The Adventures of Valdo and Marie
The Adventures of Valdo and Marie
Austrálii.Ukládání hry je trochu zvláštní.Kliknete na game saved a pak do volných okének uprostřed přetáhnete obrázek zleva.Je to aktuální obrázek,kde se zrovna ve hře nacházíte.Když poté budete chtít hru rozehrát tak obrázek z prostředka přetáhnete doprava a kliknete dole na Play.Hra má celkem 9 různých zakončení a musím kriticky konstatovat,že je to místy chaos,ve kterém je těžké se orientovat.Pokud je hra cílená na dětského hráče,tak věřte,že je pro děti příliš obtížná.Já osobně jsem byl z této hry velmi zklamán.
1. prozkoumat CD
2. u instalační aplikace setup.exe nastavit ve vlastnostech kompatibilitu s W95 a 256 barev
3. u zástupce na ploše nastavit stejné vlastnosti a ještě zobrazení 640x480
Na palubě lodi můžete vše prozkoumat,ale nic se nestane do té doby, než kliknete na kapitána.Ztratil svůj Lodní deník a odmítá opustit přístav bez něj.To je vaše šance na prozkoumání celé lodi a obeznámení s posádkou a pasažéry.Musíte udělat následující.Po rozhovoru s kapitánem jděte na příď lodi,kde si promluvte s Ramosem.Nalevo od něj si vezměte mušketu/viz obrázek/,kterou jen přetáhněte napravo dolů na ikonu listiny.
Tak si jí uložíte do inventáře.Sejděte do podpalubí a u děla si promluvte s Machadem.Opět sejděte do dalšího podpalubí a promluvte si s otcem Marcosem.Od něj jděte napravo do kuchyně,kde promluvte s Cookem.Vezměte si koláč/cake/.Sejděte dolů do reserve a pak do stores ,kde si na konci promluvte s odpočívajícím Baptistou.Dejte mu z inventáře koláč,on vám na oplátku dá brýle.Vraťte se do kuchyně a dejte kuchařovi brýle,na oplátku vám dá lodní deník kapitána.Vraťte se k Machadovi,který čistí dělo,klikněte od něj doprava a pak vpřed.Promluvte si s Marií .Jděte vlevo do Valdovi kajuty a promluvte si s Pereirou.Vraťte se na palubu a dejte lodní deník kapitánovi.Dáte mu ho tak,že si otevřete inventář a knihu z truhly na něj přetáhnete.Kapitán vám poděkuje a poté už loď vypluje na moře.Objeví se vám mapa světa.
Žralok
Jděte do kuchyně,odtud doprava do Rope Hold a vedle lana na zemi si vezměte Stick.Vraťte se na palubu a klikněte na Baptistu,ten vyloví žraloka.Klikněte na žraloka,ten otevře tlamu a vy tam vidíte láhev.Použijte z inventáře Stick,tím mu tlamu zabezpečíte před zavřením.Klikněte na láhev,získáte část mapy.Nyní jděte do kajuty kapitána.
Najdete jí mezi kajutou Valda a Marie.Promluvte s ním,kapitán se vás zeptá zda se k němu nechcete připojit v plavbě s tím,že budete navigovat loď.Jakmile řeknete "ano"/objeví se vám po stranách dvě ikonky Valda ,jedna bude kývat ano a druhá ne/začnete navigovat loď,v této fázi si hru nebudete moci uložit.Cílem cesty je se dostat k mysu Good Hope.
Vidíte mapu,jste s lodí na moři.Musíte se dostat až k břehům Jižní Afriky.Na mapě tam máte červený praporek.Kompas vám ukazuje směr větru.Ikonka foukajícího větru vám ukazuje intenzitu a sílu větru.Malá mapka ukazuje vaši pozici v Atlantiku.Úplně dole vám ubývá čas ve kterém musíte dojet do cíle.Musíte projet mezi Jižní Amerikou a Afrikou.Není to však tak jednoduché jak to vypadá.
Zde je řešení:dívejte se na kompas a plujte vždy tím směrem,kterým ukazuje červená šipka.Potřebujete vítr v zádech.Plujte tak jak to vidíte na obrázku.
Až dojedete do cíle tak se spustí animace a vás zastihne příšerná bouře.
Bouře
Uvidíte jak kapitána zasáhne kus dřeva do hlavy a omdlí.Valdo sedí u dveří s Marií.Projděte až do podpalubí do Stores a do Reserves.Na hladině tu plave papír,který si vezměte do inventáře.Je to další část mapy.Vraťte se do stores a klikněte na do obrazovky směrem k vám.Filipe tu pumpuje čerpadlem vodu,promluvte s ním.Jděte poté přes kuchyň do Rope Hold a vezměte si lano.Jděte tam co jsou děla,jděte vlevo a dejte Nunovi lano z inventáře.Uložte si hru,protože nyní je na vás jaké další pokračování hry zvolíte.Máte dvě možnosti-
2)Necháte loď roztříštit,uvíznete v Africe a dopracujete se k ohromnému pokladu.
V animaci vidíte jak je celá osádka lodi na břehu.Poté se karavana vydá na pout krajinou až dojde k aligátorovi na kmenu stromu.Jděte dvakrát doprava,přijdete k hrobu u kterého si vezměte kompas.Vraťte se zpět k aligátorovi a dejte mušketu z inventáře Antoniovi.Klikněte na Valda, Filipa a opět na Valda.Antonio bude střílet,zasáhne kokos a ten spadne na aligátora.Ten uteče pryč a vy konečně projdete do domorodé vesnice.Podívejte se na animaci,ve vesnici vstupte do chýše vedle vás a promluvte s náčelníkem.Klikněte na talíř,promluvte opět s náčelníkem a opět klikněte na talíř.Náčelník vám dovolí talíř vzít.Vyjděte z chýše a jděte do chýše za vámi vpravo.Promluvte si se šamanem a vezměte si kůži před šamanem na zemi.Klikněte vpravo na lebku,najdete tu porcelánovou figurku,kterou si až šaman domluví vezměte.Vyjděte z chýše ,jděte doleva a můžete opustit vesnici.Vstoupíte do lesa,kde najdete umírajícího Pereiru.Poté dojdete ke břehu,kde uvidíte v dálce loď na obzoru.Bohužel je příliš daleko,takže je potřeba jí přilákat ke břehu.V inventáři si navolte talíř a poté kůži .Obojím klikněte na Valda.Ten talíř vyčistí a tím,že bude na loď házet prasátka, tak jí přiláká ke břehu.Nyní se dostanete až do Indonésie.
Jděte doleva na pláž a se všemi promluvte.Klikněte na dívku/Pendant/ ,dá vám kus sošky,která se v inventáři spojí s tou co jste si vzali v chýši šamana.Vra ťte se doprava a jděte k pontonu vepředu.Pozor! neberte si lasturu vpravo,protože v ní je krab,který vám bude užírat mapu.Nastupte do kanoe a pádlujte na otevřený oceán.Nyní musíte pádlovat stále při pevnině,nesmíte se dostat na volné moře,protože budete hrát od začátku.Vždy když projedete kolem barelu ve vodě tak se na něm objeví červený praporek.Slouží jako checkpoint a pokračujete vždy od tohoto místa.Plujte stále kolem pevniny a barelů vpřed ,až dorazíte na rozvodí/viz obrázek/
Tady se dejte doprava,je tu prudké otočení,takže opatrně.Abych nezapomněl,kanoe ovládáte pouze směrovými klávesami vlevo a vpravo.Až projedete kolem dalšího barelu tak plujte jakoby vpravo na otevřené moře.Projedete mezi kameny/viz obrázek/až k vraku lodi.
Klikněte na vrak lodi,promluvíte si s Číňanem,který s vámi chce poobědvat ,ale musíte chytit nějaké ryby.Hru tady nemůžete uložit.Postupujte takto-připojte řetěz vpravo k rumpálu s lanem.Klikněte na váhu vpravo nahoře,spojíte jí provázkem k džbánu.Dejte kouli do čtvrté trubice zprava,ta spadne na váhu,ta převáží džbánek a ten vylije vodu do hrnce.Hrnec je děravý ,takže k němu připojte rouru/pipe/a proces zopakujte.Voda vyteče dolů do vaničky s lodičkou.Zatáhněte za páku u koulí ,ale nejdříve sundejte řetěz z rumpálu s lanem.Tím vyjede pytel nahoru a vy rychle klikněte na řetěz, tím zůstane pytel viset ve vzduchu,uvolníte měchy.Klikněte na powder/střelný prach/nad kanónem vpravo a nasypte do kanónu střelný prach.Pozor,dejte tam jen tři odměrky,pokud tam vysypete celý obsah, tak je to špatně a rybky neulovíte.Uvolněte řetěz co drží rumpál,pytel spadne na měch a odfoukne loďku s knotem od kanónu.Zatáhněte opět za páku před koulemi a až bude pytel nahoře, tak rumpál opět zabezpečte řetězem.Poté použijte svíčku na knot u lodičky,tím ho zapálíte.Nalevo je hrnec s provazem,zatáhněte ho třikrát k sobě.Dejte do kanónu kouli a uvolněte řetěz na rumpálu.Tím loďka zapálí doutnák u kanónu,ten vystřelí do huby soše a z vody vyjede síť a v ní pět ryb.Nyní musíte dostat ryby ze sítě do hrnce nalevo.Nad kanónem je prkénko,když zatáhnete ve správný okamžik za páku nalevo u koulí tak rybku odpálkujete přímo do hrnce vlevo.Musíte do hrnce ulovit alespoň tři rybky.Až se vám to podaří tak se ocitnete opět u Číňana.
Až se vypovídá tak se vrátíte zpátky na pláž a na náčelníka použijte kompas z inventáře.Objeví se před vámi pytle s kořením a vy si vezměte vzorek/viz obrázek/
Jděte zpět k Číňanovi a koření mu dejte.Sledujte jak sní rybu a pak vám řekne cosi o ohromném pokladu.Poté mu dejte sošku zeleného draka z inventáře.Podívejte se na animaci a na jeden z konců hry.Jestliže jste přišli z Indie, pak dejte vaši mapu Číňanovi a on dá vám pátý díl mapy.Ocitnete se zpět na palubě lodi. Mariin strýc označí mapu jako podvod a vy se ocitnete v Japonsku.
Indie
Ocitnete se na tržišti.Klikněte vlevo nahoře do okna/Windows/ a promluvte si se starou dámou.Dejte jí prsten z inventáře ,dá vám povolenku ke vstupu do paláce.V žádném případě jí nedávejte medailon,ten budete ještě potřebovat.Klikněte vepředu na shop/je za fakírem/.Uvnitř krámku je spící prodavač.Vezměte si zelené hedvábí vpravo dole a klikněte vzadu na sošku Ganeši/viz obrázek/.
Vyjděte ven na ulici,jděte k lodi a pak uličkou vlevo k paláci.Ukažte strážci papír,který jste dostali od staré dámy.Musíte s ním kliknout na Valda a pak z nabídky vy\brat poslední ,čtvrtou volbu.Stráž vás poté pustí do paláce.Setkáte se s Rádžou,který vás nejdříve poprosí o službu-musíte sestavit sochu Ganeši tak ,jak jste to viděli v obchodníkově krámku.Pokud si nejste jisti jak sochu skládat,tak se vraťte do krámku a sochu si důkladně prohlédněte.Máte tu spoustu dílů,které musíte sestavit tak,abyste dali dohromady celého Ganešu. Jestliže Ganešu složíte, ale nic se nestane tak máte pravděpodobně dva spodní, zadní rohové kusy obrácené.Vypadají velmi podobně.Jakmile dokončíte hádanku ocitnete se automaticky v místnosti s Rádžou.Vyčerpejte všechny dialogy,Rádža odejde propustit vašeho otce a vy se porozhlédněte po místnosti.Jsou tu čtvery dveře.
1. Dveře napravo vedou do harému.Můžete se podívat, ale nesahat.Trest je stejný jako sáhnutí na krávu.Pak jsou tu troje dveře vedle sebe.
2. Dveře napravo-vidíte Marcose jak hovoří s mužem.
3. Dveře uprostřed. Zde je guru. Jestliže nemáte kousky mapy ze žraloka nebo podpalubí ,tak vás pošle zpět v čase k jejich získání.
4. Dveře vlevo.Klikněte na hráče na bicí nástroje. Pak klikněte na šmouhu na jeho bubnu. Máte další kus mapy!Nyní se můžete vrátit do lodi. Váš otec je volný a čeká na vás.
Vyplujete na moře,Valdo hovoří s Marií,ale v dálce se objeví pirátské lodě .V animaci uvidíte jak napadnou loď,ukradnou Valdův inventář/truhlu/ a všechny svážou.Vidíte hovořit vůdce pirátů.Poté promluvte s Woodpeckerem vždy tak,abyste vybrali třetí volbu v menu. Finální volba bude "Valdo Opportunistic." Pirát vás rozváže s tím,že získáte důkaz, že opravdu znáte jeho "přítele" . Začnete u schodů,uvidíte piráta s vaší truhlou/ inventářem/. Klikněte na něj rychle než zmizí!Je tu další,tentokrát pirátská mezihra.Musíte vyhrát tuto hru třikrát v řadě za sebou,aby vám pirát vrátil vaší truhlu.Hra nejde uložit.Smyslem této minihry je aby pirát spadl do otvoru stejné barvy jako je sám.To znamená ,že červený pirát musí spadnout do červeného otvoru atd.Důležitá je myška,která otevírá dveře a pak šipky které určují směr.Vysvětlovat blíže to nemá cenu,pochopíte během chvilky co se po vás chce.Vše je však ztíženo časovým limitem,takže to není až zas tak jednoduché a navíc musíte zvítězit třikrát za sebou a životů máte jen pár.Když se vám to povede tak získáte zpět truhlu.Vyjděte na palubu a vezměte si kus sýra.Sejděte do podpalubí a kryse dejte sýr.Získáte čtvrtý díl mapy.Poté ukažte důkaz Woodpeckerovi.Uložte si hru a vydejte se opět do Indonésie.
Jděte zpátky na pláž a na náčelníka použijte hedvábí z inventáře.Objeví se před vámi pytle s kořením a vy si vezměte vzorek.Jděte zpět k Číňanovi a koření mu dejte.Sledujte jak sní rybu a pak vám řekne cosi o ohromném pokladu.Poté dejte vaši mapu Číňanovi a on dá vám pátý díl mapy.Ocitnete se zpět na palubě lodi. Mariin strýc označí mapu jako podvod a vy se ocitnete v Japonsku.
Ocitnete se před domem.Jděte vlevo do zahrady a projděte vlevo až k lodi.Vezměte si stoličku napravo.Odejděte od lodi a jděte vpravo do Edo.Promluvte si s japonskou dívkou a pak se vraťte do zahrady.Použijte stoličku/klikněte s na Valda/,tím se Valdo dostane k lucerně.Vezměte si z ní klíč./přetáhněte ho dolů na listinu/Vezměte si opět stoličku.Jděte zpět k Edo,promluvte s dívkou a pak až budete moci, tak běžte vpravo, kde si vezměte deštník,slamák ,kimono,toulec a krabici.Použijte stoličku a klikněte na lucernu.Valdo jí sundá a vy si lampu dejte do inventáře.Opět si vezměte stoličku a jděte promluvit s dívkou.Dá vám zapálenou svíčku,kterou si vezměte do inventáře.Vraťte se do zahrady před dům a vejděte dovnitř.Je tu tma,takže klikněte dole na inventář a na zapálenou lampu.Místnost se osvětlí,rozhlédněte se kolem,vzít nic nemůžete,takže klikněte na Valda klíčem z inventáře.Je tu další minihra.Smyslem hry je natlačit koule na otvory oranžové barvy.Vše musíte stihnout v časovém limitu,který je neúprosný.Koule můžete jen tlačit šipkami na klávesnici.Pokud natlačíte kouli do rohu tak končíte,protože jí už z rohu nedostanete.Musíte vyhrát dvě minihry,abyste otevřeli truhlu úplně.Není to zrovna jednoduché.Popsat vám to nemůžu,protože se tu generuje asi 6 různých pozic koulí.
Je to dost těžké,pro menší děti to je myslím nad jejich síly.Až se vám to povede tak truhlu otevřete ,vezmete si mapu,která se vám uloží do inventáře.Poté vyjděte ven a přes zahradu jděte k lodi.Klikněte na Marii.Dá Valdovi kus papírku.Klikněte na papírek a přečtěte si ho.Opět na něj klikněte a zjistíte ,že je to poslední kousek mapy.
Přetáhněte ho do inventáře a pak už jen nastupte do lodi a je tu konec.
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Náhledy fotografií ze složky The Adventures of Valdo and Marie