Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

Strašilki – Šestoe čuvstvo (Příšerky – Šestý smysl)

16.2.2014 Autor návodu: Karel Frey

Agresivní, ale velmi chytrá. Brutální, ale spravedlivá. Nezávislá, ničeho se nebojí a všechny svoje problémy řeší sama. Seznamte se, jmenuje se Šiza, malá nezbedná holčička, jejíž univerzálním nástrojem, který může kdykoliv posloužit i jako zbraň, je její lopatka. Jednoho krásného letního dne se jí ztratí její čtyřnohý kamarád Kutjavka a dobrodružství plné drsného humoru může začít.

Použij lopatku na pískoviště, najdeš v něm kbelík. Popojdi doprava, použij lopatku na přední kufr auta a najdeš v něm pumpičku. Vypusť levé kolo auta a poté pomocí pumpičky nafoukni pravé kolo auta. Sluneční paprsek odražený od zrcátka auta oslní chlapce na balkoně a ten díky tomu nechytí svůj bumerang. Seber bumerang ze země a opusť dvorek průjezdem vzadu. Na ulici slez otevřeným poklopem dolů do kanalizace. Použij kbelík na potrubí u stropu v místě, kde z něj kape voda. Šiza kbelík postaví na zem a díky zvuku kapající vody se spící údržbář otočí dozadu. Otevři jeho kufřík, vezmi si z něj přenosné světlo a prohlédni si plánek vodovodního potrubí, který je nalepený na víku (obr. schéma rozvodu vody). Pomocí tohoto plánku je nyní potřeba nastavit ventily na vodovodním potrubí v kanalizaci tak, aby byla voda z hlavního přívodu (potrubí vpravo úplně nahoře) napojená až do domu (potrubí vpravo druhé shora), neboli voda musí volně proudit po červené trase. Odlož plánek, popojdi doprava a nastav jednotlivé očíslované ventily následovně (směr ovládacího kola ventilu určuje výstupek): ventily V1, V2 a V5 – doprava, ventily V4 a V7 – doleva, ventil V3 – dolů a ventil V6 nahoru (obr. nastavené ventily). Pokud jsou ventily nastaveny správně, Šiza to okomentuje. Popojdi zpět doleva, vylez po žebříku nahoru na ulici a vrať se na dvorek svého domu (průjezdem nalevo). Pokud jsi nastavil všechny ventily v kanalizaci správně, měla by nyní domovnice Marie Pavlovna opět zalévat vodou květinový záhon. Použij bumerang na ryby pověšené na balkonu nad průjezdem a pak seber spadlé ryby ze země. Vyjdi ven na ulici a bouchni do zaparkovaného auta. Až se spustí alarm, vrať se na dvorek domu a utrhni si ze záhonu kytku. (Pokud to nestihneš, než se domovnice zaujatá rámusem z ulice otočí zpět k záhonu, musíš spustit alarm auta znovu.) Popojdi do pravé části dvorku a dej kytku invalidnímu chlapci Semjonovi. Vyjdi ven na ulici a otevři pomocí lopatky kryt elektroinstalace na lampě vpravo. Připoj ke kabelům v lampě přenosné světlo, vyber větu „spustit skrz mříž“ (možnost 4) a Šiza spustí přenosné světlo skrz děravou mříž kanálu pod lampou dolů do kanalizace. Dej jednu rybu metařovi Mitričovi, poté vhoď další rybu skrz mříž kanalizace vpravo a nakonec vhoď ještě jednu rybu otevřeným poklopem kanalizace vlevo. Mlsný metař sleze dolů do kanalizace, takže tam slez též. Metař zbije údržbáře, pak vylomí mříž vzadu a po snědení poslední ryby kanalizaci opustí. Seber ze země údržbářův montážní klíč a použij ho na jediné nepohyblivé ovládací kolo ventilu na potrubí vpravo. Objevíš zde tajnou schránku, ze které si vezmi láhev vodky. Opusť kanalizaci, nahoře na ulici dej láhev vodky chlapci vzadu, který zde na černo prodává benzín a dostaneš od něj kanystr benzínu. Jdi ulicí vpravo dozadu, vejdi do budovy policejní stanice a promluv si s uvězněným řidičem válce v zadní cele. Opusť policejní stanici, vrať se před svůj dům a pokračuj po ulici směrem k sobě. Promluv si s manželkou řidiče válce Galjou, která je v okně prvního patra domu a stěžuje si na kouř z grilu prodavače šašliků. Seber ze země peněženku, kterou ti hodila dolů, rozeber jí v inventáři (přetáhni peněženku na ikonu nůžek) a získáš klíček od válce. Dojdi znovu před policejní stanici, nalij do zaparkovaného válce benzín z kanystru a pak válec nastartuj pomocí klíčku. Válec se rozjede, zdemoluje auto zaparkované hned vedle a z policejní stanice vyjde ven policista, kterému auto patří. Vejdi do policejní stanice a zkus dát řidiči válce peněženku. Ihned poté využij chvíle, kdy se policista hlídající vězně nedívá a seber z psacího stolu svazek klíčů. (Pokud to nestihneš, seber peněženku ze země a musíš použít tento trik znovu.) Opusť policejní stanici, dojdi známou cestou až do kanalizace, jdi otevřenou mříží dozadu a odemkni pomocí klíčů dveře napravo. Šiza dveře otevře a projde jimi na dvorek se třemi bednami. Vejdi dveřmi nalevo do budovy výzkumného ústavu, vezmi si ze zdi vlevo hasicí přístroj a pak odejdi dveřmi vzadu. Použij hasicí přístroj na prodavačův gril, oheň v grilu zhasne a manželka řidiče válce v prvním patře domu pověsí z okna mokré prádlo. Slečna Anžela slunící se dole se díky tomu přesune do jiného okna a z výzkumného ústavu vyjde ven zaměstnanec jeho ochranky. Dojdi známou cestou přes kanalizaci až do výzkumného ústavu a vezmi si z mechaniky počítače kompaktní disk. Opusť výzkumný ústav cestou přes kanalizaci, dojdi na dvorek svého domu a dej disk chlapci na invalidním vozíku. Přehraj si záznam z kamery nejprve normálně (tlačítko play) a poté ještě jednou, ale ve zpomaleném režimu (tlačítko vpravo). Po skončení rozhovoru dostaneš od Semjonova jeho mobilní telefon a průkazku na autobus. Opusť dvorek domu, dojdi po ulici před výzkumný ústav a použij sloup zastávky autobusu. Po chvilce přijede autobus a Šiza s ním odjede pryč z města. Autobus však musí zastavit na místě, kde na silnici spadl sloup elektrického vedení. Nabourala do něj dodávka, kterou jsi viděl na záznamu z bezpečnostní kamery a která nyní díky spadlému elektrickému vedení probíjí. Poté co Šiza vystoupí z autobusu, jdi přes most dozadu a vejdi dveřmi do chalupy nalevo. Uvnitř Šizu přivítá hajný a protože ihned poté někdo zaklepe na dveře, odejde hajný ven a nechá Šizu zamčenou uvnitř. Vezmi si z hromady u dveří uhlí, ze sloupu v popředí seber lano s hákem a ze stolu vlevo si vezmi kus masa. Použij maso na mlýnek na stole, získáš tak mleté maso. Přilož uhlím do kamen a vezmi si z hromady u dveří nové uhlí. Pověs lano s hákem na lano natažené mezi sloupy. Uchop druhý konec lana a vyber nejprve větu „nevím“ (možnost 2) a pak větu „dát do mlýnku“ (možnost 2). Šiza pomocí mlýnku lano mezi sloupy natáhne a vytvoří z něj obří prak. Nyní na nic nečekej, vylez na žebřík vzadu a skoč z něj na postel dole. Šiza se tak nakonec dostane do nataženého praku, jeho zádržné lano se poté přepálí od kamen a Šiza je vystřelena oknem nad dveřmi ven z chalupy. (Pokud nestihneš vlézt do praku dřív, než se přepálí zádržné lano, seber ze země lano s hákem a celý postup zopakuj.) Jdi doprava, dej hladovému supovi mleté maso a pokračuj dolů dozadu. Šiza dojde do tábora a promluví si s jedním z černochů, zatímco druhý spí u ohně. Popojdi doprava a vezmi si vzadu pověšenou nádobu z vydlabané tykve. Projdi tunelem vzadu, jdi doleva a vejdi znovu do chalupy hajného. Vezmi si ze země nalevo lano s hákem, použij tykvovou nádobu na džbán vzadu a získáš nádobu s mlékem. Vyjdi ven před chalupu, postav nádobu s mlékem na zápraží a po chvilce se do ní chytí had. Vezmi si nádobu s hadem, otevři dvířka na pravé straně klece, ve které je králík a postav nádobu s hadem na klec. Králík uteče a had se odplazí pryč. Vezmi si tykvovou nádobu postavenou na kleci, dojdi do chalupy, použij nádobu ještě jednou na džbán vzadu a opět získáš nádobu s mlékem. Vyjdi ven z chalupy a zjistíš, že ze stodoly zmizelo veškeré seno, které sežral vypuštěný králík. Ve stodole se díky tomu objevilo tělo zavražděného hajného. Postav nádobu s mlékem na zápraží a poté co se do ní chytí had, vezmi si nádobu s hadem. Seber mrtvému hajnému jeho pušku, dojdi do tábora černochů a použij pušku na černocha s oštěpem. Probudíš tak černocha spícího u ohně, který po Šize chce, aby mu kvůli vykonání rituálního obřadu sehnala několik věcí. Jedná se o rodinný tamtam, rozdrcenou muchomůrku, netopýří trus, hada plného jedu a krev zločince. Promluv si s černochem nalevo o „věcech potřebných k obřadu“ (možnost 1) a o „tamtamu“ (možnost 1). Dostaneš od něj klíč od jeho pokoje v ubytovně. Jdi z tábora směrem doprava a použij pušku na izolátor elektrického vedení na neporušeném sloupu vzadu. Šiza sestřelí spadlé elektrické vedení a nabouraná dodávka tak přestane probíjet. Vrať se známou cestou až k chalupě hajného a pokračuj doleva k silnici, kde je nabouraná dodávka. Otevři pomocí lopatky zadní dveře dodávky a vezmi si z nich pověšený plášť. Popojdi doprava, prolez otvorem ve spadlém sloupu a Šiza dojde pěšky do města. Jdi průchodem doprava a zkus si promluvit s beznohým mrzákem. Mrzák však nemůže mluvit, protože má kašel. Vejdi do veterinární kliniky napravo, vyjdi po schodech vzadu nahoru a ocitneš se v ordinaci zvěrolékaře. Otevři kufřík položený na podlaze, najdeš v něm magnetickou sondu. Seber z povalené kartotéky lékařskou učebnici, opusť ordinaci a vyjdi ven z kliniky východem nalevo. Vrať se průchodem vlevo zpět na ulici a pokračuj dál do průchodu vzadu nalevo. Utrhni si u lavice napravo muchomůrku, pak si promluv s opilcem a zeptej se ho „kolik je hodin“ (možnost 3). Opilec začne sledovat svoje hodinky. Strhni ze zdi vzadu plakát, pověs ho na dveře vlevo a znovu si promluv s opilcem. Opilec zabouchá na zadní dveře lékárny a začne se dohadovat s lékárníkem, který vyšel ven. Vrať se průchodem vlevo zpět na ulici a vejdi do lékárny dveřmi nalevo. Zatáhni za páku na zdi za stolem nalevo a pod ochranným rámem se otevře kryt bezpečnostního zařízení. Použij na bezpečnostní zařízení magnetickou sondu (tím ho vyřadíš z provozu) a pak znovu zatáhni za páku na zdi, aby se kryt zařízení zase zavřel. Opusť lékárnu, vrať se průchodem nalevo k zadním dveřím lékárny a promluv si s opilcem. Opilec se přestane dohadovat s lékárníkem a ten se vrátí zpět do lékárny. Opusť dvorek, vejdi hlavním vchodem do lékárny a vezmi si z pultu vzadu lék na kašel. Opusť lékárnu a opět dojdi k jejímu zadnímu vchodu. Seber ze země u zadních dveří lékárny stržený plakát, opět ho pověs na dveře a znovu si promluv s opilcem. Opilec se opět začne dohadovat s lékárníkem. Dojdi znovu do lékárny, zatáhni za páku nalevo a vezmi si z odkrytého bezpečnostního zařízení pod ochranným rámem magnetickou sondu. Nech kryt otevřený, opusť lékárnu, jdi do průchodu vpravo a dej beznohému mrzákovi lék na kašel. Po skončení rozhovoru použij magnetickou sondu na popelnici za mrzákem, najdeš v ní klíč. Vejdi do veterinární kliniky a použij klíč na visací zámek na dveřích vpravo. Ze skříně vypadne spoutaný starý známý Gromov z úvodu hry. Použij na něj lopatku a soukromý detektiv se rozpovídá. Po skončení rozhovoru opusť kliniku, vrať se doleva na ulici, vydej se po ní dozadu a dojdeš ke kasinu. Ukaž vyhazovačovi Mišanovi stojícímu před kasinem plášť z dodávky a Šiza poté vejde dovnitř. Po skončení rozhovoru s majitelem kasina Vinilem si vezmi žebřík postavený u zdi vzadu a opusť kasino. Jdi po ulici směrem dozadu, pokračuj okolo nábytkového studia (před kterým stojí propuštěný vězeň) směrem doleva a ocitneš se na skládce. Popojdi k sobě, pak doleva a opři žebřík o čtvercový agregát. Použij opřený žebřík a zvol „vylézt nahoru“ (možnost 2). Použij řetěz se zavěšeným ozubeným kolem, Šiza se přehoupne na nádrž vpravo. Zavěs na okraj nádrže lano s hákem a Šiza po něm sleze dolů. Použij žebřík opřený o agregát a zvol „vzít zpět“ (možnost 1). Vylez po laně zpět na nádrž vpravo a nahoře přistav žebřík k vyvýšené plošině vzadu. Vylez na plošinu a zazvoň na zvon pověšený nahoře. Z cisternového vagónu vlevo na chvilku vykoukne novinář schovaný uvnitř. Slez po žebříku a laně až dolů na zem a nyní si pro jistotu ulož hru. Vylez nahoru po dlouhém žebříku, který je opřený o cisternový vagón vlevo. Šiza vleze do vagónu a promluví si s novinářem Goremykinem. Poté zazvoní zvon, novinář vykoukne ven a kdosi mu ustřelí hlavu. Dotyčný poté ještě hodí dovnitř zapálený dynamit. Na nic nečekej, vezmi si z kufru v popředí štípací kleště a uštípni s nimi hořící zápalnou šňůru dynamitu. (Pokud to nestihneš a dynamit exploduje, skončí Šiza mrtvá na místním hřbitově.) Vezmi si ze země dynamit a poté nasaď ovládací kolo ventilu na čep mechanismu vzadu. Šiza kolem otočí a otevře tak poklop vzadu. Vylez ven z cisternového vagónu, popojdi úplně doprava a vyndej z těla mrtvého narkomana injekční stříkačku. Opusť skládku východem vzadu nalevo (pozn.: vzadu napravo je zkratka k zadnímu vchodu lékárny), dojdi do kasina a promluv si s Vinilem. Dostaneš od něj odposlouchávací štěnici. Opusť kasino, jdi po ulici směrem k sobě a sundej ze dveří vlevo cedulku soukromé detektivní agentury. Zkombinuj cedulku s lékařskou učebnicí, získáš učebnici soudního lékařství. Vrať se směrem k sobě a vejdi do ubytovny (dům č.4), která je naproti kasinu. Dej vrátné v ubytovně učebnici a pak vejdi do pokoje č.13. Po skončení rozhovoru s Klaudií Ivanovnou si s ní promluv ještě jednou a zvol „vše se objasní“ (možnost 3). Dostaneš od ní plechovku energetického nápoje, který měl v oblibě její ztracený syn Fedjonka. Opusť ubytovnu, jdi po ulici směrem k sobě a vyštípni kleštěmi otvor v plotu hřbitova napravo. Vlez otvorem na hřbitov a postav energetický nápoj na hrob vpravo. Z hrobu se ozve hlas a Šiza energetický nápoj z hrobu zase sebere. Použij na hrob lopatku a Šiza z něj vysvobodí soukromého detektiva. Po skončení rozhovoru použij na jeho pouta kleště. Detektiv dá Šize půlku bankovky a uteče. Opusť hřbitov, dojdi do ubytovny před kasinem a použij bankovku na dveře pokoje č.11. Šiza bankovku prostrčí pod dveřmi, otevře fyzik a pustí Šizu dál. Zeptej se fyzika v průběhu rozhovoru na „jeho práci pro Goremykina“ (možnost 2) a pak rozhovor „ukonči“ (možnost 4). Vezmi si z kufříku nalevo šroubovák a opusť ubytovnu. Dojdi na skládku, popojdi k sobě, pak doleva a použij šroubovák na čtvercový agregát. Šiza z něj odšroubuje kryt a vymontuje zevnitř mikročip. Vrať se na ubytovnu do pokoje fyzika a dej mu mikročip. Opusť pokoj fyzika a zase se do něj vrať. Vezmi si ze stolu přístroj na sledování mentální energie a po skončení rozhovoru ho připoj do zásuvky vzadu. Opusť pokoj fyzika a odemkni pokoj č.12 pomocí klíčů od černocha. Šiza vejde dovnitř a spatří v pokoji poletující přízrak. (Pokud se pokusíš sebrat tamtam postavený nalevo, dostane Šiza natlučeno paličkou od bubnu.) Opusť pokoj, dojdi si do pokoje fyzika pro přístroj a pak opusť ubytovnu. Dojdi ulicí nalevo do veterinární kliniky, vyjdi po schodech do ordinace v prvním patře a zapoj přístroj do zásuvky nalevo. Šiza spatří v knihovně vzadu tajnou skrýš s kufříkem. Použij šroubovák na prostřední šuplík knihovny a zvol „může tam být skrýš“ (možnost 4). Šiza odšroubuje čelo šuplíku a spatří na něm nápis od výrobce nábytku. Vyndej přístroj ze zásuvky, opusť kliniku a venku ukaž čelo šuplíku mrzákovi. Po skončení rozhovoru dojdi ke kasinu a pokračuj směrem dozadu. Promluv si s propuštěným vězněm Šmigem, který lelkuje před nábytkovým studiem. Vrať se ke kasinu, vejdi dovnitř a promluv si s Vinilem. Vyjdi ven před kasino a promluv si s vyhazovačem. Jdi dozadu a opět si promluv se Šmigem. Vejdi dveřmi vzadu do nábytkového studia a po skončení rozhovoru s jeho majitelem si s ním promluv ještě jednou. Šiza je poté majitelem studia za pomoci Šmiga zajata a uvězněna ve sklepě. Zde se shledá s metařem Mitričem, ztraceným chlapcem Fedjonkem a uneseným vědcem Nikolajem Simanovičem. Po skončení rozhovoru s vědcem probuď netopýra zavěšeného u stropu a pak seber ze země netopýří trus. Dej metařovi rybu, využij krátkého okamžiku, kdy on ani chlapec neotáčí kolem, dej Fedenkovi plechovku jeho oblíbeného nápoje a on začne brečet. Přivolej výtah tlačítkem u dveří vzadu, využij nepozornosti majitele studia, který přijel dolů, použij výtah a Šiza vyjede o patro výš. Vystup z výtahu, na nic nečekej a hoď rybu do šachty s protizávažím vlevo od výtahu. (Pokud to nestihneš, než sem výtahem přijede majitel studia, musíš fintu s jeho přivoláním ze sklepa zopakovat.) Majitel studia poté přijede výtahem nahoru a odvleče Šizu zpět do sklepa. Použij šachtu vlevo od výtahu, metař rozbije její mříž, vleze do šachty a začne jíst rybu. Přivolej výtah a metař sedící na protizávaží výtahu vyjede nahoru. Dolů naopak přijede majitel studia, který po chvilce zase odjede nahoru. Po utichnutí zvuků ozývajících se z prvního patra opět přivolej výtah. Výtahem přijede omráčený majitel studia a Šiza vyjede nahoru do prvního patra. Seber z podlahy výtahu paralyzér a pak z výtahu vystup. Otevři šuplík u komody napravo a seber klíč od sejfu, který má v ruce klaun pověšený na lustru. Odemkni klíčem sejf vzadu, vezmi si z něj flétnu a Šiza si vezme i ostatní zabavené věci. Přivolej výtah, vyjeď s ním až nahoru a opusť nábytkové studio dveřmi nalevo. Dojdi k veterinární klinice a všimni si, že mrzák zde není a je tu jen jeho vozík. Vejdi do veterinární kliniky, dojdi do ordinace v prvním patře a dej přístroj do zásuvky nalevo. Použij flétnu na notový part zobrazený na knihovně. Šiza na flétnu zahraje a otevře tak tajnou skrýš v knihovně. Vyndej přístroj ze zásuvky a pak si vezmi z otevřeného kufříku ve skrýši mikrofilm. Prozkoumej mikrofilm v inventáři (přetáhni ho na ikonu lupy), spatříš na něm sekretářku výzkumného ústavu, která kopíruje nějaké dokumenty. Po prohlédnutí mikrofilmu opusť veterinární kliniku, dojdi do ubytovny před kasinem a vstup do pokoje č.13. Po skončení rozhovoru se šťastnou ženou, které se vrátil její chlapec, si s ní promluv ještě jednou a dostaneš od ní vzkaz pro jejího manžela. Promluv si s Fedjonkem a Šiza si půjčí jeho skateboard. Opusť ubytovnu, jdi ulicí vlevo k lékárně a dojdi průchodem nalevo k jejímu zadnímu vchodu. Dej opilcovi vzkaz od jeho manželky a po skončení rozhovoru se vrať ke kasinu. Jdi směrem k sobě, dej chlapci sedícímu na plotu hřbitova skateboard a dostaneš od něj vodní pistoli. Jdi dozadu, tam kam odjel chlapec na skateboardu a promluv si s knězem, který stojí před U-rampou. (Pokud jsi chlapci nedal skateboard, bude na U-rampě jezdit kněz.) Zeptej se kněze na „zjevení přízraku“ (možnost 3) a pak rozhovor „ukonči“ (možnost 4). Vejdi vchodem vzadu do budovy výzkumného ústavu a použij na zneškodnění muže z ochranky sedícího na židli paralyzér. (Ochranku lze zneškodnit pouze tehdy, pokud je zde opilec, který se s ní baví.) Vejdi do dveří vzadu a ukaž sekretářce kompromitující mikrofilm. Po skončení rozhovoru dej sekretářce odposlouchávací štěnici a poté co odejde do kanceláře ředitele Babuškina, vezmi si její taštičku s kosmetikou. Opusť místnost (směrem k sobě), vyjdi ven z výzkumného ústavu (dveřmi napravo) a promluv si s dívkou sedící vpravo od U-rampy. Dej dívce taštičku s kosmetikou a zatím co se bude líčit, vezmi si její láhev s vodou. Dej láhev s vodou knězi a získáš od něj láhev se svěcenou vodou. Dojdi ke kasinu a všimni si, že vyhazovač před ním nestojí. Vejdi do kasina a najdeš zde zavražděného Vinila. Prohledej ho a najdeš u něj přístupovou kartu. Použij kartu na štěrbinu v přední části herního stolu a otevřeš tak tajnou monitorovací místnost. Vezmi si ze stolu s monitory zapalovač a pak spusť záznamové zařízení vzadu. Vyslechneš si rozhovor zaznamenaný v kanceláři ředitele výzkumného ústavu ze kterého vyplývá, že se má s někým sejít na hřbitově. Opusť kasino, dojdi k plotu hřbitova a zaslechneš rozhovor na hřbitově. Prolez otvorem v plotu na hřbitov a z rozhovoru s umírajícím Babuškinem se dozvíš kód 22622. Postav dynamit k hrobce Kalašnikova nalevo a ulož si hru. Zapal dynamit zapalovačem a rychle uteč ze hřbitova (směrem doleva). Poté co se Šiza vrátí na hřbitov, vejdi do otevřené hrobky a ocitneš se v tajné laboratoři. Šizu zde překvapí amatérský japonský bojovník, ale ta ho bez problémů zpacifikuje svojí lopatkou. Všimni si psa Kutjavky zobrazeného na monitoru vzadu. Použij na doktora z veterinární kliniky Aleksejeva, sedícího v křesle, injekci. Šiza mu odebere krev a získá tak krev zločince. Opusť tajnou laboratoř, dojdi do ubytovny naproti kasinu a vejdi do pokoje č.11. Dej přístroj do zásuvky a dojdi do pokoje č.12, kde se opět objevil poletující přízrak. Nalij svatou vodu do vodní pistole a pak pistoli se svatou vodou použij na přízrak. Přízrak zmizí a tak si nyní můžeš bez obav z nakládačky vzít menší tamtam postavený nalevo. Vrať se do pokoje č.11 pro přístroj a opusť ubytovnu. Jdi doleva k lékárně, pokračuj po ulici směrem k sobě a ocitneš se opět u havarované dodávky. Dojdi do tábora černochů a dej černochovi s oštěpem postupně (v libovolném pořadí) tamtam, muchomůrku, netopýří trus, nádobu s hadem a injekci s krví zločince. Černoch u ohně pak uvede Šizu pomocí rituálu do hypnózy, díky které se dostane do mysli zločince Aleksejeva. Seber nohy sochy v levé spodní části obrazovky a vydej se cestou vlevo dole k vězení, které hlídá trojoký čert. Seber ze země vpravo od vězení trup sochy a vrať se doprava k mostu. Vydej se k budově vzadu nalevo a seber ze země vpravo od zamčených vrat horní část sochy s mečem. Rozeber jí v inventáři, získáš horní část sochy a meč. Vezmi si z vrat 1.část fotky a vrať se k mostu (směrem k sobě). Nyní vejdi do chrámu vpravo vzadu, ve kterém se nachází obří socha. (Nepokoušej se sebrat věci z ruky sochy, jinak je Šiza sochou teleportována ven z mysli zločince a ty musíš znovu požádat černocha s oštěpem o „návrat zpět“ (možnost 2).) Seber ze země vlevo zapálenou mísu, objeví se pod ní 2.část fotky, kterou si vezmi též. Použij meč na obří sochu, socha meč přetransformuje na vytahovač hřebíků (který měla předtím v ruce), takže si ho vezmi z oltáře před sochou. Opusť chrám, jdi znovu k budově vlevo vzadu a prozkoumej stín přibytý na zdi vlevo od vrat. Použij na hřebík ve zdi vytahovač a pak seber osvobozený stín, který spadl na zem. Vrať se k mostu, vydej se po cestě vpravo dole a ocitneš se v zombie baru. Počkej, až odejde číšník s plným pohárem načepovaným od barmana a vydej se za barem směrem doprava. Seber kostlivci ležícímu v bazénu z lebky sluchátka a vezmi si též 3.část fotky, kterou má v ruce. Utrhni si z kytky nalevo oko a jdi vzadu směrem doleva. Ukonči rozhovor se dvěma Číňany (poslední možnost) a použij stín na plentu za nimi. Stín začne předvádět divadlo a tak upoutá pozornost Číňanů. Vezmi jim 4.část fotky a 5.část fotky, kterou mají Číňané u sebe na zemi a pak si vezmi i samurajský meč vystavený na stěně vpravo vzadu. Použij meč (nebo lopatku) na zombie muzikanta v okně, Šiza ho odřízne a muzikant spadne masožravé kytce dole přímo do chřtánu. Seber ze země žlutou notu, která vypadla muzikantovi, a pak místnost opusť. Utrhni si plod masožravé rostliny a pak se vrať doprava do zombie baru. Dej zombie kapelníkovi oko a kapela začne hrát. Vezmi si ze stolku vzadu nalevo červenou notu, která vypadla muzikantovi s basou a pak se vrať k mostu (směrem doleva). Vhoď plod masožravé rostliny do květináče vlevo od mostu. V květináči vyroste masožravá rostlina, která následně přepadne kolemjdoucího číšníka. Seber ze země minci vypadlou z číšníkova rozbitého poháru a pak jdi do chrámu vzadu napravo. Použij samurajský meč na obří sochu, socha meč přetransformuje na vývrtku, kterou si vezmi z oltáře před sochou. Opusť chrám, použij vývrtku na obří zátku vpravo od mostu a Šiza jí vytáhne. Slez po žebříku dolů a ocitneš se v cirkusové manéži. Po skončení rozhovoru s klaunem vylez na kulatou plošinku vzadu a použij na Šizu sluchátka. Šiza přejde po hrazdě na druhou stranu a klaun zmizí. Vezmi si z plošinky pohár, ve kterém je klíč, dále seber ze země 6.část fotky a z bubnu nalevo zelenou notu, která vypadla klaunovi. Opusť manéž portálem vzadu a dojdi do zombie baru. Dej v inventáři do poháru minci a pak dej pohár s mincí barmanovi. Barman načepuje do poháru zelený drink, který Šiza ihned poté vypije. Opusť bar, dojdi k vězení a promluv si s čertem. Zeptej se ho nejprve na „anekdotu“ (možnost 2), pak se zeptej, jaká hra se bude „hrát“ (možnost 2) a čert navrhne hru kámen, nůžky, papír. Souhlas s „hrou“ (možnost 3) a hned poté sleduj, jaká věc se na chvíli objeví v čertových očích. Pak zvol jako odpověď buď „kámen“ (možnost 1), nebo „nůžky“ (možnost 2) a nebo „papír“ (možnost 3) tak, abys hru vyhrál. Pokud se ti podaří vyhrát, čert zmizí a ty si vezmi ze země jeho meč a modrou notu, která tu po něm zbyla. Vrať se k mostu, dojdi do chrámu a opět použij meč na obří sochu. Socha meč přetransformuje na podběrák, který si vezmi z oltáře před sochou. Opusť chrám, použij podběrák na loďku plovoucí v potoce pod mostem a získáš 7.část fotky. Dojdi k domu vzadu nalevo, odemkni vrata pomocí klíče a vejdi dovnitř. V dětském pokoji si vezmi natahovací klíček, který je v pomeranči pod stromem nalevo. Použij klíček na nejbližšího vojáka napravo, Šiza ho natáhne a vojákovi upadne hlava. Vezmi si z vojákova těla 8.část fotky. Nyní sestav na stojanu vpředu uprostřed sochu ze všech třech částí, které máš v inventáři. Nejprve tedy postav na stojan nohy, pak trup a nakonec horní část sochy. Dej složené soše do ruky podběrák a pak hořící mísou z chrámu odpal dělo napravo. Vezmi si ze sochy podběrák, ve kterém uvízla fialová nota a seber ze země také kus sýra, který vypadl vyplašené vráně. Opusť dům (vlevo dole), dojdi k vězení a vejdi dveřmi dovnitř. Dej kryse pohánějící koleso hypnotizéru sýr a po skončení rozhovoru se svědomím získáš 9.část fotky. Nyní už máš u sebe všechny části fotky, takže je prozkoumej v inventáři. Tvým úkolem je přemístit a natočit všechny části tak, aby na sebe navazovaly a mohla z nich být sestavena kompletní fotka. Postupuješ tak, že vždy nějakou část fotky vybereš (její okraj se zvýrazní žlutě) a pak jí buď natočíš (klikneš na tu samou část fotky ještě jednou), nebo jí přemístíš (klikneš na jinou část fotky, za kterou má být aktivní část vyměněna). Až budeš mít všechny části fotky správně umístěné a natočené (obr. nastavené části fotky), fotka se automaticky složí a je na ní vidět zadní dvorek za výzkumným ústavem s uzamčenými bednami. Zároveň se na fotce objeví notový řádek s barevnými linkami. Nyní je tvým úkolem umístit všechny barevné noty z inventáře na správné linky notového partu. Umísti tedy žlutou notu na žlutou linku, zelenou notu na červenou linku, červenou notu na zelenou linku, fialovou notu na fialovou linku a modrou notu na modrou linku (obr. umístěné noty). Nyní už Šiza ví jakou melodii má zahrát na flétnu, aby se odemkla bedna uprostřed. Vyjdi ven z vězení, vrať se k mostu a opusť zločincovu mysl vraty vzadu uprostřed. Vrať se známou cestou na silnici s havarovanou dodávkou a projdi skrz spadlý sloup elektrického vedení zpět do města. Dojdi známou cestou do budovy výzkumného ústavu (za U-rampou) a uvnitř použij tlačítkový číselník nákladního výtahu vlevo vzadu. Šiza zadá správný kód a sjede výtahem dolů do sklepa. Všimni si zamrzlých dveří s ovládacím kolem. Dej přístroj do zásuvky na sloupu uprostřed a ve zdi vpravo se díky tomu objeví zabudovaná spalovací komora. Použij na zeď lopatku a Šiza spalovací komoru odkryje. Vyndej přístroj ze zásuvky, dej do spalovací komory uhlí a pak ho podpal zapalovačem. Díky teplu rozmrznou dveře, takže je otevři a Šiza se objeví na známém místě v kanalizaci. Projdi dveřmi napravo na dvorek za výzkumným ústavem a ocitneš se na místě, které je vidět na fotce. Použij flétnu na bednu uprostřed. Šiza na ní zahraje, zámek bedny se odemkne a Šiza tak konečně najde svého uneseného psího kamaráda Kutjavku. Následuje závěrečná animace a titulky, které jsou proložené přebrepty při dabování hry.

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Strašilky

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář