Jdi na obsah Jdi na menu
 

Aura 2: The Sacred Rings (Posvátné prsteny)

15.6.2015 Revize návodu: Karel Frey

Hra The Sacred Rings svým příběhem navazuje na první díl s názvem Aura: Fate of the Ages (Osud věků). Nebude tedy od věci připomenout si některé souvislosti.

Rod Strážců má od nepaměti za úkol hlídat Posvátné prsteny. Pomocí těchto prstenů je možné vytvářet nové světy. Umang, nejlepší student z rodu Strážců, byl poslán svým učitelem Arakonem do světa Ademika, aby zde pokračoval ve svém vzdělávání. Zde také začalo jeho dobrodružství. Učitele Grifita, který ho tady měl očekávat však Umang nenalezl a tak musel začít sám prozkoumávat zdejší vynálezy. Po vyřešení mnoha nelehkých úkolů a hádanek Umang zprovoznil ukrytý dopravní prostředek pro přesun do dalších světů. Před odjezdem se však od strážce Belika dozvídá, že v jednom ze světů vypuklo povstání. Jeho vůdce Durad chce uchvátit Posvátné prsteny a Tetrahedron, aby jejich spojením získal neomezenou moc a nesmrtelnost. Arakon tedy Umanga pověřil, aby procestoval další světy a Posvátné prsteny nalezl. Měl také najít Grifita a s jeho pomocí získat Tetrahedron. Umang tedy procestoval světy Dragast a Na-Teixu a nakonec Posvátné prsteny nalezl. Během svého putování však byl neustále sledován Duradem prostřednictvím amuletu který nosil u sebe. Nakonec Umang odcestoval na Ostrov Jednoty, kde se setkal s Grifitem a obdržel od něj Tetrahedron. Poté použil poslední z objevených portálů pro přesun do jiného světa a unikl tak svým pronásledovatelům.

V tento okamžik pokračuje dál Umangův příběh. Bargul, velitel Temné legie, sleduje v magické kouli Umangův přesun do tohoto světa. Chválí svého kouzelníka Gugona, který pomocí kouzel ovládl Durada a podnítil tak některé ze Strážců ke vzpouře. Bargul přikazuje svému sluhovi, aby našel Umanga a přinesl Posvátné prsteny a Tetrahedron. Hází mu svůj amulet, který ho za Umangem dovede. Také se ptá Gugona, jak dlouho ještě dokáže ovládat Durada svými kouzly. Moc času nezbývá, proto je třeba jednat rychle. Bargul má totiž v plánu napadnout nový svět Strážců.  

Umang přicestoval do neznámého světa a nyní leží v bezvědomí poblíž podivného domu. Po chvilce vykoukne ze dveří zvláštně oblečený člověk a dojde až k němu. Umang se po nějakém čase probouzí na lůžku v místnosti uvnitř domu a setkává se s jeho jediným obyvatelem Nikiforem. Ten nejprve zdůrazňuje, že je to jeho dům, protože ho objevil dřív. Poté žádá Umanga, aby mu dělal pomocníka. Jeho prvním úkolem je najít způsob, jak otevřít velké kovové dveře na chodbě. Nikifor si jde zatím na chvilku lehnout.

Nikiforův dům

Ložnice: Nejprve se podívej do inventáře. Máš u sebe amulet a tetrahedron. Přistup ke skříni v rohu místnosti a otevři jí. Přečti si knihu, která je uvnitř. Je v ní popsána symbolika mnoha různých zvířat, rostlin a přírodních úkazů. Polož knihu zpět, odstup od skříně a opusť ložnici dveřmi naproti. Na chodbě popojdi doleva a otoč se nalevo. Stojíš před zamčenými kovovými dveřmi, o kterých mluvil Nikifor. Podívej se nad dveře na bílou tabulku se zvláštním symbolem. Otoč se doleva, jdi dopředu a projdi skrz dvoukřídlé dveře. Nacházíš se na ochozu nad přízemní halou domu. Jdi doleva a vstup do dveří na konci.

Pracovna: Dojdi ke knihovně, zkus otevřít její horní skříňku, ale je zamčená. Popojdi do rohu knihovny nalevo od schůdků a posuň jeden ze svitků. Vezmi si nalezený klíč a odemkni s ním skříňku v knihovně. Přečti si papír se čtyřmi poznámkami. Jsou to věty z knihy popisující symboly, kterou sis četl v ložnici. Vrať se tedy zpět do ložnice a zjisti, kterým zvířatům, rostlinám nebo přírodním úkazům věty odpovídají. Zjistíš tak, že se jedná o slona, sovu, krokodýla a svazek pšenice. Dojdi opět do pracovny a přistup ke schránce podobné globusu v rohu místnosti, napravo od prázdné ptačí klece. Na čtyřech otočných prstencích schránky jsou různé symboly, které znáš z knihy v ložnici. Natoč tedy do sloupce přímo před sebou symboly z nápovědy na papíře, a to zdola nahoru. Na spodním prstenci tedy nastav symbol slona, nad něj symbol sovy, nad něj symbol krokodýla a na horním prstenci nastav symbol svazku pšenice (obr. 1). Pokud nastavíš všechny čtyři symboly správně, globus se otevře. Uvnitř najdeš 4 klíče od strojovny, které si vezmi. Globus se poté zase automaticky zavře. Odstup od globusu, otoč se a podívej se blíže na stůl. Přečti si kapitánův deník. Nejprve si prohlédni obrázek portálu s kapitánovou poznámkou a poté si prohlédni i obrázek mapy s popisem jakési trasy určené světovými stranami J J Z Z J Z S Z J. Stránky z kapitánova deníku se automaticky zapíší do tvého deníku vpravo od inventáře. Po chvilce přijde odpočinutý Nikifor, který není moc rád, že zde Umang slídí, místo aby dělal něco užitečného. Poté co Nikifor odejde, vysuň skládací roletu u přihrádky na stole, vyndej z přihrádky papíry s poznámkami a důkladně si je všechny prohlédni. Všechny důležité informace se opět zapíší do tvého deníku.

Nalezení krystalů

Kódy krystalů: Odstup od stolu a dojdi až před dveře. Otoč se doleva a přistup k ovládacímu stojanu bezpečnostní skříňky. Nejprve pomocí šipek nastav na levém panelu kód, který jsi nalezl na jednom z papírů v přihrádce stolu (obr. 2). Nyní je panel napravo aktivní. Pomocí stisků jeho tlačítka tedy zjisti, jaký počet krystalů odpovídá jednotlivým symbolům, které se zobrazují na panelu nahoře (obr. 3, 4, 5, 6, 7 a 8). Při následném průzkumu celého domu záhy zjistíš, co jednotlivé krystaly aktivují. Odstup od bezpečnostní skříňky, opusť pracovnu a sejdi dolů do přízemí po schodech uprostřed ochozu. Vyjdi ven z domu dveřmi před tebou a porozhlédni se trochu po okolní krajině. Vrať se dovnitř a dojdi ke dveřím nalevo od schodů. Zasuň do jejich čtyř klíčových dírek čtyři klíče, které jsi našel v pracovně. Zachovej přitom stejné pořadí, v jakém jsou klíče uloženy v inventáři. Poté každým z klíčů otoč pomocí tlačítek uprostřed a tím dveře odemkneš. Pro úspěšné odemčení dveří by měly být na zámcích nahoře nastaveny následující symboly: (obr. 9). Vstup dveřmi do chodby, otoč se doprava a sejdi dolů po schodech. Otoč se doprava a vejdi do dveří před tebou.

Místnost s čerpadlem: Přistup ke stolku napravo a vezmi si z něj montážní klíč. Poznamenej si též diagram nakreslený na zdi nad stolkem, na kterém jsou třemi křížky označené tři políčka šachovnice o rozměrech 3x5 (obr. 10). Otoč se a sejdi po schůdcích k čerpadlu. Na jeho ovládacím panelu chybí levá páka. Zasuň tedy na její místo montážní klíč a na základě nalezeného diagramu nastav páky do následujících poloh: levou páku úplně dolů, prostřední páku o jednu polohu výš a pravou páku o dvě polohy výš než je spodní poloha (obr. 11). Pokud jsi všechny páky nastavil správně, čerpadlo je nyní aktivní. Vrať se až ke vstupním dveřím místnosti a přistup k ovládacímu kolu napravo. Nastav ovládací páku na třetí symbol zleva. Tím jsi aktivoval žlutý okruh, který odpovídá nastavenému symbolu. Odstup od ovládacího kola a opusť místnost.

Strojovna: Za dveřmi se otoč doprava a přistup k ovládacímu kolu naproti schodům. Nastav ovládací páku na čtvrtý symbol zleva. Tím jsi aktivoval zelený okruh, který odpovídá nastavenému symbolu. Odstup od ovládacího kola a otoč se doleva. Dojdi k panelu na konci strojovny a otevři ho. Jsou v něm zasunuté dva krystaly ze šesti. Symbol nad dveřmi skladu, které máš za úkol otevřít, je na bílé tabulce. Tomuto symbolu odpovídá 1 aktivní krystal. Aktivuj tedy jeden z krystalů a stiskni bílé tlačítko na stěně před sebou. Odstup od panelu a jdi ke schodům vedoucím ze strojovny. Cestou potkáš udiveného Nikifora. Jako obvykle vůbec netuší co zde Umang pohledává. Opusť strojovnu a dojdi až ke dveřím skladu vedle ložnice, kde předtím spal Nikifor. Vejdi (nyní odblokovanými dveřmi) do skladu a rozhlédni se pozorně okolo sebe. Vezmi si lano pověšené na stěně vedle vstupních dveří. Seber též vodní lampu položenou na sudu v rohu místnosti. Poté přistup ke skříni naproti dveřím a otevři její prostřední dvířka. Uvnitř najdeš olejničku a pouzdro na krystaly. Přistup ke kruhové okenici na stěně domu a otevři jí. Podívej se na kovové příčky nalevo pod oknem a připevni k nim lano. Vylez po laně ven z domu, vydej se dopředu a porozhlédni se okolo. Podívej se na dům, který zepředu vypadá spíše jako obří pavouk. Vrať se zpět k visícímu lanu. Podívej se vlevo dolů a seber ze země páčidlo. Vylez po laně nahoru a vyjdi ven ze skladu. Otoč se doleva a projdi dvoukřídlými dveřmi před sebou.

Kapitánský můstek: Dojdi k pravým nebo levým dveřím umístěným ve stěně protější místnosti a vejdi jimi dovnitř. Sejdi dolů po schodech a porozhlédni se okolo. Nacházíš se na kapitánském můstku. Vepředu je před prosklenou přídí umístěno kormidlo, nalevo od něj další ovládací kolo se symboly. Na pravé stěně místnosti je panel, který indikuje aktivované okruhy. Sejdi po schůdcích do snížené části místnosti a přistup ke knihovně. Na zemi je pohozená kniha, která v knihovně chybí. V odkrytém místě mezi knihami si všimni tlačítka, které zřejmě odemyká vstup do tajné místnosti. Stiskni ho, ale vstup do tajné místnosti je uzamčen. Vrať se tedy zpět do strojovny a opět otevři panel s krystaly. Aktivuj nyní oba dva krystaly a na stěně před sebou stiskni černé tlačítko. Dojdi znovu ke knihovně na kapitánském můstku a stiskni znovu tlačítko mezi knihami. Nyní již funguje.

Tajná místnost: Po odsunutí knihovny Umang vstoupí do tajné místnosti. U stolu sedí kostlivec. To byl asi poslední skutečný majitel tohoto domu. Přistup blíže a všimni si tabulky s černým symbolem na zdi nad stolem. Je to symbol této místnosti. Vezmi si dalekohled položený na stole. Otoč se, dojdi k truhlám naproti a vezmi si krystal, který je na nich položený. Poté otevři truhlu a prohlédni si svitek, který je uvnitř. Je na něm obrázek šesti skleněných trubic s červenou a modrou koncovkou. Všechny trubice mají červenou koncovku nahoře. Otoč se doleva a spatříš schránku, na které je tabulka s červeným symbolem. Vrať se ke stolu a stiskni tlačítko, které bylo předtím zakryté dalekohledem. Schránka na druhé straně místnosti se otevře. Dojdi k ní a prozkoumej skleněné trubice uvnitř. Jedna z nich je (narozdíl od obrázku ze svitku) otočená červenou koncovkou dolů. Odstup od schránky, opusť tajnou místnost a poté i kapitánský můstek.

Výtah: Na chodbě přistup k výklenku naproti dvoukřídlým dveřím. Zatáhni za páku napravo, kulatý otvor nahoře se otevře a poté se znovu zavře. Otoč se doprava a vyjdi na venkovní terasu dveřmi naproti. Otoč se ke dveřím a zavři je za sebou. Vylez na střechu po kovových stupíncích, které jsou na vnější straně dveří. Všimni si tabulky se světle zeleným symbolem nalevo od motoru. Otoč se doprava a podívej se dolů na ozubený převod otočné věže, které blokuje kámen. Použij na odstranění kamene páčidlo a věž se nyní bude moci otáčet. Slez dolů ze střechy, vejdi dovnitř a přistup znovu k výklenku. Zatáhni za páku a dolů nyní sjede výtah. Nastup do něj, stiskni tlačítko a Umang vyjede nahoru.

Pozorovatelna: Nacházíš se v pozorovatelně s dalekohledem, který je ale zatím nefunkční. Jdi napravo a přistup ke stojanu, na kterém je tabulka se žlutým symbolem. Stojan, který je vlastně trezorem je nutné nejprve aktivovat. Nastup tedy zpět do výtahu a Umang sjede dolů. Dojdi do strojovny a otevři stojan s krystaly. Vezmi si do ruky pouzdro na krystaly a klikni s ním na prázdný otvor na stojanu. Tím do stojanu vložíš třetí krystal, který jsi měl v inventáři. Aktivuj všechny tři krystaly a stiskni na stěně před sebou žluté tlačítko. Nyní se vrať známou cestou až do pozorovatelny. Přistup ke stojanu napravo, který je nyní aktivní. Jeho kruhový ovládací panel je rozdělen na čtyři segmenty. Klikni postupně na horní, dolní, pravý a levý segment. Po odsunutí segmentů do stran se objeví další čtyři segmenty. Nyní použij při odsouvání segmentů nápovědu pro otevření trezoru, která byla na papíru v pracovně (obr. 12). Klikni tedy postupně na pravý, dolní, horní a levý segment. Po odsunutí segmentů do stran se objeví poslední čtyři segmenty. Klikni tedy postupně na dolní, pravý, horní a levý segment. Po odsunutí segmentů najdeš uvnitř trezoru klíč k dalekohledu, který si vezmi. Odstup od stojanu a projdi přes plošinu výtahu na druhou stranu místnosti. Přistup k ovládacímu kolu a nastav jeho páku na druhý symbol zleva. Odstup od ovládacího kola a popojdi doprava. Otoč se doleva ke stojanu s kopulí, otevři výklopnou schránku a vlož do ní klíč k dalekohledu. Následně se otevřou okna pozorovatelny a dalekohled se překlopí do vodorovné polohy. Podívej se skrz dalekohled a zpozoruješ, jak k domu přijíždí vojáci Temné legie na svých trojkolkách. Vojáci hledají Umanga a chtějí, aby vyšel ven, jinak dům zničí. Nikifor však Umanga naštěstí neprozradí a rozhodnou se společně vyčkat až bude noc.

Odjezd do údolí Manula

Získání dalších krystalů: Poté co se probudíš, vyjdi ven z ložnice a jdi doleva ke skladu po levé straně. Jeho dveře jsou ale z bezpečnostních důvodů zamčené. Dojdi tedy do strojovny, deaktivuj dva krystaly ze tří a stiskni bílé tlačítko. Vrať se před nyní již odemčené dveře skladu a vejdi dovnitř. Přivaž lano k příčkám pod oknem a vylez ven z domu. Jdi dvakrát vpřed a otoč se doleva. Jdi dvakrát vpřed a spatříš spící stráže u ohně. Dál nechoď nebo vojáky vzbudíš! Otoč se a vydej se vpřed okolo domu. Až bude cesta špatně osvětlená, posviť si vodní lampou, abys mohl jít dál. Obejdi dům na druhou stranu a poté dej lampu zpět do inventáře, abys na sebe neupozornil vojáky. Ulož si hru! Pokračuj vpřed, až narazíš na trojkolky vojáků. Přistup k nim blíž a prozkoumej schránku na jedné z trojkolek. Jelikož mají její dvířka zrezlé panty, namaž je olejničkou, abys při jejich otevírání nevzbudil vojáky! Poté schránku otevři a pomocí pouzdra vyndej krystal, který je uvnitř. Ten samý postup použij i u druhé trojkolky a získáš tak další krystal. Poté se otoč a vrať se okolo domu (s použitím lampy na špatně osvětlených místech) až k visícímu lanu z okna skladu. Vylez po něm zpět do domu a vyjdi ven ze skladu. Nikifor z bezpečnostních důvodů opět zamkne všechny dveře a ráno bude třeba pokračovat v únikovém plánu.

Zjištění cílových souřadnic: Opusť ložnici a dojdi do strojovny k panelu s krystaly. Umísti do něj pomocí pouzdra dva další získané krystaly a aktivuj čtyři z nich. Na zdi před sebou nyní stiskni levé spodní světle modré tlačítko a vydej se známou cestou až na kapitánský můstek. Dojdi k ovládacímu kolu nalevo od kormidla a nastav jeho páku na první symbol zleva. Odstup od ovládacího kola a podívej se blíže na panel se symboly na kormidle. Symboly znázorňují souřadnice místa, kde se právě nacházíš. Odstup od kormidla a otoč se. Sejdi po schůdcích do snížené části místnosti a dojdi ke knihovně. Otoč se doprava, přistup ke stolu a otevři panel s kódy. Zadej na panelu symboly z papíru v pracovně a deska stolu se otočí (obr. 13). Nyní máš před sebou mapu, pomocí které musíš odvodit souřadnice místa, kam s domem odjedeš. Nejprve nastav na panelu napravo souřadnice, které jsi viděl na panelu kormidla (obr. 14). Nastav pouze druhou a třetí souřadnici, jelikož s první souřadnicí nejde pohnout. Na mapě je nyní kružnicí vyznačena poloha místa, kde se právě nacházíš. Nyní musíš na mapě nalézt údolí Manula, zmíněné v kapitánově deníku. Pomocí páky vpravo nahoře tedy posuň mapu nejprve třikrát doprava. Spatříš před sebou mapu údolí Manula zakreslenou v kapitánově deníku a na panelu vpravo se změní první ze tří souřadnic. V deníku byla popsána trasa z údolí Manula na místo, kde se právě nacházíš, takže trasa zpět bude přesně opačná: S V J V S V V S S. Popojeď tedy po této trase kružnicí na mapě s pomocí šipek napravo. Kružnice vyznačí na mapě polohu v pravém horním rohu a na panelu se objeví následující souřadnice: (obr. 15).

Zprovoznění pohonu a odjezd: Odstup od stolu s mapou, opusť kapitánský můstek a dojdi do strojovny. Zaktivuj všech pět krystalů a na stěně před sebou stiskni pravé prostřední zelené tlačítko. Vrať se zpět na kapitánský můstek a přistup ke kormidlu se souřadnicovým panelem. Zadej na panelu souřadnice údolí Manula (obr. 16) a poté zatáhni za páku nalevo od kormidla. Dům se přetransformuje v chodící vozidlo podobné obrovskému pavoukovi a vydá se zadaným směrem. Vojáci prchají, ale marně. Jejich trojkolky jsou bez zdroje energie. Po chvilce jízdy, kdy Umang řídí pavouka skrz úzký kaňon, se jedna z jeho nohou zasekne o skálu. Cesta končí a brzy tu budou další vojáci. Je potřeba vymyslet jak se jich zbavit.

Zavalení kaňonu: Sejdi dolů do místnosti s čerpadlem vedle strojovny a přistup ke stojanu vedle stolku u dveří. Pomocí pouzdra vyndej krystal a čerpadlo se zastaví. Opusť místnost a dojdi ke stojanu ve strojovně. Vlož do něj pomocí pouzdra šestý krystal a všechny krystaly zaktivuj. Poté stiskni na stěně před sebou pravé spodní červené tlačítko a tím zaktivuješ sebedestrukční přístroj v tajné místnosti za knihovnou. Vydej se na kapitánský můstek a projdi knihovnou do tajné místnosti. Přistup ke schránce se skleněnými trubicemi. Dle nápovědy je pro spuštění sebedestrukce nutné, aby byly všechny červené koncovky nahoře. Zkus si zatočit každou z šesti trubic a zjistíš, které trubice se otáčí společně s ní. První trubice zleva otáčí ještě druhou a šestou. Druhá trubice otáčí ještě třetí a pátou. Třetí trubice otáčí ještě první a čtvrtou. Čtvrtá trubice otáčí ještě druhou a pátou. Pátá trubice otáčí ještě třetí a šestou. Šestá trubice otáčí ještě první, třetí a čtvrtou. Odstup od trubic aby se natočili do výchozí polohy a opět k nim přistup. Otoč postupně druhou, pátou, šestou a třetí trubicí a tím spustíš sebedestrukci chodícího domu. Poté Umang uposlechne rady z papíru v pracovně a společně s Nikiforem uteče ven. Ihned poté chodící dům exploduje, jeho trosky zavalí průchod skrz kaňon a zatarasí tak cestu vojákům. Nikifor Umangovi „poděkuje“ za zničení jeho obydlí a uraženě odejde.

Údolí Manula

Portál Strážců: Otoč se a podívej se na zničený chodící dům, který zavalil kaňon. Otoč se doprava a seber železnou tyč zapíchnutou do země. Otoč se doprava a vydej se kaňonem vpřed. Až dojdeš ke kráteru, pokračuj po cestě napravo. Uprostřed kráteru je skála a na ní dřevěný přístřešek. Je to stanice kolejnicové dráhy, ve které je přistaven vozík. Ke stanici vedou lana převozní lávky, jejíž pohon je zatím nefunkční. Pokračuj dál po cestě, až dojdeš k portálu Strážců uprostřed skal. Portál je dle kresby v kapitánově deníku tvořen kamennými kruhy na zemi a třemi sochami okolo. Napravo před portálem je ještě jedna socha, ze které vede na zem potrubí. Otoč se, jdi 3x zpět, otoč se doleva a vyjdi nahoru po schodech ve skále. Dojdi ke stojanu před sochou. Objeví se hlídač portálu Michael, který už Umanga očekával. Poví mu pravdivý příběh, který se zde odehrál. Umang se musí vydat do paláce Strážců, který obsadila Temná legie. K tomu je však potřeba otevřít tento portál. Poté co Michael zmizí, prozkoumej stojan před sebou. Jsou na něm kroužky, pomocí kterých lze otáčet kamennými kruhy portálu. Vedle nich je vyrytá kresba, která ukazuje, jak mají vypadat drážky na kruzích po jejich správném natočení. Vnitřní kroužek otáčí vnitřním kruhem portálu, avšak prostřední kroužek otáčí současně prostředním i krajním kruhem portálu. Není tedy možné kruhy správně natočit. Dojdi zpět k portálu a podívej se dolů na jeho vnější kruh. Je v něm otvor, do kterého zasuň železnou tyč. Zablokuješ tak otáčení vnějšího kruhu. Dojdi znovu k ovládacímu stojanu. Stiskni 5x prostřední kroužek a 4x vnitřní kroužek. Kruhy se natočí do správné polohy (obr. 17). Centrální socha vyšle energii třem sochám portálu, aby jej aktivovala. Energie portálu se ale po chvilce vybije. Znovu se objeví Michael a řekne Umangovi, že je potřeba najít pro portál jiný zdroj energie. Bude moudré „zeptat se oblohy“. Umang též bude potřebovat znamení Temné legie. Michael mu dá klíč od pohonu převozní lávky a poté zmizí. Sejdi po schodech na cestu a dojdi zpět k převozní lávce. Otevři dvířka jejího pohonu a vlož dovnitř klíč od Michaela. Otoč ovládacím kolem a přijede lávka, na kterou si stoupni. Zatáhni za páku a přejedeš ke stanici kolejnicové dráhy. Dojdi k vozíku a nastup do něj. Na jeho ovládacím panelu jsou čtyři tlačítka se symboly dalších zastávek. Dole je tlačítko se symbolem zastávky v kráteru, kde se právě nacházíš (obr. 18).

Opuštěný důl v lesním světě: Stiskni pravé dolní tlačítko a zatáhni za páku uprostřed ovládacího panelu. Vozík se rozjede po své dráze a po chvilce jízdy dorazíš do lesního světa. Vystup z vozíku a vydej se vpřed. Po pár krocích dorazíš k chatě, před kterou sedí na lavičce muž. Promluv si s ním. Jmenuje se Nafal a Umang se ho zeptá na znamení Temné legie. Po skončení rozhovoru vylez nahoru po žebříku a vejdi do chaty. Popojdi dopředu a promluv si s ženou ležící na posteli vpravo. Jmenuje se Sára a moc se toho od ní v tuto chvíli nedozvíš. Vyjdi tedy ven z chaty a pokračuj po cestě dál, až dorazíš k opuštěnému dolu. Na konci cesty je studna a vedle ní pět zvonků, zavěšených na kruhovém stojanu. Klikni na všechny zvonky a zjistíš, že každý z nich vydává jiný tón. Vrať se k chatě a znovu si promluv s Nafalem. Umang chce zjistit, jakým způsobem je možné dostat se do chodeb dolu. Nafal mu vypráví příběh o Firdovi, bývalém katovi sloužícím v Temné legii a jeho synovi Rizanovi. Po skončení rozhovoru vejdi opět do chaty a promluv si se Sárou, jak se dostat do dolu. Sára je nemocná a žádá Umanga aby jí přinesl lék proti bolesti hlavy, výtažek z květiny Lukérie. Přistup ke stolu nalevo od dveří a vezmi si prázdnou baňku. Vyjdi ven z chaty, vrať se k vozíku a nastup do něj.

Alchymista v ledovém světě:  Stiskni levé horní tlačítko a zatáhni za páku uprostřed ovládacího panelu. Po krátké jízdě se ocitneš nad oblaky v ledovém světě. Vystup z vozíku a vydej se vpřed po klikaté lávce, až dorazíš k budově na jejím konci. Vstupní dveře jsou zamčeny. Zatáhni za lano, které visí napravo a vlevo vedle dveří se vysune schránka. Vlož do ní amulet a schránka se opět zasune. Vejdi do budovy a promluv si s alchymistou sedícím u stolu nalevo. Jmenuje se Himus a Umang ho požádá o pomoc při výrobě léku. Himus však žádá něco na oplátku, jelikož „věnovaný“ amulet mu nestačí. Umang je tedy jeho dlužníkem a musí si pomoci sám. Himus ještě zaznamená do knihy číslo Umangova dluhu 247 a poté odejde. Popojdi dopředu, obejdi zástěnu napravo a ocitneš se v Himusově laboratoři. Prozkoumej knihu, která leží v levé části police. Jsou zde zaznamenány symboly odpovídající deseti různým prvkům: Měsíční voda, réva z Merkuru, mořská sůl, octový olej, ranní rosa, krev jednorožce, popel, nehašené vápno, prášek z Lukérie a fosfor (obr. 19). Také jsou zde postupy výroby několika lektvarů. Je mezi nimi i hledaný návod na výrobu výtažku z Lukérie (obr. 20). Pro jeho namíchání je potřeba jeden díl solného oleje a jeden díl Měsíčního elixíru Solný olej se namíchá z ¼ vína z Merkuru, ½ octového oleje a ¼ ranní rosy. Měsíční elixír se namíchá z ¼ krve jednorožce, ¼ mořské soli a ½ Měsíční vody (obr. 21).

Namíchání léku: Polož knihu zpět na polici a popojdi doprava k laboratornímu stolu. Přistup k dávkovacímu přístroji a polož pod něj prázdnou baňku. Přístroj má nahoře otočný zásobník s přísadami, pod ním jsou dvě odměřovací zkumavky oddělené ryskami na čtvrtiny a pod nimi směšovací baňka. Postup míchání je následující: Nejprve postupně nastavuj na zásobníku jednotlivé přísady pro Solný olej a v potřebném množství je pomocí kohoutku odlij do jedné z odměřovacích zkumavek (¼ množství = 1 kliknutí). Poté obsah zkumavky vylij do směšovací baňky. Ten samý postup použij pro Měsíční elixír, jehož přísady odměř ve druhé zkumavce a vylij do směšovací baňky. Namíchaný roztok nakonec vylij do připravené baňky pod přístrojem. Baňku s lékem si pak vezmi. Opusť budovu, dojdi zpět k vozíku a nastup do něj.

Zvonkový rébus v lesním světě: Stiskni pravé dolní tlačítko a zatáhni za páku uprostřed ovládacího panelu. Dojedeš tak zpět do lesního světa. Vystup z vozíku, dojdi do chaty za Sárou a dej jí baňku s lékem. Aby se Umang mohl dostat do dolu, dá mu Sára hudební kouli. Opusť chatu a dojdi ke stojanu se zvonky v opuštěném dole. Polož na prostřední misku pod zvonky hudební kouli a klikni na ní. Koule přehraje melodii, kterou pomocí zvonků zopakuj. Pořadí zvonků odpovídající tónům melodie je zleva: 4 5 4 2 5 1. Hudební koule zmizí a ze studny vyjede nahoru výtah, do kterého nastup. Umang sjede dolů do podzemní místnosti. Fird, kterého zde spatří, však nechce být nikým rušen a proto Umanga pošle pryč. Dojdi znovu do chaty za Sárou a požádej jí o pomoc. Sára Umangovi sdělí, že jí přinesl jiný lék, než po něm žádala. Vezmi si tedy baňku s lékem ze stolu nalevo od dveří a opusť chatu. Dojdi k vozíku a nastup do něj.

Víla ve světě bažin: Stiskni levé dolní tlačítko, zatáhni za páku uprostřed ovládacího panelu a po krátké jízdě dorazíš do deštivého světa bažin. Vystup z vozíku a dojdi k mostu s kruhovou branou uprostřed. Brána je blokována silovým polem. Přistup k ovládacímu panelu před mostem, na kterém jsou čtyři různobarevná tlačítka. Vyzkoušej všechna tlačítka, která vytvoří v bráně různé druhy silových polí: fialové tlačítko – oheň, modré tlačítko – led, šedé tlačítko – kouř a žluté tlačítko – elektřina. Po stisku modrého tlačítka dostane Umang nápad. Stiskni tedy znovu toto tlačítko a silové pole se přemění na led. Dojdi k bráně a rozbij led páčidlem. Projdi bránou a za mostem pokračuj dál, až dorazíš k podivnému domu. Podívej se na jeho vstupní dveře. Je na nich koule, na které sedí žába. Z koule vychází tři paprsky. Vstup dovnitř a projdi dveřmi nalevo do další místnosti. Dojdi k víle, která sedí u stolu napravo a třikrát po sobě si s ní promluv. Jmenuje se Reina a požádá Umanga, aby jí přinesl popel Firdova syna a Himusovu knihu alchymie. Nápovědu pro získání knihy získá Umang od motýla v močálech. Po skončení rozhovoru se porozhlédni okolo. Vezmi si baňku s fosforem z police a také si prohlédni knihu kouzel. Dozvíš se z ní informaci, že počasí je možné změnit pomocí kouzel. Pro jednotlivé druhy počasí jsou zde vyobrazeny jejich znaky a kouzelná formule. Na další stránce je doplňující informace o sochách nálad a jejich oltářích. Opusť místnost a popojdi dopředu. Vylez nahoru po žebříku a ocitneš se na střeše chýše. Je zde stojan s držáky, který jsi viděl v knize. Na jednom z držáků je socha nálady. Slez dolů po žebříku, popojdi dopředu a vyjdi ven z domu dveřmi nalevo. Dojdi až k mostu, ale nevstupuj na něj. Otoč se doleva a vydej se po pěšině mezi močály až na její konec. V trávě spatříš bílého motýla, na kterého klikni. Barva motýlích křídel se začne měnit následovně: žlutá, zelená, modrá, růžová, zelená a červená. Pořadí těchto barev si poznamenej. Vrať se zpět k vozíku a nastup do něj.

Získání Himusovy knihy alchymie: Stiskni levé horní tlačítko, zatáhni za páku a dojedeš tak do ledového světa. Vystup z vozíku, dojdi k Himusovu domu a vejdi dovnitř. Obejdi stůl, u kterého Himus seděl a vezmi si knihu, do které si zapsal tvůj dluh. Vrať se před stůl, vejdi do vchodu nalevo a vyjdi po točitých schodech do místnosti v prvním patře. Na stěnách místnosti jsou plakáty se symboly a v podlaze je kovová schránka chráněná silovým polem. Otoč se vpravo, podívej se dolů a uchop kouzelnou hůlku, která je umístěna ve stojanu. V prostoru před sebou spatříš poletující světelné body s chvosty, které postupně mění svojí barvu. Klikni postupně širší částí hůlky na kterékoliv světelné body v takovém pořadí barev, v jakém se měnila barva křídel motýla. Je nutné kliknout ihned poté, co se požadovaná barva bodu zobrazí, jelikož barvy se mění dost rychle. Pro lepší přehled, jaké barvy už byly odkliknuty, je napravo dočasně zobrazeno šest koleček. Klikni tedy postupně na žlutý, zelený, modrý, růžový, zelený a červený světelný bod (obr. 22). Kovová schránka vyjede z podlahy a otevře se. Vezmi si z ní papír s poznámkami a knihu alchymie. Abys mohl opustit místnost, která je nyní zamčena, polož do schránky Himusovu knihu dluhů a schránka zajede zpět do podlahy. Přečti si deník se zaznamenanou poznámkou, ze které se dozvíš důležité informace. Nyní už znáš všechny souvislosti. Opusť místnost a sejdi dolů po schodech. Vyjdi ven z domu, dojdi k vozíku a nastup do něj.

Lék z výtažkem Lukérie: Stiskni levé dolní tlačítko, zatáhni za páku a dojedeš tak do světa bažin. Vystup z vozíku, přejdi most, odboč za ním na pěšinu napravo a dojdi na místo, kde jsi předtím viděl motýla. Nyní je zde rozkvetlá květina Lukérie kterou si utrhni. Vrať se k vozíku, nastup do něj, stiskni levé horní tlačítko a zatáhni za páku uprostřed. Dojedeš tak do ledového světa. Vystup z vozíku a dojdi do Himusova domu. Přistup k polici za zástěnou a vpravo vedle knihy spatříš mlýnek. Polož pod něj baňku s lékem a otevři horní víko mlýnku. Dej do mlýnku květinu Lukérie a pomocí kliky jí rozemel. Automaticky tak získáš baňku s lékem z výtažku Lukérie. Vyjdi ven z domu, nastup do vozíku, stiskni pravé dolní tlačítko a dojeď do lesního světa. Vystup z vozíku a dojdi do chaty za nemocnou Sárou. Dej jí lék z výtažku Lukérie. Sára požádá Umanga, aby jí nechal chvilku o samotě. Vyjdi ven z chaty, dojdi k vozíku a nastup do něj.

Správce hřbitova ve světě hrobek: Stiskni pravé horní tlačítko a zatáhni za páku uprostřed ovládacího panelu. Po krátké projížďce dorazíš do pochmurného světa hrobek. Vystup z vozíku a dojdi po cestě k vratům hřbitova. Zkus projít vrátky napravo a objeví se správce hřbitova. Jmenuje se Salan. Umanga však na hřbitov nepustí. Vrať se do vozíku, stiskni levé dolní tlačítko a dojeď do světa bažin. Dojdi za Reinou a dej jí Himusovu knihu alchymie. Vrať se do vozíku, stiskni pravé dolní tlačítko a dojeď do lesního světa. Dojdi před chatu a promluv si s Nafalem. Umang se ho zeptá na správce hřbitova Salana. Dozví se, že Salan opouští hřbitov pouze tehdy, když někdo zemře. Umang dostane nápad jak toho využít. Vejdi do chaty a zkontroluj Sáru, jestli už je jí lépe. Vyjdi ven z chaty a vrať se k vozíku. Nastup do něj, stiskni pravé horní tlačítko a dojeď do světa hrobek. Vystup z vozíku, dojdi k vratům hřbitova a promluv si se Salanem. Umang mu sdělí, že Sára umírá. Salan díky této lsti opustí hřbitov a odjede vozíkem do lesního světa.

První hrobka: Vejdi na hřbitov a pokračuj po cestě až k rotundě se sochou uprostřed hřbitova. Obejdi rotundu, pokračuj dál po cestě za ní a dojdi až ke kamenné klenbě na konci. Otoč se doleva a vstup do první hrobky. Podívej se napravo a prozkoumej desku na stěně hrobky. Umang přečte nápisy v jazyce Strážců, které jsou na ní vytesané. Podívej se na stojan pod nápisem, na kterém leží čtvercové dílky se symboly. Jeden z dílků je zastrčen v ovládací páce před tebou. Vyndej tento dílek a zatáhni za páku. Dveře nalevo se otevřou. Vejdi dovnitř, přistup k sarkofágu a odsuň jeho víko. Vezmi kostlivcovi kovové kopí, odstup od sarkofágu a vyjdi ven z hrobky.

Druhá hrobka: Dojdi zpět k rotundě a pokračuj dál po cestě vpravo, až dorazíš k druhé hrobce, která je napravo od cesty. Popojdi k jejímu vchodu, na kterém jsou přihrádky se svíčkami. Podívej se na zem a vysyp na ní fosfor. Umang se schová za zeď hrobky a počká na Firda, který za chvilku dorazí a vejde dovnitř. Přišel zkontrolovat urnu s popelem svého syna. Mezitím se Bargul rozčiluje nad neschopností svých vojáků, kteří měli Umanga zajmout. Po skončení animace přistup ke vchodu do hrobky. Je na něm 25 přihrádek s různě dlouhými svíčkami. Jedna ze svíček je zapálená. Tvým úkolem je zapalovat jednotlivé svíčky v určitém pořadí tak, aby nakonec hořely všechny svíčky. Zkus kliknout na některou z nezapálených svíček. Pokud první svíčka zhasla, nedodržel si správné pořadí. Všimni si také, že každá ze svíček má různou barvu plamene. Po chvilce zkoušení zjistíš určité souvislosti mezi barvami plamenů a délkami svíček: Červený plamen svíčky naznačuje, že další zapálená svíčka bude nahoře. Žlutý plamen svíčky naznačuje, že další zapálená svíčka bude nalevo. Zelený plamen svíčky naznačuje, že další zapálená svíčka bude napravo. Modrý plamen svíčky naznačuje, že další zapálená svíčka bude dole. Malá svíčka naznačuje, že další zapálená svíčka bude v některém sousedním poli. Střední svíčka naznačuje, že další zapálená svíčka bude v některém poli ob jedno pole. Velká svíčka naznačuje, že další zapálená svíčka bude v některém poli ob dvě pole. Správná posloupnost zapalování svíček je následující: (obr. 23). Na tom, která svíčka bude zapálena jako první, nezáleží. Dodržuj tedy zjištěná pravidla a zapal postupně všechny svíčky. Dveře hrobky se otevřou a ty se ocitneš uvnitř. Sejdi ze schodů, otoč se doleva a zhasni svícen vedle schodů. Otoč se a na podlaze spatříš Firdovy fosforové stopy od bot, které vedou k jednomu z výklenků s urnou. Otoč se a rozsviť svícen vedle schodů. Dojdi k druhému výklenku zprava a vezmi si z něj urnu s Rizanovým popelem. Vyjdi ven z hrobky, vrať se k rotundě a pokračuj cestou napravo ven ze hřbitova. Až vyjdeš bočními vraty před hřbitov, ulož si hru! Popojdi směrem k zastávce kolejnicové dráhy. Umang spatří, jak přijíždí zpět Salan. Jistě už prohlédl jeho léčku, takže je nutné se rychle schovat. Otoč se doprava a popojdi dopředu směrem k travnaté ploše napravo od skály. Umang se za skálu schová a tak unikne Salanovu hněvu. Dojdi k vozíku a nastup do něj.

Setkání s Firdem: Stiskni levé dolní tlačítko a dojeď do světa bažin. Vystup z vozíku, dojdi za Reinou a dej jí urnu s Rizanovým popelem. Reina řekne Umangovi, aby se vypravil za Firdem do opuštěného dolu. Opusť dům, dojdi zpět k vozíku a zkus do něj nastoupit. Reina očaruje urnu s popelem a zprostředkuje tak setkání Firda se svým zemřelým synem Rizanem. Nastup do vozíku, stiskni pravé dolní tlačítko a dojeď do lesního světa. Vystup z vozíku a dojdi do chaty za Sárou, která zrovna připravuje jídlo. Promluv si s ní. Sára už se díky léku cítí lépe a dá Umangovi další hudební kouli. Vyjdi ven z chaty a dojdi ke zvonkům v opuštěném dole. Polož hudební kouli na misku a přehraj její melodii. Tutéž melodii poté zahraj pomocí zvonků. Správná kombinace je zleva 4 5 4 2 5 1. Ze studny vyjede výtah. Nastup do něj a Umang sjede do podzemí. Vystup z výtahu a dojdi chodbou do středu místnosti vzadu. Promluv si s Firdem, který sedí na posteli nalevo. Fird už Umanga očekává. Umang po něm žádá znamení Temné legie, které ho dokáže na krátkou dobu skrýt před zraky vojáků. Toto znamení nelze odstranit, ale Umang nemá jinou možnost jak se do paláce dostat. Fird Umanga žádá, aby osvobodil konkubínu Milu, jejíž duše je díky Gugonovým kouzlům uvězněna někde v paláci. Dá mu na cestu Milin amulet. Poté Fird vloží ruce na Umangovu hlavu a tak mu předá znamení Temné legie. Po skončení animace přistup ke stolu nalevo a seber z něj papír s nákresem, který se automaticky zaznamená do deníku. Dojdi zpět do výtahu a Umang vyjede nahoru. Vytup z výtahu, dojdi zpět k vozíku a nastup do něj.

Získání energie pro portál Strážců: Stiskni levé dolní tlačítko a dojeď do světa bažin. Vystup z vozíku, dojdi do domu a promluv si s Reinou. Umang jí požádá, aby vykouzlila blesky. Reina mu sdělí, že už vše potřebné na střeše připravila. Opusť místnost a vylez po žebříku naproti na střechu. Podívej se na tři kruhové stojany se sochou nálady na levém z nich a vzpomeň si, co bylo napsáno v knize na polici v alchymistově domě. Symbol pro blesky je na pravém stojanu. Přendej tedy sochu na pravý stojan a zjistíš, že uvnitř sochy je další, menší socha. Tvým úkolem je tedy přesunout všechny sochy, kterých je celkem pět na sobě z levého na pravý stojan. Řešení tohoto rébusu není jednoduché. Když si označíš sochy od největší po nejmenší čísly 1 až 5 a jednotlivé stojany zleva doprava A, B a C, přesouvej jednotlivé sochy mezi jednotlivými stojany následovně: 1:A-C, 2:A-B, 1:C-B, 3:A-C, 1:B-A, 2:B-C, 1:A-C, 4:A-B, 1:C-B, 2:C-A, 1:B-A, 3:C-B, 1:A-C, 2:A-B, 1:C-B, 5:A-C, 1:B-A, 2:B-C, 1:A-C, 3:B-A, 1:C-B, 2:C-A, 1:B-A, 4:B-C, 1:A-C, 2:A-B, 1:C-B, 3:A-C, 1:B-A, 2:B-C, 1:A-C. Nyní by měly být všechny sochy na pravém stojanu. Slez dolů po žebříku, dojdi za Reinou a promluv si s ní. Reina je ohromena. Slíbí, že přivolá blesky, až bude Umang připraven. Vyjdi ven z domu, dojdi k vozíku a nastup do něj.

Použití portálu: Stiskni spodní tlačítko, zatáhni za páku uprostřed a po chvilce dojedeš do zastávky na skále uprostřed kráteru. Vystup z vozíku, dojdi k přepravní lávce a přejeď k okraji kráteru. Dojdi po cestě ke schodům před portálem a vyjdi po nich nahoru. Přistup k soše za stojanem a dej do jejích rukou kopí, které poslouží jako bleskosvod. Vrať se známou cestou k vozíku, nastup do něj, stiskni levé dolní tlačítko a dojeď do světa bažin. Vystup z vozíku, dojdi do domu za Reinou a promluv si s ní. Reina přivolá pomocí kouzel blesky, které dodají potřebnou energii do portálu Strážců, kam Umang mezitím dojel. Michael dá ještě Umangovi radu ohledně horských jeskyní a prozradí mu, že jedny dveře otevírají mnoho chodeb. Umang poté použije portál a přesune se tak na jiné místo v blízkosti paláce Strážců.

Palác Strážců v obležení Temné legie

Nalezení vstupní jeskyně: Podívej se okolo a na skále za sebou spatříš vytesanou tvář. Otoč se do původního směru a vydej se prozkoumat cestu dál. Pokračuj stále vpřed a projdi pod oběma kamennými oblouky. Po chvilce Umang zjistí, že cesta dál není bezpečná kvůli hlídkujícímu vojákovi. Otoč se a vydej se nazpět. Až podejdeš druhý kamenný oblouk, otoč se doprava a jdi 2x vpřed okolo portálu. Otoč se doprava a na skále před sebou spatříš popínavou rostlinu. Vylez po ní nahoru a vydej se napravo po pěšině okolo útesu. Přejdi po kamenném mostu na druhou stranu a pokračuj po pěšině okolo dalšího mostu až na její konec. Podívej se vlevo dolů a spatříš pod sebou hlídkujícího vojáka. Na skále nad ním stojí kamenná socha. Vrať se kousek zpět a přejdi po kamenném mostu na druhou stranu. Vydej se vlevo po pěšině okolo útesu, až dojdeš do místa, kde cestu dál blokují spadané balvany. Otoč se doprava, přistup k mezeře mezi skalami a podívej se skrz ní dalekohledem. Spatříš palác Strážců a také vchod do jeskyně, o které hovořil Michael. Vydej se po pěšině zpět a dojdi až ke kamenné soše na jejím konci. Ulož si hru. Použij na spodní část sochy páčidlo. Umang jí shodí dolů a zbaví se tak hlídkujícího vojáka. (Pokud páčidlo použiješ na střední část sochy, bude Umang prozrazen a zatčen.) Vydej se známou cestou přes oba mosty zpět, dojdi k popínavé rostlině a slez po ní dolů. Dojdi před portál a vydej se po cestě nalevo, po které už jsi jednou šel. Pokračuj dál pod kamennými oblouky. Až dorazíš do místa za třetím kamenným obloukem, kde předtím stál voják, seber ze země nalevo jeho meč. Pokračuj dál po cestě nalevo, až dorazíš k mostu před palácem Strážců. Otoč se doleva a spatříš kostlivce, který visí na šibenici. Vydej se tímto směrem a pokračuj dál, až dojdeš do místa, kde je cesta blokována seschlými stromy. Otoč se doprava a vylez na balvan u skály před tebou. Otoč se doleva, popojdi, otoč se doprava a vylez na skalní cestu. Otoč se doleva a dojdi pod skalním obloukem na konec cesty. Otoč se a popojdi mírně vpravo (vedle kamenného oblouku). Otoč se doleva a vyšplhej do skalního výklenku. Otoč se doprava, podívej se nahoru na skálu a klikni na aktivní místo. Je příliš vysoko. Zasuň meč do štěrbiny ve skále a vylez po něm nahoru. Otoč se a vezmi si meč zpět. Otoč se a jdi dvakrát vpřed. Nyní odboč doleva a poté hned doprava. Přesekej mečem popínavé rostliny, které ti brání v cestě dál. Jdi 2x vpřed a uslyšíš tekoucí vodu. Otoč se doprava a popojdi na okraj skalního výběžku. Otoč se vpravo dolů, sejdi k vodopádu a naplň vodou prázdnou vodní lampu. Otoč se doprava a vylez zpět na skalní výběžek. Otoč se doleva, popojdi dopředu, otoč se mírně doleva a podívej se dolů na pěšinu mezi skalami. Slez na pěšinu, vydej se doleva a pokračuj stále dál až za kamenný oblouk na konci cesty. Otoč se doleva, vydej se vpřed točitou cestou a pokračuj stále nahoru a mírně doleva až dorazíš k tmavému vchodu do jeskyně. Vejdi dovnitř a vyplašíš hejno netopýrů. Pokračuj jeskyní vpřed a na jejím konci použij pro postup dál vodní lampu.

Palác: Vejdi do osvětleného otvoru před tebou a ocitneš se na kamenné římse nad chodbou paláce. Otoč se doleva a vstup na prostřední římsu. Otoč se doprava a vydej se po římse vpřed. Po chvilce spatříš pod sebou procházet vojáky. Otoč se mírně doprava a přeskoč na příčnou římsu nad boční chodbou. Dole spatříš vojáka, který drží stráž u dveří. Otoč se mírně vpravo a vlez do otvoru ve střeše. Pokračuj vpřed a dojdi k osvětlenému otvoru. Umang spatří Bargula sedícího na trůnu jak hovoří s kouzelníkem Gugonem. Říká, že čas ovládnutí světa Strážců je blízko. Bargul se Gugona ptá, jak pokračuje na svém experimentu v laboratoři Strážců. Umang způsobí hluk díky sesunutím kamenů, na kterých stojí a Bargul to zaslechne. Umang tedy odstoupí od otvoru, aby nebyl spatřen, a propadne se dřevěným světlíkem do místnosti pod sebou.

Mučírna: Popojdi doprostřed místnosti a podle okolních nástrojů zjistíš, že se nacházíš v mučírně. Dojdi k železné panně postavené u zdi a podívej se dolů k jejím nohám. Spatříš zámek se třemi kolíky. Podívej se do deníku na kresbu, kterou jsi našel na Firdově stolu v opuštěném dolu. Je to nápověda pro nastavení kolíků zámku. První kolík shora tedy nech v první poloze, druhý kolík shora nastav do třetí polohy, třetí kolík do čtvrté polohy (obr. 24) a železná panna se otevře. Z panny vyletí duch umučeného zrádce Treye. Ten prozradil Bargulovi vztah mezi Milou a Rizanem. Trey doufá, že mu Mila odpustí a on bude mít konečně klid. Slíbí proto Umangovi, že mu pomůže, kdykoliv ho o to požádá. Nakonec Trey zmizí. Podívej se dolů do otevřené panny a seber ze země papír s nákresem. Podívej se do deníku, kde kresba z papíru doplnila první kresbu na nápovědu pro zámek se sedmi kolíky. Odstup od železné panny a dojdi k zamčeným dveřím mučírny. Podívej se na jejich zámek, který má sedm kolíků. Podle nápovědy z deníku nastav první tři kolíky jako na železné panně, čtvrtý kolík shora nastav do čtvrté polohy, pátý kolík do druhé polohy, šestý kolík do páté polohy a sedmý kolík nech v první poloze (obr. 25). Dveře mučírny se otevřou. Vyjdi ven na chodbu, kde se nachází celkem tři vězeňské cely. Jdi doleva na konec chodby a přistup k pákám na podlaze. Prostřední páka je ulomená, takže zatáhni pouze za obě krajní. Vysuneš tak mříže obou krajních cel. Odstup od pák, otoč se a vejdi do první cely. Otoč se doprava a vezmi si ze země před kostrou vězně jeho pouta. Vyjdi ven z cely, pokračuj doleva a vejdi do třetí cely. Otoč se a zvedni dopis pohozený na podlaze, který si přečti. Je v něm zmínka o posledních dnech uvězněné Mily.

Válcový rébus: Vyjdi ven z cely, odboč vlevo a sejdi dolů po schodech v chodbě nalevo. Otevři dveře před sebou a ocitneš se v místnosti se studnou uprostřed. Přistup k roletové schránce ve zdi napravo a otevři jí. Spatříš před sebou otočný válec, který je rozdělen na čtyři části. Na jednotlivých válcích jsou kovová oka a červené vodorovné čáry. Otáčet lze pouze krajními válci. Abys mohl otočit středními válci, musíš je něčím spojit pomocí ok s krajními válci. Odstup od schránky, vyjdi ven z místnosti a vrať se zpět do mučírny. Hned za dveřmi je gilotina. Polož na její lavici pouta, otoč ovládacím kolem a tím pouta přesekneš. Vezmi si pouta, zvedni ostří gilotiny nahoru, polož pouta znovu na lavici a znovu je přesekni. Získáš tak řetěz, který si vezmi. Vrať se do místnosti s válcovým rébusem a otevři roletovou schránku. Tvým úkolem je dosáhnout toho, aby červené čáry na všech válcích byly vepředu. Pro otáčení středními válci využívej řetězy, které kliknutím na střední válec spojíš s odpovídajícími krajním válcem. Když si označíš válce zleva doprava písmeny A až D, je správný postup otáčení následující: Otoč 4x válcem D, aby jeho oko bylo vedle oka válce C. Spoj oba válce řetězem. Otoč 2x válcem D. Sundej řetěz kliknutím na válec C a vrať ho zpět do inventáře. Otoč válcem A, aby jeho oko bylo vedle oka válce B. Spoj oba válce řetězem. Otoč 2x válcem A. Sundej řetěz a vrať ho zpět do inventáře. Otoč 8x válcem D, aby jeho oko bylo vedle oka válce C. Spoj oba válce řetězem. Otoč 2x válcem D a červené čáry ostatních válců se natočí dopředu. Sundej řetěz a vrať ho zpět do inventáře. Otoč 10x válcem D a jeho červená čára se natočí dopředu. Ze studny vyjede výtah, Umang do něj nastoupí a sjede dolů. Tam se setká s Treyem. Ten mu sdělí, že zde není živá duše. Umang bude muset najít něco, podle čeho najde cestu ven z bludiště. Ulož si hru. Po obvodu místnosti jsou čtyři východy. Pokud vstoupíš do některého z nich, skončíš navždy uvězněn v labyrintu chodeb. Vzpomeň si, co bylo napsáno v dopise, který jsi našel v jedné z cel. Vezmi si tedy do ruky Milin amulet a nasměruj ho postupně na jednotlivé chodby. Před kterou chodbou se amulet rozsvítí, tou se vydej. Tímto způsobem postupuj i v dalších místnostech až se dostaneš ven z labyrintu.

Sklepení: Popojdi vpřed a otoč se doleva. V chodbě před tebou jsou dvoje dveře. Přistup k těm napravo a otevři je. Uvnitř se Umang opět setká s Treyem. Ten mu prozradí, že Mila je někde blízko. Vezmi si do ruky Milin amulet a porozhlédni se okolo. U jedné ze zdí se amulet rozsvítí. Použij na kameny zdi páčidlo. Umang udělá ve zdi díru a uvnitř nalezne kostru Mily. Přistup ke kostře a použij na ní Milin amulet. Objeví se duch umučené Mily. Ta se Umanga zeptá, jakým způsobem jí dokázal osvobodit z Gugonova zakletí. Také mu prozradí, že Gugon pro svá kouzla používá magickou kouli, která je ukryta za dveřmi se zámkem ve tvaru kříže. Po skončení rozhovoru odstup o kostry a vezmi si kámen z lavice napravo od otvoru ve zdi. Opusť místnost a vejdi do dveří napravo.

Průzkum paláce: Nacházíš se v jedné z věží paláce. Otoč se doleva a vyjdi po točitých schodech nahoru. V prvním patře narazíš na mříž, která blokuje cestu dál. Vejdi do dveří nalevo a zjistíš, že vedou do chodby s celami. Vrať se na schody ve věži a zatáhni za otočnou páku vedle mříže. Mříž se vysune nahoru, ale poté hned spadne dolů. Použij kámen na otočnou páku, tím jí po vytažení mříže zablokuješ a mříž zůstane nahoře. Vyjdi po schodech do druhého patra a vejdi do dveří nalevo. Pokračuj dál chodbou lemovanou sochami příšer a vejdi do dveří na jejím konci. Ocitneš se v obrovské kapli. Uprostřed kaple je zničené točité schodiště z dřevěných trámů. Projdi kaplí na druhou stranu a vejdi do dveří před tebou. Nacházíš se v kruhové místnosti s výtahem uprostřed. Sejdi po točitých schodech o patro níž a obejdi výtahovou šachtu. Do chodby napravo zatím nevstupuj. Ulož si hru. Zatáhni za páku vedle šachty a výtah sjede dolů. To zalarmuje vojáka, který se přichází podívat co se děje. Rychle se otoč doleva a popojdi na schody. Umang vyjde nahoru do kruhové místnosti. Voják vstoupí do výtahu, aby ho zkontroloval. Rychle vezmi do ruky meč a přesekni lano, na kterém výtah visí. Ten poté spadne i s vojákem na dno šachty. Sejdi po schodech o patro níž, obejdi šachtu a vejdi do chodby napravo. Otoč se doprava, popojdi a otoč se doleva. Po stranách a na konci chodby je celkem pět dveří. Popojdi dopředu a ze dveří nalevo uslyšíš hlasy vojáků, takže tam nevstupuj. (Pokud chceš zjistit, co se stane, když tam vstoupíš, nejprve si ulož hru, jelikož budeš chycen.) Popojdi dál a vejdi do dveří napravo. Jdi do zadní části místnosti a vezmi si hák, který leží v polici napravo. Vyjdi ven z místnosti, otoč se doprava a vejdi do dveří na konci chodby. Nacházíš se v knihovně se spoustou knih. Popojdi dopředu a prohlédni si kovový stojan uprostřed, připomínající obří vosu otočenou nohama nahoru. Klikni na desku uprostřed a zjistíš, že budeš potřebovat kartu od knihovny. Obejdi stojan, otoč se a klikni na jeho spodní část. Otevřeš tak dvířka schránky, kde je panel s jedenácti klíčky. Dvanáctý klíček chybí. Odstup od schránky a vyjdi do patra knihovny po schodech napravo od vstupních dveří. Přistup k oknu v chodbě před tebou a vezmi si z jeho parapetu kartu od knihovny. Sejdi dolů ze schodů a opusť knihovnu. Vrať se známou cestou přes místnost s výtahem, kapli a chodbu se sochami příšer až do věže s točitými schody. Otoč se doleva a vyjdi po schodech do třetího patra. Klikni na dveře nalevo a klíčovou dírkou spatříš stráž, která hlídá na chodbě za dveřmi. Odstup od dveří, otoč se doprava, vyjdi nahoru po schodech a vejdi do dveří na jejich konci. Nacházíš se v místnosti na vrcholu věže, která slouží jako střílna. Na plošině před tebou je obrovský samostříl, jehož ovládací kola napravo zatím nefungují. Vyjdi po schůdcích nalevo a podívej se výhledem směrem nalevo. Spatříš jinou věž paláce, jejíž místnost je osvětlena. Podívej se nahoru a spatříš lano visící ze střechy nad tebou. Vrať se ke dveřím a vylez po žebříku vlevo od nich na střechu věže.

Gugonova komnata kouzel: Na levé straně střechy je jeřáb, ze kterého je spuštěné lano. Přistup k jeřábu a otoč se směrem na osvětlenou věž. Podívej se dalekohledem do okna věže naproti. Umang spatří kouzelníka Gugona, který v tajné komnatě připravuje svá kouzla. Přistup blíže k jeřábu. Klikni několikrát na jeho ozubená kola, až snížíš lano do spodní polohy. Poté zatoč 2x ovládací klikou. Slez dolů po žebříku a přistup k ovládacím kolům samostřílu, která už jsou funkční. Nyní je potřeba nasměrovat samostříl na okno Gugonovy komnaty. Otoč 3x levým ovládacím kolem a samostříl se otočí úplně doleva. Otoč pravým ovládacím kolem a samostříl se natočí dolů. Dojdi k visícímu lanu a zjistíš, že je na jeho konci kovový kruh. (Pokud tam kruh není, je špatně nastavena výška lana.) Vezmi kruh do ruky a připevni ho na šíp, který je v hlavni samostřílu za tebou. Otoč se doleva, přistup k zadní části samostřílu a stisknutím spouště vystřel jeho šíp. Dojdi k lanu, které je nyní spojeno se střechou protější věže, a použij na něj hák. Umang se po laně sveze k oknu Gugonovy komnaty. Podívej se skrz okno a spatříš stráž, jak sděluje Gugonovi, že s ním chce Bargul hovořit. Gugon tedy odejde. Vlez oknem dovnitř, otoč se doprava a popojdi 2x dopředu. Otoč se doprava a spatříš knihu kouzel položenou na stojanu. Prolistuj její stránky a na jedné z nich Umang najde znak pro kamenný obřad (obr. 26). Prozkoumej znak na levé stránce a poznamenej si jeho tvar. Čára obrazce spojuje celkem sedm vrcholů. Počáteční vrchol v kroužku znázorňuje knihu kouzel na stojanu před tebou. Otoč se a uprostřed místnosti spatříš dalších šest stojanů s knihami kouzel. Ty odpovídají dalším šesti vrcholům obrazce. Tvým úkolem je postupně dle pořadí na obrazci přistoupit k jednotlivým stojanům a na jejich knihách nalistovat stránky tak, aby levá stránka zobrazila stejný znak jako pravá strana na knize předchozího stojanu. Nezapomeň, že nyní stojíš zády k první knize a tak se na obrázek s postupem musíš dívat vzhůru nohama. Přistup tedy k levé přední knize a nalistuj na ní tyto stránky: (obr. 27). Poté přistup k pravé prostřední knize a nalistuj na ní tyto stránky: (obr. 28). Poté přistup k levé zadní knize a nalistuj na ní tyto stránky: (obr. 29). Poté přistup k levé prostřední knize a nalistuj na ní tyto stránky: (obr. 30). Poté přistup k pravé zadní knize a nalistuj na ní tyto stránky: (obr. 31). Nakonec přistup k pravé přední knize a nalistuj na ní tyto stránky: (obr. 32). Ulož si hru! Popojdi k první knize v čele místnosti. Umang zaslechne Gugona, který se vrací do své komnaty. Rychle se otoč doprava, popojdi vpřed a Umang se schová za sloup. Gugon vstoupí do místnosti a vyzkouší jedno ze svých kouzel. V tu chvíli však díky správně nalistovaným knihám zkamení. Dojdi ke dveřím a vezmi si z jejich zámku křížový klíč. Opusť místnost, otoč se doleva a sejdi dolů po schodech. Přejdi kruhovou místnost okolo šachty výtahu a vejdi dveřmi do kaple. Dojdi ke dveřím v levé části kaple. Odemkni je pomocí křížového klíče a vejdeš dovnitř. Prozkoumej místnost a na stole nalevo najdeš další kartu od knihovny a chybějící klíček od stojanu v knihovně. Popojdi dozadu mezi knihovny a na pravé z nich spatříš kulaté zrcadlo. Klikni na jeho levou stranu a zrcadlo se přesune na druhou stranu knihovny. Dojdi k zrcadlu a podívej se do něj. Jsou v něm zobrazena okna místnosti. Když se otočíš a porovnáš skutečná okna s obrazem v zrcadle, zjistíš, že v zrcadle je mezi dvěma okny tmavší místo (obr. 33). Klikni na toto místo zobrazené v zrcadle a zaslechneš zvuk. Odstup od zrcadla, přistup k oknům a klikni na odpovídající místo, které je nyní aktivní. Zadní část jedné z knihoven zajede do podlahy. Dojdi tam a spatříš sadu devíti stojánků s magickými koulemi. V jedné z koulí je zakletá Milina duše. Která z nich to ale je? Dojdi ke kulatému zrcadlu, klikni na jeho levou stranu a zrcadlo se přesune zpět. Jdi opět k zrcadlu a podívej se do něj. V jednom ze stojánku se koule zvýrazní modře. Klikni na její obraz v zrcadle a zaslechneš zvuk. Otoč se a z odpovídajícího pravého spodního stojánku vyndej kouli s Milinou zakletou duší (obr. 34). Opusť místnost, vyjdi z kaple dveřmi nalevo, dojdi přes chodbu do věže a sejdi dolů do sklepení do místnosti, kde je kostra Mily. Přistup k ní a použij na ní zakletou kouli. Mila Umanga požádá, aby její duši rozptýlil pomocí větru. Opusť místnost a vyjdi po schodech věže až na její vrchol na plošinu se samostřílem. Vylez na střechu po žebříku vedle dveří. Umang osvobodí Milinu duši ze zakletí. Mila mu poděkuje za pomoc a poradí mu, že má najít místo, kde byly vytvořeny posvátné prsteny. Poté má Umang s pomocí Tetrahedronu vyzrát na Temnou legii a jejího vůdce.

Laboratoř posvátných prstenů

Knihovna: Opusť střechu věže, sejdi do druhého patra, vejdi dveřmi do chodby se sochami a pokračuj dál přes kapli, kruhovou místnost s výtahem a poté chodbou okolo cel vojáků až dorazíš do knihovny. Obejdi stojan uprostřed, otevři jeho schránku s klíčky a vlož do otvoru poslední chybějící klíček. Nyní je tvým úkolem otočit některými z dvanácti klíčů tak, aby byly všechny klíče nakonec otočeny vodorovně. Aby to nebylo tak jednoduché, tak při otočením jakýmkoliv klíčem se současně otočí všechny klíče v dané řadě a sloupci. Když si označíš klíče čísly 1 až 12, je jedno z možných řešení následující (obr. 35): otoč postupně klíčem 4, 11, 9 a 6. Stojan má nyní energii. Obejdi stojan a otoč se k jeho přední straně. Polož na desku před sebou první kartu od knihovny, kterou máš v inventáři napravo. Kovová vosa obživne a doletí ti do knihovny pro první knihu. Otevři knihu a na prvních dvou stranách spatříš obrázek a popis laboratoře. Polož na desku druhou kartu od knihovny a vosa přiletí s druhou knihou, kterou si prohlédni. Na jednotlivých stranách jsou symboly a popisy jednotlivých světů. Všechny obrázky a jejich popis se ti zapíší do deníku. Kde se tedy nachází laboratoř posvátných prstenů? Musí to být ta místnost, která byla hlídána stráží. Ale jak se stráže zbavit?

Mučírna: Vyjdi ven z knihovny a dojdi známou cestou až do věže. Sejdi po točitých schodech o patro níž, vejdi do dveří napravo, projdi chodbou okolo cel vězení a vejdi dveřmi naproti prostřední cele do mučírny. Dojdi k otevřené železné panně a klikni na její hlavu. Umang Treye požádá, aby ho nějak zbavil stráže. Trey doletí do místnosti, kde se voják nachází, svým představením ho vyleká k smrti a tak voják raději uprchne. Vrať se zpět do věže, vyjdi po schodech do třetího patra (o dvě patra výš) a vejdi do dveří nalevo. Dojdi chodbou až doprostřed obrovského sálu a vejdi do dveří v jeho levé části.

Laboratoř: Nacházíš v jeskyni, kde se nachází laboratoř posvátných prstenů. Uprostřed jeskyně jsou obří prsteny, ke kterým vede lávka před tebou. Před prsteny je ještě zvýšený můstek, na který lze vystoupit postranními schody a je na něm ovládací páka. Okolo prstenů jsou rozmístěny čtyři stojany s ovládacími panely, ke kterým se dostaneš po chodníku vedoucím po obvodu jeskyně. Dojdi tedy postupně ke všem ovládacím panelům a stiskni na nich tlačítka, která jsou na odpovídajícím obrázku v deníku označena černě (obr. 36). Poté dojdi po lávce naproti dveřím k dolní části prstenů, otevři kulatou schránku před sebou a vlož dovnitř Tetrahedron. Vrať se na obvodový chodník a postranními schody vyjdi na můstek před prsteny. Zatáhni za páku, a pokud jsi stiskl správná tlačítka na ovládacích panelech, obří prsteny mají nyní energii a na chvíli se roztočí. Po skončení animace dojdi ke schránce ve spodní části prstenů. Ulož si hru. Klikni na schránku a okolo ní se zobrazí světelné symboly znázorňující jednotlivé světy. Vzpomeň si, co ti radila Mila ohledně léčky a také co bylo napsáno o jednotlivých světech v knize z knihovny. Na základě těchto informací stiskni symbol znázorňující svět Bazzard Desert vpravo nahoře (obr. 37) a tím nastavíš do tohoto světa cestu portálem. (Pokud stiskneš jiný symbol, vyzkoušíš si následně alternativu, která neskončí šťastně.) Tetrahedron se vysune ven ze schránky a nyní ho máš ve svém inventáři. Otoč se, projdi chodbou ven z místnosti, v sále dojdi k dvoukřídlým dveřím nalevo a vejdi dál. Dojdi po schodech k portálu a obejdi ho na protější stranu. Na stojan před sebou polož Tetrahedron. K věži s portálem se kvapem blíží Bargul a jeho vojáci. (Pokud si na prstenech nastavil cestu do jiného světa, ovládne všechny světy Bargul a jeho Temná legie.) Ulož si hru. (Pokud půjdeš doprava nebo doleva, vtrhnou dovnitř vojáci a jeden z nich tě zasáhne svým šípem.) Otoč se a popojdi dopředu. Umang se schová za jeden ze sloupů a dovnitř vtrhne Bargul a jeho vojáci. Bargul vojákům přikáže, aby použili portál, a nakonec do něj vstoupí i on sám. Otoč se a přistup ke stojanu s Tetrahedronem. Ulož si hru. (Pokud půjdeš kterýmkoliv směrem, Bargul vystoupí ven z portálu a ty budeš jeho vojáky nakonec usmrcen.) Klikni na Tetrahedron. Umang ho pomocí páčidla rozbije na kusy, portál se uzavře a Bargul je společně s vojáky Temné legie navždy uvězněn v pustém světě Bazzard Desert. Následuje překrásná animace, ve které Nikifor přijíždí v opraveném chodícím domě k branám paláce. Umanga však na uvítanou žádá, aby mu jej opět nezničil. Ten ho ujistí o tom, že to už nebude zapotřebí. Svět Strážců byl osvobozen a Umangovo dobrodružství tak nyní šťastně končí.

Uložené pozice

Čeština

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky The Sacred Rings

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář