Adam's Venture Episode III: Revelations
Autor návodu -17.6.2012 Standa Madukas
Uložení hry probíhá automaticky. Podívejte se na zaškrtnutí vlevo dole, když dojde k uložení kontrolního bodu. Vrátit se zpět k předchozí hře není možné. Položky vidíte v pravém horním rohu obrazovky. Položka se používá automaticky při zadání . ESC odejdete do menu . Klávesou Shift běžíte,klávesou Ctrl jdete do dřepu. Mezerníkem skáčete a klávesa Enter slouží k akci.
Po poslední scéně v epizodě 2 – zůstali Adam a Evelyn uvnitř hroutícího se chrámu. Adam je rozdrcen od padlého sloupu. Evelyn je podřízena vůdci Clairvaux.
Před 2 lety v Oxfordu
Adam se probouzí v kanceláři svého otce. Adamův otec je blízko k prokázání teorie Genesis . Chce Adamovi najít novou asistentku. Jděte ke dveřím, otevřete je a vstupte do chodby. Jděte chodbou a odbočte vpravo na otevřené podloubí na pravé straně. Jděte dolů po schodech a na konci projděte doprava do chodby. (Checkpoint.) Jděte chodbou nahoru a pak zabočte na konci doprava a sejděte dolů do studovny. Je tu mladá dívka,jděte k ní a promluvte s ní,je to Evelyn Appleby, nová asistentka. Evelyn žádá o pomoc při rozluštění klíče k odemknutí dveří do knihovny. Zkontrolujte 5 velkých portrétů na zdi. Všimněte si, že každý z portrétů má výraznou charakteristiku, které odpovídá erb v horní části portrétu. Pomocí levé a pravé klávesy/šipky/ vyberte obraz. Stisknutím klávesy ENTER vyberte obraz-zvýrazníte ho. Úkolem je správně nastavit portréty zleva doprava. Řešení je následující,odleva nastavte portréty takto-Muž s měsícem u hlavy, Muž s fonografem, Muž s bílým límečkem a hadem kolem krku, Muž s klecí a Muž s hrudí plnou medailí . Na portrétech se objeví slovo LUMEN (Checkpoint.) Následujte Evelyn po schodech nahoru , jděte chodbou směrem k sobě a zahněte doleva k uzamčeným dveřím do knihovny ,u kterých už stojí Evelyn. Vidíte na dveřích zvláštní zámek.Jsou tu dva ovály které jsou spojeny tyčí v centru. Ovál na levé straně má 3 otočné kruhy a ovál na pravé straně má 2 otočné kruhy. Cílem hádanky je navolit slovo LUMEN mezi tyče v centru. Otočné kruhy přepínáte pomocí levé a pravé šipky na klávesnici,klávesou Enter volíte písmena.Na levém kruhu tedy dosaďte písmena LUM vlevo a vpravo EN. Vyluštění hádanky je dost těžké,protože otočné kruhy se otáčejí najednou,takže nejde navolit písmena postupně.Dost složitě bych vám to vysvětloval,podívejte se na videonávod,který jsem pro vás připravil.Po zdolání zámku se ocitnete v knihovně.(Checkpoint). Jděte do zadní části knihovny,k levému regálu.Vidíte cosi jako "oko" v horní části knihovny nad regály. Vidíte tu 3 žebříky, které mohou být přesunuty vpravo-vlevo a nahoru-dolů. Žebřík může být přesunut až na pravou a levou stranu spodní police knihovny. Žebřík lze také přesunout na pravou stranu střední police knihovny . Zebřík který má úchyty musí být nahoře a žebřík,který má cosi jako červené trojúhelníky po stranách musí být dole.Hádanka není těžká,pokud si nebudete vědět rady, tak se opět podívejte na videonávod. Vylezte po žebříku nahoru. Seberte knihu vlevo. Otevře se vám, tam co bylo cosi jako oko tajná chodba.Jděte do dřepu (Ctrl) a vstupte do chodby. Jděte kupředu a až do samého konce. Adam padá dolů. Jděte chodbou a otevřete dveře vpravo. Jděte za Evelyn, projdete do pracovny profesora – jsou to otevřené dveře na levé straně chodby. Kniha kterou Adam našel je Historie osvícených. Profesor a Evelyn studují knihu. Podívejte se po místnosti , mrkněte na erb nad krbem. Je v něm čtverec ve středu. Vezměte si knihu, kterou studují Evelyn a profesor ze stolu. Použijte jí na erb nad krbem. Adam vloží knihu do čtverce na erbu. Adam se propadne do starého sklepa. (Checkpoint)
Templářské disky
Projděte do tunelu ,skrčte se (Ctrl) a postupuje rychle(Shift) do místnosti,kde klikněte na zeď s mechanismem. Vidíte tu čtyři kruhy, z nichž tři mají uprostřed templářský kříž. Otočte kruhy tak,aby vnitřní modré diamanty byli seřazeny tak,jak to vidíte na obrázku1.Tím se vám otevře kruh s písmenem S uprostřed. Naproti se vám tak otevřou zamřížované dveře, kterými projděte. Jděte po schodech dolů,pomocí klávesy Ctrl seskočte na další schodiště. Na dalším schodišti si to samé zopakujte a pak projděte otevřenou brankou do další místnosti. Vylétnou na vás netopýři. Jděte k zadní stěně, kde klikněte na zeď s mechanismem. Vidíte tu čtyři kruhy, z nichž tři mají uprostřed templářský kříž. Otočte kruhy tak,aby vnitřní modré diamanty byli seřazeny tak,jak to vidíte na obrázku2.Tím se vám otevře kruh se znakem uprostřed co vypadá jako písmeno N.Otevře se vám spodní místnost,takže vyjděte ven ,jděte po schodech dolů,projděte na výtahovou plošinu a uprostřed aktivujte páku,sjedete dolů. Jděte k zadní stěně, kde klikněte na zeď s mechanismem. Vidíte tu čtyři kruhy, z nichž tři mají uprostřed templářský kříž. Otočte kruhy tak,aby vnitřní modré diamanty byli seřazeny tak,jak to vidíte na obrázku3.Tím se vám otevře kruh se znakem uprostřed /získáte disk s písmenem W/a výtahová plošina se zřítí dolů.Seskočte třikrát dolů až k výtahové plošině,jděte směrem k vám do obrazovky a na schodech napravo si vezměte klíč. Podívejte se na zamčené hnědé dveře dole .Stojíte na schodišti,nyní musíte s rozběhem a skokem vyskočit na rozbité schody výše.Je to trochu krkolomné,ale musíte držet klávesu šipku vpřed a shift/běh/a až bude těsně u rozpadlých schodů, tak zmáčkněte mezerník pro skok.Tím vyskočíte na horní rozpadlé schody.Vytáhněte se mezerníkem nahoru,jděte na konec,kde se pomocí mezerníku vyšvihněte na další podlaží,jděte kousek doprava a po římse ,která je na stěně, přeručkujte k zavřené brance,kterou otevřete klíčem,který jste našli na schodech. Jděte k zadní stěně, kde klikněte na zeď s mechanismem. Vidíte tu čtyři kruhy,z nichž tři mají uprostřed templářský kříž. Otočte kruhy tak,aby vnitřní modré diamanty byli seřazeny tak,jak to vidíte na obrázku4.Tím se vám otevře kruh s písmenem E uprostřed.V animaci vidíte,že hnědé dveře dole jsou nyní otevřené. Seskákejte dolů a projděte dveřmi. Jděte kupředu a projděte dalšími dveřmi. (Checkpoint)
Mapa světa
Podívejte se na velkou mapu světa ve středu místnosti. Zkontrolujte 4 výklenky o čtyřech světových stranách. Přistupte k panelu,který je u mapy světa.Zleva doprava musíme zadat správné světové strany,takže nastavte zleva doprava SNWE disky. V animaci uvidíte,jak horní disk sjede doprava a zařadí se k ostatním,zapne se také světlo.Opět klikněte na ovládací panel . Nyní musíme na jednotlivých discích nastavit vnitřní modré kruhy.Zde máte obrázek5,jak správně kruhy na discích nastavit.Až kruhy správně nastavíte,tak se spustí animace ve které uvidíte,že světlo posvítí na místo v jižní Francii - Luz ,takže se tam vydáme.
Luz, Francie - 1925
Adam a Evelyn jedou autem do Luz. Vidíte, že vozidlo blokuje most. Promluvte si s mužem, který sedí na lavičce. Řekne vám,že náklaďák je nepojízdný. Opět s ním promluvte,dá vám montážní klíč. Jděte k náklaďáku. Nyní musíte správně propojit 8 rozvaděčů s dráty.Zde máte obrázek6,jak dráty správně propojit.Motor naskočí,Evelyn si vleze na krbu náklaďáku,následujte jí.Řidič náklaďáku vás odveze k profesorovu domu.Zbouchejte na dveře,vyleze profesor Saint-Omair. Chce, abyste dostali bednu na střechu. Jděte k bedně u náklaďáku a zatáhněte jí doprava do výtahu, nalevo od kotle. Jděte doprava a vytáhněte páku před kotlem. Bedna vyjede do patra. Vylezte po žebřících až nahoru,kde aktivujte páku.Tím bedna vyjede výtahem nahoru,ale ne až tam co je Adam.Slezte o patro níž a aktivujte páku,bedna odjede doprava.Opět vylezte nahoru a aktivujte páku,výtah sjede o patro níž. Sejděte po žebříku o patro níž a aktivujte páku,bedna se posune doleva na výtah. Opět vylezte až nahoru a aktivujte páku, bedna vyjede až nahoru.(checkpoint)Promluvte si s profesorem na druhé straně. Přijde Evelyn a přebírá otěže rozhovoru. Vidíte na střeše větrník a vzadu na další střeše další větrník.Promluvte si s Evelyn,ta po rozhovoru vyskočí na lano a přeručkuje k dalšímu větrníku.Vyskočte na lano pomocí mezerníku a přeručkujte na střechu nalevo.Pomocí Ctrl klávesu seskočte dolů. Adam se posune na další střechu. Jděte po okraji střechy k větrníku,který aktivujte.Je tu další puzzle.Vidíte spousty obvodů,které musíte správně propojit pomocí směrových kláves.Zde máte obrázek7,jak obvody správně propojit.Jakmile obvody propojíte,tak se větrník roztočí a lávka propojí další střechu.Jděte od větrníku směrem k vám do obrazovky,pak jděte doleva a poté vylezte po žebříku a po lávce přejděte na další střechu.Po okraji střechy projděte k dalšímu žebříku,vylezte nahoru a jděte stále dopředu ,až k dalšímu větrníku.Opět musíte správně propojit obvody.Obrázek8 správného řešení máte zde. (checkpoint). Větrník se opět roztočí.Jděte k levému okraji střechy. Jděte za bedny. Nyní s rozběhem přeskočte na druhou střechu naproti,na okap.Pomocí mezerníku vylezte nahoru , přejděte k lanu,vyskočte na něj/mezerník/ a přeručkujte na druhou stranu.Seskočte na nižší lano a z něj skočte na střechu.Jděte kupředu k okapové rouře,vyskočte na ní/mezerník/ a přeručkujte doprava.Seskočte na konci na střechu a pak projděte až k Evelyn,spustí vám žebřík po kterém vylezte nahoru.Je tu další větrní a puzzle s obvody.Zde máte obrázek9 jak je správně propojit.Všechny větrníky nyní fungují. Profesor je šťastný, může si uvařit kávu. Uvnitř profesorova domu si Evelyn promluví s profesorem o Luz. Luz a církev jsou předmětem zájmu profesora . (Checkpoint.) Profesor rád vysvětlí svůj výzkum ,ale Adam musí nejprve opravit projektor . Zkontrolujte projektor ve středu místnosti. Je tu další puzzle,tentokrát jsou to pojistky.Každá pojistka se skládá ze 3 kroužků. Prstence barevných pojistek v řádků nebo sloupci se musí shodovat s barevnými pojistkami na spodní a pravé straně. Zde máte jedno z řešení,viz obrázek10.Dozvíte se,že Clairvaux Corporation financují výzkum profesora. Společnost získala monografii Charlese l'Heureux. Rytíř absolvoval třetí křížovou výpravu s Richardem Lví srdce do Jeruzalema. Charles nakonec skončil tady v Luz a odemkl tajemství Genesis. Profesor hledá hrob tohoto templářského rytíře.
Templářský kostel, Luz
Profesor jde templářského kostela,respektive na jeho hřbitov. (Checkpoint.) Profesor se zaměřil na náhrobky. Všimněte si, že náhrobky se rozsvítí, když na ně kliknete .Evelyn studuje 3 sochy na levé straně. Přejděte na pravou stranu od vchodu do kostela. Podívejte se na břečťan ,který skrývá panel. Přesuňte břečťan a podívejte se na zelené body ve čtyřech linkách.Jděte ke vchodu do kostela a podívejte se nahoru nad vchod,vidíte tu čtyři zvony.Zazvoňte na zvony ,abyste zjistili jaký zvon má který tón/od nízkého po vysoký) . (zleva doprava) jsou to zvony: 2, 3, 1 a 4. Klikněte na ESC pro nové nastavení puzzle. Zazvoňte na zvony na základě záchytného bodu na zdi pod břečtanem. Zleva doprava klikněte na zvony: 2, 4, 3, 1 a 4. Podlaha se před vámi otevře a vy sestupte po schodech do krypty.
Rytířská krypta
Adam najde truhlu a otevře ji. Profesor má knihu, která ukazuje polohu ráje. Chce se obrátit na korporaci a okamžitě jít na expedici. Evelyn čte varování o nesmrtelnosti a varuje před expedicí .Adam souhlasí s profesorem. Adam Evelyn slibuje , že vše proběhne v pohodě.
Šalomounův chrám
Adam se probouzí u zničeného Šalamounova paláce. (Checkpoint.) Adam nyní musí najít Evelyn. Podívejte se na díru na zadní stěně. Přejděte kousek nalevo,vyskočte nahoru/mezerník/a projděte do velkého otvoru ve zdi. Jděte kupředu ,uslyšíte hlasitý výbuch. Pokračujte až na konec. Poslechněte si Evelyn,která odmítá zlosynovi pomoci .Zlosyn přivádí profesora Ventureho,aby získal Evelyn ke spolupráci. Nalevo vyskočte nahoru a jděte kupředu až k žebříku po kterém vylezte nahoru.Přejděte doprava až k páce za kterou zatáhněte,přijede plošina s vozíkem,vlezte na plošinu,sjedete dolů. Jděte po kolejnicích doleva a pak zahněte doprava směrem nahoru.Zlosyn a spol. odejdou od výbušnin.Vy seskočte dolů k výbušninám (Checkpoint.) Jděte k ovladači u výbušnin,vidíte různé spojení drátů různých barev.Pomocí šipek musíte vypnout připojení k dynamitu. Musíte rozsvítit nebo zhasnout jednotlivá světla. Zde máte obrázek11,jak správně dráty propojit. Poté jděte směrem k sobě do spodní části obrazovky. Vylezte si na důlní vozík a stiskněte páku/Push /. Jak na horské dráze projedete jeskyní až na konec,kde vás čeká bludiště s obří sochou Cesara.(Checkpoint.) Jděte do bludiště. Zde máte řešení jak postupovat- nahoru, dolů, vpravo,vpravo, nahoru, doleva na osvětlené náměstí. Vidíte,že most napravo se rozsvítí. Dále postupujte takto dolů,dolů,vlevo,dolů,vpravo,vpravo,nahoru,dolů,vpravo,nahoru,nahoru a doprava.Přejděte most a,vidíte další sadu výbušnin. Jděte opět k ovladači výbušnin na barelu a opět pomocí šipek musíme deaktivovat dynamit. (checkpoint). Zde máte obrázek12 ,jak světla rozsvítit.Poté jděte k vozíku napravo,vlezte do něj a stiskněte páku/push/ Projedeme k dalšímu bludišti na konci dráhy. Jděte do bludiště. V bludišti postupujte takto-dolů,vpravo,nahoru,dolů,dolů,vpravo,vlevo,nahoru,nahoru,nahoru,vpravo,dolůvpravo,nahoru.Plošina se osvětlí a vy projděte dolů a doprava na most,po kterém projděte k dalším výbušninám.Princip puzzle je stejný,takže zde máte obrázek13 jak správně světla zapojit.Poté jděte dolů ,směrem do obrazovky a doprava k vozíku. Poslechněte si rozhovor vojáka se zlosynem. Hlavoun z Clairvaux Corporation chce válku, aby mohl vyrábět zbraně ,za které by dostal slušně zaplaceno. Sedněte do vozíku a projeďte k poslednímu bludišti. (Checkpoint.) Jděte do bludiště. Postupujte takto-vpravo,nahoru,vpravo,dolů,nahoru,vlevo,dolů,vpravo,vlevo,dolů,vlevo na osvětlenou plošinu.Dále pokračujte dolů,vpravo,nahoru,vpravo,nahoru,vpravo a přejděte most a jděte kupředu. Vidíte, že profesor Ventura a Evelyn jsou ve výtahu se zlosynem. (Checkpoint.) Jděte kupředu po cestě vlevo u výtahu. Vidíte,že zlosyn chce zapojit zbytek výbušnin. Všimněte si, že patro níže.kde je zlosyn je rozděleno na 3 x 3 čtverce. Vidíte, že profesor a Evelyn jsou v levém horním rohu. Zlosyn se nachází na středním čtverci vpravo. Vidíte tu také na mostem 3 velké závěsné kruhy s červenými tečkami ve středu. Na levé i na pravé straně je panel a pod ním jsou dvě páky.Panel vpravo ukazuje kruhy, které mohou být umístěny do různých otvorů.Pákou blíže k vám pohybujete kruhem do zvolené polohy kruhu zleva doprava/kruhy nad mostem/a pákou vzadu pohybujete kruhem do zvolené polohy kruhu shora dolů/kruhy nad mostem/. Panel na levé zdi má 9 kruhů v uspořádání 3 x 3 . K dispozici jsou 2 páky . Nás zajímá kruh ve kterém stojí zlosyn dole,je to tento kruh na obrázku14.Cílem hádanky je uspořádání 3 zavěsných kruhů na mostem,tak jak to vidíme na obrázku výše. Ještě vás upozorním,že při přecházení mostu dojde k jeho destrukci,takže si musíte pomoci na druhou stranu buď skokem nebo přeručkováním.A jaké je tedy řešení?
U panelu napravo zatáhněte za páku blíže k vám,kruh dole najede doprava.Přeběhněte po mostě doleva a zatáhněte za páku blíže k vám a pak i tu vzdálenější páku.Levý kruh nad mostem se otočí ,část mostu se zřítí,takže přeskočte opět doprava k panelu a zatáhněte za páku dále od vás,horní kruh najede do středu.Přeběhněte po mostě k panelu nalevo a aktivujte vzdálenější páku.Prostřední kruh nad můstkem se otočí.Přeběhněte po mostě opět doprava/most se zřítí úplně/ a aktivujte páku blíže k vám,kruh dole najede doleva.Přeručkujte po mostě doleva a aktivujte vzdálenější páku,prostřední kruh nad mostem se opět otočí.Přeručkujte po mostě doprava a aktivujte vzdálenější páku,horní kruh najede doprava.Opět přeručkujte k panelu doleva a nejprve aktivujte páku blíže k vám,pak tu vzdálenější a opět tu blíže k vám.Kruhy nad můstkem se spojí dohromady a vy v animaci vidíte,že zlosyn je uvězněn a odříznut od výbušnin.Podívejte se na závěrečnou animaci a třetí epizodu máme dohranou. Konec hry
Uložené pozice
Demo
Recenze
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Adam's Venture Episode III Revelations