Jdi na obsah Jdi na menu
 

A Vampyre Story

15. 12. 2015

TOPlist

A Vampyre Story
16.prosince 2008 Autor návodu-Midnight Knight
Všeobecně-v návodu popisuju jen věci nutné,které se udělat musí.Jinak je jak na hradě,tak později ve vesnici,plno zajímavých věcí,které stojí za prohlédnutí,obrazy,graffiti,různé netradiční používání předmětů,tak se nebojte experimentovat se vším,co vám příjde do cesty.
Ovládání-Použitím TAB se vám zobrazí všechny předměty kolem vás.Kliknutím pravou myší na červené šipky se přesunujete mezi lokacemi.Kliknutím pravou myší na obrazovku,s výjimkou šipek pro opuštění lokace,vyvoláte inventář/rakev.Kliknutím levou myší na předmět ho uchopíte,po přesunutí mimo rakev se inventář zavře a předmět můžete někde použít.Podržení levé myši na předmětu,ať v inventáři nebo věcech všeobecně vyvolá nabídku pro interakci-většinou prohlédnout,sebrat,mluvit,letět.Mluvit se dá pomalu s polovinu předmětů,takže zkoušejte mluvit na cokoli.To samé platí pro létání.Pokud máte nějaký předmět v inventáři průhledně modrý,znamená to,že pro dotyčný předmět si Mona doletí(automaticky),až ho bude potřebovat.To samé platí pro netopýra Froderika,kterého máte taky inventáři.Teoreticky se může vyskytovat v inventáři více než 2x,kdy od druhého vydání výše jsou to Froderikové skombinovaní s něčím dalším.Pokud někam nedosáhnete,nebo tam Mona nechce jít,zkuste na dotyčné místo poslat Froderika.U rozhovorů,pokud se vpravo objeví šipka,znamená to,že otázek je víc,než se může zobrazit,pomocí šipky můžete posunout dialogové menu nahoru nebo dolu.Doufám,že jsem vás předchozími řádky neodradil od hraní.A jdem na to,Renato.
1.část…and Sunday night is comin‘ down
Po úvodní scéně zůstanete na mostě mezi hradem a zamčenými dveřmi ponecháni osudu.Můžete zkusit promluvit s třetí sochou zprava,nebo ji prohledat,ale je to o ničem,takže jen zaregistrujte příšeru,která plave pod vámi v jezeru a odeberte se do zámku,ať venku nenastydnete.V hale hned vedle dveří,kterými jste přišli,visí na zdi rezavý meč,seberte ho.Z haly vede několik cest,tak si v nich uděláme pořádek,vlevo spodní částí obrazovky se dostanete do divadla,vpravo spodní částí do mučírny,dveřmi vpravo uprostřed se vrátíte na most a po schodech v horní části se dostanete do pokoje.Jděte do mučírny,hned u dveří,kterými jste vešli,seberte palcát,uprostřed mučírny seberte rakev Mony a zkuste otevřít Shrowdyho rakev-nejde to,je zavřená na kód.Vlevo od rakve Mony můžete vidět šipku směrem dolů,odejděte po ní do spodní části mučírny.Vpravo seberte se zdi nezapálenou pochodeň,hned ji zase z inventáře seberte a použijte na zapálenou pochodeň na zdi.Zkuste zatáhnout za kruh poklopu v zemi,ale panty jsou rezavé,poklop se nehne.Vraťte se do horní části mučírny,promluvte si s železnou pannou,dozvíte se o baronce,její zálibě v mučení,poslechnete si záznam posledního mučení(velmi zajímavé a inspirativní),taky se dozvíte o nějaké knize a dostanete do inventáře část kódu k Shrowdyho rakvi.Zkuste si promluvit s fontánou úplně vpravo,zdá se,že by i mluvila,ale s plnou hubou vody jí to nejde.Promluvte si tedy s krysami-červené oči v pravé zadní části,zastaví vodu do fontány,pokud jim donesete něco dobrého,taky mají informace o magické knize,ale výměnou požadují,abyste zabili kočku Pyewacket,která jim znepříjemňuje život.Opusťte mučírnu,a jděte na most,užijeme si trochu zábavy,když už se nemůžeme hnout z místa.Palcátem z inventáře rozmlaťte několik soch,poslední socha se vašemu útoku sice vyhne,ale můžete se teď s ní dát do řeči.Tedy vlastně s ním,socha se jmenuje Rufus.Dozvíte se opět nějaké drby o bývalé baronce von Kiefer,klíč od dveří na svobodu vám ale Rufus odmítá vydat.Možná..možná kdybyste zlikvidovali havrana Edgara,který sídlí na střeše a,hmm,dělá to,co ptáci většinou na sochy dělají,tak by se o tom dalo uvažovat.Když se pokusíte Rufuse prohledat,tak uskočí,mrcha jedna,takže bude asi fakt zapotřebí udělat něco s Edgarem.Hovorem se vám otevřel přístup do lokace nad mostem(pokud si chcete prohlédnout Edgara ještě před hovorem s Rufusem,stačí kliknout na místo nad zamknutými dveřmi vpravo a vybrat povel „letět“),takže hupsněte na střechu na kus řeči se strejdou Edgarem.Ten na střeše pere prádlo,zaregistrujte šňůru s kolíčky vlevo a poněkud viklavou sochu vpravo.Zkuste do sochy strčit,trochu se zakymácí,ale pořád to není to pravé,vyndejte tedy z inventáře rezavý meč a pokuste se s ním sochu vyvrátit.Jo,to by šlo,ale Froderik vás upozorní,že Rufus dole sedí o kus vedle,než kam by socha dopadla..aha,takže to by nešlo-zatím.Promluvte si s Edgarem,pak se pokuste sebrat vlevo od něj jeden kolíček,nechce vám ho dát,hamoun,tak sleťte dolů na most a jděte do hradu.V hale nad sebou vpravo můžete vidět na zdi visící prapor,vyleťte k němu,tím ho dostanete do inventáře a vydejte se směrem nahoru do pokoje.Sem jsme měli jít hned,je tady hotový sběratelský ráj,prohlédněte si vázy na pravé stěně-Froderik vás decentně upozorní,že vázy na sobě většinou nemívají vyrytá jména,takže spíš asi půjde o urny zesnulých barončiných manželů.Celkem velká sbírka,jednu urnu seberte,v tom množství se to ztratí.Dál seberte v pokoji vpravo u zrcadla tělový olej,parfém,napravo od zrcadla u Froderikovy klece sáček s ovocem a ořechy(pokud nepůjdete pořádně doprava,kam až to půjde,je velká pravděpodobnost,že ho neuvidíte),u postele na zemi lahvičku na doplňování parfému-pokud nemůžete najít,použijte TAB,a vlevo z krabice se Shrowdyho hračkami seberte přístroj na vyrábění zvířecích zvuků.V inventáři přístroj použijte,uvidíte ciferník s obrázky zvířátek(obrázek Zvířetník)Obrazek,když na některé z nich natočíte šipku a stisknete páku vlevo,ozve se příslušný zvuk-kravička dělá můů,vlk woof,woof,a kohoutek kykyriký,nechte nakonec,až si vyhrajete,šipku natočenou na kohouta.Vyjděte ven na balkón,zkuste přeletět přes jezero,kvůli Shrowdyho kouzlu to nejde,tak aspoň vpravo odhrňte sníh z bedýnky s hlínou a pak do ní nasypejte obsah urny s jedním z bývalých baronů,člověk nikdy neví,možná se časem takhle upravená půda bude hodit.Navíc potulovat se po zámku s urnou,když nic jiného,bude určitě porušení nějakého společenského bontonu.V pokoji už teď nic nevymyslíme,jděte dolů,do mučírny,do spodního patra se zarezlým poklopem.Použijte na jeden pant olej,pant se sice uvolní,ale druhý zůstane zarezlý,a lahvička je už prázdná.Vylezte do horní části mučírny,vlevo od rakví je přístroj na drcení(nechtějte radši vědět,čeho),vložte do něj sáček s ořechy a potom prázdnou lahvičku naplňte olejem,který z drtiče vytéká.Vraťte se k poklopu,použijte vyrobený olej na druhý pant a pak trhněte kruhem,poklop se otevře a vyvalí se z něj ohromný smrad.Takže v jednom máme jasno-ať už je dole třeba Svatý Grál,nikdo nebude ochotný pro něj dolů dobrovolně vlézt.Vytáhněte z inventáře zapálenou pochodeň a hoďte jí do jámy,dole je jen hromada kostí,takže šance,že tam někdo vleze,klesly pod bod mrazu.Můžete zkusit postříkat jámu parfémem,ale Mona usoudí,že tolik,aby to přebilo smrad,v něm není,takže tudy cesta asi nepovede.No co,nenechme se odradit dílčím neúspěchem,vraťte se nahoru do mučírny a dejte sáček s ořechy krysám,odměnou zastaví vodu do fontány.Takže si promluvte s fontánou,jmenuje se Ozzy a je poněkud mdlého rozumu.Ne,že bych se divil,kdyby mnou protékala voda,taky budu mít mozek řádně vymytý.Nakonec z Ozzyho dostanete zbývající čísla kombinace Shrowdyho rakve,seberte nyní už celou kombinaci z inventáře a použijte ji na Shrowdyho rakev,ta se kupodivu otevře bez dalších problémů.Prohlédněte si obsah,wow,Shrowdy tam měl schované fotky Mony,k čemu asi?Nebudem to radši rozpitvávat,podívejte se místo toho pod polštář,najdete pod ním výtisk Draxylvánských novin,seberte ho.Jděte na most před hrad a nahoru k Edgarovi,dejte mu noviny,dostanete od něj kolíček na prádlo.Kolíček přicvakněte v inventáři na nos Froderikovi a vydejte se zpět do mučírny,dolů k smradlavé jámě.Použijte Froderika s kolíčkem na jámu,Froderik v jámě najde poživatelný kus mrtvoly.Vraťte se na střechu k Edgarovi a nabídněte mu nalezený kus uhnívajícího masa,Edgar ho sežere a jde si ulevit.Dole Rufus,když vidí,co se na něj z vrchu řítí,přeskočí na vedlejší podstavec,sice se vyhnul padajícímu lejnu,ale znáte to,z louže pod okap.Zatáhněte pořádně za meč,který od vašeho prvního pokusu zůstal na střeše zasunutý pod sochou,socha sletí dolů,přímo na Rufuse,tělo náraz nevydrží s z chudáka Rufuse zůstane jen hlava.Vraťte se ze střechy na most,promluvte si s hlavou,nevydrží psychicky vaše kecy a dá vám klíč.Heuréka!Odemkněte klíčem dveře vpravo a cesta na pevninu je volná.Whoops,drobná změna scénáře,loď,kterou jsme chtěli odplout,nemá vesla,což by nebyl až tak velký problém,horší je,že se objeví duch Shrowdyho a vesla drží před sebou zkřížená.Znalci vampyrologie vědí,že zkřížené kusy dřeva znamenají kříž a ten zase znamená problém pro každého upíra.Takže to vypadá.že jsme prakticky tam,kde jsme byli na začátku-pokud pořád nevíte kde,vzpomeňte si na Edgara,možná se dovtípíte.Protože jiná cesta se nenabízí,odejděte směrem nahoru do jídelny.Je z ní několik východů,tak si v tom napřed uděláme pořádek.Nahoru po schodech se jde do Shrowdyho pracovny,doprava je cesta do kuchyně,doleva se vrátíte k lodi-a Shrowdymu,směrem dozadu se dostanete na most před hrad.Prozkoumejte jídelní stůl,zaregistrujte přítomnost cukřenky,pak se stolu seberte nůž a pokuste se vzít dětský Shrowdyho hrníček,seberete z něj slámku.Jděte doprava do kuchyně,vlevo u dveří seberte z poličky plechovku kočičího žrádla a dejte jí do démonického otvírače vepředu na stole.Mona automaticky jídlo z plechovky vyklopí do kočičí misky,přiběhne Pyewacket,ochutná a zhnusena zas odejde,zřejmě má radši jinou značku.Seberte z poličky druhou plechovku,opět dejte do otvírače,tentokrát je Pyewacket spokojená a začne žrát.Vzpomínáte na krysy,co chtěly?Vytáhněte potichu nůž,dojděte k Pyewacket a použijte na ní nůž.Šmik.Ale né,žádný krvavý jatka,Mona kočce jen odřízla obojek-já to pořád říkám,že co si člověk neudělá sám,to nemá.No,tentokrát jsi z toho,Pyewacket,vyváznula,ale počkej,možná na tebe narazím v nějaký střílečce a máš se na co těšit.Promluvte si s Pyewacket,mno,možná to nebyl špatný nápad,nechat ji naživu,pomáhala občas baronce s magickými pokusy,třeba ještě bude užitečná.(třeba coby pokusná kočka)Prozatím z kuchyně odejděte a vydejte se nahoru po schodech do Shrowdyho pracovny.Na stole si prohlédněte roztomilou kresbičku mořské obludy,Shrowdy musel být šikovný,když byl ještě dítě.Aha,tak asi ne,jak se dozvídáme od Froderika,Shrowdy to kreslil až v dospělém věku.Pomstíme se Shrowdymu,seberte z inventáře nůž a vyřízněte kus omalovánky,v inventáři máte papírové oko,když nenajdem jiné upotřebení,bude se hodit,když si vypíchneme jedno vlastní.Ještě seberte se stolu růžovou tužku(no,neříkal jsem to,že tenhle  člověk musí být úchylný?)a jděte dozadu k pracovním stolu,můžete si přečíst barončin deník,ale nic podstatného v něm není.Zaměřte tedy svou pozornost na poznámkový blok vedle deníku,prohlédněte ho,v papíru jsou vytlačené čáry.Požijte na bloček tužku(následuje krásná debata mezi Monou a Froderikem ohledně čtení),na papíru teď vidíte poznámku,jedná se o seznam čtyř knih-A Teens campers guide to Crystal Lake,Draxylvania on 2 pints a day,The dark night returns,Sharpening young fangs a parents guide to raising the perfect vampire.Otočte se ke knihovně a všechny 4 knihy v ní najděte,s výjimkou prostřední police je na každé polici jeden z titulů.Každá kniha má na vrchu specifický znak,někam si je zapište,nebo,až je budem potřebovat,se vraťte do knihovny osvěžit paměť.Znaky jsou:zelený kosočtverec,něco trochu připomínající číslici 6,nějaká loďka a nad ní hvězdička,nakonec písmeno Z(to je pouze orientačně,jak ty znaky vidím já,někdo v nich může vidět něco naprosto jiného)No,řešit,co s tím,budem později,teď jděte zpět přez most do mučírny a dejte krysám kocourův obojek.Krysy vám dají seznam knih,které musíte potáhnout,abyste otevřeli v pracovně tajné dveře,vraťte se tedy přes most do pracovny a na knihovnu použijte seznam z inventáře.Nic.Nebudem hledat jed na krysy,možná jsou v tom nevinně,jděte do kuchyně a promluvte si s Pyewacket-kočka je unavená,protože musí celý den hlídat,kdy přijdou krysy a tak se jí nechce mluvit.Okej,žádný problém,jděte do mučírny a promluvte s krysami,zeptejte se,v kolik hodin půjdou do kuchyně,že jim přichystáte něco dobrého.Vraťte se do kuchyně,oznamte Pyewacket,v kolik hodin má očekávat krysí nájezd,kočka,spokojená,že může zbytek dne v klidu prospat,vám dá instrukce,které knihy v knihovně přesunout.Jděte do pracovny,použijte na knihovnu nové instrukce a tajné dveře se otevřou.Vejděte do dveří,objevíte alchymistickou laboratoř,teď to začne být zajímavý.Jděte do kruhu uprostřed obrazovky,po pravé straně si prohlédněte tabuli,přečtěte si formuli na výrobu speciální kyseliny,pak si uprostřed laboratoře ve spodní části prohlédněte zámek-jsou na něm 4 kruhy se symboly,některé z nich jsme mohli vidět u knih ze seznamu.Takže vyřešení otevření zámku je jasné,musíte otáčením kruhů nastavit znaky z knih na seznamu tak,aby byl každý z nich nastaven na 12 hodin,to znamená směrem nahoru(obrázek Hieroglify)ObrazekPo otevření zámku najdete podivnou knihu,která vypadá jako krabice,v inventáři ji otevřete a pak na ní několikrát klikněte,dokud se neotevře stránka s kresbou.Prohlédněte si stránku,je na ní recept,jak vyrobit Golema-ten se může vždycky hodit,takže co potřebujem?Dech kamenné sochy,mločí oko,belladonu a,hmm,drcené panenské kosti?Po tom čtvrtém požadavku mě už výroba golema jako dobrý nápad nepřipadá-jedině,že by si snad Mona dala dobrovolně rozdrtit ruku.Nu což,noc je ještě dlouhá,možná něco vymyslíme.Vlevo si prohlédněte stůl se třemi nádobami,každá má jeden znak,jetel,diamant a srdce,všechny tři nádoby seberte a následně každou z nich použijte na kohoutek na podstavci,do každé nateče ďábelský tfujtajbl a znaky dostanou zelenou barvu,Na začátek to není špatné,co?Věnujte teď pozornost ledničce vpravo od nádob-nad ledničkou je bunsenův hořák-a seberte všechno,co v ní najdete,to znamená 3 nápoje-z toho jeden dietní-,hnojivo a suchý led.Vzpomeňte si,nebo znova přečtěte,co bylo na tabuli ohledně výroby kyseliny,zdá se,že máme všechny ingredience k její výrobě-omyl,ještě ne,nebudu vás trápit zbytečnými pokusy,dietní nápoj se nedá k namixování použít.Časem s tím něco provedem,teď odejděte z laboratoře cestou dál doleva.Jděte až do jeskyně,v které visí kostra,přečtěte si ceduli u vchodu,jedná se o pannu Shannon Doherty,skvělé,takže golem možná přeci jen bude.Zkuste ke kostře doletět přes propast,Mona usoudí,že by se kosti rozsypaly,takže bude nutné zpřístupnit nějakou jinou cestu.Pokuste se zatáhnout za páku výsuvného mostu,nic,akorát sloupy pod ním se rozklepaly.Necháme Shannon ještě chvíli o samotě,vyjděte před jeskyni a vleťte do otvoru nahoře nad sebou,dostanete se do zákulisí divadla.Projděte divadlem až na most,podle instrukcí potřebujete mít ingredience k výrobě golema v křišťálové lahvičce.Seberte tedy z inventáře parfém a jeho obsah nastříkejte do jezera na obludu.Nezdá se,že by obluda měla z parfému radost,nevadí,podstatné,že máme prázdnou křišťálovou lahvičku-a hned vedle nás leží na mostě kamenná hlava,která očividně nemá potíže s dýcháním.Použijte na Rufusovu hlavu lahvičku od parfému,Rufus ale odmítne do ní fouknout.Ne,že bych se mu divil,po tom,co jsme mu provedli.Nu což,nejde to po dobrém..vytáhněte z inventáře kolíček na prádlo a přicvakněte ho Rufusovi na nos.Opět na jeho hlavu použijte lahvičku od parfému,uvidíte teď jeho hlavu v přiblížení,nastudujte si,kdy vydechuje a chvilku před výdechem na hlavu klikněte,Mona mu před hubu nastrčí lahvičku.Na první pokus se asi netrefíte do toho správného momentu,ale když to párkrát zopakujete,tak se vám to určitě povede.Jakmile Mona zachytí jeho dech,automaticky se od hlavy zvedne.A abychom Rufuse zužitkovali pořádně,vytáhněte z inventáře prapor,který jsme kdysi dávno strhli se zdi v hale a zabalte do něj Rufusovu hlavu.S hlavou v inventáři jděte do mučírny a nasaďte ji na bezhlavé torzo vlevo od drtiče ořechů.Tak,tělo pro golema by bylo,ještě ho oživit.V inventáři dejte do lahvičky od parfému papírové oko(marný,když nikde není normální,musí se improvizovat a doufat,že to vyjde) a pak se vydejte nahoru do svého pokoje a z něj na balkon.Truhlík na balkoně,do kterého jsme už předtím pietně nasypali popel jednoho z baronů,posypejte ještě hnojivem a belladona je na světě.Utrhněte ji a přidejte do lahvičky od parfému,už zbývá jen nějak získat ty panenské kosti.Možná by taky nebylo od věci dodělat tu kyselinu.Jděte,buď přes divadlo a laboratoř,nebo přes most,do jídelny a na cukřenku na stole použijte dietní nápoj,osladíte ho.Jděte do laboratoře ke stolku se třemi nádobami,do nádoby se znakem jetele přidejte žlutý a modrý nápoj,do diamantové žlutý a červený,a do nádoby se srdcem přidejte modrý a červený nápoj.(pokud se z nějakého důvodu mix v nádobě nepovede,obsah zmizí a musíte do nádoby udělat mix jiný)Až budou všechny tři nádoby naplněné,přejděte k bunsenovu hořáku a do kotlíku nalejte postupně obsah všech tří nádob,zelená,oranžová,fialová a kotlík s nevábným obsahem se vám dostane do inventáře.V inventáři vám zůstala taky nádoba se znakem jetele,jděte k podstavci vlevo a natočte do nádoby něco málo z démonova zeleného tfujtajblu.Jděte do kuchyně,kotlík postavte na ohniště,ale není dostatečně horké,takže na něj nalejte obsah nádoby s jetelovým znakem,a kyselina je hotová.Jděte přez laboratoř do jeskyně s kostrou a na sloupy vylejte kyselinu-lávka se uvolní a cesta ke kostem je volná.Jděte kosti sebrat,jak se jich dotknete,objeví se duch nebohé Shannon.Promluvte si s duchem,začínám s bývalou baronkou a jejími metodami sympatizovat-nebýt Shannom mrtvá,tak jí asi zabiju.Odmítá vydat byť jen jednu kostičku,za úsvitu se prý určitě objeví její platonická láska Wilhelm a její ostatky řádně pohřbí.Do úsvitu hodlá duch kosti hlídat před znesvěcením.Takže,babo raď,co s tím podnikneme.V inventáři se přesvědčte,že je hračka vydávající zvuky nastavená na kohouta,připněte jí na Froderika a pošlete ho za okno vpravo od Shannon,ať tam zakokrhá.Téměř se povedlo,jenže Shannon koukla na okno a zjistila,že slunce nevychází.Takže abychom nějak zařídili východ slunce,není v zámku tak náhodou divadlo?A v divadle bývají i kulisy,žejo-takže jdeme do divadla.Jděte k ovládacímu panelu v popředí obrazovky,přečtěte si poznámku o překřížených drátech a že se to spraví někdy příští týden,pak si prohlédněte samotný pult,Froderik se zmíní o tom,že Shrowdy chystal kulisy s východem slunce.Zkuste zatáhnout za páky,nic,v levém rohu panelu je napadaný nějaký bordel.V inventáři spojte Froderika se slámkou a použijte ho pak na zanesený pult,vyčistí ho.Nyní by bylo vhodné,abyste si hru uložili.Musíte pomocí pák nastavit kulisy tak,aby na nich bylo zelené údolí s vycházejícím sluncem uprostřed(obrázek Kulisy)ObrazekTakže,z výchozí pozice-žádné kulisy-nastavíte páky,od leva doprava:Dole vpravo,Nahoře vpravo,Uprostřed vlevo.Tohle samozřejmě platí jen v případě,že na začátku nejsou kulisy žádné,pokud si budete s pákami hrát a nastavíte nějakou další kulisu,tak bude postup poněkud jiný..a delší.Po nastavení kulis jděte do zákulisí,použijte na kulisy nůž a vyříznutý kus pak seberte.Vraťte se do jeskyně k Shannon,asi tušíte,co bude následovat,ano,připevněte kulisy na Froderika,pak ho pošlete,ať je zavěsí na okno.Až bude slunce za oknem,pošlete ho k oknu znovu,tentokrát se zvířecí hračkou.Kohout zakokrhá,Shannon koukne na okno,zjistí,že slunce vychází a táhne do,no,třeba jiné dimenze,nebo kam to duchové mizí,co já vím.Seberte kosti a jděte do mučírny,v horní části,vlevo od železné pany,je mlýnek,kosti do něj strčte,rozemletý prášek se vám automaticky přestěhuje do inventáře,nasypejte ho do lahvičky od parfému a elixír na oživení golema je hotový.Postříkejte elixírem torzo s Rufusovou hlavou,golem obživne a jde si to vyřídit s Shrowdym.Zápas začíná,golem se přetahuje se Shrowdym o pádla,Mona k tomu do rytmu rapuje,golem útočí,Shrowdy uhýbá,Shrowdy vrací úder,golem statečně drží pozici,chytá vesla,ano,už je pevně drží a táhne,táhne,poslední vteřina zápasu,Shrowdy pouští vesla a zbaběle utíká z ringu,ale co to,vážení posluchači-golem ztrácí.rovnováhu a s úderem gongu padá do vody,respektive na loď,která na vodě pluje a oba jdou ke dnu.Tedy,to byl zážitek,na který budeme dlouho vzpomínat a teď vracím slovo zpět do našeho studia.Děkuji kolegovi za jeho sugestivní komentář a my si teď uděláme takovou malou rekapitulaci-takže teď sice máme vesla,ale není nic,v čem bysme veslovali,není tohle náhodou situace,na kterou se hodí rčení“Pyrrhovo vítězství“?Ale ne,není to tak hrozné,jak to vypadalo,z inventáře vytáhněte rakev.položte ji na vodu a můžeme se vydat na plavbu ke břehu.Skoro ke břehu.V prostředku cesty nás zastaví jezerní obluda a nevypadá to,že by se dala ukecat.V inventáři naplňte prázdnou lahvičku od parfému ze zásobní lahve a zkuste stříkat parfém na černou potvoru.Je rychlá a stříkání parfému se vyhýbá.Vytáhněte z inventáře suchý led a hoďte ho na obludu.Poté,co Mona shodí led z mostu do vody,se vraťte na jezero a opět obludu,nyní klepající se zimou,postříkejte parfémem,tentokrát to zabere a cesta na pevninu je konečně volná.
2.část…take me out,country road
Po doplutí na pevninu je Mona zhypnotizovná a navedená do maringotky madam Strigo-kartářka,čtení z ruky,výsledky dostihů a jiné podobné činnosti.Madam vysvětlí Moně,že je opravdový upír a v rakvi nespí jen tak z plezíru,jak si Mona doteď myslela,a přikáže jí,ať rakev urychleně přinese.Takže po skončení debaty se ocitáme na břehu jezera,kde už konstábl Otto von Pelt zkoumá rakev.Promluvte si s konstáblem o všem možném a vraťte se k Madam Strigo.Po delší přednášce,během které od ní dostanete leták o prodeji koně a knihu o vampýrech,si s Madam promluvte a vyčerpejte všechna témata.Potom v inventáři otevřete knihu o vampýrech,přečtěte si kliknutím všechny stránky,dozvíte se pro další postup podstatné informace-upír může vstoupit do cizího domu pouze tehdy,když je pozván,černé šaty upíra chrání před svatými symboly,a co je nejdůležitější,po přečtení třetí stránky se vám do inventáře dostane obrázek Mony se zuby,pomocí tohoto „předmětu“ můžete v budoucnu kousat lidi.Jupíí.Seberte ještě vpravo v maringotce lahvičku s inkoustem a vyjděte před maringotku.Sice pořád musíme urychleně donést rakev,ale těch pár minut navíc nás nezabije,uděláme si nejdřív přehled o městečku.Cestou dozadu od maringotky se dostanete k jezeru,ale tam zatím nepůjdeme.Jděte cestou vpravo od maringotky,přijdete k domu,kde prodávají koně,taky je tam studna.Dál doprava kolem domu dorazíte ke stáji,pořád doprava,přijdete k obchodu s oděvy,ještě jednou doprava kolem obchodu s oděvy a dojdete k mostu,po pravé straně stojí ženština pochybné pověsti,po levé straně stojí u stadionu konstábl.Šipka vlevo nad strážníkem vede na stadion,šipkou pod strážníkem se dostanete přes tmavou uličku na uzavřený dvůr,a šipkou dolů dojdete k domu,kde prodávají koně.Takže naše malá okružní jízda skončila,nezapomeňte,že ve vrchní části obrazovky jsou dvě šipky směrem nahoru,ta víc vpravo ke stadionu,ta vlevo k maringotce,a jděte kolem maringotky k jezeru.S konstáblem udělejte krátký proces,vytáhněte z inventáře zuby,kousněte ho a rakev seberte,Mona ji automaticky dopraví k maringotce.Ještě si můžete zajít k madam Strigo,ujistit se,že pro cestu domů potřebujete hlínu ze svého hrobu,koně,vůz s rakev,jo,pochopili jsme to správně,jedna položka je hotová,takže můžem vyrazit do města pro ten zbytek.Vraťte se na břeh jezera a pokračujte dál směrem dolů ke hřbitovu.Zkuste vejít na hřbitov,Mona nemůže,kolem je plno křížů-takže budeme potřebovat nějakou černou látku na ochranu.Vraťte se k maringotce a jděte pro změnu cestou doprava.U domu se podívejte na ceduli,adresa odpovídá inzerátu na prodej koně.Zkuste zaklepat na dveře,Mona se k nim nemůže dostat,u dveří visí česnek.Pošlete Froderika,aby ho odstranil,jenže je pevně přivázaný a Froderik ho nemůže sebrat.Nevadí,pokračujte cesto dál doprava,všimněte si sněhuláka a otevřete dveře od stáje,uvnitř si můžete prohlédnout koně s botičkou a na stěně různé zajímavosti,pro nás ale nezajímavé.Otevřete postranní dveře ve stáji a seberte pokrývku sedla.Tím jsme ve stáji skončili,pokračujem dál okružní cestou doprava.Stojíte před obchodem s látkami,ale než půjdeme dovnitř,jděte do pravého rohu obrazovky a Froderika namočte v nádobě s olejem.Zaprvé se mu to určitě nebude líbit,a zadruhé,člověk nikdy neví,kdy se mu naolejovaný netopýr bude hodit.Fajn,Froderikova důstojnost je zničena,tak zkuste zaklepat na dveře obchodu s látkami.A kruci,na vývěsním štítu kříž,takže nic z toho nebude.Vraťte se před stáj,na sněhuláka vylejte lahvičku inkoustu,sebranou v maringotce,začerněná sněhová koule je teď ve vašem inventáři.Vraťte se před obchod a kouli hoďte na kříž nade dveřmi,teď už můžete v klidu dveře otevřít.(Pokud na kříž hodíte jen bílou sněhovou kouli,kříž bude pořád vidět)Tím ale naše aktivita skončila,Mona se nemůže dostat přes práh dveří dovnitř-vzpomínáte na knihu o upírech?,bez pozvání se do domu nedostanete.Prohlédněte si ceduli na dveřích-zavřeno.Použijte na ceduli ruku,v přiblížení ji ještě jednou obraťte(trochu nelogický,ale je to tak),teď je na ní nápis „Otevřeno,račte vstoupit“ a cedule se vám dostane do inventáře.Ceduli vytáhněte z inventáře,vyčkejte na správný moment,kdy se ukáže ženuška,nosící tlusťochovi jídlo,a klikněte na ní cedulí.Mona jí tak požádá,aby přečetla,co na ceduli je,žena přečte,že je otevřeno,no,a můžete teď v klidu vlézt dovnitř.Tlusťocha u stolu si nevšímejte(zabijem ho později) a promluvte do otevřené kuchyně vlevo.Vyleze majitelka krámku,která pořád krmí svého tlustého manžela,a promluvte si s ní o všem.Má černou látku,ale protože nemá ani čas dát děti spát,jak se pořád stará o manžela,můžete na látku zapomenout.Mona ženě slíbí,že dětem zazpívá,aby usnuly,pro operní pěvkyní žádný problém,žejo.Promluvte si jen tak pro formu s tlusťochem-informační hodnota sice nulová,ale když už chceme někoho kousnout,tak ať nekoušeme úplně cizího chlapa-a použijte na něj zuby z inventáře.Než se k němu stačí Mona přiblížit,vyleze z kuchyně opět žena,takže to odložíme na později.Seberte tedy vlevo od kuchyňských dveří židli a pokuste se s ní  zablokovat kuchyňské dveře,žena vám v tom zabrání,protože je pořád používá.No,jak je libo,chtěli jsme to sice udělat v tichosti,ale když nechce,tak bude později litovat.Rozhlédněte se po místnosti-trochu se vraťte od kuchyně doprostřed místnosti,ať jí vidíte celou,vpravo od dveří visí na stěně dětské šatičky-jestlipak by slušely Froderikovi?Seberte dětské šaty a v inventáři je na Froderika navlečte,sice se mu to ani trochu nelíbí,ale je z něj teď roztomilá malá holčička,to by se mohlo časem hodit.Jděte nyní nahoru po schodech k dětem,promluvte s nimi,chtějí něco zapívat,aby se jim dobře spalo,Mona zapěje něco ze svého repertoáru,ale dětem se to nelíbí,chtějí zazpívat svou oblíbenou „Who let the wolves out‘,slova neznají,ale dozvíte se,že tu odrhovačku slyšely na stadiónu-v inventáři se vám objeví požadavek na slova písničky.Hm,společně s Froderikem zapudíme svou touhu vyhodit děti z okna,místo toho sejděte dolů a z tohohle šíleného baráku na chvíli vypadnem,než pohár trpělivosti přeteče.Po pravé straně domu si všimněte komínu,vyleťte k němu,ale kouří se z něj,takže skrz něj neproletíme,vraťte se opět na zem a jděte cestou doprava.Promluvte si s ženou pochybné pověsti,která si pokuřuje před salonem,uvnitř se pořádá soukromá party-na kterou vás nepustí-a ženská dává pozor,jestli se náhodou neblíží konstábl Bud Crane,který by party zrušil.Uvidíme,co s touhle informací,jděte doleva přes most,vidíte konstábla,zatím si ho nevšímejte a vlezte na stadion-šipka vpravo od konstábla.Uvnitř vás zastaví detektiv Lou Crane,bez vstupenky se dál nedostanete,tak si s ním promluvte,dozvíte se,že občas mu někdo proklouzne bočním vchodem,a ocitnete se zas venku na ulici.Promluvte si s konstáblem,(při hovoru si všimněte,že má na sobě nějakou kartičku)jeho životním snem je někoho zachránit,nejlépe malou holčičku,aby se dostal ze stínu svého úspěšnějšího bratra,taky se dozvíte,že v tmavé uličce vlevo od něj je boční vchod na stadion.Bude,jsi tak smutný,že ti asi dáme možnost někoho zachránit,ale mám pocit,že se ti to nebude líbit..jen chvíli vydrž,až na tebe dojde řada.Vejděte do tmavé uličky,šipka vlevo od konstábla,z beden po pravé straně seberte bumerang a pokuste se vlítnout do zamřížovaného okénka dveří po levé straně.Froderik to zkusí jako první,skoro se mřížema protlačil,ale jen skoro.Takže vytáhněte z inventáře naolejovaného Froderika a použijte ho na mříže,úspěšně vletí dovnitř a Mona za ním.Prohlédněte si vedle dirigenta hrací list,“Who let the wolwes out“ někdo vyškrtnul ze seznamu,pokuste se hrací list sebrat,ale kapelník vám to nedovolí.Promluvte si s kapelníkem,hraje jen to,co má napsané na hracím listě,sice vám udělá návrh,že vám písničku zazpívá později v jeho bytě,chlípník jeden,ale tak hluboko jsme ještě neklesli,přijdeme na něco zajímavějšího,určitě.Vraťte se zpět do tmavé uličky a pokračujte dál spodem obrazovky na tmavý dvorek-perfektní místo pro zločin.Zaregistrujte bedny a otevřený kanál-někdo by do něj mohl spadnout,a vraťte se před stadion.Promluvte si s pochybnou ženštinou,pomůže vám odlákat kapelníkovu pozornost,abyste do listu mohli dát svoji písničku,ale něco za něco,nejdřív musíte zařídit,aby konstábl zmizel z ulice.Žádný problém,jděte ke konstáblovi,z inventáře vytáhněte Froderika v dětských šatičkách a klikněte s ním na konstábla.Konstábl uslyší z tmavé uličky volání o pomoc,jde se podívat,ale ne,kvůli bednám se nedostane až k místu,kde je Mona schovaná.Takže na to musíme jinak,posuňte postupně obě bedny,aby se vytvořila ulička vedoucí až ke kanálu,vraťte se ke konstáblovi a opět na něj klikněte Froderikem v šatičkách,tentokrát se konstábl zadívá do hlubin kanálu a Mona ho automaticky kousne.Prohlédněte si bezvědomého konstábla,má na sobě placku,která umožňuje přístup na stadion,takže placku seberte,jemu už dneska chybět nebude.Vraťte se k pochybné ženštině,promluvte s ní,uvědomí si,že nemá vstupenku na stadion,Mona jí automaticky předá konstáblovu placku(pokud jste jí nesebrali,budete se pro ní muset vrátit),a všichni se přesuneme na stadion.Ženština se dá do řeči s kapelníkem,původní svádění se postupně zvrtne do hádky,během které se můžete naučit plno zajímavých výrazů-některé obohatily i můj celkem velký slovník nadávek.Až získáte kontrolu ovládání,použijte název písničky z inventáře na hrací list a teď už jen potřebujeme,aby ti dva skončili s hádkou.Vytáhněte z inventáře Froderika a použijte ho na ženštinu,najednou je krásný ticho,kapelník koukne do listu,co má hrát,spustí „Who let the wolves out“,za nějakou chvíli Mona oznámí,že už se slova naučila a v inventáři máte noty.(Škoda,že se písnička ve hře nezpívá,takže my jsme o slova ochuzeni,ale už podle názvu bych tipoval něco jako Polednice,či nějaká jiná depresivní tvorba)Odejděte ze stadionu a dejte se cestou dolů k domku s česnekem a studnou(děti dáme spát později),vytáhněte bumerang a odstřelte s ním česnek u dveří.Zaklepejte na dveře,objeví se za nima žena,která prodává koně.Další problém,synáček zlobil,zamknul dveře a klíč vyhodil někam ven oknem,takže se ženy poptejte na koně,kolik má naježděno a tak,až skončíte,vydáme se hledat klíč.Sleťte do studny vlevo,na zemi pod zavěšeným kbelíkem klíč je,ale zamrznutý v ledu.Zkuste ho sebrat,nejde to,tak vezměte prázdný kbelík,vyleťte ven ze  studny a jděte před maringotku vědmy.(šipka vlevo nahoru)Naberte do kbelíku zelenou břečku,která se vaří v kotlíku,vraťte se do studny a obsah kbelíku vylejte na klíč,obsah bohužel během cesty vychladnul,takže se nic nezměnilo(akorát jste zaneřádili studnu toxickým odpadem)Obalte v inventáři kbelík pokrývkou ze sedla,vraťte se k maringotce a opět naberte zelený hnus.Vraťte se do studny,obsah vylejte na zdevastovanou zem kolem klíče a teď už ho můžete bez problémů sebrat.(otvoru v pravé stěně studny si nevšímejte,jak správně říká její obyvatel,nikdo tam není)Vyleťte ze studny,klíč použijte na zamčené dveře,žena vyleze ven,nakonec zaparkujete se získaným koněm u maringotky.Odejděte do domu s látkami,vylezte do patra a na děti použijte noty z inventáře.Děti padnou jak zabitý,žena je sice ráda,že haranti už neotravují,takže může nechat vyhasnout jedny kamna,ale na vás pořád nemá čas.Okej,já to chápu,já to beru,ona ale musí chápat,že když to nešlo po dobrým..Vylezte ven z obchodu a vyleťte na komín v pravé části domu-zjistíte,že si žena nevymýšlela a z jednoho (dvoj)komína se fakt už nekouří.Takže se do něj podíváme,co vy na to?Vlítněte komínem dovnitř,nic moc,akorát na zemi chatrná dřevěná podlaha,přeměňte se z netopýra na člověka-klikněte na podlahu a vyberte příkaz přeměnit se,dřevo vaší váhu neudrží a spadnete přímo mezi nádobí.žena vás,naštěstí už zase v netopýří podobě,vyžene a dá se do úklidu toho,co zbylo.Vraťte se v podobě Mony do krámku,vytáhněte z inventáře židli a s její pomocí zavřete dveře od kuchyně,máme od ženušky klid,takže vytáhněte na tlusťocha z inventáře zuby.Mona mu napřed udělá kázaní,jak se chovat k vlastní ženě a nakonec ho kousne,jistota je jistota.Odstraňte židli z pode dveří,Mona ustoupí do bezpečné vzdálenosti,žena vyběhne z kuchyně,vidí tlusťocha zhrouceného na stole.OH..MÚJ..BOŽE..Mona začne zmateně vysvětlovat,že ona nic,ona muzikant,ale žena jí neposlouchá-KONEČNĚ USNUL!!!..celá štěstím bez sebe dá Moně onu tak potřebnou černou látku.Mona látku automaticky rozhází na kříže po hřbitově a když skončí,stojíme před hřbitovní branou.Takže směle kupředu.Dojděte podle šipky k hrobníkově domku,zaregistrujte vpravo od dveří okapovou rouru a pod ní nádobu na vodu-obojí bude brzy hrát hlavní roli tohoto dramatu,chýlícího se ke konci,a pak vstupte do domku.Uvnitř seberte vlevo od vchodu lopatu a krumpáč,pak ještě vlevo od kamen měchy a pak se podívejte na mapu na stěně,najdete na ní místo,kde se nachází váš hrob(koukám,že už si Mona na svůj stav zvykla,nijak ji ten pohled nevyvedl z míry)Než stačíme tuto pro nás životně(nebo mrtvolně?)důležitou informaci zužitkovat,vletí do domku Shrowdyho duch,sebere klíč,dveře zvenku zamkne a odletí,Monu nechá uvnitř domku v neřešitelné situaci zamčeného pokoje.Nebo je řešitelná?..určitě,přece v tom teď Monu nenecháme(i když zpívá hrozně)Vytáhněte z inventáře krumpáč a nadzdvihněte s ním spodek dveří,pak seberte voňavkovou náplň a vylejte jí do kamen,tím horkem se roztopila voda v okapu a stekla do nádoby pod ním.Použijte lopatu na dveře,Mona pomocí lopaty převrhne nádobu ke dveřím,obsah ale zmrznul,takže zůstal v nádobě.Použijte lopatu na kamna a potom nažhavenou lopatu použijte na dveře,obsah nádoby se rozpustí a voda vteče do místnosti.Seberte z inventáře měchy,nasajte do nich vodu z louže na podlaze a pak vodu z měchů stříkněte na oheň v kamnech.Oheň vyhasnul,vyleťte skrz kamna ven,následuje scéna,kdy napřed Froderik nahrabe hlínu z hrobu Mony,pak se,už zase-už mě ten duch tento,leze na nervy-ukáže Shrowdy,sebere z křížů všechny tak těžce získané černé látky a odletí.Neuděláme mu radost tím,že bysme byť na vteřinku váhali,co podniknout.Klikněte Froderikem na vůz,souhlasí,že bude řídit,až budete připraveni,klikněte tedy na vůz a začněte ho tlačit.Froderik řídí,vůz se řítí,přes hřbitov až..k maringotce Madam Strigo.Následuje debata mezi Madam Strigo a Monou,nakonec Mona ve voze odjíždí pryč.Kam?to možná ví Shrowdy,který po debatě s Monou opouští bezvládné tělo Madam Strigo,ale tipnul bych si,že do Paříže Mona jen tak lehce nedorazí.Nezbývá,než si s vámi počkat na pokračování dobrodružství Mony a Froderika v A Vampyre Story 2.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky A Vampyre Story

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

nevim jak to udelat

(simik, 15. 2. 2015 23:46)

ahoj nejde mi vystrikat ten parfem na tu obludu porad mi rika ze to na to nebude plitvat nevite jak na TO?? DIKY MOC

sekne se hra

(kamila, 1. 10. 2013 13:36)

ahoj poradíš mi v té části jak se začne hádat ta lehká děva s tím kapelníkem se mi to prostě sekne a nejde s tím nic udělat než restartovat hru a tak to dělá furt do kola pokaždé když dojdu k té části dík za radu

Obojek

(Lady_Devil, 7. 12. 2010 12:59)

Čus, hele poradí mi někdo? za boha nemůžu uříznout kočce obojek, nevíte čím to je?? Díky moc...

Re: Obojek

(Midnight Knight, 21. 10. 2011 10:02)

Hmm,tak to nevím,kde je chyba,pokud kočka dostala druhou konzervu a zůstala zaparkovaná v místnosti,neměl by s tím bejt problém-jestli ten save ještě máš,pošli mi ho na
midnight_knight@centrum.cz
mrknu na to..:-)
Sorry,že reaguju s ročním zpožděním,přestaly mi chodit notifikace o komentářích a já to zjistil teprv dneska...
BTW Hezkej nick,Lady Devil a Midnight Knight,trochu zapracovat na publicitě a Bonnie s Clyde by se mohli jít zahrabat hanbou..:-)))

děkuju

(Ryry, 30. 12. 2009 10:53)

nevíte kde mám vzít tu zásobní láhvi ja ji nemohu nikde sehnat děkuju za odpověd