahučí,a celkem rozumně usoudí,že touhle cestou asi nebude dobrý chodit.Takže o jeden východ míň,taky dobrá zpráva.Odejděte z místnosti směrem doprava(cestou můžete na zdi narovnat nakřivo visící obraz-tímhle detailem u mě autoři dostali jedno obrovské plus),při odchodu slyšíte,jak Nigel kdesi křičí,a jak Fay vběhne z místnosti,sletí z balkonu.Vypadá to,že budoucnost je zabydlená samými klauny,ani se nedivím Slunci,že z toho chce vybuchnout,asi smíchy.No ale co,já zas neumím vyměnit olej v autě,tak radši zase zpět ke hraní.Nožem odřízněte vpravo prádelní šňůru,další věc,kterou by u sebe měl každý mít(tou první je samozřejmě ručník),prohlédněte si nad hlavou sklápěcí žebřík,je na pokraji spadnutí,ale bohužel na něj nedosáhnete.Odejděte pryč,v místnosti s několika dveřmi seberte u zábradlí trubku a vylomte s ní dveře hned vedle schodiště.Strhněte se zdi tapetu a potom zeď vybourejte trubkou,vzniklým otvorem prolezte.Otevřete dvířka skříně,seberte z ní koště a lopatku,s ní seberete i mýdlo-když už umřít,tak aspoň s čistýma rukama.Vraťte se až ven k žebříku,pomocí koště ho sklopte a vylezte po něm nahoru.Dveřmi vlevo se vrátíte do místnosti,z které jsme celou tuhle Odyseu odstartovali,takže prozatím si jich nebudeme všímat,prozkoumejte poničený neonový nápis Global a pak po něm přelezte na druhou stranu,během lezení se z nápisu uvolní půlka globusu.Projděte místností,vylezte z ní na druhé straně,najdete visícího Nigela,předá vám datový krystal do jiné časové doby,potom,zjevně ignorujíc vaše sdělení,že všichni jsou po smrti,pronese věštecká slova,že máte zkontaktovat druhý tým se Salvadorem,načež upadne do hlubin matičky země i zapomnění.Než stihne Fay osušit slzy,zapraská vysílačka a ozve se Salvador,zatím sice žije,ale pokud něco rychle nepodnikneme,bude mít čas tak na jednu cigaretu a nadávku,že jí nestačil vykouřit celou,takže bysme se měli pohnout z místa.Vraťte se do místnosti,vylezte z okna,Fay automaticky sleze po neonu dolů.Odšroubujte z neonu visící půlku globu,podle šplouchnutí se dá soudit,že spadla do vody,a slezte po žebříku dolů k vodě.Spojte v inventáři lopatku s provazem,potom přidejte trubku a máte improvizované pádlo,použijte globus na vodě,Fay do něj usedne a odplaví se do míst,kde by měl být Salvador.Zakotvíte u spadnutého mostu,z kterého se dolů do propasti vesele valí voda..a Salvador nikde.Dojděte až k okraji propasti,dole ve vodopádu najdete Salvadora,promluvte si s ním(začněte konverzaci otázkou,jestli je vše v pořádku,to člověka v takový situaci vždycky potěší),až skončíte,začneme hledat cestu,jak ho z vodopádu vytáhnout.Seberte se země krátké prkno,prohlédněte si cestu přez vodu na druhou stranu,mezi jednotlivými kameny jsou mezery,které se budou muset nějak vyplnit,pak jděte k náklaďáku.Nožem ho trochu vykuchejte,vytáhněte z něj bečku,ta se vzpříčí mezi první dva kameny,takže kus cesty na druhou stranu bysme měli.Dovoluji si upozornit,že jsem řekl mezi prvníma dvěma,což v překladu znamená,že mezi břehem a prvním kamenem nic není,to jen aby bylo jasno.Dojděte ke kamenům,položte krátké prkno mezi břeh a první kámen,dojděte po vodě až za prkno na sud,potom krátké prkno seberte.Pokračujte dál po dlouhém prkně,až přez něj přejdete na kámen,dlouhé prkno seberte a položte na mezeru směrem k druhému břehu,za něj položte krátké prkno..a pokud jste někde cestou nezabloudili,měli byste být na druhém břehu.Zahulákejte dolů na Salvadora,aby věděl,že na něj myslíme,zaregistrujte na zemi lano s hákem a jděte k osobnímu autu.Zkuste nastartovat,kupodivu motor funguje,pádlem oškrábejte kolem auta bahno,najdete prázdný ráfek.Sundejte ho,seberte lano a připevněte ho na zadní nápravu,druhý konec lana zkuste připevnit na nosník u propasti,nechce se mu.Rozmontujte v inventáři vyrobené pádlo,provaz omotejte kolem nosníku,pak na nosník použijte druhý konec lana,,jděte k autu a nastartujte,vytáhnete Salvadora nahoru.
Kapitola 2. Eine nacht im Global.
Promluvte si se Salvadorem,až odejde,můžete prohodit slovo s Delvinem na schodech,potom jděte k neonu,vylezte po něm a v místnosti si promluvte se Salvadorem.Jděte ke kufru prostřed místnosti,seberte z něj sondu a plazmový vrták(když jsem později viděl,jaké divy dokáže,přehodnotil jsem trochu svůj postoj k motorové pile,ale jen trochu,budoucnost je přeci jen daleko) Vyzkoušejte hned na zasypaném vchodu vlevo novou plazmovou hračku,uděláte s ní do skály malý otvor.Použijte teď na skálu sondu s kamerou,sonda propadne na druhou stranu,buď můžete šipkami sondou otáčet nebo rovnou stisknout ! na levé straně přístroje,uvidíte nějakou tápající ruku a Fay usoudí,že Nigel pořád žije.Na probourání zdí je v současné konfiguraci vrták moc slabý,potřebuje upgrade,odejděte tedy oknem z místnosti k neonům.Použijte vrták na červené blikající písmeno úplně vlevo,vyříznete z něj červenou čočku,zasuňte jí do vrtáku,v inventáři budete mít modrou čočku,která předtím ve vrtáku byla.Odejděte doleva do pokoje,prohledejte Salvadorův spací pytel,najdete v něm baterii(jako obvykle v takových případech odmítá moje představivost nalézt vysvětlení,co s ní ve spacáku dělal),jděte nahoru za Delvinem,promluvte si s ním,dělá něco s laserem a potřeboval by modrou čočku.Dejte mu tedy tu,kterou máte v inventáři,dostanete za to od něj membránu,tu v inventáři spojte s baterií a pak baterii připevněte k plasmovému vrtáku.Vraťte se do pokoje k Salvadorovi a na zeď použijte super extra plazma vrták,po explozi vám sice Salvador hračku sebere,ale díru do skály jsme udělali,tak co.Vlezte do vyrobeného otvoru,Nigel sice nikde není,zato jste ale objevili krásné místo,kde se technika snoubí s přírodou-terminály na ochoze,uprostřed díra ve skále,po které teče voda kamsi dolů.Když si prohlédnete místo nad propastí,najdete na skalní římse,mimo váš dosah,druhý Nigelův krystal,zkuste ho pádlem přitáhnout,ale krystal spláchne voda kamsi do hlubin.Tak,a je vymalováno,ještě pořídit nábytek a můžeme se stěhovat.Ale nepropadejte ještě panice,na to bude dost času později,seberte z inventáře mýdlo a hoďte ho do žlábku,kterým odtekl datový krystal,možná nám to pomůže jak Jeníčkovi s Mařenkou,když házeli kolem sebe smetí-a nebo taky ne.Vraťte se trochu doprava k terminálu a seberte z něj čip,jděte doleva kolem propasti až k druhému terminálu,cestou si vlevo všimněte tří podstavců-sarkofágů,časem na ně dojde,se země nalevo od terminálu seberte lampu a potom nožem otevřete spodní část terminálu.Seberte zničený čip,dejte na jeho místo čip z prvního terminálu a pak se pokuste terminál použít.Nejede,jaksi nám chybí dodávka elektřiny,připište si to na seznam má dáti,dal a jděte dál doprava až k masivnímu kořenu.Odpižlejte ho nožem a pak se po nově otevřené cestě sešplhejte do propasti.Dole vidíte kaluž vody napěněnou mýdlem,takže do ní zřejmě doputoval datový krystal,kaluž prozkoumejte a krystal seberete.Fay donese krystal Salvadorovi,zjistí,že je zničený,bude potřebovat náhradní,Salvador jí řekne i Nigelovo přístupové heslo-Blaualge.Vraťte se do místnosti s terminálem,strčte do něj krystal,potom slezte o patro níž a pokračujte dál doprava do další místnosti.Při vstupu vidíte vpravo masivní dveře,do kterých právě někdo zalezl a dveře zavřel,to vyřešíme,časem.Použijte na pancéřové dveře svou vysílačku,opět buď otáčejte směrové šipky nebo rovnou stiskněte ! (osobně jsem dospěl k závěru,že šipky prostě nefungují),nakonec zevnitř někdo zařve,tak si s dotyčným promluvte.Dospějete k závěru,že uvnitř je poněkud výstřední osoba a pokud to nebude naprosto nutné,nebudeme dveře otevírat,nebo se spíš postaráme o to,aby je někdo neotevřel zevnitř.(snažím se nepoužívat slova retardovaný nebo idiot,je to silně relativní věc,když si myslíte,že jste narazili na blba,vždycky časem narazíte na blba stokrát většího než byl ten první,takže zůstávám raději u výstřednosti daného jedince) Věnujme pohled raději zbytku místnosti,za sklem vidíte generátor,jehož turbína se netočí,a vpravo od automatu najdete bílou bednu se zavřeným víkem,vsadil bych si,že uvnitř budou pojistky.Otevřete víko,použijte terminál uvnitř,na panelu svítí zeleně jedno z pěti světýlek,Fay logicky usoudí,že bude fajn,když jich bude zeleně svítit víc,nejlíp všech pět.Následující puzzle je klasický syndrom vypadávajícího jističe,u kterého jsem jako doma,takže jsem konečně nemusel používat řešící tlačítko.Musíte světýlka zapínat v takovém pořadí,aby nedošlo k přetížení a nevypadnul jistič,kontrolky ovládáte spínačema dole,první fáze kontrolek je oranžová,teprve druhá pak zelená,napravo můžete sledovat,jak které zapnutí zatížilo síť.Nejdřív celý panel vyresetujte páčkou nahoře vlevo a potom zapínejte kontrolky v pořadí,zleva doprava 1,4,5,1,4,5,2,3,2,3.Světla svítí,rotory rotují,akorát hlavní spínač je nějakej divnej,nejde zapnout. Vyjděte ven z místnosti,ale daleko nechoďte,nalevo od dvou stojících vitrín vidíte jiskřit kabel,to není zrovna ideální.Po pořádném prozkoumání kablu najdete místo,v kterém leze napravo od vchodu do zdi,dvakrát to místo použijte,nakonec Fay vleze do místnosti a zapne hlavní spínač.Vraťte se k vodě,vylezte nahoru a jděte k terminálu,použijte ho a zvolte heslo,které jste dostali od Salvadora(blaualge) Následuje poněkud dlouhá debata s terminálem ohledně kompetencí,rychlosti dodávky zboží a jeho vyzvednutí,prostě scéna ze života,kdo potřeboval něco na magistrátu,tak ví,o co jde,akorát tady nemůžete přeskočit přepážku a chytnout úřednici pod krkem,nakonec po několikerém ujištění,že nemůžete čekat měsíc a potřebujete krystal teď,v tenhle okamžik a před minutou bylo pozdě,se terminál nad vámi slituje a zpřístupní vám regály,v kterých krystaly jsou-ovšem se škodolibým konstatováním,že lampa,pomocí které krystal najdete,je rozbitá,takže vám to k ničemu nebude.Tak to si ještě řeknem,rezavá plechovko,jděte doleva od terminálu ke třem sarkofágům,tedy vlastně regálům,klikněte na prostřední a ten vyjede nahoru,na jeho vršku svítí světlo.Tedy mělo by,pokud vaše debata s terminálem byla úspěšná.Na pravé straně vysunutého regálu zaregistrujte prázdné objímky,do třetí odshora zašroubujte žárovku dříve sebranou,ta se rozsvítí a vlevo od ní teď můžete najít a sebrat krystal.Heuréka,člověk zvítězil nad technikou.Seberte i žárovku,jeden nikdy neví,a jděte k Salvadorovi,dejte mu krystal,dozvíte se něco o Emilio Indez,výbuchu elektrárny a konferenci v Oslo.Názory Salvadora a Fay se poněkud rozcházejí,Salvador chce v Brazílii zastavit Indeze,Fay chce pro změnu na konferenci do Osla,Salvador nakonec debatu utne s tím,že máte získat ještě nějaký materiál a pošle vás za Delvinem.Vylezte z místnosti oknem,po neonu dolů,do místnosti se spacáky a pak po schodech nahoru,dorazíte k Delvinovi.Promluvte si s Delvinem,dostanete od něj instantní oběd ve formě pilulek(chvála Bohu za nezdravě smažená křidýlka z Kentaky),pak debatu dokončete a odpochodujte za Salvadorem,dozvíte se od něj číslo,pod kterým najdete záznamy o katastrofě.Jděte do skalní místnosti s regály a terminálem,použijte terminál,na dotaz odpovězte,že jste opravdu Nigel,nakonec z terminálu vydolujete informaci,že videokazety,které hledáte,jsou ve skladu.Seberte z teminálu krystal,který jste do něj na začátku vložili,slezte dolů,jděte do místnosti s pancéřovanými dveřmi a promluvte si skrz dveře s excentrikem na druhý straně-jednou k téhle konfrontaci zákonitě dojít muselo,do skladu vás nepustí,protože má hlad a o chutný instantní pilulky nemá zájem.Škoda,že nám Salvador zabavil ten upgradovaný vrták,s ním,basou piv a písničkama Johny Cash na MP3 by to byl skvělej odvaz.Prozkoumejte automat,zkuste z něj něco dostat,ale potřebujete mince,žádný problém pro ostříleného cestovatele časem.Na pravé straně automatu je elektronický klíč,položte na něj membránu,k membráně pak připojte baterii z inventáře,dojde k výbuchu,i když ne tak efektnímu,jaký by udělal plazmový vrták,a z rozervané pravé strany automatu seberte mince.Vhoďte minci do automatu,použijte ho(i když je mi záhadou,jak po takový ráně může ještě fungovat),ze spodní části automatu pak seberte plechovku nějakýho blivajzu.V inventáři dejte do plechovky instantní pilulky,použijte plechovku na dveře,Fay na žádost podivína odejde,aby si mohl jídlo sebrat.Vraťte se zas do místnosti,pancéřové dveře jsou teď otevřené,takže směle vstupte dovnitř,kdyby něco,pořád ještě máme nůž.Sáhněte do temnoty před sebou,Kvasimodo rozsvítí,Fay se ho lekne,tak si s ním promluvte,ať překlenem prvotní komunikační bariéru.Moc se toho nedozvíme,jediná užitečná informace je,že sklad obsluhuje jeho přítel terminál Quickie.No,proč ne,každej máme nějakou tu úchylku.Můžete si prohlédnout místnost kolem sebe,bohužel nic,co bysme mohli sebrat,po pravé straně vidíte sklad,pro vás momentálně dostupný asi jako mnichovi skupinový sex,takže použijte terminál.Následuje opět klasická debata ve stylu "zvolená funkce není k dispozici,kontaktujte správce systému,a než se dostaví,můžete si prohlédnout další produkty naší společnosti,děkujeme za pochopení",takže napočítejte do deseti a pak si nechte dopravit kameru.Vytáhněte kameru z přepravní krabice,při bližším prozkoumání na ní nic nevidíte,takže vyjeďte z přiblížení,v inventáři kameru aktivujte,Fay ji nastaví na minutu nahrávání,dejte kameru zpět do boxu a přepravní krabice automaticky odjede.Uslyšíte cvak kamery,terminálem si nechte kameru opět dovézt,až jí vytáhnete z krabice,uvidíte na snímku číslo bedny,vedle které jsou vidět kazety.Kameru vraťte do krabice,při následném hovoru s terminálem zvolte artefakt s číslem,které jste viděli na snímku,přijede prázdná bedna,o poznání větší než ta s kamerou.Otevřete bednu,zkuste do ní vlézt,pak si promluvte s Kvasimodem,aby bednu s váma uvnitř odeslal do skladu.Nechce a nechce,nakonec mu slibte,že mu dáte pro něj i jeho přítele Quickie jídlo a Kvasimodo začne souhlasit.Viditelný úpadek společnosti,já bych se nechal od ženský "utáhnout" tak maximálně na knedlo vepřo zelo nebo tatarskej biftek,co by se stalo,kdyby mi nabídla instantní pilulky,o tom radši nechci uvažovat.Jo,a za pstruha pečenýho na másle bych si dal taky říct,to jen tak na okraj,kdyby některá z hráček měla zájem.Vlezte do bedny,promluvte z bedny na Kvasimoda a jste vyexpedováni do skladu.Odstraňte šroubovákem víko bedny s kazetama,kazety seberte(Fay přitom opět konstatuje,že se pojede na konferenci,ať se Salvador třeba staví na hlavu-prostě ženská,co k tomu dodat) a vlezte do svého přepravního boxu.Zatímco Fay čeká,vysílačka zapraská,takže vyleze ven a promluví si se Salvadorem,nakonec se ocitne opět v Kvasimodově místnosti,Salvadorovi předá pásku a zjistí,tedy kromě jiného,že Salvador Kvasimoda v rámci bezpečnosti zlikvidoval.Hmmm.Takže ani tak moc nepřekvapí,když vás nechá Salvador ve skladu s tím,že pro vás v časové kapsli není místo,zřejmě abyste nenarušila jeho naplánovanou cestu do Brazílie.Automaticky se ocitnete u kapsle a budete muset Salvadorův plán nějak sabotovat.Na stole vedle Delvina leží kazeta z výbuchu elektrárny,vyměňte jí za kazetu z konference,kterou máte v inventáři.Na záměnu se přijde na poslední chvíli,takže Salvador při nejbližší příležitosti zřejmě Fay zabije,ale dosáhli jsme,čeho jsme chtěli,a Fay končí svoje vyprávění Bentovi,jak a proč se k němu dostala.Bent se zachová jako každý jiný racionálně uvažující člověk,zařve na Fay "A ven!!" a jde otevřít dveře,ať jí nemusí prohazovat skrz dřevo.Jen poněkud nepočítá s chlápkem,který po otevření stojí před ním a praští ho přes hlavu.Marný,každá racionalita má svoje,Vesmírem předem nezadané meze.
Kapitola 3. Raues Erwachen
Bent se probere k životu ve vrtulníku,na nepříliš vábném místě,tedy na záchodě,s prázdným inventářem a pro jistotu ještě připoutaný k potrubí.Moc toho kolem na výběr není,takže až přestanete marně cloumat trubkou,strhněte závěs vlevo od vás,tyčí od závěsu vyrvěte ze zdi trubku a jste volní..tedy relativně,k daně situaci.Soustřeďte svou pozornost na poličky a skříňky nad toaletou,z otevřené skříňky seberte kleště na nehty,otevřete zbývající skříňky,posbírejte z nich hřeben a vodu po holení.Hřeben v inventáři rozlomte a potom dvě části hřebenu opět spojte,Bent je poskládá do kříže-no,když nic jinýho,bude se moct pomodlit.Ale jelikož cesty boží jsou nevyzpytatelné,a především dlouhé,podívejte se vlevo nad okno,vidíte šroub,použijte na něj křížový hřeben,po odšroubování vidíte přes okno,že šroub něco držel(k tomu taky jsou),a to cosi teď visí za oknem.Takže se podíváme,co jsme to vlastně spáchali,otevřete okno,venku visí kabel,chytněte ho a vtáhněte dovnitř.Seberte kovovou anténu z konce kabelu,zaregistrujte,jak kabel hezky jiskří a anténou-páčidlem otevřete dveře ven na chodbu.Vylezte na chodbu,dveře za sebou zavřete,hned za dveřmi je vpravo vstup do pilotní kabiny.Vlezte dovnitř,nalevo si trochu pohrajte se zelenou pojistkovou skříní a zaregistrujte,že u toho pilot začne nadávat,i nevztahovačný člověk by pomalu myslel,že nadává jemu a ne vrtulníku,zajímavé a podnětné.Vraťte se zpět na chodbu,projděte doleva do druhé kabiny,vidíte Fay,jak si hoví na kanapi,pokud chceme dojít na druhou stranu vrtulníku,budeme se jí muset zbavit.(Bent odmítá vzít Fay páčidlem přes hlavu,takže tahle rychlá varianta odpadá)Všimněte si ještě,že nad Fay visí reproduktor spojený s pilotní kabinou a vraťte se do chodby.Z pravé části postele seberte diktafon,spolu s ním sebere Bent plastikovou síťku,potom z levé spodní přihrádky nad postelí shoďte pár knih.Z knihy pak na posteli vytrhněte několik listů a namočte je ve vodě po holení,řekl bych,že je v ní dost lihu na to,aby ta kombinace dobře hořela.Poslechněte si diktafon,je na něm pilotův hlas,při troše štěstí by to mohlo stačit.Vezměte kleště na nehty,nejdřív s nima s inventáři udělejte díru do diktafonu,potom najděte vlevo na polici,odkud jste shodili knihy,drát,a nůžkama ho přestřihněte.Připojte k drátu diktafon a zkuste zapnout přehrávání,nic se ale neděje,Fay má zřejmě vypnutý v kabině reproduktor.Nevadí,jděte na WC,do klimatizační mřížky narvěte papír namočený v lihu,pak vezměte visící kabel a přiložte ho k papíru.Z vrtulníku se začne kouřit a Fay kouká z okna,co se to děje,nastala naše chvíle.Vlezte do její kabiny,Fay pořád kouká z okna,a zapněte reproduktor nad její hlavou,pak z kabiny odejděte.Zapněte diktafon,Fay poslouchá,ale k žádné akci ji to nedonutilo,budeme muset použít silnější kalibr.Seberte diktafon,jděte do pilotovy kabiny,klikněte diktafonem na pilota a potom si opět pohrajte se zelenou skříní s pojistkama,pilot začne nadávat a diktafon to nahraje.Vraťte se na chodbu,diktafon opět připojte k drátu vlevo,pak diktafon zapněte,Fay odkráčí do pilotní kabiny ujasnit si,co to mělo znamenat,zatímco Bent se diskrétně uchýlil na toaletu.Vylezte ven,tím,že jste otevřeli dveře,se jaksi prozradilo vaše chození po vrtulníku,promluvte si přes dveře,které Bent drží otevřené,s Fay,až skončíte,pilot s Fay se společně snaží vás přetlačit a dveře si otevřít.Seberte z inventáře anténu-páčidlo a zapřete ji o dveře,pak jděte pořád doleva až do místnosti s vysílačkou,Bent začne volat o pomoc,bohužel se dovolá na špatný číslo,na druhé straně je Delvin a ukáže Svenssonovi,jak vypadá budoucnost.Toho to trochu sebere,mezitím se Fay dostane z kabiny a Bent má možnost seznámit se s chlápkem,kterej ho vzal po hlavě,žurnalistou Leif Oggersund,známým pod přezdívkou Oggy a jeho příběhem,když u něj zakotvila výprava z budoucnosti.
Kapitola 4. Die Konferenz
Salvador s Fay přistanou kousek od budovy,v které se má konat konference a je na Fay,aby se nějak dostala dovnitř.Pokud chcete snížit hladinu optimismu v krvi,jdete doleva,otevřete si dveře ven-panel nalevo od východu-a dojděte před budovu,z jedný strany vchodu dav ekoteroristů s transparenty,na druhý straně gorila,která vás dovnitř bez nějakého oprávnění nepustí,promluvte si s gorilou i s rozvášněným davem a vraťte se zdeptaně do vrtulníku.Jděte do kabiny,kde dřív ležela Fay na kanapi,zřejmě kuchyně,jak se tak člověk dívá na vybavení.Seberte se stolu hrnek,z kávovaru vlevo do něj načepujte kafe a vedle kávovaru seberte ještě kostku cukru.Koukněte nahoru nad kanape,vidíte poličku plnou lahviček s kořením,úplně nalevo najdete krabici. Po jejím prozkoumání zjistíte,že obsahuje nějakou pálivou míchanici všeho možnýho,to zní celkem slibně,takže krabici seberte.Jděte doprava do místnosti s kójí a dveřma na WC,na poličce vidíte fotoaparát,použijte ho a Fay má svou fotku.Zkuste otevřít dveře od WC,je obsazeno,promluvte si přez dveře s Oggy uvnitř,je to debata na draka,jaksi se ještě psychicky nevyrovnal s vaší přítomností.Vzdejte to,jděte doleva až k místu,kde sedí Salvador,pootvírejte šuplata vpravo od Salvadora,v druhém odspodu najdete nůžky,potom vylezte ven.Jděte k demonstrantům a dejte jim kafe,aby se trochu zahřáli,dostanete od nich megafon,vraťte se do vrtulníku,jděte k WC a megafon použijte na dveře.Oggy vás konečně začne registrovat,nakonec od něj získáte jeho novinářský průkaz.Nůžkama upravte svou fotku,aby měla správný rozměr,jděte do kuchyně a na plát vařiče vpravo položte kostku cukru.Až se cukr roztopí,seškrábejte z plátu nožem lepkavou hmotu-musíte ale jednat rychle,jinak se hmota po chvilce vypaří a můžete začít znova s novou kostkou cukru-upatlaným nožem potřete fotku a přilepte jí na Oggyho průkaz.Jděte k budově,ukažte gorile průkazku a jste vpuštěni dovnitř.Proslov má Indez,Fay má k jeho bezpečnému reaktoru tak dlouho připomínky,až jí vyvedou ze sálu a skončíte na chodbě.Trocha orientace.Dveře směrem doprava vedou ven před budovu,nalevo jsou dva vchody,tím spodním se dostanete k technikovi,který hlídá monitory,tím horním do sálu s občerstvením,kde se cpe doktor Braun.Jděte do sálu s občerstvením,promluvte si s Braunem,potom seberte se stolu jednu sklenici a nakonec okořeňte jídlo,které do sebe Braun háže jak do bezedný studny,kořením,které máte u sebe.Brawn dostane na chvíli záchvat kašle,pak se zas zklidní a pokračuje v konzumaci.Z místa,kde stojíte,vedou dveře doleva,těma dojdete na balkon,dveřmi v zadní části se dostanete na chodbu s výtahem a nalevo dvojema dveřma,na WC a do odpočívárny.Jděte dveřmi vzadu,budete mít hovor od Salvadora,chce,abyste ho nějak dostali do budovy.Skvělý,ještě chvíli a bude vyžadovat snídani do postele.Prohlédněte si cedule u dvojích dveří vlevo,pak vytáhněte šroubovák,cedule s ním sundejte a pověste je zas ke dveřím,ale naopak,tj. ceduli od WC ke dveřím odpočívárny a ceduli odpočívárny k WC.Můžete si promluvit s chlapem u schodů,ale nikam vás nepustí,tak se obraťte a vlezte do výtahu,skončíte v podzemní garáži.Popojděte trochu doleva,prohlédněte si zamknutou roletu,nemáte samozřejmě klíč,jděte ještě kousek vlevo,uprostřed je stojan,z kterého se dají otevřít hlavní dveře garáží ven,ovšem za předpokladu,že máte správnou kartu-což nemáte.No,aspoň víme,kde co je,vlezte zpět do výtahu,z něj pokračujte do sálu s občerstvením(šipka mezi výtahem a WC,dost snadno přehlédnutelná),ven ze sálu směrem doprava a pak jděte do spodních dveří vlevo,do monitorovací místnosti.Promluvte si s obsluhou u monitorů,je z demonstrantů trochu nervózní,má v garáži svý auto,z nuly na stovku za 3 sekundy,ze stovky do rakve v mžiku,no prostě takovej normální šílenec,takže se bojí,aby se demonstranti nerozvášnili a až budou demolovat budovu,nepřibrali i jeho autíčko.My už ho těch starostí nějak zbavíme,ať se netrápí.Koukněte na pult vpravo od něj,vidíte klíč od auta,sebrat si ho nenechá,vlevo najdete vstup pro videokazety,zatím nepoužitelný,tak odpochodujte zase ven.Jděte do sálu s občerstvením a pokračujte dál doleva až na balkon,použijte na demonstranty megafon,vyberte z nabídky třetí možnost a nechte dav,ať to skanduje pořád dokola.Vraťte se ven na chodbu,vylezte před budovu a promluvte si s gorilou.Když si vytáhne z uší sluchátka,uslyší co demonstranti křičí,začne na ně taky křičet,takže se raději vrátíme zpět o budovy,ať neohluchnem.Jděte do místnosti s monitory,obsluha si rve zbytky vlasů,jak je ten dav agresivní,takže když z pultu seberete jeho svazek klíčů,vůbec to nezaregistruje.Jděte do garáží,klíčem otevřete garáž vlevo od výtahu,klíče pak použijte i na červené auto a potom auto použijte,Fay začne zkoušet,k čemu jsou všechny ty páky a pedály,auto vyletí z garáže a zastaví se,trochu zdemolované,o sloup.Jděte opět do monitorovací místnosti,obsluha zmizela,chlap se šel nejspíš oběsit.Otevřete skříň pro ovládání ventilace nalevo od pultu,pak na ventilaci otevřete větrací okno,Fay podá Salvadorovi zprávu,že může dovnitř.Jděte do sálu z občerstvením,z něj směrem dozadu k WC,v půlce cesty na vás zavolá Salvador,který se zabydlel v odpočívárně-nebo WC,podle toho,jesti to posuzujete podle cedulí u dveří nebo ne,a chce,abyste mu přivedli doktora Brauna.Otevřete skříňku napravo od Salvadora,seberte z ní oranžádu,nalejte jí do sklenice,zjistíte že oranžáda má poněkud prošlou záruční lhůtu,no co,my jí pít nebudem,tak o co jde.Vraťte se do místnosti s občerstvením,posypejte Braunovi jídlo,a až začne kašlat,rychle mu podejte sklenici s oranžádou.Braunovi se udělá tak trochu nevolno,odběhne na WC a díky záměně cedulek(doufám,že jste je vyměnili) skončí v místnosti se Salvadorem..sám,beze zbraně.Salvador se namaskuje jako Braun,jde pronést proslov a vy se ocitnete v monitorovací místnosti.Vezměte z inventáře kazetu a dejte jí do přehrávače vzadu na stěně,Salvador začne svůj plamenný proslov,ale brzo se zjistí,že není Braun a je vyveden pryč.Jděte do odpočívárny,cestou můžete kouknout na podium,Fay konstatuje,že tohle v plánu nebylo,a pokud vás zajímá,jak skončil Braun,prohlédněte si kaluž krve na zemi,osobně jsem dospěl k závěru,že Salvador je psychopat,momentálně urvaný z řetězu.Vlevo na stole otevřete Braunův kufr,seberte z něj magnetickou kartu a jděte do garáží.Kartu použijte na sloupek uprostřed,ve zmatku,který následuje Fay oznámí,že alternativou k jaderné energii je Svenssonva metoda,kterou může Svensson předvést.To je to,čemu se říka o nás bez nás. Všichni odlétají na stanici Atlas,kde Svensson zjistí,že věci se po jeho odchodu daly trochu jiným směrem a tak bude demonstrace jeho vynálezu poněkud komplikovaná.
Kapitola 5. Atlas,Teil 1
Po příjezdu si doktor zatáhne Fay za závěs,budeme se tvářit,že to nevidíme,možná jí opravdu jen odebírá krev a jiné tekutiny pro vyšetření,stejně teď máme svých starostí víc než dost.Hra se sama bude přepínat mezi Fay a Svenssonem,podle toho,jak to bude potřebovat.
Svensson
Abyste vůbec někam mohli jít,potřebujete papíry,že jste normální,což vzhledem k Svenssonovu duševnímu rozpoložení a doktorově fascinací Fay bude trochu náročné,klasickou cestou takové potvrzení určitě nedostaneme.Seberte se stolu doklad o zdravotním stavu,zkuste ho použít na razítko na stole,ale v razítku není žádná barva.Vlevo můžete otevřít pořadač a najít si Bentovy záznamy-deprese,je vyhořelý,no,s tímhle chlapíkem ještě bude veselo.Otevřete šuple napravo,seberte z něj lahvičku se vzorkem krve,nalejte krev do razítka a pak si orazítkujte zdravotní průkaz.Vylezte směrem doleva na chodbu,promluvte si s Barney,dejte mu zdravotní průkaz a ocitnete se na prezentaci.Indez zmizí na verandě venku,takže než se začneme ztrapňovat,budeme si chtít poslechnout,jaké pikle Indez kuje.Se stolu vlevo seberte láhev,otvírák a misku pistáciových oříšků,jděte do zadní části stolu a sebere ukazovátko.Vpravo otevřete vrchní okno,hned vám do místnosti začnou řvát hladový ptáci,takže toho moc neuslyšíte.V pravé části velkého okna si prohlédněte zarážku závěsu,v inventáři spojte dohromady ukazovátko s otvírákem,použijte ho pak na zarážku a závěs zatáhněte.Otevřete dveře na balkon,jděte ven a oříšky dejte ptákům na větráku.Ptáci zmlknou,vraťte se do místnosti a skrz závěs si poslechněte Indeze.Až skončí(být Svensson,tak místo předem prohraný bitvy nakoupím hromadu Indezových akcií a užívám si zbylé roky života),je na Svenssonovi,aby předvedl,co jeho řasy umí.Před sebou máte nádrž s řasami a vedle generátor.Odtlačte vozík s řasami na světlo,seberte vpravo od generátoru baterii,v inventáři k ní přidělejte plastikovou síťku a připojte baterii k generátoru.No,mohlo to dopadnout podstatně hůře,ale taky lépe,dohodnem se na tom,že to byla plichta a čeká nás ještě hodně práce.
Fay
Volá vás Delvin,ale signál je rušený,takže prakticky nic neslyšíte.Otevřete dveře napravo a vejděte do nich-tohle se tvůrcům opravdu povedlo,pokud nevlezete do dveří,nevidíte,co je uvnitř,takže jsem několik hodin běhal sem a tam po základně,kde jsem co přehlédnul,než se mi čirou náhodou podařilo do dveří vlézt.Stěna zprůhlední,takže vidíte,že jste v koupelně,prohlédněte obsah pytle na umývadle,najdete pilník,až jednou zákonitě Fay zavřou,bude se jí hodit.Vylezte ven na chodbu,a teď pozor-jste v prvním patře ze tří,ale pro pohyb mezi patry nepoužíváte normální dveře nebo východy,jen kliknete na patro,do kterého chcete jít.V prvním patře jste teď vy,ve druhém patře jsou vpravo dveře do kantýny,uprostřed vstup na most,na kterém stojí doktor a dál vás nepustí,ve třetím patře předváděčka,do které vás taky nepustí a po pravé straně konečně vpravo východ k vašemu vrtulníku.Skočte si do kantýny ve druhém patře,promluvte si s kuchařem,nechte si zabalit obě jídla z jídelníčku,štrůdl a něco,co se v mojí verzi jmenuje Rakfisk,sice netuším,co by to mohlo být ,ale určitě to bude dobrota.Do štrůdlu strčte pilník a promluvte s kuchařem,že máte štrůdl studený,za příšerného zpěvu strčí štrůdl do mikrovlnky,čímž eliminujeme první možný zdroj rušení vysílačky.(Pokud chcete znát celý kuchařův pěvecký repertoár,dejte mu několikrát ohřát štrůdl ještě bez pilníku,určitě si pak budete přát,abyste nebyli tak zvědaví) Vylezte z kantýny,jděte do třetího patra a pak vpravo k vrtulníku,buď promluvte s Oggy nebo použijte vysílačku na anténu,v obou případech to ve vysílačce zapraská a potom se dá Fay ho debaty s Oggy.Až s ním skončíte,bude vedle něj ležet na zemi kabel,seberte ho a připojte na jeden konec trubky zábradlí.Sejděte ke kovovým dveřím,otevřete bednu vedle dveří,seberte z ní druhý kabel,jeden konec připojte na místní anténu vpravo od bedny,druhý konec na trubku zábradlí.Otevřete kovové dveře,promluvte si s radistou,nakonec mu dejte jídlo z kantýny a pak můžete ničím nerušeni navázat spojení s Delvinem(použijte vysílačku na anténu u vrtulníku)
Svensson
Promluvte si s Fay,potom se automaticky ocitnete v zatím neprobádané části stanice,v laboratořích.Promluvte se svým synem Duve,na bílé zdi si můžete přečíst statistiku poklesu,vedle statistiky zaregistrujte přístroj pro interní komunikaci,potom z modré části zdi seberte nůž a rukavici.Rukavici spojte v inventáři s pravítkem,vyrobíte si podběrák,sice nevím,k čemu to bude dobrý,ale hezky to vypadá.Slezte trubkou o jedno patro dolů,na panelu vpravo otevřete vrata přetlakové komory,slezte zas o jedno patro níž,otevřete vstup do biolaboratoře-dveře vpravo-a vlezte dovnitř.Promluvte si s Lissou,potom otevřete úzkou skříň nalevo od ní,seberte svůj starý plášť a v inventáři ho prohledejte,najdete vzorek řas D-54H,který byl velmi dobrý,ale na presentaci jaksi chyběl,proč asi..?Jděte doleva vedle spektrometru otevřete šuplíky a prohledejte je,o vzorku D-54H ani zmínka,pokračujte dál doprava,dojděte ke skleněné skříni a prohledejte jí,taky nic.Promluvte si s Lissou,o vzorku nic neví,tedy aspoň to tvrdí.Jděte ven až k Duve,promluvte si s ním,taky o vzorku nic neví.Slezte o patro níž,vypněte pračku a prohledejte jí,najdete ručník z pětihvězdičkového hotelu Le Comte Du Roi v Barceloně,trochu drahá sranda pro výzkumníka,Vylezte zas nahoru,zeptejte se Duve na ručník,pošle vás někam,že je to jeho soukromá věc.Tak jo,teď sme se vážně naštvali,jděte do biolaboratoře a použijte rádio.Začíná jít do tuhého,tak jako jsem prvních pár kapitol proletěl během pár hodin,od začátku téhle kapitoly se můj postup rapidně zpomalil.Musíte a) vybrat správnou osobu a za b) zjistit,na co se jí ptát.Takže,zavolejte nejdřív Barney,napřed si s ním můžete popovídat o všem možným,potom začněte o ubytování a požádejte ho,aby vám rezervoval pokoj v hotelu Le Comte du Roi,potom si promluvte s radistou,řekněte mu,ať se spojí s vaším synem,řekne mu,aby přišel do radiové stanice,protože tam na něj čeká přítel.Pokud jste byli úspěšní,Duve odejde k radistovi a když vylezete nahoru,je místo,kde stál,prázdné.Využijte tedy Duveho nepřítomnost,otevřete dveře do ubytovny a prohledejte Duveho postel,najdete chybějící dokumentaci.No tohle,Brutus,to bych ještě chápal,ale i ty,vlastní synu..? Prohlédněte dokumentaci,jděte k Lisse a zeptejte se jí,co se stalo 20.února.(vzhledem k Lissině budoucnosti by nebylo od věci jí říct,že víme,co dělala loňského léta)
Fay
Promluvte si se Sadi,potom vylezte na chodbu-a hele,ve třetím patře jsou otevřený dveře vlevo.Jděte se do dveří samozřejmě podívat,vedle koše seberte papír,se stolu tužku a cvičně prožeňte papír faxem,abyste měli představu,co to udělá.Nic extra,jděte ven,k vrtulníku,zjistíte,že pravý kabel vypadnul.Vraťte kabel na místo-připojit k anténě vpravo,jak kabel zapojíte,otevřou se dveře pod vámi,z nich vyleze chlápek a vyhodí nějaký kus papíru.Nás samozřejmě zajímá,co asi vyhodil,takže se vydáme na lov,jděte do druhého patra,středem na most,papír visí na vrchu pletiva.Pokuste se ho sebrat,sletí na zem pod vámi.Můžete si promluvit s doktorem na můstku,pak jděte do svého pokoje-první patro,dveře 24,otevřete okno a vylezte ven.Seberte kus papíru se země,zjistíte,že je to kapesník,budete mát zajímavou debatu s doktorem,došla mu trpělivost,můžete si třeba skákat z mrakodrapu,jemu je to už jedno,jen za ním pak nechoďte,že vám něco je.Od této chvíle,když vlezete oknem do pokoje a zas vylezete,doktor už na mostě nestojí.Takže toho využijem a půjdeme se podívat,kam nás most zavede,dorazíte do nějaké strojovny,na zemi sedí svářeč a poslouchá muziku.Promluvte si se svářečem,pokuste se jít blíž k filtrační komoře vlevo,svářeč vás zastaví.Jděte do vchodu vlevo nahoře,přijdete do místnosti se čtyřmi skříňkami,všechny zamknuté.Otevřete dveře uprostřed místnosti,vstupte,promluvte si s chlapem za stolem,je jedno,jestli odpovíte Ane nebo Ne,jen podle toho vydedukuje,že sabotérem je buď agent KGB nebo pirát,v každém případě chce nějaký důkaz.Když se ho zeptáte na svářeče,odkáže vás na jeho kolegu,který vysedává v kantýně.Jděte do kantýny,vlevo si na zdi všimněte kabátu,v kterém jsou klíče,při pokusu přivlastnit si je vás zastaví chlap s pivem.Při bližší prohlídce zjistíte,že na kabátu je vyšité jméno Apollo Langlo.Promluvte si s chlápkem,pak jděte do místnosti s faxem,použijte tužku na papír,strčte papír do faxu a milej Apollo musí zvednout zadek a vypadnout z kantýny.Jděte do kantýny,seberte z kabátu na zdi klíče,po mostě do místnosti se skříňkami a klíčem odemkněte skříňku číslo 1.Seberte z ní pásku,jděte ke svářeči,pásku strčte do přehrávače,konečně muzika,která svářeče inspiruje a pustí se do práce.Jděte k filtrační komoře,otočte ventilem,pak komoru otevřete a prohledejte,najdete kus rukávu s iniciálami.Jděte do kanceláře v místnosti se skříňkami a chlapovi za stolem ukažte kus látky,který jste našli.
Svensson
Bent je v místnosti pod stanicí a pokouší se najít důkaz,že nešlo o nehodu,jak mu tvrdila Lissa.Použijte páku jeřábu,až je vytažena ohromná ohrada s řasami,stiskněte páku po pravé straně.Vlezte dovnitř,vepředu otevřete filtr na řasy,nožem z něj odřízněte kus korku.Pokračujte k díře v potrubí,strčte do ní vyrobený podběrák a vylovíte nějaké víčko.Použijte víčko na laboratorní plášť,Bent čichá,čichá,obě věci smrdí sejnou chemikálií,v inventáři teď máte vzorek z pláště.Odejděte do bio laboratoře,Lissa je pryč,nebude se nám aspoň plést pod nohama,jděte k spektrometru,otevřete jeho spodní část a do vzorkovnice dejte korek.Použijte spektrometr,potom zase otevřete spodní část,dejte do vzorkovnice kus pláště a proveďte analýzu.U obou vzorků stopy stejné hořlaviny,Bent jde nahoru vyříkat si věci se synáčkem,během bouřlivé debaty začne mladý Svensson hysterčit,zřejmě zdědil po otci víc než chtěl,do toho přijde Fay,že někdo chce stanici vyhodit do povětří.
Fay
Zatímco Bent koumá nad bombou,dejte se doleva kolem věže,pořád,až narazíte na dveře.Otevřete je a zase zavřete,na Fay skočí terorista a začnou spolu soutěžit,kdo dřív spadne z věže.
Svensson
Čeká vás puzzle,jak zneškodnit bombu,díky záchrannému tlačítku jsem se opět nenamáhal zjistit,co se po mě chce.Vlevo máte žluté a červené svorky,které se dají připojovat na různé spoje a podle toho se i mění čísla na displejích,víc vám k tomu nepovím..:-)Po vyřešení,ať tak či onak spadne terorista dolů,Fay se zachrání a spolu se Svenssonem kouká,že začíná hořet komplex s řasami.
Kapitola 6. Atlas,Teil 2
Začínáte v místě,kde jsou kajuty posádky a kde dřív stál mladý Svensson.Použijte rádio,pokláboste s Barney,ten se ujistí v tom,že jste oba totální magoři,když chcete jít dolů zachránit nějaký vzorek řas.Seberte vzadu se stolu obilné vločky,Bent z nich sebere svorku.Slezte o patro níž,zkuste použít ovládání na otevření poklopu,nefunguje.Jděte doleva až k anténě,seberte jí a tyčí od antény otevřete dveře napravo od místa,kde anténa stála.Na hadici za dveřmi použijte svorku,jděte k panelu na ovládání poklopu,použijte ho,potom ručně otevřete poklop uprostřed a oba slezou dolů.Seberte se země řetízek,patří Lisse,vzhledem k celkovému zmatku bude asi vhodnější,když řeknu,že patřil.Pokračujte levou chodbou,jděte dál kolem dveří až k druhým,před nima si prohlédněte velkou louži krve.Do toho si Fay čas od času vykašlává plíce,začíná být veselo až milo.Otevřete dveře vlevo,vypadne z nich mrtvola Lissy,prohledejte jí,najdete kartu.Použijte kartu na prostřední dveře,ale zahlásí to chybu,tudy se asi dál nedostaneme.Použijte řetízek na kartu,Bent zauvažuje,jestli Lissa neměla svoje heslo na řetízku,no,nemáme co ztratit,stejně se tady dál nedostaneme,Udělejte čelem vzad,doprava až na rozcestí,pravou cestou do laboratoře,po vstupu se Bent naštve,protože někdo zničil všechny vzorky ve skleněné skříni.No,nějak bylo,nějak bude,jděte k mikroskopu,dejte do něj řetízek Lissy a mikroskop použijte,najdete její heslo ELVIS.Otevřete kartou dveře vpravo,ocitnete se v místnosti plné bomb,paráda,ještě šampus a Silvestr může začít.Jděte do popředí a použijte terminál po pravé straně,když po vás chce heslo,ukáže se telefonní klávesnice s čísly k jednotlivým písmenům,takže natypujte heslo ELVIS-35847.Po kratší debatě s Fay otevřou společně dveře do místnosti,kde si mlžou do kontejner přečerpat vzorek,do toho přijde protivný chlap s pleší,pistolí a mladým Svenssonem,společně zavřou Fay s Bentem uvnitř a dveře pro jistotu ještě podepřou zvenčí kontejnerem.Tak,a máme tady záhadu zavřeného pokoje,teď už nám ke štěstí nechybí vůbec nic.Vlevo seberte z podstavce na kontejnery hadici,z tanku vlevo seberte z jeho vršku poklop a položte ho na tank vpravo.Použijte tank vpravo,tím se z něj vysune trubice,do poklopu na jejím vršku dejte tyč od antény a trubici opět zasuňte,tím se část tyče ulomí.Položte poklop zpět na tank vpravo,dejte do něj zkrácenou anténu a vysuňte trubici pravého tanku-anténa udělá do skleněných dveří díru.Seberte z pravé trubice anténu i poklop,potom sáhněte do díry ve skle a Bent odstraní kontejner,který dveře blokoval.Když teď použijete dveře,otevřou se,takže můžete sice vylézt ven,ale Bent odmítne z celé místnosti odejít bez řas,takže jen seberte kontejner venku před dveřmi a vraťte se dovnitř.Položte kontejner do pravého držáku,hadici vložte do rozbité zelené trubice vpravo a zapněte pumpu,obsah trubice se přečerpá do kontejneru.Seberte kontejner,jak s kontejnerem odcházejí,laboratoř vybuchne a Fay s Bentem skončí v hromadě trosek.
Fay
Pokuste se vylézt na hromadu vlevo,s Bentovou pomocí se vám to podaří.Otevřete přihrádky pořadače nad sebou a vylezte po nich nahoru,pak se chytněte kabelu nad Fay,ta po vzoru Tarzana přeletí na nosník.Použijte tyč pod sebou,Bent vyleze o kus nahoru.Použijte regulátor topení napravo od Benta,potom vylezte po rouře topení napravo od Fay a vylezete z trosek.Kde se vzal,tu se vzal,přijde známý plešatec s pistolí,sebere vám kontejner a ocitnete se v další části trosek,ve společnosti napůl zavaleného Svenssona juniora a mrtvé Lissy.Nebylo by od věci zamyslet se,podle jakého klíče se seznamovat s lidma,většina těch,co se s váma znala,to nepřežila.Seberte tyč vedle sebe,prohledejte Lissu,najdete šátek,spojte ho s tyčí a pak výsledek použijte na mladýho Svenssona.Zatímco Fay se Svensonem surfují po moři na nějaké bedně,zbytek celé stanice,který to zatím nestihnul,vyletí do povětří-ekoteroristi by se rozhodně měli na Benta zaměřit,za uplynulých pár hodin zdevastoval přírodu víc než katastrofa několik atomových elektráren.
Kapitola 7. Bent Svensson ist todt
O nějaký den později budí Fay spícího Benta kdesi uprostřed pralesa v Brazílii-no,uprostřed,vzhledem k přítomnosti stánku s obsluhou to nebude až tak vážný,ale stromů je kolem plno.Z jeepu seberte bednu s nářadím a anténu,jděte do popředí k bednám a z jedné bedny vezměte přístroj na zatloukání hřebíků.Promluvte si se Simonem za pultem,jděte doprava a promluvte si s veselou trojkou,s každým zvlášť.Hrají moc hezkou karetní hru,kdo prohraje,ten se napije,zatím to vypadá,že Oggy a Duve umřou na otravu alkoholem.Před strážným si všimněte klíče spojeného s otvírákem,nenechá si ho vzít,při debatě s Oggy dostanete nějaký drobný,od Duveho se můžete dočkat tak akorát opileckého šklebu.Prozkoumejte bednu na nářadí,najdete v ní jenom šroub,potom prozkoumejte zeď za hlídačem,uvidíte neonové srdce,kříž a mezi tím ceduli.Odšroubujte ceduli,v inventáři z ní budete mít cosi jako svěrku,za ní objevíte díru skrz stěnu,viděli jsme dost,jděte doprava k lodi a druhému strážnému s puškou.Prohlédněte ceduli na lodi Buggy C-600,promluvte se strážným,pak mu pod nos strčte bednu na nářadí,aby věděl,že jste mechanik.Strážný chce znát sériové číslo,které neznáme,před ním je sice kniha,v které by se dalo najít,ale nepůjčí vám jí.Když jste mechanik,máte takovou věc vědět.Chytrák,doufám že ho brzo sežere krokodýl.Jděte od lodi trochu doprava,seberte plátno,z bedny potom několik piv,na zdi odšroubujte mincí dva šrouby,všimněte si čtyř spínačů a díry,kterou vidíte hlídači do karet.Jděte zpět k hráčům,dejte hlídači pivo a potom zkuste pivo otevřít,hlídač vám dovolí použít jeho otvírák.Seberte otvírák s klíči se stolu,otevřete s ním pivo a pokuste se hlídači vrátit místo jeho klíčů svoje klíče od jeepu.Je moc střízlivý,takže záměnu pozná,vraťte mu tedy jeho původní klíč s otvírákem.Jděte ke stánku,použijte na telefon mince,potom telefon použijte,odpovídejte,že chcete informaci o jejich motoru,jedná se m Buggy C-600 a motor má sériové označení.Na druhé straně se zeptají,jestli jde o TTX,což je informace,kterou jsme potřebovali,poděkujte a zavěste.V koutku vlevo za bednami teď můžete zaregistrovat Fay,můžete si s ní promluvit,nebo jen uložit informaci,že tam je na později.Jděte dozadu k lodi,promluvte s hlídačem,řekněte mu správnou odpověď TTX,pak si s ním promluvte znova a dozvíte se,co všechno na lodi nefunguje.Potěš svatej Murphy,divím se,že ještě je nad vodou.V inventáři použijte anténu,ohnete jí,strčte anténu do výfuku a vytáhnete hada.Na benzínové potrubí použijte svěrku z inventáře,plachtu použijte na zadní kormidlo,potom přístrojem na hřebíky připevněte plachtu ke kormidlu.Oznamte hlídači,že loď je spravená a jděte do přístřešku s pivem a spínači.Popřepínejte každý spínač,abyste zjistili,co který ovládá,zleva doprava jsou to Srdce,Piky,Kříže a Kára.Podívejte se do otvoru ve stěně,uvidíte hlídačovu kartu,podle toho,co má,sepněte správný spínač,hlídač se při správné odpovědi napije,tohle celé proveďte několikrát,dokud Bent neusoudí,že už má hlídač dost(záleží na tom,jestli v průběhu hraní máte nějakou špatnou odpověď,pokud ne,mělo by to stačit provést jen dvakrát) Jděte dopředu k hráčům,klikněte na pivo,že ho otevřete,seberte se stolu otvírák a vraťte na stůl svoje klíče od jeepu,hlídač je nalitej,takže nic nepozná.Jděte k Fay,cestou zaslechnete její hovor se Salvadorem,ten tvrdí,že je Svensson mrtvý a jeho řasy minulostí.To jsou ty časová paradoxy,jste mrtvý a ani o tom nevíte.Fay dorazí s Bentem k lodi,ale strážný na ně začne mířit puškou.Seberte z inventáře hada,mrskněte ho na strážného a ten je minulostí-kdo ví,možná se taky jmenoval Svensson?
Kapitola 8. Der Phoenix Plan
Dorazíte vznášedlem k elektrárně,jděte po spadlém stromu doleva na druhou stranu,cestou ulomte větev,narazíte na plot.Po prozkoumání zjistíte,že je pod proudem,použijte na plot větev a proleze do další obrazovky.Salvador nikde,jen jeho stan a na okraji skály dalekohled,když do něj kouknete,obdržíte zprávu od Salvadora.Následuje další puzzle,které jsem díky autorům přeskočil,jeho podstatou je nacházet dalekohledem specifické body,až nakonec najdete tajný vchod do komplexu.Ve vrchní části dalekohledu můžete nastavovat čísla pro přiblížení,celý sektor je rozdělený do políček 16 x 11 a musíte se správným nastavením dalekohledu trefit do správného políčka.Hodně štěstí.Po vyřešení nebo přeskočení se ocitnete před budovou s potrubím.Vlezte do horní prázdné roury a máme další puzzle,v kterém musí Fay upravit cestu tak,aby se dostala k zavřeným dveřím,jsou vidět v pravém válci dole,za pomoci kol,kterými ovládáte hladinu vody a pák,příjemnou zábavu,já opět použil záchranné tlačítko.
Fay
Jste v místnosti se sekretářkou a žebříkem.Seberte u paty žebříku zarážku,vylezte po žebříku a použijte zarážku na dveře vlevo.U zábradlí utrhněte větev a hoďte jí do otvoru klimatizace.Slezte po žebříku dolů,sekretářka zametá vzadu,jděte k jejímu stolu a nožem zlikvidujte telefon.Přepněte klimatizaci a Indez nahoře odejde z místnosti.Jděte po ochozu ke dveřím,vlezte dovnitř a seberte generátor.
Svensson
Odejděte z místnosti směrem vpravo,seberte sklo a promluvte si se Salvadorem.Vraťte se k jeřábu,prohledejte kontejner a seberte z něj železné kolo a prkno.Na bednu pod jeřábem položte prkno,pak železné kolo a nakonec sklo.Spusťte jeřáb,opět ho zvedněte i s nákladem a pošlete jeřáb do vedlejší místnosti,odejděte taky do druhé místnosti a použijte nouzový spínač.Po scéně se Salvadorem,kde zjistíte,že všechno je úplně jinak,doputujete s Fay k reaktoru.
Fay
Otevřete dveře,Svensson zůstane uvnitř a Fay vyleze ven druhými dveřmi.Sjeďte o patro níž a použijte ovládání jeřábu,přiběhne Salvador s pistolí,dejte mu zelený generátor z inventáře,až se Salvadorem domluvíte,sjeďte o další patro níž a použijte ovládání vody.Vylezte zase o patro výš,použijte ovládání jeřábu a sledujte,jak všechno dopadne.M_K
Čeština
Demo
Náhledy fotografií ze složky A New Beginning
Komentáře
Přehled komentářů
Vďaka za návod. Hra nebola nakoniec nič extra, ale ten návod bol super. Môž povedať, že tentoraz som hral hru kvôli návodu :-)
Re: cool :-)
(standa, 18. 11. 2016 9:55)jo midnajt byl na návody a recenze borec,škoda že už ho to nebaví.......ale chvála ho určitě potěší
Fajn návod
(schevka, 12. 1. 2014 22:52)
Ahoj,
fajn návod, dobre sa číta, aj keby som hru nehrala. Pripomína mi miestami Kulhánka a často sa smejem na Midnightových hláškach.
BTW, v prvej kapitole som pri záchrane Salvadora z vodopádu na nosník použila ráfik na pneu z auta, aby sa lano nedralo o kamene. Zaujalo ma to, možno je riešení viac.
cool :-)
(Milan, 15. 11. 2016 19:47)