Jdi na obsah Jdi na menu
 

Amnesia: The Dark Descent – The Great Work (DLC)

Autor návodu-Michal Paclt  (mitch.mp@seznam.cz)

ZAČÁTEK PŘÍBĚHU

Jmenujete se Charles Longden a jste archeolog. Nedávno jste přijel na starobylý a zpustlý hrad kdesi v severovýchodním Německu, který byl před časem opuštěný kvůli půdním sesuvům, které způsobilo nestabilní podloží hradu, jenž se zřejmě nachází nad jeskynním komplexem neznámého rozsahu. Nocujete v hradu, avšak jednoho rána si přispíte. V tom vás probudí prudké otřesy probíhající celým hradem. Vaše přítelkyně Jane se někam ztratila. Kam jen mohla odejít?

ÚVODEM

The Great Work je bezesporu jednou z nejpovedenších custom story pro Amnesii (podle neoficiálního žebříčku na Steamu dokonce absolutně nejlepší). Přináší do hry celou řadu inovativních prvků – nové herní objekty, nové hudební motivy a zvuky, má originálně vystavěné a rozmanité úrovně, zajímavý příběh, několik nových druhů monster, tři možná zakončení a rozhodně skvělou atmosféru (co mě opravdu dostávalo, byly depresivní útěky před šířícím se slizem, což v základní hře nebylo). Tím vším nejenže se dokáže směle rovnat základní hře, ale v některých aspektech ji dokonce převyšuje. Základní hru v podstatě připomíná první kapitola odehrávající se pod starým hradem; další kapitoly se odehrávají na jiných místech. Další pozitivum, které bych rád zmínil je na DLC opravdu nadměrná délka, která se dost možná vyrovná délce základní hry. O dost se zvedla i obtížnost hry. Hlavně adventurní složka je mnohem propracovanější. Rozhodně logické problémy vás daleko víc potrápí než v základní hře. Není to jen o tom prohledat nějaké zásuvky, sebrat klíč a odemknout dveře. Čeho si užijete opravdu dosyta bude výroba a kombinování chemikálií. Nejde ovšem jen o adventurní prvky. Obtížnější bude i samotný průchod úrovněmi. V klíčových momentech hry se nestane, že nějaké monstrum po několika smrtích zmizí, ale bude na vás čekat znovu a znovu. Kromě toho v případě smrti se většinou objevíte třeba až na začátku úrovně nebo na začátku problematického úseku (ale s plným s inventářem – naštěstí). – Abych ale hru jen nechválil, tak její potenciál dost sráží dolů několik opravdu nepříjemných bugů, na které v průběhu hry můžete narazit (podrobněji níže kapitola Technické problémy). Dalším problémem je omezená možnost autosavů. Hra sice na začátku kapitoly a občas i někdy v průběhu hry automaticky uloží, ale moc se na toto nespoléhejte. Doporučuji při každém přechodu do další úrovně hru raději uložit. Už jen kvůli bugům. Dále bych rád upozornil ještě na jednu věc. Pokud raději vyhledáte videonávody, tak mezi videonávody a tímto návodem může být rozdíl. Tento návod je psaný pro nejnovější verzi hry 1.4, zatímco některé vidonávody jsou pro starší verze hry. Jde o to, že mezi verzemi můžou být takové rozdíly, jako například různé umístění předmětů a objektů ve hře.

TECHNICKÉ PROBLÉMY

Základním předpokladem pro hraní hry je mít nainstalovaný patch Justine (může být i česká verze). Starší verze hry bez patche vůbec nespustíte. Nejnovější verzi 1.4 sice spustíte i bez patche a můžete normálně hrát, ale v pozdějších úrovních může hra začít ošklivě bugovat a nemuseli byste ji dokončit. Konkrétně v úrovni Sanctuary (Chapter 4) by mohlo dojít k tomu, že na zdi nebude pákový mechanismus a samotná páka, kterou je třeba zvlášť, sebrat na svém místě nebude. Jde o to, že tento prvek není obsžený v základní hře, ale až v patch Justine. Místo pákového mechanismu tak uvidíte jen holou zeď a tím pádem se nedostanete ve hře dál. Pak jsou tu určité rozdíly mezi verzí 1.4 a staršími verzemi, ale v podstatě v detailech. Například ve stejné úrovni ve svatyni nejsou části koule na stejném místě. V 1.4 jsou obě části na jednom stole, ve starších je fialová normálně na stole a zelená vpravo vzadu u zdi. Dále v úrovni Prison na začátku úrovně, kde máte prolézt mezi mřížemi. V 1.4 stačí postavit sud k mezeře a poté bez problému prolezete. Ve starších verzích musíte nejprve postavit na zem těžký balvan, na něj sud, k sudu přistavit další balvan, abyste na něj vůbec vyskočili, a teprve poté prolézt. Rozdílů je zcela určitě víc, ale neměl jsem možnost je všechny zkoumat. Rozhodně doporučuji hrát pouze verzi 1.4.

STATISTIKA PŘEDMĚTŮ

Na to jak je hra dlouhá, tak křesadel není mnoho, olejniček je tak akorát. Poměrně dost je lektvarů laudanum. Lektvary zdravého rozumu jsou jako vždy velice vzácné a bývají na místech, kde byste je jen tak nečekali. Podobně jako v základní hře se i zde nacházejí sudy s olejem (i když jich je málo). To ale vůbec nevadí, protože olej z jednoho sudu vám doplní jen asi 10% lucerny.

příběhový předmět (v inventáři) – 52

příběhový předmět (mimo inventář) – 7

předmět získaný kombinacemi – 15

dokumenty – 25

olejnička – 23

sud s olejem – 3

křesadlo – 47

laudanum – 20

laektvar zdravého rozumu (Paregoric) – 4

CHAPTER 1 - FORTRESS

Castle

Z psacího stolu seberte dokument Charles 1828 a v almaře je křesadlo. Vyjděte dveřmi ven do chodby. Přimo naproti vám jsou dveře, sice zamčené, ale poškozené. Uchopte nějaký menší kámen a párkrát ho na dveře hoďte. Nyní je cesta volná. Ze stolu seberte dokument Jane 1828. Prohledejte zásuvky psacího stolu a najdete Storage Key a křesadlo. Z malé truhly vlevo u stolu můžete ještě sebrat olejničku. Vyjděte zpět do chodby a dejte se vpravo. Po levé straně jsou dvě místnosti, které jsou sice přístupné, ale nic v nich není. Dojděte do velkého sálu a klíč použijte na dveře vpravo. Vstupte do potemnělého skladiště. Na jednom z regálů vzadu najdete laudanum. Nyní musíte najít páku, která je na zdi přesně proti vstupním dveřím (ve starších verzích hry může být na jiném místě). Musíte odtáhnout velké bedny stranou. Pohněte pákou směrem nahoru a vlevo od vás se za regálem otevře tajný vchod. Projděte chodbou až k otvoru v podlaze. No – zdá se, že vám nezbývá nic jiného než jít dolů...takže skočte.

Study

Seskočte dolů do chodby. Na jednom konci chodby jsou zamčené dveře – tudy se zatím dál nedostanete. Jděte na opačnou stranu chodby a po stranách vlevo a vpravo jsou dvoje dveře. Vstupte do pravých dveří a ze zásuvky psacího stolu seberte křesadlo. Poté vstupte do levých dveří a ze stolu seberte dokument Moriaen 1651 a další křesadlo. Vyjděte zpět do chodby a pokračujte až k závalu, u kterého seberte lucernu. Nyní se vydejte cestou zpět a zjistíte, že dveře, které byly předtím zavřené, jsou nyní už otevřené. Kdo je asi otevřel? V nevelké místnosti jsou vlevo mohutné kořeny a uprostřed jakési květiny. Vlevo a vpravo jsou dveře vedoucí do malých místností. V levé místnosti je vlevo na stole laudanum a v pravé je v zásuvce psacího stolu křesadlo. Pokračujte další chodbou a dojdete do další místnosti. Před vámi jsou nepřístupné masívní dřevěné dveře s kováním. Vlevo a vpravo vedou chodby kamsi dál. Nejprve jděte do pravé chodby. Na konci chodby jsou dveře vedoucí do malé místnosti. Zde seberte ze stolu vpravo kladivo. Vraťte se na rozcestí a pokračujte protější chodbou. Na rozcestí chodeb zahněte nejprve vlevo a vstupte do dveří hned po levé straně. V malé místnosti seberte vpravo ze stolu láhev a z vedlejšího regálu laudanum. Ještě můžete prohledat zásuvky psacího stolu a najdete křesadlo. Vyjděte zpět do chodby a dejte se vlevo. Vstupte do dveří na konci chodby a ze stolu seberte Oil of Vitriol. Nyní se vraťte na rozcestí chodeb a pokračujte dál rovně. Vpravo je mříž, za kterou je strojovna. Sem zatím chodit nemusíte. Jděte dál vlevo a vstupte do dveří po pravé straně. Ty za vámi zapadnou a jste v pasti. Schovejte se za regál a počkejte. Uslyšíte rány na dveře. Zdá se, že je venku monstrum. Po chvíli hluk utichne. Vylezte a uvidíte díru ve dveřích. Nyní již budete moci odejít. Nejprve však prozkoumejte psací stůl, ve kterém najdete křesadlo, a v regálu je olejnička. Vyjděte ven do chodby a pokračujte na konec chodby, kde jsou ještě jedny dveře. Vejděte do malého skladiště, kde je vlevo sud s olejem. Použijte na sud kladivo a vlevo začne vytékat olej. Použijte na kapající olej sklenici z inventáře a získáte tak nádobu s olejem. Nyní už můžete jít do strojovny, což jsou druhé dveře vlevo. Vpravo vzadu je páka, na kterou použijte olej. S pákou však nepůjde stále pohnout, takže použijte na páku ještě kladivo. Poté za páku zatáhněte a stroj se rozběhne. Vraťte se zpět do místnosti s masívními dveřmi a vlevo na zdi pohněte pákou směrem nahoru. Projděte dveřmi a na konci chodby vstupte do dalších dveří.

Cells

Sestupte po točitých schodech a projděte dveřmi. Na konci široké chodby je masivní mříž, která je však zamčená. Vpravo vedle mříže se povaluje na velké bedně dláto. Rovnou ho můžete v inventáři spojit s kladivem a získáte kladivo a dláto. Po straně jsou dvě chodby, které vedou k vězeňským celám. Jděte nejprve do té první (bráno ze směru, kterým jste vstoupili do široké chodby). Vstupte hned do první cely vlevo, kde seberte vlevo ze země křesadlo. Vraťte se do chodby a pokračujte dál. V další cele vlevo nic není. Dojdete na rozcestí a v protější zdi jsou 3 cely za sebou. První má vyražené dveře a je prázdná; druhá má zablokované dveře, ale nutně se do ní musíte dostat; když vstoupíte do třetí, tak...doufám, že jste se pořádně lekli. Dejte se od této trojice cel směrem vpravo a po pravé straně jsou další 3 dveře. První dvoje jsou zamčené. Vstupte do třetích a ze země seberte olejničku. Zároveň však z druhých dveří vyrazí monstrum a půjde po vás. Nejlépe zůstaňte schovaní v třetí místnosti a počkejte si až se vzdálí. Poté jděte prozkoumat vedlejší místnost, ze které vyšlo monstrum. Ze stolu seberte dokument Moriaen 1657, ze zásuvky křesadlo a vlevo z police Saltpetre. Vpravo jsou dveře vedoucí dál, avšak jsou zamčené. Vyjděte zpět do chodby a dejte se vpravo. Pokračujte rovně přes rozcestí chodeb a  vstupte do cely vlevo. Odtáhněte postel a tím si uvolníte vchod do podzemní šachty. Seskočte dolů a projděte šachtou do nepřístupné cely. Je to ta cela, o níž jsem se zmiňoval, že je zablokovaná. Odtáhněte postel stranou. Nad vámi jsou dvě dřevěné bedýnky. Uchopte je a položte dolů. Postavte je na sebe a přes ně vyskočte z šachty. Ze stolku seberte Candlestick. Nyní se vraťte do široké vstupní chodby a jděte k zamčené mříži na konci. Po stranách jsou dva podstavce na svíčky. Na prázdný podstavec vložte svíčku z inventáře. Nedaleko vás kape ze stropu voda. Použijte na kapající vodu sklenici z inventáře a získáte Glass Jar of Water. Vraťte se k bráně a pomocí sklenice s vodou uhaste pravou svíčku. Mříž se konečně otevře a vy budete moci projít dál. Sestupte po schodech a pokračujte dál chodbou až ke dveřím do další úrovně.

Sanctum

Jděte na rozcestí chodeb a dejte se vpravo. Po pravé straně je několik dveří. První jsou zamčené, ve druhých najdete Ducats (10), ve třetí místnosti je olejnička a v zásuvce psacího stolu laudanum. Ve čtvrté místnosti je spousta beden. Za nimi v rohu je Paregoric, což je vlastně lektvar zdravého rozumu, se kterým jste se již setkali v jiných příbězích Amnesie. Není těžké se k němu dostat, ale vyskákat z kouta zpět je problém. Musíte si do tohoto kouta hodit jednu malou bedničku. Poté skočte do kouta, seberte lektvar a bedničku si postavte na hranu, aby byla vyšší. Pak by neměl být problém vyskočit ven. Na rozcestí se dejte vpravo a po chvíli vše kolem potemní a vy se octnete v cele s hořící svíčkou. Vlevo od vás je ozubené kolo – otočte jím vpravo až co to půjde. Otevřte dveře a dávejte si pozor na monstrum, které chodí po chodbě. Vyjděte do chodby a dejte se vpravo. Vstupte do další cely vpravo. Na stole leží dokument Moriaen 1658 a také klíč, na který když kliknete, tak zmizí. Vyjděte ven z cely, jděte vpravo a vstupte do dalších dveří vpravo. Na stole leží tělo, které vám zmizí před očima. Určitě jste si už všimli, že kruhová chodba obíhá místnost, ve které hoří zelený oheň. Vstupte do této místnosti a na stole uvidíte tělo, které vám zmizelo z cely. I tentokrát zmizí, avšak zůstane po něm Old Key, který seberte. Pokud se tak nestalo, tak jste v cele buď neotočili ozubeným kolem, nebo jste jím otočili málo. Z kruhové chodby vede nyní chodba pryč, kterou se vydejte. Dojdete opět na rozcestí, kde se odbočuje do klikaté chodby, kde jsou po stranách čtvery dveře. Jestli si vzpomínáte, tak první byly zamčené. Dojděte k nim, použijte na ně klíč a vstupte. Vlevo z psacího stolu seberte dokument Fulminating Gold a ze zásuvky křesadlo. Nyní zkombinujte v inventáři chemikálie Oil of Vitriol a Saltpetre – získáte Aqua Regia. Tuto směs spojte v inventáři s dukáty a získáte Auric Hydroxide. Tuto chemikálii použijte na některý z krystalů v místnosti a získáte výbušný krystal. Poté krystal uchopte, vyneste ven z místnosti a dejte se vpravo. Po levé straně uvidíte dveře zatlučené prkny. Mrštěte krystalem proti dveřím a cesta dál je volná. Pokud po cestě krystal upustíte a tento exploduje, tak v inventáři máte stále Auric a v místnosti jsou ještě dva další krystaly. Vstupte tedy do nově zpřístupněné místnosti a uprostřed seberte z podstavce Red Orb. Nyní bude celé podzemí zachváceno rudým slizem. Vyjděte ven do chodby a běžte vlevo. Pokračujte přes rozcestí rovně a poté vpravo ke dveřím vedoucím do žaláře.

Cells

Vaším úkolem je rychle proběhnout touto úrovní a dostat se zpět do úrovně Study. Červený sliz je vám neustále v patách a jakékoli otálení bude znamenat vaši smrt.Tuto pasáž musíte proběhnout v jednom zátahu,to znamená,že pokud si hru uložíte u dveří(když vyskočíte na velkou bednu,tak na vás sliz nemůže),tak se pak nedostanete přes dveře,protože se na ně z pravé strany přilepí sliz a zabije vás. Vyběhněte tedy po schodech nahoru a dejte se vlevo do chodby vedoucí ke kobkám. Běžte stále vpřed, a až vám sliz zahradí cestu, vběhněte vlevo do místnosti a pak do místnosti napravo.Jsou tu zabarikádované dveře vedoucí zpět do chodby. Nyní rychle odházejte malé bedny,poté odtáhněte velkou bednu a rychle otevřete dveře a utíkejte chodbou dopředu(pokud už je z pravé strany na dveřích sliz, tak jste vše udělali pomalu a zemřete,takže tuto pasáž musíte opakovat znovu)Proběhněte vězeňskou chodbou zpět do hlavní chodby a dejte se do dveří vlevo,které rychle otevřete. Vystoupejte po točitém schodišti, které se za vámi zřítí a vstupte do dveří.

Study

Projděte až do místnosti s květinami v ohradě. V levé postranní místnosti můžete sebrat ze zásuvky psacího stolu křesadlo. Všimněte si, že ohrada s květinami je na jednom místě probouraná. Nedaleko je velká hromada různých beden. Když se podíváte nad sebe, uvidíte otvor, kterým proniká světlo a z něj visí provaz. Musíte postavit schody z beden tak, abyste doskočili na provaz. Bohatě stačí, když položíte dvě malé bedničky na rostliny a poté vedle na rostliny ještě jednu malou, snadno poté vyskáčete na vrchol beden. Pak už stačí jen poposkočit. Měl by se vám objevit symbol žebříku.

CHAPTER 2 – ALKAHEST

Bedrooms

Prozkoumejte zásuvky psacího stolu a najdete křesadlo. Vyjděte na chodbu a vstupte do prvních dveří vpravo. V zásuvce psacího stolu je laudanum. Dejte se do chodby vlevo a vstupte do dalších dveří vpravo. Jste v jakési malé laboratoři. Ze zásuvky psacího stolu seberte křesadlo. Vraťte se zpět na chodbu, vstupte do posledních dveří vpravo a seberte ze stolu dokument Crystallization. Vraťte se na rozcestí chodeb a dejte se vlevo do Private Study.

Private Study

Vstupte do prvních dveří vpravo a ze stolku vpravo seberte Reactant. Vraťte se do chodby a za ohybem chodby vstupte do dveří vlevo, kde najdete v zásuvce psacího stolu křesadlo. Vraťte se opět do chodby a vstupte do dveří na konci chodby. Dostanete za úkol udělat menší chemický experiment. Vraťte se zpět do Bedrooms.

Bedrooms

Dejte se vpravo a vstupte do posledních dveří vpravo. Vpravo do laboratorní nádoby vylijte z inventáře Auric Hydroxide a otočte vlevo ventilem, čímž zapálíte kahan. Nechte chvilku povařit a poté kahan zavřete. V okamžiku, kdy bude chemikálie chladnout přidejte Reactant. Pokud ho však přidáte, když bude hořet kahan, dojde k výbuchu; pokud to zkusíte, když bude chemikálie vychladlá, tak to naopak nepůjde. Použijte poté na baňku nádobu z inventáře a získáte Auric Hydroxide (Precipitate). Vyjděte do chodby, dejte se vlevo a vstupte do dalších dveří vlevo. Zde je další aparatura. Chemikálii nalijte do baňky a vlevo pod výtok umístěte nádobu. Otočte kohoutkem a poté seberte hotovou Aqua Regia. Můžete se vydat zpět do Private Study.

Private Study

Běžte na konec chodby a uvidíte monstrum, tak se někam schovejte. Zkuste vzít za dveře na konci chodby a pod dveřmi seberte Key. Klíč použijte na levé dveře a projděte k dveřím, které vedou do Foyer.

Foyer

Jděte do první místnosti vlevo, kde z psacího stolu seberte křesadlo. V zásuvce je ještě laudanum. Na křižovatce chodeb se dejte vlevo a pak zajděte do dveří vpravo, kde je na stole další křesadlo. Vyjděte ven a pokračujte dál chodbou. Držte se v přikrčení, jinak na vás vyběhne monstrum. Za rohem vstupte do malé místnosti vpravo, seberte ze stolu dokument Samuel 1631 a z police vpravo olejničku. Můžete se jít podívat chodbou dál. Dostanete se na ochoz velké vstupní haly. Tudy se zatím dál nedostanete. I když – jestli chcete můžete shodit sochu dolů a pak seskočit za ní, ovšem za cenu zranění. Tak jako tak dolů musíte. Vraťte se na křižovatku chodeb a dejte se vlevo. Vpravo je schodiště vedoucí dolů, tak po něm sestupte. Projděte klikatou chodbou a dostanete se do oné haly, o které jsem se zmiňoval. Vstupte do protější chodby a brzy se střetnete s monstrem. Vběhněte vpravo do místnosti, do jídelny, a z krbu vzadu seberte olejničku. Vyjděte ven, pokračujte chodbou a zajděte hned do dveří vlevo, kde je v zásuvce psacího stolu křesadlo. Pokračujte dál chodbou a dojdete ke schodišti, po kterém vyjděte nahoru. Vstupte do dveří hned nad schodištěm a z přihrádky psacího stolu seberte olejničku. Vyjděte ven, dejte se vlevo a vstupte do dveří na konci chodby. Ze stolu vlevo seberte laudanum. Vraťte se stejnými dveřmi, kterými jste vešli, a jděte chodbou stále rovně, aniž byste odbočili. Vstupte do dveří do Private Study.

Private Study

Octli jste se v úrovni, ve které už jste byli, ale v jiné dříve nepřístupné části. Vyjděte z pokoje a projděte na konec chodby. Vstupte do místnosti, kde je nepořádek. Ze země seberte dokument Charles a ze zásuvky psacího stolu křesadlo. Vpravo se jde do chodby, kterou už znáte. Pokračujte rovně a vstupte do prvních dveří vpravo. V malé místnosti seberte ze stolu laudanum. Vraťte zpět do hlavní místnosti a dejte se vlevo a ještě jednou vlevo, kde jsou dveře vedoucí do Cellar.

Cellar

Vstupte do místnosti vlevo a ze stolu seberte dokument Samuel 1704. Ze zásuvky stolu vytáhněte křesadlo. Vstupte hned do protějších dveří a sejděte po schodech do sklepa. Je zde několik navzájem propojených místností. Musíte najít viný sklep. V něm je v levém koutě sud s olejem a v pravém koutě truhla, ve které je část koule. Ze sklepa se dejte vlevo k dalšímu schodišti, po kterém vyjděte nahoru a poté už jen projděte hlavními dveřmi pro dokončení kapitoly.

CHAPTER 3 – CLOCK

Library

Levé dveře jsou zamčené, takže vstupte do pravých. Projděte chodbou na rozcestí jděte dál rovně a po pravé straně jsou troje dveře. V první místnosti je ve stolu křesadlo, ve druhé místnosti seberte zářivou knihu v jedné z horních polic – dokument The Great Work. Na třetí dveře použijte kladivo s dlátem a z psacího stolu seberte dokument Samuel 1700. Otevřte přihrádku stolu a seberte Key. Ve skříni je ještě olejnička. Nyní se vraťte na rozcestí chodeb, zahněte vpravo a vstupte do prvních dveří vlevo. Z psacího stolu seberte dokument The Hartlib Circle. V druhé části místnosti je ještě jeden psací stůl a v jeho zásuvce křesadlo. Vraťte se do chodby a vejděte do prvních dveří vpravo. V přihrádce psacího stolu je olejnička a v zásuvce křesadlo. Jděte zpět do chodby a vstupte do dalších dveří vpravo. V knihovně svítí kniha – dokument Hartlib´s Death. Pokračujte na konec chodby, kde použijte na dveře klíč a vstupte. Z jedné z knihoven v levé uličce vlevo vytáhněte dokument Mithraic Mysteries. Nyní si prohlédněte knihovnu, vzadu, ve které je jen málo knih. Tyto všechny knihy vyházejte a poté uchopte knihovnu a převraťte ji dopředu. Za knihovnou je porušená zeď. Několikrát hoďte knihami proti zdi a poté prolezte vzniklým otvorem. Vpravo ze stolu seberte dokument The Long Clock a vstupte vpředu do dveří. Dveře se však za vámi zabouchnou – jste v pasti. Nejsem si jistý, jestli je třeba chvíli počkat nebo jen párkrát zalomcovat dveřmi, v každém případě pak zadní stěna zmizí a otevře se tmavá chodba.

Storage

Sestupte do zatopeného sklepa. Už víte co bude následovat? Samozřejmě – vodní příšera. Zahněte do první místnosti vpravo a seberte z horní police pravé knihovny Paregoric. Pokračujte dál vodním tunelem. Další cestu blokují velké bedny. Dotáhněte si nějakou menší, abyste přes hradbu z beden přeskočili. Vstupte do místnosti vlevo, kde je v regálu olejnička. Brzy dojdete na konec, kde je spousta regálů. Ve stropě je dřevěný poklop. Po bednách u zdi v levém zadním koutu vyskočte na vršek vedlejšího regálu. Poté už jen přeskakujte po první řadě regálů. Z posledního regálu skočte vlevo na spadlý regál a z něj na druhou řadu regálů. Odtud už snadno doskáčete pod poklop. Odklopte ho a vylezte nahoru. Seskočte dolů, ale ošklivě se poraníte. V okolí je několik beden, jejichž víko se dá obklopit a které obsahují laudanum a 2 křesadla. Použijte laudanum, abyste se mohli rychle pohybovat, protože za chvíli toto budete potřebovat. Projděte dál a sestupte po schodech dolů. Za vinnými sudy je sud s olejem. V další místnosti jsou na různých místech na stěně 2 páky. Musíte jimi pohnout nahoru rychle za sebou a masívní dveře se otevřou. Sestupte po schodech a vstupte do dveří do další úrovně.

Clockwork

Přejděte jen pochozu a vstupte do dveří do laboratoře.

Laboratory / W. Driver

Nejprve jděte do dveří vpravo a ze záhonu seberte Rose. Vyjděte zpět do chodby a vstupte do dveří přesně naproti. Je tu sud s olejem, tak ho vyprázdněte. Nyní vstupte do dveří v chodbě, což je samotná laboratoř. V přihrádce psacího stolu seberte dokument Samuel 1662 a v zásuvce je křesadlo. Vpravo na stole je přístroj na extrahování. Otevřte dvířka, vložte dovnitř růži, pod vývod umístěte laboratorní nádobu a zatáhněte za páku. Za chvíli bude extrakt hotový – Carmot. Nyní přejděte k sousednímu stolu a do zkumavky nalijte Aqua Regia, přidejte Carmot a poté sklenici z inventáře použijte na zkumavku – získáte Alkahest. Až budete mít hotovo zaměřte svou pozornost na plynové potrubí vlevo od stolů. Použijte na něj kladivo s dlátem. Uděláte tak do něj otvor a začne unikat plyn. Zapalte svíčku pod unikajícím plynem a běžte se schovat. Výbuch udělá díru do zdi. Za zdí je šachta, kterou vede řetěz. Sešplhejte po řetězu dolů a skočte do dolní chodby. Po levé straně je pákový mechanizmus, ale páky jsou zaseklé. Vstupte do dveří na konci chodby.

Clockwork

Přejděte po ochozu a pokračujte do protějších dveří.

E. Driver

Na začátku této úrovně si hru uložte pro případ, že by došlo v tomto levelu k bugu. V chodbě je na stěně velká klika, kterou dlouho otáčejte až na doraz. Přejděte k mříži a na zámek použijte chemikálii z inventáře. Vstupte do strojovny. Zatáhněte za páky v pořadí: druhá, první, čtvrtá a třetí. Chvíli počkejte než se mechanismus spustí, jinak by mohlo dojít právě k onomu bugu, což by pro vás mohlo znamenat zákys. Poté se vraťte do Clockwork.

Clockwork

Vpravo je žebřík vedoucí dolů na dno hodinového stroje. Při šplhání uvidíte dvě obvodové římsy. Musíte skočit na nižší římsu ze žebříku. Pokud vám to nejde a padáte dolů, vylezte o něco výš a skákejte z větší výšky. Z římsy přeskočte na středové ozubené kolo. Vpravo jsou vidět dveře, které jsou vaším cílem. Počkejte si až dlouhé paprsky budou natočené k plošině s dveřmi a poté z nich skočte a projděte dveřmi. Pokud se středové ozubené kolo neotáčí, je to bug a musíte načíst poslední uloženou pozici.

Vault

Jděte na rozcestí a zahněte vpravo. V první místnosti vlevo seberte ze zásuvky psacího stolu křesadlo. Dojděte do místnosti na konci chodby. Jsou tam masívní dveře a 4 páky. Zde však nic nepořídíte. Vraťte se na rozcestí chodeb a dejte se vpravo. Vstupte do první místnosti vlevo. V přihrádce psacího stolu je olejnička. Vyjděte zpět na chodbu, vstupte do další místnosti vlevo a seberte dokument Samuel 1690. Pokračujte do místnosti na konci chodby. Uchopte ozubené kolo, které leží na levém stole a jděte s ním na rozcestí chodeb. Napadne vás monstrum, které s vámi vyrazí dříve nepřístupné dveře. Běžte do dalších dveří, abyste monstru unikli. Projděte místnosti, vzadu zatáhněte páku, abyste si otevřeli padací dveře a proběhněte ke dveřím vedoucím do Clockwork.

Clockwork

Jděte k šachtě a začněte šplhat po žebříku dolů. Otočte ventilem, abyste otevřeli masivní dveře. V kruhové místnosti je na podstavci jakýsi předmět a z protějších dveří se na vás vyřítí monstrum. Rychle běžte k podstavci a použijte na předmět chemikálii z inventáře. Tím předmět aktivujete, zazáří a zničí monstrum. Spadne z podstavce na zem, tak ho seberte – máte část koule. Nyní vstupte do chodby, ze kterého se vyřítilo monstrum, a na konci vylezte po žebříku nahoru.

CHAPTER 4 – RELICS

Bedrooms

V tét kapitole nedoplňujte olej do lucerny, když to není nezbytné, protože přechodem do páté kapitoly se vaše lucerna automaticky naplní na 100%. Probouzíte se v ložnici. Prohledejte zásuvky psacího stolu a seberte křesadlo. Vyjděte do chodby a vstupte do prvních dveří vpravo. V přihrádce psacího stolu najdete laudanum. Vraťte se do chodby a na rozcestí chodeb se dejte vlevo. Vstupte do dveří vpravo a ze zásuvky psacího stolu seberte křesadlo. Dveře na konci chodby jsou zamčené, takže se vraťte na rozcestí chodeb a dejte se vlevo do Private Study.

Private Study

Projděte jen na konec chodby. Zezadu i zepředu na vás vyrazí dvě monstra. Nebraňte se jim, nemá to smysl.

Prison

Jste ve vězeňské cele. Venku před mříží je dřevěný sud. Uchopte ho a protáhněte ho dovnitř nahoře dírou v mříži. Postavte ho pod díru a vyskočte na něj. Pokud vám nejde na sud vyskočit, přistavte si pod sud ještě nějaký z kamenů. Až budete nahoře, skrčte se a prolezte dírou v mříži. Pokud vám nejde prolézt, zkuste v pokrčení skočit. Jděte na rozcestí chodeb a pokračujte rovně. Na konci jsou dvě cely. V levé cele je za mříží laudanum, tak si pro něj šáhněte. Vraťte se na rozcestí chodeb a dejte se vpravo, ještě jednou vpravo a pak vlevo. V cele po pravé straně je vzadu u okovů laudanum. Pokračujte na konec chodby a vstupte do dveří. V polici stolku je Ritual Dagger. Vraťte se na rozcestí, dejte se vlevo a na dalším rozcestí ještě jednou vlevo. V cele po levé straně seberte olejničku. Chodba zde končí, tak se vraťte na rozcestí. Cesta pryč vede do chodby vlevo. Pokud chcete můžete se vrátit téměř na začátek a namočit dýku do kyseliny na podlaze – získáte Acidic Dagger. Záleží na tom jakým způsobem chcete odehrát následující level. Projděte dlouhou klikatou chodbou. V postranních celách nic není, takže vstupte do dveří na konci. Dveře vpředu jsou zamčené, tak vstupte do dveří vlevo do Sanctuary.

Sanctuary

Předem upozorňuji, že pokud nemáte nainstalovaný Justine patch, může hra v této úrovni bugovat a díky tomu se může stát, že nebudete moci postoupit do další úrovně (viz kapitola Technické problémy v úvodu). Vejděte do prvních dveří vpravo a ze zásuvky stolu seberte křesadlo. Pokračujte chodbou stále rovně. Po levé straně je za mříží modře osvícená místnost. Z podstavce seberte 2 části koule. Fialový úlomek použijte na tělo na oltáři a přenesete se zpět do reality. Vyjděte do chodby a dejte se vlevo. Na konci vlevo je malá místnost plná beden. V regálu je za lahvemi schováno laudanum. Nyní se vraťte zpět téměř na začátek a vstupte do tmavé spojovací chodby vlevo. Dejte se vlevo a dveře na konci tahem směrem k sobě odklopte. V zásuvce najdete křesadlo a v přihrádce stolu Handle Lever. Vraťte se do chodby a vstupte do dveří na druhém konci chodby, kde uslyšíte děsivé zvuky. Ze stolu seberte lucernu a dokument Hull 1753. V zásuvce v levé komodě je ještě laudanum a na stole v rohu křesadlo. Vyjděte ven a pokračujte do chodby vlevo. Vstupte do prvních dveří vpravo a v malé místnosti najdete v almaře olejničku. Vyjděte opět do chodby. Vpravo je malá místnost s masivními dveřmi a výtahovými dveřmi. Tudy se dál nedostanete a navíc místnost stráží monstrum. Vydejte se chodbami zpět tam, kde je nasvícená místnost. Je tu odbočka vpravo zakončená masivními dveřmi. Do mechanismu vpravo vložte páku, kterou jste sebrali a zatáhněte.

·Pokud jste nenamočili dýku do kyseliny v minulé úrovni: jděte k oltáři a seberte z něj Heart. Místnost je však pastí a po chvíli zapadnou oboje dveře. Do místnosti začne vnikat jedovatý plyn a vy zemřete. Rychle proběhněte vlevo pod padacími dveřmi. Vlevo na konci jsou dveře, které po chvíli probourá monstrum. Skryjte se nejlépe v spojovací chodbičce mezi mříží a těžkými dveřmi a počkejte až monstrum odejde. Poté projděte probouranými dveřmi a octnete se v chodbě, kterou už znáte. V chodbě projděte černými zdobenými dveřmi, které byly předtím zamčené a pokračujte do Cabale. Tady někdy zlobí přechod do této úrovně. Pokud hra nereaguje a nezačne se načítat další úroveň, klikejte opakovaně na dveře tak dlouho, dokud se vám nepodaří dostat se dál. Srdce zničíte později právě Cabale.

·  Pokud jste namočili dýku do kyseliny v minulé úrovni: jděte k oltáři a otrávenou dýku použijte na srdce, čímž ho zničíte. Tento způsob jsem však neodzkoušel až do konce, takže pokud chcete, zkuste si to sami.

Cabal

Bohužel i tato úroveň dost buguje a někdy zde dochází k věcem, nad kterými zůstává rozum stát. Sestupte po schodech dolů do velkého sálu, kde jsou jen zavřené padací dveře. Zaslechnete hlas. Vraťte se do mezipatra vlevo je další schodiště, které vede k mostu. Vpravo jsou dveře, které se vám před nosem zabouchnou. Dveře nejdou otevřít. Problém je, že by správně až přejdete most, mělo z místnosti vyrazit monstrum, ale toto se ne vždy stane. Jinak v této místnosti lze sebrat olejničku. Přejděte přes most a pokračujte po schodech vlevo. Přijdete k dalšímu mostu, jehož část se před vámi zřítí. Vpravo skočte na řetěz a šplhejte nahoru. Nyní se pečlivě rozhlížejte kolem sebe. Musíte skočit na další sousední řetěz. Problém je, že řetězy jsou špatně vidět. I když se řetěz zdá být příliš daleko, je to jen zdání. Takto přeskákejte přes asi 5 řetězů a nakonec opatrně sešphejte dolů a seskočte na druhou část mostu. Projděte do chodby, kde jsou troje dveře. V pravých žádné předměty nejsou, ale je tu na potrubí ventil, kterým otočte. Za levými dveřmi leží na stole dokument Haak 1787 a rovněž je tu ventil, kterým otočte. Nakonec vstupte do druhých dveří, kde si vlevo ze stolu seberte křesadlo a z přihrádky stolu olejničku. Pod stolem je spadlá pochodeň. Zapalte ji a strčte ji pod velký kotel. Povolte kohout a začne téct kyselina, která rozleptá mříž v podlaze. Jděte ještě jednou do třetí místnosti a dotáhněte si do druhé místnosti žebřík. Musíte ho natočit tak, abyste ho zasunuli do otvoru v podlaze. Až bude žebřík na místě slezte a poté seskočte dolů. Myslím ale, že ten žebřík není úplně nezbytný, protože i když skočíte shora, tak se sice vážně zraníte, ale nezabijete. Do nádoby s kyselinou ponořte srdce a tím ho konečně zničíte. Ze zásuvky psacího stolu si vzeměte křesadlo. Tady nastává další problém. Do místnosti by mělo vtrhnout monstrum, ale toto se málokdy stane což znamená, že zůstanete v místnosti uvězněni a nemůžete dál. Pokud se tedy vše stane tak jak má, vyjděte z místnosti do chodby a vlevo ze země seberte část koule. Dejte se vlevo, kde by měla být černá zdobená brána otevřená. Sejděte po schodech dolů do mezipatra a poté se dejte vlevo nahoru do Sanctuary.

Sanctuary

Vaším jediným úkolem je dostat se do místnosti, kde monstra hlídají výtah a bránu. Když do místnosti vstoupíte, zjistíte, že tu tentokrát nikdo není. Přistupte vpravo k bráně a poté se rychle kryjte, protože výtahem přijelo monstrum a půjde po vás. Schovejte se nejlépe opět v chodbě a sledujte kroky monstra. Ve vhodný okamžik vběhněte do výtahu, zavřete za sebou obě křídla dveří, trhněte pákou nahoru a výtah se rozjede.

Chapel

V této úrovni nic není, dokonce ani žádné předměty. Jestli chcete, chvíli se pokochejte pohledem na vnitřek chrámu a poté přejděte vpravo k masivním dveřím a projděte jimi.

CHAPTER 5 – ORIGIN

Forest

Tak pozitivní určitě je, že vaše svítilna má 100% olejové náplně. Jste uprostřed hlubokého lesa. Cestu vám označují pochodně po stranách. Po této cestě se však raději nepouštějte. Přijdete ke kmeni padlému přes cestu a dál se stejně nedostanete. Hned na začáteku zahněte vpravo. Měli byste dojít k mohyle s křížem. Pokračujte dál do lesa za mohylu a za nějaký čas byste měli přijít k napůl zavalené jeskyni. Ono najít to je trochu problém, ale popsat to ještě těžší, protože les je rozlehlý a spletitý a snadno se v něm ztratíte. Odvalte největší kámen a vstupte do chodby. Jděte stále rovně, sestupte po dlouhém schodišti dolů a vstupte do dveří.

Cage

Jděte vpřed a po chvíli se bude chodba rozdvojovat. Před vámi je mříž, přes kterou se nedostanete. Obě chodby se opět sbíhají, takže je jedno kterou se dáte. V obou chodbách jsou po stranách dveře. Za nimi jsou malé místnosti. V té levé nic důležitého není a do té pravé se podíváme až za chvíli. Zanedlouho dojdete k těžkým masivním dveřím. Po stranách jsou další dvoje dveře. Za levými dveřmi seberte z přihrádky psacího stolu olejničku. V pravé místnosti odházejte z koutů bedny a objevíte 2 odklápěcí truhly, ve kterých najdete kladivo, dláto, laudanum a 3 křesadla. Kladivo zkombinujte v inventáři s dlátem a získáte nový předmět – kladivo a dláto. Nyní můžete jít do oné místnosti v postranní chodbě, o které jsem se výše zmiňoval. V místnosti je psací stůl, jehož přihrádka je zamčená. Na dvířka použijte kladivo s dlátem. Pod knihou je Paddlock Key. Teď už můžete jít k zamčené mříží a na zámek použijte klíč z inventáře. Zároveň seberete zámek – Paddlock. Podobně můžete odemknout ještě druhé dveře a opět získáte Paddlock. Na psacím stole je dokument Haak 1828. Vraťte se zpět k těžkým dveřím a z nich vyběhne monstrum. Prchejte rychle zpět, proběhněte odemčenou mříží, proběhněte druhou mříží, přibouchněte rychle mříž a dejte na ní zpět zámek. Oběhněte to z druhé strany, zavřete i druhou mříž a opět dejte na ni zámek. Monstrum je konečně lapené a nemůže vám ublížit. Jděte zpět k místu, kde na vás monstrum vyběhlo. Bude následovat vize a poté začne pronikat do chodeb rudý sliz. Utíkejte zpátky, oběhněte místnost se zamčeným monstrem a běžte až ke vstupním dveřím. Budete svědky zničení monstra. Na na tom samém místě se otevře portál, který vás vtáhne do sebe.

Orb Chamber

Probrali jste se na neznámém místě, kdesi v podzemí. Vlevo u hrobky seberte dokument Hartlib 1639, 2 křesadla a měděnou trubičku. Vyjděte do chodby a dejte se na rozcestí chodeb vlevo. Sejděte po pravé straně po schodech a seberte část vrtačky a olejničku. Nyní jděte do zadní místnosti, která je podobná té, ve které jste začínali. Vzadu za kamením je hnědá koule. Zdvihněte ji a doneste ji do centrální místnosti. Zde je mezi dvěmi sochami malý kulatý postavec. Položte na něj kouli. Všimněte si, že jedna ze soch drží v ruce trubičku podobnou té, kterou máte v inventáři. Dejte svoji trubičku do ruky druhé soše. Ze soch začne proudit energie a získáte tak nabitou hnědou kouli. Zdvihněte kouli a nyní musíte v okružní chodbě najít dvě místa, kde hoří pochodně modrým plamenem. Na obou místech musíte mrštit koulí proti pochodním, aby se změnila barva plamene všech čtyřech pochodní na žlutou. Nyní jděte s koulí na místo, kde jste našli vrták a olejničku. Umístěte kouli do otvoru kruhových dveří. Dveře se otevřou a vy můžete vstoupit. Po skončení krátké animace, seberte z podstavce část koule. Vyjděte zpátky nahoru a sochám seberte z rukou 2 měděné trubičky. Na jednom místě okružní chodby je díra v podlaze. Skočte dolů a na náhrobek umsítěte vrták. Oběma sochám opět dejte do rukou trubičky. Výron energie způsobí kolaps stěny vpředu. Odhrňte sutiny, prolezte vzniklým otvorem a jděte tmavou chodbou stále vpřed.

Cave

Sejděte po schodech a dejte se vpravo pod schody. Zde je bedna se svíčkou a za bednou je zapadlý Paregoric. Je trochu obtížné ho sebrat. Musíte být v přikrčení a opatrně hledat správnou pozici pro uchopení. Opatrně slézejte svažující se chodbu. Dole je podzemní řeka. Pokud se necháte unášet proudem, zemřete, protože o kousek dál je vodopád, kde voda padá do velké hloubky. Musíte se dostat pár metrů proti proudu vody, kde je vlevo vchod do další jeskyně. Je to trochu krkolomné. Pohybujte se přískoky a mělo by to jít. V chodbě je pavouk, který na vás bude útočit. Na konci, když se podíváte nahoru, uvidíte vchod do úzké chodby. Je třeba přivléct pár balvanů, naskládat je na sebe a měli byste do chodby doskočit. Prolezte na konec a octnete se na dřevěných lávkách. Přejděte opatrně po trámu na druhou stranu propasti. Vpravo visí lano, za které jen tak pro legraci zatáhněte, načež spadne dolů lano i s trámem. Vlezte do další úzké chodby, na rozcestí se dejte vpravo, na dalším vlevo a dojdete do malé podzemní místnosti. Z truhly si vezměte Black Powder, laudanum a 2 křesadla. Nyní se vraťte zpět na dřevěné lávky. Zde leží prkno, které uchopte, přeneste na druhou stranu, poté jděte vpravo nahoru a natáhněte ho přes propast k protějšímu schodišti. Přejděte na druhou stranu, vyjděte po schodech nahoru a vlezte do další chodby. Po chvíli uvidíte pod sebou hloubku a nad sebou natažené lano. Právě jste nad jeskyní s truhlou. Klikněte na lano a přešplháte tak na druhou stranu. Pokračujte další chodbou až k závalu. Zde použijte a balvany Black Powder a následně použijte křesadlo. Utíkejte pryč, protože bude následovat mohutný výbuch. Výbuch vám uvolní cestu. Dojděte na konec jeskyně, která končí u moře. Klikněte na vesla v loďce a tím tuto netradiční kapitolu zakončíte.

CHAPTER 6 – THE COMPLETION

Entryway

Jděte do levé chodby, zahněte vlevo, kde jsou proti sobě dvoje dveře. V levé místnosti seberte z police knihovny East Wing Key a v pravé místnosti je v přihrádce psacího stolu olejnička. Nyní jděte na opačný konec, kde jsou rovněž proti sobě dvoje dveře. Za brněním je výklenek (ve starších verzích hry je zakrytý obrazem) a v něm další East Wing Key. Jděte na začátek, kde jsou po stranách dvoje zamčené dveře. Zkuste použít první klíč na pravé dveře. Otevře se vám pohled do odvětlené zahrady. Zavřete dveře a zkuste druhý klíč. Místo zahrady uvidíte před sebou malou místnost. V zásuvce psacího stolu je ještě jeden East Wing Key, tak ho seberte. Opět zavřete dveře a použijte třetí klíč. Cesta do východního křídla je volná.

East Wing

Dveře vpředu jsou zamčené. Dejte se proto vlevo a vstupte do levých dveří. Uchopte nějaký předmět, vyneste na chodbu a mrštěte jím proti oknu. Proskočte oknem ven a poté vlevo dalším oknem zase skočte do domu. Vstupte nejprve do místnosti naproti, kde budete opět mít vidiny. Poté jděte do druhých dveří v chodbě a za postelí seberte West Wing Key. Sebrání klíče může být problematické. Skrčte se u mezery za postelí a hledejte správnou pozici pro sebrání klíče. Stejnou cestou jak jste přišli se vraťte na začátek a poté do dveří do Entryway.

Entryway

Jděte k dveřím přesně naproti a použijte na ně klíč. Přenesete se do jakéhosi snového světa. Vyjděte z místnosti a jděte na druhý konec chodby, kde jsou dvoje dveře naproti sobě. V levé místnosti seberte z toho co připomíná knihovnu Paregoric. V pravé místnosti otevřte almaru a z miniaturního psacího stolu seberte olejničku. Vyjděte ven, dejte se vpravo a vlevo do dveří. Musíte přeskákat přes plošinky k protějším dveřím. Dole pod vámi je kyselina a ta je skutečná. Z poslední plošiny opatrně otevřte dveře a skočte do chodby. Dejte se vpravo. Zkuste vzít za zářící předmět a znovu použijte klíč na dveře do západního křídla. Uvidíte jen dlouhou nekonečnou chodbu. Dveře zavřete a znovu otevřte a cesta je volná.

West Wing

Po několika krocích se opět přenesete do snového světa. Vše bude obráceně. Dveře před vámi jsou zatím zamčené. Jděte vlevo, kde jsou proti sobě dvoje dveře. Bude vás napadat jakási neviditelná příšera. V levé místnosti je v zásuvce psacího stolu křesadlo a v pravé je v almaře olejnička. Vyjděte na chodbu a uvidíte, že v zamčených dveřích je díra. Přineste si z místností židli, několikrát ji hoďte proti dveřím a můžete pokračovat dál. V další chodbě je trochu problém to, že dveře jsou moc vysoko. Židli, kterou jste prohodili dveřmi si dejte vlevo na červený kopeček slizu. Je to krkolomné a jde to špatně, ale nakonec se vám to musí podařit. Přes židli skočte do místnosti. Nahoře uvidíte několik beden a sud. Stáhněte je dolů a prohoďte na chodbu. Skočte zpět do chodby a bedny odtáhněte k dalším dveřím vlevo. Postavte z beden schodiště a skočte do této místnosti. V rohu místnosti u stropu jsou tři malé bedýnky. S výskokem uchopte nejbližší a stáhněte dolů. Postavte se na bedýnku a opět s výskokem stáhněte další. Postavte obě bedýnky na sebe a poté stáhněte dolů i poslední bedýnku. Postavte bedny na sebe pod psací stůl, vyskočte na jejich vrchol a z psacího stolu seberte Basement Key a dokument Hartlib 1653. Nyní postavte bedýnky ke dveřím a skočte zpět na chodbu. Bedýnky na sebe naskládejte tak, aby se rohy překrývaly, díky čemuž snadno vyskáčete až na nejvyšší bednu. Jděte na konec chodby, který blokuje sliz. Dostanete se za sliz. Doplácejte se ke dveřím do sklepa, odemkněte je a projděte.

Basement

Projděte několika chodbami a místnostmi a ž do větší místnosti, kde budete mít vidiny. Poté se vraťte do předchozí místnosti, klikněte na sochu, která vám brání v cestě, a z přihrádky psacího stolu seberte cívku trojitého průtoku. Pokračujte do další místnosti, kde je vpravo odklápěcí bedna a v ní cívka cyklického průtoku. Pokračujte úplně dozadu, kde je v malé místnosti páka čtyřfázové amplitudy. Vraťte se do druhé místnosti, vystopujte vlevo po schodech nahoru, vložte do stroje všechny tři cívky a zatáhněte za páku. Vraťte se do první místnosti a vlevo jsou tři podstavce. Do každého podstavce vložte jednu část koule a pákou vpravo na zdi pohněte směrem vpravo.

CHAPTER 7 – THE CIRCLE

Sewers

Tak to vypadá, že jsme se octli ve stokách. Vstupte do první místnosti vpravo a v malé truhle najdete 2 křesadla. Nyní sestupte do samotné stoky a jděte stále vpřed až dojdete k zamčené mříži. Použijte Paddlock Key z inventáře a získáte Paddlock. Projděte místností a na druhé straně opět odemkněte mříž. Získáte další Paddlock. Zahněte vpravo, vstupte do dveří a v malé místnosti seberte ze země Saw. Poté se vraťte do místnosti, kterou jste si předtím odemkli a vlevo zatočte klikou až nadoraz. Tím jste si zdvihli nahoru železné závaží, které visí nad jakousi studnou zatlučenou prkny. Nyní si všimněte zavěšeného kusu provazu o kousek dál nahoře. Dotáhněte si bedničku z některé z místnosti, kde jste sebrali pilku, a umístěte ho na okraj studny co nejblíž k provazu. Vyskočte na bednu a měl by se vám objevi symbol žebříku. Vylezte po provaze nahoru na trám a použijte pilku na zavěšené závaží. To spadne dolů a prorazí prkna na studně. Slezte dolů a skočte do studny.

Prison

Vyjděte ven a jděte vězeňskou chodbou. V první cele vlevo je v koutě u okovů laudanum. Pokračujte dál, dejte se vlevo a pak ještě jednou vlevo. Dojdete do slepé chodby, kde je v levé cele olejnička. Vraťte se zpět na rozcestí, jděte vpravo a poté vlevo. Odbočte ještě jednou vlevo do Area Cellas III. Když se dáte vlevo, přijdete na slepý konec. Vlevo za mříží je ale laudanum, tak si pro něj hmátněte. Dejte se pravou odbočkou a přijdete na místo, kde jste byli minule vězněni. Použijte kladivo s dlátem na zámek cely vlevo a vstupte. Poslechněte si co vám vězeň říká. Poté se vraťte zpět k ceduli Area Cellas III, dejte se vlevo a v cele po pravé straně seberte křesadlo. Pokračujte dál chodbou a zajděte do cely vlevo, kde je mazaně ukrytá olejnička v kbelíku. Projděte na konec chodby, otevřte železné dveře a vstupte do dveří do Sanctuary.

Sanctuary

Vstupte do první místnosti vpravo a seberte ze stolu Saltpetre. V zásuvce je křesadlo. Pokračujte dál chodbou a vstupte do dalších dveří vpravo – najdete dokument The Time Aproachess. Pokračujte dál rovně a na konci vstupte do dveří vlevo. Na polici mezi sklenicemi je opět laudanum. Nyní se vraťte na začátek a dejte se postranní chodbou vlevo. Zahněte znovu vlevo a vstupte do dveří, kde najdete v zásuvce psacího stolu křesadlo. Jděte přesně na opačnou stranu chodby, vstupte do další místnosti a vlevo seberte Ducats (10). Ze stolku v rohu můžete ještě sebrat křesadlo a v zásuvce komody je další laudanum. Vyjděte ven, dejte se vpravo a vstupte do dalších dveří vpravo, kde najdete tak jako předtím ve skříni olejničku. Opět vyjděte do chodby a pokračujte vpravo k výtahu. Ten je tentokrát uzavřený, ale dveře vpravo jsou přístupné, tak do nich vstupte. Než tak učiníte, hru uložte pro případ že by hra v další úrovni bugovala.

Mithraeum

Nejprve vstupte do dveří vpravo a projděte až na konec. V místnosti seberte ze stolu Oil of Vitriol. Vraťte se na začátek a jděte do druhých dveří. Na konci je výtah, do kterého nastupte a poté zatáhněte za páku. Dole vystupte, projděte chodbou a vstupte do dveří. Nad vámi je sloup s portálem a magickou koulí a tento sloup je třeba zničit, aby vám koule spadla dolů. Zkombinujte v inventáři Saltpetre a Oil of Vitriol – získáte Aqua Regia. Toto spojte s dukáty a získáte Auric Hydroxide. Vraťte se dveřmi do chodby a vlevo leží na regálu krystal. Použijte na něj chemikálii a získáte výbušný krystal. Odneste ho pod portál a mrštěte jím proti sloupu (proti jeho dolní části, která je narušená). V působivé animaci uvidíte, jak sloup s koulí spadne dolů. Seberte ze země Orb. Tady občas dochází k dalšímu bugu. Stává se, že při výbuchu koule (Orb) odletí na některou z horních říms a vy se poté k němu nedostanete. Když neuvidíte Orb nikde na zemi, podívejte se nahoru na římsy. Načtení poslední uložené pozice v levelu nebo začátku levelu většinou nepomůže. Doufám, že jste na mě dali a uložili si hru před vstupem do Mithraeum. Je zapotřebí odstranit všechny uložené pozice úrovně Mithraeum ve složce Dokumenty. Poté načtěte poslední pozici ze Sanctum a mělo by to být v pořádku. Možná, že k bugu dochází při uložení a následném načtení pozice v Mithraeum, ale úplně jistý si tím nejsem. Někdy se také stává, že Orb zůstane pod sutinami. V takovém případě si přineste z chodby bednu a mlácením do trosek se je pokuste odstranit. Takže po sebrání Orbu se vydejte zpět známou cestou na začátek úrovně a vstupte do dveří do Sanctuary.

Sanctuary

Nyní se musíte rychle rozhodnout co dál, protože vás opět bude pronásledovat rudý sliz. Jsou tři možnosti zakončení hry:

·         Běžte rychle vlevo a zamiřte ke dveřím do Prison. Až budete ve vězení běžte do levých dveří, poté na nejbližším rozcestí zahněte 2x vpravo a octnete se u cely s vězněm. Použijte na něj Orb a sledujte co se bude dít. Po chvíli se otevře portál, do kterého vstupte. Octnete se v zasněžené zahradě vašeho domu. Ze země seberte dokument Farewell a ještě Damascus Rose Potion. Klikněte 2x na láhev v inventáři a tím hru zakončíte.

·         Vstupte do výtahu a trhněte pákou nahoru. Výtah vás vyveze do Chapel. Tentokrát jsou však v kostele monstra. Nějak se jim vyhněte a dostaňte se vpravo k východu, do kterého vstupte jako minule. Octnete se doma na chodbě. Vstupte do dveří vpředu a v místnosti uvidíte Orb na podstavci. Seberte láhev Panacea a v inventáři na ni 2x klikněte, čímž hru zakončíte druhým možným způsobem.

·         Pokud kdykoliv po sebrání Orbu zemřete, ať už vás zabijí monstra či rudý sliz, dojdete na třetí možný konec hry.

Uložené pozice

uložené pozice-cabal bug

Recenze

Čeština

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

Screenshot

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář