Nikopol Secrets of the Immortals
Nikopol: Secrets of the Immortals
17.7.2009 Autor návodu-Standa Madukas
Nikopol je adaptace komiksové trilogie Nikopol od francouzského autora jugoslávsko-českého původu Enki Bilala (Enes Bilalović).Jde o La Foire aux immortels (Jarmark nesmrtelných), La Femme piège (Volavka) a Froid-Équateur (Chladný rovník). Děj se odehrává v roce 2023 v Paříži, která je, jako městský stát, ovládána pevnou rukou diktátora a jeho armády. Obyčejní lidé žijí v nuzných ghettech, kde je může režim manipulovat prostřednictvím brutálních, ale spektakulárních představení. Najednou se nad Paříží objeví vznášející se pyramida, v níž žijí nesmrtelní Egyptští bohové, kterým došlo palivo. Jeden z bohů – Horus (sokolí hlava) má své vlastní ambice a touží po moci. Vy se ujímáte role Alcide Nikopola, kterému setkání s Horusem změní život.
Kapitola1
Z okna seberte řetěz,vedle matrace vezměte vonnou tyčinku a zapalovač.Přejděte do koupelny,u telefonu si vezměte dlátko. Jděte k hlavním dveřím bytu,vezměte dopis od Gordona.,přejděte do ateliéru. Vpravo u okna seberte stojan ,vlevo na stole malířskou paletu. Otočte se a mezi plátny s obrazy si vezměte bílý papír. Vedle busty seberte kladivo.Přejděte do obývacího pokoje,automaticky se vám umístí stojan.Z police nad radiátorem vezměte cívku s filmem. Na podlaze si prohlédněte čtyři novinové výstřižky. Přistupte k projektoru,otevřete dvířka na cívku a vložte film z inventáře. Přejděte ke krbu,podívejte se nahoru, spusťte dolů projekční plátno.Vraťte se k projektoru,klikněte na projektor a podívejte se na ukázku.Na malířský stojan umístěte bílý papír .Otočte se k projektoru a otočte jej tak,aby obraz byl přímo na bílém papíře na stojanu.Pak klikněte na obraz malířskou paletou,objeví se vlevo paleta s barvami. Nyní musíte správně vymalovat obraz.Postupujte takto-černá barva - klikněte na vlasy, bílá barva - na košili, tmavě šedá - na krk, středně šedá - nad horní ret, světle šedá- čelo. Po správném dokončení Nikopol prohlásí, že je to tak správně a obrázek se umístí do inventáře.Přejděte ke dveřím do bytu přes koupelnu a vyjděte na chodbu,kde se objeví obrovský slizoun. Automaticky se vrátíte zpět do bytu.Otočte se a v rohu si vezměte kovovou trubku, kterou použijte na dveře. Tím dveře zablokujete. Slizoun bouchá na dveře.Rychle přejděte do ložnice, na dveře použijte řetěz z inventáře. Přejděte do ateliéru, kde uvidíte slizouna skrz rozbitou zeď. Klikněte na zvedák, tím ho přesunete ke kameni v polici,klikněte na tlačítka ovládání zvedáku a zvedněte kámen. Klikněte na zvedák v dolní části (u podlahy) ,zvedák se přesune doprava. Přejděte do ložnice a do držáku na vonné tyčinky vložte vaši tyčinku z inventáře(držák je vedle matrace). Tyčinku zapalovačem zapalte. Ze dveří seberte řetěz a rychle přejděte do ateliéru. Klikněte na polici - přesunete ji automaticky doleva a zablokujete vchod. Klikněte na zvedák,ten se přesune k polici,klikněte na ovládání zvedáku,umístíte kámen zpět na polici.Projděte uvolněnými dveřmi.Jděte doleva ke dveřím ložnice, zavřete je a zajistěte řetězem.Poté jděte ke vstupním dveřím.Dveře jsou rozbité a zablokovány kovovou trubkou. Vlevo na podlaze klikněte na hromadu suti,tím vyčistíte podlahu. Na toto čisté místo umístěte velký kámen,který je hned vedle.Poté napravo seberte ze země dřevěný trám a umístěte jej na kámen.Tím uvolníte železnou trubku.Na dveře použijte kladivo,ocitnete se na chodbě. Schodiště je zablokované, otočte se doleva a na pěti místech použijte kladiva k rozbití cihel zazděného okna (bouchněte dvakrát nalevo,dole i nahoře,pak dvakrát napravo,dole i nahoře a naposled dole uprostřed) a vylezte ven. Nikopol automaticky sleze po okapu dolů na ulici,zavolá si taxi a odjede do hajzlu.
Kapitola 2
Po animacích se ocitnete v uličce.Promluvte si s Gordonem, dostanete od něj Ritual manuál (v inventáři si jej prohlédněte). Prohlédněte si plakát v knihovničce za Gordonem. Jděte dvakrát vpřed,otočte se vpravo a projděte pootevřenými dveřmi. Použijte zapalovač na neosvětlenou stěnu napravo,všimněte si dvou vypínačů. Do spodního se dává klíč, klikněte na horní ,,rozsvítíte světlo.Z podlahy seberte křídu. Na stěnách místnosti vidíte na každé straně čtyři modré panely,mezi nimi je prázdné místo,kam umístíte portrét z inventáře. Použijte křídu,klikněte na první panel nalevo,nejblíže k vám a z nabídky ikonek vyberte tu s hadem.Další ikonky umístíme v tomto pořadí: zahnutý roh - lebka – papežská tiára/čepice/ - (uprostřed umístěte portrét)pravá strana - kolovrátek – šibenice s oběšencem - pohár - strom. Pokud to uděláte správně,tak Nikopol prohlásí, že ikonky jsou na správném místě.Podívejte se na podlahu,je tu plocha pro umístění devíti dlaždic.V rozích jsou o stěnu některé opřeny.Vpravo je to klíč, koruna, váhy a na druhé straně meč a věž.Čtyři dlaždice chybí. Klikněte na rozbité dlaždice napravo,zjistíte, že chybí černý kříž, sůl, dvě mince a plechovka.Vyjděte ven a jděte doleva. Na levé straně je automat na pití.Hned vlevo od něj je schránka na kterou klikněte.V zrcadle za vámi se objeví hlídkující Gordon). Pod schránkou seberte kámen a použijte ho na zrcadlo s Gordonem (zrcadlo se otočí ). Ze schránky si vezměte 3 mince.Vhoďte minci do automatu,do otvoru pod červeným tlačítkem. Nahoře máte displej a na něm jména.V automatu je šest pater plechovek.Pomocí šipek napravo,nad červeným tlačítkem,se posunujete jak do jednotlivých pater,tak i s plechovkami točíte bud doleva nebo doprava.Vaším úkolem je to,aby se na displeji nahoře objevilo jméno Clemence Morganidon/je ve třetím patře odshora/.Poté stiskněte obdélníkové tlačítko pod šipkami, seberte plechovku a 2 mince.Otočte se a jděte k oltáři se svíčkami.Vezměte si křížový klíč.Otočte se doprava ,jděte dopředu ,nad vchodem si všimněte kamery. Otočte se doleva a projděte do skladu s krabicemi. Vpravo dole u ventilace je kovová police na kterou použijte křížový klíč a po odstranění prolezte ventilací. Jděte vpřed,otočte se vlevo a napravo odšroubujte křížovým klíčem kovovou polici a pak otočte červeným ventilem.Klikněte na bílou zmrazenou prosklenou stěnu vedle ventilu nalevo a použijte na ní dlátko z inventáře.Tím si uloupnete blok soli.Vraťte se do místnosti s dlaždicemi a umístěte dlaždice ve správném pořadí takto( jako první je horní řada, pak prostřední a nakonec spodní řada):
Klíč - 2 mince – věž
Koruna - plechovka - sůl
Váhy - křížový klíč - meč
Po správném umístění vás někdo zamkne v místnosti. Seberte křížový klíč z podlahy a použijte ho na spodní část dveří. Podložte dveře Rituál manuálem z inventáře a pak vystrčte pomocí dláta klíče ze zámku. Svazek klíčů seberte a otevřete si dveře.Jděte ke Gordonovu příbytku.Použijte na zámek svazek klíčů, otevřete dveře a vstupte dovnitř. Gordon je pěkný prase,záchod má zesranej jako kráva.To mi dost vadí.Z police s dvěma řadami knih si vezměte dekódovací diagram, na stole si vezměte tabulku s kódy.Ze stěny si vezměte fotografii (prohlédněte si ji v inventáři,klikněte na tlačítko Read). Pod postelí najdete kufřík - otevřete ho a přečtěte si dopis .Vraťte se do místnosti s dlaždicemi. Svazek klíčů použijte na spodní vypínač na stěně vpravo. Klikněte v inventáři na dekódovací diagram a pak ho umístěte na otevřená dvířka nalevo. Máte před sebou tabulku s kódy, dopis k dekódování a dekódovací diagram. Při najetí kurzoru se písmena prostředního dopisu podbarví červeně a objeví se vám jednotlivá slova v tabulce s kódy vlevo. Tabulka s kódy nalevo má text na více stranách (obrátíte jej kliknutím na following). Pokud se spletete při psaní - písmeno smažete stiskem Del. Pomocí lupy vpravo dole v liště si prohlížíte detaily symbolů v místnosti. Písmenem X ukončíte hádanku.Dosaďte písmena v dopise tak,jak je to na obrázku/viz obrázek/Vyjděte ven,setkáte se s Anubisem, vyslechněte ho.Pověří vás zastavením Horuse a dá vám na ochranu symbol. Mezitím chytili Gordona – musíte utéct ze hřbitova.Otočte se a vejděte do chladících boxů/tam co jste dlátem naškrábali sůl/ ,jděte doprava a kupředu k boxu s nápisem Boucherie . Klikněte na dveře a jděte ven. Spustí se animace.
Kapitola 3
Strážce vás nechce pustit dál, u kanálu vlevo seberte páčidlo. Prohlédněte si na zdi vlevo volební plakát.Sejděte po schodech vlevo,na levém sloupku dole je plechový kryt.Použijte na něj čtyřikrát páčidlo. Uvnitř je řetěz. Použijte dláto na řetěz, mříže se zvednou a cesta do metra je volná. Prohlédněte si vlak blokující tunel. Jděte kolem vagónu vpřed,vlevo otevřete skříň kde je monitor a panel s monitory.Klikněte na zelený monitor(kontrolky vlevo- line A, line B, Switching a Console) a klikněte 4x na monitor. Objeví se tu body, pomocí nichž usměrnujete protékající body tak, abyste rozsvítili line A a Console (první a poslední zelenou kontrolku napravo). Až se vám to povede tak odstupte od panelu a klikněte na modré monitory vlevo. Přepnutím páčky do polohy A a stiskem tlačítka dole vyklidíte kolejové linky. Totéž musíte provést i s line B a Switching. Pokud to provedete správně tak se spustí animace,nástupištěm projede vlak metra a odstraní blokující vagóny.Vejděte do tunelu a vpravo nahoře si všimněte žebříku. Na zemi pod žebříkem seberte kámen a použijte ho na spodní část žebříku,druhá část žebříku sjede dolů a vy vyšplhejte nahoru.Ocitáte se za policejním hlídačem na stanovišti. Prohlédněte si mapu na stěně a leták s portrétem Nikopolova otce. Na stole seberte kuchyňský nůž ,všimněte si velkého červeného tlačítka. Vpravo vytáhněte šňůru ze zásuvky a pak na kabel použijte kuchyňský nůž. Zástrčku opět strčte do zásuvky a klikněte na odizolovaný kabel. Použijte ho na hlídače.Omráčíte ho,pak na něj ještě jednou klikněte,zatáhnete ho k sobě do uličky a automaticky získáte magnetickou kartu.Stiskněte zelené tlačítko na zdi a až se rozsvítí tak přejděte na protější stranu. Otevřete nahoře skříňku a přehoďte dráty. Prohlédněte si skříňku dole a zkuste přepnout vypínače (zatím nefungují).Přejděte na druhou stranu a na stěně opět stiskněte zelené tlačítko.Směrem k vám poběží hlídač,ale bude omráčen,automaticky získáte klíč. Klíčem otevřete velkou zelenou skříňku,nalevo od monitoru počítače, a vezměte si sniperku.S ní pak zabijte strážného na věži.Potom přejděte na protější stranu a zlikvidujte sniperkou strážného na další věži.Klikněte dole na skříňku s táhly a přesuňte do dolní polohy táhla uprostřed a vpravo.Odstupte.Napravo od skřínky je modrý monitor a napravo od něj je otvor,do kterého vložte magnetickou kartu. Karta má označení č. 1 - potřebujete ji překódovat na č. 2.Objeví se vám obrázek,který vypadá jak včelí plástev.Nahoře vpravo máte číslo 1.Můžete přepínat od 1 až po 4.Tento tvar plástve je nutné nastavit na panelu.Opětovným kliknutím se plástve otočí, šipkami dole po stranách odebíráte jednotlivé části . Jak na to?Napravo nahoře navolte kombinaci č. 2. Nyní musíte vytvořit stejný obrazec v plástvích nalevo.Nejprve klikněte na plástve označené ABCD (viz obrázek). Pak postupně klikejte dole na šipky.Nalevo jsou čtyři/označíme si je 1 až 4/ a stejně tak napravo/označíme si je 5 až 8/.Klikněte postupně na šipku 7, 2, plástev B, šipku 2, plástev B a plástev C. Poté se rozbliká nahoře OK a do inventáře vám automaticky přibude magnetická karta č. 2.Jděte šikmo doprava a na stěně klikněte dvakrát na skřínku.Ta se otevře. Vpravo nahoře klikněte na tlačítko/off/ a odpojte dva kabely na svorkovnici úplně vpravo a modrý a zelený na levé svorkovnici.Rychle jděte vpřed,mezi auta.Přiběhne hlídač,vy klikněte směrem odkud sem běžel a do otvoru pod červenou kontrolkou vložte magnetickou kartu 2. Pak klikněte na plechové dveře,projdete jimi. Následuje animace.
Kapitola 4
Promluvte s hlídačem vepředu,pak se vraťte na místo, kde jste stáli a otočte se doleva ,je tu oplocenka ,kde je spousta beden. Zkuste otevřít bednu vpravo, je zamčená.Jděte oplocenkou vpřed,tam co stál hlídač a rychle si vezměte na dveřích visící klíč od bedny. Vraťte se k bedně, klíčem ji otevřete a ukryjte se uvnitř bedny. I s bednou vás přemístí a zamknou.Použijte zapalovač z inventáře a najděte zámek od bedny.Na čtvercový otvor zámku použijte křížový klíč.Objeví se vnitřní část zámku,napravo je kulatý otvor, použijte na něj dlátko.Pak klikněte na západku nahoře a na pružinku napravo použijte kuchyňský nůž.Ten zůstane zaklíněný mezi pružinku a mechanismus zámku.Nyní klikněte na mechanismus zámku,kousek napravo od nože.Mechanismus vyjede nahoru.Vezměte si kuchyňský nůž/klik na rukojeť/a klikněte jím na pružinku dole,tím nůž umístíte pod pružinku.Nyní klikněte na mechanismus nalevo,ten vyjede nahoru.Nyní už jen klikněte na víko bedny ,vylezete ven.V chodbě před vámi je hlídkující stráž.Prohlédněte si mapu nalevo,klikněte na červené tlačítko a vstupte do chodby.Napravo jsou dveře,nalevo klikněte na malé tlačítko vedle dveří.Slyšíte kroky přicházejícího strážného takže klikněte na velké tlačítko a vraťte se zpět. Otočte se doprava ,sundejte mřížku ventilační šachty a přepněte páčku nalevo ve skříňce (do polohy vpravo). Napravo jsou na poličkách čtyři láhve.Z horní poličky seberte lahvičku vpravo a obsah nalijte do misky na bedně. Přidejte obsah lahvičky vpravo ze spodní police.Misku postavte na rám před ventilátor ,strážce začne kašlat a po chvilce se složí. Vyjděte do chodbičky ,otočte se doleva a vstupte do Security room. Otočte se a vtáhněte strážce dovnitř - automaticky získáte hypodemic pistol.Klikněte na monitor vpravo ,prohlédněte si všechny zprávy.Pak klikněte na monitor uprostřed,uvidíte hovor Horuse s Nikopolovým otcem. Otočte se od monitorů doprava a na konci stolu stiskněte červené tlačítko ,slyšíte zvuk. Stiskněte tlačítko vedle dveří ,přejděte do místnosti naproti, která je otevřená.Projděte dopředu ke schodům,po kterých vyjděte nahoru.Projděte kolem krmícího se slizouna.Otočte se a střelte hypodemickou pistolí do hmoty, kterou se krmí slizoun. Ten po chvilce usne. Vezměte si dokumenty vedle slizouna na podlaze. Přejděte dozadu ,na hmotu dejte nejprve dokumenty a pak na dokumenty dejte Rituál manuál. Pak to zapalte ,uvolní se vám cesta napravo. Projděte vpřed, nalevo je další slizoun.Klikněte na červenou skříňku a s ní pak klikněte na slizouna,tím ho skřínkou zabijete.Přejděte k mrtvému slizounovi ,na podlaze seberte kladivo, kterým musíte rozbít zazděný vchod z cihel.Zde máte obrázek v jakém pořadí do cihel kladivem bacíte.Jděte vpřed,ocitnete se v cele, oknem vidíte postavu. Do cely se dobývá stráž. Na umyvadle seberte prázdnou sklenici a naberte do ní vodu. Sklenici s vodou použijte na ovládací panel dveří. Z postele seberte pírko a prostěradlo.Vezměte židličku a rozbijte okno. Pod oknem jsou střepy,použijte na ně prostěradlo,získáte nůž ze střepu.Přejděte ke dveřím a vlevo dole u podlahy přeřízněte kabel,to samé udělejte u okna, /viz obrázky/získáte kus kabelu. Kabel přivažte na úchyty na zdi napravo a prolezte oknem ven. Následuje animace .
Kapitola 5
Klikněte na monitor ,podíváte se na mapu.Vyjděte nahoru po schodech, prohlédněte si matraci ve dveřích. Pak vylezte nahoru po žebříku a pak se vraťte zpět do místnosti s monitorem.Stiskněte tlačítko u dveří ,po chvíli se otevřou. Vstupte dovnitř a vyslechněte hlas z reproduktoru. Pak projděte dveřmi napravo do další místnosti.Projděte probořenou stěnou ke schodišti.Jste pod schodištěm. Jděte vpřed otočte se doleva,jděte vpřed.Napravo jsou dva strážci.Na protější straně jsou dvoje dveře. Pokud se pokusíte je otevřít, strážce vás zabije. Máte málo času,takže rychle seberte u skříňky kovovou tyč. Okamžitě se schovejte ve skříňce a počkejte, až stráž odejde. Poté vylezte ven a projděte dveřmi naproti skřínce. Opět projděte dalšími dveřmi do kontrolní místnosti s monitory.Vyslechněte si hlášení robota. Proklikejte všechny monitory,automaticky seberete mobil.Vyjděte ven otevřenými dveřmi napravo od monitorů a pak jděte opět vpravo.Nalevo je modrá plástvová konzole. Vložte nejprve magnetickou kartu 2 a pak vpravo nahoře nastavte číslo 8. Postupně klikejte na D 7 3 C 7 C D B 2 8 B A (viz obrázek). Po správném nastavení se rozbliká plástev vpravo nahoře a automaticky získáte magnetickou kartu č. 8. Dveře před vámi nejdou otevřít - podívejte se dolů na podlahu ,přeřízněte kabel nožem ze střepu . Poté klikněte na tlačítko u dveří a projděte do další místnosti.Jste v hale ,jděte dvakrát rovně a pak vpravo k probořené zdi.Uvnitř je stráž. Na dveřích vpravo si přečtěte zprávu.Vraťte se stejnou cestou do kontrolní místnost s monitory a klikněte na monitor vlevo. Na monitoru nastavte jednotlivé řady odshora dolů takto
Surveillance Hall - north,
Patrol A - B - C,
Surveillance Hall - south.
Vraťte se přes halu zpět k probořené zdi.Počkejte až strážce odejde dveřmi vlevo z místnosti. Jděte dovnitř ke dveřím napravo. Otočte se vlevo tak,abyste viděli na oboje dveře. Až rozsvítí kontrolka nad levými dveřmi, rychle klikněte na tlačítko u dveří napravo před vámi a projděte do další místnosti.Otočte se doleva projděte dveřmi napravo.Jste v místnosti, kde jste začínali. Rychle se otočte doleva, přejděte za skříň a natlačte ji ke dveřím. Pak přejděte ke dveřím zbrojnice,nalevo od skříně a použijte na ně magnetickou kartu č. 8. Pomocí rukojeti ve spodní části zvedněte mříže u vitrínky se samopaly.Nalevo si prohlédněte popisek zbraní a vezměte si jednu ze tří sniperek,výběr je na vás. Vyjděte ven,otočte se vpravo a vyjděte po schodech. Na provaz matrace použijte nůž ze střepu a na dveře použijte železnou tyč.Otočte se doleva,použijte čiperku,respektive dalekohled na ní k nahlédnutí do okna protější budovy. Zaměřte na prostřední okno s telefonem na stěně. Použijte mobilní telefon ,vyberte invited apartment 1. Jakmile telefon začne zvonit, odložte mobil a použijte sniperku. Zastřelte muže u telefonu.Vraťte se ke dveřím a seberte matraci. Prohoďte ji dveřmi, pak ji seberte a shoďte ji dolů na ulici. Můžete slézt dolů.Vlevo u schodiště jsou dva strážci. Nemůžete projít,takže použijte mobilní telefon a volbu: doors to lounge. Odložte telefon a až strážci odejdou můžete projít na druhou stranu ,kde vstupte do budovy. Je zde chodba s dveřmi nalevo a napravo. Otočte se k dveřím vpravo a na modrý rámeček nad zámkem použijte Horusovo černé pírko. Dveře se otevřou, otce naleznete bohužel mrtvého.Poté následuje rozhovor s Horusem.Nyní před ním musíte utéct.Jakmile se ocitnete znovu na chodbě, otočte se doprava a klikněte na červené tlačítko,tím spustíte alarm! Rychle utíkejte na konec chodby ,projděte dveřmi a pokračujte stále vpřed ,skrze halu,přes rozbořenou zeď až do místnosti ,kde jste si vybírali sniperku. Vyjděte po schodech nahoru ,po žebříku vylezte na střechu,jděte po plošině vpřed a pak klikněte nad hlavou na pyramidu,na kterou použijte Anubisův symbol.Následují finálové animace a to je konec hry.
Čeština
Náhledy fotografií ze složky Nikopol-Secrets of the Immortals